DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 44 45 46 47 48 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

dyogenes
post 6 Jun 2006, 22:05
Post #1351


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




AM SPUS ASA: AM BANUIT CA GOTRONICUL E SARMA GOALA, DAR NU E! Ca dovada, am dat schema electrica, se vedea acolo clar tranzistorul. La fel si in fotografiile de "reverse engeneering". Problema cu el e ca nu protejeaza platina. Dar in fine, sa nu mai revenim la un subiect atat de mult controversat.

Excelenta ideea cu eclatometrul!!! o sa imi fac si eu unul. Si pe clasic, scanteia ar trebui sa fie mai mare de 1,2 cm. Sunt convins ca bobina ta nu e ok. Din acelea negre se gasesc din plin la dezmembrari, le poti scoate sub 100 000 lei vechi /buc. Eu ma gandeam azi serios la ideea de a renunta la distribuitor, sa fol 4 bobine din astea negre. Daca nu le pui in CDI, nu cred ca poti renunta la rezistenta de balast. De ce nu incerci sa-ti faci un CDI? Fa eventual una inductiva (malvina sau cea postata de mine), apoi fa un CDI. Sa vezi acolo comparatie... smile.gif

Da, poti folosi 2 condensatoare de delcou in paralel. La CDI-ul meu cond-ul e de 0,5 uF, deci 2 de delcou ar trebui sa fie suficiente. Poti incerca si cond de 1uF, teoretic scanteia ar trebui sa fie si mai puternica, nu stiu insa daca ridicatorul de tensiune apuca sa il incarce.


Fabian, la mine la serviciu s-au facut casari, aveau o gramada de piese si aparatura veche, pe care le-am cerut. De acolo am vreo 10 condensatoare din acelea. (Tot de acolo am procurat o trioda Telefunken din prima lor serie de fabricatie, din aia cu incalzire directa. Am vazut pe net ca se vinde la preturi de sute de $. Baietii vroiau sa o arunce, nu stiau ce e aia.)


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinutz
post 6 Jun 2006, 23:06
Post #1352


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 1 June 06
From: Oradea




QUOTE(dyogenes @ 6 Jun 2006, 23:05)
Eu ma gandeam azi serios la ideea de a renunta la distribuitor, sa fol 4 bobine din astea negre.
*



M-am gindit si eu la asta. smile.gif
Atita vreme cit nu se elimina tensiunile mari din capacul de delcou nu poti mari scinteia foarte mult. Depinzi de rigiditatea dielectrica a lui, umezeala microfisuri in corpul de ebonita etc. , si risti sa-l strapungi oricind. wink.gif
Ar trebui 4 aprinderi identice sau o aprindere si 4 condensatoare de descarcare, la 4 bobine. Astea comandate cu 4 semnale de la capacul distribuitor. Nu stiu unde ar incape asa o chestie voluminoasa. unsure.gif

Intrebarea mea este: De ce ar trebui se folosec 4 bobine dintralea, cind probabil ca as putea face eu 4 bobine mai poate bune? Desfac una dintraia veche si numar cite spire are, bobinez mai multe spire in secundar, sa obtin tensiune mai mare (daca am eliminat scinteia din capacul delcou nu mai sint limitat decit de rigiditatea dielectrica a firelor), folosesc un miez de ferita in loc de "tolele" alea clasice pentru un mai bun randament. biggrin.gif

Cum te-ai gindit sa comanzi bobinele in primar?


--------------------
Dacia,Logan,Clio 1300,Laureate,Simbol 1980,2004,2006 - BH04_ _ _ BH08_ _ _
motorul merge bine dar are probleme cu piesa dintre volan si pedale
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Jun 2006, 06:46
Post #1353


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(calinutz @ 7 Jun 2006, 00:06)
[...]Desfac una dintraia veche si numar cite spire are, bobinez mai multe spire in secundar, [...]

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Iti spun eu: in jur de 10.000 - 12.000 spire secundar; mai vrei sa numeri?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 7 Jun 2006, 07:03
Post #1354


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




Dyogenes te rog mai pui o data schema aia multispark... ca nu pot sa o descarc de pe site (zice ceva de o eroare... si cica nu mai este...) mersi

This post has been edited by Gaba: 7 Jun 2006, 07:04


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinutz
post 7 Jun 2006, 07:58
Post #1355


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 1 June 06
From: Oradea




QUOTE(diaconuliviu @ 7 Jun 2006, 07:46)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
Iti spun eu: in jur de 10.000 - 12.000 spire secundar; mai vrei sa numeri?
*



Poftim, bobinez 16000 de spire in secundar (am bobinat transformatoare cu 8000 de spire). N-ar fi o problema numaratul spirelor, se poate face si automat cu masina de bobinat.
Oricum cred ca pentru a obtine o scinteie mai buna, repectiv o tensiune mai mare in secundar, trebuie facut ceva si in privinta bobinei de inductie, nu numai electronica de comanda.
Cel putin un miez de ferita cu intrefier ar ajuta enorm la inmagazinarea energiei cimpului magnetic in bobina decit forma ei actuala.


--------------------
Dacia,Logan,Clio 1300,Laureate,Simbol 1980,2004,2006 - BH04_ _ _ BH08_ _ _
motorul merge bine dar are probleme cu piesa dintre volan si pedale
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Jun 2006, 08:32
Post #1356


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pina bobinezi cu fi 0,08 (sensibila) si izolezi bine (tensiune mai mare, pericol de strapungere corespunzator), in carcasa originala posibil sa nu mai incapa, mai bine faci un CDI, chiar mai simplu.
Merge si bobinare pe ferita dar e de calculat. Desi, la frecventa scinteilor parca mai bun ar fi pe tole FeSi.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 7 Jun 2006, 08:38
Post #1357


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




de la frecvente mai mari de 1KHz se preteaza mai bine pe ferita altfel mai jos nu faci nimic cu ferita.daca tot vrei sa faci cauta tole Fesi de calitate mai buna.la frecvente intre 25de Hz si 150HZ cat ai la delcou nu se preteaza ferita


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 7 Jun 2006, 08:41
Post #1358


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Mi se pare totalmente nerentabil sa numeri "de-ti sar ochii si crieru din cap", atat timp cat lee poti lua din dezmembrari ff ieftin. Eventual se pot lua bobine cu raport mai mare de transformare (din cate stiu eu cele de Oltcit scot tensiuni secundare mult mai mari decat cele de Dacia si se comporta si in frecventa foarte bine). De altfel, zicea Calinp ca aceste bobine negre au raport mare de transformare, de aceea merg super bine cu CDI. Acuma, eu am CDI de mai bine de jumate de an, scanteia e "trasnet" (peste 5 cm in aer) si nu am prajin inca nici un capac de delcou. Sunt curios cat va tine. Interesant este ca nici bujiile nu se mananca. Am inca setul Brisk pus acum un an si 2 luni, am facut cu el 20 000 Km, si inca merg ff bine, electrozii nu sunt mancati... Ce m-ar tenta pe mine ar fi niste bobine de la masini pe injectie, dar nu gasesc in dezmembrari, iar la magazine sunt f scumpe. As pune un magnet pe ciocul pipei delcoului si 4 senzori Hall in locul bornelor din capacul delcoului. Fiecare senzor legat la un tiristor de descarcare CDI. Nu e nevoie de 4 aprinderi, doar de una singura, cu 4 module de descarcare. Am o singura dilema: dat fiind raza relativ mica in care magnetul excita senzorul, as mai avea avans centrifugal si vacuumatic? Vacuumatic foarte probabil ca nu, atat timp cat senzorii sunt ficsi. Nu stiu, mai vad. O alta idee ar fi o aprindere cu PIC si senzor pe volanta. Aia ar fi beton! Acum 3 zile am programat si eu primul PIC din viata mea (pana cum lucrasem numai cu Atmel-uri), am facut un ceas electronic incorporat in oglinda retrovizoare. Am modificat putin codul sursa, si a mers ok. Asa ca ma bate gandul sa mai studiez, sa fac o aprindere din aia cu PIC.

P.S. (acidul gama-amino-butiric (GABA)) O sa pun din nou schema aceaa, cand ajung acasa. Acum scriu de la serviciu.

This post has been edited by dyogenes: 7 Jun 2006, 08:45


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 7 Jun 2006, 09:02
Post #1359


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




P.S. 2 GOTRONIC... pare promitatoare AT011, cu un curent de platina de 100 mA. Asa as mai crede si eu ca e aprindere electronica. In ceea ce priveste platina, nu ai ce sa-i faci. Eu initial imi facusem CDI-ul cu platina clasica. Curentul prin platina era 150 mA. Am avut aceeasi problema, dupa un timp facea contact imperfect, turometrul se batzaia, vibra, rata scantei. Si iar trebuia sa ridic capota, sa dau la smirghel. Cel mai naspa a fost cand veneam de la Livezeni si m-am luat la concurs cu o Nova, am bagat pedala de accel la fund... si... nimic. Accelera greu, se scutura motorul, iar turometrul facea ca naiba. Dupa cateva secunde cu pedala la fund am auzit o explozie din aia ca la desenele animate. Probabil ca mult amestec nears s-a aprins in galeria de evacuare. Efectiv a sunat ca un Trabant. Radea ala din Nova de se tinea de burta! Asta a fost imboldul suprem pentru un delcou electromagnetic. Mi se pare singura solutie (optic sau electromagnetic) viabila pentru a renunta la platina. Oricum i-ai calcula curentul de autocuratare, fiind un dispozitiv mecanic, va face contact imperfect. Deci, concluzionand, NU E VINA APRINDERII.

(By-the-way, AT011 e tot turnata in epoxy? Ca sa stiu sa imi pregatesc sculele pt revers-engeneering) icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 7 Jun 2006, 09:09
Post #1360


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




As avea si eu o idee tampita:

Senzorul principal care produce timingul (da precizia) sa fie cel pus pe platina (modificarea de mai sus, cu ceva vreme), iar distributia catre cele 4 module de descarcare cu 4 senzori pusi in locul (in) capacul de la delcou.

Problema este ca cei din capacul de delcou sa 'declanseze' pe un interval unghiular destul de mare (ramanne de vazut cat), astfel ca acestia sa declanseze "inaintea" celui de pe platina (care-si pastreaza avansul vacuumatic), controlerul va face doar SI logic intre iesirile celui de pe platina si celor de pe capac, si va distribui comanda pe cele 4 iesiri. (doar o idee nu dati cu parul)

Distributia ar merge si cu senzor pe volanta (aceleasi principiu) doar ca ar trebui sa se puna un senzor de (de)presiune si/sau clapeta de acceleratie (eventual debitmetru, dar aberam ca e dacie) (nu pot concepe functionare fara avans vacuumatic).

Referitor la tole vs. ferita sa nu mai aud aberatii de genul frecventa este de 25-200Hz, asta ar conta daca prin transformator semnalul ar fi pur sinusoidal.

La inductiv semnalul este dinte de fierastrau (incarcarea cu energie a bobinei) combinat cu o sinusoida amortizata (descarcarea de energie, de frecventa data de oscilatia bobinei cu condensatorul din primar [capacitati parazite], frecventa e de ordinul (zeci de) kHz).

La CDI e si mai tragic deoarece avem impulsuri cu fronturi foarte abrupte (ordinul uS) deci frecvente de ordinul sute de kHz (asta chiar daca RATA DE REPETITIE a impulsurilor este de ordinul 25-200Hz). Deci e mai buna ferita dar nu oricare.

La inductiv ferita trebuie sa nu se satureze (in principal), iar la capacitiv sa aibe permeabilitate maxima (se satureaza mai greu deoarece la capacitiv energia se transfera in secundar si curentul din secundar se opune ca efect celui din primar si ca atare inductia in miez este mai mica). Deci la inductiv se pune intrefier (sau se lasa circuitul magnetic deschis), iar la capacitiv nu se pune intrefier.

Sper sa nu fiu si eu in eroare cu ce-mi mai amintesc.


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Jun 2006, 09:14
Post #1361


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(dyogenes @ 7 Jun 2006, 09:41)
[...] Eventual se pot lua bobine cu raport mai mare de transformare (din cate stiu eu cele de Oltcit scot tensiuni secundare mult mai mari decat cele de Dacia si se comporta si in frecventa foarte bine). [...]

Acele bobine cu raport mare sint in general acele bobine cu balast.
Primarul la ele e mai "sarac" in spire, fiind calculat sa scoata la 7-8 V primar aceeasi tensiune in secundar ca una normala.
Diferenta de tensiune e suportata de balast.
Au fost facute pentru pornirile pe timp rece cind tensiunea scade mult. + instalatie se leaga la balast, numai ca la + bobina, pe "direct" se leaga un fir de la solenoidul demaror, incit pe perioada cit "dai automat" pe bobina va fi o tensiune de 7-8 V suficienta pentru pornire ferma.

Folorsirea ei "pe direct" in instalatie "clasica" sau "platina electronica" poate duce la strapungeri.
La CDI am vazut ca rezista mai bine.

Editat:
Ceacu: bobinele - chiar si cele de pe faimoasa IPRS, is pe tole; cele de import la fel (aia sint inaintea noastra, totusi n-au ales varianta ferita).
Is curios daca cele jumostatice is pe ferita.

Pentru ce zici tu, cred ca trebuie doar un senzor platina si unul de cil 1, plasat putin inainte, dupa care faci registru de deplasare gen 1-3-4-2... Acel senzor e necesar numai la pornire, ca sa stie cine primeste primul impuls, dupa care la fiecare impuls platina se schimba "iesirea"

This post has been edited by diaconuliviu: 7 Jun 2006, 09:24


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 7 Jun 2006, 09:18
Post #1362


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




In meseria pe care o am, vrand-nevrand masurarea presiunii ma obsedeaza (medic). Am facut un dispozitiv piezoelectric care stie sa masoare presiunii de pana la 300 mmHg, cam cat e intr-o capsula vacuumatica? (stiu ca e negativa, dar cam cat?) Senzorul piezo folosit e un banal difuzor de ceas electronic cu melodii + un FET amplificator. Practic s-ar putea realiza usor o capsula vacuumatica electronica in acest fel. Pe mine ma sperie mai mult soft-ul PIC-ului.

Ok, merci Liviu, in sfarsit am priceput cum se lega bobina aia. Eu tocmai mi-am pus una pe CDI, din aia neagra de ebonita. I-am dat jos balastul, am legat-o direct si merge exceptional. Nu se incalzeste si deocamdata nu s-a strapuns.

This post has been edited by dyogenes: 7 Jun 2006, 09:22


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Jun 2006, 09:27
Post #1363


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(dyogenes @ 7 Jun 2006, 10:18)
[...]Am facut un dispozitiv piezoelectric care stie sa masoare presiunii de pana la 300 mmHg, cam cat e intr-o capsula vacuumatica? [...]

In galerie se afirma 350-400 mmHg. Pentru siguranta, luam in calcul 500 mmHg.
Hehe, eu voiam sa sparg doua relee cu mercur si sa-mi fac unul cu tub "U". Am renuntat, nu-mi ajunge mercurul din ele.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 7 Jun 2006, 09:30
Post #1364


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(dyogenes @ 7 Jun 2006, 10:18)
In meseria pe care o am, vrand-nevrand masurarea presiunii ma obsedeaza (medic). Am facut un dispozitiv piezoelectric care stie sa masoare presiunii de pana la 300 mmHg, cam cat e intr-o capsula vacuumatica? (stiu ca e negativa, dar cam cat?) Senzorul piezo folosit e un banal difuzor de ceas electronic cu melodii + un FET amplificator. Practic s-ar putea realiza usor o capsula vacuumatica electronica in acest fel. Pe mine ma sperie mai mult soft-ul PIC-ului.
.........
*


Depresiunea este in jur de 500mmHg.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 7 Jun 2006, 09:35
Post #1365


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Pai si cum converteai in semnal electric VARIATIA coloaner de mercur? Puteai sa faci cel mult un contact on/off la o anumita presiune. Sau sir de contacte succesive?. O alta idee era cu oscilator--> demodulator. Ceva asemanator se foloseste in laborator pt contractiile cordului de broasca. Practic, pt noi... La membrana capsule vacuunatice se leaga un miez de ferita care e intr-o bobina de oscilator. Cu cat vacuum-ul e mai mare, cu atat miezul intra mai mult in bobina si frecventa scade. La iesirea demodulatorului (FM) o sa ai o tensiune dependenta de pozitia miezului in bobina. se paote si asa, dar cred ca ar rezista senzorul ala piezo si la 500 mmHg. trebuie incercat.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 7 Jun 2006, 09:46
Post #1366


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




QUOTE(diaconuliviu @ 7 Jun 2006, 10:14)
Acele bobine cu raport mare sint in general acele bobine cu balast.
Primarul la ele e mai "sarac" in spire, fiind calculat sa scoata la 7-8 V primar aceeasi tensiune in secundar ca una normala.
Diferenta de tensiune e suportata de balast.
Au fost facute pentru pornirile pe timp rece cind tensiunea scade mult. + instalatie se leaga la balast, numai ca la + bobina, pe "direct" se leaga un fir de la solenoidul demaror, incit pe perioada cit "dai automat" pe bobina va fi o tensiune de 7-8 V suficienta pentru pornire ferma.

Folorsirea ei "pe direct" in instalatie "clasica" sau "platina electronica" poate duce la strapungeri.
La CDI am vazut ca rezista mai bine.

Editat:
Ceacu: bobinele - chiar si cele de pe faimoasa IPRS, is pe tole; cele de import la fel (aia sint inaintea noastra, totusi n-au ales varianta ferita).
Is curios daca cele jumostatice is pe ferita.

Pentru ce zici tu, cred ca trebuie doar un senzor platina si unul de cil 1, plasat putin inainte, dupa care faci registru de deplasare gen 1-3-4-2... Acel senzor e necesar numai la pornire, ca sa stie cine primeste primul impuls, dupa care la fiecare impuls platina se schimba "iesirea"
*



Da dar daca suntem initial chiar dupa senzorul de cil.1, trebuie sa invartim cu demarorul 1,5 ture (3 aprinderi), ca sa porneasca.

Asa e e mai eficient dar schema cu 4 senzori se preteaza bine la o distributie hard (cu porti logice). Cred ca daca pui 1 senzor sau 4 diferenta e doar de cost al senzorului plus o mica manopera in plus (dar ai invatat deja sa pui primul senzor asa ca la urmatorii 3 e simplu).

Faza cu registrul (soft) e buna, dar eu n-am incredere (un impuls parazit va desincroniza registrul, si va exploda motorul [nu e o gluma, e o posibilitate]).

Din pacate trebuie varificata sincronizarea la fiecare 2 ture arbore cotit (e mai sigur), sau adoptata distribuirea hard.


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Jun 2006, 09:54
Post #1367


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ceacu:
pai si la aprinderile cu avans pe PIC tot 4 cicli stai pina la gestionarea primei scintei (si la astea pe injectie am "auzit" cum demarorul face "hi-hi-hi-zum". blush.gif .deci 3 parazite)
Dyogenes: ala cu mercur il voiam pentru stroboscop, pentru avansul vacuumatic, nu voiam gestionarea avansului vacuumatic cu PIC ci doar reglajul strobo.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 7 Jun 2006, 10:05
Post #1368


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Pai si cum ai rezolvat-o pana la urma?


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Jun 2006, 11:11
Post #1369


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nicicum, am dat sfoara in tara de un "depresometru" (inversul manometrului in viziunea mea blush.gif ) dar, nimeni nimic.
Deocamdata am pus strobo la punct, imi trebuie o zi sa remarchez volanta la semn cu vopsea alba pentru vizibilitate, apoi sa ma apuc de reglat macar centrifugalul. Vacuumaticul cind voi gasi depresometru sau inca 2-3 relee din alea.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Jun 2006, 15:19
Post #1370


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.386
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu mai bine suna vacuumetru?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 7 Jun 2006, 15:30
Post #1371


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Da, dyogenes, pana la urma cred ca am sa fac si o aprindere CDI, dar inca nu s-au primit trafuri din alea toroidale. Uite ca, incetul cu incetul, am devenit "facator" de aprinderi artizanale laugh.gif Hm, interesant hobby...
Uite, a inceput sa-mi placa ideea de multispark. Eu ma gandeam chiar ca ar merge legata la contactul cablului de soc: cat sta socul tras (cateva zeci de secunde) merge si multiscanteia! Oare nu s-ar incalzi mai repede si mai sigur motorul asa? Si beneficiem si de semnalizare optica a functionarii modulului multispark (becul din bord pentru soc blush.gif ).

ceacu, de ce tot spui ca ai idei tampite, mai? Mie mi se par "doar" creative wink.gif desi unele ma depasesc in ce priveste complexitatea.

gotronic, aprinderea ta mi-a luat-o un prieten sa o probeze pe masina lui. E cam nemultumit de consumul lui urban (in jur de 12l/100km) si e dispus sa incerce orice ca sa-l reduca, dar cred ca maine mi-o da inapoi si o sa o leg de BD-ul din IPA.
Pai daca spui ca scanteia ar trebui sa sara la borna de minus, inseamna intr-adevar ca bobina mea e tare departe de parametrii nominali wacko.gif
Dupa ce iau salarul voi incerca sa gasesc una mai buna pe la dezmembrari si reiau testele.

Ei, prieteni, chiar nu aveti nici o parere despre schema cu mmc4093? E chiar asa de slaba? Eu o vedeam numai buna de legat la un Hall sau un senzor optoelectronic...


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 7 Jun 2006, 15:38
Post #1372


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




pai dece nu incerci sa o faci daca tot ai hobby ul asta eu o sa o incerc cind ma intorc la serviciu momentan sunt in concediu.un coleg de-al meu a facut o schema tot cu un 4093 si cu inca un mmc dar nu stiu ce este. e luata zice el schema de pe un site cu impatimiti de fiaturi


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 7 Jun 2006, 15:44
Post #1373


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




Liviu, cauta la dezmembrari senzor MAP de la masinile pe injectie (in loc de depresometru sau vacuumetru)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 7 Jun 2006, 16:01
Post #1374


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Ei, Fabian, eu sunt doar cu testatul! laugh.gif Nu ma pricep sa "citesc" o schema si nu stiu ce nota sa ii dau. De aceea nu m-as baga sa cheltui banii, timpul si energia pe o schema sortita esecului... Macar electronistii pot sa faca vreo cateva consideratii tehnico/teoretice cu efect asupra motivatiei wink.gif
De obicei imi place sa citesc documentatia tehnica a produselor.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 7 Jun 2006, 16:01
Post #1375


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




Kinetix spune-mi de unde ai luat-o ca e interesant de facut dar bu208 o sa il schimb cu altceva oricum o sa o incerc si eu.


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 7 Jun 2006, 16:06
Post #1376


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Pai aia e...ca nu mai stiu de unde am luat-o...Si apoi am tot google-uit dupa ea, dar nu am mai gasit sursa.
Dar cred ca merge sigur cu BU526. Tandemul BD680-BU526 l-am folosit eu la aprinderea cu reactie care imi incingea bobina, dar in rest nu am vazut alte probleme. A mers bine. Cu un mic radiator pe BD.
Hopa, Fabian, daca esti in concediu da-le incolo de aprinderi si bucura-te de timpul liber, de familie, ca tare trec repede concediile! smile.gif

This post has been edited by Kinetix: 7 Jun 2006, 16:10


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 7 Jun 2006, 19:24
Post #1377


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




QUOTE(Kinetix @ 7 Jun 2006, 16:30)
Ei, prieteni, chiar nu aveti nici o parere despre schema cu mmc4093? E chiar asa de slaba? Eu o vedeam numai buna de legat la un Hall sau un senzor optoelectronic...
*



Hai sa dam putin cu parul:

Se dezleaga catodul lui D6 de la plus si se leaga la pinul 14 (4093N).
Se leaga 2 buc. 1N4148 de la la pinul 6 si de la pinul 8 la pinul 14 (4093N).
Se inlocuieste D4 cu 1N4148, si se scoate D2.
(Se face economie de 2 zennere)
Se leaga 1 buc. 1N4148 de la masa la pinii 3 si 11 (4093N).


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 7 Jun 2006, 20:22
Post #1378


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




mare economie nu prea faci un zenner e 2000 de lei iar daca scoti D2 nu stii ce varfuri apar si se arde poata de la mmc si ramai pe cine stie unde.cand am facut malvina cu mmc am ars cateva integrate numai din cauza asta ca apareau niste varfuri de tensiune am rezolvat si uite am fost plecat cu masina prin tara si nu am avut nici o problema nici cu aprinderea nici cu delcoul.Daca ai depasit 15 v pe integrat sau poarta la revedere esti in pana.eu cu alternatorul ala de VW nu imi fac asa probleme dar cu releele astea din comert ai toate sansele sa depasesti 15V la incarcare.


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 7 Jun 2006, 20:53
Post #1379


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Giurisici Fabian , vad ca nu-ti prieste concediul sau poate s-a terminat. Referitor la C.I. L497 ST, de care am vorbit mai inainte am primit raspuns de la ST si " nu se mai fabrica". Ptr. mine subiectul asta nu ma mai intereseaza daca nu se mai fabrica. Am cerut sa-mi dea un echivalent "in productie". Astept un raspuns si voi mai reveni.

kINETIX , DACA SCHEMA CU MC 4093 NU FACE ALTCEVA DECAT FORMATOR DE IMPULS, NU ARE ROST.

AM FACUT SI APRINDERE CU HALL, CARE MERGE ATAT CU UNA BOBINA (CU DISTRIBUITORUL DE LA DELCOU) CAT SI CU PATRU BOBINE (SCANTEIE PIERDUTA) LA CARE SE POATE ADAUGA UN C.I. DE COMANDA CU DWELL CONTROL SI SE POATE FOLOSI SI BOBINE JUMOSTATICE.(SAU BOBINE NORMALE 2 BUC. DAR CU SECUNDARE SEPARATE, GEN PRIMELE CITROEN 2 CV, PTR. PLATINA, RESPECTIV CCA. 4 OHMI PRIMAR).

CONCLUZIE.

PRETUL ESTE DOAR PTR." HOBISTI MARI", IAR SUNGURUL LUCRU CE NU MI-A PLACUT , AVANSUL VACUMATIC ESTE APROAPE IMPERCEPTIBIL (MIC, CA SI PE CLASIC). MOTORUL MERGE RELATIV BINE , DAR MASINA PE CARE A FOST MONTATA, NU GARANTEZ MULTE LA EA.

ALTA VESTE BUNA ESTE REUSITA UNUI SENZOR CARE CITESTE FORMA CAMEI, IAR ACEEASI MASINA SE COMPORTA IMPECABIL DIN TOATE PCT-ELE DE VEDERE. NU AM REUSIT SA ADUN MATERIALE DECAT PTR. 6 SENZORI, CARE MERG EXCELENT CU AT 011. VREAU SA FAC INCERCARI PE MAI MULTE MASINI SA VAD "REPETABILITATEA" REZULTATELOR, SI MAI DISCUTAM.


Dyogenes, poti sa-ti aduni "sculele", AT 011 este in aceeasi cutie rosie, cu montajul turnat in rasina epoxidica. icon_mrgreen.gif
dar mai este din pacate mult timp, pana la serie(luni de zile).

This post has been edited by gotronic: 7 Jun 2006, 21:43


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 7 Jun 2006, 22:20
Post #1380


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Intr-adevar, daca se foloseste senzor Hall, nu mai este necesara "formarea" impulsurilor cu MMC. De altfel, Kinetix, nu are rost sa te mai chinui cu alte aprinderi inductive, bobina la 12V atat poate. Mai mult n-are de unde. Singura chestie superioara ar fi CDI-ul, acolo poti obtine energii mult mai mari, pe seama unei tensiuni mari (300V)

Gotronic, sa stii ca imi ascut deja dalta, imi conectez cablul USB la camera si astept... charge.gif . Dupa cum am citit pe forum, sunt cativa care au aprindere de genul asta (AT011) si sunt multumiti. Serios vorbind, daca schema e ok, nu mi se pare ca trebuie sa o testezi atat de mult. (Parerea mea, nu am firma, nu stiu care sunt pasii pt o productie de serie, etc. Asa ca... Nu da cu parul!) sincer sa fiu, ar fi timpul sa apara si in Tg.Mures o aprindere electronica buna (Malvina nu am gasit pe aici, piata e saturata de AT01). Problema cu platina nu cred ca vei putea sa o elimini decat cu delcouri optice/magnetice. Dar costurile si dificultatea montarii pentru omu' de rand care are in Dacie un ciocan, un bomfaier si o bucata de drot, vor fi o problema. Oricum, succes! (Daca iese mai buna ca alte aprinderi inductive de pe piata (de exemplu sa nu se incalzeasca), dau bere! drunksinging.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 44 45 46 47 48 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 01:50
Forum Renault