DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 93 94 95 96 97 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

sandu.calin
post 23 Sep 2007, 10:18
Post #2821


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 21 November 06




ieri am testat masina- dacia 1310 tlx 1989 cu motor 1397, carburator zenith 32 if2, bobina de inductie de sf. gheorghe cu rezistenta aditionala careia i-am montat ansamblul senzor si aprindere at 011 de la gotronic si am constatat urmatoarele:
- pornire rapida, mers "rotund " la ralanty, sunetul motorului este altul, asemanator motoarelor pe injectie;
- regimurile de acceleratie rapide,mai putin zgomotoase;
- in mers masina este alta: mai vioaie, ceva mai puternica si mai sigura la plecarile de pe loc, la viteze mari motorul nu mai "urla" se simte functionarea corecta, ciclurile motor corecte;
pe masina am montat un indicator de debit( de trabant) si indicatia acestuia in mers si ralanty este mai mica ceea ce ma face sa cred ca s-a redus si consumul
aspectul asta ramane de urmarit si voi reveni cu detalii.
aceste constatari confirma performantele ansamblului de aprindere gotronic; ramane sa vedem functionarea la temperaturi scazute si fiabilitatea acestuia- la mine se incalzeste foarte putin aprinderea dar nu cred ca imi poate creea probleme.
felicitari Gotronic pentru aceasta realizare; apropo - aprinderea cu PIC in stadiu ai reusit s-o aduci, tare mult as vrea sa scap de avansul centrifugal si cel vacumatic.
multumesc


--------------------
Dacia 1410 TLX Dacia 1410 TLX 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirciulik
post 23 Sep 2007, 11:38
Post #2822


Membru autentic


Group: Members
Posts: 378
Joined: 11 March 06
From: Galati




Masina nu este pe gaz in schimb motorul cred ca este pe duca. La mersul cu platina accelera frumos pana la 4000-5000 de ture (120km/h la 5000 ture in a 4-a, a 5-a nu am accelerat mai mult).

Mototul imi consuma cam 200ml la 1000km. Insa observ mult ulei care curge pe la bujii cu toate ca sunt stranse bine. Cand scot o bujie am ulei mult pe garnitura si pe bujie. Ele au distanta la 0.7. Ar trebui sa o maresc pentru aprinderea Gotronic?

Am reglat si avansul corect insa cu toate ca are la relanti cam 950 de ture merge neregulat (Cand am reglat avansul dupa ureche mergea foarte rotund). Daca accelerez nu se ineaca deloc si accelereaza frumos pana la 4000 ture, insa zgomotul la 4000 este putin mai mare decat atunci cand aveam platina. Porneste dimineata la prima cheie si nu mai da in nas ca pana acum cand e motorul rece.

Am facut un drum de 200 km si consumul a fost de 5.5 la suta (Mi-a scazut de la 7 la 5.5) Super multumit.

Nelamuriri:

1. Am bujii RENAULT cu distanta de 0.7 e buna sau trebuie sa maresc?
2. Cu avansul reglat ca la carte am relantiul instabil se simte ca si cum o data la 2-3 secunde scade turatia apoi revine la normal, iar scade si tot asa.
3. Dupa reglarea avansului am umblat si la carburator. Am strans detot jiglorul de aer apoi am dat innapoi 2.5 ture.

Sugestii pentru problemele mele?


--------------------
Dacia 1310 Break 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 23 Sep 2007, 11:58
Post #2823


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Pai cine te-a pus sa umbli si la carburator.? ca nu mai poti face diferenta. Mersul neregulat poate fi si de la supape prea stranse, dar daca inainte ti-a mers, inseamna ca este din carburatie cred. Regleaza avansul asa cum ii place mai mult motorului. Fisele le-ai masurat? Pipa si capacul delcou sunt curate? Fara fisuri? Nu la toti merge reglajul la semn, cu LED-ul, mai ales ca unii (nu dau nume) au reglat avansul cu LED-ul fara sa puna volanta la semn, din motiv ca nu au vazut semnul. Pai semnul se vede numai daca sunt 2 persoane, una sa invarta motorul manual si cealalta sa se uite prin fereastra de la cutia de viteze, la coroana dintata a volantei. In plus am intalnit si volante fara semn pe ele....!!! unsure.gif Zgomotul mai mare al motorului la turatii mai mari, pana acum esti singurul care afirma asta. Poate avansul nu este corect si de aia. !! huh.gif Consumul este normal sa scada deoarece fata de platina nu se rateaza nici o scanteie. wink.gif Cu cat ar trebui sa scada ?! , depinde de cat de bine mergea inainte pe platina.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirciulik
post 23 Sep 2007, 12:05
Post #2824


Membru autentic


Group: Members
Posts: 378
Joined: 11 March 06
From: Galati




Am curatat cu smirghel fin toate fisele, capacul de la delcou e relativ nou, nu are fisuri, contactele sunt bune, am curatat si bujiile.

Ce distanta trebuie sa am la bujii cu aceasta aprindere? Motor 1400.
De ce ar trebui sa reglez avansul "cum ii place motorului"? D ce nu l-as lasa reglat ca la carte?

Sa nu se inteleaga ca nu sunt multumit de aprindere. Din contra, sunt foarte multumit...insa incerc sa rezolv toate neajunsurile.


--------------------
Dacia 1310 Break 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 23 Sep 2007, 12:16
Post #2825


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




La pipa te-ai uitat si la capacul de protectie, pe care nu le baga nimeni in seama (mai bine le schimbi ca-s cele mai ieftine). Fisele sa le masori neaparat. Reglajul ca la carte (dupa semn probabil, deci cel static) nu se potriveste intotdeauna cu cel dinamic (centrifugal) daca curbele de avans nu mai sunt corecte(arcuri decalibrate usor), de aia am spus "cum ii place motorului", trebuie tatonat un pic. Bujiile poti sa le maresti la cca 0,9 mm, dar iar depinde cat de mai multi factori: fise, bobina de inductie, chiar bujii. Iarasi te poti "juca" un pic in jurul unor valori ptr. "a gasi" valorile optime. Spun asta deoarece daca ai fi citit pe forum in urma ai fi vazut ca multi recomanda valori diferite in functie de bujiile, fisele, sau chiar starea motorului. ohmy.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 23 Sep 2007, 13:06
Post #2826


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Perfecta dreptate. NICIODATA 2 motoare cu relativ aceiasi parametri nu vor functiona la fel, chiar sa fie perfect identice. Teoria e foarte buna, dar e GENERAL valabila. Daca nu vor exista niciodata 2 motoare sa functioneze la fel, e cat se poate de CLAR sa nici reglajele nu vor putea fi facute la fel. Nu vin sa contrazic teoria (care pe mine m-a invatat multe), ci vin sa va readuc in memorie teoria relativitatii unde nu exista 2 obiecte, stari, senzatii, momente, reglaje etc... la fel niciodata (toate sunt UNICE!!!), oricat de mult s-ar asemana.

In concluzie, fiecare motor functioneaza in mod original, deci reglajele se fac special pentru el, chiar daca tinem cont de anumite specificatii.

P.S.: Daca am avea un osciloscop, vom observa asta foarte lesne si tot ce am enuntat eu mai sus s-ar adeveri de la sine.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 23 Sep 2007, 19:43
Post #2827


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Salut , un reglaji perfect al avansului si al carburatiei e atunci cind acelerezi masina si motorul nu are dropauturi sau nu trepideaza de la 800 de ture pina la 5000 -6000 de ture. Trepidatiile se simt ori daca ti mina pe cagula ori daca ai un turometru extern pentru vizualizare wink.gif . Chiar daca ai un delcou nou nu va respecta ce se spune la carte . Totul dinamic cum a specificat si gotronic . Static se pune avansul de pe acel led verde de la at011 ca sa pornesti motorul usor dupa aceea il lasi sa se incalzeasca . Se intervine iar asupra avansului acuma va fi reglat din partea stinga spre dreapta in asa fel in cat daca acelerezi pe toata plaja 800-5000 de ture sa nu apara scaderi de turatie se simte pe la 2000 de ture in sus .Dupa aceea se intervine la carburatie si se stabilizeaza la 800 de ture desi la mine si la 500 de ture sta stabil motorul cum spunea gotronic am masina si motorul ingrijit. Bujiile difera la coeficientul de temperatura pentru autocuratare eu merg cu sinteron L87 Y ori champion L87 YC reglate la 1,1 mm . Si inca ceva un reglaj perfect se simte cum pe la 3200 de ture in sus apare un tiuit specific la motoru 3-8khz , nu stiu citi ati auzit aceasta frecventa wink.gif

This post has been edited by djasu82: 23 Sep 2007, 19:47


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 24 Sep 2007, 06:59
Post #2828


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(djasu82 @ 23 Sep 2007, 19:43)
[...]Bujiile difera  la coeficientul de temperatura pentru autocuratare eu merg cu sinteron L87 Y ori champion L87 YC reglate la 1,1 mm . Si inca ceva un reglaj perfect se simte cum pe la 3200 de ture in sus apare un tiuit specific la motoru 3-8khz , nu stiu citi ati auzit aceasta frecventa wink.gif


A preluat Sinterom codificarea Champion? Ma indoiesc.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 24 Sep 2007, 08:01
Post #2829


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




pe masina am montat un indicator de debit( de trabant) si indicatia acestuia in
*

[/quote]
ce indica acest indicator de debit si unde se monteaza pe masina, (la trabant unde este montat sa-mi pun si eu unul).Imi place sa am pe masina tot felul de ceasuri.In viitor o sa-mi montez si indicator temperatura ulei motor+temp ulei cv.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo9hrb
post 24 Sep 2007, 08:31
Post #2830


Membru


Group: Members
Posts: 148
Joined: 12 December 06
From: Ploiesti




Indicatorul de debit se compune dintr-un traductor de debit (o turbina, de fapt) si ceasul propriu-zis. Traductorul trebuie montat pe furtunul dintre pompa de benzina si carburator. Se gasesc in general la dezmembrari. Exista pe Trabant sau pe Wartburg. Iti indica (oarecum) consumul instantaneu, se aprind niste leduri, dar nu e etalonat.


--------------------
Dacia MCV/Sandero 2008 - PH-10-DBV, PH-10-PAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirciulik
post 24 Sep 2007, 16:33
Post #2831


Membru autentic


Group: Members
Posts: 378
Joined: 11 March 06
From: Galati




Fisele le-am curatat cu smirghel fin pe toate, bujiile lafel, le-am verificat cu aparatul si sunt in parametril. Cu aprinderea electronica Gotronic si senzorul pus la valori intre 0.5 si 0.7 merge frumos motorul insa nu are un relanti stabil (se aude si la toba).

Cand am pus prima data senzorul cred ca era la 1.1 (ochiometric, oricum mai mare decat 0.7) si totusi relantiul era super. Precizes faptul ca am pus corect senzorul la 0.5-0.7 fata de varful camei delcoului.

Ce sanse sunt ca motorul sa mearga mai rotund cu o distanta mai mare decat cea recomandata? Daca o las la 1.1 imi afecteaza mult consumul? Acum am scos o medie sub 6% ceea ce e foarte bine.

This post has been edited by Mirciulik: 24 Sep 2007, 16:37


--------------------
Dacia 1310 Break 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 24 Sep 2007, 18:38
Post #2832


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Nu cred sa fie de la distanta de la senzor mersul neregulat al motorului, mai degraba de la carburator, poate ai saracit prea mult amestecul si de aia face asa. Prin apropierea distantei senzorului se mareste un pic avansul si unghiul dwell, deci trebuie refacut avansul. Daca ti-a mers rotund motorul cu distanta "ochiometrica" de 1,1 mm, fa distanta la loc sa vezi daca-si revine (ceea ce nu cred, daca refaci avansul, dar fara sa reglezi nimic la carburator). Ai joc radial mare la axul delcou? Normal nu ar trebui sa se simta la mana, dar merge si daca-l simti, ai putea sa-l si masori daca vrei. Spuneai ca ti-a cazut ceva in delcou. Ar trebui sa vezi daca poti sa scoti ce ti-a cazut, ca poate ti-a aruncat arcurile de pe locasul lor sau sa pus pe undeva unde obstructioneaza avansul centrifugal sau chiar poate da o miscare sacadata a camei. Sa nu se strice naibii ceva inauntru ca o sa te coste mai mult pe urma. Desfa delcoul si intoarce-l cu fundul in sus sa cada ce-i inauntru, si trage si cu ochiul sa vezi daca arcurile sunt la locul lor.

Asteptam, sa vedem ce-ai facut.!

PS. reglajul ala cu 2,5 ture care l-ai facut , incearca sa te "joci" un pic la el sa vezi daca se schimba ceva. Daca nu, fa-l la loc. (nu stiu daca este chiar relevanta treaba cu nr. de ture, banuiesc ca depinde si de vechimea carburatorului. Poate trebuie 3 sau 2 ture, asta pentru ca nu stii cum a fost inainte)

This post has been edited by gotronic: 24 Sep 2007, 18:40


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 25 Sep 2007, 14:28
Post #2833


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




QUOTE(gotronic @ 24 Sep 2007, 18:38)


PS. reglajul ala cu 2,5 ture care l-ai facut , incearca sa te "joci" un pic la el sa vezi daca se schimba ceva. Daca nu, fa-l la loc. (nu stiu daca este chiar relevanta treaba cu nr. de ture, banuiesc ca depinde si de vechimea carburatorului. Poate trebuie 3 sau 2 ture, asta pentru ca nu stii cum a fost inainte)
*




Ma bag si eu in seama si sustin ce spune Gotronic. Nu stiu de unde s-a impamantenit ideea ca jiglerul de aer trebuie desfacut exact X ture ca motorul sa mearga bine. Cunoastem cu totii calitatea pieselor romanesti de dacie si cu cata repetabilitate tehnologica sunt produse. De aceea toate reglajele trebuie facute urmarind sa mearga bine motorul nu sa respectam ce zice x sau y ca merge. Nu scrie niciunde ca daca desfac surubul de aer x ture o sa am amestecul optim sau ca daca reglez avansul dupa semnul de volanta si il dau x grade inainte sau inapoi (cum am mai vazut scris de catre unii pe forum) o sa am un motor reglat ca la carte.
Legat de aprinderea gotronic ca o observatie personala e ca trebuie sa merg cu avansul o idee mai mare decat mergeam pe sistemul clasic de aprindere. Lucru perfect explicabil pe baza timpilor de propagare a impulsului prin aprindere (un impuls se propaga mult mai repede printr-un fir decat printr-un bloc electronic fie el si format dintr-un singur tranzistor).

In rest despre aprinderea gotronic numai de bine. Am facut deja 1000 km cu ea si se comporta la fel ca in prima zi: impecabil.


a scapat.gif huh... am terminat... a scapat.gif


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 25 Sep 2007, 14:47
Post #2834


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@cd_i "Legat de aprinderea gotronic ca o observatie personala e ca trebuie sa merg cu avansul o idee mai mare decat mergeam pe sistemul clasic de aprindere. Lucru perfect explicabil pe baza timpilor de propagare a impulsului prin aprindere (un impuls se propaga mult mai repede printr-un fir decat printr-un bloc electronic fie el si format dintr-un singur tranzistor). "

biggrin.gif Cred ca esti obosit un pic, stii cu ce viteza circula curentula electric printr-un conductor si cu ce viteza circula printr-un semicomductor (poate sa fie si 2..3...100)? wacko.gif Sunt convins ca stii dar te-a luat scrisul pe dinainte.! wink.gif

Sper ca nu s-a inteles gresit. Avansul nu este mai mare sau nu trebuie mai mare cu Senzorul 011, ci pozitia delcoului este alta. Asta din cauza ca senzorul acum da scanteie cand cama se apropie cu varful de senzor, fata de o platina cand scanteia este data in momentul cand pintenul platinei calca cama axului delcou.

Deci sa fie clar, nu se mareste avansul ci se modifica pozitia delcoului in avans cu cca 20 grade. Asta nu deranjeaza cu nimic delcoul sau motorul, ba dimpotriva, o sa vedeti ca scanteia intre pipa si ploturile capacului delcoului o sa fie data mai bine. Adica exact pe toata lungimea pipei si ploturilor capacului delcou si nu pe colturi ca pe clasic, cu platina. (Fazarea delcoului este mai buna, asta ar fi termenul corect) mandru.gif

Ati inteles ceva? nedumerire.gif

This post has been edited by gotronic: 25 Sep 2007, 15:01


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 25 Sep 2007, 15:07
Post #2835


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




QUOTE(yo9hrb @ 24 Sep 2007, 09:31)
Indicatorul de debit se compune dintr-un traductor de debit (o turbina, de fapt) si ceasul propriu-zis. Traductorul trebuie montat pe furtunul dintre pompa de benzina si carburator. Se gasesc in general la dezmembrari. Exista pe Trabant sau pe Wartburg. Iti indica (oarecum) consumul instantaneu, se aprind niste leduri, dar nu e etalonat.
*


si la trabant acest traductor de debit tot pe furtunul de benzina e pus??Unde este exact localizat sa stiu unde sa caut.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 25 Sep 2007, 15:20
Post #2836


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




La Trabant traductorul este pus pe furtunul de benzina (singurul) de la rezervor la carburator (printr-un robinet de oprire in habitaclu) deoarece aici benzina ajunge prin cadere la carburator (nu are pompa). Altfel ar putea curge pe jos daca nu inchide bine cuiul poantou. Se compune dintr-o roata dintata din plastic si un emitator - receptor in IR (infrarosu), care numara palele rotorului in functie de viteza de rotatie (debitului). Pe urma mai este dispozitivul de afisare cu LED-uri in bord (arata ca un VU-metru audio). Am eu unul desfacut, dar uzate lagarele paletei ( afost gripat). Este posibil sa nu gasesti unul prea bun, ca este mecanica fina pe-acolo care se uzeaza. La Trabant mai putin ca benzina contine si ulei. La dacie este posibil sa se "duca" repede din cauza lipsei ungerii.!! Si se gripeaza.!! sad.gif
Desi am mai vazut si pe Lada Samara, din fabricatie.!! unsure.gif

This post has been edited by gotronic: 25 Sep 2007, 15:24


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 25 Sep 2007, 16:51
Post #2837


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(gotronic @ 25 Sep 2007, 16:47)
@cd_i "Legat de aprinderea gotronic ca o observatie personala e ca trebuie sa merg cu avansul o idee mai mare decat mergeam pe sistemul clasic de aprindere. Lucru perfect explicabil pe baza timpilor de propagare a impulsului prin aprindere (un impuls se propaga mult mai repede printr-un fir decat printr-un bloc electronic fie el si format dintr-un singur tranzistor). "

biggrin.gif  Cred ca esti obosit un pic, stii cu ce viteza circula curentula electric printr-un conductor si cu ce viteza circula printr-un semicomductor (poate sa fie si 2..3...100)?  wacko.gif  Sunt convins ca stii dar te-a luat scrisul pe dinainte.! wink.gif

Sper ca nu s-a inteles gresit. Avansul nu este mai mare sau nu trebuie mai mare cu Senzorul 011, ci pozitia delcoului este alta. Asta din cauza ca senzorul acum da scanteie cand cama se apropie cu varful de senzor, fata de o platina cand scanteia este data in momentul cand pintenul platinei calca cama axului delcou.

Deci sa fie clar, nu se mareste avansul ci se modifica pozitia delcoului in avans cu cca 20 grade. Asta nu deranjeaza cu nimic delcoul sau motorul, ba dimpotriva, o sa vedeti ca scanteia intre pipa si ploturile capacului  delcoului o sa fie data mai bine. Adica exact pe toata lungimea pipei si ploturilor capacului delcou si nu pe colturi ca pe clasic, cu platina. (Fazarea delcoului este mai buna, asta ar fi termenul corect)  mandru.gif

Ati inteles ceva?  nedumerire.gif
*


Bine spus Gotronic legat de semiconductori wink.gif iar cu fazarea scintei de pe pipa pe ploturi isi pot da seama daca au un capac de delcou care se poate observa prin el . Scinteiile vor fi aruncate chiar pe mijlocul plotilor , interesant nu biggrin.gif


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 25 Sep 2007, 18:16
Post #2838


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Azi am montat si eu aprinderea cu senzor .Sunt multumit.Nu am am apucat sa merg cu ea decat vreo 2 kilometrii dar imi place ca se comporta bine la turatii mici.A trebuit sa schimb si fisele de la bujii pentru ca ale mele aveau 20 de kohmi,si am inteles ca erau duse.Mai ramane de schimbat capsula vacuumatica, care nu stiu daca are o influenta prea mare(poate imi explica si mie cineva),pentru ca are membrana sparta.
Multumesc gotronic pentru aprindere.


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 25 Sep 2007, 18:35
Post #2839


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




A, deci capsula era de vina de nu "simteai" modificarea turatiei la relanti cand scoteai furtunul de la vacumatic (din discutia la telefon). Capsula vacumatica face ca avansul la aprindere sa fie mai mare (cca 10..15 grade) la sarcini mici ale motorului (cand apesi usor acceleratia), deci va "trage" si mai bine la turatii mici, in plus va merge mai bine si la turatii mari, deoarece curba de avans generala a aprinderii acum este modificata. De aceea nu a corespuns nici avansul static (facut cu LED CONTROLUL), si turatia de relanti a fost mai mare in alt punct de reglaj al delcoului ( tot din discutia telefonica). Acum nu ai sa poti regla avansul astfel incat sa mearga perfect la turatii mici cat si la turatii mari. Ori una ori alta. Schimba capsula urgent ca nu costa decat 10 RON (aprox), si vei simti o diferenta semnificativa. In plus daca membrana de la capsula este sparta, o sa-ti traga aer fals in carburator modificand amestecul (saracindu-l), de aici concluziile de rigoare : Putere mai mica si un mers neuniform la relanti.

AVIZ AMATORILOR. !!! Verificativa capsula vacumatica daca functioneaza.

This post has been edited by gotronic: 25 Sep 2007, 18:35


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 25 Sep 2007, 18:55
Post #2840


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Pai cred ca e sparta.Am scos furtunul din carburator de la capsula si am suflat pe ea,si nu se misca platina cu mi-ai zis ,dar de suflat se sufla,deci presupun ca e sparta membrana.


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 25 Sep 2007, 19:11
Post #2841


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




In mod normal, unele capsule au o gaurica de cca 0,3 mm (mai mult sau mai putin), iar altele nu au deloc. Dar, daca puteai sa sufli prin ea e clar ca este sparta. In schimb nu trebuia sa sufli smile.gif , ci sa tragi, si se trage destul de greu (numai din "obraji" icon_mrgreen.gif ).

This post has been edited by gotronic: 25 Sep 2007, 19:12


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 25 Sep 2007, 19:16
Post #2842


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




@ gotronic,


cand am spus ca avansul e mai mare de fapt m-am referit la pozitia delcoului care este diferita si corespunde unui "avans mai mare" fata de pozitia avuta cu sistemul clasic cu platina.

referitor la timpii de propagare prin sarme si prin alte dispozitive electronice credeti-ma ca stiu foarte bine ce vorbesc ca aste mi-e meseria. Mi-am explicat ca fiind o intarziere avand in cap ca AT011 are un microcontroler in interior. Nu stiu daca are sau nu si de fapt nici nu ma intereseaza ce are de vreme ce merge. Eu personal sunt mare amator de microcontrolere si lucrand cu ele zilnic mi-am format gandirea in cicli / instructiune si rutine de intrerupere. Cine e familiar cu microcontrolerele stie ce vorbesc smile.gif.

Imi cer scuze daca am indus pe cineva in eroare si in acelasi timp va multumesc ca nu ma lasati sa o iau in porumbi cu presupunerile smile.gif


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 25 Sep 2007, 19:24
Post #2843


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Eu stiu ce ai vrut tu sa zici, numai am "punctat" sa nu se inteleaga gresit despre marirea avansului, care de fapt dupa cum zici si tu este vorba de alta pozitie a delcoului (ok).
Referitor la vitezele de propagare sigur ca sunt diferite, dar la aplicatia noastra vitezele sunt asa de mari ca nu conteaza absolut deloc in functionarea unui motor. Doar acolo la vitezele de calcul ale procesoarelor (si la calcule grele), dar per global nu ajunge sa se simta sau sa influenteze functionarea unui motor cu ardere interna.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 25 Sep 2007, 20:11
Post #2844


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Problema mea e de care capsula cer la vanzator :

CAPSULA VACUM C-DA 4*4 9717
CAPSULA VACUMAT.SIMPLA UZ.2770
CAPSULA VACUUM DUBLA CN
CAPSULA VACUUM SIMPLA CN
Precizez ca am motorul din profil desi nu stiu daca conteaza.

This post has been edited by mad toz: 25 Sep 2007, 20:11


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 25 Sep 2007, 20:20
Post #2845


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




Intr-adevar timpii de propagare nu se simt in functionarea motorului.

La 7000 rotatii arborele cotit se roteste un grad in 23,81us (microsecunde) iar cel mai prapadit PIC cu ceas de 4MHz percuteaza la un stimul extern in 2 microsecunde. Si daca tin bine minte in mondiru e data o toleranta la curbele de avans de +/- 1 sau chiar 2 grade RAC

This post has been edited by cd_i: 25 Sep 2007, 20:22


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 25 Sep 2007, 20:23
Post #2846


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@mad toz. Capsula de DACIA.! si iei codul de pe delcou. Zic si eu. dar nu stiu daca vanzatorii au codurile alea de care zici tu. Ei stiu de o singura capsula.! Desi nu sunt sigur.!!!
@cd_i . No , vezi. Nu influenteaza cu nimic nici cel mai prapadit microcontroler.!

This post has been edited by gotronic: 25 Sep 2007, 20:27


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 25 Sep 2007, 20:25
Post #2847


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




@mad toz-vitan:) capsula vacumatica de la delcou-modelul mic;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 25 Sep 2007, 20:52
Post #2848


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Dar ce e asa de complicat?! Dai jos capsula aia nenorocita, te duci cu ea in buzunar la magazin si spui: "D-asta vreau!" Si d-aia o sa-ti dea. In felul asta nu vei cumpara ceva inutil. Parerea mea.

In ce priveste microcontrolerele, nu va putea niciodata un motor cu ardere interna de uz "domestic" sa atinca acele viteze de care vorbim la care pot functiona integratele. Timpul de raspuns e enorm de mic... s-a amintit. Deci, nesemnificativ pentru un motor de Dacia.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Sep 2007, 23:15
Post #2849


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




prin PM (personal message)


in alta ordine de idei am montat aprinderea si se comporta bine in functionarea relantiului nici o modificare (eu avind aprindere si inainte) la reglaje l-am pus la 0,5 mm de virful camei avansul a trebuit sa il dau mai mare (spre baterie) functioneaza bine pe GPL singura schimbare fata de ce am avut este ca la regimuri de subturare a motorului (de ex in viteza a 3 a la 1300 RPM ) trage , se comporta mult mai bine as zice incomfundabil urca mai usor in turatie de la turatii mici la turatii mari (accelereaza mai usor cu sarcina )

am facut un singur drum astazi , mai multe dupa ce fac kilometri mai multi

This post has been edited by bygy007: 27 Sep 2007, 22:59


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Sep 2007, 08:23
Post #2850


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(gotronic @ 25 Sep 2007, 19:24)
Eu stiu ce ai vrut tu sa zici, numai am "punctat" sa nu se inteleaga gresit despre marirea avansului, care de fapt dupa cum zici si tu este vorba de alta pozitie a delcoului (ok).
Referitor la vitezele de propagare sigur ca sunt diferite, dar la aplicatia noastra vitezele sunt asa de mari ca nu conteaza absolut deloc in functionarea unui motor. Doar acolo la vitezele de calcul ale procesoarelor (si la calcule grele), dar per global nu ajunge sa se simta sau sa influenteze functionarea unui motor cu ardere interna.

Ba da, se simte.

QUOTE(cd_i @ 25 Sep 2007, 20:20)
Intr-adevar timpii de propagare nu se simt in functionarea motorului.

La 7000 rotatii arborele cotit se roteste un grad in 23,81us (microsecunde) iar cel mai prapadit PIC cu ceas de 4MHz percuteaza la un stimul extern in 2 microsecunde. Si daca tin bine minte in mondiru e data o toleranta la curbele de avans de +/- 1 sau chiar 2 grade RAC


Ai dreptate cu timpii de raspuns dar, fiecare acel 2 us reprezentind o instructiune simpla (la cei 4 Mhz). Ca sa imparti 25 la 5 cite instructiuni faci? daca nu ma insel, 5 scaderi, deci 10 us. Daca mai si aduni ceva, mai inmultesti si altceva, iata 100 us, adica 4 grade, pe care trebuie sa le compensezi cumva.

In fine, sa n-o dam pe aratura, daca vrei, vorbim pe privat.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 93 94 95 96 97 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 02:00
Forum Renault