Logan DIESEL, aspecte comerciale...
![]() ![]() ![]() |
Logan DIESEL, aspecte comerciale...
ashu |
![]()
Post
#271
|
||
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|||
99AIM |
![]()
Post
#272
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.134 Joined: 26 June 05 ![]() |
Stie cineva daca dieselul are capota motor insonorizata? poate apare si ca piesa de schimb pasla aia.
|
--------------------
Clio III ph 1
Renault Fluence ph 2
1.6 dci
- CT 99 xxx Sufletele mari au intalnit intotdeauna opozitie din partea mintilor mediocre. (Albert Einstein)
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#273
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
inca nu cred ca poate sti careva. pana nu or sa apara diesel-uri la drivetest sa la clienti doar un insider iti poate spune asta
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
saruman |
![]()
Post
#274
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 ![]() |
Un diesel cu 3 ani garantie, la pretul asta, este o afacere. Pacat ca nu au pus ABS pe modelul de top, asta pe mine m-ar fi facut sa nu cumpar masina. Cred ca cea mai buna vanzare o vor avea break-urile diesel, pentru firme mici sunt ideale. Pe de alta parte, si actualele modele sunt super pentru firme de taxiuri, desi, fara aer conditionat...
|
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#275
|
![]() - Group: Members Posts: 22.742 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(calmar @ 9 Sep 2005, 15:23) Da ce categoric esti, am senzatia ca tu ai calculat pretul la garantia extinsa si le-ai spus celor de la dacia. Pai cat procent e 500 de euro din costul masinii, sa zicem ochiometric cam 10%, desi e mai putin. Cu cat este mai mare pretul garantiei extinse? 35% Fa si tu o corelatie. Ce dracu' mai! Prețul garanției extinse nu se calculează așa. Sunt factori de risc care se iau in calcul. QUOTE(RamboX @ 10 Sep 2005, 09:07) Stie cineva daca dieselul are capota motor insonorizata? poate apare si ca piesa de schimb pasla aia. Are insonorizant de capota. This post has been edited by IRONICK: 10 Sep 2005, 09:29 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dios |
![]()
Post
#276
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 15 September 04 From: Romania ![]() |
QUOTE(ashu @ 9 Sep 2005, 20:56) Opa, la 150 km/h tu te tarai pe autostrada? Si cu cat ar trebui sa mergi ca sa nu pari prea lent? 220, 250? Vezi ca la viteza aia nu se mai aude mauru cum rage in Logan, ca nu e atat de bine insonorizata. Subscriu la observatia de mai sus. Parerea mea ca 140km/h e suficient pt. RO cat si pt. occident (Nu va mai luati dupa nebunii pe care ii vezi trecand pe langa tine cu 180-200 km/h - pe aia ii vezi la stirile de la ora 17.00 ) ,ar fi interesant cat consuma 1.5dci la aceasta viteza. Ce e problematic (pt. stilul meu de condus) si evident deranjant la 1.5 dci este demarajul cam slab . Pretul la Laureate 1.5 dci mi se pare cam mare si e posibil cat de curand sa existe oferte mai avantajoase de la concurenta!. |
--------------------
Logan
1.6 Laureate Perla
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#277
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
QUOTE(dios @ 10 Sep 2005, 09:58) Subscriu la observatia de mai sus. Parerea mea ca 140km/h e suficient pt. RO cat si pt. occident (Nu va mai luati dupa nebunii pe care ii vezi trecand pe langa tine cu 180-200 km/h - pe aia ii vezi la stirile de la ora 17.00 ) Loganul nu a fost conceput pt a rula in mod constant cu viteze mai mari de 120-130! la o masina nu-i deajuns sa-i pui un motor de neam prost pt a face din ea o masnia cu calitati sportive. masina trebuie conceputa din prima in ideia asta: sasiu rigid, garda la sol joasa, masina dezvoltata in lungime si latime pt a sta pe o suprafata cat mai mare si cu centru de greutate cat mai jos, suspensii independente pe toate rotile si frane eficiente. Loganul e o masina ieftina de familie si are motoarele cu care ii sta bine! |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#278
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
si pe mine m-a surprins placut comportamentul masinii. dar totusi mai are pana la marcile de soi.
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
dios |
![]()
Post
#279
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 15 September 04 From: Romania ![]() |
A observat cineva ca exista diferente de dotari la versiunile laureate intre 1.6 mpi si 1.5dci ???.
De ex.: la 1.5dci oglinzile sunt actionate manual iar la 1.6mpi sunt actionate electric , etc. Informatii de pe www.masini.ro! Ar fi (sau este!) o chestie aiurea , eu stiam ca dotarile laureate sunt identice indiferent de motoare. |
--------------------
Logan
1.6 Laureate Perla
|
|
Dic |
![]()
Post
#280
|
Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 4 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Pretul este intr-adevar usor ridicat (tinand cont ca totusi este o masina fabricata in Romania: unde teoretic mana de lucru este mai ieftina, transportul masinii pana la dealer este mai ieftin - una e sa cari o masina 150-500km in RO si alta sa o aduci de la 1500-2000km).
Concurenta nu cred ca are posibilitatea sa scoata un model in aceasi gama de pret (cu dotarile de rigoare) sau daca va aparea ceva va fi o "buburuza" de oras, in nici un caz o masina de familie in care pot sta comod 4 persoane, bagajele aferente si da-i si viziteaza RO sau Europa... Consider ca masina este mai buna pentru drumurile lungi decat un MPI. Chiar daca ai o viteza de croaziera de 100-120km/h, vizitele la benzinarii se fac la fiecare 1000km. Iar 4 persoane intr-un tur al Romaniei sau prin Europa calatoresc cat de cat confortabil si ieftin (tinand cont consumul pe care il are si pretul (inca) mai mic al motorinei). Concurenta acerba ar fi din partea second hand-urilor; de exemplu Opel Astra de 1.7DTI sau 2.0 DTI, la un pret asemanator (7.500-10.000 Euro) ofera acelasi consum mic, dar mai multa putere, spatiu mare (daca vorbim de Caravan), tabla galvanizata, confortul si siguranta unei masini straine. Dezavantajele ar fi ca deja astfel de masini au peste 80.000km la bord, sunt vechi de 3-5 ani si exista niste riscuri. Personal sunt incantat de Logan dCi, dar daca ar fi sa imi schimb DSN as opta pentru un Opel Astra Caravan 2.0DTI din 3 motive: are tabla galvanizata, 100CP si lant de distributie (adio revizia costisitoare de inlocuit curea distributie). Iar cu cca 9.000 Euro se gaseste o astfel de masina. |
--------------------
Dacia
DSN Rapsodie x 2
2001
|
|
saruman |
![]()
Post
#281
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 ![]() |
QUOTE(Dic @ 11 Sep 2005, 07:08) Personal sunt incantat de Logan dCi, dar daca ar fi sa imi schimb DSN as opta pentru un Opel Astra Caravan 2.0DTI din 3 motive: are tabla galvanizata, 100CP si lant de distributie (adio revizia costisitoare de inlocuit curea distributie). Iar cu cca 9.000 Euro se gaseste o astfel de masina. Mai ales ca in pretul asta ai avea ABS + aer conditionat + sistem audio superior + centuri pretensionate + air-bag-uri laterale ![]() Un dezavantaj al acestui motor (2.0) ar fi consumul mare (cca 10% in oras si 6+% afara - am doi prieteni cu asemenea masina, care anuleaza o parte din avantajele unui diesel) |
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#282
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
daca va iesi consumul asa cum il anunta Dacia este posibil sa desfiinteze mitul masinilor mici de oras. adio matiz, punto si altele din astea.
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
Dic |
![]()
Post
#283
|
Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 4 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai si are toate sansele sa detroneze astfel de masini. Cuplul motor este mare la turatie joasa si se poate conduce economic (schimbat vitezele in oras la 1800-2000rpm), astfel se obtine consumul declarat fara probleme.
Totusi "buburuzele" sunt mici si au avantajul strecurarii in aglomeratie si a parcarii in locuri inguste. Loganul dCi este un compromis: consum mic in oras (mai mic decat al unei motorizari mici pe benzina), dar ofera spatiu mare si confort la drumurile lungi (chiar daca viteza de croaziera este ceva mai mica). Practic Loganul dCi este masina intr-o familie buna la toate. Comparativ cu o familie din vest care are 2 masini (cred ca una mica pentru oras si una mare pentru alergat in afara orasului), la noi o famile are o singura masina (in medie, nu vorbesc de cazurile fericite). Daca este un compromis fericit vom vedea peste un an sau doi dupa numarul de unitati vandute. Una peste alta, dCi merita mai mult decat MPI chiar daca este mai scumpa (atat ca pret initial cat si ca revizii). In cel mult 40.000 km se amortizeaza diferenta de pret la cumparare. Cum la noi Loganul doreste sa inlocuiasca vechea Dacie, cu siguranta ca o familie care a achizitionat Logan il va tine cel putin 5 ani si va face peste 50.000km. Off-topic: nu stiam ca asa mult consuma Opel Astra 2.0DTI. Sigur schimba vitezele la <2000rpm? Un prieten are 1.7 DTI (75CP) si ii consuma sub 6 in oras, iar la drum intins 4.5-4.7%. M-am gandit ca cel de 2.0DTI nu ia mai mult de 7% in oras (in conditiile in care se schimba viteza la 2000rpm). La motoarele diesel conteaza mult cand se schimba vitezele: pana in 2000rpm sunt economice, la peste 3000-3500rpm consuma deja cu 1-1.5% mai mult. La diesel cu turbina senzatiile placute apar dupa 2000rpm si esti tentat sa schimbi vitezele la 3000-3500rpm. |
--------------------
Dacia
DSN Rapsodie x 2
2001
|
|
saruman |
![]()
Post
#284
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 ![]() |
Intr-adevar, stilul de condus este mai mult agresiv, motoare turate destul de mult.
Oare consumul la DCI - uri variaza tot atat de mult, functie de stilul de condus? Vre-un posesor de Clio Dci pe aici? This post has been edited by saruman: 11 Sep 2005, 12:28 |
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
ValentinnoRossi2005 |
![]()
Post
#285
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 25 August 05 ![]() |
QUOTE(-Scorpio- @ 11 Sep 2005, 10:44) asta e o treaba pentru Mythbusters ![]() QUOTE(saruman @ 11 Sep 2005, 12:27) Oare consumul la DCI - uri variaza tot atat de mult, functie de stilul de condus? Vre-un posesor de Clio Dci pe aici? nu am clio dCi dar cunosc pe un posesor ... dupa spusele lui, 1.5dCi 65 CP " imi consuma 5.5 l / 100 km, mers in forja " >>> consum mediu |
--------------------
*
*
* The DOCTOR
|
|
ambasadalunara |
![]()
Post
#286
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 21 January 05 ![]() |
Salutare
Stie cineva daca sint deja cozi la Logan Diesel ? Multumesc |
--------------------
wartburg 353
1400
- B-01-zzy
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#287
|
![]() - Group: Members Posts: 22.742 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(dios @ 10 Sep 2005, 17:11) A observat cineva ca exista diferente de dotari la versiunile laureate intre 1.6 mpi si 1.5dci ???. De ex.: la 1.5dci oglinzile sunt actionate manual iar la 1.6mpi sunt actionate electric , etc. Informatii de pe www.masini.ro! Ar fi (sau este!) o chestie aiurea , eu stiam ca dotarile laureate sunt identice indiferent de motoare. Nu exista diferente. Citeste mai atent si pe urma sa iti dai cu parerea. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
BAC |
![]()
Post
#288
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
QUOTE(Dic @ 11 Sep 2005, 11:10) Off-topic: nu stiam ca asa mult consuma Opel Astra 2.0DTI. Sigur schimba vitezele la <2000rpm? Un prieten are 1.7 DTI (75CP) si ii consuma sub 6 in oras, iar la drum intins 4.5-4.7%. M-am gandit ca cel de 2.0DTI nu ia mai mult de 7% in oras (in conditiile in care se schimba viteza la 2000rpm). La motoarele diesel conteaza mult cand se schimba vitezele: pana in 2000rpm sunt economice, la peste 3000-3500rpm consuma deja cu 1-1.5% mai mult. La diesel cu turbina senzatiile placute apar dupa 2000rpm si esti tentat sa schimbi vitezele la 3000-3500rpm. Consumul e de 7-8% in oras iar in afara de 5-5.5%, cel putin la masina mea. Si ca sa nu fiu total off-topic, cand se vor putea face primele drive-test cu Logan diesel. Ard de nerabdare sa fac o comparatie. |
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
goos |
![]()
Post
#289
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 18 October 04 ![]() |
QUOTE(Dic @ 11 Sep 2005, 07:08) Concurenta acerba ar fi din partea second hand-urilor; de exemplu Opel Astra de 1.7DTI sau 2.0 DTI, la un pret asemanator (7.500-10.000 Euro) ofera acelasi consum mic, dar mai multa putere, spatiu mare (daca vorbim de Caravan), tabla galvanizata, confortul si siguranta unei masini straine. Dezavantajele ar fi ca deja astfel de masini au peste 80.000km la bord, sunt vechi de 3-5 ani si exista niste riscuri. Personal sunt incantat de Logan dCi, dar daca ar fi sa imi schimb DSN as opta pentru un Opel Astra Caravan 2.0DTI din 3 motive: are tabla galvanizata, 100CP si lant de distributie (adio revizia costisitoare de inlocuit curea distributie). Iar cu cca 9.000 Euro se gaseste o astfel de masina. Uitati-va pe www.autoscout24.de si veti gasi Opel Astra 1,7 DTI din 2000-2001 (in jur de 100.000 km la bord, unele chiar 50.000), cu 5.000-6.000 euro, cu TVA-ul ajungi la maxim 7.000 euro. O astfel de masina nu se poate compara ca dotari, design, performante si siguranta cu un dulap pe roti ca Loganul. Mi se par mult exagerate preturile pentru ce ofera acest surogat de masina, proiectata din piese depasite si refolosite (cum faceau comunistii in campania celor 3R), special pentru pietele din lumea a treia. Daca tot nu vi se par mari, asteptati Ambition 1,5 dci, sa vedeti Logan la 10.000 de euroi. |
-------------------- |
|
ValentinnoRossi2005 |
![]()
Post
#290
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 25 August 05 ![]() |
|
--------------------
*
*
* The DOCTOR
|
|
un_om |
![]()
Post
#291
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Sony @ 9 Sep 2005, 14:59) Ironia ta este deplasata! Dupa ce a aparut Loganul pe piata au scazut preturile si la Kalos si la Albeea. Daca tu crezi ca fost doar o coincidenta eu zic ca dai dovada de naivitate. Se pare ca ai intrat aici ca sa te autoconvingi ca masina ta desi este mai scumpa este peste Logan clar. in primul rand masina mea e mai ieftina decat unele modele logan pe benzina (asta ptr ca am luat-o la Sh ![]() in al doilea rand sint foarte multumit de ea(si am ceva km la bord). in al treilea rand nu vreau sa ma autoconving de nimic ptr ca...desi mai scump un clio symbol diesel nou ofera ceva mai multa calitate decat loganul. in al patrulea rand n-as mai lua nici clio diesel iar logan diesel nici atat. as merge pe un diesel cu transmisie pe lant (cunoscatorii stiu de ce) de preferinta made in germany. in al cincilea rand intretinerea la motoarele dci e foarte costisitoare (2 milioane un filtru de motorina!!!?!?!?!?-fara misto).asa ca si logan si clio ar iesi de pe lista mea. prefer un tdi la care fac o revizie cu 3-4 milioane. |
--------------------
cu patru roti
si 4 usi
- IS-34-HUO
|
|
sirjohn |
![]()
Post
#292
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 17 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Imi exprim si eu o parere:
Daca la versiunile pe benzina: 1.4 MPI: Ambiance, Preference, Laureate 1.6 MPI: Preference, Laureate, Ambition La motorina: 1.5 DCI: Ambiance, Preference, Laureate xxxxxx: Preferente, Laureate, Ambition unde xxxxxx poate fi 1.5DCI 80CP sau 1.9DCI Am senzatia ca va apare o motorizare pe motorina mai puternica de 65 CP si va echipa ca si la benzina, cele 3 versiuni superioare... sau poate visez... Toate bune! |
-------------------- |
|
goos |
![]()
Post
#293
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 18 October 04 ![]() |
QUOTE(sirjohn @ 12 Sep 2005, 08:39) Imi exprim si eu o parere: Daca la versiunile pe benzina: 1.4 MPI: Ambiance, Preference, Laureate 1.6 MPI: Preference, Laureate, Ambition La motorina: 1.5 DCI: Ambiance, Preference, Laureate xxxxxx: Preferente, Laureate, Ambition unde xxxxxx poate fi 1.5DCI 80CP sau 1.9DCI Am senzatia ca va apare o motorizare pe motorina mai puternica de 65 CP si va echipa ca si la benzina, cele 3 versiuni superioare... sau poate visez... Toate bune! Visezi ! De fapt, se stie de mult si oficial: xxxxxx este 1,6 16V. |
-------------------- |
|
AL |
![]()
Post
#294
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Dupa cum se poate observa topicul a deviat iar de la scopul sau... a devenit iar laudatoare de viteze, loc de comparatie a marcilor auto etc.
Intre timp "aspectele comerciale" s-au clarificat iar masina va fi lansata in curand... deja exista deci informatii comerciale oficiale... Propun deci inchiderea acestui topic... discutii pe teme punctuale in legatura cu Loganul Diesel se vor putea purta pe topicuri separate pentru fiecare problema, atunci cand va fi cazul sa existe una... Comparatii, si nu speculatii, se vor face NUMAI dupa ce masina va putea fi testata si vor exista posesori care sa-si exprima parerile in cunostinta de cauza! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
AL |
![]()
Post
#295
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Am redeschis topicul la cerere, deoarece se pare ca ar exista, via Franta, ceva informatii noi despre variante de Logan diesel...
Avertizez insa ca orice mesaje de tip comparatie cu alte marci sau diesel vs. benzina sau speculatii vor fi sterse fara alta avertizare... sa incercam sa ne limitam aici doar la informatiile colectate despre LGN diesel!!! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
carman |
![]()
Post
#296
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 9 May 05 ![]() |
E vorba despre doua variante ale aceleiasi motorizari 1.5dci, euro 3 si euro 4. Prin modificari aduse sistemului turbo (intercooler) pentru versiunea euro 4, puterea a fost crescuta la 70 CP, iar cuplul maxim de 160 NM se atinge la 1700 RPM si nu la 2000 RPM ca la varianta euro 3.
http://www.renault.com/datamedia/doc/media...RANCFORT_GB.pdf sau atasat ![]() Din nefericire insa, varianta Euro 4 va fi disponibila abia de la anul, incepand cu pietele din vest ![]() This post has been edited by carman: 19 Sep 2005, 14:21 |
--------------------
◊
◊
- ◊
|
|
vv |
![]()
Post
#297
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Doar 5 CP din intercooler? Mai bine-i puneau filtru Boeing
![]() Se observa ca versiunea pentru tarile cu apa calda are si o alta cutie de viteze (JH3 160), si un consum mai mic. Stie cineva daca se va vinde si la noi, la un moment dat? (de fapt intrebarea era mai degraba "cand?") |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
rtrd_dud |
![]()
Post
#298
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 30 July 04 From: bucuresti ![]() |
Dar inafara de ce se la orice echipare se vinde si cu ABS ca la noi nici macar la optionale nu e iar faza cu Euro 4 si 70 cai e cam aiurea ca nu au bagat la noi prima oara.
Oare inafara de motorul asta de la anu or mai baga si altceva la noi tot diesel ? |
--------------------
citroen
xsara
2004 2.0 hdi
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#299
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
Sa trimitem cate un mail la dacia si sa ii intrebam de ce nu baga si pentru romania motorul imbunatatit de 70 CP ce noi suntem mai fraieri...
|
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
AND |
![]()
Post
#300
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Yea..noi suntem mai fraieri
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 02:24 |