DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 116 117 118 119 120 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Bermude
post 18 Jan 2008, 00:03
Post #3511


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 17 January 08




Pentru "djasu82":nu sunt "117 postari" ci doar am postat de doua ori acelasi lucru,deh incepator,am vrut sa ating ceva esential,ceva caracteristic acestui forum,nu stiu cat am fost de inteles,probabil fiecare vrea sa se laude cu propriile lui realizari fara ca sa dea detalii concrete,astfel devenind slab credibil,oricum iti dau dreptate,te-am contactat si pe e-mail,dar nu mi-ai raspuns !!

Pentru "dyogenes": intamplator si eu am o "vechitura" de prin 90' si crede-ma sincer ca nu intentionez sa o transform in ceva care sa trezeasca....invidia celor cu bani ! Era doar o chestie de principiu prin exemplul cu harbul care se ridicase "pe doua roti" ! Acolo ziceau ca nu-i facusera nici o alta modificare decat aprinderea clarke ! Deci e clar ca harbul se cabrase lasand in spate un nor negru de fum,doar pentru ca nu rata nici o scanteie ! Apoi de treaba pe care ai zis-o cu ;"sa stii ca CDI-ul nu se prea simte daca motorul e OK.",trebuie sa-ti spun ca aprinderea tricotata de orice fel, era ultima mea grija daca aveam o masina noua ,sau aproape noua ! vorbim totusi de masini cu o stare destul de avansata de uzura,facute dupa o conceptie tehnica antica,dupa cum ai subliniat si tu !Eu de zece ani am segmentat-o o singura data,si i-am pus o aprindere AT01,iar la carburator un dispozitiv "economizor" scos dintr-un tehnium(mai complicat ca o "elica"),fara una dintre ele efectiv nu mai merge normal motorul ! Deci eu cand zic "Dacie" nu-mi trece prin cap o masina de curse,doamne fereste !


--------------------
Dacia Berlina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 18 Jan 2008, 00:19
Post #3512


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Sunt de acord ca orice om pasionat TREBUIE sa incerce si o aprindere CDI. Eu am experimentat cateva, uneia i-am si publicat schema peacest forum. Am incercat sa fac si o "megaaprindere CDI" cu condensator de 4 uF in loc de 1uF cat se foloseste de obicei. Prototipul a si merspe bancul de probe, folosea un integrat TL494 care comanda 2 tranzistoare mosfet de putere. Problema a fost modulul de descarcare, tiristoarele erau prea lente (traful pe ferita lucra la 24 Khz) iar MOSFET-urile se incalzeau tare. Aprinderea consuma in jur de 6A, (spre deosebire de 3A catia o aprindere clasica), scanteia era chiar foarte puternica. Comparand insa CDI-ul cu o aprindere inductiva buna (fara platina, evident), nu am constatat mari diferente in functionarea motorului. Am avut rezultate foarte bune si cu delcoul electromagnetic cu 4 magneti si senzor Hall, dar totusi senzorul lui Gelu e mai precis.

This post has been edited by dyogenes: 18 Jan 2008, 00:21


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bermude
post 18 Jan 2008, 01:15
Post #3513


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 17 January 08




Pai tocmai aici lasati voi omu' in ceata,uite si eu pot spune ca am incercat vre-o patru,cinci aprinderi pana acum ,si ca am fost foarte multumit de ele,adeca vre-o patru cinci "avioane cu reactie" dar m-am reintors totusi la ..."aeroplan" ca e mai sigur ! Si revin la ce am subliniat si in prima postare,ca amestecati permanent in comparatii "aeroplanele" cu ...."supersonicele" ! In fond dupa parerea voastra ca ingineri e mai superioara o aprindere CDI fata de "cutiuta rosie",sau e mai ..."slabuta",fara sa amestecam calitatea proasta a pieselor sau lucratura de amator ori incepatori in de-ale electronicii ?? Sau ma lasati sa cred ca nici macar nu banuiti ce montaj cu piese "militarizate" se ascunde in ....cutiuta ?? Pentru ca refuz sa cred cum ca,fiecare participant la acest forum ,din sectiunea asta ,are ca preocupare de baza reclama la "cutiuta rosie" ! Bun ! toata stima si tot respectul fata de produsul comercial al domnului Gelu,dar chiar nu exista ceva mai bun pe plan mondial decat "cutiuta rosie" ? Pe vremea impuscatului doar noi aveam "laser" care "topea tancurile rusesti",era un zvon cu care noi romanii ne mandream ! Acum avem 'cutiuta rosie" noi cei cu dacii uzate ?Am citit o postare mai din spate a domnului Gelu,in care explica cum ca acea cutiuta ar alimenta bobina de inductie cu o tensiune chiar mai mare decat un CDI ,deoarece nu se masoara tensiunea continua de pe primarul bobinei ,ci cea de ....."autoinductie " ! Eu cred ca un "comerciant" care-si vinde produsul e indreptatit la astfel de afirmatii si sunt scuzabile,insa un ....inginer....proiectant ?? wacko.gif

18 Jan 2008, 09:25:
Apoi,pentru o functionare corecta,eu cred ca valoarea de un singur micro al condensatorului de descarcare,e cea corecta ! Am vazut scheme in care acea valoare era chiar mai mica! Cred ca e cat se poate de normal ca sa creasca consumul montajului de la 3A pana la 6A daca acel condensator se pune de patru ori mai mare,iar tranzistorii finali sa se supraincalzeasca si sa se distruga! Ma mira doar ca la o valoare de 4u consumul a ramas doar de ....6A !O "inovatie" interesanta mi se pare cea a lui "djasu82" care a schimbat puntea de diode din secundarul trafului,cu o singura dioda de putere de inalta fregventa !Stiu ca a fost criticat si contrazis,dar in toate sursele din calculatoare si tv-uri se foloseste de multi ani aceasta metoda practica ,eficienta si mult mai putin stufoasa!In rest CDI-ul lui Clarke mi se pare perfect functional,cu toate ca noi romanii nu ne prea putem abtine sa nu aducem mici modificari pe ici pe colo . blush.gif Singurul lucru de care mai am nevoie ca sa nu arate ca o lucratura de amator ,e sa-mi spuna careva de unde pot sa comand acea cutie de aluminiu,cu restul cred ca o sa ma descurc cumva ! Revenind la senzorul lui gotronic ,cu toate ca nu pare o solutie eleganta,ma intreb de ce nu s-ar putea lua semnal pentru CDI de la borna de iesire a "cutiutei rosii" printr-o rez.de 100 ohmi,care se poate tatona prin incercari la o valoare mai mare(ca sa scada consumul) ? excl.gif

This post has been edited by Bermude: 18 Jan 2008, 08:25


--------------------
Dacia Berlina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jan 2008, 08:33
Post #3514


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(djasu82 @ 17 Jan 2008, 22:53)
..... Ori cum pe mine nu ma crede nimeni ca doar sunt amendat cu 20% la reputatie multumesc.
*



20% reprezinta warn-ul, si vezi motivul dand click pe el, reputatia e invers proportionala cu warn-ul, in sensul creste warn-ul , scade reputatia.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Jan 2008, 14:16
Post #3515


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(ceacu @ 18 Jan 2008, 13:46)
Discutia pe aici vad ca merge catre stupizenie! mad.gif

"Mare inovatie" e sa modifici o sursa in comutatie in contratimp si sa inlocuiesti redresorul bialternanta de la iesire cu unul monoalternanta!  radmasa.gif

Asta fara nici cea mai mica idee despre ce se petrece pe acolo! cu ochiul.gif
*


Ia mai citeste tu despre sursele in comutatie cu semnal de ordinul 20-40khz nu 50Hz cum spun multi chiar te rog sa pui o punte dubla alternatna si vei vedea randamentul in comutatie . Cand vei avea aparatura dupa aceea vei vorbi restul... doar cuvinte in plus pe forum. Em am vazut se poate face o dioda de comutatie rapida dioda cu frecventa de peste 1Mhz-15A-1500V.Tensiunea pe o punte dubla alternanta scade chiar si in comutatie fiindca cifrele vorbesc. Eu personal Cdi-ul l-am facut de placere mai mult fiindca imi place sa imi pun in valoare cunostiintele aprofundate si la liceu si la facultate dar mai mult in practica sunt aprofundate.Totusi da aprinderea realizata de Gotronic a dat randament chiar si mnoscantee in schimb senzorul isi merita toata luda fiindca il folosesc si eu si mai multe cunostinte. .

This post has been edited by djasu82: 18 Jan 2008, 14:40


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bermude
post 18 Jan 2008, 15:06
Post #3516


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 17 January 08




La postarea lui "djasu82" moderatorul a tinut sa adauge :"Totusi da aprinderea realizata de Gotronic a dat randament chiar si mnoscantee in schimb senzorul isi merita toata luda fiindca il folosesc si eu si mai multe cunostinte. ." Exact asta ziceam si eu,de cativa ani folosesc un AT 01,si recent am comandat un AT 010,intradevar e cel mai bun de pe piata romaneasca la aceasta CATEGORIE de produse,nimic de zis,daca cumva am avut o nota de ironie in postarea mea ,tin sa-i cer scuze neaparat domnului Gelu,si numai lui ! Ce am vrut sa subliniez e doar ca e un produs comercial omologat ,dansul are o firma,si ne cam plafonam invartindu-ne doar in jurul produsului respectiv .....nu credeti ? Astept moderatorul respectiv sa-si spuna parerea despre CDI,mai ales daca se incadreaza in aceiasi CATEGORIE cu AT 01 ,ca sa stim pe unde ne aflam huh.gif


--------------------
Dacia Berlina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jan 2008, 15:10
Post #3517


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Bermude @ 18 Jan 2008, 15:06)
La postarea lui "djasu82" moderatorul a tinut sa adauge :
*



Nu zau..ce te face sa crezi asta?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simism
post 18 Jan 2008, 17:03
Post #3518


Ce te uiti asa la mine?


Group: Members
Posts: 57
Joined: 26 October 07




Mi-am pus si eu Aprindere electronica de Tg Mures, acuma porneste la prima cheie dimineata! Salutare


--------------------
Renault Laguna iii 2011 4control - **###**
4Control+2.0Dci->LOVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_a17
post 18 Jan 2008, 18:14
Post #3519


hot rod romanesc


Group: Members
Posts: 200
Joined: 14 January 06
From: BRASOV




Raport dupa 10000 km : nici o problema de cand am pus aprinderea electronica cu senzor , porneste la -18 grade C(am avut cateva zile cu astfel de temperaturi) fara probleme, masina trage , nu da in nas, si sensibil consumul e mai mic(sa facut pe 5 drumuri de bucuresti dus intors), am si uitat cum arata senzorul , si astea nu sunt vorbe goala. Multumesc gotronic.
Bafta


--------------------
dacia 1300 '75 renault scenic RX4 '02 - BV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 18 Jan 2008, 22:25
Post #3520


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(M.I @ 16 Jan 2008, 16:30)
Da, Gotronic o trimit prin posta, o sa va dau PM cand o pun la posta.
*


Am primit azi aprinderea AT011si senzorul 011 prin Prioripost.
1. Aprinderea este buna.
2. Senzorul dupa cum se vede in poza 1 si 2 are lamela de arc "smulsa" din partea de senzor cu cca 2..3 mm.!!! (Poze facute la lucru cu mobilul.) sad.gif Am apasat pe lamela si am vazut ca incearca sa mearga.
3. Am desfacut rasina in dreptul lipiturii pe cablaj si se vede din poza 3 ca efectiv s-a smuls din lipitura si chiar din rasina.!!!
4. In poza 4 se vad niste "ciudatenii" pe "burta" senzorului. Nu stiu de la ce sunt, parca ar fi fost strans in menghina, dar mai sigur sunt urme de la un patent sau ceva asemanator, cu care s-a fortat exagerat la montarea senzorului in delcou. mad.gif

Am alimentat senzorul dupa ce l-am desfacut si MERGE. smile.gif Nu pot sa-mi inchipui de ce a iesit lamela aceea de acolo, ca-i foarte bine prinsa. Banuiesc ca este de la o operatiune mai brutala de montare/remontare repetata, sau/si de la o lamela de arc de 0,4 mm grosime (fata de 0,3 mm si cca 1mm mai ingusta, cat este normal acum) ce am folosit la inceput ptr. testari (otel inox foarte tare)

Poate M.I. ne spune mai precis cum s-a intamplat. sad.gif

5. Ca sa nu astepte M.I. (pana repar senzorul si-l torn din nou in rasina), am schimbat senzorul cu unul nou (negru) smile.gif si l-am pus la o coletarie rapida sa ajunga maine dimineata la destinatie.!

Cam atat cu acest incident si dealfel singurul de genul asta.! sad.gif blink.gif

Attached thumbnail(s)
1.jpg ( Size: 553.67k ) Number of downloads: 323
2.jpg ( Size: 550.4k ) Number of downloads: 324
3.jpg ( Size: 567.11k ) Number of downloads: 334
4.jpg ( Size: 84.85k ) Number of downloads: 351


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Jan 2008, 23:47
Post #3521


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Incidente la tot pasul ....

This post has been edited by djasu82: 19 Jan 2008, 16:16


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaita gtx
post 18 Jan 2008, 23:49
Post #3522


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 5 January 08
From: bucuresti




astazi am montat o aprindere at01 cu o bobina bosh buji bosh platina boch fise auto master surpriza a pornit la prima cheie fara nici un reglaj la avans sau buji fara soc trasd inainte pornea dupa 2 3 chei cu soc tras a merita investitia dar merita turometu este stabil la relanti la 700 ture fata de 1000 1100 ture inainte cand oscila se simte si o acceleratie mai rapida si motorul nu mai vibreaza sunt foarte multumit multumesc pt sfaturi lui gotronic

Attached thumbnail(s)
IMG_0076.JPG ( Size: 606.79k ) Number of downloads: 243


--------------------
dacia 1310 berlina 1990 - b 42 mia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.I
post 19 Jan 2008, 07:17
Post #3523


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 19 June 06




Daca era strans in menghina chiar nu mai ramanea nimic din el.
Multumesc lui Gotonic ca mi la schimbat, daca nu mi-l schimba trebuia binenteles sa platesc senzorul.
De cand il am pe masina a fost montat-demontat de aproximativ 4 ori, iar din astea 4 ori de 3 ori cand am avut probleme si deja nu mai mergea si l-am scos , am pus platina, apoi iar l-am pus .........
A intrat intradevar mai greu pe axul unde sta platina, nu intra cu joc pe acest ax ci cu o oarecare forta de presare, axul camei nu a frecat niciodata de senzor, nu l-am montat deci gresit.


--------------------
Dacia, 1310, LGN 1.5Dci, 1987, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 20 Jan 2008, 13:13
Post #3524


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@Bermude

In primul rand bine ati venit pe forum. Dar din pacate trebuie sa luati "botezul forumului" inca din primele postari.! Si eu am patit La fel! smile.gif

“Insa oameni buni,indiferent ca e dotat sau nu acest dispozitiv cu senzor de orice tip ar fi el aducand o inbunatatire substantiala prin anularea "zborului platinii" la turatii mari,reprezinta totusi o treapta inferioara CDI-urilor!”

Nu mai spune-ti !!!, blush.gif CDI-urile au aparut inaintea "inductivelor" datorita lipsei tranzistorilor de inalta tensiune performanti la vremea respectiva.!!! (din cate stiu eu). Iar senzorul nu aduce o imbunatatire numai la turatii mari, ci si la turatii "zero", ceea ce o platina nu poate realiza. Semnalul dat de senzor este digital. (dreptunghiular, adica 1 si 0 indiferent de turatie) In plus senzorul nu are nici o legatura cu tipul de aprindere (ca sa fie comparat) wink.gif

“deci am nevoie de o schema sigura de adaptare a acestui senzor(daca exista) la Clarke,pentru ca domnul Gelu(toate respectele mele),nu vede cu ochi buni aceasta "adaptare" si nu e dispus sa ma ajute ! “

Eu unul nu am zis asa ceva si nu am afirmat lucrul asta in discutiile purtate. M-am referit doar la adaptarea gen "djasu82" la care v-ati referit (din experienta), si nici nu am spus ca nu "va ajut". Mi-ati "sugerat" sa fac, sau sa dau si senzori separat sa poata functiona cu tot felul de aprinderi. Am zis ca pe viitor, cand o sa am si timp o sa fie poate si asa ceva, daca va mai fi nevoie.!!!

“Pe un sait strain am vazut o poza cu o rabla dotata cu o astfel de aprindere care sa ridicat pe rotile din spate !Poate fi vorba de probleme de fiabilitate,de executie in regim de amator,de cutie,de orice,insa nu de......randament! Deci... ?? “
“Era doar o chestie de principiu prin exemplul cu harbul care se ridicase "pe doua roti" ! Acolo ziceau ca nu-i facusera nici o alta modificare decat aprinderea clarke ! Deci e clar ca harbul se cabrase lasand in spate un nor negru de fum,doar pentru ca nu rata nici o scanteie !”


Aici as putea replica doar cu "Va uitati prea mult la televizor" Hai sa fim seriosi.! In plus nu incercati cu Dacia lucrul asta (nici daca-i noua), doar cu o "mica modificare" - Tractiune spate.! tongue.gif

“vorbim totusi de masini cu o stare destul de avansata de uzura,facute dupa o conceptie tehnica antica,”

Aceasta conceptie "antica" (motorul) nu prea s-a modificat dpdv mecanic si principial prea mult de cca 100 de ani. smile.gif (deci aproape suntem la zi, cu motorul si numai partea mecanica)

“de dyogenes
Comparand insa CDI-ul cu o aprindere inductiva buna (fara platina, evident), nu am constatat mari diferente in functionarea motorului.”


Aici aveti parerea unui executant si utilizator, practic, pe masina proprie (si nu numai) a ambelor variante de aprindere.! smile.gif

“Pai tocmai aici lasati voi omu' in ceata,uite si eu pot spune ca am incercat vre-o patru,cinci aprinderi pana acum ,si ca am fost foarte multumit de ele,adeca vre-o patru cinci "avioane cu reactie" dar m-am reintors totusi la ..."aeroplan" ca e mai sigur ! Si revin la ce am subliniat si in prima postare,ca amestecati permanent in comparatii "aeroplanele" cu ...."supersonicele" !”

Nu va baga nimeni in ceata (sunteti) si nu amesteca nimeni "aripile aeroplanelor", doar djasu82, laugh.gif care sare de la un "subiect" la altul "fara sa anunte in prealabil"!! Dar cu el ne-am invatat. ras hohote.gif Forumul, nu este o "comisie autorizata" care sa spuna ca e (sau care e) "alba sau neagra", fiecare isi da cu parerea, si se face inteles cum stie el. (mai mult sau mai putin bine) ohmy.gif

“dar chiar nu exista ceva mai bun pe plan mondial decat "cutiuta rosie" ? Pe vremea impuscatului doar noi aveam "laser" care "topea tancurile rusesti",era un zvon cu care noi romanii ne mandream ! Acum avem 'cutiuta rosie" noi cei cu dacii uzate ?”

Si ce va face sa credeti ca a fost doar un "zvon".!!! icon_mrgreen.gif

“dar genul acesta de aprinderi raman totusi niste "intrerupatoare" care cupleaza si decupleaza cei 12 V ai acumulatorului pe infasurarea primara a bobiniei de inductie si nimic mai mult,pe cand CDI-ul injecteaza o tensiune inalta,alta decat cei ....12V,pe aceiasi bobina de inductie!
Comparatia intre cele doua scheme ar fi cam ca si cea intre un aeroplan si un avion cu reactie, care fiecare in parte isi au avantajele si dezavantajele lor,dar sunt de categorii diferite”


“Am citit o postare mai din spate a domnului Gelu,in care explica cum ca acea cutiuta ar alimenta bobina de inductie cu o tensiune chiar mai mare decat un CDI ,deoarece nu se masoara tensiunea continua de pe primarul bobinei ,ci cea de ....."autoinductie " ! Eu cred ca un "comerciant" care-si vinde produsul e indreptatit la astfel de afirmatii si sunt scuzabile,insa un ....inginer....proiectant ?? “

nedumerire.gif
Aici, si putin mai "din spate" m-ati facut sa ma hotarasc sa postez, mad.gif si sa am rezerve in ceea ce priveste "modul de gandire" al domniei voastre in domeniul fenomenelor electrice, respectiv functionarea unei aprinderi "inductive".!!AUTOINDUCTIA.!!! La intreruperea unui circuit electric printr-o bobina, tensiunea de autoinductie ce apare la bornele ei este data de raportul di/dt (derivata curentului in raport cu derivata timpului). Considerand ca avem un curent de intrerupt (fie el 3...4 Amperi cat trece prin bobina), iar daca timpul in care acesta trecere din maxim in zero, tinde spre zero (teoretic), atunci tensiunea autoindusa la bornele bobinei tinde catre infinit. De aceea se pun diode zenner pe jonctiunile CE sau CB ale tranzistorului ce comanda bobinele de inductie, pentru a limita tensiunea de AUTOINDUCTIE la valori care sa nu distruga tranzistorul, si sa nu se strapunga primarul bobinei de inductie, si nu din alte cauze. Daca nu stiati, de ce faceti afirmatii "gratuite" ??? Timpul de "descarcare" al unei bobine in curent depinde de bobina, (inductanta, capacitatea ei parazita intre spire, materialul magnetic din care este facut miezul, respectiv histerezisul care "dicteaza" si pierderile de energie in camp magnetic....), condensatorul care se pune in paralel cu platina (respectiv tranzistorul de la aprindere) si de curentul care trece prin bobina.
Referitor la comparatiile facute, sunt putin deplasate si ironice. (Mai buna ar fi fost o comparatie ca cea intre un motor pe benzina si unul diesel, sau chiar unul wankel, rotativ.) blush.gif

“Apoi,pentru o functionare corecta,eu cred ca valoarea de un singur micro al condensatorului de descarcare,e cea corecta ! Am vazut scheme in care acea valoare era chiar mai mica! Cred ca e cat se poate de normal ca sa creasca consumul montajului de la 3A pana la 6A daca acel condensator se pune de patru ori mai mare,iar tranzistorii finali sa se supraincalzeasca si sa se distruga! Ma mira doar ca la o valoare de 4u consumul a ramas doar de ....6A !”

Aici sunt doar "pareri", smile.gif ca a multor altii. Nu vad de ce sunteti suparat pe ei. Daca vreti sa calculati : CxU=IxT de aici rezulta I=CxU/T (unde I= curentul, C=capacitatea, U=Tensiune pe condensator, T=timpul in care tensiunea ajunge la valoarea respectiva.)

“Revenind la senzorul lui gotronic ,cu toate ca nu pare o solutie eleganta,ma intreb de ce nu s-ar putea lua semnal pentru CDI de la borna de iesire a "cutiutei rosii" printr-o rez.de 100 ohmi,care se poate tatona prin incercari la o valoare mai mare(ca sa scada consumul)”

Aici aveti dreptate, smile.gif si eu am recomandat la fel pe forum. Ba mai mult, dupa o "nereusita" gen djasu82, diaconuliviu a folosit o astfel de metoda, care merge pe masina proprie. Si nu trebuie nici o rezistenta suplimentara inseriata cu iesirea aprinderii. Astfel senzorul + aprinderea poate comanda orice alta aprindere electronica (CDI sau inductiva), ce vrea muschiul fiecaruia.! wink.gif

“Astept moderatorul respectiv sa-si spuna parerea despre CDI,mai ales daca se incadreaza in aceiasi CATEGORIE cu AT 01 ,ca sa stim pe unde ne aflam”

Ce treaba are neaparat parerea unui moderator in special, nu-mi dau seama. Oricum, normal ca nu este "aceeasi categorie" (Punetile pe cantar si vedeti, au greutati semnificativ diferite) tongue.gif

In incheiere, vreau sa spun ca nu am intrat pe forum, sa-mi fac reclama. Pentru asta am un site pe care fac ce vreau. Am intrat sa fac putina "lumina" cu AT01 la vremea respectiva, sa nu creada lumea ca as fi vreun sarlatan. (cam asa eram tratat de unii, respectiv AT01). Pe urma a "aparut" AT011 cu senzor 011 (si nu AT010 cum ziceti) si am ramas pe aici. De "platit" pe unii sau pe altii sa-mi faca reclama nu tin minte, sau poate ati auzit domnia voastra si eu nu stiu, o-i fi avand
amnezie. Daca se mai continua in discutii de genul asta, nu o sa mai postez, ca nu vreau sa-mi pierd timpul (si asa putin) cu astfel de discutii. Am pierdut destul cu explicatii si "lectii"de masurare cu aparatul de masura a componentelor ce intra in sistemul de aprindere. Desi scrie relativ destul de clar in instructiunile de utilizare. ph34r.gif


This post has been edited by gotronic: 20 Jan 2008, 15:16


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 20 Jan 2008, 13:29
Post #3525


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Hai sa nu reaprindem scanteile precedente si sa solutionam pasnic incidentul creat. Aveti nevoie de mai multa diplomatie in tratarea acestei probleme.
Pana aici, eu nu am observat altceva din discutia voastra decat ca fiecare vrea sa-si impuna punctul de vedere si daca nu poate, cumva trebuie sa iasa in evidenta improscand pe altii cu ironii si sarcasm.

Fiecare vrea ca EL sa se afirme, sa fie ascultat si aclamat petru ca i-a dat lu' cutarescu peste nas fiind EL stia mai multe ca altii... si tot asa.

Ca idee, ma repet: folosesc in prezent AT01 cu platina si am in constructie un CDI. Daca nu ies socotile voi migra catre alte solutii, fara sa dau vina pe altii pentru insuccesele mele.

P.S.: Va rog sa aveti in vedere ca nu tin partea nimanui, deoarece niciunul nu ati fost suficient de intelepti sa finalizati si sa va ajutati ca niste colegi de forum ce ne aflam.

P.S.2: Daca exista si alti manufacturieri de aprinderi electronice in serie sau care au ceva inovatii in plus, sa posteze, sa faca concurenta, sa dea indicatii, sa ajute....dar nu sa critice aberant pe cei ce nu fac ca ei.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 20 Jan 2008, 19:56
Post #3526


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Fiecare isi apara produsul si punct. Gelu eu am reusit nu uita acest lucru am reusit sa adaptez perfect senozrul si fara aprindere at011 direct la alt montaj inductiv sau capacitiv nu cum au facut alti si hai sa nu ne mai atacam nici pe la spate precum " ca nu e bun cdi sau inductiva ca mia loat foc masina ca mi-au sarit pistoanele de la cdi sau alte chesti" va rog frumos si punct. Acesta e situl lui gotronic si s-a spus totul >>> aici

This post has been edited by djasu82: 20 Jan 2008, 20:15


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geopsi
post 20 Jan 2008, 20:16
Post #3527


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 September 07




mi-am luat si eu o rpoindere gotronic si azi am ajuns sa o pun pe masina. diferenta a fost vizibila imediat la modul ca relantiul si la 500rpm(sau aproape de locul unde nu mai sunt liniute pe turometru) e foarte stabil cu motorul la rece. si inainte pornea la prima cheie dar trebuia sa o accelerez 10-20 sec pana sa stea relantiu acum cat de jos dar sta imediat. si vad ca turometrul sta mai fix. mai am in plan sa completez aprinderea cu niste fise si bujii dar deocamdata mai astept ca e vremea buna si sunt multumit de aprindere!


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 20 Jan 2008, 20:18
Post #3528


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Frumos ar fi sa ne incurajam concurenta... daca eu fac cdi il incurajez pe Gotronic iar el pe mine in ceea ce facem, eventual ne ajutam cu idei si sfaturi bune, constructive, din care sa avem ce invata unii de la altii.

E cam mult ce spun eu, dar nu e imposibil. Cel putin asa ar fi frumos.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geopsi
post 20 Jan 2008, 20:25
Post #3529


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 September 07




in fine io tot nu inteleg ce fac cdi-urile astea? doar ca dau scanteia mai mare sa dai atatia bani?


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 20 Jan 2008, 20:25
Post #3530


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Siconi eu nu concurez si cred ca nici prieteni mei nu avem de ce.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 20 Jan 2008, 20:49
Post #3531


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




ati reusit
acum sunt cu totu in ceata

Gotronic, pana la urma, vinzi doar senzori?(separat)

CDI-u aduce ceva rau la motor?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 20 Jan 2008, 23:03
Post #3532


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Nu aduce "rau" la motor CDI-ul. Senzori separat, momentan nu. Si chiar daca ar fi separat, ar fi fara garantie. (se strica usor daca il alimentati in alte conditii decat cele pentru care a fost conceput, iar prea multe detalii despre el nu as dori sa dau, iar daca nu o sa mearga nu vreau sa ma injurati, asa ca nu mi-o luati in nume de rau). Nu ma intrebati de pret ca nu am facut separat.! O sa tin cont si de aceste doleante.
Numai bine!

This post has been edited by gotronic: 20 Jan 2008, 23:05


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
csongore
post 21 Jan 2008, 11:46
Post #3533


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 9 December 07




Acum am facut si eu un CDI lui Clark
1 -am modificat primul circuit integrat IR2115 care era pus ca converter dc-dc am schimbat cu PWM ul SG3525 care e mult mai stabil si se poate regla tensiunea merge la 50kHz cu modificarea aceasta nu-mi mai trebuie improvizarea ila cu diodele zener si rezistoare de 30K.
2 -mos-fet uri de joasa parte am pus IRF540
3 -mos-fet uri de iesire am pus BUZ91AF
4- cablajul reproiectat e jumate fata de original
5-iesirea de 300v este extra stabil si la sarcina maxima!!!
Merge grozav pe masa dar mai trebuie sa caut pe cineva sa testez direct la masina.
Mai revin cu poze


--------------------
xx xx xx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 21 Jan 2008, 13:33
Post #3534


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Asa sa faci!


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 21 Jan 2008, 18:32
Post #3535


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Si la mine mere grozav 480V stabil in sarcina pe 100 de ohmi la sursa si pe 2 ohmi pe iesirea amplificatorului. Azi am verificat si aprinderea at011 trage curent maxim 3A iar la turatie mica 2A scanteea e alba zic ca-i buna aprinderea.
Asteptam scheme impresi detali csongore .

This post has been edited by djasu82: 21 Jan 2008, 18:37


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 21 Jan 2008, 18:38
Post #3536


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Scanteia trebuie sa fie alb-albastruie, atunci are suficienta energie pentru a aprinde amestecul ca lumea. Daca e alb-rosiatica sau galbuie sau chiar rosiatica, e prea slaba.
Mai fa un test. Trebuie sa fie buna, atat scanteia cat si aprinderea.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Jan 2008, 20:39
Post #3537


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




din cite stiu eu o scinteie corecta trebuie sa fie albastra icon_mrgreen.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 22 Jan 2008, 21:19
Post #3538


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




la mine are o scanteie portocalie spre rosu..de maxim 3 mm...si misca motoru de la prima cheie(exceptand fumul alb.....si partea ca daca o las la ralanti fara soc imediat dupa pornire....merge, merge..si se opreste...iar cu motorul calai(nu cald f bine) mai are fluctuatii mici de turatie)....ce ziceti, alta bobina? o aprindere clark?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 22 Jan 2008, 23:08
Post #3539


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Bobina de inductie popa.gif fisele, condensatorul de la platina.... post-336-1110552483.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 22 Jan 2008, 23:59
Post #3540


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Omul are cdi, dle gelu.

Cristi, daca scanteia e rosie, energia ei nu e suficienta. ar trebui sa aibe o culoare albastra sau macar albastruie. Verifica daca nu ai scapari in traful ridicator si daca e bine si strans bobinat, iar miezul e perfect inchis in circuitul lui magnetic.
Mai verifica si condensatorul de acumulare... daca e prea mic (470nF/600V) pune unul mai mare (max. 2uF/600V)

Nu strica sa verifici fisele si bobina.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 116 117 118 119 120 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 05:06
Forum Renault