Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
Bermude |
![]()
Post
#3511
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 January 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina
1989
|
|||
dyogenes |
![]()
Post
#3512
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Sunt de acord ca orice om pasionat TREBUIE sa incerce si o aprindere CDI. Eu am experimentat cateva, uneia i-am si publicat schema peacest forum. Am incercat sa fac si o "megaaprindere CDI" cu condensator de 4 uF in loc de 1uF cat se foloseste de obicei. Prototipul a si merspe bancul de probe, folosea un integrat TL494 care comanda 2 tranzistoare mosfet de putere. Problema a fost modulul de descarcare, tiristoarele erau prea lente (traful pe ferita lucra la 24 Khz) iar MOSFET-urile se incalzeau tare. Aprinderea consuma in jur de 6A, (spre deosebire de 3A catia o aprindere clasica), scanteia era chiar foarte puternica. Comparand insa CDI-ul cu o aprindere inductiva buna (fara platina, evident), nu am constatat mari diferente in functionarea motorului. Am avut rezultate foarte bune si cu delcoul electromagnetic cu 4 magneti si senzor Hall, dar totusi senzorul lui Gelu e mai precis.
This post has been edited by dyogenes: 18 Jan 2008, 00:21 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Bermude |
![]()
Post
#3513
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 January 08 ![]() |
Pai tocmai aici lasati voi omu' in ceata,uite si eu pot spune ca am incercat vre-o patru,cinci aprinderi pana acum ,si ca am fost foarte multumit de ele,adeca vre-o patru cinci "avioane cu reactie" dar m-am reintors totusi la ..."aeroplan" ca e mai sigur ! Si revin la ce am subliniat si in prima postare,ca amestecati permanent in comparatii "aeroplanele" cu ...."supersonicele" ! In fond dupa parerea voastra ca ingineri e mai superioara o aprindere CDI fata de "cutiuta rosie",sau e mai ..."slabuta",fara sa amestecam calitatea proasta a pieselor sau lucratura de amator ori incepatori in de-ale electronicii ?? Sau ma lasati sa cred ca nici macar nu banuiti ce montaj cu piese "militarizate" se ascunde in ....cutiuta ?? Pentru ca refuz sa cred cum ca,fiecare participant la acest forum ,din sectiunea asta ,are ca preocupare de baza reclama la "cutiuta rosie" ! Bun ! toata stima si tot respectul fata de produsul comercial al domnului Gelu,dar chiar nu exista ceva mai bun pe plan mondial decat "cutiuta rosie" ? Pe vremea impuscatului doar noi aveam "laser" care "topea tancurile rusesti",era un zvon cu care noi romanii ne mandream ! Acum avem 'cutiuta rosie" noi cei cu dacii uzate ?Am citit o postare mai din spate a domnului Gelu,in care explica cum ca acea cutiuta ar alimenta bobina de inductie cu o tensiune chiar mai mare decat un CDI ,deoarece nu se masoara tensiunea continua de pe primarul bobinei ,ci cea de ....."autoinductie " ! Eu cred ca un "comerciant" care-si vinde produsul e indreptatit la astfel de afirmatii si sunt scuzabile,insa un ....inginer....proiectant ??
![]() 18 Jan 2008, 09:25: Apoi,pentru o functionare corecta,eu cred ca valoarea de un singur micro al condensatorului de descarcare,e cea corecta ! Am vazut scheme in care acea valoare era chiar mai mica! Cred ca e cat se poate de normal ca sa creasca consumul montajului de la 3A pana la 6A daca acel condensator se pune de patru ori mai mare,iar tranzistorii finali sa se supraincalzeasca si sa se distruga! Ma mira doar ca la o valoare de 4u consumul a ramas doar de ....6A !O "inovatie" interesanta mi se pare cea a lui "djasu82" care a schimbat puntea de diode din secundarul trafului,cu o singura dioda de putere de inalta fregventa !Stiu ca a fost criticat si contrazis,dar in toate sursele din calculatoare si tv-uri se foloseste de multi ani aceasta metoda practica ,eficienta si mult mai putin stufoasa!In rest CDI-ul lui Clarke mi se pare perfect functional,cu toate ca noi romanii nu ne prea putem abtine sa nu aducem mici modificari pe ici pe colo . ![]() ![]() This post has been edited by Bermude: 18 Jan 2008, 08:25 |
--------------------
Dacia
Berlina
1989
|
|
argon |
![]()
Post
#3514
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3515
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(ceacu @ 18 Jan 2008, 13:46) Discutia pe aici vad ca merge catre stupizenie! ![]() "Mare inovatie" e sa modifici o sursa in comutatie in contratimp si sa inlocuiesti redresorul bialternanta de la iesire cu unul monoalternanta! ![]() Asta fara nici cea mai mica idee despre ce se petrece pe acolo! ![]() Ia mai citeste tu despre sursele in comutatie cu semnal de ordinul 20-40khz nu 50Hz cum spun multi chiar te rog sa pui o punte dubla alternatna si vei vedea randamentul in comutatie . Cand vei avea aparatura dupa aceea vei vorbi restul... doar cuvinte in plus pe forum. Em am vazut se poate face o dioda de comutatie rapida dioda cu frecventa de peste 1Mhz-15A-1500V.Tensiunea pe o punte dubla alternanta scade chiar si in comutatie fiindca cifrele vorbesc. Eu personal Cdi-ul l-am facut de placere mai mult fiindca imi place sa imi pun in valoare cunostiintele aprofundate si la liceu si la facultate dar mai mult in practica sunt aprofundate.Totusi da aprinderea realizata de Gotronic a dat randament chiar si mnoscantee in schimb senzorul isi merita toata luda fiindca il folosesc si eu si mai multe cunostinte. . This post has been edited by djasu82: 18 Jan 2008, 14:40 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Bermude |
![]()
Post
#3516
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 January 08 ![]() |
La postarea lui "djasu82" moderatorul a tinut sa adauge :"Totusi da aprinderea realizata de Gotronic a dat randament chiar si mnoscantee in schimb senzorul isi merita toata luda fiindca il folosesc si eu si mai multe cunostinte. ." Exact asta ziceam si eu,de cativa ani folosesc un AT 01,si recent am comandat un AT 010,intradevar e cel mai bun de pe piata romaneasca la aceasta CATEGORIE de produse,nimic de zis,daca cumva am avut o nota de ironie in postarea mea ,tin sa-i cer scuze neaparat domnului Gelu,si numai lui ! Ce am vrut sa subliniez e doar ca e un produs comercial omologat ,dansul are o firma,si ne cam plafonam invartindu-ne doar in jurul produsului respectiv .....nu credeti ? Astept moderatorul respectiv sa-si spuna parerea despre CDI,mai ales daca se incadreaza in aceiasi CATEGORIE cu AT 01 ,ca sa stim pe unde ne aflam
![]() |
--------------------
Dacia
Berlina
1989
|
|
argon |
![]()
Post
#3517
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
simism |
![]()
Post
#3518
|
![]() Ce te uiti asa la mine? Group: Members Posts: 57 Joined: 26 October 07 ![]() |
Mi-am pus si eu Aprindere electronica de Tg Mures, acuma porneste la prima cheie dimineata! Salutare
|
--------------------
Renault
Laguna iii
2011 4control
- **###** 4Control+2.0Dci->LOVE
|
|
cristi_a17 |
![]()
Post
#3519
|
![]() hot rod romanesc Group: Members Posts: 200 Joined: 14 January 06 From: BRASOV ![]() |
Raport dupa 10000 km : nici o problema de cand am pus aprinderea electronica cu senzor , porneste la -18 grade C(am avut cateva zile cu astfel de temperaturi) fara probleme, masina trage , nu da in nas, si sensibil consumul e mai mic(sa facut pe 5 drumuri de bucuresti dus intors), am si uitat cum arata senzorul , si astea nu sunt vorbe goala. Multumesc gotronic.
Bafta |
--------------------
dacia 1300 '75
renault scenic
RX4 '02
- BV
|
|
gotronic |
![]()
Post
#3520
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(M.I @ 16 Jan 2008, 16:30) Am primit azi aprinderea AT011si senzorul 011 prin Prioripost. 1. Aprinderea este buna. 2. Senzorul dupa cum se vede in poza 1 si 2 are lamela de arc "smulsa" din partea de senzor cu cca 2..3 mm.!!! (Poze facute la lucru cu mobilul.) ![]() 3. Am desfacut rasina in dreptul lipiturii pe cablaj si se vede din poza 3 ca efectiv s-a smuls din lipitura si chiar din rasina.!!! 4. In poza 4 se vad niste "ciudatenii" pe "burta" senzorului. Nu stiu de la ce sunt, parca ar fi fost strans in menghina, dar mai sigur sunt urme de la un patent sau ceva asemanator, cu care s-a fortat exagerat la montarea senzorului in delcou. ![]() Am alimentat senzorul dupa ce l-am desfacut si MERGE. ![]() Poate M.I. ne spune mai precis cum s-a intamplat. ![]() 5. Ca sa nu astepte M.I. (pana repar senzorul si-l torn din nou in rasina), am schimbat senzorul cu unul nou (negru) ![]() Cam atat cu acest incident si dealfel singurul de genul asta.! ![]() ![]() Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 553.67k ) Number of downloads: 323 2.jpg ( Size: 550.4k ) Number of downloads: 324 3.jpg ( Size: 567.11k ) Number of downloads: 334 4.jpg ( Size: 84.85k ) Number of downloads: 351 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#3521
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Incidente la tot pasul ....
This post has been edited by djasu82: 19 Jan 2008, 16:16 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
mihaita gtx |
![]()
Post
#3522
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 5 January 08 From: bucuresti ![]() |
astazi am montat o aprindere at01 cu o bobina bosh buji bosh platina boch fise auto master surpriza a pornit la prima cheie fara nici un reglaj la avans sau buji fara soc trasd inainte pornea dupa 2 3 chei cu soc tras a merita investitia dar merita turometu este stabil la relanti la 700 ture fata de 1000 1100 ture inainte cand oscila se simte si o acceleratie mai rapida si motorul nu mai vibreaza sunt foarte multumit multumesc pt sfaturi lui gotronic
Attached thumbnail(s) IMG_0076.JPG ( Size: 606.79k ) Number of downloads: 243 |
--------------------
dacia 1310
berlina
1990
- b 42 mia
|
|
M.I |
![]()
Post
#3523
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Daca era strans in menghina chiar nu mai ramanea nimic din el.
Multumesc lui Gotonic ca mi la schimbat, daca nu mi-l schimba trebuia binenteles sa platesc senzorul. De cand il am pe masina a fost montat-demontat de aproximativ 4 ori, iar din astea 4 ori de 3 ori cand am avut probleme si deja nu mai mergea si l-am scos , am pus platina, apoi iar l-am pus ......... A intrat intradevar mai greu pe axul unde sta platina, nu intra cu joc pe acest ax ci cu o oarecare forta de presare, axul camei nu a frecat niciodata de senzor, nu l-am montat deci gresit. |
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
gotronic |
![]()
Post
#3524
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
@Bermude
In primul rand bine ati venit pe forum. Dar din pacate trebuie sa luati "botezul forumului" inca din primele postari.! Si eu am patit La fel! ![]() “Insa oameni buni,indiferent ca e dotat sau nu acest dispozitiv cu senzor de orice tip ar fi el aducand o inbunatatire substantiala prin anularea "zborului platinii" la turatii mari,reprezinta totusi o treapta inferioara CDI-urilor!” Nu mai spune-ti !!!, ![]() ![]() “deci am nevoie de o schema sigura de adaptare a acestui senzor(daca exista) la Clarke,pentru ca domnul Gelu(toate respectele mele),nu vede cu ochi buni aceasta "adaptare" si nu e dispus sa ma ajute ! “ Eu unul nu am zis asa ceva si nu am afirmat lucrul asta in discutiile purtate. M-am referit doar la adaptarea gen "djasu82" la care v-ati referit (din experienta), si nici nu am spus ca nu "va ajut". Mi-ati "sugerat" sa fac, sau sa dau si senzori separat sa poata functiona cu tot felul de aprinderi. Am zis ca pe viitor, cand o sa am si timp o sa fie poate si asa ceva, daca va mai fi nevoie.!!! “Pe un sait strain am vazut o poza cu o rabla dotata cu o astfel de aprindere care sa ridicat pe rotile din spate !Poate fi vorba de probleme de fiabilitate,de executie in regim de amator,de cutie,de orice,insa nu de......randament! Deci... ?? “ “Era doar o chestie de principiu prin exemplul cu harbul care se ridicase "pe doua roti" ! Acolo ziceau ca nu-i facusera nici o alta modificare decat aprinderea clarke ! Deci e clar ca harbul se cabrase lasand in spate un nor negru de fum,doar pentru ca nu rata nici o scanteie !” Aici as putea replica doar cu "Va uitati prea mult la televizor" Hai sa fim seriosi.! In plus nu incercati cu Dacia lucrul asta (nici daca-i noua), doar cu o "mica modificare" - Tractiune spate.! ![]() “vorbim totusi de masini cu o stare destul de avansata de uzura,facute dupa o conceptie tehnica antica,” Aceasta conceptie "antica" (motorul) nu prea s-a modificat dpdv mecanic si principial prea mult de cca 100 de ani. ![]() “de dyogenes Comparand insa CDI-ul cu o aprindere inductiva buna (fara platina, evident), nu am constatat mari diferente in functionarea motorului.” Aici aveti parerea unui executant si utilizator, practic, pe masina proprie (si nu numai) a ambelor variante de aprindere.! ![]() “Pai tocmai aici lasati voi omu' in ceata,uite si eu pot spune ca am incercat vre-o patru,cinci aprinderi pana acum ,si ca am fost foarte multumit de ele,adeca vre-o patru cinci "avioane cu reactie" dar m-am reintors totusi la ..."aeroplan" ca e mai sigur ! Si revin la ce am subliniat si in prima postare,ca amestecati permanent in comparatii "aeroplanele" cu ...."supersonicele" !” Nu va baga nimeni in ceata (sunteti) si nu amesteca nimeni "aripile aeroplanelor", doar djasu82, ![]() ![]() ![]() “dar chiar nu exista ceva mai bun pe plan mondial decat "cutiuta rosie" ? Pe vremea impuscatului doar noi aveam "laser" care "topea tancurile rusesti",era un zvon cu care noi romanii ne mandream ! Acum avem 'cutiuta rosie" noi cei cu dacii uzate ?” Si ce va face sa credeti ca a fost doar un "zvon".!!! ![]() “dar genul acesta de aprinderi raman totusi niste "intrerupatoare" care cupleaza si decupleaza cei 12 V ai acumulatorului pe infasurarea primara a bobiniei de inductie si nimic mai mult,pe cand CDI-ul injecteaza o tensiune inalta,alta decat cei ....12V,pe aceiasi bobina de inductie! Comparatia intre cele doua scheme ar fi cam ca si cea intre un aeroplan si un avion cu reactie, care fiecare in parte isi au avantajele si dezavantajele lor,dar sunt de categorii diferite” “Am citit o postare mai din spate a domnului Gelu,in care explica cum ca acea cutiuta ar alimenta bobina de inductie cu o tensiune chiar mai mare decat un CDI ,deoarece nu se masoara tensiunea continua de pe primarul bobinei ,ci cea de ....."autoinductie " ! Eu cred ca un "comerciant" care-si vinde produsul e indreptatit la astfel de afirmatii si sunt scuzabile,insa un ....inginer....proiectant ?? “ ![]() Aici, si putin mai "din spate" m-ati facut sa ma hotarasc sa postez, ![]() Referitor la comparatiile facute, sunt putin deplasate si ironice. (Mai buna ar fi fost o comparatie ca cea intre un motor pe benzina si unul diesel, sau chiar unul wankel, rotativ.) ![]() “Apoi,pentru o functionare corecta,eu cred ca valoarea de un singur micro al condensatorului de descarcare,e cea corecta ! Am vazut scheme in care acea valoare era chiar mai mica! Cred ca e cat se poate de normal ca sa creasca consumul montajului de la 3A pana la 6A daca acel condensator se pune de patru ori mai mare,iar tranzistorii finali sa se supraincalzeasca si sa se distruga! Ma mira doar ca la o valoare de 4u consumul a ramas doar de ....6A !” Aici sunt doar "pareri", ![]() “Revenind la senzorul lui gotronic ,cu toate ca nu pare o solutie eleganta,ma intreb de ce nu s-ar putea lua semnal pentru CDI de la borna de iesire a "cutiutei rosii" printr-o rez.de 100 ohmi,care se poate tatona prin incercari la o valoare mai mare(ca sa scada consumul)” Aici aveti dreptate, ![]() ![]() “Astept moderatorul respectiv sa-si spuna parerea despre CDI,mai ales daca se incadreaza in aceiasi CATEGORIE cu AT 01 ,ca sa stim pe unde ne aflam” Ce treaba are neaparat parerea unui moderator in special, nu-mi dau seama. Oricum, normal ca nu este "aceeasi categorie" (Punetile pe cantar si vedeti, au greutati semnificativ diferite) ![]() In incheiere, vreau sa spun ca nu am intrat pe forum, sa-mi fac reclama. Pentru asta am un site pe care fac ce vreau. Am intrat sa fac putina "lumina" cu AT01 la vremea respectiva, sa nu creada lumea ca as fi vreun sarlatan. (cam asa eram tratat de unii, respectiv AT01). Pe urma a "aparut" AT011 cu senzor 011 (si nu AT010 cum ziceti) si am ramas pe aici. De "platit" pe unii sau pe altii sa-mi faca reclama nu tin minte, sau poate ati auzit domnia voastra si eu nu stiu, o-i fi avand amnezie. Daca se mai continua in discutii de genul asta, nu o sa mai postez, ca nu vreau sa-mi pierd timpul (si asa putin) cu astfel de discutii. Am pierdut destul cu explicatii si "lectii"de masurare cu aparatul de masura a componentelor ce intra in sistemul de aprindere. Desi scrie relativ destul de clar in instructiunile de utilizare. ![]() This post has been edited by gotronic: 20 Jan 2008, 15:16 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#3525
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Hai sa nu reaprindem scanteile precedente si sa solutionam pasnic incidentul creat. Aveti nevoie de mai multa diplomatie in tratarea acestei probleme.
Pana aici, eu nu am observat altceva din discutia voastra decat ca fiecare vrea sa-si impuna punctul de vedere si daca nu poate, cumva trebuie sa iasa in evidenta improscand pe altii cu ironii si sarcasm. Fiecare vrea ca EL sa se afirme, sa fie ascultat si aclamat petru ca i-a dat lu' cutarescu peste nas fiind EL stia mai multe ca altii... si tot asa. Ca idee, ma repet: folosesc in prezent AT01 cu platina si am in constructie un CDI. Daca nu ies socotile voi migra catre alte solutii, fara sa dau vina pe altii pentru insuccesele mele. P.S.: Va rog sa aveti in vedere ca nu tin partea nimanui, deoarece niciunul nu ati fost suficient de intelepti sa finalizati si sa va ajutati ca niste colegi de forum ce ne aflam. P.S.2: Daca exista si alti manufacturieri de aprinderi electronice in serie sau care au ceva inovatii in plus, sa posteze, sa faca concurenta, sa dea indicatii, sa ajute....dar nu sa critice aberant pe cei ce nu fac ca ei. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#3526
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Fiecare isi apara produsul si punct. Gelu eu am reusit nu uita acest lucru am reusit sa adaptez perfect senozrul si fara aprindere at011 direct la alt montaj inductiv sau capacitiv nu cum au facut alti si hai sa nu ne mai atacam nici pe la spate precum " ca nu e bun cdi sau inductiva ca mia loat foc masina ca mi-au sarit pistoanele de la cdi sau alte chesti" va rog frumos si punct. Acesta e situl lui gotronic si s-a spus totul >>> aici
This post has been edited by djasu82: 20 Jan 2008, 20:15 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
geopsi |
![]()
Post
#3527
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
mi-am luat si eu o rpoindere gotronic si azi am ajuns sa o pun pe masina. diferenta a fost vizibila imediat la modul ca relantiul si la 500rpm(sau aproape de locul unde nu mai sunt liniute pe turometru) e foarte stabil cu motorul la rece. si inainte pornea la prima cheie dar trebuia sa o accelerez 10-20 sec pana sa stea relantiu acum cat de jos dar sta imediat. si vad ca turometrul sta mai fix. mai am in plan sa completez aprinderea cu niste fise si bujii dar deocamdata mai astept ca e vremea buna si sunt multumit de aprindere!
|
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
Siconi |
![]()
Post
#3528
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Frumos ar fi sa ne incurajam concurenta... daca eu fac cdi il incurajez pe Gotronic iar el pe mine in ceea ce facem, eventual ne ajutam cu idei si sfaturi bune, constructive, din care sa avem ce invata unii de la altii.
E cam mult ce spun eu, dar nu e imposibil. Cel putin asa ar fi frumos. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
geopsi |
![]()
Post
#3529
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
in fine io tot nu inteleg ce fac cdi-urile astea? doar ca dau scanteia mai mare sa dai atatia bani?
|
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3530
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Siconi eu nu concurez si cred ca nici prieteni mei nu avem de ce.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#3531
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
ati reusit
acum sunt cu totu in ceata Gotronic, pana la urma, vinzi doar senzori?(separat) CDI-u aduce ceva rau la motor? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
gotronic |
![]()
Post
#3532
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu aduce "rau" la motor CDI-ul. Senzori separat, momentan nu. Si chiar daca ar fi separat, ar fi fara garantie. (se strica usor daca il alimentati in alte conditii decat cele pentru care a fost conceput, iar prea multe detalii despre el nu as dori sa dau, iar daca nu o sa mearga nu vreau sa ma injurati, asa ca nu mi-o luati in nume de rau). Nu ma intrebati de pret ca nu am facut separat.! O sa tin cont si de aceste doleante.
Numai bine! This post has been edited by gotronic: 20 Jan 2008, 23:05 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
csongore |
![]()
Post
#3533
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 9 December 07 ![]() |
Acum am facut si eu un CDI lui Clark
1 -am modificat primul circuit integrat IR2115 care era pus ca converter dc-dc am schimbat cu PWM ul SG3525 care e mult mai stabil si se poate regla tensiunea merge la 50kHz cu modificarea aceasta nu-mi mai trebuie improvizarea ila cu diodele zener si rezistoare de 30K. 2 -mos-fet uri de joasa parte am pus IRF540 3 -mos-fet uri de iesire am pus BUZ91AF 4- cablajul reproiectat e jumate fata de original 5-iesirea de 300v este extra stabil si la sarcina maxima!!! Merge grozav pe masa dar mai trebuie sa caut pe cineva sa testez direct la masina. Mai revin cu poze |
--------------------
xx
xx
xx
|
|
Siconi |
![]()
Post
#3534
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Asa sa faci!
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#3535
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Si la mine mere grozav 480V stabil in sarcina pe 100 de ohmi la sursa si pe 2 ohmi pe iesirea amplificatorului. Azi am verificat si aprinderea at011 trage curent maxim 3A iar la turatie mica 2A scanteea e alba zic ca-i buna aprinderea.
Asteptam scheme impresi detali csongore . This post has been edited by djasu82: 21 Jan 2008, 18:37 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#3536
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Scanteia trebuie sa fie alb-albastruie, atunci are suficienta energie pentru a aprinde amestecul ca lumea. Daca e alb-rosiatica sau galbuie sau chiar rosiatica, e prea slaba.
Mai fa un test. Trebuie sa fie buna, atat scanteia cat si aprinderea. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#3537
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
din cite stiu eu o scinteie corecta trebuie sa fie albastra
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#3538
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
la mine are o scanteie portocalie spre rosu..de maxim 3 mm...si misca motoru de la prima cheie(exceptand fumul alb.....si partea ca daca o las la ralanti fara soc imediat dupa pornire....merge, merge..si se opreste...iar cu motorul calai(nu cald f bine) mai are fluctuatii mici de turatie)....ce ziceti, alta bobina? o aprindere clark?
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
gotronic |
![]()
Post
#3539
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Bobina de inductie
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#3540
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Omul are cdi, dle gelu.
Cristi, daca scanteia e rosie, energia ei nu e suficienta. ar trebui sa aibe o culoare albastra sau macar albastruie. Verifica daca nu ai scapari in traful ridicator si daca e bine si strans bobinat, iar miezul e perfect inchis in circuitul lui magnetic. Mai verifica si condensatorul de acumulare... daca e prea mic (470nF/600V) pune unul mai mare (max. 2uF/600V) Nu strica sa verifici fisele si bobina. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th July 2025 - 05:06 |