Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
musti |
![]()
Post
#721
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|||
BLK |
![]()
Post
#722
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
multumesc pentru detaliile multe
![]() am gasit leduri asa: LED 5mm , Alb , 8000 mcd . - Intensitate luminoasa : 8000mcd - Unghi de vedere : 15 grade - Lungime de unda : - - Tensiune : 3.6 V - Intensitate curent : 20 mA 8000mcd cred ca ar fi de ajuns daca as pune numai 3, dar o sa il fac cu 3x3 ca sunt destul de ieftinute ledurile si in felul asta poate merge bine si pe lumina. si atunci vine 3.6V x 3 = 10.8 + 1.6 = 12.4 raman 2 volti pe 60mA care dau 33 ohm de 0,25W. e bine? cat despre sonda capacitiva, ma plangeam si eu ca e cam greu de facut, si intrebam poate a incercat cineva ceva mai simplu, sau poate imi da un sfat din ce si cum sa o fac mai simplu... carlig de rufe ![]() This post has been edited by BLK: 24 Dec 2005, 02:35 |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
musti |
![]()
Post
#723
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(BLK @ 24 Dec 2005, 02:32) multumesc pentru detaliile multe ![]() am gasit leduri asa: LED 5mm , Alb , 8000 mcd . - Intensitate luminoasa : 8000mcd - Unghi de vedere : 15 grade - Lungime de unda : - - Tensiune : 3.6 V - Intensitate curent : 20 mA 8000mcd cred ca ar fi de ajuns daca as pune numai 3, dar o sa il fac cu 3x3 ca sunt destul de ieftinute ledurile si in felul asta poate merge bine si pe lumina. si atunci vine 3.6V x 3 = 10.8 + 1.6 = 12.4 raman 2 volti pe 60mA care dau 33 ohm de 0,25W. e bine? cat despre sonda capacitiva, ma plangeam si eu ca e cam greu de facut, si intrebam poate a incercat cineva ceva mai simplu, sau poate imi da un sfat din ce si cum sa o fac mai simplu... carlig de rufe ![]() Vezi ca tocmai am editat post-ul anterior cu niste mici completari! |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
musti |
![]()
Post
#724
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(BLK @ 24 Dec 2005, 02:32) multumesc pentru detaliile multe ![]() am gasit leduri asa: LED 5mm , Alb , 8000 mcd . - Intensitate luminoasa : 8000mcd - Unghi de vedere : 15 grade - Lungime de unda : - - Tensiune : 3.6 V - Intensitate curent : 20 mA 8000mcd cred ca ar fi de ajuns daca as pune numai 3, dar o sa il fac cu 3x3 ca sunt destul de ieftinute ledurile si in felul asta poate merge bine si pe lumina. si atunci vine 3.6V x 3 = 10.8 + 1.6 = 12.4 raman 2 volti pe 60mA care dau 33 ohm de 0,25W. e bine? cat despre sonda capacitiva, ma plangeam si eu ca e cam greu de facut, si intrebam poate a incercat cineva ceva mai simplu, sau poate imi da un sfat din ce si cum sa o fac mai simplu... carlig de rufe ![]() E bine. Poti sa le lasi si fara rezistorul balast. In impulsuri scurte nu patesc nimic. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
musti |
![]()
Post
#725
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
BLK |
![]()
Post
#726
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
am cautat un pdf cu 2n2222 si vad acolo Vce la sat la 150mA 0.3V iar la 500mA (care e curentul de C maxim suportat) 1V. asta inseamna ca eu daca am 60mA prin el, voi avea o cadere de tens de doar 0.3V pe C-E?
si mai zice ca ar fi general purpose cu folosire ca medium power amp si switch. switch sa inteleg ca defineste ca timpul de comutatie e mic, pana aici ok, dar cum gasesc eu echivalent, asa ca idee, ca de gasit il gasesc sigur de cumparat. adica atunci cand caut un tranz, cum fac sa dau de el daca stiu la ce vreau sa-l folosesc, dar nu stiu exact tipul (2nxxxx sau tipxx) ca sunt probabil sute de ecvhivalenti pentru 2n2222. |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
musti |
![]()
Post
#727
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(BLK @ 24 Dec 2005, 03:07) am cautat un pdf cu 2n2222 si vad acolo Vce la sat la 150mA 0.3V iar la 500mA (care e curentul de C maxim suportat) 1V. asta inseamna ca eu daca am 60mA prin el, voi avea o cadere de tens de doar 0.3V pe C-E? si mai zice ca ar fi general purpose cu folosire ca medium power amp si switch. switch sa inteleg ca defineste ca timpul de comutatie e mic, pana aici ok, dar cum gasesc eu echivalent, asa ca idee, ca de gasit il gasesc sigur de cumparat. adica atunci cand caut un tranz, cum fac sa dau de el daca stiu la ce vreau sa-l folosesc, dar nu stiu exact tipul (2nxxxx sau tipxx) ca sunt probabil sute de ecvhivalenti pentru 2n2222. Pai eu ti-am dat un exemplu. Datele erau dintr-un catalog IPRS, unde era data Ucesat numai la 500mA. Datele alea pe care le-ai gasit tu sunt pt 2N2222A. 2N2222 simplu are 1,6V la 500mA. Si curentul maxim suportat e de 800mA. Bineinteles ca daca ai date mai precise, faci calculele functie de ele. Dar, crede-ma, nu e atata de critica valoarea. Gandeste-te ca autorul "traznea" LED-urile cu 10V. Uite si un alt link despre 2N2222. Sunt f. buni exact pt. ce iti trebuie tie. http://www.ciphersbyritter.com/NOISE/SPEC2222.HTM Si eu am folosit tot din astia. Cat despre modul in care iti alegi un tranzistor, eu unul folosesc cataloage. Sunt o gramada de cataloage de echivalente (chiar si pe net - ex. http://www.datasheetcatalog.com/). Si mai e si experienta ![]() This post has been edited by musti: 24 Dec 2005, 10:39 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
BLK |
![]()
Post
#728
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
m-am mai uitat si eu acum pe net, am gasit prin "laborator" bc546 si bc337. am vazut in pdf ca amandoi ar fi si de comutatie (am observat ca amandoi merg pana pe la 300MHz, asta sa fie un criteriu cand caut un tranz de comutatie? eu asa ma gandesc, ca daca funtioneaza la 300MHz, clar ca e rapid, nu?) dar chestia ciudata e ca la bc337 da in catalog pentru Vbe 1.2V pe cand la un NPN normal ar trebui sa fie pe la 0.6-0.7 (cum e la bc546 in pdf). asta e tensiunea pe care eu o voi culege de la fisa, tensiunea cu care deschid tranzistorul, nu? e bine sa fie cat mai mica ca sa simta orice electron rebel, sau ma gandeam ca daca e mai mare nu va reactiona la parazitii din jur, de la celelalte fise, sau stiu eu. gresesc? e deja 4 dimineata si eu tot la electronica visez. somn usor musti si multumesc pentru ajutor, data viitoare cand vin la oradea, ca am un var acolo, iesim la o bere, sa mai fur si eu meserie
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
musti |
![]()
Post
#729
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(BLK @ 24 Dec 2005, 03:39) m-am mai uitat si eu acum pe net, am gasit prin "laborator" bc546 si bc337. am vazut in pdf ca amandoi ar fi si de comutatie (am observat ca amandoi merg pana pe la 300MHz, asta sa fie un criteriu cand caut un tranz de comutatie? eu asa ma gandesc, ca daca funtioneaza la 300MHz, clar ca e rapid, nu?) dar chestia ciudata e ca la bc337 da in catalog pentru Vbe 1.2V pe cand la un NPN normal ar trebui sa fie pe la 0.6-0.7 (cum e la bc546 in pdf). asta e tensiunea pe care eu o voi culege de la fisa, tensiunea cu care deschid tranzistorul, nu? e bine sa fie cat mai mica ca sa simta orice electron rebel, sau ma gandeam ca daca e mai mare nu va reactiona la parazitii din jur, de la celelalte fise, sau stiu eu. gresesc? e deja 4 dimineata si eu tot la electronica visez. somn usor musti si multumesc pentru ajutor, data viitoare cand vin la oradea, ca am un var acolo, iesim la o bere, sa mai fur si eu meserie ![]() Nici 337 si nici 546 nu sunt de comutatie! Nu confunda timpul de comutatie cu frecventa de taiere! Eu zic sa nu-ti mai bati capul cu echivalente. 2N2222 e exact ceea ce-ti trebuie si ar trebui sa-l gasesti pe toate gardurile. E absolut comun. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
nik |
![]()
Post
#730
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Poate cineva sa-mi dea instructiunile de instalare ale aprinderii lui nea ioan, eu am luat-o acum ceva timp si am pierdut instructiunile, mi-ar fii de folos si niste poze cu montajul complet. Numai bine.
|
--------------------
Dacia
Nova R 523
1997 No one needs you to be smart, I need you to be smarter. altFEL
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#731
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu mai inteleg nimica!!:) deci vreo aprindere in serie?
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
dex lada |
![]()
Post
#732
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BLK @ 24 Dec 2005, 03:39) m-am mai uitat si eu acum pe net, am gasit prin "laborator" bc546 si bc337. am vazut in pdf ca amandoi ar fi si de comutatie (am observat ca amandoi merg pana pe la 300MHz, asta sa fie un criteriu cand caut un tranz de comutatie? eu asa ma gandesc, ca daca funtioneaza la 300MHz, clar ca e rapid, nu?) dar chestia ciudata e ca la bc337 da in catalog pentru Vbe 1.2V pe cand la un NPN normal ar trebui sa fie pe la 0.6-0.7 (cum e la bc546 in pdf). asta e tensiunea pe care eu o voi culege de la fisa, tensiunea cu care deschid tranzistorul, nu? e bine sa fie cat mai mica ca sa simta orice electron rebel, sau ma gandeam ca daca e mai mare nu va reactiona la parazitii din jur, de la celelalte fise, sau stiu eu. gresesc? e deja 4 dimineata si eu tot la electronica visez. somn usor musti si multumesc pentru ajutor, data viitoare cand vin la oradea, ca am un var acolo, iesim la o bere, sa mai fur si eu meserie ![]() 2n2219 cel putin asta se gaseste pe toate gardurile, 2n2222 poate trebuie cautat mai mult. This post has been edited by dex lada: 25 Dec 2005, 13:08 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
musti |
![]()
Post
#733
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#734
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
acum,cateva zile cineva mi-a donat un stroboscop fabricat la AEM,e interesant de reglat avansu cu el.oricum e mai sigur decat pe ghicite;doar daca se mai vad semnele!facem probe daca vreti
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
stefan_punk |
![]()
Post
#735
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 July 05 ![]() |
QUOTE(nik @ 24 Dec 2005, 16:30) Poate cineva sa-mi dea instructiunile de instalare ale aprinderii lui nea ioan, eu am luat-o acum ceva timp si am pierdut instructiunile, mi-ar fii de folos si niste poze cu montajul complet. Numai bine. daca face cineva rost as vrea si eu pentru ca mie mi-a montato nea ioan si cred ca s-a grabit ca avea treaba si nu a facuto asa cum trebuie. Nu de altceva dar nu se aprinde asa repede si plus de asta nu pot pleca cu ea pana nu se incalzeste un pic |
--------------------
Dacia 1300
berlina
- b-48-prj
|
|
iulik |
![]()
Post
#736
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 8 September 05 ![]() |
Cine-i nea Ioan asta?
|
--------------------
Dacia
Berlina 1310L
- AB-02-RWK The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw |
|
ydaniel |
![]()
Post
#737
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
un fost inginer care fabrica aprinderi "electronice" cu pretul intr 40-85 ron!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#738
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(stefan_punk @ 27 Dec 2005, 09:36) daca face cineva rost as vrea si eu pentru ca mie mi-a montato nea ioan si cred ca s-a grabit ca avea treaba si nu a facuto asa cum trebuie. Nu de altceva dar nu se aprinde asa repede si plus de asta nu pot pleca cu ea pana nu se incalzeste un pic Eu nu stiu de ce ai atatea pretentii de la motorul al de dacie. Arata-mi si mie te rog o masina de generatia daciei (de prin anii '70) la care nu trebuie incalzit motorul. Hai sa fim seriosi. Sau pe vremea aia erau injectii multipunct si astia de la RENAULT erau inapoiati rau de tot cu R12. Cat despre faptul ca tie nu iti merge bine aprinderea lu Nea' Ioan ce sa spun, ori nu e reglata bine, ori ai altceva la motor pentru ca eu o am de aproape 10.000 km montata tot de el si in afara de 1 capac delcou si un set bujii pentru ca una se fisurase partea aia ceramica vreau sa spun ca nu am avut nici o problema. Nici o problema inseamna nimic umblat, curatat, reglat sau alte chestii caracteristice platinei. Acum nu vin sa ii fac reclama sau sa ii iau apararea dnului Ioan dar cand cineva face ceva de calitate eu cred ca nu e corect sa il criticam. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
iulik |
![]()
Post
#739
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 8 September 05 ![]() |
Si sunt mai bune decat astea ce se gasesc in comert? Eu am Malvina, mi se pare buna, mult mai buna decat cea clasica. Acum de 1 saptamana am montat-o si chiar se simte diferenta, dimineata o ia la prima cheie. Si n-am reglat nimic nici la platini nici la bujii. Nici nu ma prea stiu, de-aia nu m-am bagat. Are ceva? Trebuie neaparat sa maresc distanta la bujii? Am citit ca nu e recomandat. Condensatorul nu l-am dat jos. Ce efect are daca il dau?
This post has been edited by iulik: 27 Dec 2005, 14:58 |
--------------------
Dacia
Berlina 1310L
- AB-02-RWK The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw |
|
BLK |
![]()
Post
#740
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(musti @ 24 Dec 2005, 03:49) Nici 337 si nici 546 nu sunt de comutatie! Nu confunda timpul de comutatie cu frecventa de taiere! Eu zic sa nu-ti mai bati capul cu echivalente. 2N2222 e exact ceea ce-ti trebuie si ar trebui sa-l gasesti pe toate gardurile. E absolut comun. nu imi bateam capul cu echivalente, vroiam doar sa inteleg si eu cum caut un tranzistor de comutatie, sa zicem ca 2n2222 asta nu ar exista, cum gasesc unul bun de switch. am spus ca dupa capul meu, daca lucreaza la frecvente mari inseamna ca trebuie sa comute repede, mai ales ca in datasheet la 337 si 546 sunt trecute ca fiind general purpose amplifier and switch... eu vroiam sa inteleg care e treaba si cum gasesc un tranzistor exact pentru ce imi trebuie mie. un echivlent smd pentru 2n2222 gasesc? asta nu are neaparat legatura cu stroboscopul. |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
musti |
![]()
Post
#741
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(BLK @ 27 Dec 2005, 15:03) nu imi bateam capul cu echivalente, vroiam doar sa inteleg si eu cum caut un tranzistor de comutatie, sa zicem ca 2n2222 asta nu ar exista, cum gasesc unul bun de switch. am spus ca dupa capul meu, daca lucreaza la frecvente mari inseamna ca trebuie sa comute repede, mai ales ca in datasheet la 337 si 546 sunt trecute ca fiind general purpose amplifier and switch... eu vroiam sa inteleg care e treaba si cum gasesc un tranzistor exact pentru ce imi trebuie mie. un echivlent smd pentru 2n2222 gasesc? asta nu are neaparat legatura cu stroboscopul. Exista cataloage de echivalente (carti, cd-uri, etc.). Nu e neaparat necesar sa le cumperi. In general magazinele serioase de piese electronice le au si iti pot sugera un echivalent. Pt. 2N2222 ai avea ca alternativa 2N2219, de ex.. Tranzistoarele de comutatie au date caracteristici pe care nu le gasesti specificate la cele de uz general: timpul de comutatie directa (Ton), timpul de comutatie inversa (Toff),etc. Ca regula generala, tranzistorul trebuie sa aiba aceeasi destinatie data de producator (uz general, radiofrecventa, comutatie, etc.), precum si caracteristici cat mai apropiate ( Uce, Ucesat, Ube, Ic, factor de amplificare, putere disipata, etc.). |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#742
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
saracul tranzistor nu face fata la maxim 600hz
![]() |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
musti |
![]()
Post
#743
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
calinp |
![]()
Post
#744
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
la faptul ca si cel mai ordinar tranzistor face fata in schema de stroboscop. 600hz e o frecventa mare. la 6000 rpm, frecventa scanteilor e de 200hz, si avand in vedere ca ne intereseaza doar una (de la cil 1), rezulta o frecventa de 50hz la care trebuie sa comute tranzistorul...
cum tu nu o sa reglezi avansul cu montajul ala la 6000rpm, ci la aprox. 800, frecventa o sa fie de 6-7hz... |
-------------------- |
|
BLK |
![]()
Post
#745
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
ideea e alta, eu asa am inteles, ca tranzistorul sa comute aproape instantaneu la primirea tensiunii de comanda in baza sa. daca el comuta mai greu, atunci scanteia va fi acum, iar ledurile se vor aprinde peste t milisecunde, unde t este timpul de comutatie Ton de mai sus.
zic bine? ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#746
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Chiar si o intarziere de 1ms este sub 0,2 grade rac la relanti
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
musti |
![]()
Post
#747
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(calinp @ 27 Dec 2005, 18:30) la faptul ca si cel mai ordinar tranzistor face fata in schema de stroboscop. 600hz e o frecventa mare. la 6000 rpm, frecventa scanteilor e de 200hz, si avand in vedere ca ne intereseaza doar una (de la cil 1), rezulta o frecventa de 50hz la care trebuie sa comute tranzistorul... cum tu nu o sa reglezi avansul cu montajul ala la 6000rpm, ci la aprox. 800, frecventa o sa fie de 6-7hz... Recomandarea mea de a folosi un tranzistor de comutatie nu se referea in nici un caz la frecventa de lucru. E vorba de latenta mare unui tranzistor de putere medie obisnuit. Mai exact e vorba de viteza mica cu care LED-urile se aprind si , mai ales, se sting, la aparitia unui impuls, sub comanda unui asemenea tranzistor. Cu cat viteza aceasta este mai mare, flash-ul dat de LED-uri va fi mai scurt, deci si mai precis, dar cu o luminozitate maxima. Si nu amintesc degeaba de luminozitate. In schema originala LED-urile "incasau" impulsuri f. scurte de 700mA, care le duceau la maximum de emisie luminoasa, chiar daca tranzistorul driver nu apuca sa se deschida complet pe timpul unui impuls. Daca ati citit discutia mea cu BLK, ati putut vedea ca eu i-am propus o mica modificare a regimului de lucru al LED-urilor: incadrarea in regim normal, cu curenti de cca. 20mA (de dragul fiabilitatii). In acest nou regim, latenta mare a tranzistoarelor obisnuite (care nu apuca sa se deschida complet) ar fi provocat aprinderea doar partiala a LED-urilor, cu pierderile corespunzatoare de luminozitate. Iata de ce modificarea schemei trebuie insotita de utilizarea unor tranzistori de comutatie. Ah, era sa uit. Eu chiar am construit un astfel de stroboscop dupa o schema similara in partea de comanda a LED-urilor (diferea partea de intrare) si a fost necesar sa fac modificarile mentionate. Acestea fiind zise, nu-mi ramane decat sa va las sa radeti linistiti in continuare. De fapt vorbeam prostii. Nu ma bagati in seama ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
musti |
![]()
Post
#748
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
BLK |
![]()
Post
#749
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
cum vi se pare asta: http://www.razvane.go.ro/electro/Aprinder_...ere_electro.htm
are si cablaj de asta as vrea sa o fac pe asta, desi as fi facut una din cele doua scheme postate mai sus de dodobird. daca imi explica si mie cineva ce vrea sa zica aici: DZ1, DZ2 - ZP100 - 4, 5DZ200 - 2 ??? vrea sa zica ca e un zener de 100V si unul de 200V? ZP si 5DZ ala e tipul diodei? ce e "- 4" si "- 2"? multumesc. astept inca ledurile, nu au ajuns, dar vreau sa fac si aprinderea ca imi porneste foarte greu masina desi nu am umblat la nimic si am facut un drum lung la care a trebuit sa opresc la fiecare 50 de km sa curaj bujiile care erau negre ![]() ADAUGAT MAI TARZIU: bux ala trebuie sa fie darlington pe la 500V dar ce amperaj minim ar fi recomandat sa suporte? 5A e putin? ca bux37 nu prea gasesc, si am gasit la un magazina la 170.000 bucata, mai bine ma las de meserie, o avea el 500V si 15A dar chiar 170.000? SI MAI TARZIU ![]() am gasit asa: 2SD1409 NDARL+D 600V 6A 25W 1US TO220 BU810-ST SI-N-DARL+D 600V 7A 75W TO220 BU931-ST SI-N 500V 10A DARL+D TO3 BU932-DIV SI-N DARL+D 500V 15A TO3 BU941P N-DARL 500V 15A 150W SOT93 TIP152 SI-N-DARL+D 400V 7A 80W TO220 TIP162 SI-N-DARL 380V 10A SOT93 as prefera un to220 din cauza ca la to3 de obicei colectorul e carcasa si o sa fie afara. desi daca ma gandesc mai bine cu un radiator pentru to3 alea inalte nu are cum sa ajunga nimic la tranzistor, chiar daca cade cutia, va face radiatorul contact la masa sa zicem, dar tranzistorul va fi izolat de radiator cu mica. preturile celor de mai sus sunt cam pana in 100.000 bucata, unele mai ieftine in functie de putere. ce ziceti? care din ele? ![]() This post has been edited by BLK: 3 Jan 2006, 21:30 |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
BLK |
![]()
Post
#750
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
nimeni? sunteti inca mahmuri dupa revelion si sf vasile?
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 00:07 |