DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 95 96 97 98 99 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

claudiuxyz
post 13 Oct 2007, 13:15
Post #2881


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 23 August 07
From: Rm.Valcea




Am montat si a doua aprindere + senzorul pe masina unui coleg de la servici.
Masina chiar avea probleme cu pornirea indiferent daca motorul era rece sau cald, de aceea ma rugat sa-i comand si lui una sa scape de calvar.
Dupa montare (operatiune care nu a durat mai mut de 20 min), si reajustare avans aprindere + distanta bujii 0,8mm, surpriza ohmy.gif , a pornit la "prima cheie" data scurt si merge regulat la orice turatie.
Cologul este forte incantat de investitia facuta, merita toti banii, avand in vedere ca el avea chiar probleme inainte.
Multe multumiri lui gotronic. smile.gif

Urmeaza sa o montez pe a treia.


--------------------
dacia logan 1,4 MPI *VW T3 1.6 D *2007 / 1984
Membru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 13 Oct 2007, 15:29
Post #2882


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(floryyn @ 13 Oct 2007, 14:53)
Salutari!
Aseara am ridicat aprinderea de la posta, si azi am trecut la treaba...
Dupa mici reglaje si verificari (la soc si capsula vacuumatica) am trecut la masuratori.
Bobina Aici lucrurile par ok, rezistenta primarului bobinei fiind de 3.7 Ohmi (in prospect  e trecut minim 3 Ohmi). Am masurat si secundarul, desi nu e mentionat in prospect, are 11.4 KOhmi. Spunea cineva aici ca ar trebui sa fie intre 6 si 8 KOhmi...in fine.
Fisele Aici e dezastru...fisele mele de Urziceni, luate asta primavara, au valori ale rezistentei de zeci de Kohmi, una e chiar catastrofala, are vreo 200 Kohmi...sad.gif( Chestia e ca daca ma duc si cumpar un set nou de Urziceni, parca vad ca tot asa vor fi...si cum aici in Targu Jiu, nici vorba de Tesla, nu prea stiu ce sa fac.

Asa ca ma cam blocai. In momentul asta, cu aprinderea clasica cu platini si condensator, masina porneste imediat, dar la relanti are din cand in cand intreruperi. Bujiile functioneaza, scotand fisele pe rand se simte imediat, avansul vacuumatic functioneaza...
Dar e loc de mai bine, si asta sper cu gotronicul. Acum, ce sa fac? Sa montez totusi aprinderea asa, si sa vad cum se comporta, sa iau alte fise de Urziceni, doar doar or fi mai bune...?
*


Salut monteaza aprinderea pune senzorul ori cum scinteea e puternica chiar daca ai u fise cu rezistenta omica de 200ko wink.gif .Vezi cu avansul daca il ai mare la relantii de aceea iti mere neregulat wink.gif daca totusi nu ai umblat la carburator . Eu unu am dat totul jos urmeaza sa o bag in service sad.gif numai pentru mine nu exista piese de dacie in service ...... spaga etc . Pune cu incredere aprinderea si vei avea rezultete excelente .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 13 Oct 2007, 17:25
Post #2883


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai cumpara fise tesla sau mai bune:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_3asy
post 14 Oct 2007, 15:04
Post #2884


membru cu permis :D


Group: Members
Posts: 569
Joined: 3 August 06




Salut, mi-a venit si mie recomandata dar am fost plecat la tara, abia maine dimineata am sa ma duc la posta sa ridic coletu si maine am s-o montez. Am sa scriu dupa ce o montez.
Numai bine wink.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Laureate 1.4 benzina :X
B-50-HCR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishujkl
post 14 Oct 2007, 21:06
Post #2885


posts: 0,25


Group: Members
Posts: 231
Joined: 25 June 07
From: sv




salutari!. si mie mi-a venit de vreo saptamana dar, saraca dacie e in service. Nu pot sa o montez decat dupa 2-3 saptamani. abia astept. hai pa


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 15 Oct 2007, 01:03
Post #2886


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




QUOTE(djasu82 @ 13 Oct 2007, 15:29)
Salut monteaza aprinderea pune senzorul ori cum scinteea e puternica chiar daca ai u fise cu rezistenta omica de 200ko wink.gif .Vezi cu avansul daca il ai mare la relantii de aceea iti mere neregulat wink.gif daca totusi nu ai umblat la carburator . Eu unu am dat totul jos urmeaza sa o bag in service sad.gif numai pentru mine nu exista piese de dacie in service ...... spaga etc . Pune cu incredere aprinderea si vei avea rezultete excelente .
*


in nici un caz sa nu montezi aprinderea cu fisele alea! poti sa cumperi tot romanesti, ca oricum, te tin cel putin vreun an. apropos, am masurat fisele alea romanesti (care si la mine aveau vreo 15kohmi) iar apoi le-am taiat sa vad cum se prezinta sarma din ele de au asa rezistenta. ohmy.gif nu mai era nici o sarma. blink.gif parca se evaporase sau se carbonizase cumva. era doar un fel de.. material negru (ca si cauciucul). pai cum naiba sa mearga masina cu asa ceva?
o data pe an masurati-le. s-ar putea sa aveti surprize..


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floryyn
post 15 Oct 2007, 11:06
Post #2887


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 19 November 06
From: Targu Jiu




Help! sad.gif
Dragilor, m-am apucat sa montez gotronicul. Am luat fise noi, pentru orice eventualitate - tot Urziceni dar astea sunt ok deocamdata, rezistivitatea fiind intre 3-6 Kohmi. Am montat senzorul in locul platinii mobile, reglat distanta intre cama si senzor la 0.6, scos condensator, montat la loc capacul delcoului. Trecut la bobina. Aici totul ok pana cand am vazut ca am 2 fire - in instructiuni aparea doar unul. M-am uitat pe pozele din forum...am inteles, firul rosu se conecteaza la + ul bobinei. Dar cel negru?
Acum stau pe langa masina...si ma uit ca...la poarta noua icon_mrgreen.gif

Hmmm, mai cautai pe forum, cel negru se leaga la masa cumva? Pana nu ma lamureste cineva o las asa, ca mi-e ca o parlesc wacko.gif

This post has been edited by floryyn: 15 Oct 2007, 11:27

Attached thumbnail(s)
DSC00267.JPG ( Size: 238.23k ) Number of downloads: 308


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 15 Oct 2007, 11:39
Post #2888


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




Da, cel negru se conecteaza la masa.


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 15 Oct 2007, 12:50
Post #2889


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Asta dovedeste cat de mult sunt citite prospectele. sad.gif Scrie clar cu albastru si subliniat cu marker galben-lamai ca se monteaza exact ca AT01 in plus firul negru se leaga la sasiul masinii(minus).!!! mad.gif Cred ca trebuie sa pun doar poze.!! Ca se "citesc" mai usor.!!! wacko.gif blush.gif
Din pacate, cred ca 50% din cei care au primit AT011 si senzor, ori m-au sunat sau intrebat unde se pune firul negru, ori au lasat firul negru pe borna RUP cum a venit aprinderea in colet. Pai "fratilor" am legat-o la borna RUP a aprinderii sa nu "balangane" firul in cutie.!!!! laugh.gif

Re edit:

De ce nu ai montat aprinderea cu LED-ul in sus sa-l poti vedea. !!!!???? unsure.gif wink.gif

This post has been edited by gotronic: 15 Oct 2007, 13:17


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 15 Oct 2007, 13:37
Post #2890


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




aia e poza facuta de mine smile.gif
Gotronic merci am primit coletul si am montat aprinderea pe masina respectiva
multzam si numai bine!!!!

This post has been edited by Giurisici Fabian: 15 Oct 2007, 13:37


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floryyn
post 15 Oct 2007, 14:24
Post #2891


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 19 November 06
From: Targu Jiu




124.gif baieti, succes! dupa "lupte seculare" si multa neatentie, recunosc...am reusit! Initial, dupa edificarea mea deplina asupra firului negru...l-am pus la masa (asa credeam eu...) si i-am dat cheie...nimic...dai iar si iar...verifica firele, fise, capac delco, senzor, nimic. Tocmai vroiam sa pun iar platina si condensatorul (vorbisem cu un amic electrician la telefon si urma sa merg la el) cand mi-a venit ideea sa incerc altfel cu firul de masa. L-am pus la masa la talpa bobinei, dat cheie, pornit!

Ce se observa: dupa incalzirea motorului (inca nu mi-am pus la loc termostatul) si impingerea completa a socului motorul merge mult mai bine la relanti. Asta in conditiile in care nu am reusit sa ajustez avansul pentru ca nu mi se-alege care-i semnul de pe motor cu care se aliniaza cel de pe volanta...

Am iesit cu ea in drive test...se manifesta o singura problema, din cand in cand, adica da in nas la pornirea de pe loc, dupa care merge bine, motorul e mai putin zgomotos. Datul in nas e o problema veche, care paruse a se remedia dupa ce am desfundat returul la benzina (furtunul se exfoliase in interior si formase un dop). Dupa desfundarea returului nu-mi mai scapa benzina pe la tavita carburatorului si mergea fara dat in nas. Acum iar se prelinge benzina pe la pompa de sprit desi membrana e intacta, si vad ca iar da in nas. sad.gif

Concluzia: motorul merge mai bine, chiar in conditiile unui avans dereglat si a problemelor din carburator. Dupa "drive test", cu motorul cald, porneste instantaneu. Sa vad cum va porni maine dimineata, la 7 cand plec cu ea...azi au fost aici doar 2 grade si pe aprinderea clasica mi-a pornit abia la a 3-a cheie...

Faza tare a fost cu un vecin de-al meu, om la 60 si ceva de ani, posesor de break pe GPL. Vine omu', se uita, se minuneaza, zice da' cum naiba-ti merge tie fara condensator, si ce licare aici... icon_mrgreen.gif I-am explicat omului, si in final a conchis ca vrea si el. Omu' habar n-are de internet, nu le are cu electronica...

@Giurisici Fabian tongue.gif da, e poza ta, dau o bere drepturi de copyright biggrin.gif neavand camera digitala la indemana, am folosit ce aveam la indemana...

This post has been edited by floryyn: 15 Oct 2007, 14:32


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Oct 2007, 15:31
Post #2892


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pentru cei care nu stiu cum se monteaza senzorul gotronic si aprinderea AT011 e schitat de mine bafta. wub.gif


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 15 Oct 2007, 16:18
Post #2893


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Pentru C.C.:

Sa nu mi-o iei in nume de rau, dar se vede ca esti un pic cam pe langa electricitate. La fisele de bujii nu se pun sarme sa conduca tensiunea aia de valoare asa mare, ci... insertii de CARBON. Ce ai vazut tu acolo cand ai sectionat un conductor pentru bujii (fisa, cum vrei sa-i zici), era un material facut din CARBON ca sa conduca electricitatea si un fir, de cele mai multe ori, alb din matase pentru a spori flexibilitatea carbonului, care se stie ca e destul de casant (cei care au studiat si metalurgie -nu ma numar printre ei- stiu ca daca se pune carbon in otel devine mai rezistent, dar si mai CASANT, proportional su cantitatea de carbon).
Deci, era vorba de carbon si matase sintetica... nu vei gasi niciodata, nici la TESLA si nici la altii de renume, fise cu sarme in ele. Motivul: Carbonul conduce muuult mai lejer tensiuni si curenti decat o face un metal, fie el si Cu.

Acum, ca te-ai edificat, nu mai aburi si pe altii ca fisele sunt de c***t sau ca ce mai stiu eu ce... Ia fise noi, le masori, le sectionezi si te convingi ca nu vorbesc aiurea.

Bravo lui GoTronic pentru realizarea sa. Ma simt mandru ca se poate face asta pentru batrana Dacie


P.S.: Daciot pana la moarte!!!


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 15 Oct 2007, 17:41
Post #2894


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Eu stiam (dar nu bag mana-n foc) ca-s din cauciuc siliconic grafitat (firul din mijloc.!) ph34r.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 15 Oct 2007, 17:43
Post #2895


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




nici vorba sa ti-o iau in nume de rau si posibil sa ai dreptate. insa pot sa jur ca am vazut fise de masina cu un manunchi de sarme legate la papucii respectivi. credeam ca toate sunt asa. greseala mea. intr-adevar sunt absolut amator intr-ale electricii, insa o fisa care are mai mult de 4kohmi, e de aruncat. cel putin asa spune gotronic.
sal


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 Oct 2007, 17:52
Post #2896


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Siconi @ 15 Oct 2007, 17:18)
Pentru C.C.:

Sa nu mi-o iei in nume de rau, dar se vede ca esti un pic cam pe langa electricitate. La fisele de bujii nu se pun sarme sa conduca tensiunea aia de valoare asa mare, ci... insertii de CARBON. Ce ai vazut tu acolo cand ai sectionat un conductor pentru bujii (fisa, cum vrei sa-i zici), era un material facut din CARBON ca sa conduca electricitatea si un fir, de cele mai multe ori, alb din matase pentru a spori flexibilitatea carbonului, care se stie ca e destul de casant (cei care au studiat si metalurgie -nu ma numar printre ei- stiu ca daca se pune carbon in otel devine mai rezistent, dar si mai CASANT, proportional su cantitatea de carbon).
Deci, era vorba de carbon si matase sintetica... nu vei gasi niciodata, nici la TESLA si nici la altii de renume, fise cu sarme in ele. Motivul: Carbonul conduce muuult mai lejer tensiuni si curenti decat o face un metal, fie el si Cu.

Acum, ca te-ai edificat, nu mai aburi si pe altii ca fisele sunt de c***t sau ca ce mai stiu eu ce... Ia fise noi, le masori, le sectionezi si te convingi ca nu vorbesc aiurea.

Bravo lui GoTronic pentru realizarea sa. Ma simt mandru ca se poate face asta pentru batrana Dacie
P.S.: Daciot pana la moarte!!!
*


de fapt unele au pe interior un tub ,tub pe care este depus prin aceleasi procedee prin care se realizeaza rezistentele pelicula de carbon un strat de grafit , iar altele (cele cu matase care zici) au o sirma subtire se nichelina bobinata pe acel fir de matase la o masuratoare cu un ohmetru au o rezistenta intre 3kohmi si 14kohmi ce depaseste aceasta valoare sint considerate proaste


si din sirma chioara cum am eu (fisa centrala fiind rezistiva pentru a proteja BI)


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 15 Oct 2007, 17:55
Post #2897


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Merge si pana la 10 ...14 Kohmi, dar se pierde mult pe fise din energia scanteii. Cam 500....1000 ohmi ar fi ideale. Asa erau pe vremuri din fabricatie, dar erau din fir rezistiv bobinat...!!!! blush.gif

This post has been edited by gotronic: 15 Oct 2007, 17:58


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 15 Oct 2007, 20:56
Post #2898


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Bine, mai meseriasilor, si grafitul ce este?!? Cine stie sa dea o definitie a grafitului? Oare nu este tot din carbon obtinut?! Deci ne intoarcem de unde am pecat. Oricum, aveti dreptate ca e grafit, eu insa voiam sa accentuez faptul ca nu sunt sarme si sa explic omului ce a vazut, ca sa nu-si faca ganduri negre... ma rog, prea negre.

Deci am cazut de acord! Important e ca am invatat toti ceva, cred eu. Nu ma dau profesor, iar faptul ca si voi ati confirmat cele spuse de mine dovedeste ca nu am REinventat apa calda sau roata. rolleyes.gif tongue.gif

Sa auzim de bine.

15 Oct 2007, 21:00:
LE:

Si ca tot ce-i bun, nu tine mult. Acum gasesti tot felul de chinezarii, unele made in RO, mai proaste ca alea din orient. Mare pacat... lucrurile bune sunt cam greu de atins iar cele ieftine sunt de tras apa dupa ele. Parerea mea.

This post has been edited by Siconi: 15 Oct 2007, 21:00


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuxyz
post 15 Oct 2007, 21:05
Post #2899


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 23 August 07
From: Rm.Valcea




Am eu fise BOSCH de pe VW golf 2 cu sarma litata din cupru de aproximativ 2,5 mm2.
O sa pun si poze daca nu credeti.

This post has been edited by claudiuxyz: 15 Oct 2007, 21:15


--------------------
dacia logan 1,4 MPI *VW T3 1.6 D *2007 / 1984
Membru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 15 Oct 2007, 21:32
Post #2900


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




N-a zis nimeni ca nu crede, ci doar ca sunt rare sau scumpe. Astea obisnuite, chiar si cele siliconate sunt cu carbon.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Oct 2007, 21:53
Post #2901


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Ai mare dreptate si se practica la masinile nemtesti . Fisele tesla sunt realizate la interior din conductorul de carbon si avind doua invelisuri speciale pentru a elimina perturbatiile aparute pe traseu si auzite in castefonul masini si sunt mai flexibile wink.gif .Acuma eu ce am spus cu citeva postari mai sus nu faceti pe om daca nu are banuti sa nu isi poata monta AT011 din cauza fiselor wink.gif , degeaba ai fise bune aprindere buna senzor daca motorul e varza wink.gif ma refer la partea delcou carburator nu mai mentionez si altele . Asadar si daca vei avea pe fise 200 ko vei porni masina eu va spun fiindca am dat tot echipamentul jos de pe masina ma refer la senzor si aprindere si am trecut pe cel clasic . Fise intre 7 si 200 ko adica cele vechi platina capacul de delcou vechi si totusi porneste la sfert de cheie wink.gif. Atata teorie stiti multi iar practica va pune capac =)).


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 15 Oct 2007, 21:57
Post #2902


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Nimic mai adevarat, camarade!

15 Oct 2007, 22:00:
Daca nu ma insel prea tare, am impresia ca si fisele pentru "racing" sunt tot cu carbon. De ce sa fie asa? Cine da raspunsul e un mare meserias. Mai invat si eu cate ceva.

This post has been edited by Siconi: 15 Oct 2007, 22:00


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 15 Oct 2007, 23:42
Post #2903


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Si eu am fost foarte dezamagit de fisele de Urziceni, la vremea respectiva. in decurs de 3-4 luni rezistenta ajungea peste 200 Kohmi. Asa ca pana la urma am pus de Constanta, care erau din cupru chior. Si acum fosta mea Dacie merge perfect cu acele fise (si nici urma de parazit la MP3).

La Peugeot-uri (205-ul prietenei si 405-ul meu) am fisele originale. Sunt facute din conductor de nichelina si au intre3 si 8 ohmi, in functie de lungimea fisei (motorul e transversal deci fisele difera foarte mult ca lungime)

Oare de ce fisele de Dacia se intrerupeau in cateva luni iar astea merg impecabil de 17 ani?


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 16 Oct 2007, 09:26
Post #2904


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




QUOTE(djasu82 @ 15 Oct 2007, 21:53)
Ai mare dreptate si se practica la masinile nemtesti  . Fisele tesla sunt realizate la interior din conductorul de carbon si avind doua invelisuri speciale pentru a elimina perturbatiile aparute pe traseu si auzite in castefonul masini si sunt mai flexibile wink.gif .Acuma eu ce am spus cu citeva postari mai sus nu faceti pe om daca nu are banuti sa nu isi poata monta AT011 din cauza fiselor wink.gif , degeaba ai fise bune aprindere buna senzor daca motorul e varza wink.gif ma refer la partea delcou carburator nu mai mentionez si altele . Asadar si daca vei avea pe fise 200 ko vei porni masina eu va spun fiindca am dat tot echipamentul jos de pe masina ma refer la senzor si aprindere si am trecut pe cel clasic . Fise intre 7 si 200 ko adica cele vechi platina capacul de delcou vechi si totusi porneste la sfert de cheie wink.gif. Atata teorie stiti multi iar practica va pune capac =)).
*


sunt convins ca masina va porni si cu fisele alea, insa ma intereseaza care sunt (daca sunt) efectele negative asupra bobinei si aprinderii electronice. pt.ca, daca nu sunt, am putea sa le lasam in plata domnului si sa nu ne mai intrebam care este diferenta intre o fisa de 1kohmi si una de 200. intreb pt.ca nu stiu- nu de alta.

QUOTE(Siconi @ 15 Oct 2007, 21:57)
Nimic mai adevarat, camarade!

<span class='edit'>15 Oct 2007, 22:00:</span>
Daca nu ma insel prea tare, am impresia ca si fisele pentru "racing" sunt tot cu carbon. De ce sa fie asa? Cine da raspunsul e un mare meserias. Mai invat si eu cate ceva.
*


da, insa intrebarea e, cat de des se schimba fisele pentru "racing"? pentru ca aia schimba piese si consumabile dupa cateva zeci de km de cursa, pe cand pe mine ma intereseaza sa tina (daca s-ar putea) ani de zile, cum spunea cineva mai sus.


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Oct 2007, 13:50
Post #2905


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(C.C. @ 15 Oct 2007, 17:43)
[...]pot sa jur ca am vazut fise de masina cu un manunchi de sarme legate la papucii respectivi. [...]


Sint TREI tipuri de fise (sau atitea cunosc eu):

Rezistive = cu rezistenta distribuita, adica acele fise cu silicon grafitat. Grafitul ala se comporta cam ca si carbonul de pe rezistoarele cu carbon.
Ex: fisele de Urziceni, Tesla..
Inductive = cu acel tubulet de care spunea cineva pe care se infasoara un fir subtire in forma de spirala(de solenoid).
Ex: fisele Cielo am vazut ca-s asa.

Conductive = fir din cupru simplu.
Ex: Cele de Constanta.

Pe vremea basculantelor Bucegi si Carpati fisele erau conductive iar la capete (in conectorul de la bujii, numit si "lulea" din cauza formei) aveau un rezistor de 2-5 kohm pentru deparazitare. "Luleaua" avea un fel de ac filetat in care se infigea cablul si se rasucea pina acel ac se infileta in cablu, deci fisele erau refolosibile. Acel ac era montat cu o piulita asa incit si ansamblul putea fi eliminat pentru inlocuirea acelor rezistori.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 17 Oct 2007, 02:54
Post #2906


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




Hop sa ma bag si eu!

Curentului ii place mai mult rezistenta mai mica!

Deci cele mai bune (pentru motor si bobina) sunt cele din sirma chioara de cupru (zecimi de ohm rezistenta), dar se vor supara tare cei cu radiouri si nu numai (vor auzi niste paraieli frumoase plus ca se poate strica electronica masinii).

Fisele Racing, sunt din cupru chior nebobinat (acolo ii intereseaza in special performanta si mai putin parazitii).

Daca aveti fise cu rezistenta sporita (prin imbatranire) in mod sigur ati solicitat in plus bobina de inductie (ea a vazut o tensiune mai mare in secundar).

Cele cu rezistenta distribuita (carbon) sunt folosite DOAR pe criteriu de cost.

La o Supernova de 4 ani, am masurat intre 1,5 si 3 kOhmi (functie de lungime) si erau originale cu rezistenta distribuita (dar de calitate).

La un set Tesla siliconice, am masurat si 6 kOhmi (fisa cea lunga) si erau noi.

Cele de Urziceni (s-a tot scris si rescris) sunt de o calitate execrabila (le creste rezistenta enorm in timp).

Fisele originale (puse prin anii 70-80) erau cu fir bobinat pe miez de ferita (acelea de sute de ohmi).

Deci, d.p.d.v. electric, cele mai bune sunt cele cu sarma de cupru.

Doar ca sunt si cam ilegale (perturbatii).

Ca atare, ca si variante raman celelalte modele (gen Tesla s.a.m.d.) sau fise serioase de la masini din generatie mai veche DAR cu distribuitor (se vorbea de Cielo, astea sunt accesibile ca si pret, problema e sa fie OEM adica modelul original)

P.S. Eu am cu sarma de Cu, dar "tot" caut sa le schimb cu modelul cu sarma bobinata!


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Oct 2007, 11:21
Post #2907


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Alea de Cielo au alte contacte spre bobina, ceva in stilul mufei RCA.. cel putin bobina jumo are niste pini ca la RCA tata. Ma rog, se poate remufa o tablita ca la Dacia.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_3asy
post 17 Oct 2007, 11:31
Post #2908


membru cu permis :D


Group: Members
Posts: 569
Joined: 3 August 06




Montat aprindere! Intradevar un relanti mai stabil, motoru se aude altfel, deocamdata asta am realizat eu . mellow.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Laureate 1.4 benzina :X
B-50-HCR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
finutu
post 17 Oct 2007, 13:20
Post #2909


baga un - ..aere!


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 February 07
From: Bucuresti




la gotronic cat tre sa am distanta optima la bujii?


--------------------
Docia 1710 1943 - 1-B-113456
promo VN2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Oct 2007, 14:53
Post #2910


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Scrie pe prospect wink.gif pina la 1 mm vara si iarna 0,7-0,8mm wink.gif


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 95 96 97 98 99 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th June 2024 - 07:35
Forum Renault