Probleme Tehnice - Topic general Solenza, intrebari + raspunsuri rapide
![]() ![]() ![]() |
Probleme Tehnice - Topic general Solenza, intrebari + raspunsuri rapide
B.06.DAN |
![]()
Post
#361
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 21 September 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|||
mariuspike |
![]()
Post
#362
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 1 December 11 ![]() |
113 Salut tuturor
![]() Am cumpart de curand o Solenza Scala avand 86000km la activ. Am mers bine merci cu ea dar de la penultima alimentare au inceput probemele. A mers in suturi asa ca i-am schimbat o bujie si i-am pus benzina de cifra 100. Am alergat-o 20min si problma a fost rezolvata. Acum mai are urmatoarele situatii in care sper sa ma ajtuati voi. Am tot cautat pe forumurile de aici dar nu am gasit pe nimeni care sa aiba aceiasi motorizare ca mine (1,4i) : 113.1 Treprideaza nu doar la relanti ci si in mers, in sarcina. Se simt si in volan trepidatiile. Tin sa precizez ca am curatat senzorul de turatie si MPP-ul crezand ca as rezolva problema. Se aude ca ar trage aer fals pe undeva dar nu-mi pot da seama exact. 113.2 In momentul cand aprind farurile, turatia scade cam cu ~300 de turatii dupa care vine frumusel inapoi. Cand ii dau caldura mai mare 3-4, tot asa face doar ca scade mai mult in turatie decat la aprinderea lumini. Nu moare motorul nu are decat acea scadere brusca de turatii si trepidatul de riguare. Ar fi posibil ca masina sa functioneze ok, fara regulatorul de presiune in rampa? Cand am curatat mpp-ul am vazut ca este in lacasul de langa primul injector :| nu imi dau seama dc nu este. sau ce a facut tipul respectiv cand a curatat injectoarele. Astept cu mult interes comentariile voastre ![]() This post has been edited by mariuspike: 11 Dec 2011, 22:54 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
shake |
![]()
Post
#363
|
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
114. Mi s-a aburit farul din dreapta, mentionez ca este nou , are 1 an , faru de slz are vreun loc de aerisire??, cum fac sa-l dezaburesc , mi-e sa nu-l las prea mult ca se face condens si ma trezesc cu apa prin el...
114, nu 113 This post has been edited by Maskatu: 12 Dec 2011, 23:52 |
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|
buntom |
![]()
Post
#364
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 4 May 11 From: Bucuresti,Militari ![]() |
@shake: vezi ca ai pus numarul de la problema grasit, trebuia 114
acum revenind la problema ta: cand tata a cumparat masina, amandoua farurile erau aburite din cauza apei calde. Solutia a fost scoaterea becului si uscarea cu feonul pe interiorul farului, a durat cam 10 minute de fiecare far, deoarece erau foarte aburite. |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala dec. 2004 "When in doubt... C4"-Jamie Hyneman
LG Optimus G ex. Samsung Wave 723 cu Bada 2.0, |
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#365
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
114. sau poti scoate protectia de cauciuc de la bec si sa mergi cu farurile aprinse pana se usuca.apoi pui protectia inpoi.
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
shake |
![]()
Post
#366
|
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
@114 , pai cre ca pe acolo s-a infiltrat putin apa , pt ca numai vin bine protectiile de cauciuc tinand cont ca becul xenon e mai mare in "fund" sa vad de unde fac rost de feon sa bag in el... si o sa incerc sa izolez intr-un fel cauciucul acela
|
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|
buntom |
![]()
Post
#367
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 4 May 11 From: Bucuresti,Militari ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
Scala dec. 2004 "When in doubt... C4"-Jamie Hyneman
LG Optimus G ex. Samsung Wave 723 cu Bada 2.0, |
|
shake |
![]()
Post
#368
|
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
o dau in off si nu-mi place
![]() pai stau la bloc , cum fac rost de priza in fata scarii ? imi imprumuti tu vreun converter de 12 v la 220 v ????? ![]() |
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|
buntom |
![]()
Post
#369
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 4 May 11 From: Bucuresti,Militari ![]() |
tin minte ca eram la tara, unde aveam o rola de prelungitor, dar vorbeste cu un vecin de la parter sa iti dea 15 minute niste curent (cred ca vreo 2-3 galeti sunt suficiente
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala dec. 2004 "When in doubt... C4"-Jamie Hyneman
LG Optimus G ex. Samsung Wave 723 cu Bada 2.0, |
|
avrelln |
![]()
Post
#370
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 28 February 11 From: bucuresti ![]() |
114. oarecum off-topicc...eu am prins protectia de cauciuc a farului cu soricei, si sunt asa de un an, ma refer la farul cu xenon...dar vezi ca eu am ramas fara talon din cauza xenonului, acm 2 sapt, desi le am de vreo 2 ani pe masina...evident, nu le-am dat jos, mi-am recuperat talonul...in fine, ideea era ca stau f bine prinse cu soricei, din cate imi amintesc 2 legati unul de altul, unul e prea scurt. BAFTA si drumuri bune
|
--------------------
dacia/BMW
solenza/525 i
2004 1.9D/1992 2.5 i
- if-77-nla/if-40-aln "Driving the E2 was like travelling on a bullet"-Walter Rohrl
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#371
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
114. condensul in far apare de obicei la cele ce au sticla ciobita, si in care a intrat apa. Ideea este sa nu intre apa in ele, aer da. De format vid cu soricei, nu poti forma insa pentru protectie impotriva apei, cea de cauciuc din fabrica este suficienta, atata timp cat este montata corect de jur imprejurul muchiei din spate.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
avrelln |
![]()
Post
#372
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 28 February 11 From: bucuresti ![]() |
114. cea de cauciuc nu mai intra peste becul xenon, care e ceva mai mare...eu nu te contrazic, insa eu le am cu soricei de mai mult de un an, nu-mi face condens, nu s-au aburit niciodata farurile, cauciul sta destul de bine pe far, eu sunt mulltumit, poate fi o solutie si pentru @shake, insa sa verifice si el daca sticla mai este etansa pe oglinda, daca mai sta bine in clemele alea, si sa puna silicon sau ceva, daca nu mai este etans...eu i-am dat doar o idee...
![]() |
--------------------
dacia/BMW
solenza/525 i
2004 1.9D/1992 2.5 i
- if-77-nla/if-40-aln "Driving the E2 was like travelling on a bullet"-Walter Rohrl
|
|
Diabolique |
![]()
Post
#373
|
![]() Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 27 February 08 ![]() |
115. scartzaie cand pun frana in spate. ma gandesc ca o fi de la sabotii de frana.
s-au gatat sau de ce scartzaie? asta se intampla doar cand e frig sau masina nu e pornita vreo 2 zile. oare acasa pot da "camasa" jos de la butuc sa ma uit in interior sa vad ce ar fi, eventual sa si desprafuiesc. ce chei imi trebuie? |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 mpi
2006 ambition
- hd-85-nba
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#374
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
116.Am urcat ieri masina pe rampa pt un control de rutina.Cu motorul pornit,in rezervor se aude un zgomot continuu,ca un tiuit.Am pus urechea pe rezervor si zgomotul se produce foarte aproape de peretele de jos al rezervorului.Care ar putea fi cauza?Sa traga greu pompa?Benzina am in rezervor vreo 20 litri,relantiul e constant.E semn ca ceva nu functioneaza bine?Pana acum nu avea tiuitul asta...
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
madarfacar |
![]()
Post
#375
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 24 January 09 ![]() |
117. este posibil ca din cauza unor bujii uzate sa am pierderi substantiale de putere? in sensul ca in treapta a 5-a sa treaca exagerat de greu de 120 km/h?
-mentionez ca le-am desfacut, si nu sunt afumate...au o culoare alb-gri...nu sunt ude de ulei... -am schimbat filtru de aer, am curatat injectoarele + corp clapeta...am crezut ca este de la ele...nimic... -ambreiajul nu patineaza, intra bine in viteza, deci il exclud... -raman bujiile...si, doamne fereste, compresia...Desi nu scoate fum, nu papa ulei, in treapta intai nu o ia la vale... -(masina este o solenza 1.4, din 2003, 95000 km) -deci...este posibil ca niste bujii uzate sa dea astfel de pierderi de putere? imi cer scuze ca postez si aici dar vreau sa aflu cat mai repede raspunsul... This post has been edited by madarfacar: 15 Dec 2011, 14:40 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 / Rapsodie
|
|
klaus |
![]()
Post
#376
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
da pompa de benzina cum e?
Catalizatorul e desfundat? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
madarfacar |
![]()
Post
#377
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 24 January 09 ![]() |
nu pot sa imi dau seama nici de una nici de alta...o sa-i fac un test de presiune la rampa sa vad cum e pompa, dar catalizatoru nu stiu cum sa-l verific...
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 / Rapsodie
|
|
madarfacar |
![]()
Post
#378
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 24 January 09 ![]() |
am scos furtunul de tur din rampa de injectie, am pus pe cineva sa puna contactul, si curge timid...nu are presiune...e dusa pompa?
115: Diabolique, am avut si eu problema asta...sabotii de frana sunt uzati...poti sai verifici fara sa desfaci butucul...pe interiorul lui, pe taler (pe partea spre puntea masinii) sunt niste dopuri de cauciuc pe care le poti scoate sa vezi cat de uzati sunt...daca totusi au carne pe ei, inseamna ca e mizerie in tambur... This post has been edited by madarfacar: 17 Dec 2011, 14:22 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 / Rapsodie
|
|
mariuspike |
![]()
Post
#379
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 1 December 11 ![]() |
113.
Salut Revin cu problema mea. Se pare ca nu-mi lucreaza un piston. Scanteie am, injectorul functioneaza fiinca le-am inlocuit cu unul de la un piston care e OK. Mie imi tremura la renlanti, si tremura foarte tare cand ii dau treapta a 3-a de la 2000 pana la 2500 de turatii. Aveti vre-o idee ce ar putea fi, cumva compresia ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#380
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
113. ma gandesc ca poate fi bujia de la pistonul respectiv,bobina de inductie stricata sau fisele sa nu mai fie bune.
eu cand am patit asa a fost o bujie de vina,pornea bine dar nu mai avea putere cand o acceleram si incepea sa tremure toata.apropo--bujiile fusesera schimbata cu o zi inainte de patanie. |
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
tiranspider |
![]()
Post
#381
|
veninos Group: Members Posts: 17 Joined: 7 September 11 From: curtea de arges ![]() |
QUOTE(bogdanelkva @ 5 Dec 2011, 15:46) exista, o sa ma uit diseara si iti spun QUOTE(B.06.DAN @ 5 Dec 2011, 22:07) Din cate stiu eu nu exista siguranta pe electromotor. Curentul inghitit de electromotor poate ajunge si depasi suta de amperi, asa ca infasurarile sunt bine calibrate sa nu se arda. exista siguranta pe electromotor. electromotorul "primeste " + din doua parti. odata vine un cablu de putere,de la baterie, pana la solenoid, apoi inca un fir care trece prin tabloul de sigurante de la contact la borna de plus a solenoidului. solenoidul are doua functii: 1) actioneaza prin parghii si furci asupra cuplajului bendix 2) are rol de releu de putere, alimentand ( gratie contactelor ) electromotorul astfel cand dai de cheie , alimentezi electromagnetul ( solenoidul) care pe de o parte trage dupa el bendixul iar pe de alta parte alimenteaza electromotorul. intre contact si bendix firul trece prin siguranta ![]() |
--------------------
dacia
solenza
1.9 diesel
- ag-54-atc
|
|
mariuspike |
![]()
Post
#382
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 1 December 11 ![]() |
113. Bujiile sunt toate noi. Alea de origine. Mecanicu mi-a zis ca da scanteie fiinca a scos-o din motor cu fisa pusa si a lasat-o pe compresorul de la aer. Fisa, a luat-o de la alta bujie si tot asa face :|.
O sa inlocuiesc buija aia cu una mai veche dar buna. Stiu ca atunci cand am inlocuit bujiile, asta, dupa pistonul cu problema, era neagra si slabita in lacasul respectiv. O sa ma duc maine la un alt service sa fac un test de compresie. Nu cred ca o sa ma coste mult fiinca am gasit pe net cu 100 sa-mi cumpar manometrul ala cu tot cu adaptor ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
Bogdam |
![]()
Post
#383
|
![]() Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 26 April 07 From: Brasov ![]() |
114: Unde ar trebui sa stea acul de la temperatura apa in momentul in care motorul ajunge la temperatura optima de functionare? Am observat ca nici la un drum lung temperatura nu ajunge la 3 liniute. De asemenea, drumurile scurte dauneaza in vreun fel? Majoritatea drumurilor le fac in oras si motorul nu apuca sa ajunga la temperatura de functionare.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 confort
- BV-38-BAN Make your life like toilet paper. Long and useful
|
|
velceani |
![]()
Post
#384
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 953 Joined: 29 May 09 From: C de Arges ![]() |
114.
Acul ar trebui sa fie la prima sau a doua liniuta dupa a doua linie groasa, ca sa fie cat de cat normal. Eu am patit la fel nu se mai ridica mai mult de a patra liniuta si bineinteles ca nici motorul nu era prea la locul lui, trepida mai rau si parca imi consuma si mai mult. Citind cateva posturi ale colegilor am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimb termostatul. Am ales unul de origine si de o luna, nu mai am probleme. Nu mai scade sub a doua linie groasa, nici pe cel mai mare ger (de pana acum). ![]() Sarbatori fericite tuturor!!! |
--------------------
Dacia
Logan 2
Sl plus 1.2 16v 2016
|
|
MANUVIU |
![]()
Post
#385
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 17 June 10 From: Suceava - Suceava ![]() |
114. Acul trebuie sa fie la mijloc cand temp apei este cea optima.
|
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI 14xxxx km
2004
- SV-10-XXX
|
|
nicooshoank |
![]()
Post
#386
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 5 January 12 ![]() |
9. Am o solenza 1.4 din 2003 si se aud batai grav de tot in spate..tind sa cred ca e de amortizoare dar as vrea sa stiu daca se pot schimba separat bucsele de la amortizoare!!! se poate? si daca nu cat ar costa un amortizor?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala MPI
|
|
gabyu |
![]()
Post
#387
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 697 Joined: 14 March 09 From: Iasi ![]() |
9. da se pot schimba doar bucsile de la amortizoare, si eu iti recomand sa-ti pui de brat golf 2 fata... sunt cu 2 canale pe ele... trebuie largit gaura ca-ti trebuie de 14 la slz..dar eu unul de 30.000 nu am treaba cu ele:)
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
shake |
![]()
Post
#388
|
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
118(cred ca vad ca ati sarit siru de mult) M-a mancat in F%ND sa imi fac stopurile cu lac rosu ... si a iesit un portocaliu de C^C$T , ideea e ca am dat doar la semnale si pe lampa de mers inapoi...
Cu ce as putea sa le curat? am inteles ca diluantul imi topeste plasticul... |
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#389
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
incearca cu alcool izopropilic concentrat (alcool tehnic la magazinele de electrotehnice-electronice, cel usor violet la culoare), dar trebuie sa insisti.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
velceani |
![]()
Post
#390
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 953 Joined: 29 May 09 From: C de Arges ![]() |
119. Am cautat si nu gasesc discutii cu problema mea. De ceva timp am observat ca atunci cand calc frana mi se aprinde martorul de far ceata spate.
Intensitatea creste cu cat apas mai tare frana, ca la unele dacii vechi, care aveau martorul ala de apasare frana. Ce credeti ca e in neregula? Am si stop suplimentar (acela de la luneta) Am verificat fire, papuci , totul pare ok. Nu face mereu...cand il apuca... |
--------------------
Dacia
Logan 2
Sl plus 1.2 16v 2016
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Pentru o buna urmarire a ideilor:
Precedati fiecare intrebare cu un numar (urmatorul numar nefolosit). Precedati raspunsul la intrebare cu numarul corespunzator. ![]() Acest topic a fost creat pentru a veni in sprijinul posesorilor de solenza. Mai exact, aici puteti lansa intrebari legate de diferite probleme tehnice, si cu putin noroc, veti primi un raspuns, in cel mai scurt timp, de la alti utilizatori, care au intampinat probleme similare, sau care cunosc rezolvarea problemei Dvs. Desi majoritatea problemelor tehnice aparute pe parcursul "vietii" solenzei, au fost publicate pe forum, avand fiecare topic separat, sau chiar mai multe topicuri, se accepta intrebari legate despre subiecte deja dezbatute. Topicul nu trebuie confundat cu un loc de vanzari, drept urmare, anunturile ce contin oferte comerciale directe (persoane fizice/juridice) vor fi sterse imediat, fara o notificare in prealabil. Topicul este "lipicios", astfel incat va ramane "sus" sub linia de demarcatie (fata de topicurile importante) chiar daca nu se adauga mesaje noi. |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 15:30 |