Boxe solenza
![]() ![]() ![]() |
Boxe solenza
arg_solenza |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 323 Joined: 8 April 06 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio
2017 Intens
|
|||
arg_solenza |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 323 Joined: 8 April 06 From: bucuresti ![]() |
si masura parca era 10 pe 15 cm.
|
--------------------
Renault
Clio
2017 Intens
|
|
zanga |
![]()
Post
#153
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
nu mai stiu...parca asa
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
Daedalus |
![]()
Post
#154
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar macar alea se aud mai bine ?
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
zanga |
![]()
Post
#155
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
pai de asta am intrebat de marca sa caut niste date pe internet...
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
arg_solenza |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 323 Joined: 8 April 06 From: bucuresti ![]() |
yo zic ca nu merita sa te complici cu boxe pe lacasurile originale si cumpara unele mari si le pui pe panou ala din spate.MA GANDESC CA DACA ALEA DE PE FATA ORIGINALE SE AUD CUM SE AUD,INSEAMNA CA ASTEA MICI LA FEL DE NASOL.
|
--------------------
Renault
Clio
2017 Intens
|
|
BZ-23-SAM |
![]()
Post
#157
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 4 September 06 ![]() |
Salut! apropo de boxele originale de pe solenza...! mi-am pus un cd player JVC iar dupa vreo 3 saptamani de ascultat muzica zilnic,in mare parte la volum de peste 20,membrana boxelor de pe spate "s-a descentrat" (asa mi-a spus un electrician).acum zornaie urat la volum de peste 15,iar de bass nu poate fi vorba,trebuie sa-l setez pe minus din cd player ca sa pot da mai tare muzica...!foaaarte tare
![]() This post has been edited by i96nds: 22 Sep 2006, 08:48 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6Mpi,VW Golf 1.9 TDI
2007
- BZ-23-SAM
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#158
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea : nu va mai chinuiti sa gasiti boxe pentru locasurile originale ! PE spate tot cu niste ovale 6 x 9 se face treaba buna , iar pe fata merg aproape perfect de 13 cm si cu putina munca de 16,5 cm . Numai cu niste boxe mai mari si de calitate se va auzi bine . Cele originale de pe Scala de ex. se aud "bine" numai in comparatie cu "deloc" sau unele defecte , altfel nici nu se compara cu unele de marca instalate corect ! Decat sa dati banii pe unele care sa se potriveasca in locasuri mai bine va ganditi la unele care sa se auda bine ... altfel veti ramane cu impresia ca "aveti ce se putea pune acolo mai bine " si nu cu faptul ca se aude bine pentru banii care i-ati dai pe ele !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
zanga |
![]()
Post
#159
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Dar tu ce ai pe masina?
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
zanga |
![]()
Post
#160
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
johnsws zicea ca a montat boxe de 13 pe fata fara sa taie nimic(Blaupunkt parca)...ce alte boxe se mai potrivesc fara sa tai?
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
cation |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 1 July 06 From: Bucuresti ![]() |
am un MP3 Pioneer si boxe JBL pe dimensunile originale si nu sunt multumt de calitatea sunetului (mai ales basul). Am pe acasa niste boxe ovale Pioneer mari de 60 W RMS care ar trebui bagate in polita, dar am auzit ca polita aia zdrancane si mai tare cu boxe pe ea. Merg ovalele sau tai polita degeaba ??
This post has been edited by cation: 6 Dec 2006, 17:25 |
--------------------
Ford
Focus Sedan
2006 Trend
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#162
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pe fata merg f bine boxe de 13 , se taie cam 1 cm din plastic din interiorul gaurii si atat !!! Eu acum am de 16,5 cm , dar am mai facut cateva modificari .
Pe spate puteti pune ovale de 6x9 cat de mari vreti pt ca polita tine greutatea lor ! Despre izolat si insonorizat s-a mai discutat , deci cautati ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
cation |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 1 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am montat ovalele pe spate si se aud super. Nu prea se mai sesizeaza alea de pe fata (trebuie sa reglez balansul). Polita aia parca face mai multa galagie ca inaine, dar am boxe si nu se aude
![]() |
--------------------
Ford
Focus Sedan
2006 Trend
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai problema ta este urmatoarea : "scena" ta este in spate in loc sa fie in fata ! Trebuie sa pui si twetere pe fata , pe bord , cat mai in fata si daca te vor supara putin la ureche cu inaltele prea tipatoare , cumperi si doua filtre , care sa scada tweterele cam -3 dB , iar la difuzoarele din usi sa le transforme in medii , pentru ca tu oricum nu le auzi inaltele din cauza orientarii lor spre picioare ! Ideal ar fi sa le orientezi catre sofer , dar fizic este f greu si ne-practic ca te trezesti cu picioarele bagate prin ele !
In principiu puterea boxelor fata ar trebui sa fie aproximativ egala cu cele din spate . Toti isi pun in spate boxe de putere mare ( ca e loc ... ) si apoi se plang ca nu se aud decat alea , ca sa nu mai spun ca nici nu au cu ce sa dea in ele ( ca putere ) . Un HU ( head unit ) mai normal desi scrie pe el 4 x 40 / 4 x 50 w rms , de fapt nu au decat vre-o 4 x 22 / 4 x 25 w rms ! Daca vreti sa nu va mai complicati cu amplificatoare si restul , orientati-va la boxe cu sensibilitate mare , adica 93 - 95 dB ... altele mai nesimtite necesitand statie pentru ele . Pentru reducerea vibratiilor si cresterea randamentului difuzoarelor , puteti sa va interesati mai mult pe site-urile de specialitate , gen dynamat ... ( dar eu nu as da acei bani pe produsele lor ) Bafta ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Am recitit tot topicul si concluzia este ca : pe fata ( in usi ) din fabrica sunt difuri de 10 cm ( patrate ) , pe spate in suportul politei sunt difuri de 6 x 4 cm ( dreptunghiulare ) .
Apoi pe fata se pot pune difuzoare de 13 cm foarte usor , cu decuparea a 2 cm din plasticul din interiorul usii , unde intra magnetul . Daca va descurcati sau vreti ceva mai de calitate pe fata se pot pune de 16,5 sau 17 cm , dar trebuie umblat la fata usii putin si la buzunar . Ideea este ca se aude super pe un sistem de 16,5 , fata de cele de 13 cm . Acum pe polita se pot pune ovale de 6 x 9 , cu specificatia ca este bine sa faceti cu multa atentie decuparea , pentru ca nu este prea usor de taiat acea polita . Acum cine a pus si ce a pus mai de firma in locul celor originale pe suportul politei , ca nu am auzit pana acum vre-o descoperire mare in leg cu niste boxe care se aud super in acele locasuri . Eu vreau cacel de pe polita sa la amplific , ca si sistemul de pe fata si daca am sa pun pe suportul politei de 6x4 sa le las pe HU ... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#166
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Eu mi-am pus pe spate Planet Audio P462 (140 RONI in targ Vitan - cam scump
![]() si e alta viata fata de cartoanele dinainte. De fapt asta era si problema..cartoanele.. ![]() Atunci cand ploua sau e masina uda dintr-un motiv sau altul, cand ridici hayonul, apa se scurge fix in membranele cartoanelor=>cartoanele fac ce stiu ele la umezeala, adica se indoaie in toate felurile=>muzica se aude ca din WC. Ca altfel boxele alea facute la Elcomp Bucuresti, sunt foarte bune si suficiente pentru o auditie normala in masina (daca vreau disco, ma duc la disco!). Ei, planet audio astea au marginea membranei de silicon si 'conul' ala (ca nu prea e con din cauza ca sunt ovale) din plastic (nu carton!)=>de aici si pretul cam piparat. Si de aici => client multumit. Adica nici nu tai nimic de prin masina si nici nu mai am treaba daca pica apa pe boxe cand ridic hayonul, pentru ca plasticul ala cred ca rezista mai bine la apa. Mai ramane sa vedem la vara cum se descurca cu temperaturile crescute. Boxele au 4 ohmi si 70W (putere maxima), deci suficiente pentru magaoaia originala a masinii si se aud decent si uniform (adica in fata se aud toate cele 4 boxe egal). In plus hotii nu prea au ce face cu ele, si nici macar nu le vad ![]() Si inca ceva, boxele din spate cu 4*6 (INCHI) si nu centimetri cum zicea antevorbitorul meu! Un dezavantaj ar fi ca gaurile la astea nu prea vin exact pe gaurile din suport, eu le-am prins in 3 suruburi si cred ca or sa tina foarte bine, deoarece nu au o putere prea mare ca sa se desfaca de la vibratii. Si cred ca daca te chinui putin intra toate 4 suruburile, dar nu mi-am batut capul prea tare. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
wind |
![]()
Post
#167
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
pana la urma spune cineva un model de boxe pe fata(13) si spate care se potrivesc perfect in locasurile alea ? si unde se gasesc
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#168
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai pe fata se potrivesc perfect boxe cu diametru de 10 cm. Eu unul nu as recomanda boxe prea adanci, ca sa fie nevoie sa taiati plasticul acela care acopera boxa in partea de sus a magnetului, pentru ca daca intra apa pe langa pungile alea de pe portiere, o sa ploua in masina.
Iar pe spate se potrivesc cele prezentate de mine in postul de mai sus, adica ovale de 4"x6". Boxele din fata mi se par ok cele din fabrica. Nu fac zgomote ciudate si sunt destul de fidele. Oricum am vazut un trabant cu statie si boxe pe spate de 220mm, deci imaginatia e fara limite si puteti pune sisteme pe masina mai scumpe decat masina, dar merita? This post has been edited by nh1980ro: 21 Feb 2007, 22:29 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
nh1980ro ... sincer eu cred ca glumesti !
Uite incerc sa va mai explic si eu cate ceva , parerile mele , concluziile mele , ce am invatat si eu in timp , pentru ca vad ca multi ... sa spunem ca se multumesc cu prea putin ! ![]() Deci : un sistem de boxe pe 13 cm este de la aproximativ 2,5 mil in suuus . Sistemul contine doua difuzoare de medii/bas pe 13 cm , care se instaleaza in usi , doua twetere care se instaleaza pe bord cat mai in fata , sau pe stalpi si filtrele/crossover-ele aferente , care scad frecventa si puterea tweterele cu 1-3 dB pt a nu fi deranjante . Puterile acestor sisteme incep de la 35 w rms in suuuus . Puterea sistemelor , a difuzoarelor sau a ce vreti voi sa puneti acolo nu trebuie sa fie mai mare decat puterea de iesire a Head-Unit-ului ( HU ) , adica MP3 Player , radio-CD , radio-casetofon ! Acele HU din comert pe care scrie 4 x 50 w rms NU sunt de fapt decat un 4 x 23 / max 4 x 27 w rms ! Deci nu are rost sa puneti niste boxe de sute de W care sa fie "miscate" de o putere ne inferioara ! De ce ? Pentru ca acea putere mai mica decat este necesar introduce distorsiuni ! Ciudat , dar nu puterea mai mare distorsioneza ( asa cum cred multi !!! ) , ci puterea prea putina ! Acum mai exista si sisteme de difuri sau difuri separate care au sensibilitate mare , acestea sunt facute sa mearga pe HU stock , fara amplificare prealabila ( 93 - 95 dB ) . Cele cu sensibilitate mica ( 85 - 91 dB ) au nevoie de putere mare de amplificare pt ca sunt mai nesimtite de felul lor . Asta nu inseamna ca nu se aud bine , dar pur si simplu sunt facute pentru statii , iar HU nu le satisface absolut deloc ! Acum revenind la Solenza : pe fata se poate pune sistem de difuzoare pe 13 cm perfect . Uneori mai este necesar sa se taie f putin din plasticul din interiorul usii , alteori deloc , in functie de adancimea conului magnetului . Este bine sa masurati cat aveti pana la geam , dar eu sincer nu am vazut nici un difuzor de 13 care sa atinga de geam si daca atinge nu este nimic pierdut ca se poate pune un unel de MDF care scoate difuzorul in afara cat doriti . De ce sa se puna sistem de difuzare si nu niste boxe nesimtite din targ ... pentru calitatea auditiei , pentru putere si pentru orice vreti voi . Tweterele genereaza sunetele inalte de ordinul 800 Hz - 4 KHz ... , mediile/woofer-ul din usa genereaza mediile si chiar basul ( 50 Hz - 1 KHz ) , iar sub-woofer-ul ( daca va exista in portbagaj sau daca reusiti sa-l montati chiar si sub vre-un scaun , va reproduce doar frecventele joase ( 45 Hz - 200 Hz ) . Toate aceste frecvente se regleaza din HU sau din statie , dupa cum vedeti se intretaie , astfel incat sa nu ramana vre-o frecventa care sa nu poate fi reprodusa . Acum .. care e diferenta dintre o boxa ( termenul din targ ) si un difuzor ? Pai boxa este formata dintr-un difuzor si o incinta ! Cum nicaieri nu exista incinte ( dacat poate imaginare in mintea posesorului de zgomotoace ) ele trebuiesc create ! Tweterele nu au nevoie de incinta , pentur ca ele de obicei vin deja incapsulate sau cu cateva dispozitive de instalare , care directioneaza sunetul in directia dorita . In schimb difuzoarele din usi au o nevoie cruciala de crearea unei incinte . Ea poate fi creata din incinta usii , in interiorul ei . Sunt multe de spus referitor la cum se face o incinta dintr-o usa , dar ce pot sa va spun este ca insonorizarea , prepararea usii si instalarea difuzorului sunt niste etape foarte importante . Este preferabil sa folositi pe fata , in usi difuzoare coaxiale , fara twetere incorporate , pentru ca oricum acele twetere nu le veti auzi , ele fiind dispuse f prost , directionate catre picioare , si de aceea se prefera tweterele separate . Pentru spate , se pot instala difuzoare in locasurile originale ale masinii , adica dimensiunea 4 x 6 , dar nu va pot garanta ca se vor si auzi bine . Nu uitati ca pe spate nu trebuie sa se auda decat medii si bas , atat ! Vocea trebuie sa vina din fata ! Este total gresita instalarea unor boxe puternice pe spate , care sunt pe 2/3/4 cai si dau inalte intr-o veselie , iar cele din fata nici sa nu se auda . Problema celor 4 x 6 este ca nu pot avea puteri decente , nici gand de un bas profund ( si daca nici din spate nu e bas , atunci de unde ??? ) pentru ca au diametrul membranei destul de mic ... apoi sa nu uitam ca in fata difuzorului e o gramada de plastic , care nu lasa sunetul sa se auda clar si bine . Apoi difuzoarele fiind micu , nu se poate pune problema sa foloseasca tot portbagajul ca incinta ... Deci la ele s-ar putea crea o incinta separat un fel de cutie , de plastic sau din MDF exact sub difuzor , astfel incat sa fie sigilata in partea de jos a magnetului . Se mai pot instala pe Solenza pe acea polita si difuzoare rotunde de 16 cm ... dar eu le prefer pe cele ovale de 6 x 9 . Polita este destul de rezistenta , deci nu va faceti problema ca nu va tine ! Aici fac o pauza ca trebuie sa fug acasa ... voi continua si sper sa considerati utile informatiile . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
guliver |
![]()
Post
#170
|
No title Group: Members Posts: 545 Joined: 26 December 05 ![]() |
Bun, ne-am gaurit placa din spate, dar cu hotii cum o rezolvam? Sincer, acum cateva dimineti cand am plecat am vazut o super nova lucrata( cheder taiat, luneta zacea la cativa metri, placa cu boxe lipsa). Ne gandim si la asa ceva?
|
--------------------
fosta dacie
fosta solenza
1900 dar nu toamna "Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Off ... revenind repede la subiect ... de hoti nu poti scapa nicicum ... dar poti pune folie sau poti ioniza geamurile si nu se va observa ce boxe ai . Totodata poti imbraca toata placa intr-un material inchis la culoare si astfel nu se va observa ce ai pe acea placa .
Exista CASCO , alarma , lacat , pistoale si multe altele ... si daca e sa se intample ... pana la urma niste boxe pe polita mai mult de 3 mil nu cred ca va da cineva pe ele . Acum pentru ca acele difuzoare de pe spate sa se auda decent , la fel trebuie sa va ganditi ce putere puteti sa le oferiti . Nu uitati ca acea sensibilitate e valabila si aici si sa nu va aruncati pe difuzoare pe mai multe cai cu twetere ca pe spate va trebuie doar voce si bas in principiu . Se izoleaza cat mai bine portbagajul , chiar si polita se poate izola cat mai bine , apoi hayonul sa nu vibreze , se astupa si locasurile goale ( de la boxele mici !!! ) si sa nu va vina vre-un gand sa le conectati pe toate ca se duce pe apa Sambetei toata treaba ... Bine ar fi sa incepeti cu o insonorizare a bordului , a usilor , a pedalierului si podelei , a podelei spate ( desupra rezervorului ) , apoi portbagajul ( poate reusiti sa-l imbracati in mocheta si sa-l intariti ) si hayonul neaparat !( mai ales nenorocirea de numar care este o problema la toate Daciile ) Va pot spune ca daca va opriti aici un Logan s-ar auzi mai bine ca e mai bine insonorizat ( cel putin unul stock fata de o Solenza ) , dar din momentul in care continuati cu o statie si un woofer mic deja se schimba treaba , pentru ca Solenza este hatchback , nu are perete despartitor de tabla intre portbagaj si habitaclu , ci doar spatele banchetei prin care trece sunetul si vibratiile f bine si din acel moment se va auzi mai bine la SLZ decat la Logan . Nu uitati ca insonorizarea inseamna 3/4 din tot ce trebuie facut pt o auditie buna . Pentru evitarea altor probleme , odata cu cresterea consumului si a puterii audio ar fi bine sa trageti un alt cablu de alimentare printr-un cablu destul de grosut , bine izolat , cu o siguranta de 20 A pe alimentare ( langa baterie si nu in bord !!! ca acolo deja e prea tarziu ) . Daca mergeti mai departe schimbati si cablurile de la boxe si nu uitati ca odata ce puterea generata catre difuzoare depaseste 30 w rms deja ea depaseste cablurile stock ale masinii si incep sa apara limitari din cauza instalatiei vechi . Discutia ar continua cu amplificatoare si sub-woofere ... si deocamdata nu stiu cati sunt interesati ... astfel incat astept intrebari si nelamuriri pana la acest punct . @nh1980ro - boxele din punct de vedere al materialelor folosite sunt primitive si totusi daca ne-am uita catre firme cunoscute s-au observa ca aceleasi materile se folosesc si la hi-end-uri , doar ca sunt alta calitate . Acum cele stock daca ar functiona perfect ca in clipa iesirii din fabrica a masinii poate ca nu ar avea multi ce sa le reproseze , dar ele nu sunt prea rezistente in timp , mai ales ca majoritatea da in ele fara rusinica si se duc . Apoi pe cele din spate se mai intampla si acel fenomen cu apa , zapada , lovituri , socuri si altele ... si e de ajuns ca una din 4 sa gajaie ca deja iti vine sa le dai foc . Apoi nu se mai pune problema ca va ploua in masina cat timp acea insonorizare a usilor se va efectua corect si nu ramane nimeni intr-un plastic , care nu protejeaza de fapt el interiorul de apa scursa pe la chederul macaralei , ci plasticul care vine deasupra difuzorului . Acum nu va mai spun ca de la 10 cm la 13 este diferenta de calitate si putere , iar de la 13 la 16,5 cm deja este cu totul alta masina . @iulian - ce model de boxe ???? E retorica intrebarea ??? Adica ce marca de boxe ??? Citesti cu grija ce am scris ! Alegi boxele in functie de ce ai nevoie si cum vrei sa se auda in masina nu in functie de "care intra acolo " ! ![]() Ideea este ca , daca tot dai un ban macar sa cumperi ceva de calitate si nu zgomotecuri ! This post has been edited by marius80_eugen: 22 Feb 2007, 18:52 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
wind |
![]()
Post
#172
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
pai nu zgomotecuri
![]() eu nu prea am timp sa caut difuzoare , si ma intrebam daca stie cineva un model care merge la sigur montat pe locasurile originale, accept mici modificari oricum hu meu e jvc 4X40 W si scoate real 4X16 asa ca tinand cont ca nu il schimb nu are rost sa cumpar 6x9 pt polita ca ar fi prea mari. incet si bine ... marius eugen- poate imi dai un link cu detalii cum ti'ai "imblanit tu capota" bafta |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
sharkky |
![]()
Post
#173
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
marius80_eugen, ce distantier ai folosit pentru usile de pe fata la 16.5?Eu ma gandesc sa prelucrez un inel de MDF dar sa fie in unghi, nu drept, sa modific unghiul de inclinare ar difuzorului.
|
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#174
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
In unghi le am si eu , dar nu m-am complicat cu MDF , ci am luat inele de la o firma de audio . ( 10 euro ) Mai am de lucrat la fetele de usa pe fata ... dar e ok deocamdata . Ca distantier nu era nevoie , dar eu am pus acel inel pentur a aduce difuzorul mai spre sofer , spre persoanele de pe scaun . Mai am de miscat vre-o 30' inelele , dar sa vad cand voi avea timp . Ai grija cum le prinzi si mai ales cum le rigidizezi ca vor zornai ca toti dracii . Bafta !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
sharkky |
![]()
Post
#175
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
De unde le-ai luat? Din ce sunt? Pretul a fost pentru amandoua?
Cum adica vrei sa le misti inelele 30'? De prins o sa le prind cu suruburi de tabla |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
De la Tornado din targ Vitan , cam 35 ron perechea , sunt sub unghi .. erau pentru un model de Opel ... Corsa parca . Nu cred ca vei reusi sa la prinzi in tabla pentru ca nu vei avea loc ... sau vei decupa mai mult decat este necesar si nu stiu cum se va vedea . Eu prefer sa le am prinse in fetele usilor si lucrez cum vreau si cum pot la ele .
Inelele pot si pozitionate cum vrei . Eu le-am montat cam la 180' , adica spre sus , si voi incerca sa le aduc si mai spre scaune ... dar cred ca e mai mult de munca . This post has been edited by marius80_eugen: 25 Feb 2007, 01:18 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
sharkky |
![]()
Post
#177
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai de ce sa nu am loc daca dau gaura direct in tabla pentru surub?
Sau te referi ca nu am loc in acel inel? Cum le-ai prins in fetele de usa, adica nu sunt rigidizate in tabla usii? |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
guliver |
![]()
Post
#178
|
No title Group: Members Posts: 545 Joined: 26 December 05 ![]() |
Si-a pus cineva tweetere pe stalpi din fata? Vreau sa -mi iau un un mic sistem de la Coustic care are 2 twetere in plus dar nu stiu unde sa le pun.Zicea cineva ca pe stalpii din fata dar trebuie decupat ceva?; ca eu nu vreau sa decupez nimic.
|
--------------------
fosta dacie
fosta solenza
1900 dar nu toamna "Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#179
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
@marius80_eugen hai sa-mi exercit dreptul la replica..intr-un mod constructiv zic eu.
1.Pentru ca un subwoofer sa lucreze la 15-80Hz iti trebuie un filtru trece banda centrat pe undeva pe la 30-50 Hz. 2. Daca pui plastic in spate unde sunt difuzoarele originale ca sa faci "boxe" o sa ai nenumarate surse de zgomot. Incintele acustice care sunt folosite pentru boxele de acasa, discoteca, etc in primul rand se fac din lemn (preferabil PAL) si se izoleaza foarte bine pe interior pentru a evita rezonanta. Incintele de lemn sunt foarte utile pentru frecventele medii-joase (adica mai exact pentru subwoofer). La frecventele joase nu prea conteaza orientarea, deoarece ele se transmit omnidirectional, dar conteaza cum se transmite presiunea acustica generata de difuzor (vezi bass-reflex si altele) 3. pentru tweetere si medii de asemenea iti trebuie filtre (medii si inalte), daca vrei sa ai un sistem serios care sa includa si un subwoofer. La difuzoarele cu mai multe cai de obicei filtrele sunt primitive (ceva de genul un condensator amarat). 4. Distorsiunile pe care le au HU de prin masini vin din mai multe cauze: a.HU are putere mai mare decat difuzoarele, si atunci acestea distorsioneaza. b.HU nu are o limitare corecta spre maximul de putere si introduce el insusi distorsiuni, indiferent ce difuzoare ai (poti sa ai si de 1000W), si atunci difuzoarele reproduc ce le da HU, adica distorsiuni. c. combinatie dintre a. si b. - cea mai nasoala. 5. Pentru a se auzi corect sunetul (de obicei stereo de la mp3, CD, radio etc) pe mai mult de 2 cai (stereo) - si aici nu vorbim de suntele tridimensionale de genul jocuri sau filme x.1, unde x = 4,5,6,7 etc. - se foloseste o defazare a sa. Adica pe difuzoarele din fata sunetul este transmis normal, iar pe cele din spate sunetul se transmite defazat cu 180 de grade - numarul de grade nu-l mai stiu sigur.. ![]() De aceea daca pe un HU cu 2 difuzoare pui 4 (2 in fata si 2 in spate) o sa se auda mai prost decat la un HU prevazut din fabrica cu 4 difuzoare, pentru ca la cel cu 2 difuzoare, cele din spate se vor auzi ca un ecou la cele din fata (din motivul evident al distantei mai mari fata de ascultator). 6. Frecventele medii si mai ales cele inalte, sunt unidirectionale. Deci pentru aceste difuzoare este important sa fie orientate catre urechi.. ![]() 7.Daca se aude un sunet tare, nu inseamna ca se aude si bine. Deci mare atentie ce HU cumparati si ce difuzoare. Degeaba ai difuzoare ce pot reproduce 15Hz-20 KHz (asta pentru cei cu super urechi - pentru ca putini sunt cei care pot percepe tot spectrul 20Hz-20KHz), daca HU poate sa scoata doar 100Hz-15KHz. 8. Dupa cum am mai spus, fiecare face ce vrea. Dar daca asculti radio FM (care prin definitie se aude prost) sau nu stiu ce CD-uri cu mp3-uri facute de la radio sau de pe caseta la un sistem super scump, intr-adevar o sa se auda bass-ul afara din masina de-ti zangane toate tablele, dar oare chiar e sunet HI-FI? 9. Ce inseamna pentru tine o siguranta de 20A? 20A*12V = 240W, adica o putere consumata de 240W, atentie putere consumata de statia de amplificare si nu puterea de iesire a ei!! Deci innainte sa puneti sigurante care poate n-or sa se arda nici dupa ce va arde toata masina, uitati-va la curentul maxim consumat de statia de amplificare si apoi puneti o siguranta putin mai mare, dar nu aiurea. Adica la o statie care consuma maxim 5A nu pui siguranta de 20A, ci una de 10A maxim. This post has been edited by nh1980ro: 25 Feb 2007, 16:55 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#180
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai este replica si parerile tale ... desi sincer nu am vrut sa o dau in vre-o polemica ... Aici fiecare isi spune parerea si poate cunostintele , iar ce spune de obicei se scrie intr-un post si nu in replici ... dar oricum , acum ca tu ti-ai spus replica , mi-o spun si eu , cu specificatia ca ce spun sunt parerile mele din proprie experienta .
1. sunt de acord cu tine ... oarecum ... desi nu vad unde am scris eu ca nu ti-ar trebui asa ceva . Acel filtru poate exista digital , din HU sau direct din statie ! Sunt filtre HPF sau LPF ! Iar ca un subwoofer sa lucreze intr-o frecventa , setezi acel interval de frecventa in care vrei sa functioneze si nu ceva decalat ca poate va fi "pe acolo" . Nu uita ca fiecare difuzor de subwoofer se comporta diferit , stie sa mearga in anumte frecvente si chiar el se comporta diferit in incinte diferite ( sealed , band-pass , bass-reflex ... si alte variante ) , deci reglarea acelor frecvente de functionare nu se poate exact decat cu un alt aparat care masoara acele frecvente , altfel , tu setezi , el merge ... nu esti multumit , mai setezi ... sa se auda mai bine . De multe ori un subwoofer se aude mai bine la o anumita frecventa pe o masina si f prost pe alta masina la aceeasi frecventa . 2. Daca as inchide acele difuzoare si sa fac o incinta de 1 - 1,5 L pentru fiecare din acele difuzoare mici din locurile originale , ele ar fi insonorizate pe spate si poate si in interior , astfel incat nu inteleg ce "nenumarate surse de zgomot " vor apare in plus . Daca tu vrei sa faci o incinta de 1 l din MDF sau PAL treaba ta .... eu nu fac ! 3. da , iarasi , iti trebuie filtre care intr-un sistem sunt deja puse pe twetere ( daca sunt , altfel pui tu , sau le scoti daca iti place cum se aud fara filtre si nu deranjeaza ) , in rest filtrele le poti face digital , din HU sau analogic din statie ! ( HPF sau LPF ) Orice statie , HU , filtru activ si alte componente active audio se regleaza ! Deci discutia ca trebuie pus is facut iese din discutie ... ca doar nu dai zeci de milioane pe scule audio si le lasi cu setarile pe "default" ca ti-e lene sa le reglezi . ( normal ca diversificarea reglajelor si dificultatea lor creste odata cu nivelul de calitate al sunetului tau ) 4. " a.HU are putere mai mare decat difuzoarele, si atunci acestea distorsioneaza." Aici ai zbarcit-o rau de tot ! Poti arde un difuzor de 100 w cu un amplificator de 50 w repede , dar mai greu un difuzor de 50w cu un amplificator de 100 ! De ce ? Nu spun ca si eu faceam greseli din astea in trecut si am tacut , am studiat , am invatat ! " b.HU nu are o limitare corecta spre maximul de putere si introduce el insusi distorsiuni, indiferent ce difuzoare ai (poti sa ai si de 1000W), si atunci difuzoarele reproduc ce le da HU, adica distorsiuni." Aici cred ca esti deja la SF ! Hu iti da maxim sa spunem 4 x 27 w REALI . Ce limitare mai vrei sa ai la ei ? Sau nu stie HU cata putere are si cata sa dea la difuzoarele alea de 1000 de W pe care vrei sa le pui pe HU direct ??? Iti fac proba oricand vrei tu cu doua sisteme de boxe "de firma" pe un HU mai de firma ( middle performance cu 4 x 25 w macar ) si sa vedem noi unde apar acele distorsiuni , apoi le amplific cu 4 x 100 w si sa vedem iar unde apar acele distorsiuni ! Acum sa-ti spun si la ce concluzie vom ajunge : difuzoarele de 2 x 80 w rms ajung la o putere acustica mai mare , la aceeasi claritate cand sunt amplificate mai puternic cu macar 10% din puterea lor . "Se spune " ca puterea RMS este puterea de linie la care poate fi supus difuzorul oricat de mult timp , fara a fi afectat . Si iar se mai spune ca puterea MAXIMA reprezinta acel varf de putere pe care poate sa-l atinga un difuzor la performanta sa maxima pentru un interval scurt de timp ( 3-10 sec ) . Deci daca un difuzor are 50 w rms , atunci puterea maxima poate ajunge si la 210 w . Si daca un HU are 4 x 27 w rms , atunci puterea lui poate ajunge cand vrea muschii lui la 4 x 50 / 4 x 60 w ... acum depinand de finali , de MOS-FET si de alte componente electronice ce stabilesc calitatea acelui HU . Daca pui un difuzor de subwoofer de 100 w rms pe o iesire de HU ( din aia de 50 w ) nici nu il misca si risti f rau sa arzi finalul HU , cat si difuzorul ! De ce ? Pentur ca in afara de distorsiuni altceva nu-i da , iar el se incalzeste pana se duce la vale ... Despre cum se incalzeste si cum se raceste , cum se strica/arde un difuzor ... te rog sa te mai documentezi si tu ... ca eu am incercat pe cat posibil sa-ti explic . ( parerile mele ) - " c. combinatie dintre a. si b. - cea mai nasoala." Pai combinatii de doua "nasoale" luate cate una tot acolo ajungi ![]() 5. Si in acele sisteme 4.1/5.1/x.1 se foloseste acea tehnica a defazarii , dar impreuna cu decodarea dolby surround ! "De aceea daca pe un HU cu 2 difuzoare pui 4 (2 in fata si 2 in spate) o sa se auda mai prost decat la un HU prevazut din fabrica cu 4 difuzoare, pentru ca la cel cu 2 difuzoare, cele din spate se vor auzi ca un ecou la cele din fata (din motivul evident al distantei mai mari fata de ascultator)." - eram sa zic eu multe de acel mod evident ... pai te rog sa calculezi tu care este acea distanta "evidenta de intalziere a sunetului intr-un sistem de difuzoare montate intr-o Solenza ! De la coltul parbrizului ( twetere ) pana la urechile soferului sunt 80 cm , de la coltul usii jos ( medii /bas - difuri din usi ) sunt aproximativ 60 cm , de la polita spate ( locurile stock ) sunt 95 cm . Eu am 1,84 m , 95 kg ... poate asta sa conteze atat de mult in acea " distanta evidenta" calculata si in functie de pozitia scaunului soferului . DACA ai fi vorbit de intarzierea semnalului de la HU la amplificator si apoi la difuzoare ... poate ca mai aveam de discutat , dar asa ... sper ca totusi tu nu te-ai gandit la vre-un VAN de 6 metri lungime nu ? ![]() 6. Catre urechi da , dar sunt mai multe modalitati de instalare , astfel incat daca nu ai o pozitie favorabila a tweterelor , le poti face sa se auda in cruce , adica pasagerul fata sa auda tweterul de la sofer si soferul pe cel de la pasager si bineanteles ca pui si semnalul corespunzator pe ele ! ( asta ca vb de Solenza ) La BMW , Audi si altele au locuri speciale in usi si sunt directionate corespunzator ! Totusu eu le-as directiona catre cap cap/gat si nu catre urechi ... pentur ca uneori sunt destul de deranjante tweterele oricate filtre le-ai pune si e bine sa fie percepute ca fiind intr-o anumita directie si nu sa bata direct ! 7."Daca se aude un sunet tare, nu inseamna ca se aude si bine. Deci mare atentie ce HU cumparati si ce difuzoare. Degeaba ai difuzoare ce pot reproduce 15Hz-20 KHz (asta pentru cei cu super urechi - pentru ca putini sunt cei care pot percepe tot spectrul 20Hz-20KHz), daca HU poate sa scoata doar 100Hz-15KHz." - Daca tu nu auzi ( sau nu simti ) intre 60 Hz si 1KHz atunci e grav .... pentur ca nimeni nu spune tot spectrul ... ci doar acea plaja care te face sa te bucuri ca ai inca un simt si anume al auzului . Apoi daca ai si un bas profund in masina te mai bucuri de un simt ... ghici care ![]() ![]() 8. Radio-ul are o anumita calitate de transmisie de aproximativ 64 kb/s ... pana vor apare alte tehnologii ... aici ii auzim pe Carcotasi ! Nimeni nu te pune sa dai tare cand ai calitate a sunetului proasta , e normal ca odata cu partea utila a semnalului se amplifica si partea de zgomot de semnal , foarte intalnita in FM . Nu cred ca te contrazice nimeni aici ... dar nu am inteles cui ii spuneai aceasta replica ... 9."Ce inseamna pentru tine o siguranta de 20A? 20A*12V = 240W, adica o putere consumata de 240W, atentie putere consumata de statia de amplificare si nu puterea de iesire a ei!! Deci innainte sa puneti sigurante care poate n-or sa se arda nici dupa ce va arde toata masina, uitati-va la curentul maxim consumat de statia de amplificare si apoi puneti o siguranta putin mai mare, dar nu aiurea. Adica la o statie care consuma maxim 5A nu pui siguranta de 20A, ci una de 10A maxim. " - O siguranta de 20 A se pune de ex pe cablul de alimentare directa a HU de la baterie . TU ai inteles total gresit utilitatea acestor "sigurante " care de fapt sunt rezistente ( cuvant care vine de la rezistor ... frate cu capacitor , si var cu inductor ). Ele sunt puse ca in cazul unui scurt pe acel cablu , sa se arda acea rezistenta ! Este o PROTECTIE a cablului de alimentare si nu a HU , pentru ca el are deja o rezistenta in interior sau chiar pe spate . La mine de ex. ea este de 20 A , la altii mai mica sau mai mare putin . Daca tu gasesti o statie care sa aiba 5A rezistenta iti dau un baks de bere si o stripteoza ! 5A -10A - 15 A gasesti la cutia de rezistente de la bord , care protezeaza becurile de la bord , plafoniera , semnalizarea si tot asa ... Deci acele rezistente de care vb tu sunt de mai multe feluri : 1 pentru protectia circuitului electric de alimentare ; 2. pentru protectia componentei electrice . Daca o statie are 2 x 30 A pe ea , siguranta cablului ( cea care se instaleaza pe cablul ala gros de alimentare de la baterie ) trebuie sa fie peste 80-120A , altfel vi se arde rezistenta cablului inainte de a intra statia in protectie sau pur si simplu daca statia da un punch de bas mai tare se arde acea rezistenta , ceea ce e anormal ! De ce sa protejezi niste cabluri ? Pai daca iti face scurt sau incepe sa se incalzeasca prea tare sau pur si simplu "ceva " se intampla pe acel circuit rezistenta se arde si nu mai lasa "dezastrul" sa se propage in habitaclu , el oprindu-se cat mai aproape de baterie . Cam astea au fost sesizarile mele spune intr-un post care se vrea si replica ! Am incercat sa fiu pe cat posibil de calm si intelegator , dar e totusi 2:38 noaptea ... ![]() Auditie placuta tuturor ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 06:51 |