Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
sandu.calin |
![]()
Post
#2821
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 21 November 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1410 TLX
Dacia 1410 TLX
1989
|
|||
Mirciulik |
![]()
Post
#2822
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Masina nu este pe gaz in schimb motorul cred ca este pe duca. La mersul cu platina accelera frumos pana la 4000-5000 de ture (120km/h la 5000 ture in a 4-a, a 5-a nu am accelerat mai mult).
Mototul imi consuma cam 200ml la 1000km. Insa observ mult ulei care curge pe la bujii cu toate ca sunt stranse bine. Cand scot o bujie am ulei mult pe garnitura si pe bujie. Ele au distanta la 0.7. Ar trebui sa o maresc pentru aprinderea Gotronic? Am reglat si avansul corect insa cu toate ca are la relanti cam 950 de ture merge neregulat (Cand am reglat avansul dupa ureche mergea foarte rotund). Daca accelerez nu se ineaca deloc si accelereaza frumos pana la 4000 ture, insa zgomotul la 4000 este putin mai mare decat atunci cand aveam platina. Porneste dimineata la prima cheie si nu mai da in nas ca pana acum cand e motorul rece. Am facut un drum de 200 km si consumul a fost de 5.5 la suta (Mi-a scazut de la 7 la 5.5) Super multumit. Nelamuriri: 1. Am bujii RENAULT cu distanta de 0.7 e buna sau trebuie sa maresc? 2. Cu avansul reglat ca la carte am relantiul instabil se simte ca si cum o data la 2-3 secunde scade turatia apoi revine la normal, iar scade si tot asa. 3. Dupa reglarea avansului am umblat si la carburator. Am strans detot jiglorul de aer apoi am dat innapoi 2.5 ture. Sugestii pentru problemele mele? |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2823
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Pai cine te-a pus sa umbli si la carburator.? ca nu mai poti face diferenta. Mersul neregulat poate fi si de la supape prea stranse, dar daca inainte ti-a mers, inseamna ca este din carburatie cred. Regleaza avansul asa cum ii place mai mult motorului. Fisele le-ai masurat? Pipa si capacul delcou sunt curate? Fara fisuri? Nu la toti merge reglajul la semn, cu LED-ul, mai ales ca unii (nu dau nume) au reglat avansul cu LED-ul fara sa puna volanta la semn, din motiv ca nu au vazut semnul. Pai semnul se vede numai daca sunt 2 persoane, una sa invarta motorul manual si cealalta sa se uite prin fereastra de la cutia de viteze, la coroana dintata a volantei. In plus am intalnit si volante fara semn pe ele....!!!
![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Mirciulik |
![]()
Post
#2824
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Am curatat cu smirghel fin toate fisele, capacul de la delcou e relativ nou, nu are fisuri, contactele sunt bune, am curatat si bujiile.
Ce distanta trebuie sa am la bujii cu aceasta aprindere? Motor 1400. De ce ar trebui sa reglez avansul "cum ii place motorului"? D ce nu l-as lasa reglat ca la carte? Sa nu se inteleaga ca nu sunt multumit de aprindere. Din contra, sunt foarte multumit...insa incerc sa rezolv toate neajunsurile. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2825
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
La pipa te-ai uitat si la capacul de protectie, pe care nu le baga nimeni in seama (mai bine le schimbi ca-s cele mai ieftine). Fisele sa le masori neaparat. Reglajul ca la carte (dupa semn probabil, deci cel static) nu se potriveste intotdeauna cu cel dinamic (centrifugal) daca curbele de avans nu mai sunt corecte(arcuri decalibrate usor), de aia am spus "cum ii place motorului", trebuie tatonat un pic. Bujiile poti sa le maresti la cca 0,9 mm, dar iar depinde cat de mai multi factori: fise, bobina de inductie, chiar bujii. Iarasi te poti "juca" un pic in jurul unor valori ptr. "a gasi" valorile optime. Spun asta deoarece daca ai fi citit pe forum in urma ai fi vazut ca multi recomanda valori diferite in functie de bujiile, fisele, sau chiar starea motorului.
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#2826
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Perfecta dreptate. NICIODATA 2 motoare cu relativ aceiasi parametri nu vor functiona la fel, chiar sa fie perfect identice. Teoria e foarte buna, dar e GENERAL valabila. Daca nu vor exista niciodata 2 motoare sa functioneze la fel, e cat se poate de CLAR sa nici reglajele nu vor putea fi facute la fel. Nu vin sa contrazic teoria (care pe mine m-a invatat multe), ci vin sa va readuc in memorie teoria relativitatii unde nu exista 2 obiecte, stari, senzatii, momente, reglaje etc... la fel niciodata (toate sunt UNICE!!!), oricat de mult s-ar asemana.
In concluzie, fiecare motor functioneaza in mod original, deci reglajele se fac special pentru el, chiar daca tinem cont de anumite specificatii. P.S.: Daca am avea un osciloscop, vom observa asta foarte lesne si tot ce am enuntat eu mai sus s-ar adeveri de la sine. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#2827
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Salut , un reglaji perfect al avansului si al carburatiei e atunci cind acelerezi masina si motorul nu are dropauturi sau nu trepideaza de la 800 de ture pina la 5000 -6000 de ture. Trepidatiile se simt ori daca ti mina pe cagula ori daca ai un turometru extern pentru vizualizare
![]() ![]() This post has been edited by djasu82: 23 Sep 2007, 19:47 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#2828
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 23 Sep 2007, 19:43) [...]Bujiile difera la coeficientul de temperatura pentru autocuratare eu merg cu sinteron L87 Y ori champion L87 YC reglate la 1,1 mm . Si inca ceva un reglaj perfect se simte cum pe la 3200 de ture in sus apare un tiuit specific la motoru 3-8khz , nu stiu citi ati auzit aceasta frecventa ![]() A preluat Sinterom codificarea Champion? Ma indoiesc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
MECCA |
![]()
Post
#2829
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
pe masina am montat un indicator de debit( de trabant) si indicatia acestuia in
[/quote] ce indica acest indicator de debit si unde se monteaza pe masina, (la trabant unde este montat sa-mi pun si eu unul).Imi place sa am pe masina tot felul de ceasuri.In viitor o sa-mi montez si indicator temperatura ulei motor+temp ulei cv. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
yo9hrb |
![]()
Post
#2830
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
Indicatorul de debit se compune dintr-un traductor de debit (o turbina, de fapt) si ceasul propriu-zis. Traductorul trebuie montat pe furtunul dintre pompa de benzina si carburator. Se gasesc in general la dezmembrari. Exista pe Trabant sau pe Wartburg. Iti indica (oarecum) consumul instantaneu, se aprind niste leduri, dar nu e etalonat.
|
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#2831
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Fisele le-am curatat cu smirghel fin pe toate, bujiile lafel, le-am verificat cu aparatul si sunt in parametril. Cu aprinderea electronica Gotronic si senzorul pus la valori intre 0.5 si 0.7 merge frumos motorul insa nu are un relanti stabil (se aude si la toba).
Cand am pus prima data senzorul cred ca era la 1.1 (ochiometric, oricum mai mare decat 0.7) si totusi relantiul era super. Precizes faptul ca am pus corect senzorul la 0.5-0.7 fata de varful camei delcoului. Ce sanse sunt ca motorul sa mearga mai rotund cu o distanta mai mare decat cea recomandata? Daca o las la 1.1 imi afecteaza mult consumul? Acum am scos o medie sub 6% ceea ce e foarte bine. This post has been edited by Mirciulik: 24 Sep 2007, 16:37 |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2832
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu cred sa fie de la distanta de la senzor mersul neregulat al motorului, mai degraba de la carburator, poate ai saracit prea mult amestecul si de aia face asa. Prin apropierea distantei senzorului se mareste un pic avansul si unghiul dwell, deci trebuie refacut avansul. Daca ti-a mers rotund motorul cu distanta "ochiometrica" de 1,1 mm, fa distanta la loc sa vezi daca-si revine (ceea ce nu cred, daca refaci avansul, dar fara sa reglezi nimic la carburator). Ai joc radial mare la axul delcou? Normal nu ar trebui sa se simta la mana, dar merge si daca-l simti, ai putea sa-l si masori daca vrei. Spuneai ca ti-a cazut ceva in delcou. Ar trebui sa vezi daca poti sa scoti ce ti-a cazut, ca poate ti-a aruncat arcurile de pe locasul lor sau sa pus pe undeva unde obstructioneaza avansul centrifugal sau chiar poate da o miscare sacadata a camei. Sa nu se strice naibii ceva inauntru ca o sa te coste mai mult pe urma. Desfa delcoul si intoarce-l cu fundul in sus sa cada ce-i inauntru, si trage si cu ochiul sa vezi daca arcurile sunt la locul lor.
Asteptam, sa vedem ce-ai facut.! PS. reglajul ala cu 2,5 ture care l-ai facut , incearca sa te "joci" un pic la el sa vezi daca se schimba ceva. Daca nu, fa-l la loc. (nu stiu daca este chiar relevanta treaba cu nr. de ture, banuiesc ca depinde si de vechimea carburatorului. Poate trebuie 3 sau 2 ture, asta pentru ca nu stii cum a fost inainte) This post has been edited by gotronic: 24 Sep 2007, 18:40 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
cd_i |
![]()
Post
#2833
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 ![]() |
QUOTE(gotronic @ 24 Sep 2007, 18:38) PS. reglajul ala cu 2,5 ture care l-ai facut , incearca sa te "joci" un pic la el sa vezi daca se schimba ceva. Daca nu, fa-l la loc. (nu stiu daca este chiar relevanta treaba cu nr. de ture, banuiesc ca depinde si de vechimea carburatorului. Poate trebuie 3 sau 2 ture, asta pentru ca nu stii cum a fost inainte) Ma bag si eu in seama si sustin ce spune Gotronic. Nu stiu de unde s-a impamantenit ideea ca jiglerul de aer trebuie desfacut exact X ture ca motorul sa mearga bine. Cunoastem cu totii calitatea pieselor romanesti de dacie si cu cata repetabilitate tehnologica sunt produse. De aceea toate reglajele trebuie facute urmarind sa mearga bine motorul nu sa respectam ce zice x sau y ca merge. Nu scrie niciunde ca daca desfac surubul de aer x ture o sa am amestecul optim sau ca daca reglez avansul dupa semnul de volanta si il dau x grade inainte sau inapoi (cum am mai vazut scris de catre unii pe forum) o sa am un motor reglat ca la carte. Legat de aprinderea gotronic ca o observatie personala e ca trebuie sa merg cu avansul o idee mai mare decat mergeam pe sistemul clasic de aprindere. Lucru perfect explicabil pe baza timpilor de propagare a impulsului prin aprindere (un impuls se propaga mult mai repede printr-un fir decat printr-un bloc electronic fie el si format dintr-un singur tranzistor). In rest despre aprinderea gotronic numai de bine. Am facut deja 1000 km cu ea si se comporta la fel ca in prima zi: impecabil. ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2834
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
@cd_i "Legat de aprinderea gotronic ca o observatie personala e ca trebuie sa merg cu avansul o idee mai mare decat mergeam pe sistemul clasic de aprindere. Lucru perfect explicabil pe baza timpilor de propagare a impulsului prin aprindere (un impuls se propaga mult mai repede printr-un fir decat printr-un bloc electronic fie el si format dintr-un singur tranzistor). "
![]() ![]() ![]() Sper ca nu s-a inteles gresit. Avansul nu este mai mare sau nu trebuie mai mare cu Senzorul 011, ci pozitia delcoului este alta. Asta din cauza ca senzorul acum da scanteie cand cama se apropie cu varful de senzor, fata de o platina cand scanteia este data in momentul cand pintenul platinei calca cama axului delcou. Deci sa fie clar, nu se mareste avansul ci se modifica pozitia delcoului in avans cu cca 20 grade. Asta nu deranjeaza cu nimic delcoul sau motorul, ba dimpotriva, o sa vedeti ca scanteia intre pipa si ploturile capacului delcoului o sa fie data mai bine. Adica exact pe toata lungimea pipei si ploturilor capacului delcou si nu pe colturi ca pe clasic, cu platina. (Fazarea delcoului este mai buna, asta ar fi termenul corect) ![]() Ati inteles ceva? ![]() This post has been edited by gotronic: 25 Sep 2007, 15:01 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
MECCA |
![]()
Post
#2835
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
QUOTE(yo9hrb @ 24 Sep 2007, 09:31) Indicatorul de debit se compune dintr-un traductor de debit (o turbina, de fapt) si ceasul propriu-zis. Traductorul trebuie montat pe furtunul dintre pompa de benzina si carburator. Se gasesc in general la dezmembrari. Exista pe Trabant sau pe Wartburg. Iti indica (oarecum) consumul instantaneu, se aprind niste leduri, dar nu e etalonat. si la trabant acest traductor de debit tot pe furtunul de benzina e pus??Unde este exact localizat sa stiu unde sa caut. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2836
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
La Trabant traductorul este pus pe furtunul de benzina (singurul) de la rezervor la carburator (printr-un robinet de oprire in habitaclu) deoarece aici benzina ajunge prin cadere la carburator (nu are pompa). Altfel ar putea curge pe jos daca nu inchide bine cuiul poantou. Se compune dintr-o roata dintata din plastic si un emitator - receptor in IR (infrarosu), care numara palele rotorului in functie de viteza de rotatie (debitului). Pe urma mai este dispozitivul de afisare cu LED-uri in bord (arata ca un VU-metru audio). Am eu unul desfacut, dar uzate lagarele paletei ( afost gripat). Este posibil sa nu gasesti unul prea bun, ca este mecanica fina pe-acolo care se uzeaza. La Trabant mai putin ca benzina contine si ulei. La dacie este posibil sa se "duca" repede din cauza lipsei ungerii.!! Si se gripeaza.!!
![]() Desi am mai vazut si pe Lada Samara, din fabricatie.!! ![]() This post has been edited by gotronic: 25 Sep 2007, 15:24 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#2837
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(gotronic @ 25 Sep 2007, 16:47) @cd_i "Legat de aprinderea gotronic ca o observatie personala e ca trebuie sa merg cu avansul o idee mai mare decat mergeam pe sistemul clasic de aprindere. Lucru perfect explicabil pe baza timpilor de propagare a impulsului prin aprindere (un impuls se propaga mult mai repede printr-un fir decat printr-un bloc electronic fie el si format dintr-un singur tranzistor). " ![]() ![]() ![]() Sper ca nu s-a inteles gresit. Avansul nu este mai mare sau nu trebuie mai mare cu Senzorul 011, ci pozitia delcoului este alta. Asta din cauza ca senzorul acum da scanteie cand cama se apropie cu varful de senzor, fata de o platina cand scanteia este data in momentul cand pintenul platinei calca cama axului delcou. Deci sa fie clar, nu se mareste avansul ci se modifica pozitia delcoului in avans cu cca 20 grade. Asta nu deranjeaza cu nimic delcoul sau motorul, ba dimpotriva, o sa vedeti ca scanteia intre pipa si ploturile capacului delcoului o sa fie data mai bine. Adica exact pe toata lungimea pipei si ploturilor capacului delcou si nu pe colturi ca pe clasic, cu platina. (Fazarea delcoului este mai buna, asta ar fi termenul corect) ![]() Ati inteles ceva? ![]() Bine spus Gotronic legat de semiconductori ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
mad toz |
![]()
Post
#2838
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Azi am montat si eu aprinderea cu senzor .Sunt multumit.Nu am am apucat sa merg cu ea decat vreo 2 kilometrii dar imi place ca se comporta bine la turatii mici.A trebuit sa schimb si fisele de la bujii pentru ca ale mele aveau 20 de kohmi,si am inteles ca erau duse.Mai ramane de schimbat capsula vacuumatica, care nu stiu daca are o influenta prea mare(poate imi explica si mie cineva),pentru ca are membrana sparta.
Multumesc gotronic pentru aprindere. |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2839
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
A, deci capsula era de vina de nu "simteai" modificarea turatiei la relanti cand scoteai furtunul de la vacumatic (din discutia la telefon). Capsula vacumatica face ca avansul la aprindere sa fie mai mare (cca 10..15 grade) la sarcini mici ale motorului (cand apesi usor acceleratia), deci va "trage" si mai bine la turatii mici, in plus va merge mai bine si la turatii mari, deoarece curba de avans generala a aprinderii acum este modificata. De aceea nu a corespuns nici avansul static (facut cu LED CONTROLUL), si turatia de relanti a fost mai mare in alt punct de reglaj al delcoului ( tot din discutia telefonica). Acum nu ai sa poti regla avansul astfel incat sa mearga perfect la turatii mici cat si la turatii mari. Ori una ori alta. Schimba capsula urgent ca nu costa decat 10 RON (aprox), si vei simti o diferenta semnificativa. In plus daca membrana de la capsula este sparta, o sa-ti traga aer fals in carburator modificand amestecul (saracindu-l), de aici concluziile de rigoare : Putere mai mica si un mers neuniform la relanti.
AVIZ AMATORILOR. !!! Verificativa capsula vacumatica daca functioneaza. This post has been edited by gotronic: 25 Sep 2007, 18:35 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
mad toz |
![]()
Post
#2840
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Pai cred ca e sparta.Am scos furtunul din carburator de la capsula si am suflat pe ea,si nu se misca platina cu mi-ai zis ,dar de suflat se sufla,deci presupun ca e sparta membrana.
|
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2841
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
In mod normal, unele capsule au o gaurica de cca 0,3 mm (mai mult sau mai putin), iar altele nu au deloc. Dar, daca puteai sa sufli prin ea e clar ca este sparta. In schimb nu trebuia sa sufli
![]() ![]() This post has been edited by gotronic: 25 Sep 2007, 19:12 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
cd_i |
![]()
Post
#2842
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 ![]() |
@ gotronic,
cand am spus ca avansul e mai mare de fapt m-am referit la pozitia delcoului care este diferita si corespunde unui "avans mai mare" fata de pozitia avuta cu sistemul clasic cu platina. referitor la timpii de propagare prin sarme si prin alte dispozitive electronice credeti-ma ca stiu foarte bine ce vorbesc ca aste mi-e meseria. Mi-am explicat ca fiind o intarziere avand in cap ca AT011 are un microcontroler in interior. Nu stiu daca are sau nu si de fapt nici nu ma intereseaza ce are de vreme ce merge. Eu personal sunt mare amator de microcontrolere si lucrand cu ele zilnic mi-am format gandirea in cicli / instructiune si rutine de intrerupere. Cine e familiar cu microcontrolerele stie ce vorbesc ![]() Imi cer scuze daca am indus pe cineva in eroare si in acelasi timp va multumesc ca nu ma lasati sa o iau in porumbi cu presupunerile ![]() |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2843
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Eu stiu ce ai vrut tu sa zici, numai am "punctat" sa nu se inteleaga gresit despre marirea avansului, care de fapt dupa cum zici si tu este vorba de alta pozitie a delcoului (ok).
Referitor la vitezele de propagare sigur ca sunt diferite, dar la aplicatia noastra vitezele sunt asa de mari ca nu conteaza absolut deloc in functionarea unui motor. Doar acolo la vitezele de calcul ale procesoarelor (si la calcule grele), dar per global nu ajunge sa se simta sau sa influenteze functionarea unui motor cu ardere interna. |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
mad toz |
![]()
Post
#2844
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Problema mea e de care capsula cer la vanzator :
CAPSULA VACUM C-DA 4*4 9717 CAPSULA VACUMAT.SIMPLA UZ.2770 CAPSULA VACUUM DUBLA CN CAPSULA VACUUM SIMPLA CN Precizez ca am motorul din profil desi nu stiu daca conteaza. This post has been edited by mad toz: 25 Sep 2007, 20:11 |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
cd_i |
![]()
Post
#2845
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 ![]() |
Intr-adevar timpii de propagare nu se simt in functionarea motorului.
La 7000 rotatii arborele cotit se roteste un grad in 23,81us (microsecunde) iar cel mai prapadit PIC cu ceas de 4MHz percuteaza la un stimul extern in 2 microsecunde. Si daca tin bine minte in mondiru e data o toleranta la curbele de avans de +/- 1 sau chiar 2 grade RAC This post has been edited by cd_i: 25 Sep 2007, 20:22 |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
gotronic |
![]()
Post
#2846
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
@mad toz. Capsula de DACIA.! si iei codul de pe delcou. Zic si eu. dar nu stiu daca vanzatorii au codurile alea de care zici tu. Ei stiu de o singura capsula.! Desi nu sunt sigur.!!!
@cd_i . No , vezi. Nu influenteaza cu nimic nici cel mai prapadit microcontroler.! This post has been edited by gotronic: 25 Sep 2007, 20:27 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#2847
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
@mad toz-vitan:) capsula vacumatica de la delcou-modelul mic;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Siconi |
![]()
Post
#2848
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Dar ce e asa de complicat?! Dai jos capsula aia nenorocita, te duci cu ea in buzunar la magazin si spui: "D-asta vreau!" Si d-aia o sa-ti dea. In felul asta nu vei cumpara ceva inutil. Parerea mea.
In ce priveste microcontrolerele, nu va putea niciodata un motor cu ardere interna de uz "domestic" sa atinca acele viteze de care vorbim la care pot functiona integratele. Timpul de raspuns e enorm de mic... s-a amintit. Deci, nesemnificativ pentru un motor de Dacia. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#2849
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
prin PM (personal message)
in alta ordine de idei am montat aprinderea si se comporta bine in functionarea relantiului nici o modificare (eu avind aprindere si inainte) la reglaje l-am pus la 0,5 mm de virful camei avansul a trebuit sa il dau mai mare (spre baterie) functioneaza bine pe GPL singura schimbare fata de ce am avut este ca la regimuri de subturare a motorului (de ex in viteza a 3 a la 1300 RPM ) trage , se comporta mult mai bine as zice incomfundabil urca mai usor in turatie de la turatii mici la turatii mari (accelereaza mai usor cu sarcina ) am facut un singur drum astazi , mai multe dupa ce fac kilometri mai multi This post has been edited by bygy007: 27 Sep 2007, 22:59 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#2850
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(gotronic @ 25 Sep 2007, 19:24) Eu stiu ce ai vrut tu sa zici, numai am "punctat" sa nu se inteleaga gresit despre marirea avansului, care de fapt dupa cum zici si tu este vorba de alta pozitie a delcoului (ok). Referitor la vitezele de propagare sigur ca sunt diferite, dar la aplicatia noastra vitezele sunt asa de mari ca nu conteaza absolut deloc in functionarea unui motor. Doar acolo la vitezele de calcul ale procesoarelor (si la calcule grele), dar per global nu ajunge sa se simta sau sa influenteze functionarea unui motor cu ardere interna. Ba da, se simte. QUOTE(cd_i @ 25 Sep 2007, 20:20) Intr-adevar timpii de propagare nu se simt in functionarea motorului. La 7000 rotatii arborele cotit se roteste un grad in 23,81us (microsecunde) iar cel mai prapadit PIC cu ceas de 4MHz percuteaza la un stimul extern in 2 microsecunde. Si daca tin bine minte in mondiru e data o toleranta la curbele de avans de +/- 1 sau chiar 2 grade RAC Ai dreptate cu timpii de raspuns dar, fiecare acel 2 us reprezentind o instructiune simpla (la cei 4 Mhz). Ca sa imparti 25 la 5 cite instructiuni faci? daca nu ma insel, 5 scaderi, deci 10 us. Daca mai si aduni ceva, mai inmultesti si altceva, iata 100 us, adica 4 grade, pe care trebuie sa le compensezi cumva. In fine, sa n-o dam pe aratura, daca vrei, vorbim pe privat. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 02:00 |