Porneste greu la rece 1.6 16v
![]() ![]() ![]() |
Porneste greu la rece 1.6 16v
IRONICK |
![]()
Post
#121
|
||
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
||
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|||
Speedy |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru donator Group: Members Posts: 916 Joined: 27 December 05 From: Anytown USA ![]() |
Asa au zis si la Meridian, ca "e problema de soft si uzina stie" . Nu stiu exact ce au facut acolo, daca au schimbat softul sau au facut un up-date.
Dar daca e problema de soft, de ce nu a facut asa de la inceput de cand am luat-o? Sau de ce unele masini nu au problema asta? Eu ma gandesc ca e problema de soft, pentru ca prea multi de aici de pe forum au aceasta problema. Ieri seara am pornit-o dupa o zi si a pornit ok. Azi dimineata iar a pornit cu balbaieli. Parca ar fi o zi da, una nu. |
--------------------
....
...
.... Opel Astra J Innovation 2012 2.0 CDTI Ex Logan Prestige 1.6 16v
Suzuki XF650 Freewind 2001 Specialized Carve Expert |
|
IRONICK |
![]()
Post
#123
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
membru_DC are putea sa ne spuna cum este cu versiunile din bucata de tuning.
La un moment dat se rupea in figuri cu niste file de diesel. This post has been edited by IRONICK: 18 Aug 2010, 08:46 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#124
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Bobo1973 |
![]()
Post
#125
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 22 July 05 ![]() |
Dezamagire. Dupa 5 zile in care a pornit la sfert cand am lasat masina afara , nu in garaj, a plecat la fel. Dar ce ma surprinde ca atunci cand o pornesc dupa 24, 48 chiar 72 de ore lasata afara dar pornita pe la 12 cand este cald, masina stand la soare, pleaca perfect - deci temperatura este un factor care influenteaza plecarea. Incalzite de la soare, fiind direct sub capota, ar putea fi bobinele, senzorul teperatura aer, senzorul presiune colector si o dilatare al sistemului de admisie care poate ar elimina din posibilitatea de a trage aer fals sau poate creste presiunea in rezervor ajuntand in mod indirect pompa de benzina.
Pana acum am verificat sau inlocuit urmatoarele: - Motorasul pas cu pas - inlocuit; - Bujiile (doua randuri Renault si Champion) - inlocuit; - Senzorul temperatura motor - inlocuit; - Canistra carbon - inlocuit; - Senzor temperatura aer - verificat prin masurare si transformata rezistenta in grade - nu a prezentat defect; - Senzor turatie - inlocuit; - Tubulatura admisie aer - verificat; - Resoftata (nu stiu versiunea cei din service au dat-o ca fiind cea cu care a venit masina din fabrica) This post has been edited by Bobo1973: 19 Aug 2010, 17:42 |
--------------------
Renault
Megane 1.3 TCE 140CP
2019
|
|
klax |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 1 April 08 From: Bucuresti ![]() |
si eu sunt de parere ca temperatura este un factor. In schimb la mine cum saptamana asta a fost ceva mai rece 4-5 grade masina a pornit bine. De marti in fiecare dimineata.
In al doilea rand si eu am constatat ca daca e lasata 48 h sau chiar mai mult porneste fara probleme. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.6 16v
- BC-85-BSL www.depanarecalculatoare.ro
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#127
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Speedy |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru donator Group: Members Posts: 916 Joined: 27 December 05 From: Anytown USA ![]() |
QUOTE(klax @ 19 Aug 2010, 20:55) si eu sunt de parere ca temperatura este un factor. In schimb la mine cum saptamana asta a fost ceva mai rece 4-5 grade masina a pornit bine. De marti in fiecare dimineata. In al doilea rand si eu am constatat ca daca e lasata 48 h sau chiar mai mult porneste fara probleme. Si a mea de marti in fiecare dimineata a pornit ok, numai ca la mine masina sta in parcare subterana si temperatura e cam aceeasi mai tot timpul. |
--------------------
....
...
.... Opel Astra J Innovation 2012 2.0 CDTI Ex Logan Prestige 1.6 16v
Suzuki XF650 Freewind 2001 Specialized Carve Expert |
|
71doru |
![]()
Post
#129
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 September 09 ![]() |
Dupa aceste zile, raspunsul este ca porneste dupa cum vrea muschiul ei. Ieri si astazi a pornit bine, acum trei zile mai putin bine si tot asa si asta in conditii meteo asemanatoare. Nu am reusit sa gasesc o corelatie. Mi-e greu sa spun ca este mai bine cu bateria noua, pare ceva mai bine dar nu este atat de evident.
|
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V Prestige
2007
|
|
iullym |
![]()
Post
#130
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 14 March 07 ![]() |
Eu am curatat corpul clapeta si motorasul pas cu pas, au fost foarte imbacsite cu funingine, probabil de la recuperarea vaporilor de ulei.
Si la voi au fost la fel de murdare? Imediat dupa curatare parca s-a mai imbunatatit ceva, dar dupa cateva zile a inceput din nou sa-mi faca probleme, chiar mai rau ca inainte pt ca acum dupa pornire la rece se simte clar ca nu are un relanti "rotund" si variaza lent turatia. Si eu am observat o inrautatire odata cu scaderea temperaturii. Am mai observat o ciudatenie, dupa ce plec cu masina si motorul s-a incalzit pana la 4 liniute in bord, cateodata scade inapoi la 2 pt scurt timp (cateva zeci de secunde) dupa care creste inapoi la patru, definitiv. Mi s-a mai intamplat odata sa scada la doua liniute, dupa ce mersesem peste 100km, cand am coborat o panta mai lunga(2-3km) si am mers mai mult in frana de motor. Cred ca o asemenea anomalie nu poate fi decat de la sonda de temperatura motor sau din softul care comanda GMV. Voi ati patit vreodata asa? Astazi am facut o programare pt maine dimineata la service. Poate o fi de la sonda de temperatura motor sau aer. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate +
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Mi s-a intamplat frecvent pe coborari lungi in frana de motor sa scada de la 4 la 2 liniute. Eu suspectez termostatul, dar pe undeva e logic: daca nu accelerezi deloc minute bune si implicit nu arzi benzina, temperatura apei va scadea.
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Este foarte adevarat, doar frecarea nu genereaza suficienta caldura. In lipsa arderii combustibilului pe frana de motor, se raceste. D-asta-i bine sa-i dai forja si la coborare mai ales iarna, altfel se face frig in masina
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
iullym |
![]()
Post
#133
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 14 March 07 ![]() |
Si eu m-am gandit la asta, e edevarat ca un mers preponderent in frana de motor poate duce la scaderea temperaturii, dar pe mine m-a ingrijorat din alta cauza.
Portiunea aceea am mai parcurs-o ,si vara si iarna, de multe ori pana acum fara sa scada la 2 liniute, decat dupa ce am observat celalat fenomen, in care dupa pornirea la rece si incalzirea motorului pana la 4 liniute, are uneori o perioada de cateva zeci de secunde in care scade inapoi la 2, dupa care revine si ramane definitiv la 4. Am vazut ca altii se plang ca trece greu de la 2 la 4 liniute dar la mine e diferit: ajunge la 4 , scade la 2 dupa care revine iar la 4, si asta cumulat cu pornirea greoaie in diminetile racoroase ma face sa cred ca ar putea fi o problema cu componentele care se ocupa de temperatura. De la atatea ciudatenii am impresia ca motorul meu e bantuit de fantome ![]() Stiti cumva ce preturi mai au de exemplu termostatul, sonda de temperatura, motorasul pas cu pas, etc ? Deja incep sa-mi pierd increderea in fiabilitatea loganului. MAsina nu are decat 3 ani, are toate reviziile facute la timp, nu merg nici batraneste si nu fac liniute, mai pe scurt nu inteleg cum naiba de apar probleme in condtiile in care masina este exploatata cat se poate normal. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate +
|
|
71doru |
![]()
Post
#134
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 September 09 ![]() |
Nu poate fi decat termostatul.
|
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V Prestige
2007
|
|
Speedy |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru donator Group: Members Posts: 916 Joined: 27 December 05 From: Anytown USA ![]() |
Pana la urma problema care se discuta in topic si anume: pornirea greoaie la rece la 1.6 16v cum o catalogam? Soft sau unknown ?
|
--------------------
....
...
.... Opel Astra J Innovation 2012 2.0 CDTI Ex Logan Prestige 1.6 16v
Suzuki XF650 Freewind 2001 Specialized Carve Expert |
|
IRONICK |
![]()
Post
#136
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu nu mai am leptopu la indemna, ca ma ofeream sa facem niste teste ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Speedy |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru donator Group: Members Posts: 916 Joined: 27 December 05 From: Anytown USA ![]() |
Strangem mana de la mana (ca suntem cativa) si facem o cinste daca ne dai o mana de ajutor
![]() |
--------------------
....
...
.... Opel Astra J Innovation 2012 2.0 CDTI Ex Logan Prestige 1.6 16v
Suzuki XF650 Freewind 2001 Specialized Carve Expert |
|
tuti |
![]()
Post
#138
|
![]() wum, wum Group: Members Posts: 131 Joined: 11 January 10 From: Bucuresti ![]() |
o intrebare....
Este posibil ca senzorul de detonatie sa aiba vreo influenta asupra acestor porniri anevoioase? |
--------------------
Dacia
SRN-Confort
2001
|
|
C@talin |
![]()
Post
#139
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
curatati senzoru ala de turatie se da usor jos doua suruburi. bagati acolo frumos wd 40 si nu ma are probleme.
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
membru_DC |
![]()
Post
#140
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
QUOTE(Speedy @ 24 Aug 2010, 16:02) Pana la urma problema care se discuta in topic si anume: pornirea greoaie la rece la 1.6 16v cum o catalogam? Soft sau unknown ? daca stau sa ma gandesc bine, aceeasi problema este si pe 1.2 16V indiferent ca este vorba de Symbol, Clio sau Logan/Sandero, cu 2km (masina noua) sau cu 1000 km la bord ..... posibil sa fie din soft, posibil sa fie o problema mecanica (ax came, material neconform supape, etc.)... posibil o dispersie de fabricare a pieselor motorului, asta asa ca un raspuns la intrebarea: da' la altu' de ce nu face la fel?.... |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#141
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu voiam sa elimin partea de soft, am coleg cu 16v si nu a avut niciodata problema asta. Posibil ca ceva sa iasa din parametrii si softul sa nu stie sa medieze. Schimband mai multe versiuni de soft, se verifica cum se comporta motorul.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#142
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
corect, merita incercat..... asta daca nu cumva a incercat deja DaCotec-ul ....
![]() |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
iullym |
![]()
Post
#143
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 14 March 07 ![]() |
QUOTE(71doru @ 24 Aug 2010, 14:52) pt Fluctuatia liniutelor, da, cel mai probabil ar fi termostatul, dar ma gandeam azi la o alta varianta: Exista cumva posibilitatea ca eroarea sa fie doar din afisare? Eu nu stiu exact care e mecanismul dupa care funtioneaza GMV. Banuiesc ca pt afisarea temperaturii si ledul de avertizare in bord cat si pt soft sa fie un senzor de temperatura iar GMV sa fie comandat direct de catre termostat fara interventia softului. Ma gandeam ca daca e asa poate problema e doar la acel senzor de temperatura sau la modul in care softul interpreteaza semnalul primit. Am amanat pt maine programarea la service, ce m-a surprins insa, este faptul ca atunci cand le-am spus ce problema am, mi-au facut o programare pt diagnoza injectie, ceea ce ma duce la gandul ca poate s-o fi dereglat ceva in soft. Daca ar doar asta ar fi superb desi ar fi prea frumos ca sa fie si adevarat. Senzorul de turatie sigur nu e. L-am demontat si curatat si am dat si cu spray contact la conector, si in plus problema se manifesta doar la pornirea la rece (dimineti racoroase), daca ar fi fost sensorul de turatie atunci la orice pornire (aleatoriu) ar fi fost probleme. Pe acelasi rationament cred ca se poate exclude pompa de benzina, bateria, injectoarele, bujiile, bobina de aprindere pt ca functionarea lor nu prea e influentata major de temperatura mediului ambiant, mai ales pe timp de vara. Trebuie sa fie undeva la sensori temperatura aer sau apa sau poate chiar ulei care daca nu mai functioneaza corect induc in eroare softul facandu-l sa creada ca de fapt motorul trebuie sa porneasca la cald; eventual ar mai putea fi mpp-ul, atunci cand i-am curatat de funingine tija aceea parea ca nu pe toata cursa merge la fel de lin, dar daca ar fi asa ar trebui sa aiba probleme cu mentinerea fixa a turatiei de relanti oricand nu doar la rece. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate +
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#144
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Afisarea nu are nimic. De obicei pica primul termostatul si pe urma iese sonda din parametrii. Dar cel mai bine este sa se dubleze si circuitul de masa ma baterie si motor.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
iullym |
![]()
Post
#145
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 14 March 07 ![]() |
Am fost ieri cu masina la service. Am scris acum pt ca am asteptat sa vad in dimineata asta ce au rezolvat . Parca acum porneste mai usor dar tot nu e asa ca atunci cand era noua. Merge din prima, fara sa sa trebuiasca sa tin cheia prea mult, insa totusi motorul parca pleaca mai greu si dupa aceea are mici variatii de turatie si lente, asta daca stau si astept sa scada relantiul. De obicei dupa ce pornesc la cateva secunde(cat imi pun centura, pornesc radioul si ventilatia farurile) am si plecat, dar de cand am observat problema cu pornitul am asteptat mai mult ca sa observ anomaliile.
Deci imediat dupa ce am dat la cheie, mi se pare ca turatia creste, la inceput cam greu, dupa care mai repede, pana pe la 1300 ... 1500 , dupa care variaza de 2-3 ori destul de lent in jurul a 1200 de rotatii si apoi coboara tot asa cu oscilatii lente pana ajunge la relanti normal. Cand nu aveam probleme imediat dupa pornire statea la o turatie (fixa, in functie de temperatura de afara) si apoi scadea f incet, fara oscilatii, catre relanti. Ma gandesc ca asemenea anomalie nu poate fi provocata decat de motorasul pas cu pas, dar l-am curatat acum 2 sapt. Credeti ca o fi pe duca? La service, au pus laptopul si au zis ca avea erori memorate de la sensorul de turatie pe care au zis ca l-au si curatat desi in urma cu aprox o luna l-am curatat si eu pt ca intradevar era foarte imbacsit de praf. E posibil sa fie de vina acele erori memorate si sa influenteze softul? Ironick, de ce trebuie dublat circuitul de masa la baterie si motor? Ma gandesc ca senzorii ,indiferent care, transmitand doar un semnal (probabil de tensiune) catre calculator , sunt strabatuti de curenti foarte slabi. Ar avea nevoie mai degraba de o ecranare mai buna pt a evita eventuale tensiuni induse ce ar altera semnalul. This post has been edited by iullym: 27 Aug 2010, 10:39 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate +
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#146
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pentru ca cele existente intre baterie-motor si baterie-sasiu, sunt subdimensionate. Ori se inlocuiesc cele existente, ori se dubleaza.
Sunt si destui senzori care folosesc conectare directa la ecu cu doua fire, dar si cativa care folosesc circuitul de masa al masinii. This post has been edited by IRONICK: 27 Aug 2010, 11:23 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#147
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
klax |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 1 April 08 From: Bucuresti ![]() |
La mine de cand a venti frigul ba porneste bine ba nu. O sa curat si eu senzorul ala de turatii sa vedem daca are vreun efect.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.6 16v
- BC-85-BSL www.depanarecalculatoare.ro
|
|
klax |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 1 April 08 From: Bucuresti ![]() |
Am curatat contactele senzorului de turatie si mufa pentru ca nu am avut timp sa dau senzorul jos(sunt o gramada de furtune si cabluri) si nicio modificare. O sa incerc sa vad cand am timp sa dau jos senzorul desi nu cred ca asta e problema.
Recent un prieten de al meu cu o supernova care are 250k a patit la fel. Pornea greu la rece. A curatat senzorul de turatie si a pornit bine vreo 2 zile dar apoi a revenit problema. A fost in service si a schimbat pompa de benzina si a curatat rezervorul si totul e ok. Bine este si un numar de km mare dar ma gandesc si la posibilitatea asta. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.6 16v
- BC-85-BSL www.depanarecalculatoare.ro
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#150
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pai masori presiune in rampa si dupa aceea daca nuti da rezultatul scontat cumperi pompa de benzina nu sa arunci aiurea cu banu si sa observi ca nu e de acolo buba.
Eu zic ca bobinele de inductie ar face figura inca mai studiez si eu fenomenul. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 08:00 |