Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
brigada_diverse |
![]()
Post
#5641
|
||
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|||
gotronic |
![]()
Post
#5642
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 21 Mar 2009, 20:45) cat inseamna 1 grad avans(nu explicatia cu volanta ca nu ma ajuta cu nimic ca nu vad in mers)? adica...luati 2 repede, unul de pe delco, altul de pe bloc...cat e dx pt 1 grad avans(adica modificarea distantei dintre cele doua repede) de ex, desenam o linie alba cu vopsea pe bloc si delco pt 0 grade avans cam ce lungime are arcul de cerc care se formeaza cand misc delco-ul la 1 grad avans? 1 cm? mai mult? mai putin? Tinand cont ca delcoul se roteste de 2 ori mai incet decat arborele, un grad delcou inseamna 2 grade arbore. Daca masori diametrul delcoului (sau asezarea lui pe bloc) lungimea cercului este Dx3,14 (PI). Stii ca cercul are 360 grade si prin regula de trei simple, vezi cate grade corespun unui mm sau cati mm corespund unui grad.! ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#5643
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Inseamna ca acel arc ce l-ai vazut acolo e de la altceva...poate chiar de la vreo contra-greutate. Inseamna ca acel carbune e la locul lui. Altfel nu vad cum s-ar transmite energia din bobina la bujii
![]() ![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#5644
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
nu am vazut niciun arc
capacul de delco e chel, fara arc fara carbune, dar masina merge deci, daca arcul cazut, sa zicem ca a blocat una din contragreutati, se da seama usor? 2 min, fac o poza la capac |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
argon |
![]()
Post
#5645
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am desfacut mai multe delco-uri pana acum, dar nu am vazut nici o contragreutate
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#5646
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
uite cum arata un capac de delco cu care masina merge f bine(relativa treaba...cere avans mai mare si ma enerveaza)
s8002485.th.jpg pe langa plotu central e carbonizat plasticu.... traiasca at011 ca baga scantee mare...altfel ramaneam in drum de muuuult..... bujiile cred ca-s varza din cauza ca facea asta un paratrasnet de toata frumusetea+ fisele de 500 ohmi.... This post has been edited by cristitranca: 22 Mar 2009, 19:44 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
argon |
![]()
Post
#5647
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
normal ca cere avans mai mare, ti se pierde din puterea scanteii fara contact ferm acolo, si automat se decaleaaza momentul scanteiilor.
PS: ti-e greu sa pui alt capac? e scump? ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5648
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Ce bobina folosesti?
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#5649
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
acu, seara cand m-am dus, am vrut sa vad cum mai arata sub capac...si am verificat din intamplare cu mana..sa vad daca se mai simte carbunele
bobina ei....metalica cu cap de ebonita... alt capac am pus..unu negru cu un carbune f mic care nu atinge rotoru... alt capac la ora asta de unde am sa iau? vad maine printre vechituri..gasesc eu unu.... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
argon |
![]()
Post
#5650
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
iei maine, ca presupun ca nu-ti petreci noaptea la volan. ia Bosch sau Doduco nu metalplast sau alte pocnitori.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#5651
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
daba maine dupamiaza am treaba cu ea
curios e, ca daca ii dadeam avans mai mare nu mai aveam probleme....oricum...mare surpriza... pe clasic dabia daca pornea cu carbunele mic..dar fara el nici vorba... sa vad ce gasesc maine ![]() |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
gotronic |
![]()
Post
#5652
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
No, si va mirati ca is proaste Daciile, (is excroci comerciantii), vand altceva pe piata, ca fiinde de Dacie. Se iau dupa forma si marime.! De aia merg si masinile cum merg.!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
argon |
![]()
Post
#5653
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
no' acu update la problema mea, totul se leaga acum, problema cu pornirea greoaie si ce relatam mai sus a aparut de cand am schimbat distributia, daca inainte, pe platina la avans 0 delcoul statea cu capsula in planul dinspre radiator, dupa schimbare(facuta ca la carte, cu piese originale, pinioane aliniate) pentru avans 0 tot cu platina sa zicem, delcoul si-a modificat pozitia in planul celalalt, spre dreapta cam cu cat s-ar modifica cand pui sensor, va dati seama ca. cu senzor s-a dat si mai mult spre dreapta, deci clar s-a decalat cum ziceati voi.
Attached thumbnail(s) IMG_5503.jpg ( Size: 80.71k ) Number of downloads: 604 IMG_5508.jpg ( Size: 65.56k ) Number of downloads: 649 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5654
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
argon, e vorba de cele 2 semipotcoave de la avansul centrifugal... eu asa le numesc, desi e improrpiu. Sa nu spui ca nu te-ai prins.
cristitranca, e posibil sa iti mearga si fara carbune datorita tensiunii mari care se descarca in locul acela (gen fuler/trasnet), dar scade puterea scanteii pe bujii. Mi se pare ca la fel a explicat si gotronic... nu am apuca sa citesc tot. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#5655
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
si daia mai dadea cate un rateu si cerea avans mai mare...am pricipit...
referitor la gradele de delco..ma uitam la raportor care are raza mai mare decat gatul delco-ului...deci arc de cerc de 1-1,3mm e cam un grad |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
gotronic |
![]()
Post
#5656
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Pinionul ala nu se poate pune si invers? sa cada defazarea in cealalta parte? (sau muta cu un dinte)
![]() This post has been edited by gotronic: 22 Mar 2009, 21:48 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
RIVE |
![]()
Post
#5657
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Scuze pentru intarziere, ca raspuns pentru Argon (postarea 5638): inainte sa pilesti delcoul, poti verifica fazarea cu o lulea DODUCO dintr-aceea cu lamela in forma de T, aceasta acoperind mai bine suprafata plotului.
|
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5658
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Siconi @ 22 Mar 2009, 20:36) argon, e vorba de cele 2 semipotcoave de la avansul centrifugal... [...] Prin cartile dedicate le spune "maselote" sau contragreutati. QUOTE(RIVE @ 22 Mar 2009, 22:04) Scuze pentru intarziere, ca raspuns pentru Argon (postarea 5638): inainte sa pilesti delcoul, poti verifica fazarea cu o lulea DODUCO dintr-aceea cu lamela in forma de T, aceasta acoperind mai bine suprafata plotului. Posibil sa se rezolve asa sau cu o lamela "coasa" peste cea T a lulelei Doduco. La mine am alta solutie ca senzor, ca atare am "fazat" senzorul asa incit pe toata gama de avansuri Teul doduco e "pe plot". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#5659
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Acuma, imi dau si eu cu parerea, ca nu ma pricep asa bine. Daca delcoul nu se fazeaza bine (din cauza rotii alea dintate), nu e posibil ca si distributia la supape sa fie alta? Ma gandesc ca poate acele rori dintate or fi ele ca marime la fel, dar sa difere la fazare ptr. motoarele de 1,3 : 1,4:, 1,6. ??? Si cum la dacia se " lucreaza mai mult dupa ochi", de aici sa vina si alte probleme.!???
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#5660
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Delcoulil poti monta si cu defazaj fata de pozitia standard cam cu 90gr stanga si tot atatea dreapta. Cand mi-a facut setul un unchi (era acum vreo 10 ani) a aliniat gresit distributia si a trebuit sa defazam si delcoul (diferenta la distributie era de jumatate de dinte sau cam asa). Mult timp am avut pozitia ZERO mutata inspre dreapta ca toti ziceau ca am marit avansul prea mult. Si la ITP s-au mirat ca am asa "avans mare". Si el, saracul, era "normal".
De cand cu noul motor, treburile s-au remediat complet in acest sens (si in altele). |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#5661
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am rezolvat...am pus un capac negru de MP mai vechi
o sa ii refac avansul, dar semnul de pe volanta il las la 1 mm sub semnul de pe carcasa..sa am si eu un mic avans acolo... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
argon |
![]()
Post
#5662
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nici nu simti, lasa-l pe mijloc sau la inceput daca vrei sa se simta in bine.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5663
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@cristitranca: 1 mm pe volanta e cam "fix-pix"; pe unele carcase-ambreiaj vei vedea doua semne, plasate aproximativ la extremitatile fantei. Intre ele ai 2 grade, si daca imi amintesc bine distanta ochiometric e cam 20mm. Asa ca 1mm e cam 0,1 grade.
1 mm ala de care se vorbea mai sus era raportat la delco, mai exact la partea sa de sprijin (cea pe care apasa "gheara" de fixare). Ca sa te convingi, ia masoara diametrul volantei, inmulteste cu 3,14 si imparte la 360. Vei avea lungimea arcului ce "cuprinde" 1 grad. Parca si in carti era dat diametrul volantei? @gotronic: fazarea distributiei din acele pinioane e aceeasi la toate modelele dacia (1,3; 1,4; 1,6). Asta pt ca semnele alea sint facute asa incit prin ele sa se asigure un punct fix. Restul diferentelor sint facute prin "alinierea" din prelucrare a acelui punct cu "fazele" distributiei. Adica, am acea aliniere de puncte si fata de pozitia aia prelucrez arborele cu came "mai la stinga sau mai la dreapta" (scuzati exprimarea rurala, era pt intelegere usoara) asa incit fazele sa fie bune pt motorul respectiv. In plus, daca nu ma insel fazele sint aceleasi la 1,3 si 1,4. A, faptul ca din cauza vreunui SRL un punct de pe un pinion e decalat, asta e altceva. Cu ocazia asta se modifica fazele distributiei dar asta nu determina proasta fazare a delcoului cu pistonul (pt ca pui volanta la semn, recte la PMI[nterior] si "fazezi" delcoul cu acel semn. Scinteia va fi data corect dpv al fazei motorului, in schimb admisia si evacuarea vor fi decalate putin. Deci, DA, ai dreptate, daca pinioanele distributiei sint prost executate, toata fazarea admisie-evacuare va fi compromisa, in schimb aprinderea poate fi pusa la punct. Ca sa "bat cimpii" putin: multi recomanda pt consum mic arbore cu came de D1100, avind fazele mai "scurte"; in plus "coboara" putin si turatia de cuplu. Bun, acelasi lucru il obtii prin marirea jocului culbutorilor (acel reglaj recomandat de unii la 0,2/0,3 sau mai stiu eu ce "perechi"). Prin asta scade puterea, coboara turatia de cuplu, avind "start" mai bun dar.. motorul e mai zgomotos si creste probabilitatea spargerii unui culbutor sau uzura mai pronuntata a acestora din cauza impactului cu coada supapei. In sens invers, scazind putin distanta sub cea recomandata e posibil sa creasca puterea cu putin (prea putin) dar exista riscul sa ramii fara joc in anumite regimuri ceea ce ar determina de fapt o pierdere de putere. De aceea scaderea jocului e mai periculoasa decit cresterea lui. Bun, avind un decalaj provocat de un pinion in limite mici, e posibil ca prin corelarea cu un joc mai mare sau mai mic sa mut putin si punctul median al distributiei, ajungind la un compromis. Nu recomand asta ci folosirea unei perechi pinion/roata distributie corecte. o spuneam numai de dragul teoriei. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#5664
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
tu ziceai ca-ti merge ok la +6 grade...oricum la inceputul ferestrei, adica semnul aliniat in partea de jos, imediat ce incepe sa se vada, sunt ~5-6 grade, nu?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5665
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
ha?
Cine, eu? N-am spus ca are de-a face alinierea din fereastra cu ce merge la mine. La mine oricum setarea se face la 22,5 grade avans delco (adica 45 RAC), valorile de 6 grade (de fapt 8 actual) le fac din soft. Si pe clasic, aliniezi semnul dupa care stroboscopic cu decalare poti regla arcurile maselotelor sa ai 6 grade avans acolo. Cind abia se vede semnul cred ca ai vreo 5 max. Ma rog, asta se poate deduce prin acea masurare de diametru volant. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#5666
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(MECCA @ 16 Mar 2009, 13:38) @GOTRONIC domnule Gelu am facut o singura verificare cea cu sensul in care tre sa conduca....conduce in ambele sensuri.Cred ca s-a cam dus senzorul ![]() Am ridicat coletul azi. Senzorul nu are nimic, nu stiu cu ce ati masurat si pe ce scala.!!! Poate facea scurt tresa metalica cu lamela pe undeva. L-am desfacut ptr. lamela care era un pic iesita din carcasa (nu stiu de ce).! Este posibil sa fie din aprindere o problema (desi pe platina merge). Poate trimiteti si aprinderea, sa vad daca e ceva cu ea.!!! |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
adrianne |
![]()
Post
#5667
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
De curiozitate, de ce, cu motorul rece, AT011 aprindere si senzor, pe GPL am relanti la 500 rpm iar pe benzina la 800, in timp ce cu motorul cald am 1000 pe ambele variante.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5668
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
ptr. ca pe gpl se trece in mod normal cu motorul cald.
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
adrianne |
![]()
Post
#5669
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Multam fain
![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5670
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(adrianne @ 24 Mar 2009, 20:57) De curiozitate, de ce, cu motorul rece, AT011 aprindere si senzor, pe GPL am relanti la 500 rpm iar pe benzina la 800, in timp ce cu motorul cald am 1000 pe ambele variante. QUOTE(gotronic @ 24 Mar 2009, 21:43) ptr. ca pe gpl se trece in mod normal cu motorul cald. Mai bine zis pentru ca vaporizarea celor doua (benzina si GPL) sint diferite, cantitatile arse la rece fiind "producatoare" de turatii diferite. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th May 2025 - 02:09 |