Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
ovidius max |
![]()
Post
#3481
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|||
argon |
![]()
Post
#3482
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ce intelegi prin turometru digital? ca toate sunt electronice, si nu au legatura cu aprinderea electronica.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ovidius max |
![]()
Post
#3483
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
asta: http://www.adelaida.ro/product_info.php?cP...products_id=173
Si intreb pentru ca pe schema de conectare spune, ca o varianta, ca se leaga la iesirea de tahometru a aprinderii electronice. sau: digital = opusul lui analogic, cel cu „ceas”. This post has been edited by ovidius max: 15 Jan 2008, 12:38 |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
argon |
![]()
Post
#3484
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ignora partea cu aprinderea din schema, nu e vorba de Dacie, il legi normal pe bobina, are acelasi princiupiu cu turometrul clasic cu ac, difera doar modul de afisare.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3485
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Din cate stiu senzorul trage curent nu ca e alimentat in curent lasa-ma cu povestile de genul acesta. Asadar printr-o sarcina citesti curentul nu ca e alimentat cu curent. Dar hai sa nu ne certam ca nu are sens. .O descriere mai amanuntita o stie Gelu , senzorul greu se duce fiindca mai are si o dioda zener pusa in paralel cu alimentarea lui, o idee foarte buna . E nu inteleg ... e alimentat in curent mic parca ai fi electrician ca doar ei vorbesc asa " se alimenteaza in curent ".
This post has been edited by djasu82: 15 Jan 2008, 13:31 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ovidius max |
![]()
Post
#3486
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
Multumesc mult pentru raspuns
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3487
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Turometru digital = preaia impulsuri de la delco bobina de inductie sau arborele cotit prelucreaza semnalul provenit in semnal digital iar afisarea semnalului e sub forma numerica sau alfa numerica daca sunt si incluse cuvinte in procesare despre afisearea acelui semnal .
This post has been edited by djasu82: 15 Jan 2008, 13:29 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#3488
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
@M.I. Aceeasi problema si exact la fel a patit gaba acum 1 an. Dupa ce a oprit motorul cand a ajuns la lucru nu a reusit sa-l mai porneasca. Dar si el a "rezolvat" problema mi se pare la fel, dupa care cand a incercat din nou a pornit si porneste si in ziua de azi.
Problema la el,(dupa ce am discutat imediat ce s-a intamplat) a fost la legaturile de la minusul bobinei de inductie, unde era un papuc slabit, iar izolatorul de pvc al conductorului atingea carcasa metalica a bobinei. Afara era ori umezeala, ori ger. Probabil de la ger, s-a condensat apa pe fir si nefiind bine izolat, curentul de comanda al senzorului (destul de mic)i nu mai ajungea la intrarea bobinei in intregime, se pierdea pe fir la masa. Dupa ce a lucrat la schimbarea platinii, probabil a miscat firul si nu a mai atins la masa. La fel cum zicea djasu82, este posibil sa fi fost si izolatia de trecere de la delcou (platina) umeda bine sau chiar murdara si un pic umeda. Verifica lucrurile astea sa fie bine si nu o sa ai probleme. Si vezi ca nu cumva fisa de la cilindrul 2 (din fata) ce trece pe langa intrarea in delcou sa nu atinga surubul sau chiar firul de la platina. Acolo sunt tensiuni mari, si este suficient sa fie scapari foarte mici de curent ale izolatiei sa-ti faca figuri de genul asta. Deci sa nu se atinga fisele intre ele si nici pe firul cu senzor sa nu mai fie montat nimic (ma refer aici la vreun traductor de la instalatia de gaz, daca are sa fie pus pe bobina (-) la fel si turometrul [digital sau analogic]) |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
M.I |
![]()
Post
#3489
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Azi am umblat iar la aprindere si dupa montarea iar a senzorului de data asta nu a mai pornit deloc, dusa a fost.
![]() Am pus platina si a pornit imediat si asa am ajuns cu masina acasa. Acasa am demontata modului de aprindere si impreuna cu senzorul le-am luat de pe masina.NU vreau sa raman cu masina prin vreo intersectie pe drum. Toate cablurile electrice au la capete papuci si sunt prinse prin strangere. Am verificat si cu multimetru conexiunile electrice si totul pare in regula. Cand ajung la tara, acolo am posibilitatea, voi cositori toate legaturile electrice ce vin la papuci, o sa vad daca gasesc sa cumpar si izolatia si surubul pe care vine legatura de la platina ( senzor ). O sa fac astea ca sa elimin orice suspiciune legata de asa ceva, poate chiar sa imi iau cu mine ap. de fotografiat sa fac poze sa se vada si cum arata. Daca nici atunci nimic ....... ![]() |
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3490
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Tu ai alte probleme sincer legate de conexiune nu se face contact bine monteaza senzorul la distanta de 0.4mm sau 0.7mm eu merg cu 0.7mm distanta fata de cama fiindca asa mi s-a parut ca citeste mult mai bine varful camei . Nu stiu daca e plauzibila treaba ,dar belele ca sa mi se opreasca in trafic nu am avut in legatura cu senzorul si aprinderea at011 . Cu aprinderea at011 si senzorul am mers 400 de km dupa aceea am montat CDi in locul at011 iar senzorul tot in delco a ramas . Acum il am in casa si ma m-ai joc cu el pina cand ridic masina fiindca s-a blocat cutia de viteza si costa 500 de lei .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
M.I |
![]()
Post
#3491
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Sunt citeva luni de cand am aprinderea Gotronic, am montat-o atunci cand am luat-o si de atunci nu am mai pus mana la ea, pana azi cand nu a vrut sa mai porneasca. Si de atunci am mers cu masina cam 3000 km. Fac naveta cu masina la servici.
Ramane de vazut care este cauza problemelor, de acea spun exact ce sa intamplat. O sa spun ce am facut dupa ce umblu la ce am zis mai inainte. Am uitat sa spun ca am verificat si contactul cu cheie si vad ca vine tens. pe bobina deci nici de aici nu este, o sa o iau sistematic cu verificarile sa vad ce rezultate obtin. Mie teama daca nu gasesc nimic ![]() 15 Jan 2008, 19:20: Sa mai spun ceva poate nu m-am exprimat eu bine, cand am pus platina nu am dat jos decat senzorul, cutiuta rosie a ramas prinsa in continuare pe bobina, de aici surprinderea ca cu platina mergea iar cu senzorul mi-a creat problemele pe care le-am spus mai inainte. 15 Jan 2008, 20:37: Nu am avut rabdare si am luat in casa senzorul si aprinderea Gotronic. Mai am o bobina de inductie de rezerva in stare buna. Am conectat aprinderea la bobina, am facut legaturile, si am alimentat la o sursa de 12V de aproximativ 2A. Cand treceam varful unei surubelnite prin dreptul senzorului nu se intampla nimic, cand atingeam firul care vine la ruptor la masa deci simulind contactul de la platina fara senzor se aprinde ledul verde si apare si scanteia la bobina. Deci treaba asta vad ca ma duce tot la senzor defect. Gotronic, sa nu crezi ca pana acum am facut altceva cu aprinderea, pana azi a stat de cand am primit-o montata pe masina, doar acum m-am pus sa o testez sa vad ce are. This post has been edited by M.I: 15 Jan 2008, 19:37 |
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3492
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ai grije daca nu ai legat carcasa bobinei de inductie la minusul montajului si cred ca nu ai legat aprinderea si senzorul a primit un impuls inalt de tensiune . ti-as sugera sa treci cu magnetul prin fata senzorului.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#3493
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu trebuie nici un magnet sa verifici senzorul, este suficienta surubelnita cu o miscare longitudinala stanga dreapta (de-a lungul senzorului).
1. Nu am inteles de ce ai mai umblat la senzor la lucru, ca ziceai ca nu mai facea figuri.! 2. Poza ar fi bine sa o faci inainte de a face modificarile, sa vedem cam ce s-ar fi putut intampla. Poti sa faci poze si dupa.! 3. Cu o sursa de 2 amperi nestabilizata de 12 V, o sa ai in gol cca 20V si in sarcina cu bobina sub 8 V (valoare minima de functionare cu senzor, fara senzor merge mai jos) din cauza curentului de cca 4 Amperi, daca nu mai mult. Deci nu este edificator. 4. Poate fi (daca e ceva defect) si aprinderea (referinta de tensiune, care are mare importanta la functionarea cu senzor).! 5. Este mai greu de diagnosticat prin corespondenta si "legat la ochi" (fara sa vezi nimic). Daca consideri ca ar merge mai repede , trimite-mi prin posta ambele sa le testez eu, sau daca poti verifica astfel: Alimentezi senzorul printr-o rezistenta de cca 150...200 ohmi la o sursa relativ stabilizata (12...14Vcc). Masori curentul prin senzor in timp ce treci cu o surubelnita prin dreptul lui stanga dreapta. Vezi ce curent apare si ne spui.! Se mai poate si pe masina cu sistemul complet montat, inseriind un aparat de masura cu firul de la senzor (platina) pe scara de cca 20 mA sau 200 mA.! Rotesti de delcou, sau invarti paleta de la racire (motorul). Asteptam.! LE: Contactul cu cheia se masoara "sub sarcina", adica pui cheia in contact cu platina inchisa, si masori tensiunea la bornele bobinei de inductie (+) fata de masa. Sau intre +Baterie si +bobina de inductie. Ar fi bine sa masori aceasta tensiune si cand "dai" la demaror, poate contactul de la una din bornele bateriei este oxidat, sau alte contacte. Am intalnit cazuri (nu putine) ca tensiune aparea pe bobina cu cheia pe pozitia motor pornit, dar pe pozitia cand dai la demaror, nu era tensiune. Astfel motorul primea alimentare practic cand reveneai cu cheia in pozitia de pornit. Dac nu esti "iute" de mana, nu-ti porneste deloc sau foarte greu. Merita verificat.!!! This post has been edited by gotronic: 15 Jan 2008, 23:28 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
M.I |
![]()
Post
#3494
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Cred ca aleg ce mi-ati spus pe PM, nu ma mai complic cu altceva.
|
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
gotronic |
![]()
Post
#3495
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Adica o trimiti sa o verific eu??? (Sa trimiti si certificatul de garantie primit)
This post has been edited by gotronic: 16 Jan 2008, 08:29 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#3496
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Cel mai bine e sa se uite unul care se pricepe, adica un specialist. In cazul Gotronic, Dl.Gelu e cel mai potrivit om ca sa dea verdictul. Ceilalti mai invatam cate ceva sau ne actualizam cunostintele.
@djasu82: Cum iti merge cdi-ul cu ultimele modificari? Ai mai ajuns sa faci teste? |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
M.I |
![]()
Post
#3497
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Da, Gotronic o trimit prin posta, o sa va dau PM cand o pun la posta.
|
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3498
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Siconi @ 16 Jan 2008, 13:03) Cel mai bine e sa se uite unul care se pricepe, adica un specialist. In cazul Gotronic, Dl.Gelu e cel mai potrivit om ca sa dea verdictul. Ceilalti mai invatam cate ceva sau ne actualizam cunostintele. @djasu82: Cum iti merge cdi-ul cu ultimele modificari? Ai mai ajuns sa faci teste? Siconi tocmai azi am ridicat si eu dacia ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#3499
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Bine gandit, mestere. Nespus de rau imi pare sa stiu ca te-au tapit aia... Nici daca luai alta cutie nu cred ca ajungeai la pretul ala... dar ma rog, mana de lucru are un pret subiectiv (cate ore vreau eu, atatea trec).
Bine ca ai terminat si o ai laloc sigur. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
alamicntfs |
![]()
Post
#3500
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 19 June 07 From: ploiesti ![]() |
fise de bujii de urziceni noi rezistenta 16.5kohmi
![]() fise bosch silicone power - 5.8kohmi dupa 7000km tesla ignition leads silicone (noi) - 4.4 kohmi (masurate in magazin) ![]() vanzatoru ala mai avea putin si ma alerga dupa montarea aprinderii + senzor am urmatoarea problema: cand motorul este rece cu sau fara soc tras primele 3-4 min merge super prost...daca tin acceleratia constanta intrerupe..... (turometru scade 200 creste 400 ture) dar nu se opreste. dupa 4-5 min merge super bine. aceste probleme nu leam avut cu at01. parca ar merge in 3 bujii. distanta senz fata de muchia axuluide la delcou = 0.6mm (lera de 0.6 intra putin fortat 0.5 are putin joc). acum folosesc fise bosch+capacul vechi +luleaua veche 9(adika cele dinainte) cam ce ar trebui sa mai verific ? (bujiile nici nu leam scos , aveau o culoare rosiata toate si cu at01 mergea bine.brisk n15yc le am de 4000km) Attached thumbnail(s) at11.jpg ( Size: 190.57k ) Number of downloads: 539 senz.jpg ( Size: 86.23k ) Number of downloads: 535 |
--------------------
daciutza
1400/ astra caravan 1.7dti, abs+/corsa c 1.2 XE
1999/ 2004/2004
- ph82dic
|
|
gotronic |
![]()
Post
#3501
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
1. Pune si tu aprinderea aia sa fie perpendiculara pe bobina. coltul bornei BI este prea aproape de fisa centrala a bobinei astfel, nu ca ar fi probleme, dar e mai bine asa!!!)
2. Distanta fata de "muchia"axului delcou, trebuie sa fie fata de varful camei axului delcou, ca altfel poate atinge cand se roteste, dar poate asa ai facut.!? 3. Ai refacut reglajul avansului, dupa ce ai montat senzorul??? OFF Topic.!! La atasament!!! ![]() This post has been edited by gotronic: 17 Jan 2008, 15:41 Attached File(s) ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
argon |
![]()
Post
#3502
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ai decuplat condensatorul??
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
alamicntfs |
![]()
Post
#3503
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 19 June 07 From: ploiesti ![]() |
condensatorul este decuplat dar lam lasat acolo in caz ca se poate intampla ceva neplacut.
aprinderea o sa incerc sa o pun perpendicular dar tre sa vad sa nu loveasca capota in ea ca bobina este putin cam sus.distanta este fata de varful camei axului delcou. am pus fisele tesla (2 mai lungi, alea bosch erau toate la fel) si refacut " iar " avans, sa vad diferenta in seara asta cand plec. daca e tot la fel fur delcoul cu platina de la aia veche si fac un test ....ca am vazut ca at011 poate functiona si cu platina...... poate e o chestie minora si nu se observa.... o sa incerc sa schimb si bujiile ......ngk made in japan...le am in portbagaj(ca nu strica ) ![]() |
--------------------
daciutza
1400/ astra caravan 1.7dti, abs+/corsa c 1.2 XE
1999/ 2004/2004
- ph82dic
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3504
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
alamicntfs mai citeste si tu topicul acesta de pe la pagina 80 cel putin si fiindca s-a discutat mult despre aprindere at011 ,senzor ,reglaje ,bujii ,fise ,rotor si capac delco.
This post has been edited by djasu82: 17 Jan 2008, 17:18 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
alamicntfs |
![]()
Post
#3505
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 19 June 07 From: ploiesti ![]() |
din dorinta de ami face dacia sa mearga cat mai bine am bagat o groaza de bani cumparand o groaza de pise (de la magazine cat de cat bunicele, cand ajungeam acasa si incercam sa repar ceva vedem ca sunt pur si simplu piese de 2 bani) si am citi acest forum de la pagina 1 la 116....intradevar facand unele reglaje (din aceste pagini) am observat unele imbunatatiri........toti membrii acestui forum merita numai laude....
tocmai pentru ca am citit mult am luat aparatul de masura cu mine cand miam cumparat fise......o sa ma documentez mai mult.... acum treb sa plec cu masinuta (schimbai fise, reglat av, curatat capac delcou)....mai vorbim |
--------------------
daciutza
1400/ astra caravan 1.7dti, abs+/corsa c 1.2 XE
1999/ 2004/2004
- ph82dic
|
|
1300 |
![]()
Post
#3506
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 12 November 07 From: Iasi ![]() |
Buna seara! Cine poate sa-mi spuna cum pot monta aprinderea asta pe masina ? Precizez ca am primit-o cand am cumparat masina.Propietarul a spus ca trebuia sa mearga la un electrician dar nu a mai apucat. Daca puteti sa-mi dati mai multe detalii despre model, cum se leaga .... am atasat niste poze facute cu telefonul poate ajuta la ceva(la borne de la stanga la dreapta sunt urmatoarele inscriptii - n BK + )
va multumesc Attached thumbnail(s) IMG_0299.JPG ( Size: 288.73k ) Number of downloads: 581 IMG_0300.JPG ( Size: 295.29k ) Number of downloads: 574 IMG_0298.JPG ( Size: 206.61k ) Number of downloads: 548 IMG_0296111.JPG ( Size: 246.39k ) Number of downloads: 253 IMG_029799.JPG ( Size: 249.05k ) Number of downloads: 252 |
--------------------
Dacia
1300
1975
- IS 02 JBG Dacia 1300 @ 1975 fratuzoaica
Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne!!!!!!!!!!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#3507
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Bk = iesire pentru alimentare boboina de inductie
n = se leaga la platina (iesirea de semnal din delco) - = (minus) se leaga la borna de minus a bateriei auto sau la minusul de la alternator . + = (plus) se leaga la borna de la contact firul rosu +12v ( virul rosu pe clasic e pus pe borna de + de la bobina de inductie) mai ai doua borne pe care scrie 110B adica 110V ai tensiune de iesire de 110 volti. Aprinderea e ruseasca . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Bermude |
![]()
Post
#3508
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 January 08 ![]() |
Am intrat prima data pe forumul acesta,care e exceptional,deci merita cu prisosinta toate aprecierile,insa daca-mi este ingaduit as vrea din start sa subliniez ambiguitatea pe care am remarcat-o la sectiunea aceasta"aprinderi electronice",chiar din prima pagina!Banuiesc ca sunt(si nu putini)ingineri,printre cei care posteaza,si care(in opinia mea),ar trebui sa lamureasca clar fiecare schema tratata in parte,de ce e in stare,pentru ca electronica e o stiinta exacta,diferindu-se radical de arta,sub toate aspectele ei,unde subiectivismul ridicol nu ar trebui sa-si gaseasca locul !Trecand la concret,sunt o sumedenie de scheme cu unul, doua sau trei tranzistoare,care nu fac altceva decat sa preia rolul platinei,asigurand binenteles un circuit mai ferm si mai bine conturat bobinei de inductie,protejand in acelasi timp si platina,prin care nu mai trec cei sase amperi,ci mult mai putin! Chiar si AT 01,al domnului Gelu,protejeaza platina(fapt dovedit in practica),deoarece curentul(6 A) prin dispozitiv pleaca cu o oarecare intarziere,deabia dupa ce platinile s-au inchis complect,deci contactul fiind perfect, scanteia(arcul electric) e exclus(a)!Insa oameni buni,indiferent ca e dotat sau nu acest dispozitiv cu senzor de orice tip ar fi el,aducand o inbunatatire substantiala prin anularea "zborului platinii" la turatii mari,reprezinta totusi o treapta inferioara CDI-urilor!Am toata stima si tot respectul fata de domnul Gelu,de la care am cumparat deja a doua aprindere,atat AT 01 cat si AT 010,si trebuie sa recunoastem cinstit ca nu exista ceva mai bun si mai fiabil facut la aceasta ora la noi,dar genul acesta de aprinderi raman totusi niste "intrerupatoare" care cupleaza si decupleaza cei 12 V ai acumulatorului pe infasurarea primara a bobiniei de inductie si nimic mai mult,pe cand CDI-ul injecteaza o tensiune inalta,alta decat cei ....12V,pe aceiasi bobina de inductie! Comparatia intre cele doua scheme ar fi cam ca si cea intre un aeroplan si un avion cu reactie,care fiecare in parte isi au avantajele si dezavantajele lor,dar sunt de categorii diferite !Vreau sa-mi fac un Clarke,dar in acelasi timp vreau sa montez si AT 010 Gotronic,si atunci va trebui ca senzorul magnetic sa fie comun ambelor montaje,deoarece se pare ca nimeni nu a reusit sa faca un senzor la fel de fiabil si sigur in functionare ca cel al domnului Gelu,deci am nevoie de o schema sigura de adaptare a acestui senzor(daca exista) la Clarke,pentru ca domnul Gelu(toate respectele mele),nu vede cu ochi buni aceasta "adaptare" si nu e dispus sa ma ajute !In rest alegand cu grija componente de calitate,si cu o constructie robusta,sunt convins ca montajul va functiona din prima....fara probleme !Pe un sait strain am vazut o poza cu o rabla dotata cu o astfel de aprindere care sa ridicat pe rotile din spate !Poate fi vorba de probleme de fiabilitate,de executie in regim de amator,de cutie,de orice,insa nu de......randament! Deci... ??
This post has been edited by bucatzel: 3 May 2012, 16:41 |
--------------------
Dacia
Berlina
1989
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3509
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Cred ca ai scris pentru 117 postari , eu sunt convins ca dupa ce nimeni nu v-a mai avea dacie se v-a prezenta si senzorul asa zis minune pentru multi de aici de pe forum. Bermude sincer nu vei vedea in dataliu mai nimic sincer sau sa fie explicat cum s-a montat acel tranzistor acea rezistenta alcel integrat sau cum s-a implementat un soft intr-un microprocrsor sau cum s-a scris . Iar cei ce vor pune la dispozitie asa ceva vor fi loati la misto fiindca alti habar nu au ..... Ori cum pe mine nu ma crede nimeni ca doar sunt amendat cu 20% la reputatie multumesc.
This post has been edited by djasu82: 17 Jan 2008, 22:54 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#3510
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Bermude, m-ai facut sazambesc, gandindu-ma la cate paassaturi am "facut"eu la semafor cu "vechitura" mea din 1990. Hai sa te provoc un pic... Uita-te pe www.mobile.de la Peugeot 605... Masina arata probabil la ora actuala "ca ultimul harb"... Da, dar cei "adevarati" stiu ca sub capota aia cu design de antichitate "rage o bestie V6 de 3000 cmc benzina, de 167 de cai". Eu ma consider fericit deoarece am apucat sa dezmembrez o astfel de masina, am luat de pe ea tot ce am avut nevoie. Masina avea injectie multipunct, ABS, tractiune integrala, servodirectie, servofrana, geamuri electrice full, scaune de plus incalzite, inchidere centralizata, oglinzi electrice heliomate incalzite, incalzire independenta pasageri spate, aer conditionat. Si era fabricata in 1984! Ce faceau uzinele dacia in 1984? Ce faceau uzinele dacia in 2002? berlina pe injectie monopunct fara turometru? Ce ABS? Ce aer conditionat? Ce geamuri electrice?
Oricum, ideea era alta... Nu te lua dupa design-ul unei masini, conteaza ce are sub capota... A, un "edit" ulterior: sa stii ca CDI-ul nu se prea simte daca motorul e OK. Aprinderea inductiva e suficientam benzina odata aprinsa arde lafel, indiferent cat de puternica a fost scanteia initiala. Uita-te le toate masinile strainem sunt cu aprinderi inductive si nu dau nici un rateu, sunt absolut suficiente. This post has been edited by dyogenes: 17 Jan 2008, 23:35 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th July 2025 - 10:48 |