DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 23 24 25 26 27 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

musti
post 24 Dec 2005, 02:11
Post #721


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(BLK @ 23 Dec 2005, 19:40)
stateam eu si ma gandeam la stroboscopul ala cu leduri pe care ziceam mai sus ca-l fac... am gasit o schema la http://www.niqro.lx.ro/stroboLED.htm da la sfarsit se complica, nu pot sa leg altfel stroboscopul la masina? trebuie musai cu tablitele alea, adica trebuie neaparat pus pe izolatia la fisa? dati o idee. si cum sa fac sa pun mai multe leduri? schimb tranz ala final cu unul de putere si pun mai multe leduri in paralel? acolo zice ca daca pun un tranz mai mare nu merge decat cu maxim 3 leduri, si ca ar consuma 1A. pai ce 3 leduri consuma 1A??? blink.gif

prima data ma gandeam ca pun direct 3 sau 4 leduri in serie si le leg, da dupa aia m-a traznit, ca tre sa le leg numai la o fisa, nu merge pus ca becul cand e motorul oprit sad.gif
*


Schema, asa cum e data, mi se pare riscanta pt. LED-uri. Autorul are o scuza: la vremea cand a aparut cartea (1989) nu se gaseau LED-uri ultra-bright si omul a ales sa supravolteze drastic, in impulsuri, LED-uri obisnuite, in vederea obtinerii unei straluciri maxime. Nu sunt adeptul unei astfel de abordari.
Ce-i de facut? Mai intai te sfatuiesc sa folosesti tranzistori de comutatie (ex. 2N2222) pt. comanda LED-urilor, castigand precizie. Apoi, un nr. de 9 LED-uri ultra-bright, de preferinta albe, iti sunt suficiente. Pe acestea le pui intr-o combinatie serie - paralel de 3 X 3 LED-uri. Cum tipic pt. un astfel de LED I=20mA la U=3V, bateria ta va consuma 60mA la 9V. Aceasta tensiune + Ucesat (1,6V, tensiunea colector-emitor la saturatie pt. tranzistorul driver din exemplul meu) = 10,6V. Diferenta pana la cca. 14,4V, cat e tensiunea de alimentare cu motorul in functiune, va fi de 3,8V. Aici poti alege 2 cai. Fie legi direct bateria de LED-uri cu anodul la plus si catodul la colectorul tranzistorului, caz in care ea va fi supravoltata, dar nu in halul din link (fiecare LED va suporta impulsuri de cca 28mA), fie pui in serie cu bateria un rezistor balast, care sa preia caderea de tensiune de 3.8V. Valoarea lui o afli din legea Ohm: R=U/I (unde U=3.8V si I=60mA). Vei putea pune o valoare standardizata de 68 ohm/0,5W. In cazul in care datele de catalog difera, poti reface calculele.

Si inca ceva: daca poti sa alegi, cumpara LED-uri cu unghi de imprastiere a luminii cat mai mic (ex. 15 grade), pt. ca focalizeaza lumina intr-un spot mic. Le poti planta pe un textolit grupat, in picioare, fara sa tai terminalele (capsula la distanta de cablaj). Aceasta asezare iti va permite apoi sa orientezi fasciculele luminoase astfel incat sa obtii convergenta tuturor intr-un singur punct, la 15-20cm distanta.

Cat despre senzor, bineinteles ca trebuie sa-l pui pe fisa bujiei. Altfel cum crezi ca ar putea sa "simta" momentul aparitiei scanteii la bujia respectiva? In link-ul pe care l-ai dat exista si descrierea constructiei senzorului.
In afara de senzori capacitivi, exista scheme de stroboscoape care folosesc senzori inductivi. Un astfel de stroboscop am construit si eu cu ani in urma. In acest caz senzorul era o bobina de 40-50 de spire CuEm pe un inel de ferita suficient de mare ca fisa bujiei sa treaca usor prin el.

Sper ca ti-am putut fi de folos.

This post has been edited by musti: 24 Dec 2005, 02:35


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 24 Dec 2005, 02:32
Post #722


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




multumesc pentru detaliile multe smile.gif

am gasit leduri asa:

LED 5mm , Alb , 8000 mcd .

- Intensitate luminoasa : 8000mcd
- Unghi de vedere : 15 grade
- Lungime de unda : -
- Tensiune : 3.6 V
- Intensitate curent : 20 mA

8000mcd cred ca ar fi de ajuns daca as pune numai 3, dar o sa il fac cu 3x3 ca sunt destul de ieftinute ledurile si in felul asta poate merge bine si pe lumina.

si atunci vine 3.6V x 3 = 10.8 + 1.6 = 12.4
raman 2 volti pe 60mA care dau 33 ohm de 0,25W.

e bine?

cat despre sonda capacitiva, ma plangeam si eu ca e cam greu de facut, si intrebam poate a incercat cineva ceva mai simplu, sau poate imi da un sfat din ce si cum sa o fac mai simplu... carlig de rufe 052.gif

This post has been edited by BLK: 24 Dec 2005, 02:35


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musti
post 24 Dec 2005, 02:38
Post #723


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(BLK @ 24 Dec 2005, 02:32)
multumesc pentru detaliile multe smile.gif

am gasit leduri asa:

LED 5mm , Alb , 8000 mcd .

- Intensitate luminoasa : 8000mcd
- Unghi de vedere : 15 grade
- Lungime de unda : -
- Tensiune : 3.6 V
- Intensitate curent : 20 mA

8000mcd cred ca ar fi de ajuns daca as pune numai 3, dar o sa il fac cu 3x3 ca sunt destul de ieftinute ledurile si in felul asta poate merge bine si pe lumina.

si atunci vine 3.6V x 3 = 10.8 + 1.6 = 12.4
raman 2 volti pe 60mA care dau 33 ohm de 0,25W.

e bine?

cat despre sonda capacitiva, ma plangeam si eu ca e cam greu de facut, si intrebam poate a incercat cineva ceva mai simplu, sau poate imi da un sfat din ce si cum sa o fac mai simplu... carlig de rufe 052.gif
*


Vezi ca tocmai am editat post-ul anterior cu niste mici completari!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musti
post 24 Dec 2005, 02:40
Post #724


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(BLK @ 24 Dec 2005, 02:32)
multumesc pentru detaliile multe smile.gif

am gasit leduri asa:

LED 5mm , Alb , 8000 mcd .

- Intensitate luminoasa : 8000mcd
- Unghi de vedere : 15 grade
- Lungime de unda : -
- Tensiune : 3.6 V
- Intensitate curent : 20 mA

8000mcd cred ca ar fi de ajuns daca as pune numai 3, dar o sa il fac cu 3x3 ca sunt destul de ieftinute ledurile si in felul asta poate merge bine si pe lumina.

si atunci vine 3.6V x 3 = 10.8 + 1.6 = 12.4
raman 2 volti pe 60mA care dau 33 ohm de 0,25W.

e bine?

cat despre sonda capacitiva, ma plangeam si eu ca e cam greu de facut, si intrebam poate a incercat cineva ceva mai simplu, sau poate imi da un sfat din ce si cum sa o fac mai simplu... carlig de rufe 052.gif
*



E bine. Poti sa le lasi si fara rezistorul balast. In impulsuri scurte nu patesc nimic.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musti
post 24 Dec 2005, 02:54
Post #725


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(Siconi @ 23 Dec 2005, 20:50)
...BA, lasati betia, ca aveti masini si... nu se stie niciodata cum ai nevoie. Totul cu masura. In rest, numai bine si sanatate.
*


Masini pe naiba! Dacii...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 24 Dec 2005, 03:07
Post #726


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




am cautat un pdf cu 2n2222 si vad acolo Vce la sat la 150mA 0.3V iar la 500mA (care e curentul de C maxim suportat) 1V. asta inseamna ca eu daca am 60mA prin el, voi avea o cadere de tens de doar 0.3V pe C-E?

si mai zice ca ar fi general purpose cu folosire ca medium power amp si switch. switch sa inteleg ca defineste ca timpul de comutatie e mic, pana aici ok, dar cum gasesc eu echivalent, asa ca idee, ca de gasit il gasesc sigur de cumparat. adica atunci cand caut un tranz, cum fac sa dau de el daca stiu la ce vreau sa-l folosesc, dar nu stiu exact tipul (2nxxxx sau tipxx) ca sunt probabil sute de ecvhivalenti pentru 2n2222.


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musti
post 24 Dec 2005, 03:32
Post #727


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(BLK @ 24 Dec 2005, 03:07)
am cautat un pdf cu 2n2222 si vad acolo Vce la sat la 150mA 0.3V iar la 500mA (care e curentul de C maxim suportat) 1V. asta inseamna ca eu daca am 60mA prin el, voi avea o cadere de tens de doar 0.3V pe C-E?

si mai zice ca ar fi general purpose cu folosire ca medium power amp si switch. switch sa inteleg ca defineste ca timpul de comutatie e mic, pana aici ok, dar cum gasesc eu echivalent, asa ca idee, ca de gasit il gasesc sigur de cumparat. adica atunci cand caut un tranz, cum fac sa dau de el daca stiu la ce vreau sa-l folosesc, dar nu stiu exact tipul (2nxxxx sau tipxx) ca sunt probabil sute de ecvhivalenti pentru 2n2222.
*


Pai eu ti-am dat un exemplu. Datele erau dintr-un catalog IPRS, unde era data Ucesat numai la 500mA. Datele alea pe care le-ai gasit tu sunt pt 2N2222A. 2N2222 simplu are 1,6V la 500mA. Si curentul maxim suportat e de 800mA. Bineinteles ca daca ai date mai precise, faci calculele functie de ele. Dar, crede-ma, nu e atata de critica valoarea. Gandeste-te ca autorul "traznea" LED-urile cu 10V.
Uite si un alt link despre 2N2222. Sunt f. buni exact pt. ce iti trebuie tie.
http://www.ciphersbyritter.com/NOISE/SPEC2222.HTM
Si eu am folosit tot din astia.

Cat despre modul in care iti alegi un tranzistor, eu unul folosesc cataloage. Sunt o gramada de cataloage de echivalente (chiar si pe net - ex. http://www.datasheetcatalog.com/).
Si mai e si experienta tongue.gif ...

This post has been edited by musti: 24 Dec 2005, 10:39


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 24 Dec 2005, 03:39
Post #728


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




m-am mai uitat si eu acum pe net, am gasit prin "laborator" bc546 si bc337. am vazut in pdf ca amandoi ar fi si de comutatie (am observat ca amandoi merg pana pe la 300MHz, asta sa fie un criteriu cand caut un tranz de comutatie? eu asa ma gandesc, ca daca funtioneaza la 300MHz, clar ca e rapid, nu?) dar chestia ciudata e ca la bc337 da in catalog pentru Vbe 1.2V pe cand la un NPN normal ar trebui sa fie pe la 0.6-0.7 (cum e la bc546 in pdf). asta e tensiunea pe care eu o voi culege de la fisa, tensiunea cu care deschid tranzistorul, nu? e bine sa fie cat mai mica ca sa simta orice electron rebel, sau ma gandeam ca daca e mai mare nu va reactiona la parazitii din jur, de la celelalte fise, sau stiu eu. gresesc? e deja 4 dimineata si eu tot la electronica visez. somn usor musti si multumesc pentru ajutor, data viitoare cand vin la oradea, ca am un var acolo, iesim la o bere, sa mai fur si eu meserie biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musti
post 24 Dec 2005, 03:49
Post #729


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(BLK @ 24 Dec 2005, 03:39)
m-am mai uitat si eu acum pe net, am gasit prin "laborator" bc546 si bc337. am vazut in pdf ca amandoi ar fi si de comutatie (am observat ca amandoi merg pana pe la 300MHz, asta sa fie un criteriu cand caut un tranz de comutatie? eu asa ma gandesc, ca daca funtioneaza la 300MHz, clar ca e rapid, nu?) dar chestia ciudata e ca la bc337 da in catalog pentru Vbe 1.2V pe cand la un NPN normal ar trebui sa fie pe la 0.6-0.7 (cum e la bc546 in pdf). asta e tensiunea pe care eu o voi culege de la fisa, tensiunea cu care deschid tranzistorul, nu? e bine sa fie cat mai mica ca sa simta orice electron rebel, sau ma gandeam ca daca e mai mare nu va reactiona la parazitii din jur, de la celelalte fise, sau stiu eu. gresesc? e deja 4 dimineata si eu tot la electronica visez. somn usor musti si multumesc pentru ajutor, data viitoare cand vin la oradea, ca am un var acolo, iesim la o bere, sa mai fur si eu meserie biggrin.gif
*


Nici 337 si nici 546 nu sunt de comutatie! Nu confunda timpul de comutatie cu frecventa de taiere!
Eu zic sa nu-ti mai bati capul cu echivalente. 2N2222 e exact ceea ce-ti trebuie si ar trebui sa-l gasesti pe toate gardurile. E absolut comun.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik
post 24 Dec 2005, 16:30
Post #730


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




Poate cineva sa-mi dea instructiunile de instalare ale aprinderii lui nea ioan, eu am luat-o acum ceva timp si am pierdut instructiunile, mi-ar fii de folos si niste poze cu montajul complet. Numai bine.


--------------------
Dacia Nova R 523 1997
No one needs you to be smart, I need you to be smarter. altFEL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 24 Dec 2005, 17:37
Post #731


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu mai inteleg nimica!!:) deci vreo aprindere in serie?smile.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 25 Dec 2005, 13:06
Post #732


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(BLK @ 24 Dec 2005, 03:39)
m-am mai uitat si eu acum pe net, am gasit prin "laborator" bc546 si bc337. am vazut in pdf ca amandoi ar fi si de comutatie (am observat ca amandoi merg pana pe la 300MHz, asta sa fie un criteriu cand caut un tranz de comutatie? eu asa ma gandesc, ca daca funtioneaza la 300MHz, clar ca e rapid, nu?) dar chestia ciudata e ca la bc337 da in catalog pentru Vbe 1.2V pe cand la un NPN normal ar trebui sa fie pe la 0.6-0.7 (cum e la bc546 in pdf). asta e tensiunea pe care eu o voi culege de la fisa, tensiunea cu care deschid tranzistorul, nu? e bine sa fie cat mai mica ca sa simta orice electron rebel, sau ma gandeam ca daca e mai mare nu va reactiona la parazitii din jur, de la celelalte fise, sau stiu eu. gresesc? e deja 4 dimineata si eu tot la electronica visez. somn usor musti si multumesc pentru ajutor, data viitoare cand vin la oradea, ca am un var acolo, iesim la o bere, sa mai fur si eu meserie biggrin.gif
*



2n2219 cel putin asta se gaseste pe toate gardurile, 2n2222 poate trebuie cautat mai mult.

This post has been edited by dex lada: 25 Dec 2005, 13:08


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musti
post 25 Dec 2005, 14:32
Post #733


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(dex lada @ 25 Dec 2005, 13:06)
2n2219 cel putin asta se gaseste pe toate gardurile, 2n2222 poate trebuie cautat mai mult.
*


Bun si ala.
...Si depinde de garduri biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Dec 2005, 22:22
Post #734


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




acum,cateva zile cineva mi-a donat un stroboscop fabricat la AEM,e interesant de reglat avansu cu el.oricum e mai sigur decat pe ghicite;doar daca se mai vad semnele!facem probe daca vreti


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan_punk
post 27 Dec 2005, 09:36
Post #735


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 14 July 05




QUOTE(nik @ 24 Dec 2005, 16:30)
Poate cineva sa-mi dea instructiunile de instalare ale aprinderii lui nea ioan, eu am luat-o acum ceva timp si am pierdut instructiunile, mi-ar fii de folos si niste poze cu montajul complet. Numai bine.
*



daca face cineva rost as vrea si eu pentru ca mie mi-a montato nea ioan si cred ca s-a grabit ca avea treaba si nu a facuto asa cum trebuie. Nu de altceva dar nu se aprinde asa repede si plus de asta nu pot pleca cu ea pana nu se incalzeste un pic


--------------------
Dacia 1300 berlina - b-48-prj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 27 Dec 2005, 12:56
Post #736


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Cine-i nea Ioan asta?


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Dec 2005, 13:43
Post #737


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




un fost inginer care fabrica aprinderi "electronice" cu pretul intr 40-85 ron!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 27 Dec 2005, 14:30
Post #738


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(stefan_punk @ 27 Dec 2005, 09:36)
daca face cineva rost as vrea si eu pentru ca mie mi-a montato nea ioan si cred ca s-a grabit ca avea treaba si nu a facuto asa cum trebuie. Nu de altceva dar nu se aprinde asa repede si plus de asta nu pot pleca cu ea pana nu se incalzeste un pic
*



Eu nu stiu de ce ai atatea pretentii de la motorul al de dacie. Arata-mi si mie te rog o masina de generatia daciei (de prin anii '70) la care nu trebuie incalzit motorul. Hai sa fim seriosi. Sau pe vremea aia erau injectii multipunct si astia de la RENAULT erau inapoiati rau de tot cu R12.
Cat despre faptul ca tie nu iti merge bine aprinderea lu Nea' Ioan ce sa spun, ori nu e reglata bine, ori ai altceva la motor pentru ca eu o am de aproape 10.000 km montata tot de el si in afara de 1 capac delcou si un set bujii pentru ca una se fisurase partea aia ceramica vreau sa spun ca nu am avut nici o problema. Nici o problema inseamna nimic umblat, curatat, reglat sau alte chestii caracteristice platinei.
Acum nu vin sa ii fac reclama sau sa ii iau apararea dnului Ioan dar cand cineva face ceva de calitate eu cred ca nu e corect sa il criticam.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 27 Dec 2005, 14:53
Post #739


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Si sunt mai bune decat astea ce se gasesc in comert? Eu am Malvina, mi se pare buna, mult mai buna decat cea clasica. Acum de 1 saptamana am montat-o si chiar se simte diferenta, dimineata o ia la prima cheie. Si n-am reglat nimic nici la platini nici la bujii. Nici nu ma prea stiu, de-aia nu m-am bagat. Are ceva? Trebuie neaparat sa maresc distanta la bujii? Am citit ca nu e recomandat. Condensatorul nu l-am dat jos. Ce efect are daca il dau?

This post has been edited by iulik: 27 Dec 2005, 14:58


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 27 Dec 2005, 15:03
Post #740


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(musti @ 24 Dec 2005, 03:49)
Nici 337 si nici 546 nu sunt de comutatie! Nu confunda timpul de comutatie cu frecventa de taiere!
Eu zic sa nu-ti mai bati capul cu echivalente. 2N2222 e exact ceea ce-ti trebuie si ar trebui sa-l gasesti pe toate gardurile. E absolut comun.
*



nu imi bateam capul cu echivalente, vroiam doar sa inteleg si eu cum caut un tranzistor de comutatie, sa zicem ca 2n2222 asta nu ar exista, cum gasesc unul bun de switch. am spus ca dupa capul meu, daca lucreaza la frecvente mari inseamna ca trebuie sa comute repede, mai ales ca in datasheet la 337 si 546 sunt trecute ca fiind general purpose amplifier and switch...

eu vroiam sa inteleg care e treaba si cum gasesc un tranzistor exact pentru ce imi trebuie mie. un echivlent smd pentru 2n2222 gasesc? asta nu are neaparat legatura cu stroboscopul.


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musti
post 27 Dec 2005, 16:05
Post #741


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(BLK @ 27 Dec 2005, 15:03)
nu imi bateam capul cu echivalente, vroiam doar sa inteleg si eu cum caut un tranzistor de comutatie, sa zicem ca 2n2222 asta nu ar exista, cum gasesc unul bun de switch. am spus ca dupa capul meu, daca lucreaza la frecvente mari inseamna ca trebuie sa comute repede, mai ales ca in datasheet la 337 si 546 sunt trecute ca fiind general purpose amplifier and switch...

eu vroiam sa inteleg care e treaba si cum gasesc un tranzistor exact pentru ce imi trebuie mie. un echivlent smd pentru 2n2222 gasesc? asta nu are neaparat legatura cu stroboscopul.
*


Exista cataloage de echivalente (carti, cd-uri, etc.). Nu e neaparat necesar sa le cumperi. In general magazinele serioase de piese electronice le au si iti pot sugera un echivalent. Pt. 2N2222 ai avea ca alternativa 2N2219, de ex.. Tranzistoarele de comutatie au date caracteristici pe care nu le gasesti specificate la cele de uz general: timpul de comutatie directa (Ton), timpul de comutatie inversa (Toff),etc. Ca regula generala, tranzistorul trebuie sa aiba aceeasi destinatie data de producator (uz general, radiofrecventa, comutatie, etc.), precum si caracteristici cat mai apropiate ( Uce, Ucesat, Ube, Ic, factor de amplificare, putere disipata, etc.).


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 27 Dec 2005, 16:35
Post #742


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




saracul tranzistor nu face fata la maxim 600hz radmasa.gif


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musti
post 27 Dec 2005, 17:06
Post #743


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(mihai1677 @ 27 Dec 2005, 16:35)
saracul tranzistor nu face fata la maxim 600hz  radmasa.gif
*


la ce te referi? ... Sa radem si noi!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 27 Dec 2005, 18:30
Post #744


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




la faptul ca si cel mai ordinar tranzistor face fata in schema de stroboscop. 600hz e o frecventa mare. la 6000 rpm, frecventa scanteilor e de 200hz, si avand in vedere ca ne intereseaza doar una (de la cil 1), rezulta o frecventa de 50hz la care trebuie sa comute tranzistorul...
cum tu nu o sa reglezi avansul cu montajul ala la 6000rpm, ci la aprox. 800, frecventa o sa fie de 6-7hz...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 27 Dec 2005, 18:37
Post #745


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




ideea e alta, eu asa am inteles, ca tranzistorul sa comute aproape instantaneu la primirea tensiunii de comanda in baza sa. daca el comuta mai greu, atunci scanteia va fi acum, iar ledurile se vor aprinde peste t milisecunde, unde t este timpul de comutatie Ton de mai sus.

zic bine? smile.gif


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 27 Dec 2005, 19:36
Post #746


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Chiar si o intarziere de 1ms este sub 0,2 grade rac la relanti


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musti
post 27 Dec 2005, 19:41
Post #747


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(calinp @ 27 Dec 2005, 18:30)
la faptul ca si cel mai ordinar tranzistor face fata in schema de stroboscop. 600hz e o frecventa mare. la 6000 rpm, frecventa scanteilor e de 200hz, si avand in vedere ca ne intereseaza doar una (de la cil 1), rezulta o frecventa de 50hz la care trebuie sa comute tranzistorul...
cum tu nu o sa reglezi avansul cu montajul ala la 6000rpm, ci la aprox. 800, frecventa o sa fie de 6-7hz...
*


Recomandarea mea de a folosi un tranzistor de comutatie nu se referea in nici un caz la frecventa de lucru. E vorba de latenta mare unui tranzistor de putere medie obisnuit. Mai exact e vorba de viteza mica cu care LED-urile se aprind si , mai ales, se sting, la aparitia unui impuls, sub comanda unui asemenea tranzistor. Cu cat viteza aceasta este mai mare, flash-ul dat de LED-uri va fi mai scurt, deci si mai precis, dar cu o luminozitate maxima. Si nu amintesc degeaba de luminozitate. In schema originala LED-urile "incasau" impulsuri f. scurte de 700mA, care le duceau la maximum de emisie luminoasa, chiar daca tranzistorul driver nu apuca sa se deschida complet pe timpul unui impuls. Daca ati citit discutia mea cu BLK, ati putut vedea ca eu i-am propus o mica modificare a regimului de lucru al LED-urilor: incadrarea in regim normal, cu curenti de cca. 20mA (de dragul fiabilitatii). In acest nou regim, latenta mare a tranzistoarelor obisnuite (care nu apuca sa se deschida complet) ar fi provocat aprinderea doar partiala a LED-urilor, cu pierderile corespunzatoare de luminozitate. Iata de ce modificarea schemei trebuie insotita de utilizarea unor tranzistori de comutatie.
Ah, era sa uit. Eu chiar am construit un astfel de stroboscop dupa o schema similara in partea de comanda a LED-urilor (diferea partea de intrare) si a fost necesar sa fac modificarile mentionate.

Acestea fiind zise, nu-mi ramane decat sa va las sa radeti linistiti in continuare. De fapt vorbeam prostii. Nu ma bagati in seama tongue.gif ...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musti
post 27 Dec 2005, 20:46
Post #748


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 10 July 05




QUOTE(mihai1677 @ 27 Dec 2005, 19:36)
Chiar si o intarziere de 1ms este sub 0,2 grade rac la relanti
*


0,46 grade... tongue.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - BH-10-MUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 3 Jan 2006, 20:20
Post #749


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




cum vi se pare asta: http://www.razvane.go.ro/electro/Aprinder_...ere_electro.htm

are si cablaj de asta as vrea sa o fac pe asta, desi as fi facut una din cele doua scheme postate mai sus de dodobird.

daca imi explica si mie cineva ce vrea sa zica aici: DZ1, DZ2 - ZP100 - 4, 5DZ200 - 2 ??? vrea sa zica ca e un zener de 100V si unul de 200V? ZP si 5DZ ala e tipul diodei? ce e "- 4" si "- 2"? multumesc.

astept inca ledurile, nu au ajuns, dar vreau sa fac si aprinderea ca imi porneste foarte greu masina desi nu am umblat la nimic si am facut un drum lung la care a trebuit sa opresc la fiecare 50 de km sa curaj bujiile care erau negre sad.gif a mers bine masina in bucuresti, la drum lung nu stiu ce are. de la ce sa fie?

ADAUGAT MAI TARZIU:
bux ala trebuie sa fie darlington pe la 500V dar ce amperaj minim ar fi recomandat sa suporte? 5A e putin? ca bux37 nu prea gasesc, si am gasit la un magazina la 170.000 bucata, mai bine ma las de meserie, o avea el 500V si 15A dar chiar 170.000?

SI MAI TARZIU biggrin.gif:
am gasit asa:
2SD1409 NDARL+D 600V 6A 25W 1US TO220
BU810-ST SI-N-DARL+D 600V 7A 75W TO220
BU931-ST SI-N 500V 10A DARL+D TO3
BU932-DIV SI-N DARL+D 500V 15A TO3
BU941P N-DARL 500V 15A 150W SOT93
TIP152 SI-N-DARL+D 400V 7A 80W TO220
TIP162 SI-N-DARL 380V 10A SOT93

as prefera un to220 din cauza ca la to3 de obicei colectorul e carcasa si o sa fie afara. desi daca ma gandesc mai bine cu un radiator pentru to3 alea inalte nu are cum sa ajunga nimic la tranzistor, chiar daca cade cutia, va face radiatorul contact la masa sa zicem, dar tranzistorul va fi izolat de radiator cu mica.

preturile celor de mai sus sunt cam pana in 100.000 bucata, unele mai ieftine in functie de putere. ce ziceti? care din ele? smile.gif

This post has been edited by BLK: 3 Jan 2006, 21:30


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 4 Jan 2006, 17:41
Post #750


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




nimeni? sunteti inca mahmuri dupa revelion si sf vasile? biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 23 24 25 26 27 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 00:07
Forum Renault