Lagunengrün A.K.A. Brânză, BMW 325i Touring (E30)
![]() ![]() |
Lagunengrün A.K.A. Brânză, BMW 325i Touring (E30)
MyKe89 |
![]()
Post
#1531
|
||
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.065 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|||
MuciX |
![]()
Post
#1532
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
QUOTE(MuciX @ 4 Jan 2016, 16:50) QUOTE(C a t a l i n @ 4 Jan 2016, 17:01) Pentru ca abordarea inițiatorilor și problemele dezbătute clar asta sugerează. De exemplu, nu poți faci e restaurare serioasa pe principiul: "afara e vopsit gardul, iar în motor e leopardul". Sa nu poluam la altul, poti elabora aici, daca vrei. Te referi la faptul ca nu schimb pistoanele? Sa schimb si arbore, axa, biele, etc? Am zis intai sa desfac, dupa aia sa iau decizii de genul. Fii sigur ca daca mi se spune ca am pistoane de schimbat, voi face pe dracu in patru si le voi schimba si p-alea. Sa le schimb doar de dragul de a le schimba, mi se pare excesiv, dupa cum am mai spus. P.S. destul de controversata notiunea de restaurare in cazul de fata. This post has been edited by MuciX: 4 Jan 2016, 17:17 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#1533
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.468 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(MuciX @ 4 Jan 2016, 11:40) Intr-o noapte, unui crescator i-o murit niste gaste. S-a dus la inteleptul satului, sa-l sfatuiasca. S-o intors, o facut ce i s-a sugerat, pana ziua urmatoare, i-o mai murit un rand. Inapoi la intelept, sfaturi noi, le-o aplicat, a doua zi mai ingropa niste gaste, si tot asa, pana cand i-o murit si ultima. Se duce la intelept inca o data: - No, acuma ce ma fac? - Apai io sfaturi as mai avea, da' nu mai ai tu gaste. Cam asa-i si cu ce se sugereaza pe orice topic de reconditionari pe care l-am cetit pana acum. Fa-ti tu o lista numa' cu ideile bune de se-aduna p-aci, si vezi tu care intr-adevar suna a prioritare, si care mai sufera si amanarea amanarii. Cat de indreptatul ala la chiuloasa, ai vreo poza cu semnele ala de cote de reparatii, ca m-ai facut curios. Si banui ca baietii aia prima oara verifica daca-i necesara planarea, nu? |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1534
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Cârpeală e mai ok?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#1535
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Catalin, tu la cati ani iti schimbi salteaua din pat?
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1536
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
C a t a l i n: Poate o fi, eu spun ca nu. Din nou, fac ce imi sugereaza mecanicul ca ar trebui sa fac si ii mai bag eu fitilele pe care le primesc aici. Nu am pretentia ca fac totul corect.
QUOTE(bucatzel @ 4 Jan 2016, 17:22) Cat de indreptatul ala la chiuloasa, ai vreo poza cu semnele ala de cote de reparatii, ca m-ai facut curios. Si banui ca baietii aia prima oara verifica daca-i necesara planarea, nu? Draguta snoava. ![]() Legat de chiulasa, da, intai vor verifica daca e nevoie de planare. Daca nu, nu se face, ceea ce ar fi de preferat. O sa incerc sa fac rost si de poze. Problema mea e ca ajung foarte rar acolo, ca e departe de mine, iar traficul in Bucuresti e asa cum e. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#1537
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1538
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 4 Jan 2016, 18:23) QUOTE(MuciX @ 4 Jan 2016, 18:34) Mucicsu', vezi in dictionarul de sinonime, segmentare inseamna FIX carpeala ![]() O zis unii p-aici ca-ti merge motorul perfect. Pai daca are compresii egale, daca presiunea-n carter nu e prea mare, daca nu bate la pornirile reci, tu te apuci sa-l strici? Gizas ![]() Lasa-l in pace! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1539
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Mattli, zici ca ne-am vorbit inainte
![]() Motorul toarce frumos, nu are gauri de cuplu, trage uniform la orice si din orice regim de sarcina / turatie. Scapa oloi, treaba clasica. Fata de ce zice Mucix, se face din tantzar fix armasar. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1540
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 4 Jan 2016, 17:23) QUOTE(Muttley @ 5 Jan 2016, 07:47) QUOTE(dr_mKe @ 5 Jan 2016, 08:53) Grozav, mai mult antagonism. ![]() Eu le-am "forwardat" si ideile emise de voi, au luat act, mi-au zis ca vor face totul "ca la carte". Am zis ca nu as vrea sa schimb toate internele, dar daca ma vad nevoit, o impac si pe asta. Pana la urma am garantie pe lucrare - raman cu dansul in drum, le dau cu dansul in cap. This post has been edited by MuciX: 5 Jan 2016, 09:22 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1541
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Mucixe, dintre toti cred ca eu inteleg cel mai bine ce vrei sa.faci si mai ales de ce
![]() This post has been edited by dr_mKe: 5 Jan 2016, 09:43 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1542
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Om fi amandoi nebuni/carpaci.
P.S. nu sunt ironic. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1543
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Motorul nu scoate fum albastru, trebuie reglat jocul supapelor, schimbate a multime de garnituri, curatat se uleiul adunat cu vremea, facute niste verificari si schimabte unele chestii daca-i nevoie.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1544
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Chiar vreau sa dau chiulasa jos, sa o verific, cu atat mai mult cu cat modelul asta e predispus la nasoale. Daca e de planat, se face asta, daca nu, ramane asa. Idem cilindri, pistoane, segmenti care vor fi masurate, verificate, cantarite si eventualitatea in care nu sunt de schimbat, vor ramane asa.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1545
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
La orice motor pe care-l desfaci planezi chiulasa. Blocul e din aluminiu? Chiar din fonta sa fie, cum e L6 trebuie verificat si ala, eventual planat.
La segmenti ce sa masori, distanta la capete introdusi in camasa poate. Dar pentru asta trebuie demontati de pe pistoane, ceea ce-i distruge. Sau mecanicul iti spune sa stai linistit, ca n-au nimic? Si camasa trebuie sa aiba sectiune constanta, ceea ce nu mai e cazul la tine. Aia cu cantarirea pentru evaluarea uzurii e totala. Daca o biela a avut 300g noua, si alta 250, acum vor avea 305 si 255, de la depuneri. Insa verdictul ar fi ca-s uzate? Sau la piesele de uzura, de unde stie mecanicul cat cantarea pistonul cutare, cand era nou, pe un cantar identic si tarat la fel? Lasa motorul in pace, ca se demonteaza usor, oricand. Citeste cativa ani, strange bani, aduna piesele cele mai bune, fa-ti-l singur, si cantarit, si echilibrat dinamic, si cu piesele cele mai bune. Faci lucrurile-n pripa, bazandu-te pe ce zic mecanicii si forumistii dezinteresati. Asteapta pana te bazezi pe ce stii tu. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1546
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Nu pot decat sa aprob pozitiv ceea ce zice Matli.
Poti verifica arbore, cuzineti, axa, tot ce tine si misca supapele, pompa de ulei, poti demonta toate astea daca e nevoie, schimba daca trebuie, toate astea fara sa dai jos chiulasa, fara sa scoti pistoane ori segmenti. Ma rog, ramane o parere personala repetata de mai multe ori p-aici si probabil o cauza pierduta. ![]() Doar o mica corectura, planarea chiulasei dupa demontare nu-i obligatore by default. Daca trebuie sau nu, ramane de vazut dupa masuratori. Sunt producatori care recomanda planarea, altii o interzic. De regula chiulasele se curbeaza la motoare "fierte". |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1547
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Exista posibilitatea sa nu fie nevoie sa planeze chiulasa, caz in care va ramane asa cum este. Eu am decis ca voi fi optimist si tinand cont ca inca nu e desfacut motorul si deci nu stiu ce e acolo decat bazat pe cum mergea el inainte, voi considera ca va fi nevoie doar de o schimbare de garnitura de chiulasa. Poate-s naiv, dar n-o fi nici dracu asa negru.
Sa-i spunem motorul lui Schrodinger. This post has been edited by MuciX: 5 Jan 2016, 12:43 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1548
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Sincer, io stiam ca se poate verifica planeitatea si nu musai se si rectifica.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#1549
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.065 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Incredibil cati mecanici dedicati si experimentati avem pe forum, iar aia din afara lui sunt niste dezinteresati si carpaci.
![]() |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
cdadan |
![]()
Post
#1550
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Ai vazut?
![]() |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1551
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Chiulasa se planeaza, impropriu denumit astfel, unii spun "i se da o fata". Motivul il reprezinta corodarea aluminiului, mai mult sau mai putin vizibila sau palpabila, apoi sunt urmele de garnitura veche si depunerile solide. P-astea cu ce le cureti, cu lama, cu surubelnita? Orice zgarietura, cat de mica, poate genera o comunicare a cilindrului cu exteriorul, care exterior poate fi ungere sau racire. Si apoi desfaci iar. Si-n cazu' cu adevarat carpacesc si iresponsabil, mai schimbi o data DOAR garnitura. Iar zgarieturile promit ca vor aparea, aluminiul e moale, depunerile si urmele de garnitura sunt tari. Si-mi dau seama acum ca inelele de etansare ale garniturii, metalice de altfel, mai lasa amprente in chiulasa. Mici, care carpaceste vorbind "merg". Vor merge, insa nu cu Pepsi Twist la volan, care cauta sa prinda suta ieri.
Myke, una e sa fii mecanic fortat de imprejurari (scoala putina, chef de carte ioc, profesionala la indemana si virtutea inertiei mai tarziu) care se da connaisseur in fata contabililor paraleli cu mecanica, atitudine puternic inducatoare de "eu stiu de toate, cartile e pentru prosti". Si alta e sa te pasioneze subiectul, sa studiezi cu placere, si sa intelegi unele chestii pentru ca te intereseaza. Aleg oricand varianta 2, iar personal am sa dau pe la mecanic cand oi avea ambele maini in ghips ori o sa-mi lipseasca standul cu laser de reglat unghiuri sau masina de dejantat. Legat de asta, la standul de reglat unghiuri i-am spus mecanicului ce sa faca, de unde sa regleze si cat. Iar la ala de dejantat i-am spus sa alinieze punctul galben cu valva si s-a rastit la mine ca face asta de 30 de ani si n-a mai auzit de asa ceva. Te rog sa lasi ironiile, mersi. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1552
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Io-s dispus la pariu ca nu va avea nimic semnificativ decat uzura normala pentru un motor de 200k kmp
![]() Ce i-as face, Mucix stie deja si se pare ca-i un punct vedere comun. Un atelier care se respecta trebuie sa aiba cu ce verifica planeitatea si cu ce sa o rectifice sau, dupa caz, sa o curete uniform fara a o buli. Asa am pretentia eu ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#1553
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.337 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca tot dai jos chiuloasa eu as verifica/reface/curata planeitatea ei ... trebuie sa fie oglinda .. + schimbat semeringuri de supapa pentru ca au o varsta si ceva ore de functionare + curatarea scunelor de supapa ... daca tot o dai jos merita si nu costa foarte mult sa fie totul ca la carte ... dar asta's eu
![]() |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1554
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Dupa cum spuneam, chiulasa va fi facuta la un atelier tert, care e recomandat de catre cei la care am masina. Mi-au spus ca au experienta cu multe tipuri de chiulase, deci nu ar trebui sa fie probleme.
Pentru restul situatiei va fi garantie. Cred ca m-am stresat suficient, de fapt mult mai mult decat era cazul, tinand cont ca am platit pe cineva sa isi faca griji pentru mine. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#1555
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.468 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1556
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
@cj: oricum asta era stabilit inca de la inceput, se vor reface scaunele, planeitate daca e cazul si schimb de simeringuri.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#1557
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.337 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu ma indoiam de tine ca nu o sa faci treaba asa cum trebui ... era o explicatie pentru ceilalti daca vrei
![]() In CJ operatiunea costa cam 300 ron (piese+manopera) pentru un motor in 4 cil ... la tine se poate sa fie un pic mai mult ca ai 2 in plus ... dar nu cu mult ![]() This post has been edited by cj98czh: 5 Jan 2016, 14:56 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1558
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
bucatzel, depinde de precizia frezei. Maxim 5 sutimi de mm sa zic.
Edit: daca e cu adevarat dreapta, ca altfel va avea aspect dubios la atat de putin ![]() This post has been edited by Muttley: 5 Jan 2016, 14:55 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1559
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
RK-ul chiulasei va costa 700 de lei. Unii spun ca e cam mult, eu doar sper sa iasa bine, sau sa nu fie cazul de interventii. Daca stau stramb sa judec drept, o chiulasa dreapta dupa 200k kmp ar insemna o exploatare cumpatata a motorului.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1560
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
La 140k, aia de la SN nu avea bai. Exploatarea numai cumpatata n-a fost. A ta-i mai lunga, iar a lui Mattli mai scurta, nu musai un "must" pentru bulirea unei chiulasei.
Nu se stramba chiar asa usor, nu-i facuta din cascaval. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 23:40 |