DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 85 86 87 88 89 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

MECCA
post 4 Jul 2007, 11:20
Post #2581


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




gotronic evident ca ma refer la delcou + bobina + aprindere deci aprinderea completa de golf.poti sa-mi spui per ansamblu ce se modifica la delcou ca acolo este problema.si inca ceva.senzorul care citeste cama la delcou a intrat in productie de serie??eu sunt baiatul din cta care te-a stesat cu vreo 2 mail-uri acum ceva timp.cam cat costa acest senzor + aprinderea si daca se gaseste pe la magazine de piese??mersi


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 4 Jul 2007, 11:31
Post #2582


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Operatiunea de modificare a delcoului este mai ampla, si costisitoare. Referitor la Aprinderea AT011 si senzor, inca putin si iese in serie, sper luna asta la sfarsit. Depind si eu de unii furnizori. Asta este. O sa dau de stire pe forum, sau pe site.
O sa-ti dau si un PM, cu detalii.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 4 Jul 2007, 13:55
Post #2583


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




am aflat.
kitul e o cutiuta neagra cu 2 craci laterali pt prinderea de caroserie si are 3 fire parca:
-bobina + si -
-masa

e MALVINA si e facut in Deva... E bun?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Jul 2007, 14:52
Post #2584


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pe acest topic, eventual pe "Scheme electronice" vei gasi citeva modificari aduse Malvinei. Mie mi-a mers bine, doar ca intr-o perioada cea veche imi "afuma" platina si dadea rateuri, cea noua facea acelasi lucru de noua, probabil un lot mai nefericit. Argon afirma ca lui ii merge OK, deci, posibil sa fi nimerit una buna.

Fara a-i face reclama, gotronicul cu senzor merge bine, a si fost lucrat la ea mult. Si spun asta in urma testelor facute personal. Atentie, cere fise bune, nu te juca cu fise de 5 ani, mai ales de provenienta dubioasa. Citeste pe aici, vei gasi.

This post has been edited by diaconuliviu: 4 Jul 2007, 14:58


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 6 Jul 2007, 22:30
Post #2585


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




La Aprinderea Tranzistorizata AT 01, s-a "lucrat" 4 ani, pana a fost lansata in serie. Asta constand in incercari pe stand, masini (autoturisme), modificari de schema, alegerea componentelor electronice in functie de fabricant (producator), pregatirea fabricatiei, omologare.................. Practic, o aprindere AT01 este foarte greu de distrus (stricat), datorita simplitatii schemei cat si componentelor specializate folosite, (mai alese dupa fabricanti "de marca", cat si procesului de fabricatie si verificare inainte de livrare, "bucata cu bucata" fara exceptie !!!) La Aprinderea Tranzistorizata AT011, s-a lucrat cam tot atat (si in acelasi mod), in plus, tinand cont ca a fost necesar un senzor hall din import ( "militarizat", ca si toate componentele incluse in montaj, ca si la AT01) care pana in anul 2006 era "NOT FOR EUROPE" (Nu pentru Europa), s-a intarziat si mai mult lansarea in fabricatie. Dupa toate aceste greutatati, a mai fost si "dilema" daca mai merita lansata in serie tinand cont de parcul auto din ce in ce mai redus de automobile "clasice", si programele "rabla" ale guvernului Romaniei "pentru reinoirea parcului auto" (ce sa va povestesc, "era cea mai mare grija a guvernului Romaniei"). Si totusi m-am ambitionat, dupa "blamarile" de pe forum ale unor utilizatori, care afirmau ca este ba o "excrocherie" ohmy.gif , ba o "cacialma" icon_mrgreen.gif , ba o "nu stiu ce mai ce" blush.gif . In final vreau sa vad lumea multumita cu un produs de calitate V-estica la un pret E-stic, dar care sa nu ma duca pe mine in faliment, in urma investitiilor facute, si care le voi mai face. laugh.gif

Sa ne bucuram cu totii, de ce va fi. !
Numai bine.!!!

Re edit.

This post has been edited by gotronic: 6 Jul 2007, 23:17


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Jul 2007, 22:35
Post #2586


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cind ar apare acel senzor pe piata ca m-ar interesa si pe mine unul


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 6 Jul 2007, 22:44
Post #2587


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(gotronic @ 4 Jul 2007, 11:31)
Operatiunea de modificare a delcoului este mai ampla, si costisitoare. Referitor la Aprinderea AT011 si senzor, inca putin si iese in serie, sper luna asta la sfarsit. Depind si eu de unii furnizori. Asta este. O sa dau de stire pe forum, sau pe site.
O sa-ti dau si un PM, cu detalii.
*




--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 Jul 2007, 14:20
Post #2588


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Gotronic functioneaza excelent senzorul si aprinderea at011!!!!. Merita baieti, eu am adaptat si CDi la senzorul facut de gotronic si sunt multumit la fel numai ca la cdi am putere mult mai mare pe bujie .Apropo aprinderea johon clarke am remodificato cam pe jumatate, piese de calitate superioara si multa munca. Eu unu sunt multumit de ambele variante cine nu are bani multi pentru a realiza un cdi va indemn la at011 impreuna cu senzorul .Motorul meu la rece pleaca de la 500 de ture sta stabil iar dupa ce ajunge la 80-90 grade sta la 900 de ture, pot spune ca motorul e mult mai sprinten cu senzorul gotronic!!!!


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 9 Jul 2007, 09:58
Post #2589


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(djasu82 @ 7 Jul 2007, 14:20)
Gotronic functioneaza excelent senzorul si aprinderea at011!!!!. Merita baieti, eu am adaptat si CDi la senzorul facut de gotronic si sunt multumit la fel numai ca la cdi am putere mult mai mare pe bujie .Apropo aprinderea johon clarke am remodificato cam pe jumatate, piese de calitate superioara si multa munca.  Eu unu sunt multumit de ambele variante cine nu are bani multi pentru a realiza un cdi va indemn la at011 impreuna cu senzorul .Motorul meu la rece pleaca de la 500 de ture sta stabil iar dupa ce ajunge la 80-90 grade sta la 900 de ture, pot spune ca motorul e mult mai sprinten cu senzorul gotronic!!!!
*




de unde gasim AT011+ senzor si cat costa? vreau si eu neaparat, n-ash da bani pe Malvina.... are schema de montaj, tot ce trebuie?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 9 Jul 2007, 10:08
Post #2590


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Deocamdata numai la mine, pe PM, mai multe detalii. Nu e voie altfel. icon_mrgreen.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius97fer
post 9 Jul 2007, 13:39
Post #2591


Membru cu IQ :)


Group: Members
Posts: 208
Joined: 12 October 06




QUOTE(gotronic @ 29 Jun 2007, 19:09)


PS Mai exista Tracorom ? Eu stiu ca s-a desfiintat, iar firma se numeste "La Rabinta" acum.



asa e, dar eu am ramas pe vechi... blush.gif


--------------------
Opel / Rover Astra / 25 2000 / 2001 hecibec
nu sunt inteligent
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Jul 2007, 10:01
Post #2592


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Montat CDI Clarke cu senzor Gotronic si AT0110 pe post de driver, merge foarte bine.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jul 2007, 10:54
Post #2593


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Si cum ai reglat "distanta la platina". laugh.gif Ieri am primit un PM de la cineva care a primit o AT011 si senzor. A zis ca a stricat 2 platini fixe, ca nu reusea nici cum sa regleze acel 0,5...0,7 mm distanta intre platini wacko.gif (nu dau nume, sa zica el daca citeste) I-am raspuns repede ca distanta este intre de senzor si varful camei axului delcou, ca de aia e senzor, nu freaca nimic acolo !!!. . Si ca sa fiu sigur l-am sunat si pe mobil sa nu strice ceva. In fine , a inteles omul, si dupa cca o ora m-a sunat si "i-am simtit zambetul pe buze", din relatarea lui. A zis ca e mai mult decat se astepta el. (In mai bine, la functionarea motorului fata de platina) icon_mrgreen.gif
Numai bine, si mai cititi din urma despre AT011, ca nu prea mai am timp si nici liber in casutele de la PM-uri. wacko.gif

Re edit.

AT0110, este AT011 cu fire in loc de borne. !!!

This post has been edited by gotronic: 10 Jul 2007, 10:55


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Jul 2007, 10:57
Post #2594


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




radmasa.gif


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fordistul
post 10 Jul 2007, 11:12
Post #2595


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 1 June 07




Pentru gotronic.
Am pus AT01 si e OK. In cazul AT011, care este diferenta fata de AT01, in sensul circuitului primar, adica cel in serie cu bobina de inductie, da scinteie mai turbata...? post-336-1110552489.gif Fata de AT01, cu AT011 as avea o crestere a performantei apriderii?
Poti si cu detalii tehnice, ca le mai pricep.... tocilar.gif


--------------------
ford taunus 1981
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jul 2007, 11:18
Post #2596


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Diferenta intre AT01 si AT011 este in interfata. Adica AT011 merge atat cu senzor cat si cu platina. Curentul prin platina fiind limitat la cca 100mA. AT 01 nu merge cu senzor, are curentul prea mare de atac. Ca tensiune in primar AT01 scoate cam 465 Vcc, iar AT011 cu vreo 15Vcc mai putin (deci nesemnificativ) . Adica cca 450Vcc. Mai mult nu este "sanatos", pentru bobine slabe, care se strapung.
Avantajul net la AT011 este senzorul, care nu rateaza nici o scanteie, si nu se mai uzeaza nimic si nici deregleaza dupa ce la-ai pus. Plus turatia mai mare care ar putea functiona fata de o platina (mecanica).!!! Deci raspunsul mai bun in toata gama de turatii (de la zero pana la cca 12.000 rpm, dar trebuie sa ai si bobina buna pentru turatiile astea mari, fise bune, distributia buna etc)

This post has been edited by gotronic: 10 Jul 2007, 11:59


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 10 Jul 2007, 15:25
Post #2597


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Gotronic la turati mari de ce scade tensiunea pe bobina ???? smile.gif)) adica tensiunea continuua ???? Inseamna ca va scadea si tensiunea indusa din cite stiu eu tongue.gif .La relanti sta stabil 12 V cind turez spre 3000-4000 de ture frumos scade spre 6V daca ar sta stabil as zice ca e perfect !;) Dioaconliviu cum mere senzorul gotronic cu clarke????? eu sunt foarte multumit , de 2 luni l-am pus pe masina impreuna cu aprinderea cdi iar acum am modificato la 480v la turatie mare am 400v stabil pe condensatorul care se descarca pe bobina. Gotronic acolo sa vezi energie smile.gif) voi face un mic filumulet cu senzorul tau si aprinderea CDI .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fizz
post 10 Jul 2007, 15:25
Post #2598


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 28 September 06
From: Braila




Montat AT011+senzor.Rezultate bune.
Mai jos foto cu montajul acestora,poate ajuta si pe altii. smile.gif

Attached thumbnail(s)
HPIM0044.JPG ( Size: 70.39k ) Number of downloads: 2325
HPIM0045.JPG ( Size: 63.55k ) Number of downloads: 2406


--------------------
Dacia 1310 L 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 10 Jul 2007, 18:35
Post #2599


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Fizz curata si tu delcoul ala si ungel daca vrei sa te tina mult si pune si tu papuci la sirmele alea in rest e bine nu te critic .Bravo


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jul 2007, 19:05
Post #2600


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@djasu82. !!!
Iti dau un avertisment foarte pertinent azi. !!! Incepusem sa inclin ca esti baiat istet, dar incep sa ma indoiesc, si sa cred ca doresti mai tot timpul sa te contrazici sau sa fii in frunte. Si sa-ti spun si de ce.

1. Tensiunea pe bobina de inductie nu se masoara pur si simplu cu un aparat obisnuit. Se vizualizeaza. Si daca te-ai fi uitat cu un osciloscop, ai fi vazut ca indiferent de turatia la care este, tensiunea de autoinductie, are aceeasi valoare. (adica un varf de cca 450 Vcc si undeva sub 0,5ms, in functie de bobina folosita si fise adica sarcina de descarcare a inductiei acumulate din bobina). Celelalte componente ale tensiunii (cu exceptia duratei) nu ne intereseaza, pentru ca nu influenteaza cu nimic valoarea scanteii, ci ne indica alti parametri de functionare ale instalatiei de aprindere. (unghi dwell, tensiune de alimentare, eventual forma tensiunii ne-ar putea spune de performantele bobinei sau chiar starea ei de "sanatate")

2. Nu stiu unde anume si intre ce ai masurat tu cu aparatul tensiunea de care vorbeai. Daca ai masurat intre bornele ei, nu are cum sa-ti indice 12Vcc (reali) la relanti, pentru ca datorita unghiului dwell, odata este tensiune pe ea (cand este on) si odata nu este cu exceptia impulsului de autoinductie (off), pe care nu stiu cat de bine ti-l citeste (integreaza) aparatul tau de masura.(indiferent de marca sau pret, cu care ai sa te lauzi).

3. Daca maresti turatia si tensiunea indicata scade, inseamna ca aparatul tau la frecvente mai mari nu-ti integreaza real (corect) impulsul de autoinductie pe care efectiv nu-l mai vede, si atunci, vei "vedea" pe aparat doar valoarea unghiului dwell. (adica media intre tensiunea on si off).

4. Daca masuratoarea ai facut-o intre borna minus si masa, este aproximativ acelasi lucru.

5. Daca masuratoarea ai facut-o intre borna + a bobinei si masa ai masurat tensiunea care ajunge la ea prin cheia de contact (aproximativ tensiunea acumulatorului), si atunci e grav ce-ai masurat.

6. Referitor la masuratoarea de pe aprinderea ta CDI, respectiv pe condensator nu stiu ce relevanta are, deoarece acel condensator se incarca si se descarca in ritmul scanteilor. Mai relevant ar fi fost sa masori tensiunea tot de pe bobina de inductie, dar acolo, probabil nu ti-ar fi convenit sa ne spui valorile, care ar fi fost prea mici. In plus la CDI mai apare si o tensiune de autoinductie dupa scanteie (care se recupereaza printr-o dioda si reincarca condensatorul, dar care iarasi nu are importanta in calculele noastre). Deci si aici masurarea cu un aparat de masura nu are nici o relevanta. Relevanta ar fi avut (in acelasi mod) tensiunea de pe bobina si timpul (durata) acesteia. De aici se deduce energia.
Si nu mai vorbi in "doi peri", ca pentru cineva care nu stie despre ce este vorba, s-ar putea sa traga concluzii gresite, sau sa nu inteleaga nimic. La CDI, daca ai masura tensiunea pe bobina la relanti ar fi foarte mica, si pe masura ce turezi motorul aceasta ar creste (nu stiu cat ca nu mi-am batut capul cu asa ceva, nare rost, doar estimativ sau comparativ)

7. In plus Aprinderea CDI functioneaza pe alt principiu, decat AT011 si nu poti compara aiurea niste tensiuni, mai ales ca nu sunt pe acelasi obiect al muncii (Bobina de inductie).

8. Vad, mai nou, ca daca cineva afirma o valoare, chiar si a unei nenorocite de tensiuni, aproape sigur, apari tu pe post cu cativa volti in plus. Nu stiu daca sunt reali sau pura fantezie, dar prea repede faci modificarile pentru a fi crezut. O tensiune prea mare la bobinele din comert, le reduce drastic viata, sau efectiv nu functioneaza din start (se strapung in interior si nu mai scot tensiune la fisa centrala)

9. In concluzie, la o Aprindere inductiva normala, fara unghi dwell variabil (cum este AT01 si AT011), spre turatiile mari (de varf) ale motorului, energia scanteii (nu tensiunea), se diminueaza (scade) datorita timpului din ce in ce mai mic cat bobina de inductie este sub tensiune in timpul rotatiei motorului.(deci acumuleaza mai putin energie inductiva) Dar in acelasi timp la turatiile respective, datorita compresiei rapide din cilindri, si inflamabilitatea amestecului de carburant cu aer (comburant parca i se zice) este si ea mult mai mare. Asa ca nu-ti trebuie cine stie ce energie la scanteie. (Vezi motoarele prost reglate sau cu scanteie anemica, care nu stau la relanti sau turatii imediat superioare, si cand turezi spre maxim motorul incep sa-si "revina"). In schimb avantajul CDI, daca este bine lucrata, ar fi incalzirea mai mica a bobinei de inductie la turatii mici si medii. La turatii mari, daca energia este stabilizata, incalzirea bobinei de inductie ar fi mult mai mare decat la o Aprindere inductiva normala sau ca pe clasic (la turatiile acestea). Daca nu este asa, inseamna ca, convertorul de tensiune pentru condensator nu-si face treaba sau este subdimensionat. Ar mai fi si altele dar in conditii anormale ale bateriei de acumulator.(pentru care eu nu sunt convins ca trebuie atat investit, cand un acumulator costa cu mult mai putin decat o CDI bine lucrata, si daca tot nu invarte motorul bateria, degeaba iti da tie scanteie aprinderea , ma refer la tensiuni sub 6Vcc)

Numai bine. !!!

This post has been edited by gotronic: 10 Jul 2007, 19:42


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 10 Jul 2007, 21:15
Post #2601


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Treaba cu osciloscopul ai dreptate asa e !, ma loat scrisul pe dinafara. Cu CDi te contrazic ca se incalzeste bobina excesiv la turati mari exclus!!! .Nu vreu sa dezvolt un subiect pe At011 fiindca nu vreau sa te supar e bun si gata !!! EU SUNT MULTUMIT DE AMBELE APRINDERI ! Ca sunt istet sau nu nu cred ca conteaza pentru careva doar pentru mine daca pot sa ajut voi ajuta!

This post has been edited by djasu82: 10 Jul 2007, 21:19


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 10 Jul 2007, 21:32
Post #2602


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




smile.gif cand va fi at011 in serie:) ca am cativa clienti:)



This post has been edited by diaconuliviu: 11 Jul 2007, 07:59


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Jul 2007, 09:02
Post #2603


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(gotronic @ 10 Jul 2007, 19:05)
[...]
In schimb avantajul CDI, daca este bine lucrata, ar fi incalzirea mai mica a bobinei de inductie la turatii mici si medii. La turatii mari, daca energia este stabilizata, incalzirea bobinei de inductie ar fi mult mai mare decat la o Aprindere inductiva normala sau ca pe clasic (la turatiile acestea). Daca nu este asa, inseamna ca, convertorul de tensiune pentru condensator nu-si face treaba sau este subdimensionat. [...]


Prin documentatia CDI Clarke se afirma aprox 500 us per scinteie. Acuma, la relanti limitarea e dictata de acel condensator care "rupe" trenul de scintei la vreo 8-12, ma rog. La turatii mari, sa luam 5000 rpm, cele 33 grade delco cit "platina' e deschisa se fac in 2,2 ms, deci macar 4 scintei tot apar, dar sint NUMAI 4, nu 8 ca la relanti. Aici e "frumusetea" montajului, energia totala (a intregului tren de scintei) vehiculata de/prin bobina e mai mica la 5000 rpm. Energia UNEI scintei va fi 1/2CU^2, deci, constanta (in limita tensiunii stabilizate). Apoi, in afara de SGM si alti citiva pasionati, care o fac cu un scop bine definit precum si alti citiva nepriceputi, cine rupe motorul la turatiile alea pe perioade lungi?

Digeiu, te rog nu sari cu "asa e am vazut io la mine cine nu ma crede...", vezi observatiile tare pertinente ale lui gotronic.... biggrin.gif

Cit despre tensiunea instantanee pe bobina, vad ca nici in documentatia Clarke nu e explicita, e doar cea de pe C=1uF. Cind oi avea chef/timp o sa incerc sa duc osciloscopul linga masina, o sa-i refac si sonda de tensiune (asta de-l am e un oscilo romanesc, parca intrare maxima 100V) si o sa comunic comportamentul tensiunii pe bobina.

Acuma o mica observatie: pe caldurile astea bobina nu mai e rece, poate pe transfagarasan, dar se incalzeste de la motor; e de luat in calcul si aceasta incalzire, caldura cam "streseaza" materialele, slabind proprietatile electrice. Ca urmare, nu recomand cresteri ale tensiunii peste cei 300 V. Ma rog, e doar o parere, "altii" vor spune altceva.

This post has been edited by diaconuliviu: 11 Jul 2007, 09:04


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 11 Jul 2007, 12:26
Post #2604


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




E parerea ta cu cresterea tensiuni pe toate siturile de specialitate pentru motoare de masini la capitolul aprindere nu e nici 300V nici 470 ci cam 580v . Din cite am observat eu doar motocicletele au CDI cu alimentare la 470v .Si eu imi doresc sa pun osciloscopul pe bobina cind am motorul pornit asa voi observa nivelul impulsului latime .Apropo pentru gotronic spuneai ca la cdi am tensiunea mult mai mica te inseli chiar acum am dat foc la un bec de 24V pus pe bobina de inductie a functionat pina cind s-a ars filamentul smile.gif) a functionat in impulsuri. Eu nu am cu tiristor aprinderea. La un moment dat mi-am dorit sa pun tiristor ca nu gaseam tranzistori de tensiune si curent mult mai mare. Azi am vazut pe un site ce poate face in tranzistor bipolar modificat ca tehnologie mos desi nu am invatat despre el e nou ce pot sa spun .Se comprta ca un tiristor numai ca se leaga in serie cu primarul bobine de inductie si pune in scurt pe bobina 470v in prealabil bobina fiind in paralel cu un condensator tot cdi numai ca lucreaza in genul lu at011 numai ca are tensiunea ridicata la 470v. Eu am vazut nu fabulez. Apropo diaconliviu daca tu zici ca la 5000 de ture avem jumatate din energie poate la tine e de aceea am ridicat si tensiunea din acelasi motiv fiindca am vazut de obicei nu merg pina in 4000 de ture rar nici nu am nevoie , am grije de motor cit o mai duceo .Dupa ce toti vom avea pe injectie iar acolo ne vom bate cap in cap cu programele de pe cipuri smile.gif).

This post has been edited by djasu82: 11 Jul 2007, 12:38


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Jul 2007, 13:13
Post #2605


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cind spuneam eu ca habar n-ai sa CITESTI... Era vorba de energia INTREGULUI TREN de scintei, adica 8 sau cite mama naibii sint la relanti fata de NUMAI 4 la 5000. MACAR acum ai inteles ideea? Pe romaneste, energia UNEI SINGURE scintei e aceeasi, la orice turatie, a INTREGULUI TREN scade.

Cit despre tensiunile imense recomandate pe site-uri sau alte documentatii pentru bobine STRAINE, de CALITATE, posibil, pe una de SF. Gheorghe sau, mai ales, pe una "no name", poloneze, etc, pina la cit va rezista izolatia?

In plus, pentru ce sa stresez o bobina la 400-500 V cind aprindere ferma am la 300? de dragul bravadei? Niciodata.

This post has been edited by diaconuliviu: 11 Jul 2007, 13:23


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 11 Jul 2007, 14:19
Post #2606


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




O ai la 300V sa pui tu aparatul sa vezi ca la 1500 de ture nu mai ai tu 300V din incearca sa te convingi tu crezi ca iti stabilizeaza tie 300v in cap si la 3000 de ture ???? sigur vei avea 200V = energie joasa .O ai mai joasa decit at011 !!!! Eu de aceea am ridicat tensiunea la cdi fiindca daca inecam motorul aliluia nici at011 nici cdi clarke nu pornea avea tata una in genulaprinderi ipa cu tiristor , cu ea o porneam si inecata fiind. Eu am modificat e parerea ta e parerea mea ori cum masinile noastre nu se duc la concurs . Dar decit sa am bube de ce nu sa nu o modific. La pornire cu cdiul clarke tu ai da 300v adica vreo 45 mj cit se specifica ok ajungi la turatie mare vei avea 22.5 mj!!! eu cu modificarea am la pornire 120mj iar cind ating turatia de vreo 3000 de ture am 60mj adica dublu fata de tine de aceea bujiile chiampion sunt albe parca as avea injectie pe masina apropae albe mi le tine si at011 !!!!! dar asa cum e cu clarke normal nu o sa am sub nici o forma bujiile albe doar un in capul eletrodului e un pic maro.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 11 Jul 2007, 14:30
Post #2607


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




djasu82, eu nu ti-am spus sa pui un bec in paralel cu bobina (ca asta este altceva), pune aparatul de masura, sa vezi si dupa aia sa ne spui si noua cat masori. La relanti si pe urma la ce turatii superioare vrei tu. Asta ca sa faci comparatii pertinente.!!!

Iar la tensiunile alea astronomice pe bobinele de inductie de pe site-uri straine sau indigene, sunt oameni ca tine sau ca mine care pot scrie ce vor. Si nu intotdeauna ceea ce scriu este adevarat, poate "fala". Se poate face aprindere CDI si cu 1000 Vcc pe condensator. Asta nu inseamna ca o sa-ti mearga motorul de 2 sau 3 ori mai bine , asa "e unii" CA LA EI LA NIMENEA. Nu-si are nici o justificare tehnica sau economica. N-am priceput de ce, niciodata.!!! In plus niste energii din alea pe un distribuitor-capac delcou, nici nu vreau sa ma gandesc ce-i inauntru. wacko.gif

This post has been edited by gotronic: 11 Jul 2007, 14:35


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Jul 2007, 14:56
Post #2608


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pe masina mai noua abia acum citeva zile am montat CDI, nu ma pot uita la toba sa spun "cenusiu-caramiziu" dar la cea veche cam asa arata toba finala, mai ales dupa un drum mai lung. ca urmare, ce energii scazute la 3000?

Proba la care tensiunea scadea de la 307 V (la 50 Hz (adica 1500 rpm)) a fost cea de casa, unde alimentarea era facuta cu un banal alimentator 3-6-9-12 V / 1A, care in mod sigur nu mai putea "genera" consumul CDI. Tensiunea, totusi, era 290 V pe punte. Asa ca sa lasam "la turatia X nu mai ai tensiune".


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 11 Jul 2007, 18:32
Post #2609


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Multumesc pentru critica gotronic hai sa nu exageram cu capacul de delcou ca pina acuma bubuia la mine si am pus unu prost din acela care se observa prin el .Ce sa fie mare belea a ca s-a mai spart la unu sau la altul e problema lor. Diaconliviu daca aveau o sursa de 350w de la 0V-100V cu afisearea tensiuni si a curentului mai ziceam , dar ce ai vazut tu acea tensiune de 290V cred ca era in gol smile.gif) la 350mA fiindca in sarcina va depasi sigur 1A si acel transformator nu iti va tine tie tensiunea stabila la 12V va pica sub 8V si cdi tau se va bloca te rog frumos nu ma loa acum peste picior lasa gluma. Eu cind vorbesc vin si cu argumente poze imagini video gotronic la fel tu???? nu prea am vazut nimic doar comentari acum nu te supara si sa ma iei in nume de rau. Vei observa fiindca am filmat direct pe masina azi CDI cum lucreaza cu senzorul lui gotronic ce curent trage CDi in sarcina la 4000 de ture ce curent are la pornirea motorului ce curent are la relanti ce tensiune am la relanti pe condensatorul de descarcare la relanti si la 4000 de ture. Gotronic vei observa cum lucreaza jucaria ta si jucaria modificata de mine , uite ca le-am combinat si fara at011,POT SPUNE CA SENZORUL E O MARE REALIZARE!!!!! apreciez munca ta!!!! efortul depus cine ma contactat am spus ca merita si sunt citiva baieti poate au loat legatura cu tine ce sa mai spun uitativa si comentai. http://www.youtube.com/user/djasu82


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fordistul
post 11 Jul 2007, 19:06
Post #2610


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 1 June 07




Gotronic, daca maine pe la ora 10 trec pe la firma cu fordul, poti sa verifici daca se poate monta AT011?
Te rog raspunde-mi pinba maine dimineata la ora 9.


--------------------
ford taunus 1981
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 85 86 87 88 89 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 05:05
Forum Renault