Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
MECCA |
![]()
Post
#2581
|
||
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|||
gotronic |
![]()
Post
#2582
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Operatiunea de modificare a delcoului este mai ampla, si costisitoare. Referitor la Aprinderea AT011 si senzor, inca putin si iese in serie, sper luna asta la sfarsit. Depind si eu de unii furnizori. Asta este. O sa dau de stire pe forum, sau pe site.
O sa-ti dau si un PM, cu detalii. |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
tzepesch |
![]()
Post
#2583
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
am aflat.
kitul e o cutiuta neagra cu 2 craci laterali pt prinderea de caroserie si are 3 fire parca: -bobina + si - -masa e MALVINA si e facut in Deva... E bun? |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#2584
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pe acest topic, eventual pe "Scheme electronice" vei gasi citeva modificari aduse Malvinei. Mie mi-a mers bine, doar ca intr-o perioada cea veche imi "afuma" platina si dadea rateuri, cea noua facea acelasi lucru de noua, probabil un lot mai nefericit. Argon afirma ca lui ii merge OK, deci, posibil sa fi nimerit una buna.
Fara a-i face reclama, gotronicul cu senzor merge bine, a si fost lucrat la ea mult. Si spun asta in urma testelor facute personal. Atentie, cere fise bune, nu te juca cu fise de 5 ani, mai ales de provenienta dubioasa. Citeste pe aici, vei gasi. This post has been edited by diaconuliviu: 4 Jul 2007, 14:58 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#2585
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
La Aprinderea Tranzistorizata AT 01, s-a "lucrat" 4 ani, pana a fost lansata in serie. Asta constand in incercari pe stand, masini (autoturisme), modificari de schema, alegerea componentelor electronice in functie de fabricant (producator), pregatirea fabricatiei, omologare.................. Practic, o aprindere AT01 este foarte greu de distrus (stricat), datorita simplitatii schemei cat si componentelor specializate folosite, (mai alese dupa fabricanti "de marca", cat si procesului de fabricatie si verificare inainte de livrare, "bucata cu bucata" fara exceptie !!!) La Aprinderea Tranzistorizata AT011, s-a lucrat cam tot atat (si in acelasi mod), in plus, tinand cont ca a fost necesar un senzor hall din import ( "militarizat", ca si toate componentele incluse in montaj, ca si la AT01) care pana in anul 2006 era "NOT FOR EUROPE" (Nu pentru Europa), s-a intarziat si mai mult lansarea in fabricatie. Dupa toate aceste greutatati, a mai fost si "dilema" daca mai merita lansata in serie tinand cont de parcul auto din ce in ce mai redus de automobile "clasice", si programele "rabla" ale guvernului Romaniei "pentru reinoirea parcului auto" (ce sa va povestesc, "era cea mai mare grija a guvernului Romaniei"). Si totusi m-am ambitionat, dupa "blamarile" de pe forum ale unor utilizatori, care afirmau ca este ba o "excrocherie"
![]() ![]() ![]() ![]() Sa ne bucuram cu totii, de ce va fi. ! Numai bine.!!! Re edit. This post has been edited by gotronic: 6 Jul 2007, 23:17 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#2586
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cind ar apare acel senzor pe piata ca m-ar interesa si pe mine unul
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2587
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(gotronic @ 4 Jul 2007, 11:31) Operatiunea de modificare a delcoului este mai ampla, si costisitoare. Referitor la Aprinderea AT011 si senzor, inca putin si iese in serie, sper luna asta la sfarsit. Depind si eu de unii furnizori. Asta este. O sa dau de stire pe forum, sau pe site. O sa-ti dau si un PM, cu detalii. |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#2588
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Gotronic functioneaza excelent senzorul si aprinderea at011!!!!. Merita baieti, eu am adaptat si CDi la senzorul facut de gotronic si sunt multumit la fel numai ca la cdi am putere mult mai mare pe bujie .Apropo aprinderea johon clarke am remodificato cam pe jumatate, piese de calitate superioara si multa munca. Eu unu sunt multumit de ambele variante cine nu are bani multi pentru a realiza un cdi va indemn la at011 impreuna cu senzorul .Motorul meu la rece pleaca de la 500 de ture sta stabil iar dupa ce ajunge la 80-90 grade sta la 900 de ture, pot spune ca motorul e mult mai sprinten cu senzorul gotronic!!!!
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#2589
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 7 Jul 2007, 14:20) Gotronic functioneaza excelent senzorul si aprinderea at011!!!!. Merita baieti, eu am adaptat si CDi la senzorul facut de gotronic si sunt multumit la fel numai ca la cdi am putere mult mai mare pe bujie .Apropo aprinderea johon clarke am remodificato cam pe jumatate, piese de calitate superioara si multa munca. Eu unu sunt multumit de ambele variante cine nu are bani multi pentru a realiza un cdi va indemn la at011 impreuna cu senzorul .Motorul meu la rece pleaca de la 500 de ture sta stabil iar dupa ce ajunge la 80-90 grade sta la 900 de ture, pot spune ca motorul e mult mai sprinten cu senzorul gotronic!!!! de unde gasim AT011+ senzor si cat costa? vreau si eu neaparat, n-ash da bani pe Malvina.... are schema de montaj, tot ce trebuie? |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
gotronic |
![]()
Post
#2590
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Deocamdata numai la mine, pe PM, mai multe detalii. Nu e voie altfel.
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Marius97fer |
![]()
Post
#2591
|
![]() Membru cu IQ :) Group: Members Posts: 208 Joined: 12 October 06 ![]() |
QUOTE(gotronic @ 29 Jun 2007, 19:09) PS Mai exista Tracorom ? Eu stiu ca s-a desfiintat, iar firma se numeste "La Rabinta" acum. asa e, dar eu am ramas pe vechi... ![]() |
--------------------
Opel / Rover
Astra / 25
2000 / 2001 hecibec nu sunt inteligent
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#2592
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Montat CDI Clarke cu senzor Gotronic si AT0110 pe post de driver, merge foarte bine.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#2593
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Si cum ai reglat "distanta la platina".
![]() ![]() ![]() Numai bine, si mai cititi din urma despre AT011, ca nu prea mai am timp si nici liber in casutele de la PM-uri. ![]() Re edit. AT0110, este AT011 cu fire in loc de borne. !!! This post has been edited by gotronic: 10 Jul 2007, 10:55 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#2594
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
![]() |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
fordistul |
![]()
Post
#2595
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 1 June 07 ![]() |
Pentru gotronic.
Am pus AT01 si e OK. In cazul AT011, care este diferenta fata de AT01, in sensul circuitului primar, adica cel in serie cu bobina de inductie, da scinteie mai turbata...? ![]() Poti si cu detalii tehnice, ca le mai pricep.... ![]() |
--------------------
ford
taunus
1981
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2596
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Diferenta intre AT01 si AT011 este in interfata. Adica AT011 merge atat cu senzor cat si cu platina. Curentul prin platina fiind limitat la cca 100mA. AT 01 nu merge cu senzor, are curentul prea mare de atac. Ca tensiune in primar AT01 scoate cam 465 Vcc, iar AT011 cu vreo 15Vcc mai putin (deci nesemnificativ) . Adica cca 450Vcc. Mai mult nu este "sanatos", pentru bobine slabe, care se strapung.
Avantajul net la AT011 este senzorul, care nu rateaza nici o scanteie, si nu se mai uzeaza nimic si nici deregleaza dupa ce la-ai pus. Plus turatia mai mare care ar putea functiona fata de o platina (mecanica).!!! Deci raspunsul mai bun in toata gama de turatii (de la zero pana la cca 12.000 rpm, dar trebuie sa ai si bobina buna pentru turatiile astea mari, fise bune, distributia buna etc) This post has been edited by gotronic: 10 Jul 2007, 11:59 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#2597
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Gotronic la turati mari de ce scade tensiunea pe bobina ????
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Fizz |
![]()
Post
#2598
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 28 September 06 From: Braila ![]() |
Montat AT011+senzor.Rezultate bune.
Mai jos foto cu montajul acestora,poate ajuta si pe altii. ![]() Attached thumbnail(s) HPIM0044.JPG ( Size: 70.39k ) Number of downloads: 2325 HPIM0045.JPG ( Size: 63.55k ) Number of downloads: 2406 |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#2599
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Fizz curata si tu delcoul ala si ungel daca vrei sa te tina mult si pune si tu papuci la sirmele alea in rest e bine nu te critic .Bravo
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2600
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
@djasu82. !!!
Iti dau un avertisment foarte pertinent azi. !!! Incepusem sa inclin ca esti baiat istet, dar incep sa ma indoiesc, si sa cred ca doresti mai tot timpul sa te contrazici sau sa fii in frunte. Si sa-ti spun si de ce. 1. Tensiunea pe bobina de inductie nu se masoara pur si simplu cu un aparat obisnuit. Se vizualizeaza. Si daca te-ai fi uitat cu un osciloscop, ai fi vazut ca indiferent de turatia la care este, tensiunea de autoinductie, are aceeasi valoare. (adica un varf de cca 450 Vcc si undeva sub 0,5ms, in functie de bobina folosita si fise adica sarcina de descarcare a inductiei acumulate din bobina). Celelalte componente ale tensiunii (cu exceptia duratei) nu ne intereseaza, pentru ca nu influenteaza cu nimic valoarea scanteii, ci ne indica alti parametri de functionare ale instalatiei de aprindere. (unghi dwell, tensiune de alimentare, eventual forma tensiunii ne-ar putea spune de performantele bobinei sau chiar starea ei de "sanatate") 2. Nu stiu unde anume si intre ce ai masurat tu cu aparatul tensiunea de care vorbeai. Daca ai masurat intre bornele ei, nu are cum sa-ti indice 12Vcc (reali) la relanti, pentru ca datorita unghiului dwell, odata este tensiune pe ea (cand este on) si odata nu este cu exceptia impulsului de autoinductie (off), pe care nu stiu cat de bine ti-l citeste (integreaza) aparatul tau de masura.(indiferent de marca sau pret, cu care ai sa te lauzi). 3. Daca maresti turatia si tensiunea indicata scade, inseamna ca aparatul tau la frecvente mai mari nu-ti integreaza real (corect) impulsul de autoinductie pe care efectiv nu-l mai vede, si atunci, vei "vedea" pe aparat doar valoarea unghiului dwell. (adica media intre tensiunea on si off). 4. Daca masuratoarea ai facut-o intre borna minus si masa, este aproximativ acelasi lucru. 5. Daca masuratoarea ai facut-o intre borna + a bobinei si masa ai masurat tensiunea care ajunge la ea prin cheia de contact (aproximativ tensiunea acumulatorului), si atunci e grav ce-ai masurat. 6. Referitor la masuratoarea de pe aprinderea ta CDI, respectiv pe condensator nu stiu ce relevanta are, deoarece acel condensator se incarca si se descarca in ritmul scanteilor. Mai relevant ar fi fost sa masori tensiunea tot de pe bobina de inductie, dar acolo, probabil nu ti-ar fi convenit sa ne spui valorile, care ar fi fost prea mici. In plus la CDI mai apare si o tensiune de autoinductie dupa scanteie (care se recupereaza printr-o dioda si reincarca condensatorul, dar care iarasi nu are importanta in calculele noastre). Deci si aici masurarea cu un aparat de masura nu are nici o relevanta. Relevanta ar fi avut (in acelasi mod) tensiunea de pe bobina si timpul (durata) acesteia. De aici se deduce energia. Si nu mai vorbi in "doi peri", ca pentru cineva care nu stie despre ce este vorba, s-ar putea sa traga concluzii gresite, sau sa nu inteleaga nimic. La CDI, daca ai masura tensiunea pe bobina la relanti ar fi foarte mica, si pe masura ce turezi motorul aceasta ar creste (nu stiu cat ca nu mi-am batut capul cu asa ceva, nare rost, doar estimativ sau comparativ) 7. In plus Aprinderea CDI functioneaza pe alt principiu, decat AT011 si nu poti compara aiurea niste tensiuni, mai ales ca nu sunt pe acelasi obiect al muncii (Bobina de inductie). 8. Vad, mai nou, ca daca cineva afirma o valoare, chiar si a unei nenorocite de tensiuni, aproape sigur, apari tu pe post cu cativa volti in plus. Nu stiu daca sunt reali sau pura fantezie, dar prea repede faci modificarile pentru a fi crezut. O tensiune prea mare la bobinele din comert, le reduce drastic viata, sau efectiv nu functioneaza din start (se strapung in interior si nu mai scot tensiune la fisa centrala) 9. In concluzie, la o Aprindere inductiva normala, fara unghi dwell variabil (cum este AT01 si AT011), spre turatiile mari (de varf) ale motorului, energia scanteii (nu tensiunea), se diminueaza (scade) datorita timpului din ce in ce mai mic cat bobina de inductie este sub tensiune in timpul rotatiei motorului.(deci acumuleaza mai putin energie inductiva) Dar in acelasi timp la turatiile respective, datorita compresiei rapide din cilindri, si inflamabilitatea amestecului de carburant cu aer (comburant parca i se zice) este si ea mult mai mare. Asa ca nu-ti trebuie cine stie ce energie la scanteie. (Vezi motoarele prost reglate sau cu scanteie anemica, care nu stau la relanti sau turatii imediat superioare, si cand turezi spre maxim motorul incep sa-si "revina"). In schimb avantajul CDI, daca este bine lucrata, ar fi incalzirea mai mica a bobinei de inductie la turatii mici si medii. La turatii mari, daca energia este stabilizata, incalzirea bobinei de inductie ar fi mult mai mare decat la o Aprindere inductiva normala sau ca pe clasic (la turatiile acestea). Daca nu este asa, inseamna ca, convertorul de tensiune pentru condensator nu-si face treaba sau este subdimensionat. Ar mai fi si altele dar in conditii anormale ale bateriei de acumulator.(pentru care eu nu sunt convins ca trebuie atat investit, cand un acumulator costa cu mult mai putin decat o CDI bine lucrata, si daca tot nu invarte motorul bateria, degeaba iti da tie scanteie aprinderea , ma refer la tensiuni sub 6Vcc) Numai bine. !!! This post has been edited by gotronic: 10 Jul 2007, 19:42 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#2601
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Treaba cu osciloscopul ai dreptate asa e !, ma loat scrisul pe dinafara. Cu CDi te contrazic ca se incalzeste bobina excesiv la turati mari exclus!!! .Nu vreu sa dezvolt un subiect pe At011 fiindca nu vreau sa te supar e bun si gata !!! EU SUNT MULTUMIT DE AMBELE APRINDERI ! Ca sunt istet sau nu nu cred ca conteaza pentru careva doar pentru mine daca pot sa ajut voi ajuta!
This post has been edited by djasu82: 10 Jul 2007, 21:19 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#2602
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
![]() This post has been edited by diaconuliviu: 11 Jul 2007, 07:59 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#2603
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(gotronic @ 10 Jul 2007, 19:05) [...] In schimb avantajul CDI, daca este bine lucrata, ar fi incalzirea mai mica a bobinei de inductie la turatii mici si medii. La turatii mari, daca energia este stabilizata, incalzirea bobinei de inductie ar fi mult mai mare decat la o Aprindere inductiva normala sau ca pe clasic (la turatiile acestea). Daca nu este asa, inseamna ca, convertorul de tensiune pentru condensator nu-si face treaba sau este subdimensionat. [...] Prin documentatia CDI Clarke se afirma aprox 500 us per scinteie. Acuma, la relanti limitarea e dictata de acel condensator care "rupe" trenul de scintei la vreo 8-12, ma rog. La turatii mari, sa luam 5000 rpm, cele 33 grade delco cit "platina' e deschisa se fac in 2,2 ms, deci macar 4 scintei tot apar, dar sint NUMAI 4, nu 8 ca la relanti. Aici e "frumusetea" montajului, energia totala (a intregului tren de scintei) vehiculata de/prin bobina e mai mica la 5000 rpm. Energia UNEI scintei va fi 1/2CU^2, deci, constanta (in limita tensiunii stabilizate). Apoi, in afara de SGM si alti citiva pasionati, care o fac cu un scop bine definit precum si alti citiva nepriceputi, cine rupe motorul la turatiile alea pe perioade lungi? Digeiu, te rog nu sari cu "asa e am vazut io la mine cine nu ma crede...", vezi observatiile tare pertinente ale lui gotronic.... ![]() Cit despre tensiunea instantanee pe bobina, vad ca nici in documentatia Clarke nu e explicita, e doar cea de pe C=1uF. Cind oi avea chef/timp o sa incerc sa duc osciloscopul linga masina, o sa-i refac si sonda de tensiune (asta de-l am e un oscilo romanesc, parca intrare maxima 100V) si o sa comunic comportamentul tensiunii pe bobina. Acuma o mica observatie: pe caldurile astea bobina nu mai e rece, poate pe transfagarasan, dar se incalzeste de la motor; e de luat in calcul si aceasta incalzire, caldura cam "streseaza" materialele, slabind proprietatile electrice. Ca urmare, nu recomand cresteri ale tensiunii peste cei 300 V. Ma rog, e doar o parere, "altii" vor spune altceva. This post has been edited by diaconuliviu: 11 Jul 2007, 09:04 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#2604
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
E parerea ta cu cresterea tensiuni pe toate siturile de specialitate pentru motoare de masini la capitolul aprindere nu e nici 300V nici 470 ci cam 580v . Din cite am observat eu doar motocicletele au CDI cu alimentare la 470v .Si eu imi doresc sa pun osciloscopul pe bobina cind am motorul pornit asa voi observa nivelul impulsului latime .Apropo pentru gotronic spuneai ca la cdi am tensiunea mult mai mica te inseli chiar acum am dat foc la un bec de 24V pus pe bobina de inductie a functionat pina cind s-a ars filamentul
![]() ![]() This post has been edited by djasu82: 11 Jul 2007, 12:38 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#2605
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cind spuneam eu ca habar n-ai sa CITESTI... Era vorba de energia INTREGULUI TREN de scintei, adica 8 sau cite mama naibii sint la relanti fata de NUMAI 4 la 5000. MACAR acum ai inteles ideea? Pe romaneste, energia UNEI SINGURE scintei e aceeasi, la orice turatie, a INTREGULUI TREN scade.
Cit despre tensiunile imense recomandate pe site-uri sau alte documentatii pentru bobine STRAINE, de CALITATE, posibil, pe una de SF. Gheorghe sau, mai ales, pe una "no name", poloneze, etc, pina la cit va rezista izolatia? In plus, pentru ce sa stresez o bobina la 400-500 V cind aprindere ferma am la 300? de dragul bravadei? Niciodata. This post has been edited by diaconuliviu: 11 Jul 2007, 13:23 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#2606
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
O ai la 300V sa pui tu aparatul sa vezi ca la 1500 de ture nu mai ai tu 300V din incearca sa te convingi tu crezi ca iti stabilizeaza tie 300v in cap si la 3000 de ture ???? sigur vei avea 200V = energie joasa .O ai mai joasa decit at011 !!!! Eu de aceea am ridicat tensiunea la cdi fiindca daca inecam motorul aliluia nici at011 nici cdi clarke nu pornea avea tata una in genulaprinderi ipa cu tiristor , cu ea o porneam si inecata fiind. Eu am modificat e parerea ta e parerea mea ori cum masinile noastre nu se duc la concurs . Dar decit sa am bube de ce nu sa nu o modific. La pornire cu cdiul clarke tu ai da 300v adica vreo 45 mj cit se specifica ok ajungi la turatie mare vei avea 22.5 mj!!! eu cu modificarea am la pornire 120mj iar cind ating turatia de vreo 3000 de ture am 60mj adica dublu fata de tine de aceea bujiile chiampion sunt albe parca as avea injectie pe masina apropae albe mi le tine si at011 !!!!! dar asa cum e cu clarke normal nu o sa am sub nici o forma bujiile albe doar un in capul eletrodului e un pic maro.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2607
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
djasu82, eu nu ti-am spus sa pui un bec in paralel cu bobina (ca asta este altceva), pune aparatul de masura, sa vezi si dupa aia sa ne spui si noua cat masori. La relanti si pe urma la ce turatii superioare vrei tu. Asta ca sa faci comparatii pertinente.!!!
Iar la tensiunile alea astronomice pe bobinele de inductie de pe site-uri straine sau indigene, sunt oameni ca tine sau ca mine care pot scrie ce vor. Si nu intotdeauna ceea ce scriu este adevarat, poate "fala". Se poate face aprindere CDI si cu 1000 Vcc pe condensator. Asta nu inseamna ca o sa-ti mearga motorul de 2 sau 3 ori mai bine , asa "e unii" CA LA EI LA NIMENEA. Nu-si are nici o justificare tehnica sau economica. N-am priceput de ce, niciodata.!!! In plus niste energii din alea pe un distribuitor-capac delcou, nici nu vreau sa ma gandesc ce-i inauntru. ![]() This post has been edited by gotronic: 11 Jul 2007, 14:35 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#2608
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pe masina mai noua abia acum citeva zile am montat CDI, nu ma pot uita la toba sa spun "cenusiu-caramiziu" dar la cea veche cam asa arata toba finala, mai ales dupa un drum mai lung. ca urmare, ce energii scazute la 3000?
Proba la care tensiunea scadea de la 307 V (la 50 Hz (adica 1500 rpm)) a fost cea de casa, unde alimentarea era facuta cu un banal alimentator 3-6-9-12 V / 1A, care in mod sigur nu mai putea "genera" consumul CDI. Tensiunea, totusi, era 290 V pe punte. Asa ca sa lasam "la turatia X nu mai ai tensiune". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#2609
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Multumesc pentru critica gotronic hai sa nu exageram cu capacul de delcou ca pina acuma bubuia la mine si am pus unu prost din acela care se observa prin el .Ce sa fie mare belea a ca s-a mai spart la unu sau la altul e problema lor. Diaconliviu daca aveau o sursa de 350w de la 0V-100V cu afisearea tensiuni si a curentului mai ziceam , dar ce ai vazut tu acea tensiune de 290V cred ca era in gol
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
fordistul |
![]()
Post
#2610
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 1 June 07 ![]() |
Gotronic, daca maine pe la ora 10 trec pe la firma cu fordul, poti sa verifici daca se poate monta AT011?
Te rog raspunde-mi pinba maine dimineata la ora 9. |
--------------------
ford
taunus
1981
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:05 |