DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 46 47 48 49 50 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

gotronic
post 9 Jun 2006, 23:37
Post #1411


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Gaba, la ce fel de test, te referi, ca eu nu am service auto. Si nu ma bag decat la aprindere, eventual alternator.

This post has been edited by gotronic: 9 Jun 2006, 23:49


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 10 Jun 2006, 00:40
Post #1412


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




ziceai ca vrei sa testezi pe mai multe delcouri un sistem ce citeste cama smile.gif .. la asta ma refeream... inca caut si eu ceva model de platina electronica... initial mi-am pus in gind sa fac eu una... dar cam la ce am eu in cap ... am nevoie de niste piese executate cu tolerante foarte mici... ori asa ceva i mai greu pe la noi... oricum... daca functioneaza bine cistigi si un client cind o lansezi smile.gif


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 10 Jun 2006, 09:21
Post #1413


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Mai Gaba mai, pai tu esti din MS si nu zici nimik? Tre sa ma uit io la profil? biggrin.gif Postez acum schema si celelalte chestii.
Mai, nu iti trebuie nu stiu ce tolerante fantastice, ti-am zis ca eu am incorporat magnetii in corpul lulelei. Gaurile le-am dat cu bormasina obisnuita, la 90 grade una fata de cealalta.Asta nu e mare lucru. Daca asta te sperie, iti fac eu cadou o lulea cu magneti si o platina cu senzor. Poate ne intalnim candva sa vezi cum e facut la mine delcoul si CDI-ul.
In ceea ce priveste potentiometrele din oscilator, eu le reglez pentru maxim de putere in secundar: leg un bec de 220v/40W in secundarul trafului de ferita si reglez potentiometrele pana obtin luminozitate maxima a becului. (Nu o sa arda sa te orbeasca, dar va lumina) (Puterea maxima in secundar nu coincide cu tensiunea maxima)
SCHEMA.jpg ( Size: 186.17k ) Number of downloads: 456
CABLAJ.jpg ( Size: 157.46k ) Number of downloads: 337
MONTAJ.jpg ( Size: 163.26k ) Number of downloads: 396


P.S. Daca esti incepator in electronica, fa mai bine la inceput o aprindere cu acumulare inductiva + delcou electromagnetic. E mai simpla, si s-ar putea sa te satisfaca, sa nu mai vrei CDI (Daca bobina e buna, scanteia la inductive e suficient de mare pentru o functionare impecabila)

This post has been edited by dyogenes: 10 Jun 2006, 09:25


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 10 Jun 2006, 09:34
Post #1414


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Ei, prieteni, e bun tiristorul C106M pentru o aprindere CDI?
Mersi.

Attached File(s)
Attached File  tiristor_C106M.pdf ( 52.52k ) Number of downloads: 98


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 10 Jun 2006, 09:39
Post #1415


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Mai, la 600V/4A ar trebui sa mearga fara probleme. Plus ca frecventele nu sunt foarte mari, asa ca... eu zic sa incerci.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jun 2006, 10:45
Post #1416


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Kinetix,E mic, iti trebuie cel putin T6N6 ideal T10N6 (varianta romaneasca). Altfel te lasa cand tie lumea mai draga. Am testat pe niste aprinderi cand le faceam pentru cei de la Gaz (niste modernizari la motoarele de pompare), si nu erau turate de loc.(cred ca 200rot/min, nu mai stiu exact) niste colosi in doi timpi pe gaz, 5(10)cilindri in V cu cate un compresor fiecare, cat un Tir de mari.
Ce-ai mai facut cu At01 ca driver? unsure.gif

Gaba, lasa-mi un telefon sau ceva (PM), si te contactez eu imediat ce am definiticat ceva sa-mi placa, ca acum sunt tare prins in niste probleme colaterale.

This post has been edited by gotronic: 10 Jun 2006, 10:52


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 10 Jun 2006, 11:39
Post #1417


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Da, poate incerc cu tipul asta. La Iasi nu am gasit pe niciunde tiristori din gama TxNy. Abia l-am gasit pe asta. Totusi in schema de CDI la alternator zice ca ar merge si unul de 3A unsure.gif
gotronic, prietenul care a testat doua zile AT01 zice ca parca-parca e ceva mai bine cu ea. Cel putin ii tine ralantiul cu vreo 50 de rot/min mai sus (el a aflat si de AT011 si e interesat de ea).
Ieri am "recuperat-o" si ma gandesc sa o comand cu BD680 la care ii pun 1k pe BE. Dar acuma cum o conectez la iesirea 11 a integratului 4093 de la adaptorul optic? Ramane rezistorul ala de 8.5-10k intre integrat si baza BD-ului ca in schema lui Fabian? In schema mai noua cu mmc4093 pe care am postat-o recent rezistorul de legatura intre integrat si partea de putere are doar 1k8. Ce valoare aleg? Cum calculez? ceacu, ma ajuti si tu un pic?
dyogenes, as vrea sa fac si un modul multispark (cum ai facut tu la aprinderea aia inductiva cu Hall) la configuratia asta. Cum crezi ca ar interactiona tranzistorul 2N2222 cu iesirea de la 4093?
Cam astea sunt planurile...dar maine am ultimul examen la master si nu am timp de "jucarele". O las pe saptamana viitoare.

P.S. Masinile noastre (a mea si a prietenului meu) au cateva caracteristici comune: cu aceleasi reglaje la carb, avans (dar cu seturi motor de uzura diferita), nu reusim sa scadem consumul urban sub 11-12l/100km. Fie ca au aprindere clasica, fie electronica wacko.gif

This post has been edited by Kinetix: 10 Jun 2006, 11:43


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jun 2006, 12:09
Post #1418


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Kinetix, ptr. consumul mare, incearca sa vezi daca mai ai centrifugal si/sau vacumatcul functional.(Ptr. centrifugal, o verificare bruta poti sa o faci prin rotirea pipei (rotor distribuitorul ) stanga - dreapta sa vezi daca simti arcurile ca opun rezistenta la mana). Daca nu simti elesticitatea lor imediat ci cu un anumit joc, e clar. Vacumaticul ce sa-ti zic, cu gura, sugi din el si te uiti la platina sa vezi daca se misca.(Daca ai capac transparent nu mai trebuie sa pui gura, bagi si scoti furtunul si urmaresti platina)
Am depistat si eu multe delcouri defecte cu "metoda" asta, si tot pentru consum.

Pentru cealalta schema cu 4093, mai trebuie intercalat un inversor si poti comanda direct ca in ultima schema postata cu 4093, cum ti-am mai spus. Dar acum vezi-ti de examene ca-s mai importante.

Integratul suporta un curent de iesire de 10 mA. Alimentat la cca 14 V pe masina moto groso 14:10=1,4 Kohmi min, deci 1K8 este OK.

This post has been edited by gotronic: 10 Jun 2006, 21:05


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 10 Jun 2006, 15:25
Post #1419


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




@ dyogenes oi fi si eu mai timid poate wink.gif si de aia tineam ascuns ca is din mures ...
magnetii la tine is rotunzi? eu vroiam sa i fac dreptunghiulari si sa i pozitionez pe o bucsa sub lulea (bucsa o pot decala fata de limba lulelei ca sa pot compensa decalajul datorat pozitiei senzorului) iar senzorul sa il prind de surubul de fixare al platinii fixe ... insa sa aiba si posibilitate de reglare (sa se apropie sau sa se departeze fata de ax) ...
iar intre cele doua contacte de platina sa pun un distantier de plastic ( daca nu o folosesc sa nu apara uzura mecanica nici la platina nici la piciorul platinii)
cam asta era ideea de la care am pornit...
legat de traf.... daca are sectiunea de 10 x10 trebuie sa compensez cu mai multe spire in primar? sau pot folosi transformatoare din surse de calculator AT ? am una arsa micro atx unde am gasit cel cu sectiune de 10x10 si mai am vre-o 2 AT... in stare de functionare poate au transformatoarele mai mari...
si inca o chestie... unde gasesc sa cumpar sarma?
@ gotronic daca luleaua cind o invart cu mana... nu se intoarce imediat la locul ei (o invart rezistenta opusa de arcuri nu se simte imediat iar la intoarcere nu revine la pozitia initiala... ci decalata cu citeva grade) inseamna ca e dus ceva in mecanica delcoului? daca da... se poate repara?
din cite imi amintesc asa se comporta de mai de mult...


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jun 2006, 16:53
Post #1420


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Gaba, poti sa desfaci prinderea vacumaticului, apoi platoul platinei, dupa care il ridici cu totul. Te uiti la arcuri sa fie pe centrifugal. Poate sunt rupte, sarite sau decalibrate. Daca nu revine in pozitia initiala sau nici nu "incearca" sigur sunt sarite sau rupte. De inlucuit nu prea ai de unde, ca se calibreaza din fabrica si nu am auzit sa se gaseasca la piese de schimb. mad.gif Unul este mai gros iar celalalt mai subtire.(pentru a optimiza curba de avans centrifugal)
In legatura cu prinderea senzorului pe platina fixa, in cazul asta nu mai ai avans vacumatic.! rolleyes.gif
Am primit PM-ul tau. E bine asa, te sun eu.

This post has been edited by gotronic: 10 Jun 2006, 17:29


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jun 2006, 18:10
Post #1421


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Dacis, vad ca esti online, cum se mai comporta AT 011?


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 10 Jun 2006, 18:32
Post #1422


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(dyogenes @ 7 Jun 2006, 12:02)
... pare promitatoare AT011, cu un curent de platina de 100 mA. Asa as mai crede si eu ca e aprindere electronica. In ceea ce priveste platina, nu ai ce sa-i faci. Eu initial imi facusem CDI-ul cu platina clasica. Curentul prin platina era 150 mA. Am avut aceeasi problema, dupa un timp facea contact imperfect, turometrul se batzaia, vibra, rata scantei. Si iar trebuia sa ridic capota, sa dau la smirghel......

Oricum i-ai calcula curentul de autocuratare, fiind un dispozitiv mecanic, va face contact imperfect. Deci, concluzionand, NU E VINA APRINDERII.

(By-the-way, AT011 e tot turnata in epoxy? Ca sa stiu sa imi pregatesc sculele pt revers-engeneering) icon_mrgreen.gif
*


1. Chiar merita AT011. O am de la Gotronic de vreo doua luni si e o diferenta radicala fata de vechea AT01, cel putin din punctul meu de vedere de sofer... Chiar daca nu pot sa nu fiu de acord ca unei aprinderi cu platina "oricum i-ai calcula curentul de autocuratare, fiind un dispozitiv mecanic, va face contact imperfect" totusi nu pot sa nu remarc diferenta radicala intre AT01 si AT011. In cazul acesteia din urma pur si simplu se afuma contactele platinate, ceea ce presupune ca la cateva o data ori de doua ori pe luna trebuie sa le sterg cu o carpa curata. Dar nici pomeneala de smirghel ori de altele asemenea ...

2. O veste proasta: AT011 pe care o am eu este aidoma cu AT01, cu singura deosebire ca are 4 fire. Asa ca...


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jun 2006, 18:41
Post #1423


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Dacis, de ce zici ca vestea este proasta? Am folosit aceeasi cutie, dar inauntru montajul electronic este cu totul altul, iar pe cutie scrie AT 011 ??!!
Nu inteleg totusi.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 10 Jun 2006, 18:47
Post #1424


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(dyogenes @ 8 Jun 2006, 01:20)
Daca iese mai buna ca alte aprinderi inductive de pe piata (de exemplu sa nu se incalzeasca), dau bere! drunksinging.gif
*


Nu sunt electronist si deci nu stiu daca este ori nu mai buna decat altele. Dar sigur nu se incalzeste. Deloc (ori cel putin nu mai mult de 25-30 C). Si nici bobina nu se incalzeste mai sus de 40 C (testat cu mana, dar "etalonul" asta are o toleranta de +-0,5 C in jurul lui 37 C, nu ?)


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 10 Jun 2006, 18:49
Post #1425


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(gotronic @ 10 Jun 2006, 21:41)
Dacis, de ce zici ca vestea este proasta? Am folosit aceeasi cutie, dar inauntru montajul electronic este cu totul altul, iar pe cutie scrie AT 011 ??!!
Nu inteleg totusi.
*


Vestea proasta era pentru dyogenes, care intr-un post se plangea de cat de greu i-a fost sa "sparga" AT01. Asa ca era o gluma: daca va vrea sa o "demonteze" si pe asta sa-i afle "secretul", va avea de furca...


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jun 2006, 19:02
Post #1426


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Dacis, am inteles acum. Totusi vreau sa te intreb daca inainte cu un curent de platina de 30 mA, aparea un mic praf alb, pe care il stergeai cu o carpa in alcool, iar dupa 2.000 Km parca, mi-ai zis ca nici nu se vedea ca a fost folosita, care varianta crezi ca e mai buna cea cu afumatura superficiala, sau cea cu "praful alb". Pe alte masini la 30 mA nu am vazut praf alb, tu ce "pui" in uleiul de la motor, sau ce "transporti" cu masina.? radmasa.gif

This post has been edited by gotronic: 10 Jun 2006, 19:03


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 10 Jun 2006, 19:14
Post #1427


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(gotronic @ 10 Jun 2006, 22:02)
Dacis, am inteles acum. Totusi vreau sa te intreb daca inainte cu un curent de platina de 30 mA, aparea un mic praf alb, pe care il stergeai cu o carpa in alcool, iar dupa 2.000 Km parca, mi-ai zis ca nici nu se vedea ca a fost folosita, care varianta crezi ca e mai buna cea cu afumatura superficiala, sau cea cu "praful alb". Pe alte masini la 30 mA nu am vazut praf alb, tu ce "pui" in uleiul de la motor, sau ce "transporti" cu masina.? radmasa.gif
*


Raspund ca si cand intrebarile ar fi ca atare: in uleiul de motor pun doar un aditiv Liqui Molly (nu stiu daca-i ortografiat corect...). Iar cu masina cel mai frecvent ma transport doar pe mine; uneori si sotia cu copilul. Cred ca o posibila cauza a aparitie acestei asa-zise afumaturi este ca am picurat ceva mai mult ulei pe pasla de sub "lulea". Ma gandesc ca il arunca aiurea forta centrifuga din timpul functionarii motorului...

Ziceai la un moment dat sa leg condensatorul de delcou undeva, dar am uitat unde si cum. Poti reveni?


This post has been edited by dacis: 10 Jun 2006, 19:15


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jun 2006, 19:36
Post #1428


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Dacis, am glumit si eu acum cu "praful alb", nu stiu daca te-ai prins. Cu afumatura si eu m-am gandit ca ar fi de la un ulei ajuns pe platina sau chiar de la vapori de ulei ce intra pe langa axul delcoului, daca are joc. Condensatorul poti sa-l pui pe(-) la bobina de inductie si masa. (Numai la AT 011 ca AT 01 se strica si nici nu merge bine, daca o folosesti ca at01, daca o folosesti ca driver, atunci poti sai pui condensatorul linistit, dar in general daca driver-ul e de calitate, si aici sigur este, nu trebuie condensator-practic nici firmele mari nu folosesc-descarcarea este inductiva totala, cu condensator nu poti urca in turatie)

Multi mi-au spus ca daca pun condensatorul pe final, la o proba "babeasca", adica introducand o hartie intre electrozii bujiei, aceasta se aprinde mai repede. Dar fara condensator daca introduci o hartie intre electrozi (cu fise sarma), ai sa vezi daca te uiti la lumina multe puncte mici ce au perforat (pulverizat hartia ) instantaneu, fara sa o aprinda mai repede. Deci daca prima scanteie, pulverizeaza hartia, a doua sau urmatoarele nu mai au ce sa aprinda?!. Din experienta mea in domeniu , daca prima scanteie e "teapana" urmatoarele nu-si mai au rostul, ca oricum explozia in cilindru daca a luat-o, urmatoarele scantei sunt in plus. Si daca nu o ia la prima explozie ceva nu este in regula. Tragi concluziile. Eu am verificat ambele situatii, si nu am simtit nimic nici la -30 grade.

This post has been edited by gotronic: 10 Jun 2006, 22:48


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 10 Jun 2006, 22:30
Post #1429


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Pai la Dacis, in loc de plumbii de la avansul centrifugal sunt doi saculeti mici cu pudra alba... radmasa.gif Dupa aia ne miram ca e vesel si fericit mereu! radmasa.gif De-ar sti Garcea ce delcouri "cocainellier" a inventat omul...
Vestea nu e rea deloc. Daca AT011 e intr-adevar buna (faptul ca are 4 fire si nu 3 e un argument promitator), chiar o sa dau bere. Am publicat schema la AT01 pentru ca am considerat-o nedemna de increderea care i se acorda, si aveam nevoie de argumente. Daca insa AT011 e buna, tu nu ii vei cunoste niciodata schema. (Sau o vei cunoaste abia dupa ce ea va fi deja scoasa din productie)

Gotronic, ti-am spus ca si eu am avut aceeasi problema cu praful acela alb. (devenise de-a dreptul obsedant tongue.gif ) Datorita acelor oxidari m-am hotarat sa imi fac delcou electromagnetic.

Gaba, eu nu am avut acces la un strungar care sa imi faca bucsa aia, asa ca am cautat solutii mai simple. Da, magnetii mei fiind rotunzi, am dat 4 gauri de 5mm la baza lulelei si am montat in aceste gauri magnetii. I-am lipit acolo cu Picatura. Peste ei se trage o tila termocontractanta din aia care e pe condensatorii electrolitici, astfel incat magnetii, la caldura, chiar daca prin absurd, se dezlipesc, sa nu poata sari din locasul lor. Eu umblu deja cu acest sistem (si inca fara tila) de vreo 3-4 luni si nu am avut absolut nici o avarie.
Senzorul l-am montat pe bratul mobil al unei platine clasice. Am dat jos cu bormasina nitul care tine pintenul platinii, am scos pintenul si arcul. Nitul si pintenul le-am aruncat. Am facut din textolit dublu placat din ala subtire (1 sau 2mm) o piesa in forma de L. Aceasta piesa am prins-o de bratul platinii cu un surubel care trece prin gaura nitului pintenului. tot cu acel surubel am prins inapoi arcul platinii. Pentru o mai buna rigidizare cu bratul platinii, am cositorit piesa in L de bratul mobil al platinii. La capatul piesei in L am fixat senzorul Hall. La primele 2 platini am avut intr-adevar dacalaje intre ciocul lulelei si bornele capacului de delcou. Ulterior, prin tatonari, am vazut cat de lung trebuie sa fie bratul piesei in L ca sa nu apara decalaje fata de sistemul cu platina clasica. Nu e mare scofala, in teorie pare complicat, dar e fff simplu.
Eu nu am cumparat niciodata sarma, am refolosit sarma din ransformatoare pe care le-am "debobinat". Nu cred ca vor fi mari probleme daca traful e "o idee" mai mic. Eu numarul de spire recunosc ca nu l-am calculat, ci l-am tatonat. Vezi ce tensiune iti scoate si mai adaugi sau mai scoti spire.
Nu te chinui prea mult cu delcoul ala. Daca esti convins ca el e de vina, mergem odata la dezmembrari la Livezeni si luam un delcou complet, pe alese, cu 150 000 lei vechi, si scapi de o grija. Dar... mi-e greu sa cred ca ai consumul asta numai din delcou. Carburatorul ar parea mai degraba raspunzator de asa ceva. Vezi sa nu fie de 1400 (si eu am motor 1.4, dar merge perfect cu carb de 1.3) , sa fie curate jiglerele si, mai ales, sa fie corect reglat amestecul. Altfel, ai consum mare si functionare proasta.
Bine, e drept ca eu am si elica+UIS+turbonator, dar la mine consumul urban nu sare peste 7,5-8, iar afara, cu condus dement 6-6,1.

This post has been edited by dyogenes: 10 Jun 2006, 22:50


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jun 2006, 23:00
Post #1430


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Dyogenes, eu am gasit delcou fara centrifugal la unul din angajatii care mi-au adus solenza (de la Lyon), cand i-am spus ca nu are centrifugal, a zis ca se poate ca nu a verificat niciodata si banuiesc ca nici nu stia cum sau nu avea timp. I-am oferit un delcou nou de Sacele, iar azi l-am sunat. A zis ca e alta masina desi e foarte "obosita" (dar arata bine).

This post has been edited by gotronic: 10 Jun 2006, 23:04


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 10 Jun 2006, 23:17
Post #1431


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Bine, asa am avut si eu un vecin care a pus cuie in loc de sigurante, sa nu i se mai arda, ca se ardeau prea des...


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 11 Jun 2006, 00:35
Post #1432


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




pai la consum nu ma plang.... anul trecut in vara .... mare +munte+5persoane si echipament am iesit la 6.3 la suta .... masina are intre 70.000-100.000 km rulati... ( nu stiu exact ceasul s-a opritla in anul 3 de viata la 33.800 wink.gif e din 97' nu o fost umblat la motor inafara de 2 tije... oricum isi cere drepturile ...si nu numai motorul wink.gif )
asa in general... nu ma plang... merge bine... sistem clasic fara nimic extra puteam sa tin relantivul la 400 ... nu se supara... problema era ca dupa 3-6 luni trebuia sa pilesc sau sa schimb platina si il reglam destul de des (avansul si carburatia) banuiesc ca din cauza delcoului... oricum o sa ma uit sa vad cum se prezinta smile.gif ... si daca nu vrea sa se lase dovedit iau un delcou complect de la dezmembrari ... sa nu am probleme smile.gif


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 11 Jun 2006, 16:01
Post #1433


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Uf! Iata ca s-a dus si ultimul examen...
In timp ce ma intorceam acasa am trecut prin dreptul unor anticari ambulanti. Am rasfoit acolo vreo 2-3 minute o carte veche ("Echipamentul electric al autovehiculelor" parca se numea) si am gasit un lucru interesant. Este acolo prezentat un eclatometru (ei ii spun simplu eclator) cu care s-au facut niste determinari interesante:
- scanteie sub 8mm - bobina trebuie inlocuita
- scanteie 8-12mm - bobina este slaba dar poate functiona multumitor in cond obisnuite
- scanteie 12-18mm - bobina in stare buna (cred ca aici depinde de raportul de transformare).
Un alt lucru interesant este faptul ca se poate diagnostica bobina dupa diagramele inregistrate pe un osciloscop in timpul generarii scanteii. Oare nu s-ar putea folosi un computer obisnuit cu un soft dedicat pentru oscilatii(unde) care sa culeaga semnal prin intrarea de la placa de sunet prin intermediul unui rezistor sau al unui mic montaj de adaptare? rolleyes.gif Just think!

gotronic, delcoul meu e in stare buna, i-am redus jocul de la boltul de fixare a "furcii" de antrenare, arcurile sunt la locul lor, iar vacuumaticul merge bine (membrana nu e sparta si i-am schimbat arcul cu unul mai "moale" un pic si am tatonat pozitia camei); consumul e cam acelasi cu avansul reglat la semn si "la mana"; numai un stroboscop mi-ar putea spune daca arcurile sunt etalonate...
-carbul e OK (motor de 1400 - jicloare 145/145 ca in specificatiile tehnice, nivelul un pic mai coborat, dar trage suficient de bine, nu ramane fara benzina nici in sarcina la acceleratii bruste). Si la cealalta masina lucrurile stau cam la fel. Mai au in comun faptul ca distributia zornaie cam prea tare. O sa incerc sa o schimb si pe asta si poate-poate se intampla ceva. Si mai e inca ceva: cu bujiile scoase si scoasa din viteza se invarte motorul foarte greu de la ventilator (trebuie sa imping cu o surubelnita de discul ambreiajului prin fereastra aia din carcasa lui). Asta nu mi se pare normal...


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 11 Jun 2006, 18:11
Post #1434


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Cel mai bine ar fi sa-ti masori si compresiile la cilindri. In rest nu stiu ce sa zic?! sad.gif
Sa nu ai pierderi de benzina pe la o conducta, eu am patit la Oltcit, era asa de mica fisura si intr-un loc asa de greu de observat, ca numai din greseala am vazut, cautand alt defect. Era pe retur, si pulveriza asa de fin ca se evapora si nu lasa urme. wacko.gif

This post has been edited by gotronic: 11 Jun 2006, 18:18


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 11 Jun 2006, 19:18
Post #1435


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Mda, furtunele astea te pot sabota...si uneori chiar o fac!...Si eu am patit-o si la Trabant si la Dacie. Dar acum sunt noi, in regula.
Da, s-ar putea sa aiba ceva probleme si la compresie, dar nu datorita segmentilor (i-am schimbat de vreo doua luni abia), ci poate pe la supape.
Stie cineva unde pot sa masor compresia si curbele de avans in Iasi la un pret decent? Mersi.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 11 Jun 2006, 19:54
Post #1436


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Kinetix, verifica-ti si termostatul daca functioneaza, poate fi si asta o cauza a consumului ridicat.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Jun 2006, 07:07
Post #1437


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Kinetix @ 9 Jun 2006, 15:28)
[...]
Liviu, era vorba de schema de la postul#1161 la care scrie ca se poate folosi un transformator 220V/6-9V/3A.


1. La 3VA cred ca e vorba de un banal traf de retea de la casetofon de 200.000 rol, marca sankyo..bosfor..dardanele... radmasa.gif orice facut pe vapor, deci pe tole.
2. Am vazut pe vremuri acea schema, era prin Tehnium. Pare in regula, ideea e "cit consuma"? pentru ca se poate dezechilibra alternatorul, nu stiu cu ce consecinte.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 12 Jun 2006, 09:55
Post #1438


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Nu am zis ca nu vreau sa impart cu voi, programul, ci doar sa aveti rabdare sa fie testat. Rabdarica.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 12 Jun 2006, 10:57
Post #1439


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Pai dupa cate am facut impreuna pe forumu asta, nici nu concepem altfel. Daca te putem ajuta in vreun fel, suntem aici.


Am ajuns acasa si am masurat depresiunea din galerie: Motor cald

Cu manometrul in locul capsulei vacuumatice, la ralanti, 500 mm Hg
Cu manometrul in paralel cu capsula vacuumatica cu un mic defect la membrana (fisura): 470 mm Hg
Cu manometrul inparalel cu o capsula buna: 480 mm Hg.

Depresiunea nu scade semnificativ cu turatia. La accelerari bruste scade pentru scurt timp pana pe la 300 mm Hg, dar revine destul de rapid inapoi la 500mm Hg.
Dupa o accelerare, la revenire depresiunea atinge 550 mm Hg, urmand ca apoi (3-4 sec) sa se restabilizeze la 500 mm Hg.

O chestie ciudata care am observat-o: cand am scos furtunul de la vacuum, motorul si-a crescut turatia (tragea aer pe stutul capsulei vacuumatice din carb.) In mod normal, la decuplarea capsulei vacuumatice, nu ar trebui sa scada turatia? Sa nu fie bine reglat carbul, si sa aiba nevoie de mai mult aer? Dar bujiile ararta absolut OK, iar consumul e mic.... Deci nu prea pare a fi amestec prea bogat...

This post has been edited by dyogenes: 12 Jun 2006, 12:43


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Jun 2006, 13:08
Post #1440


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ciudat.
Ar trebui sa scada cu cresterea turatiei; ia testeaza si fara filtrul de aer.
Apoi, cresterea turatiei cind scoti vacuumul; obtureaza furtunul cind il scoto. Daca turatia scade, ai aer putin-verifica acea duza care poate fi infundata.
Daca nu se modifica la obturare, posibil avans prea mare care revine la normal prin scoaterea capsulei-la tine e fisurata.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 46 47 48 49 50 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 06:50
Forum Renault