Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
musti |
![]()
Post
#751
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|||
DodoBird |
![]()
Post
#752
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BLK @ 4 Jan 2006, 17:41) Nu pot intra pe link si nu vad schema ![]() Dar daca e asa cum zice Musti si este doar ruptor electronic, de ce nu cumperi o aprindere MALVINA care e 300.000 aproximativ, pret pe care probabil nu vei putea sa-l obtii daca o faci tu de la 0 ! (asta in cazul incare faci un calcul corect , fie si fara manopera si timp pierdut !). Malvina isi face treaba pt. care a fost conceputa foarte BINE ! Merita facut ceva ce nu gasesti in comert , de exemplu una cu ridicator ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
BLK |
![]()
Post
#753
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
pai vreau sa o fac eu pentru ca ies pe la 150 cu toate piesele, si manopera nu e asa mare
![]() deocamdata o fac pe asta pentru ca astept o schema buna si testata pentru o aprindere cu ridicator ![]() bu931 nu e bun? ca 932 ala nu e facut de o firma cunoscuta si nu prea am incredere in el, 931 are 10A maxim, nu e destul? de ce nu are si asta o rezistenta pe la ~160 de ohmi la 5W cum e in celelalte scheme inainte de platina? |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
BLK |
![]()
Post
#754
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
asta e schema Dodo:
aprindere3un.th.jpg condensatorul ala de 330n la 630V o sa vina in paralel cu cel de pe delcou? trebuie sa il scot pe cel de pe delcou? am vazut ca in schema postata de Dodo e un condensator de 150n la 500V si spune ca nu trebuie scos cel de pe delcou. e bun un condensator nepolarizat poliester de 220-330n la 630V? sa pun R1, care e trecut pe schema doar 180ohm, sa il pun de 5W? ADAUGAT: daca pun un led, e bine unde l-am pus pe schema de mai jos? rez aia e bine daca pun una de 3K? aprinderemod7di.th.jpg This post has been edited by BLK: 5 Jan 2006, 22:55 |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
dex lada |
![]()
Post
#755
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Ideea e ca R1 trebuie micsorata pe la 80 OHm/5W pt ca 180 e prea mare si nu asigura un curent destul pt autocuratarea platinei.
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
BLK |
![]()
Post
#756
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
ma tot chinui de o luna sa iau cartea de DCE cap coada sa fac ceva probleme ca tare ma incurc la calcule
![]() e prea mult daca imi explici si mie de ce 80 si nu 180? schema e pusa intr-un tehnium, eu am gasit-o pe net, probabil ca autorul nu prea le are cu mecanica ![]() v-am batut la cap zilele astea de v-am omorat, multumesc pentru raspunsuri, ma revansez eu cumva. |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
dex lada |
![]()
Post
#757
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dex lada @ 6 Jan 2006, 02:26) Ideea e ca R1 trebuie micsorata pe la 80 OHm/5W pt ca 180 e prea mare si nu asigura un curent destul pt autocuratarea platinei. pai cum am 180 nu asigura un curent pt auto curatarea platinei. pai daca faci scurt intre doua fire prin care trece un curent de 150mA ai sa vezi ca face o mica scanteie, e in cazult platinei acea scanteie are rol de a curata contactele si nu lasa contactele sa oxideze. Daca faci scurt intre doua fire prin care trece un curent de 6mA ce se intampla ? |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#758
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BLK @ 5 Jan 2006, 22:05) asta e schema Dodo: aprindere3un.th.jpg condensatorul ala de 330n la 630V o sa vina in paralel cu cel de pe delcou? trebuie sa il scot pe cel de pe delcou? am vazut ca in schema postata de Dodo e un condensator de 150n la 500V si spune ca nu trebuie scos cel de pe delcou. e bun un condensator nepolarizat poliester de 220-330n la 630V? sa pun R1, care e trecut pe schema doar 180ohm, sa il pun de 5W? ADAUGAT: daca pun un led, e bine unde l-am pus pe schema de mai jos? rez aia e bine daca pun una de 3K? aprinderemod7di.th.jpg Nu ledul nu mere pus acolo. Rezistenta este MAXIM 160 ohmi si minim 68 ohmi DA la 5-6 W (cat mai mare cat mai bine) Daca vrei cu tot dinadinsul sa faci "expermentari" , dreptul tau, vb maine , s-ar putea sa am eu un BUX, si ti-l pot da. |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
musti |
![]()
Post
#759
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
Daca vrei LED, cel mai simplu e sa-l pui unde ti l-am desenat (la repezeala). Atata ca va functiona pe dos: se va stinge la deschiderea platinei. Rezistenta R e de cca. 820 ohm/ 0,5W.
Si acu', sper sa-mi dau seama cum iti pun poza. aprindere3un6kw.jpg |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
BLK |
![]()
Post
#760
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
pe platina m-am gandit ca il pot pune, ca la faimoasa gotronic, asta inseamna ca mai am inca 20mA prin platina, n-ar fi o tragedie.
am inteles cu 80ohm, ma gandeam eu ca e scurt ![]() dodo ar fi super daca ai avea un bux ca eu nu am gasit decat pe comanda si vine intr-o luna ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#761
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BLK @ 7 Jan 2006, 10:41) pe platina m-am gandit ca il pot pune, ca la faimoasa gotronic, asta inseamna ca mai am inca 20mA prin platina, n-ar fi o tragedie. am inteles cu 80ohm, ma gandeam eu ca e scurt ![]() dodo ar fi super daca ai avea un bux ca eu nu am gasit decat pe comanda si vine intr-o luna ![]() Ti-am gasit un BUX14 ! Mai buna solutia lui musti pt led, dar daca te deranjeaza poti pune un tranzistor comandat a.i. ledul sa se aprinda in faza cu bobina. This post has been edited by DodoBird: 7 Jan 2006, 22:46 |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
musti |
![]()
Post
#762
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 7 Jan 2006, 22:37) Ti-am gasit un BUX14 ! Mai buna solutia lui musti pt led, dar daca te deranjeaza poti pune un tranzistor comandat a.i. ledul sa se aprinda in faza cu bobina. Bineinteles ca poate, dar ce sens are sa se complice? Pt. reglajul avansului trebuie sa-i semnaleze doar momentul deschiderii platinei si asta se face prin stingerea LED-ului. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
BLK |
![]()
Post
#763
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
vin ledurile alea albe puternice si nici pentru avans nu o sa am nevoie de led
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
musti |
![]()
Post
#764
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(BLK @ 8 Jan 2006, 00:15) vin ledurile alea albe puternice si nici pentru avans nu o sa am nevoie de led ![]() ![]() Asta da motivatie ![]() E totusi util pana pornesti " agregatu' " dupa vreo interventie, pt. ca stroboscopul te ajuta numai cu motorul deja pornit. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
dex lada |
![]()
Post
#765
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BLK @ 7 Jan 2006, 10:41) pe platina m-am gandit ca il pot pune, ca la faimoasa gotronic, asta inseamna ca mai am inca 20mA prin platina, n-ar fi o tragedie. am inteles cu 80ohm, ma gandeam eu ca e scurt ![]() dodo ar fi super daca ai avea un bux ca eu nu am gasit decat pe comanda si vine intr-o luna ![]() nu e mult 200 mA pune de 80ohm, ce inseamna la tine mult 200mA pe platina, care e facuta sa suporte 5-6A (asta cu aprindere clasica). |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
BLK |
![]()
Post
#766
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
musti, ai dreptate, dar in caz de nevoie scot fisa centrala sau o bujie
![]() ![]() dex lada la asta nu m-am gandit ![]() pe luni vine tranzistorul (de la Dodo ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
dex lada |
![]()
Post
#767
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
daca e curentul prea mic autocuratirea platinei nu ce mai face calumea.
Scanteia (mica de altfel) produsa de cei 200mA curata contactele platinei. This post has been edited by dex lada: 8 Jan 2006, 01:31 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#768
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BLK @ 8 Jan 2006, 01:27) musti, ai dreptate, dar in caz de nevoie scot fisa centrala sau o bujie ![]() ![]() dex lada la asta nu m-am gandit ![]() pe luni vine tranzistorul (de la Dodo ![]() ![]() Informatie interesanta : se gasesc la tutungerii , vanzatori de tigari etc., niste brichete care au in "coada" un led albastru ultraluminiscent la pretul de 10.000 lei vechi !!! Pe la magazinele de piese un astfel de led l-am vazut la peste 40.000 lei vechi !!! ![]() Cel putin asta a fost pretul la brichete in piata Floresca , smabata asta , in alte locuri sunt pana la 15,000 lei ! This post has been edited by DodoBird: 9 Jan 2006, 09:28 |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
DeXteR_G |
![]()
Post
#769
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 6 January 06 From: Baile-Felix ![]() |
|
--------------------
DACIA
1310
- BH-03-LPX
|
|
BLK |
![]()
Post
#770
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc DodoBird, musti, dex lada, si restu' pentru ajutor. Ruptorul electronic functioneaza foarte bine, masina mea cam face figuri dar nu e de la aprindere, si fara ea face.
Daca mai vrea cineva un ruptor electronic bun, gen Malvina (nu cum e Gotronic) sa-mi dea un mesaj privat sa discutam. Pot face asa ceva, un pic mai ieftin decat Malvina si va pot ajuta si cu montaj si reglaje. Acum ma pregatesc sufleteste pentru a descifra o schema de aprindere cu ridicator si acumulare capacitiva, desi presimt ca o sa dureze ceva vreme ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
musti |
![]()
Post
#771
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(BLK @ 17 Jan 2006, 00:07) Pt. putin. Din pacate, daca bine am inteles, DodoBird s-a retras de pe forum (alaturi de mai multi baieti priceputi), impins de comportamentul "moderatorilor". Sincer, imi pare rau! This post has been edited by musti: 17 Jan 2006, 02:03 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
BLK |
![]()
Post
#772
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Cu ce ocazie? Eu am lipsit din pricina unui ban primit pe publicitate, cam nemeritat dar nu are rost sa deschid aici alte discutii. Am sa incerc sa caut sa vad poate gasesc ceva despre plecarea asta in masa.
Pacat, mare pacat, de cateva saptamani se cam duce de rapa forumul! ![]() This post has been edited by BLK: 17 Jan 2006, 01:59 |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
musti |
![]()
Post
#773
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(BLK @ 17 Jan 2006, 01:59) Cu ce ocazie? Eu am lipsit din pricina unui ban primit pe publicitate, cam nemeritat dar nu are rost sa deschid aici alte discutii. Am sa incerc sa caut sa vad poate gasesc ceva despre plecarea asta in masa. Pacat, mare pacat, de cateva saptamani se cam duce de rapa forumul! ![]() Cauta si tu, daca nu cumva s-au sters posturile. Am dat peste ele acu' cateva zile si de atunci parca nici eu nu ma mai simt confortabil, chiar daca n-am avut personal nimic de-a face cu "stapanirea". Se pare ca avem de-a face cu un rateu al politicii de cadre a forumului. Efectul e ca au plecat oameni care chiar aveau cate ceva de spus. P.S. Na, ca acuma ma astept si eu la sanctiuni. Paguba-n ciuperci! This post has been edited by musti: 17 Jan 2006, 02:13 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
BLK |
![]()
Post
#774
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Mda, am gasit ceva, ceva. Se pare ca oamenii de la varf, din cauza ca au alte masini mai la moda si in ton cu vanturile care bat prin EU, vor sa creada ca Dacia e moarta. Pana la urma sectiunea CLT eu o vad ca pe o sectiune a celor care stiu sau vor sa stie ceva mecanica, al celor care surubaresc din placere.
O fi Loganul nou, o fi bun (sau nu?), dar daca te lasa in camp te uiti la el. Asa ca pe alte sectiuni ale forumului nici nu prea poate fi vorba de mecanica, de surubarit. Ma avant si eu la offtopic si parca vad ca mi-o fur iar ![]() Pacat ca moderatorii spun ca userii care protesteaza sunt copii, cand de fapt si ei se comporta cam aiurea pentru un adult :| |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ceacu |
![]()
Post
#775
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
Sa revenim la harburile noastre.
O modificare interesanta (si utila) facuta de mine la Malvina. im0002922jo.th.jpg Din punctul meu de vedere (de electronist), cam toate aprinderile ce le-am vazut au o mica deficienta (pe circuitul de formare a impulsurilor de comanda): nu compenseaza oscilatia (vibratia) contactelor ruptorului in starea inchisa, adica din cauza vibratiilor motorului si deplasarii relative a contactului mobil fata de cel fix (deplasare cauzata de corectorul vacuumatic), apar impulsuri parazite care comanda in mod incorect declansarea scanteii cand nu trebuie (scuturaturi si rateuri in momentul in care corectorul vacuumatic deplaseaza contactul mobil, se petrece mai ales cand se inchide acceleratia dar si la deschidere). Un mic dezavantaj are o intarziere de 0.1ms care se traduce cam prin -8deg la 6000rpm (parca asa-mi amintesc de cand am simulat in SPICE toata treaba). Condensatorul trebuie lasat (dupa mine), el produce o intarziere insesizabila (150ohmi*330nF) e o constanta de timp minora si intarzierea e minora (am simulat in Spice si da o intarziere de ordinul 50us in varianta modificata de mine unde nivelul de decizie e pe la 6V la o alimentare cu 14,4v dar mult mai mica in varianta originala unde nivelul de decizie e pe la 0.8V), dar are efect la inchiderea contactelor cand se descarca brusc si ajuta la curatirea lor. Un BUG serios al acestei aprinderi este lipsa resistorului de evacuare a sarcinii stocate din tranzistorul final BU526A (am pus 100ohmi, nu am inteles din catalog sa aibe rezistor incorporat), si unul mai minor este faptul ca rezistorul de 150ohmi de autocuratire si polarizare al platinilor este de 1W(2W?) (teoretic trebuie de 1,3824w la 14,4v alimentare in regim continuu) eu l-am gasit spart, tinand cont de vibratii si functionare fara ventilatie in cutiuta de plastic. Astept pareri. P.S. Pentru autocuratire (mie cand mi-am montat-o prima data nu mi-a mers de fel, dadea haotic comanda, si m-am chinuit cateva ore pana am gasit o solutie acceptabila) se monteaza intre plusul bobinei (12v) si contactul mobil o lampa de 12v/5w (din aia de portbagaj), asa ca nu mai are rost sa va chinuiti cu LED-ul (lampa suge curent mare cand filamentul e rece si in plus ajuta si la punerea la punct a avansului static). This post has been edited by ceacu: 20 Jan 2006, 04:18 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
LYM |
![]()
Post
#776
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Ma tenta si pe mine sa-mi montez o aprindere din aia electromagnetica ( de la Dl. Ioan ).
Care ar fi. dezavantajele/avantajele mai importante ? Am inteles ca porneste mai usor la frig; se mai foloseste shocul? Sta motorul la relanti imediat dupa ce-l pornesc, sau trebuie tot asa sa-l tin din shoc ? Cat este de fiabila treaba? Sunt probleme la ITP ? This post has been edited by LYM: 19 Jan 2006, 17:47 |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
ceacu |
![]()
Post
#777
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(LYM @ 19 Jan 2006, 18:43) Ma tenta si pe mine sa-mi montez o aprindere din aia electromagnetica ( de la Dl. Ioan ). Care ar fi. dezavantajele/avantajele mai importante ? Am inteles ca porneste mai usor la frig; se mai foloseste shocul? Sta motorul la relanti imediat dupa ce-l pornesc, sau trebuie tot asa sa-l tin din shoc ? Cat este de fiabila treaba? Sunt probleme la ITP ? Nu stiu ca si eu ma gandeam sa-mi pun dar ar trebui sa mearga mai rotund si sa nu "scape" scantei la turatii mari. N-are nici o legatura cu socul. Riscul e sa se strice. Cu ITP-ul nu stiu (nu cred ca este element de securitate rutiera). Da-mi te rog un PM cu datele de contact ale domnului si eventual cum se numeste firma dumnealui. This post has been edited by ceacu: 19 Jan 2006, 17:59 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
musti |
![]()
Post
#778
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
BLK |
![]()
Post
#779
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
am facut stroboscopul, n-am gasit deocamdata o teava te metal sau ceva foaie de metal sa fac sonda aia capacitiva si am incercat sa bobinez firul de intrare peste fisa de la bujia 1. se aprind ledurile, dar foarte foarte slab, semnalul captat nu e deajuns de puternic sa deschida complet tranzistorul. sa incerc cu niste fise mai proaste?
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ceacu |
![]()
Post
#780
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(BLK @ 21 Jan 2006, 04:26) am facut stroboscopul, n-am gasit deocamdata o teava te metal sau ceva foaie de metal sa fac sonda aia capacitiva si am incercat sa bobinez firul de intrare peste fisa de la bujia 1. se aprind ledurile, dar foarte foarte slab, semnalul captat nu e deajuns de puternic sa deschida complet tranzistorul. sa incerc cu niste fise mai proaste? ![]() Daca tot n-avem somn se poate vedea si o schema? Poate te ajut cu schema. This post has been edited by ceacu: 21 Jan 2006, 04:03 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 00:45 |