CP in plus...
![]() ![]() ![]() |
CP in plus...
driverx |
![]()
Post
#151
|
||
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
||
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|||
vcosmin |
![]()
Post
#152
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 December 03 ![]() |
dyno2000 il gasesti "free" pe net, chiard daca nu e ultima versiune e ok
|
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#153
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
N-am cautat mult, dar nu am gasit
Are fisierele pentru motoare de R12? :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
vcosmin |
![]()
Post
#154
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 December 03 ![]() |
uite aici, daca nu resusesti sa iti faci un motor de R12
o sa incerc sa postez unul (parametrii) Attached File(s) |
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#155
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
vcosmin,
hehe....in timp ce mere downloadu fac pe corectu intreband: Nu se supara moderatorii? ...nu te supara, dar nu e frumos ce faci....macar de il dadeai pe PM ![]() :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
driverx |
![]()
Post
#156
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
vcosmin,
Pai cum sa reusesc...ca nu am de unde sa am parametri Asta chiar te rog sa ma ajuti daca vrei... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
vcosmin |
![]()
Post
#157
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 December 03 ![]() |
Pai avand in vedere ca e luate tot de pe net, de pe un alt forum parca, sper sa nu fie o problema, oricum e o versiune mai veche, iar legat de motor, nu am nici eu toti parametri, dar am reusit ceva cat de cat apropiat, mai putin turatia de cuplu maxim, (nu stiu cat ridica axul - nu este scris in manual, si nici nu am calculat CFM- carburatorui + etc, dar incearca sa modifci si tu)
Attached File(s) |
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#158
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Mai mam uitat in program...da' pare prea general
Poti pune un carb tzapan pe el, dar daca galeria e de 3 lei...nu ai facut nimic...si eu nu am vazut nici macar sa setupuiesti diametrul galeriei...PLUS ca conteaza mult forma ei. De exemplu, din cate stiu, la Dacie e cam infecta galeria, pistoanele 1 si 4 fiind mult mai prost alimentate decat 2 si 3 Aprindere simuleaza? Tipuri de aprindere? :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
mizuno |
![]()
Post
#159
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 19 February 04 From: ploiesti ![]() |
poate daca i-tzi pui un carburator dublu de la un papuc o sa te simti mai bine dar cand o sa ajungi la peco o sa-ti piara pofta de raliu... a mea consuma in jur de 14-15 % in oras si nu prea-mi convine...mi-am innebunit parintii cerandu-le bani de benzina,piese si alte dracii pt masina
![]() |
-------------------- |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Niste idei pe a marii puterea motorului, pe care nu am inca bani sa le pun in aplicare pe toate :cry:
- marita compresia , prin plarea chiluloasei 1.5- 2 mm - intarite arcurile de la supape ( saibe de 2 mm grosime sub arcuri) sau inlocuire cu arcuri mai tari - o sa ma interesez daca se pot adapta supape de admisie de 1.6 de la nova, nu stiu daca au loc - tacheti usurati (alezare interioara) tije culbutori usurate ( de la 5 la 4 sau 4.5 mm) - pompa de ulei modificata sa bage presiune mai mare - galerie de nova (lustruita bine pe interior) - dublu corp de nova - axa cu came de R5, sau facuta pe comanda - inlocuirea elice cu ventilator electric actionat de termocupla - evacuare pe inox cu finala sport (nu se scoate toba mediana!!! ) - filtru de aer conic, pus undeva de unde sa traga aer rece (la berlina merge in fatza radiatorului, cu conducta flexibila de aluminiu) doar vara, ca iarna intra carburatorul in givraj - aprindere electronica (ideal una care inlocuieste platina) - dupa astea trebuie reglat avansul vacumatic , ca nu o sa mai mearga rotund cu reglajul standard. Si da bine inteles se poate pune turbosuflanta, sa nu spuneti ca nu merge, pt ca am vazut asa ceva pe motor de dacie.Dar aici implica o serie de alte modificari daca e cineva interesat vi le zic ![]() Daca mai are cineva o idee, sa o posteze |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
vcosmin |
![]()
Post
#161
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 December 03 ![]() |
volanta usurata
set motor mai bun/performant SETCAR RACING parca aprindere intergral electronica, inclusiv avans, cu senzor pe volanta si senzor detonatie (gen R5 GTT) pompa benzina electrica carter sec modifcare chiulasa pt o mai buna circulare a gazeor/amestecului (airflow), eventul undeva unde au un banc pt asa ceva. Si ideea nr 1 ia un motor+cutie de 5 gtt si economiseste bani/nervi/pb/etc si castiga performante de gti (0-100 kmh 7 sec si 200 kmh ![]() |
-------------------- |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Nu imi place ideea cu inlocuitul motorului, o sa fie un hibrid, un fel de strutzo- camila
![]() Se poate aduce motorul original de dacie la 80-90 de cai (parerea mea) fara a afecta prea mult fiabilitatea. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
BasIc |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
SGM...ai idee la ce duce planarea cu 1,5-2mm a chiulasei....in materie de fiabilitate......adica sti sigur valoarea sau vrei sa o incerci expermental
![]() ....si apropo...sti ca montarea unei axe cu came "intepate" va avea ca rezultat un relanti extrem de "nelinistit" chiar si la 1100rot/min+un cooonnsuuum pe masuura sau chiar peste masura :cry: ? ...si nu o lua ca pe o rautate..dar sunt exact in postura ta si cam astea sunt informatiile pe care le detin... :roll: ....iar daca vei avea vreodata bani..parerea mea este sa subscri la ideea nr 1 de la vcosmin...e cea mai eficienta...dar si cea mai costisitoare...in materie de bani bineinteles |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Nu e nici o problema de fiabilitate, poti plana chiuloasa 2 mm,stiu pe cineva care e facut asta si merge de un an cu ea si nu a avut probleme.Eu am planato 1 mm acum 2 ani si crede-ma ca se simte, urca mai repede in ture.(o sa mai planez 1 mm
![]() Axa cu came o sa fie facuta la 62, 22 grade (merge de Renault 5)(stiu pe cineva care face la orice masina,pe comanda), fatza de 60, 20 standard.Cunosc pe cineva care si-a schimbato si intr-adevar nu merge la fel de rotund la relanti (800 rpm) dar crede-ma ca se simte diferenta, masina trage altfel, mai ales de la 3000 la 7000 rpm. Se poate face sa mearga destul de rotund motorul, daca faci motorul sa functioneze dupa alta curba a avansurilor. Ce am scris mai sus sunt lucruri testate pe masinile prietenilor mei, si pe a mea. Nu vreau sa inlocuiesc motorul, nu o sa mai fie Dacie, o sa fie strutzo-camila, las motorul romanesc,sunt patriot lol ![]() |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
vcosmin |
![]()
Post
#165
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 December 03 ![]() |
Una e sa fii patriot alta e sa ti la banni tai, eu am incercat varianta cu motorul de daci, ax de curse (nu stiu exacr diagrama, pe el scrie 272 - deschidere totala- parca, si ridica oricum mai mult ca cel normal - se para ca era de pe cupa nova), planat chiulasa (1,8mm), dublucorp de 12 ts, si am segmentat motorul in 2000 de km, sub 3000 rpm parca mergeam cu bicicleta, dupa intr-adevar tragea foarte bine, dar din punct de vedere financiar nu se merita (bani aruncati). Daca tot vrei sa fie ok si sa ai inca blocul de dacie pe masina, poti sa faci un "transfer" de organe de la 5gtt + chiulasa de ex si atunci avand raportul de compresie pretabil al turbo, poti sa ai intre 80-150 cp in functiune de boos si de cat tine blocul de dacie
![]() |
-------------------- |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
De Renault 12 Gordini, motor 1600, 2 dublu corpuri, 160 cai ce zici?
Discuri ventilate pe fatza, discuri pe spate Are un nene ( fost pilot de raliu) la mine in parcare, masina nu a fost miscata de 10 ani cred, la tabla e varza, dar motorul e bun A vrut cineva sa-i dea o dacie noua pe ea, si nu a vrut. Mai are un motor de 1100 de 103 CP (parca e renault 8 gordini, dar nu sunt sigur) pe care il vinde cu 1500$, e nebun nu-i da nici dracu atata pe motor |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
vcosmin |
![]()
Post
#167
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 December 03 ![]() |
Ideea e ca motoarele aspirate, cu puteri litrice mari si clindree mica (de turatie) sunt foarte scumpe la intretinere, uzura mare, plaja de turatie utilizata mica, foarte obositoare de condus in oras, consum mai mare etc. Dupa parerea mea, turbo este cea mai buna afacere pret/performanta, plus ca ai o creste de 50% in putere cu o investie 10% din bani pe care ii dai la un motor aspirat pt accesi crestere de putere. La noi chestia asta ca nu schimb motorul ca este un kitch si etc este aiurea, afara se practica la greu, plus ca daca te uiti la cele 2 motoare - dacie si renault 5 gtt vezi ca au la baza acelasi bloc, si conceptie in general.Pt motorul de Dacie, aka R12/11/10/17/15/19/5/8 nu prea gasesti multe chestii de tuning, pe cand pentru 5gtt poti sa ajungi si la 250-350 cp daca te tine buzunarul.
PS. este undve pe net un R10 sau R8 cu motode Fuego Turbo(aka R18 turbo), modifcat care face 400m in 11sec la 200kmh, concluziile le tragi singur |
-------------------- |
|
BasIc |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
e vreo diferenta intre cotele de reparatie la chilulasa pt 1289(0,5mm cred) si 1347cmc...adica cu alte cuvinte daca iau sa zicem 1,5mm din c la un motor 1397cmc e acelasi lucru ca efect si pt 1289cmc....sau la 1289 tre sa iua mai putin?
...si inca ceva..SGM....cand ai facut planarea ai schimbat si setu? |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
nimic |
![]()
Post
#169
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 27 January 04 ![]() |
de ce toata lumea se gandeshte doar la putere, viteza si nu se gandeshte cineva si la o ranforsare a caroseriei ,frane mai bune ,suspensii mai bune,la un eleron care sa o faca mai stabila... intr-un cuvant sporire a sigurantzei la viteze mai mari?
|
-------------------- |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
BasIc, sunt 3 tipuri de motoare, excluzand 1.6. Unu de 1289, si doua de 1397.
Primul (1289) are compresie 8.5:1, al doilea 9:1, si al treilea tip 8.5:1 1289 - cota normala 73.40, cota reparatie 72.90 1397 - 73.75 73.25 1397 - 74.40 73.90 (info din manualul de reparatie Dacia) Intre cele doua tipuri de 1400 e diferenta doar la chiuloasa, motorul fiind gandit sa aiva compresie mica ca accepta benzina cu cifra octanica mai mica. Motorul meu e cel care avea chiulosa de 74.40 mm, deci mi-am permis sa o subtiez. Nu am schimbat setul cand am planat chiuloasa, am fost nevoit sa o dau jos pt ca am calat motorul, ocazie cu care l-am rugat pe meseriasul de la atelier sa rabotze mult din ea. Daca ai motor de 1300, poti creste compresia la 9:1 fara nici o problema, dar nu stiu cat trebuie subtiata( oricum sub cota minima de 72.90, pt a creste compresia).Cred ca 72.20 - 72 e suficient.Oricum diferenta se simte dupa ce faci asta. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
cristi_21us |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 5 March 04 From: Brasov ![]() |
Pt. SUPER-SJB
Ca sa ajungi la viteze marii si sa te gandesti la siguranta trebuie intai sa ii faci motoru. ![]() |
--------------------
Fiat
Albea
2006
|
|
nimic |
![]()
Post
#172
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 27 January 04 ![]() |
iti trebuie intr-adevar motor ca sa ajungi la viteze mari dar gandeshte-te cum se comporta o caroserie obishnuita de dacie la viteze de 200 la ora si doamne fereshte la un accident la viteza mare.tzin sa precizez ca viteza constructiva la dacie e de 140(la a mea)145 la astea cu injectzie.deci dupa viteza asta nu-ti mai garanteaza nimeni sigurantza.caroseria de dacie shtie toata lumea cat de aerodinamica este si cat de bine incheiata e ea.nimeni nu zice de-o garda mai joasa,de un eleros care sa o tzina mai bine de sol...
|
-------------------- |
|
rezare |
![]()
Post
#173
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 13 September 03 ![]() |
Vrei sa spui ca-ti garanteaza careva siguranta pana la 140?
![]() |
--------------------
Opel Astra 1.6 16V
ex-Oltcit Club 1.1
- Bucuresti.
|
|
nimic |
![]()
Post
#174
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 27 January 04 ![]() |
e una sa franezi de la 140 si alta de la 200. mai e vorba si de deformatziile care apar la 200 de jkm la ora la caroseria de dacie la instabilitate.caroseria a fost proiectata sa suporte 140 dar la 200 e un pic cam mult
|
-------------------- |
|
BasIc |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
....si deci sa inteleg ca dupa planare(rabotare) trebuie bagata benzina cu cifra octanica mai mare?....eu o sa ma interesez la motor 1289 cam cam cat trebuie sa planez...ma intereseaza de fapt care e calculul rap de compresie...si inca ceva...presupun ca segmentii vor fi cei mai solicitati dupa "operatie"...deci trebuie si o segmentare ...ca oricum imi scoate "ceva" fum pe la capacul culbutori si cred ca asta e problema....
....SI SJB...nu o lua in nume de rau..dar nu esti TU cel care vrea sa puna priza de aer pe capota ca sa "traga mai bine"...parerea mea...ca priza de aer pe carburator IRMA 32 este exact "frectie la..."...la fel si eleronul....sau nu eleronul cred ca e bun...doar pt aspect exterior.."sa se uite ceilalti soferi".... ![]() ....in privintza suspensiei,franelor...nu era discutia de fata ..dar sunt de acord cu tine.....iar la faza cu 140km/h. :!: :!: :!: ...nu credeam ca orice masina e sigura la viteza maxima...dar daca zici tu ca dacia rezista la un impact frontal cu 140 in orice. :shock: ..nu zic zid sau stalp....atunci....inseamna ca nu stiu ce masina am in fatza blocului :roll: |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
BasIc |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
crezi ca daca pui un eleron pe portbagaj are vreun efect iti spun eu..ZERO BARAT...ca sa aiba efect...cu un motor "ceva" mai "ambitios" trebuie sa il pui deasupra lunetei...cam asta zice studiul aerodinamicii la caroseria de dacie berlina....dar asta e ultimul lucru pe care il faci.....si e mai mult de jshmekerye...(poate vede roadrunner.. ultimul cuvant ca voi fi luat drept a-roman
![]() ![]() ![]() |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
undercover |
![]()
Post
#177
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 24 February 04 From: constanta ![]() |
ala e motor de r5 alpine si are peste 100 cp lejer, iar dacia cu nr gec din poza de mai sus cu faruri de golf il cunosc e din constanta are motar renault 5 alpine si ia 200kph.
|
-------------------- |
|
nimic |
![]()
Post
#178
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 27 January 04 ![]() |
cu priza de aer am testat si chiar merge.am mai spus ca nu am modificat-o ca sa ma duc constant la vitese mari ci pt o putere rapida in viteze relativ mici ,pentru demaraj acceleratzie mai rapida etc.treaba cu viteza pe care poate sa o prinda e mai mult pt ca sa shtiu ce poate si nici decum sa merg constant cu viteze mari.am vazut la cineva in galatzi o dacie modificata vreo 90 de cai zicea ca are si avea eleron pe portbagaj ,un eleron facut cam din topor dar reglat f bine la unghiuri si zicea ca il ajuta f mult.i daca eleronul din spate e ineficient de ce mashinile de curse il au pe spate si nu deasupra?
cat priveshte sigurantza cred ca n-am fost bine intzeles.viteza de 140 nu e zigura 140 este viteza maxima la care producatorul iti garanteaza ca motorul cutia trenul de rulare merg in conditzii bune ca,,,caroseria si tablele nu cad de pe ea etc. la peste 140 intervin vibratzii mai mari rezistentza mai mare la inaintare instabilitate si ce mai vretzi voi.deci conditzii de rulare si nu de impact.sper ca acum m-am facut intzeles |
-------------------- |
|
BasIc |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
Bine la "treaba cu priza de aer" nu am inteles ce vrei sa zici...dar daca au inteles alti...atunci e bine....poate sunt eu obosit....ce-i drept e 2......pozitia eleronului nu conteaza dar ce vreau sa te intreb e ...cand te apuci sa imbunatatesti performantele unei dacii...primul..ba nu...primele lucruri la care te gandestisunt un eleron si o priza de aer pe capota?....
......cu prima(priza) ii cresti puterea pt demaraje puternice si pt atingerea unor viteze mari...si cu a doua(eleron) ii conferi o stabilitate la viteza de 140 sa zicem...nu stiu ce sa mai zic ...trage tu concluziile.... ....si in privintza eleronului:daca poate sa imi spuna cineva ca si-a pus eleron pe dacie si dupa montare..simte masina mai stabila...parerea mea e ca VISEAZA ![]() ..si in ciuda explicatiilor tale tot nu am inteles nedumerirea:"de ce toata lumea se gandeshte doar la putere, viteza "...as putea sa iti raspund ca..deoarece suntem pe topicul :CP IN PLUS.... ![]() ![]() |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
Mirelush |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti ![]() |
numai vise pe aici ! oameni buni dacie tot masina care are aproape 50 de ani o sa ramana orice ii faceti voi!! asa ca sa fim seriosi! eu nu ma mai obosesc sa zic nimic ca vad ca degeaba ! cand o sa vad o dacia 1310 cu motor 1400 ,preparat de unu din cei care cred ca daca fac nu stiu ce aberztii la motor o sa iasa super zmeu, ca urca in turatie ca un renault mai nou sau ca o honda atunci .... my bad !
![]() ![]() |
-------------------- Mirel
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2025 - 04:10 |