Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
![]() ![]() ![]() |
Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
STI |
![]()
Post
#391
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#392
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Mai, nu cred ca astia de la Dacia au facut asa cu came perfecta pentru Logan. Gresiti voi pe undeva . . .
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Kingman |
![]()
Post
#393
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Darkyro77 @ 5 Apr 2006, 21:35) Puterea a fost masurata pe stand. @Scorpio: A pus unul modificat. Are un unghi mai agresiv. Ideea e ca mareste substantial puterea ... adica ma refer ca se vede mult mai bine diferenta fata daca i-ai face chiptuning. Oricum cu noul ax ar da putere mult mai mare ... insa este o problema ... trebuie facut soft pentru axul respectiv. Si eu mi-am schimbat axul si surpriza ... rupe pe treapta 1,2 si 3 ... in schimb pe 4 si 5 e moarta ... nu sare de 160 ![]() si daca se face o combinatie, axul cu came si resoftare? doar o intrebare, nu aruncati cu pietre ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambition
- B-xx-WTF Mai bine pierzi un minut din viatza decit viatza intr-un minut. Viteza e faina da nu e pentru prosti
|
|
TDK |
![]()
Post
#394
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 21 December 05 ![]() |
QUOTE(STI @ 11 Apr 2006, 07:45) Daca te uiti la camele axelor ( cel original si cel sport) camele celui sport de deschid mai devrema, sunt mai lungi ( adica tin supapa deschisa mai mult ) . In concluzie se modifica si inchiderea. Sincer acum nu prea sunt multumit de axa, pana nu mai incerc sa fac ceva electronicii.......e munca de geaba. Nu am vazut motor mai incapatanat ca asta, ii dai avans ii iei avans ii dai benzina , ii iei benzina si .....diferenta 0.01% , ii scade puterea imiediat dar de crescut....0 Catalizatorul ala trebuie schimbat (originalul) ....si poate atunci se mai vede ceva diferenta! |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
- XX xx XXX
|
|
Darkyro77 |
![]()
Post
#395
|
![]() Membru fara Dacie Group: Members Posts: 275 Joined: 15 January 05 From: Slobozia ![]() |
stai linistit ca nu mai exista cam de multisor catalizator ... nici pe a mea nici pe a lui STI.
@kingman: mai asteapta putin. noi asta incercam sa facem. cui ii iese pasenta ... o sa anunte ... mergem la doua capete ... fiecare la alta firma ... daca nu iese la unu' poate iese la celalalt ![]() |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
|
|
tazzz |
![]()
Post
#396
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
Nu inteleg ceva...axa aia cu came e gandita ca sa fuga masina, sa scoti reprize de sprint mai bune...nu?
=> ca viteza maxima a masinii va scadea in favoare reprizelor mai bune... Deci ai o masina pentru sprint paralel pe 400 de metrii...care stie sa faca doar asta si atat ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
ga!nusha |
![]()
Post
#397
|
![]() Still here Group: Members Posts: 984 Joined: 6 September 05 From: Paris ![]() |
din tuning este foarte greu sa ai o masina cu reprize bune si viteza maxima mai mare.... mai ales la logan... parerea mea
|
--------------------
Mazda 3 MPS
ex: Logan Preference+AC 1.6
2oo8
|
|
ender644 |
![]()
Post
#398
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 14 September 05 From: Tecuci ![]() |
QUOTE Nu inteleg ceva...axa aia cu came e gandita ca sa fuga masina Axa cu came optimizeaza regimului de functionare al motorului pentru o anumita turatie. De aia masinile mai smechere au tot felul de dispozitive ingenioase (vvt-i, VTEC, Variocam, etc.)care modifica momentul deschiderii/inchiderii supapelor si chiar durata cat stau deschise in functie de turatia motorului (obtinandu-se astfel multi cai putere pe litru). Asa ca daca iti pui o axa cu came care sa-ti faca masina sa traga mai bine la turatii mari o sa cam pierzi din putere la turatii mici, asa ca depinde de regimul de exploatare daca merita investitia asta sau nu. Daca faci rar cate o liniuta nu are rost modificarea asta, pentru ca in cazul unui mers normal are toate sansele sa te enerveze. This post has been edited by ender644: 13 Apr 2006, 09:43 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Ambiance
- gl xx xxx
|
|
Kingman |
![]()
Post
#399
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Darkyro77 @ 12 Apr 2006, 21:54) mai asteapta putin. noi asta incercam sa facem. cui ii iese pasenta ... o sa anunte ... mergem la doua capete ... fiecare la alta firma ... daca nu iese la unu' poate iese la celalalt ![]() eu vroiam sa zic ca poate aceasta combinatie rezolva problemele din treptele 4-5. |
--------------------
Dacia Logan
Ambition
- B-xx-WTF Mai bine pierzi un minut din viatza decit viatza intr-un minut. Viteza e faina da nu e pentru prosti
|
|
Darkyro77 |
![]()
Post
#400
|
![]() Membru fara Dacie Group: Members Posts: 275 Joined: 15 January 05 From: Slobozia ![]() |
QUOTE(Kingman @ 13 Apr 2006, 12:26) nu rezolva problemele sigur ... doar sa schimbi rapoartele din cutie pentru treptele 4-5. probabil va fi putin mai sprintena pe treptele astea ... dar orcium nu ma astept la foarte mult ![]() |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
|
|
STI |
![]()
Post
#401
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 May 05 ![]() |
Si cum spuneam o sa va tin la curent cu ce se intampla cu motorul meu. Astazi am fost , am pus masina pe dyno si la primul test 87 cp !!!!!!! Interesant, dar totul se datora modificarii traseului de evacuare. Dupa 5-6 ore apare si rezultatul final 95.3 cp 124 Nm asta repet cu un nou ax cu came si o alta gestiune electronica. Pana aici nimic interesant, partea hazlie vine acum . Ax de serie iar calculatorul un mic flash...95.3 cp 128 Nm. Intre 2500r/min si 4000r/min, cu axa de serie masina era mai infipta( +8cp) . Intre 4000r/min si 6500r/min amandoua axele au acelas rezultat. Dupa 6500r/min, axa de serie moare iar cea sport tine puterea constanta pana la 7000r/min.
Sincer nu merita inca investitia pe care am facut-o . Mai astept o electronica din Germania de la cei care au facut axa sport. Cand o sa o am o sa va anunt schimbarile ( apropo, nu mai am ralanti.....se zbate...pana se opreste ![]() This post has been edited by STI: 13 Apr 2006, 19:26 |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
B47CVJ |
![]()
Post
#402
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 25 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Am facut si eu cateva modificari.
Esapament Borla complet (altfel nu are nici un efect, in jurul a 3.500 rtm devine putin mai zgomotos dar la drum lung treci repede de aceasta turatie si nu se mai aude nimic). Chip Tuning prin resoftarea la (DimSport), consumul se mentine exact ca inainte, asta chiar daca stilul de mers sa modificat drastic. Arcuri H&R (micsoreaza garda masini cu 50 mm, un sfat pentru cei care nu suporta masinile rigide NU VA LUATI ASA CEVA o sa va rupa rinichii). Jenti 7,5 R17 cu anvelope 215/45R17 (cresc stabilitatea si mai mult dar si gropile din frumosul Bucuresti le veti simti la maxim). Urmeaza Kid de admisie a aerului. Dupa multe alte modificari care au fost facute deja in interiorul masinii, urmeaza sa fie testata la un Dyno test. Momentan fuge de mananca pamantul chiar se simte acest lucru. A si altceva, intrebati unde va faceti Chipul ce fel de soft aveti instalat pe masina din fabrica pentru ca difera in unele cazuri la mine cel putin au descoperit ca masina ar fi fost facuta pentru Germania, lucru confirmat de cei de la revizie (cu pile afli asta). |
--------------------
Dacia
Logan
- B47CVJ
|
|
Kingman |
![]()
Post
#403
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(STI @ 13 Apr 2006, 19:24) Sincer nu merita inca investitia pe care am facut-o . Mai astept o electronica din Germania de la cei care au facut axa sport. cam la ce pret ajunge partea de electronica? @B47CVJ pai nu-i de mirare, mai ales ca ai si jenti de 17". mai era cineva pe topicul de jenti, care tot asa le-a schimbat pentru ca isi rupea rinichii si si-a luat de 16" This post has been edited by Kingman: 13 Apr 2006, 22:40 |
--------------------
Dacia Logan
Ambition
- B-xx-WTF Mai bine pierzi un minut din viatza decit viatza intr-un minut. Viteza e faina da nu e pentru prosti
|
|
Codrin |
![]()
Post
#404
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B47CVJ @ 13 Apr 2006, 22:26) Chip Tuning prin resoftarea la (DimSport), consumul se mentine exact ca inainte, asta chiar daca stilul de mers sa modificat drastic. Daa, si marmotele toate nu mai puteau de atata invelit la staniol. ![]() QUOTE Dupa multe alte modificari care au fost facute deja in interiorul masinii, urmeaza sa fie testata la un Dyno test. Aham. Deci treaba cu 108 cai ti-a zis-o. . . cel ce ti-a luat banii, nu? ![]() |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
tazzz |
![]()
Post
#405
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
@STI: Sa intelegem ca ai eliminat limitarea?...pentru ca limitarea aia variaza si in functie de cum e accelerata masina...dar maximul sau e la 6000-6100 rpm...
Pana sa ajunga la 6000 ture oricum incepe sa piarda din momentuum asa ca trecerea peste turatia asta oricum nu iti va aduce un plus la accelerare...ci s-a putea sa pierzi... |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
Darkyro77 |
![]()
Post
#406
|
![]() Membru fara Dacie Group: Members Posts: 275 Joined: 15 January 05 From: Slobozia ![]() |
Cu axul normal, de la 5500 in sus curbele de putere/cuplu coborau ... si coborau destul de abrupt.
Cu axul nou, evident si cu limitarea de turatie scoasa, pe toata plaja 4500-7000 cuplul este constant ... si maxim. |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#407
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(B47CVJ @ 13 Apr 2006, 21:26) [...]A si altceva, intrebati unde va faceti Chipul ce fel de soft aveti instalat pe masina din fabrica pentru ca difera in unele cazuri la mine cel putin au descoperit ca masina ar fi fost facuta pentru Germania, lucru confirmat de cei de la revizie (cu pile afli asta). Adica tu platesti sa te minta frumos ?This post has been edited by IRONICK: 14 Apr 2006, 06:38 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
B47CVJ |
![]()
Post
#408
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 25 November 05 From: Bucuresti ![]() |
In legatura cu electronica costa 150 euro cu totul, daca renunti la catalitic reusesti sa faci ceva cu masina pe sosea ajutat si de esapamentul sport se pare ca apare o marire a puteri destul de semnificativa.
Se pot face multe din motorul de logan dar iti trebuie bani destui si o doza de nebunie destul de mare, asta in cazul in care vrei sa te mai opresti la franare. |
--------------------
Dacia
Logan
- B47CVJ
|
|
STI |
![]()
Post
#409
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 May 05 ![]() |
Aaaa......108 cp ?!!!!! Nu cred nici daca ma tai , eu stiu cat m-am chinuit sa scot 95 cp asa ca 108 e mult fara ax si electronica ....Terminati cu povesti pentru copii....
Masina mea fara catalizator si cu flesh. filtru sport, toba fina Borla 95cp !!! pana la 108 mai e mult de munca , credeti-ma chiar am experienta in modificat masini, stau intre ele de mic dar niciodata nu a crescut puterea motorului aspirat de 1.6cm3 cu +18 cp doar din soft si filtre |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
klaus |
![]()
Post
#410
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca nu ai pus si tu niste filtre de ... marketing. Sa vezi cum ceste puterea motorului cu filtrele de marketing, numa, numa...
Vorba aia, reclama e sufletul comertului |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
STI |
![]()
Post
#411
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 May 05 ![]() |
Pe bune si fara misto sa scoti mai mult de 95 cp din Logan investesti ceva bani si nici nu sti daca merita ........o simt pe pielea mea. Nu vreau sa stricam topicul asa ca sa revenim la motoare.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
alex.breaz |
![]()
Post
#412
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 16 April 06 ![]() |
Vreau sa pun si eu un chip pe motorul de 1,6. Ce varianta imi recomandati DimSport, Aspad, etc. Am vazut ca preturile divera destul de mult de la o firma la alta. Ar mai fi o treaba... Multi imi spun sa nu pun chip ca se strica motorul.... este posibil asa ceva?
|
--------------------
Dacia
Logan
- HD31DAL
|
|
Alecs_TGA |
![]()
Post
#413
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 ![]() |
hmmmm unele persoane imi spun ca nu merita cip pe motor aspirat ........pentru ca cresterea e nesimnificativa acum eu vin si ii intreb pe posesori SE MERITA FACUT CIP+EVACUARE+FILTRU SPORT?? cei 6-7 cai se obtin sigur?? ii simti calumea???
si cum zicea alex care este cea mai indicata firma pentru cipuire?? eu am mai descoperit pe cineva la adresa asta: http://www.tuningchip.ro/ poate incearca cineva!!! (daca considerati reclama va rog sa stergeti nu am pus cu scop de reclama .... ) This post has been edited by Alecs_TGA: 27 Apr 2006, 22:38 |
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
Codrin |
![]()
Post
#414
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, se simt. Da, se merita, daca ai banii. Harta de DimSport e mai agresiva, pe testate.
Nu, motorul nu se strica. Alex, nu merge PM. Daca esti interesat de o resoftare, da-mi un mail. ![]() |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#415
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Alecs_TGA @ 27 Apr 2006, 23:38) care este cea mai indicata firma pentru cipuire?? eu am mai descoperit pe cineva la adresa asta: http://www.tuningchip.ro/ poate incearca cineva!!! (daca considerati reclama va rog sa stergeti nu am pus cu scop de reclama .... ) Si-a facut un prieten chip la ei (fiind prieten cu cei de acolo), dar la un Opel Astra 1.6 16V si el zice ca e foarte multumit si ca imi recomanda.. |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#416
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
QUOTE(Alecs_TGA @ 28 Apr 2006, 01:38) pentru ca cresterea e nesimnificativa acum eu vin si ii intreb pe posesori [...] cei 6-7 cai se obtin sigur?? ii simti calumea??? Ca sa fim clari: 1. Puterea motorului e al doilea parametru - zicea cineva: "real men drive on torque". Cuplul, cum spuneam nu se modifica spectaculos... cateva procente max - in conditii de siguranta. Repet, in conditii de sigiranta. 10% incep sa coste, iar pe la 20% masina e mai greu de condus "normal" 2. Puterea motorului creste, intr-adevar... dar cu pretul cresterii truatiei maxime. 3. Cum Mos Craciun tocmai ce-a trecut (de vreo 6 luni ![]() 4. Afirmatiile ca performantele cresc, iar consumul e constant (la valoarea veche) sunt adevarate in mare parte - "secretul" e saracirea amestecului, combinata cu cresterea avansului la aprindere - pana f.f.aproape de limita de detonatie, ceea ce duce la cresterea temperaturii de ardere, deci a presiunii in cilindru, deci a cuplului, la pretul unei temperaturi mai mari in camera de ardere, cuplata cu socuri mai mari (amestecul sarac arde mai repede) si deci a unei uzuri mai mari. Sigur, exista si cazuri in care amestecul este mai bogat - lambda de 1.05-1.15, ceea ce nu e periculos pt motor, dar atunci consumul creste clar. Concluzia - sigur, chip-tunningul aduce performante in plus, dar si o durata de viata scazuta motorului. Cu cat? Cu cat de agresiv e tuningul. Iar performantele mai bune se vad in partea de sus a gamei RPM. Adica cei ce merg des peste 4000 simt efectul. |
-------------------- |
|
kurupt |
![]()
Post
#417
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
Dupa parerea mea pt 6-7 cai in plus nu merita sa platesti atata bani, mai ales ca toata Chip Tuning la Logan costa intr-un soft usor modificat...
Mai bine cu acei bani luati ceva cu adevarat util, pt ca cu 7 cai in plus nu o sa faci niciodata BMW-urile la semafor ![]() |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
strem |
![]()
Post
#418
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 6 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Am stat 3 ore si am citit tot topicul asta de la un cap la altul pentru ca vream sa fac si eu un chip tuning.
150E - 200E - 300E - 500E(project AM parca) la banii asti imi cumpar din dezmembrari un motor de 325 si am 180CP. Nu tine caroseria ![]() Lasind la o parte pasiunea si ne dorind sa jignesc sau sa dezamagesc pe cei care se chinue cu aceste tuninguri mie mi se pare o aruncare cu banii pe fereastra deschisa electric a loganului. Am vazut aici multa pasiune si le recomand celor cu adevarat pasionati sa isi ia un ursulet care e f. flexibil si sa se joace pe el si sa lase masina de familie in pace. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2005
- 1.6 Laureate
|
|
ga!nusha |
![]()
Post
#419
|
![]() Still here Group: Members Posts: 984 Joined: 6 September 05 From: Paris ![]() |
Eu nu stiu cat am stat...ca l-am citit pe masura ce s-a scris...
eu am chip tuning, la dimsport, si sunt multumit de el... ursulet din 86 sa iti iei tu daca vrei...mie imi place ca masina sa aiba tabla pe ea... daca la 150 de euro tu cumperi motor de 325 in stare de functionare iti dau eu 200 pe el ![]() ideea este sa simti o diferenta la masina, nu neaparat sa faci flash si dupa sa faci curse de dimineata pana seara.... si in plus... tu ce preferi...sa fi depasit de un ursulet facut praf(e plin bucurestiu') sau de o dacie ??? ![]() ps: nu doresc sa te jignesc sau sa te dezamagesc |
--------------------
Mazda 3 MPS
ex: Logan Preference+AC 1.6
2oo8
|
|
strem |
![]()
Post
#420
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 6 May 05 From: Bucuresti ![]() |
nu ma jignesti. Am avut doi ursuleti (325 si 318) si intr-adevar multi dintre proprietarii lor le neglijeaza si isi cam bat joc de masini. Multi pusti care i-au masini sa traga liniute in spatele blocului. Chiar si un ursulet daca vrei sa il tii intr-o stare buna trebuie sa bagi niste bani in el.
Un motor de 325 in stare de functionare (buna) e vreo 400. btw, te faceam cu 318 indiferent ca tunig faci tu la loganul tau. inca regret mult faptul ca m-am lasat convins sa il vand si sa iau logan. Si ca vorbeai de diferente: am loganul de un an si scartie tot felul de plastice in masina, nu intra bine in R, scaunul de la sofer are joc in sanie, consumul la 1.6 mai mare decat la un 1.8 de 20 ani (poate si de la stilul agresiv de condus care se preteaza mai bine motoarelor mai mari si puternice). cand am vandut 318 nu se auzea nici un scartait de la nimic, era mai bine antifonat (din fabrica pentru ca eu nu a trebuit sa fac nimic la capitolul asta, exceptie schimbat toba) si rupea si la demaraj si la drum lung (nu mai vorbesc de primul 325 care l-am avut). Iar comportamentul de drum, nu mai vorbesc, amortizoarele boge (stock shoks noi) si garda mica la sol il faceau sa intre in curbe ca pe sanie. Hai ca devin nostalgic si nu asta e scopul postului. Scuze daca dau cu toporul in logan dar eu nu il vad decat ca o masina de familie fara pretentii doar cu un bun raport (deocamdata) pret/clalitate. This post has been edited by strem: 9 May 2006, 16:27 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2005
- 1.6 Laureate
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:15 |