Lagunengrün A.K.A. Brânză, BMW 325i Touring (E30)
![]() ![]() |
Lagunengrün A.K.A. Brânză, BMW 325i Touring (E30)
AndreiMR |
![]()
Post
#2581
|
||
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|||
bgdrenault |
![]()
Post
#2582
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.593 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
QUOTE(ursul_bipolar @ 9 Jul 2016, 15:56) Da, tot din ciclu cu uleiu. schimba caracteristica asta in cazul unei franari de urgenta sau pe ud sau pe curbe? Eu cred ca da. In fine unele chestii sunt greu de demontat. Pentru asta exista EBD si ESP.Repartizeaza forta de franare exact unde trebuie. Evident ca ideal ar fi toate 4 la fel, sau macar cu performante asemanatoare. This post has been edited by bogdanbiciusca: 9 Jul 2016, 16:58 |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#2583
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
De asta mor asa multi ca espu si ebdu fac "minuni". Daca aderenta nu e poti sa ai si mama ebdeului ca tot in sant ajungi.
|
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
Diac |
![]()
Post
#2584
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.025 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Dedi aveam mama pneurilor de iarna, neuzate, neimbatranite, tot m-am infipt in ala din fata pe zloata. S-a chiunuit masina , mi-a facut abs-ul masaj la talpa dar fizica era de alta parere.
Io-s cel mai tare ca-mi iau pneurile in 4 rate. Platesc un pneu/ luna ![]() This post has been edited by Diac: 9 Jul 2016, 19:46 |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#2585
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ursule bipolar, aberezi la greu...
La o mașină punțile diferă rău de tot... Ai greutate mai mare pe față, ca să echilibrezi ar trebui să ai presiune mai mare pe față, mai mică pe spate și cauciucuri mai aderente pe spate. Ai roțile directoare pe față, implicit profilele ar trebui să fie diferite, unul de ghidaj și contracarare a subvirării și altul de menținere a traiectoriei. La frânare ai ideal repartiție 70/30 față/spate. Spatele e mai puțin solicitat, deci poate fi diferit de față. Tracțiunea ideală ar fi între 40/60 și 30/70 față/spate. Dar avem în general doar 100% doar fața sau spatele, deci e suficient un cauciuc direcțional pe puntea netractoare și altul de tracțiune. Proprietarul de Subaru chiar se vaită ca al lui AWD se comportă imprevizibil la limită. Când ai sistem echilibrat 50/50, ieșirea din echilibru se face brusc și aleatoriu, când subvirare (masă multă în consola față), când supravirare (forță mică de apăsare pe puntea spate). La astfel de mașini ruliul e un rău necesar. Proprietarul nu conștientizează și rigidizează suspensia. (treaba lui) Dacă mai bagă și presiune mare în pneuri (pentru a nu deteriora jantele) , efectul este garantat, o mașină instabilă. Ca să îți faci o idee, ca să se echilibreze acest dezechilibru constructiv, cel mai exagerat exemplu este un tractor. Ai niște roți imense pe puntea de tracțiune, cu V-uri orientate astfel încât să evacueze noroiul, iar în față niște biscuiți cu 3 șanțuri direcționale. Cam așa ar trebui să arate și o mașină mai ales cu o punte motrice. Eu zic că nu e rău să și gândim când facem niște afirmații care ar fi luate de bune de cei care chiar nu se pricep... MuciX, apropo' de pneu uzual, performant și ultra-performant, treabă de construcție, materiale folosite și compoziția pneului. E foarte mare diferență între pneuri identice constructiv dar compoziții diferite de cauciuc. Deasemenea desenul contribuie foarte mult la comportamentul unui pneu. Alea ultra-performante, într-adevăr, sunt în majoritate semislickuri, dar nu toate. Treaba e că sunt foarte lipicioase la temperatură optimă. Te înveți cu ele și capeți încredere. Numai că la noi poți găsi bălți, praf și nisip pe traseu. Dacă le umpli de praf, devine cel puțin interesant ![]() Nu mai vreau să zic de combinația praf+apă aka mâzgă... (parcă am mai avut discuția asta sau n-ai priceput nimic nici atunci? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
MuciX |
![]()
Post
#2586
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Touring-ul este cel mai apropiat de distributia 50/50 a maselor pe punti, iar suspensia e relativ dura din fabrica.
Vav, la fel cum am zis mai devreme, curba 80-20. Mie imi pare ok teoria ta, dar e overkill, tinand cont ca voi merge cu limita legală cu masina asta, iar de parapete nu imi mai arde. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#2587
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Sunt producători care au o gamă foarte largă de modele. Pleacă de la la pârnăi low cost și ajung la gama competiție cu prețuri pe un pneu mai ridicat decât mașinile noastre.
A face comparație între branduri nu are sens. Din ce am văzut la nemții naționaliști, majoritatea mașinilor de la nivel mediu în sus erau încălțate cu Michelin modelele mai scumpuțe, mai ales cele de sezon rece. La ei e frig și vara uneori, iar iarna o ard pe ploaie cu 200 fără grețuri. Sincer sunt sătul de asta cu limita legală. Fiecare are limita lui. Și eu merg cu aia legală dar doar pentru că nu vreau să iau amenzi. Altfel se poate merge lejer cu 250 pe porțiunile noi de autostradă din România. Pericolul îl reprezintă însă șoferii care nu știu să meargă pe autostradă. (cum dracu să stai kilometri întregi pe banda 2 la 90/100 km/h?) |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#2588
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 10 Jul 2016, 08:28) ursule bipolar, aberezi la greu... Mai citeste, vezi ce mai zice si titi aur prin tutorialele lui, incearca sa realizezi ca nu e bine sa te dai zmeu de drum si apoi mai vb. In general nu intru in polemici cu zmeii soselelor care merg cu 4 roti diferite dintre care alea mai tocite pe spate dar acum daca tot ai deschis subiectul asta e. |
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
MuciX |
![]()
Post
#2589
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Nu prea l-ai nimerit in catalogarea aia. E doar un munte de pragmatism.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#2590
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
Pragmatism nu inseamna ca ideile lui sunt cele mai bune din contra.
|
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
MuciX |
![]()
Post
#2591
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
In cazul asta e cu nuanta. Plus că el nu a zis de 4 colturi - 4 profiluri.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#2592
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Titi Aur dacă era atât de bun nu ieșea pe ultimele locuri când a scos nasul în campionatul european de raliuri. Omul e un soi de Hagi, slăbuț ca antrenor și destul de tare la limbajul de lemn
![]() A mers la limită cu mașina și acum e promotorul șofatului defensiv. Hai să te lămuresc cu o chestie. Dacă ai mers toată viața defensiv, vei fi surprins de mașină de foarte multe ori. De ce? Pentru că nu ai mers niciodată la limită cu ea și nu știi cum se comportă în cazuri extreme. Aur își permite să conducă defensiv pentru că are reflexele formate știe să iasă dintr-un derapaj ușor pentru că a driftat ore sau poate chiar zile. Știe să controleze mașină și-i simte imediat echilibrul. Cum am văzut și mai sus la cineva, sunt mulți care îndeasă piciorul în frână și se duc așa până în mașina din față, în loc să încerce să degajeze stânga sau chiar dreapta... Dacă tu ajungi mare șofer din câteva ședințe exorbitante la școala aia, eu n-am decât să-mi scot pălăria. Dar tare mi-e frică să nu iasă din situații limită un puștan mai talentat care probabil s-a jucat în copilărie pe joculețe cu mașinuțe decât tine care încerci să cauți pe youtube ce a zis Titi să faci în aceeași situație. E bine să furi de la toți cate ceva și să le adaptezi stilului tău de mers. Dacă mergi cum zice Titi Aur, nu vei fi niciodată Titi Aur. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#2593
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
Drumurile publice din romania nu sunt pentru condusul la limita. Sunt satul de toti cretinii care fac asta si pe dn si pe autostrada de multe ori cu niste rapgiugi obosite. Nu ma intereseaza cat de bun a fost sau nu titi aur, nu sunt fan dar in schimb imi place mesajul pe care il transmite. Ca la unii intra pe o ureche si ieste pe alta apoi ii aduni bucata cu bucata de pe asfalt a alta problema. Si problema nu e ca ii aduni pe ei, problema e ca mor si altii care doreau dsa ajunga in regula la destinatie. Prin faptul ca iti arati limita masinii pe un drum public denota doar frustrare in stare continua, daca mai folosesti si roti de tipul 2+2 sau 1+1+1+1 e si mai "bine". Sofatul de face cu eleganta si cu respect pentru oamenii din trafic.
This post has been edited by ursul_bipolar: 10 Jul 2016, 10:16 |
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#2594
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Te-ai gândit că dacă era cavalerul dreptății făcea asta benevol? Dar așa ți-a spălat creierul și te-a și jecmănit de bani. Talentul îl ai sau nu îl ai, te mai poți cizela prin diferite școli, dar dacă ești praf, făcut grămadă, vei rămâne așa și după. Arătând cu degetul pe ăla care ia o curbă în limita legală de 100 km/h când tu pui frână până la 70,dacă nu mai puțin, strângând coloană în spatele tău, ar trebui să îți dea de gândit dacă nu e timpul să-ți iei o mașină care se conduce autonom
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
mars |
![]()
Post
#2595
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.306 Joined: 22 January 04 ![]() |
Bamse, forget about it
![]() |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
bgdrenault |
![]()
Post
#2596
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.593 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
QUOTE(ursul_bipolar @ 10 Jul 2016, 09:16) Asta cu cele mai bune anvelope pe spate ar trebui pusa in Regulamentul rutier. Ma cert cu vecinii si colegii si toti imi spun ca aberez. Prin America, imi spunea cineva, ca anevelopele pe spate au o limita de uzura mult mai mica decat cele pe fata, de genul pe fata ai voie cu pana la 1,6 mm iar pe spate 4 mm. |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#2597
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
QUOTE Te-ai gândit că dacă era cavalerul dreptății făcea asta benevol? Dar așa ți-a spălat creierul și te-a și jecmănit de bani. Talentul îl ai sau nu îl ai, te mai poți cizela prin diferite școli, dar dacă ești praf, făcut grămadă, vei rămâne așa și după. Arătând cu degetul pe ăla care ia o curbă în limita legală de 100 km/h când tu pui frână până la 70,dacă nu mai puțin, strângând coloană în spatele tău, ar trebui să îți dea de gândit dacă nu e timpul să-ți iei o mașină care se conduce autonom Tu ti-ai face meseria pe gratis, asa benevol? Aia e meseria lui, tre sa traiasca din ceva. Nu particip la cursurile lui, nu cotizez cu nimic, am spus imi place mesajul transmis. This post has been edited by ursul_bipolar: 10 Jul 2016, 10:28 |
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
bgdrenault |
![]()
Post
#2598
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.593 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
La mine in cartea tehnica scrie asa: "Echipați cele 4 roți doar anvelope de același tip, mărime (circumferință) și același profil pe fiecare punte. Combinația permisă între jante/anvelope pentru autovehiculul dumneavoastră se găsește în actele autovehiculului." In schimb scrie si asa: "Pentru siguranța în trafic, anvelopele trebuie înlocuite câte două odată (anvelopele de pe aceeași punte). Anvelopele cu adâncimea profilului căii de rulare cea mai mare trebuie montate la roțile din față". Si asta-i naspa cand citesti intr-o carte tehnica a unui producator european. |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#2599
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Titi te invata chestiile de baza, pe care le poti cunoaste deja in masura mai mare sau mai mica. De acolo mingea este in terenul tau.
Discutia a luat-o pe aratura destul de rau ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#2600
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai să o luăm altfel...
Conform cutumei enunțată de urs, cele toate 4 cauciucuri trebuie să fie la fel, identice. Ce te faci însă că cele de pe puntea motoare se uzează mult mai repede? Schimbi cauciucurile la fiecare mie de kilometri? Ce te faci când mergi singur în mașină și cauciucul stânga față e cel mai solicitat? Pui balast pe scaunul șoferului? Ce te faci cu înclinația drumului? Toate pneurile sunt predispuse a se toci mai mult pe dreapta... Ce te faci cu geometria mașinii? Unghiurile de cădere a roților sunt diferite chiar dacă e vorba uneori de zecimi de grad, ele există. La vulcanizare d-aia ți le notează cu cretă, fiecare își face uzura lui, dacă îl montezi în altă poziție rulează pe creastă și se uzează mai repede. Practic, după câteva sute de kilometri ai 4 pneuri diferite spre stupoarea celor care sofează după tutoriale... |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#2601
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Mai vis a vis, esti mai rau ca o nevasta nemultumita.
Gumele se rotesc periodic pentru a avea un grad de uzura cat mai uniform, eu cel putin asa procedez. Diferenta de uzura este.cca 1.5mm spate fata de 1mm fata, la ambulanta mea submotorizata. Daca o tii tot intr-un demaraj agresiv, asta este, cumperi mai multe gume ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
mars |
![]()
Post
#2602
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.306 Joined: 22 January 04 ![]() |
In manual la Reno scrie ca rotatia anvelopelor nu e recomandata. Legat de repartizarea greutatii stanga-dreapta, mi-e greu sa cred ca nu se tine cont in procesul de fabricatie de vreo 70 kg mai mult pe partea pasagerului. Se poate presupune rezonabil ca masina va merge cu sofer...
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
Muttley |
![]()
Post
#2603
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Si e asa frumos afara...
Eu pun doar anvelope la fel la toate colturile din comoditate, ca le pot permuta o data la 2 sezoane fara griji ca se modifica ceva in comportament. Si pentru ca arata normal cu 4 anvelope la fel. Asta la cele 2WD, ca la cazan sunt obligat. Deci serios ca-i frumos afara. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#2604
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(bogdanbiciusca @ 10 Jul 2016, 11:25) Asta cu cele mai bune anvelope pe spate ar trebui pusa in Regulamentul rutier. Ma cert cu vecinii si colegii si toti imi spun ca aberez. Prin America, imi spunea cineva, ca anevelopele pe spate au o limita de uzura mult mai mica decat cele pe fata, de genul pe fata ai voie cu pana la 1,6 mm iar pe spate 4 mm. La americani predomina tractiunea spate si cea integrala. La noi nu. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Muttley |
![]()
Post
#2605
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Cauciucurile mai bune se pun pe spate la orice tip de tractiune din cauza acvaplanarii.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#2606
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Peèemfeurile nu au niciodata gume bune pe spate
![]() This post has been edited by dr_mKe: 10 Jul 2016, 12:55 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
4x4 |
![]()
Post
#2607
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Am avut un coleg in facultate cu o masinuta, corsa cred. A reusit sa aiba massive oversteer si a rasturnato in sant pe bucium. Deci da, nu puneti pe spate cele mai rapciuge penuri pe care le puteti gasi mai ales daca nu stii sa corectezi un derapaj.
Eu ziceam sa pui ceva bun pe spate, iar pe fata ceva super bun, pentru ca nimeni nu vrea sa piarda fata iar bmw-urile le place sa impinga. -- rip romana ![]() This post has been edited by 4x4: 10 Jul 2016, 13:11 |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#2608
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 10 Jul 2016, 13:11) Nu știu dacă ai acvaplanat vreodată dar eu am pățit-o de câteva ori dintre care de două ori la viteze măricele. Fața se ridică și roțile se învârt în gol (nu am pus frână pentru că mi-a plăcut senzația), mașina se oprește aproape brusc și spatele rămâne pe poziție. Probabil fața a spart apa și spatele a fost în siaj. Deci mi-e greu să cred că d-aia se pun mai bune pe spate. Pe criteriul ăsta ar fi obligatoriu să pui pe spate dedicate, cu V-uri și șanț pe mijloc... |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#2609
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=mERAaeCrj0E
Vechea poveste, daca fata n-are aderenta, masina se duce drept. Daca spatele n-are aderenta, se-ntoarce si se duce dracu'. Se pun cauciucurile bune pe spate. Intotdeauna! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
M.C. |
![]()
Post
#2610
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.152 Joined: 24 January 04 From: Ploiesti ,din cind in cind. ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 10 Jul 2016, 14:55) Orice masina cu tractiune spate nu are niciodata gume bune pe puntea posterioara. ![]() ![]() Poate sa aiba cele mai bune gume din lumea asta montate,daca nu stiu cum sa o struneasca. ![]() This post has been edited by M.C.: 10 Jul 2016, 15:18 |
--------------------
Renault Megane
II Sedan Influence
1,6 16 V ,2005 Alfa Romeo 159 1,9 JTS, 2007 , Ford Mustang 2,3 Ecoboost, 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th July 2025 - 10:02 |