Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
Siconi |
![]()
Post
#5491
|
||
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
|
||
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#5492
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(argon @ 1 Feb 2009, 14:05) vad ca nu stii ce face surubul ala, el dozeaza cantitatea de amestec, nu il imbogateste sau saraceste cum tot afrirma unii din popor. La cafil monocorp nu este posibila modificarea raportului aer/benzina amestec decat prin modificarea jiclerelor. [....] Uite, repet, eu sint unul din popor care te contrazice: acel surub genereaza amestec cu dozaje diferite! El in sine face ce spui, mareste sau scade cantitatea de amestec numai ca acea cantitate de amestec (B+A) se amesteca cu inca o cantitate de A(AER). Adica xB+yA + ct. A ce crezi ca face? Vei avea cantitate fixa de aer din duza si deschidere pozitiva care se va aduna cu una variabila din amestec. Adica vei avea de fapt.. B/(Ax+Act)... ce functie crezi ca e aia? Constanta? eu zic ca nu. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#5493
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
unde se mai amesteca? nu vine emulsia gata facuta la surubul ala?!
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5494
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
QUOTE(2xGI @ 2 Feb 2009, 00:45) krapcarasu,am pus w20 dupa ce am citit aici pe forum cum ca ar fi dintre cele mai bune bujii,pe deasupra si compatibile cu motorul de dacie,dar poate ai dreptate si tre sa incerc si cu w16 (am sa cumpar si w16 sa vad cum se comporta).merci de sfat or fi f bune la 1.4 in stare buna.Prod recomanda la 1.3 echiv cu sinterom 14 np 18.in general la compresie mai mare se fol o cifra termica mai mare (bujii mai reci). De ex la mine fol sinterom np 18 la motor 1.4 pt ca stau prost cu compresia si am si un stil mai subturatechivalenta_bujii.GIF ( Size: 50.45k ) Number of downloads: 747 ![]() se pot si de aici selecta elemente generale despre bujii. ![]() Subscriu la 0.7-0.8 dist la bujii cu at 01 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5495
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(argon @ 2 Feb 2009, 08:16) unde se mai amesteca? nu vine emulsia gata facuta la surubul ala?! Ba da, de la surub vine emulsie in galerie unde se intilneste cu aerul tras pe duza sau pe linga clapeta (deschiderea pozitiva). Ma refer la pozitia clapetei PINA sa deschida o gaura de progresiune. Sau, o mica parte, pe gaurica aia miiiiiiica de la capsula vacuumatica. In caz de defecte, si de prin alte parti (simering servo, membrana servo, aer fals, dar nu de asta era vorba ci de aerul normal/necesar). This post has been edited by diaconuliviu: 2 Feb 2009, 15:46 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#5496
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Am montat mai nainte aprinderea electronica cu senzor AT011, merge bine masina, nu intrerupe nu are oscilatii de turatie, porneste usor, se comporta ca o aprindere clasica bine pusa la punct. Singurul aspect care nu l-am inteles a fost ca nu am putut regla avansul static cu ajutorul led-ului de control, am adus volanta la semn, si am invartit in sens invers acelor de ceas, si mi s-a aprins cam repede led-ul, drept urmare avansul era inexistent practic, cand am incercat sa pornesc motorul nu a pornit, l-am marit putin apoi, iar dupa ce a pornit l-am corectat la ureche; trebuia sa pun si o poza cu montajul, dar m-am grabit sa fug la butoane...
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5497
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Se roteste pana se stinge LED-ul, nu pana se aprinde. In momentul cand se stinge se produce si scanteia. Nu ati citit atent prospectul !!!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#5498
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
am vazut dupaia....oricum ii super aprinderea, nici motorul nu mai face galagie, porneste frumos....ce mai...merita tot efortul...multumesc inca odata
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5499
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#5500
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Cred ca cea mai mare satisfactie este aceasta: clientul e satisfacut, motorul e in parametri si producatorul multumit ca n-a muncit in zadar. Asa este, Gelu?
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
gotronic |
![]()
Post
#5501
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Din partea mea da, ma doare sufletul sa vad ca am muncit degeaba, nu am crezut ca dupa ce voi scoate AT011 cu senzor 011, o sa mai fie cerere ptr. AT01. Culmea culmilor, este ca nici un engros-ist nu se omoara dupa asa ceva si nici magazinele. (multi nici nu stiu de ea, altii le e frica sa nu ramana cu ele pe stoc. (cred). Cereti si voi la magazine sa aduca, ca saracii nici nu cred ca exista asa ceva. Tot AT01 cer in cantitati industriale (mii de buc. pe luna).!!!
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#5502
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
incearcati sa bagati cate un pliant cu at011 in fiecare cutie at01,asa vor afla oameni de ea si vor cere la magazine
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5503
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Asa am si facut.!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
kaput |
![]()
Post
#5504
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Acum cativa ani eram student la Fac Ovidius din C-ta, si un prof de-al meu de motoare termice facuse o aprindere foarte inteligenta. Era dotata cu un senzor de detonatie montat pe cilindrul nr. 2 de la volanta(cica acolo e temp cea mai mare si implicit probabilitatea cea mai mare sa apara detonatia).
Aprinderea era programata sa lucreze la limita detonatiei si marea avansul pana la limita, daca aparea detonatia micsora avansul cu 1-2 grade, daca nu il crestea cu 1-2 grade. Si asta la fiecare ciclu motor. A fost si la uzina la dacia, i-au dat o masina de serie sa o echipeze el cu ce stie, si au testat-o pe banc (poate doar motorul?) Oricum puterea crescuse cu 8-10%, consumul scazuse cu vreo 10%, cuplu mai bun. Asta au spus-o cei de le uzina dar au refuzat proiectul, ii costa prea mult implementarea la masinile de serie. Oricum tipul este super (profu). Acum o intrebare: este recomandat sa lucreze motorul la avans maxim? In toate regimurile de turatie? |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
radu_ionescu |
![]()
Post
#5505
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 4 February 08 From: Ploiesti ![]() |
avansul are o plaja destul de mare si in functie de carburant, de jocurile din motor si implicit din delcou motorul e bine sa mearga acolo unde merge bine adica regleza avansul pe motorul in functiune si cu acelasi tip de carburant de fiecare data (co 95 sau 98) nu odata mergi cu 98 odata mergi cu 95 si vrei sa mearga la fel cu amandoua la aceleasi reglaje
|
--------------------
DACIA
1410TLX
1987
- PH-10-TEU
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5506
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai nu ai cum sa supui motorul la asa ceva... la turatie mica ii dai avans ca sa stea la relanti, iar la turatie mai mare ii tai din avans, ca altfel se ineaca... eu parca asa stiu (sau e taman pe dos
![]() Eu cred ca aprinderea aia atat de inteligenta avea si un senzor de turatie sau o culegea de la bobina ca la turometru si stia la ce turatie e motorul si astfel cat sa-i dea avans in limita turatiei respective. Eu nu cred ca ii dadea avans la greu pana la limita detonatiei. Sau poate chiar asta e secretul prin care varia avansul: daca depista detonatii, indiferent de turatie, scadea avansul, deci la o turatie mai mica dadea un avans mai mare iar la o turatie mai mare dadea un avans mai mic. Senzorul de detonatie simtea detonatia motorului. Astfel, daca era la relanti (sa zicem 900 RPM), motorul cerea avans. Cand aparea detonatia, se oprea avansul. Cand crestea turatia, scadea si limita maxima de detonatie, asa ca reducea avansul pana la limita. Deci, daca meditezi chiar la ce ai enuntat tu, vei vedea ca raspunsul e chiar in cuvintelel tale. Detonatia nu se produce doar la turatii mai ridicate si nu e ceva cu limita fixa. E variabil in functie si de combustibil (cifra octanica), de temperatura motorului... nu doar de avans. Daca toate astea nu sunt corelate (cuma facut profu' tau prin senzorul de detonatie) atunci nu obtii mai nimic. E interesanta ideea de aprindere. Poate o mai gandim un pic, mai ales ca acum exista tehnologie mult mai accesibila si noua. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
kaput |
![]()
Post
#5507
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Pai cam asta am vrut si eu, sa aduc in discutie posibilitatea construirii unei aprinderi care se autoregleaza.
Da asa este, mai avea si un senzor de turatie, pe fulie parca si era elecromagnetic. Senzorul de detonatie era introdus in cilindru. Filetat ca o bujie. Alte detalii nu mai stiu, doar sa mai trec pe la facultate si sa-l gasesc pe profu'. |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
pcostica |
![]()
Post
#5508
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
vezi pe aici ca au facut baietii o aprindere cu gestionare electronica a avansului.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
liviu05 |
![]()
Post
#5509
|
![]() Membru din Brasov Group: Members Posts: 316 Joined: 7 May 05 From: brasov ![]() |
QUOTE(gotronic @ 5 Feb 2009, 21:14) Din partea mea da, ma doare sufletul sa vad ca am muncit degeaba, nu am crezut ca dupa ce voi scoate AT011 cu senzor 011, o sa mai fie cerere ptr. AT01. Culmea culmilor, este ca nici un engros-ist nu se omoara dupa asa ceva si nici magazinele. (multi nici nu stiu de ea, altii le e frica sa nu ramana cu ele pe stoc. (cred). Cereti si voi la magazine sa aduca, ca saracii nici nu cred ca exista asa ceva. Tot AT01 cer in cantitati industriale (mii de buc. pe luna).!!! ![]() ![]() Azi am montat aprinderea pe care mi-a- trimis-o prin posta la Brasov(am primit-o miercuri la posta, multumesc) si merge strasnic! |
--------------------
DACIA /Citroen
1300/ Xsara
1978(1989)2003
- BV05PAI
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5510
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
pcostica, ai cumva vreo schema pentru asta? Eu caut asa ceva de ceva vreme, dar nu am gasit ceva care sa imi satisfaca nevoile si dorinta de automatizare la nivelul pe care il urmaresc.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
soulraven |
![]()
Post
#5511
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
se poate realiza cu PIC-uri asa ceva. Eu am inceput sa fac o aprindere de genu asta, dar nu ma descurc de unu singur.....daca aveti propuneri si idei, sau ati mai lucrat cu pic-uri
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5512
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Sunt destule montaje si au fost prezentate pe acest topic . Eu daca mai tineam dacia ori realizam unu sau daca nu il cumparam si terminam balciu.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5513
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Iara tu... iti cumparai. Niciodata nu iti vei cumpara la cum te stiu eu. Mereu ai fi caut inventii si pe alea cumparate, le-ai fi dat jos si tot alea facute de tine ar fi fost mai viabile. Si sunt sigur ca asa este de regula. De-aia nu ma agit sa cumpar una, ci vreau s-p fac asa cum am eu nevoie. Exact cum ai fi facut si tu.
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
pcostica |
![]()
Post
#5514
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
pt inceput am ales http://a110a.free.fr/SPIP172/article.php3?id_article=9 dar am renuntat pt. ca nu ma descurc cu programarea.Zic 'pt inceput' deoarece ideea mea era
o aprindere cu doi senzori pe fulie, fara delco si cu bobina dubla.Mai am de asteptat! ![]() Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
soulraven |
![]()
Post
#5515
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
eu le-am gasit pe astea, foarte interesante si relativ usurel de facut, zic eu.
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm http://www.angelfire.com/ia/lfb/Pgbosch.html http://www.transmic.net/gb1684-V53.htm http://www.rcuniverse.com/forum/m_3422690/...e_2/key_/tm.htm |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Myhay1 |
![]()
Post
#5516
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 24 October 07 From: Iasi ![]() |
Salut vreau si eu o aprindere AT011 si senzor dar spuneti-mi si pretu... Gotronic nu merge sa iti dau pm ti-am trimis email
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5517
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Pe email, nu pot sa-ti trimit raspuns eu (nu primesti) in schimb, ti-am trimis raspuns pe mess (unde nu m-ai bagat in lista) si nici nu mi-ai raspuns.!!!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#5518
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Poate s-o fi razgandit omu... Pacat.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#5519
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#5520
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
cam ce pierde mai exact daca sistemul de aprindere clasic e bine pus la punct?
De la cea cu senzor poate pierde ceva, aici nu pot sa imi dau cu parerea, inca ma tot gandesc daca sa cumpar senzorii de la gotronic sau nu pentru teste. Cumva, ma tot gandesc ca e mai precisa platina si ma tot razgandesc pentru ca imi tot ramene in minte conceptia ca "la turatii mari platina da rateuri". Cand o sa am timp de teste o sa comand vreo 3 senzori si o sa expermentez diverse aprinderi, dar sunt convins ca nu o sa vad nu stiu ce mare imbunatatire. Nu cu cdi-ul din dotare oricum. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th May 2025 - 02:22 |