O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
![]() ![]() |
O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
79_BMS |
![]()
Post
#661
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#662
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 18 Feb 2010, 19:02
De acord ca e mai simplu fara ramele de imbinare, chiar mult mai simplu. Dar... Am facut candva un curs de mase plastice, iar unul din dezavantajele fibrei o reprezinta deformarea in timp. Mai mult, eu folosesc rasina vinilesterica (parc-asa-i zice), cu buna rezistenta la agresiune chimica, dar care termic rezista pana la doar 100*C. Cealalta, de tip epoxy, rezista la 200*C, dar se topeste la vapori de benzina. Deci am sanse destul de mari sa se deformeze piesa mea, cum evacuarea e destul de aproape. Ca urmare, fiind vorba de 2 jumatati, adica 4 capete de etansare, am ales ca la fiecare capat sa am element metalic de rigidizare. Adica de la carburatoare la filtru: flansa de rigidizare - rama - rama - teava inox Ma bucur ca ment a zis de filmul ala, astfel m-am convins ca AM nevoie de acele rame. Nu stiu daca mai merita mentionat ca aceasta cutie va trebui sa fie perfect etansa! YRX, e fix acelasi principiu. Difera configuratia cutiei, atata tot. Ramane valabil planul meu ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#663
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#664
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 18 Feb 2010, 22:50
Cica nu se poate |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#665
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 19 Feb 2010, 08:09) QUOTE(Muttley) [...] Ma gandesc la o usoara marire a celor doua unghiuri. As obtine in plus si o mica crestere de volum... Daca fac modificarea, vede cineva vreun efect negativ? Desi, cum s-a zis, exista turbulente in cutie, cu cit traseul e mai "drept" cu atit mai bine... |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#666
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 20 Feb 2010, 14:45
A trecut mihai1677 azi pe la rabla, a masurat numai el stie ce in cutia aia, a schimbat un fir si a pornit. Am reluat ce voiam sa aflu de atunci cand s-a defectat aprinderea, si anume functionarea electroventilatorului. Merge, e mai silentios decat cel vechi, functioneaza mult mai putin timp decat cel vechi. Fiind (foarte) cald afara, am deschis larg usile la garaj pentru ventilare si am turat-o. Pe la 2000 - 3000 rpm, scuipa negru pe evacuare si paraie ca rablele de VTM de H la start (pentru cine a avut ocazia sa le asculte). Asta nu e bine. Poate avans, poate jicloare... Sper sa fie avansul de vina, pentru ca am mai mers cu carburatoarele astea, pe motorul de 1.4 standard, si nu facea asa. Insa ramane pe mai tarziu, cand ies cu ea pe strada. Voi continua cu rezonatorul. PS: la una din porniri, am dat prea multe sprituri inainte de actionarea demarorului si a dat rateu cu flacara pe un carburator. Filtrul de aspirator pus pe acel corp nu mai exista, s-a carbonizat total. Saraca fibra de sticla, ce-o s-o-ncaseze |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#667
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(payty @ 20 Feb 2010, 16:18) nu e neaparat ca daca aceste carburatoare ti-au functionat ok pe motorul de 1.4 cu axa de 1.4 sa iti mearga la fel si pe cel de 1.6 cu alta axa. In special daca ai motor slab, cum era cel de 1.4, aceste carburatoare alimenteaza motorul prin circuitul de relanti si progresiune. mult mai sus intra in functiune circuitul principal de alimentare. daca acum ai motor mai mare si axa cu deschidere mai mare s-ar putea ca pe la acel 2000-3000 sa intre circuitul principal si pe asta sa il ai dezechilibrat. incearca macar cu programelul ala (parca ti l-am trimis la un moment dat) sa vezi daca te afli cat de cat in parametri cu jicloarele. nu vad de ce ar scoate fum negru de la avans. stii exact cate grade are axa si cat ridica, sau macar aproximativ? ar fi destul de important. ca idee, la motoarele cu axe de durata mare, ai o panta abrupta a graficului de la centrifugal pe o portiune, apoi un punct de inflexiune unde panta devine mult mai lina. punctul depinde de locul unde motorul nu mai este capabil sa dea amestec afara datorita intarzierii mari de inchidere a supapei de admisie. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#668
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 21 Feb 2010, 00:51
Nu am timp zilele astea, dar saptamana viitoare incerc sa recitsesc documentatia tehnica de la DHLA, sunt curios de care "circuit principal" vorbesti, si de ce n-ar fi facut nimic pe 1.4. Nu cred sa aiba vreo importanta valorile exacte ale axei cu came, ci simplul fapt ca e destul de deschisa. Ridicarea-i ca la standard, timpii-s putin mai mari ca la Alpine aspirat. Pe de alta parte ma intreb daca nu cumva comportamentul asta e normal, avand in vedere ca motorul era turat, dar sarcina era ZERO... E cumva si explicabil - supapa admisie deschisa mult timp, clapeta de acceleratie deschisa prea putin, deci aer putin, motorul trage multa benzina (si are si de unde, reamintesc, 6 (!!!) gauri de progresiune), amestec excesiv de bogat. Sunetul este la fel cu cel facut de asta inainte de a fi calcat pe coada. Aici ar trebui sa-si dea cu parerea cineva care are experienta cu motoare modificate... Revenind... Am taiat matrita in doua: DSC04326.JPG ( Size: 193.01k ) Number of downloads: 141 Initial ma gandeam sa prind jumatatile pe placi de lemn, dar daca tot aveam inca mult polistiren, l-am folosit. Placile le-am acoperit in 2 straturi de folie, dup-aia am prins jumatatile. Le-am acoperit si p-astea tot in 2 straturi. Pentru lipire am folosit prenadez (in special intre straturile de folie), banda dublu adeziva, banda de hartie si power-tape. Rezultatul: DSC04331.JPG ( Size: 230.78k ) Number of downloads: 135 Ideea cu folia e excelenta. Cu aracet si hartie m-as fi chinuit o groaza si probabil ar fi iesit ca dracu. Multumesc, YRX!!! "Ridurile" la folie au fost destul de mici, insa au fost. Pentru a le estompa, cat si pentru a avea o suprafata solida si stabila a matritei, am recurs la evident - rasina. DSC04337.JPG ( Size: 286.01k ) Number of downloads: 140 DSC04338.JPG ( Size: 391.16k ) Number of downloads: 132 Am aplicat-o-n 3 straturi, cu timp de uscare intre ele de 30-40 min. Maine ma duc sa vad cum arata dupa intarire. This post has been edited by Muttley: 8 Oct 2017, 19:24 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#669
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 21 Feb 2010, 07:54) Baaaa... ce-i cu mopedu' ala acolo? ![]() Matrita a iesit oribil, parerea mea. N-ai nici interior nici exterior frumos finisat. ![]() QUOTE(marean05 @ 21 Feb 2010, 17:07) salut ia uite ce am facut.. DSC01812.JPG ( Size: 152.75k ) Number of downloads: 54 DSC01811.JPG ( Size: 193.02k ) Number of downloads: 46 mai multe detalii te rog PM sau pe mail marean05@yahoo.com |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#670
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 21 Feb 2010, 19:37
Felicitari. Am facut adineauri o proba cu avans mai mic, nicio schimbare. Merge ca dracu, dac-o turez putin se ineaca. Are momente cand merge bine la relanti, apoi momente in care turatia scade si cu mare greutate mentin motorul pornit. Foarte, foarte ciudat, ca pana acum mergea ok... Am zis sa desfac capacele la carburatoare, sa vad nivelurile in CNC-uri, simptomele fiind de nivel exagerat. Am facut chestia asta, dar citind http://www.sideways-technologies.co.uk/for...l?m-1201970113/ constat ca e ceva mai delicat decat credeam, deci trebuie sa repet verificarea cu atentie. Chestie curioasa - cand am scos furtunul de benzina de pe carburatorul dinspre radiator, a tasnit benzina destul de puternic. Nu prea mi-a lasat impresia unei presiuni de 0.1 bar cat declara producatorul pompei ca ar avea... Am sa-ncerc sa gasesc un manometru de precizie. O alta cauza posibila e filtrul provizoriu, ala de aspirator. Care e cam nepermisiv cred, si imbogateste amestecul. Dar parca nu-mi vine sa cred ca-n asemenea hal... Vizavi, a iesit perfect matrita. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#671
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(payty @ 22 Feb 2010, 21:59) QUOTE Chestie curioasa - cand am scos furtunul de benzina de pe carburatorul dinspre radiator, a tasnit benzina destul de puternic. Nu prea mi-a lasat impresia unei presiuni de 0.1 bar nu are rost sa te complici cu manometre. umpli cnc-urile apoi decuplezi pompa si pornesti motorul. la ce volum au cnc-urile de la dellorto, in mod sigur tre sa functioneze macar un minut fara sa fie alimentate. asa vezi daca e de la pompa sau altceva. ca idee, cu carfilul, cand scoteam benzina pe la pompa mergea macar 40 de secunde cu furtunul de benzina pus in sticla. QUOTE(Hexer @ 22 Feb 2010, 22:17) Sa cumperi un WBO2 sa vezi exact cum sta amestecul ca altfel niciodata nu o sa mearga cum trebue. Si eu am cumparat si cu asta fac setarea la masini cu carburator. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#672
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 22 Feb 2010, 22:40
Mda, buna idee. E ditai baltoaca de benzina acolo, ar trebui s-ajunga de o proba. Insa micsorarea nivelului odata cu consumarea benzinei nu stiu daca e chiar ce trebuie. Mai vad. Nu stiu ce e WBO2. Insa am un analizor de gaze de la un coleg. Voi regla amestecul cu el. DSC04358.JPG ( Size: 300.29k ) Number of downloads: 59 Desi-l am din vara, nu l-am scos vreodata pan-acum din cutie Imi era frica de o chestie - "caramizile" din care am facut matrita au fost decupate dupa conturul flansei dinspre carburatoare. Insa au urmat finisari si matrita s-a micsorat. Ma gandeam ca-n piesa finala n-or sa mai incapa trompetele de la capete. Insa fara sa vreau, am avut noroc, s-a "umflat" la loc din cauza staniolului si a rasinei, astfel incat acum sunt aproape identice, exact cum trebuie DSC04353.JPG ( Size: 265.39k ) Number of downloads: 49 Desi nu pare din cauza transparentei rasinii, suprafata matritei e foarte neteda si fina. Nu mai are nevoie de nicio finisare suplimentara Dupa o foarte lunga zi la munca, mi-am umplut seara cu ceva mai relaxant, dar important - pregatirea celui de-al 4-lea "accesoriu", teava de inox dinspre filtru. Teava ce la un capat va fi incastrata-n fibra rezonatorului, iar la celalalt se va imbina cu racordul flexibil. Am taiat-o la o lungime grosiera, si am pregatit stutul pentru gazele de carter "epurate" si recirculate in admisie, adica l-am tesit si l-am taiat la lungime. Piesele impreuna cu desenul de mai jos au fost date la executat. DSC04355.JPG ( Size: 196.95k ) Number of downloads: 45 Intrebare - orientarea acelei tesituri a stutului am gandit-o bine? Ideea ar fi sa am ceva efect Venturi acolo (chiar daca prin stut deja vin vapori si nu stropi), care sa ajute la omogenizare, iar aceste gaze sa ajunga-n toti cilindrii, nu doar in cei doi din mijloc. Pareri? This post has been edited by Muttley: 8 Oct 2017, 19:43 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#673
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(ment @ 23 Feb 2010, 00:13) M-am chinuit ceva sa vad efectul Venturi, ma gandeam ca la carburatoare dupaia mi-am dat seama la ce te referi ![]() ![]() QUOTE(lucianac79 @ 23 Feb 2010, 05:04) Daca mai tin minte ceva din fizica din liceu efetul venturi e asta, din imaginea de mai jos, efectul Coanda este tendinta unui fluid in miscare de a adera la o suprafata. Venturi.jpg ( Size: 38.39k ) Number of downloads: 38 This post has been edited by 79_BMS: 8 Oct 2017, 19:51 |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#674
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Feb 2010, 09:17
Cred ca tesitura stutului ar trebui sa fie fix invers, asta pentru ca aerul NU SUFLA dinspre filtru, ci este TRAS dinspre motor. Iar turbulenta se creaza in spatele stutului. Deci tesitura ar trebui sa fie invers zic eu... kk.JPG ( Size: 30.23k ) Number of downloads: 30 Si inca ceva... Nu stiu cum reusesc, da' la porniri ratate imi da cu flacara pe carburatoare. Pe stutul asta si pe furtun sunt vapori de benzina. Iau foc? Am sanse sa bubuie borcanul cu zacusca? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#675
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(cristidb @ 23 Feb 2010, 10:02) Efect Venturi nu poti avea. Efectul Venturi apare cand teava prin care curge fluidul se ingusteaza. Presiunea scade si viteza creste. In asta consta. Tesitura trebuie facuta ca in primul desen. Daca o faci ca in ultimul cu deschiderea orientata catre filtru, aerul care curge pe langa ea va produce o presiune la capatul tevii. Daca o orientezi cu deschiderea spre motor, la capatul tevi vei avea depresiune. Nu prea vad bine cutia aia din fibra de sticla. Vapori de benzina din baie, traseu scurt al admisiei, overlap mare al supapelor... sanse sunt destule sa ajunga flacara inapoi pe admisie pana in cutie. Daca nu e foarte rigida o sa vibreze, o sa faca zgomot si o sa se crape. Ideal era sa fie din plastic cu nervuri de rigidizare, cum sunt cutiile standard, dar e cam greu de manufacturat. QUOTE(emircea @ 23 Feb 2010, 10:07) Stutul ala poti sa-l pui si drept (adica fara sa aibe tesitura), dar mai bine cu tesitura orientata catre motor; cum zice payty, in spatele lui se creaza depresiune. Efectul venturi are treaba in principal cu viteza de curgere; de obicei, pentru a fi sigur ca se-ntampla, se realizeaza o restrictie care sa mareasca viteza de curgere in zona dorita. Uita-te peste link-urile astea: vent1, vent2, vent3, vent4. Vezi ca nu cumva din cauza vitezei prea mari a aerului sa-ti scoata si sunete; tziuie destul de enervant. Aici, daca dai click pe 'venturi', ai niste poze mai convingatoare. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#676
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Feb 2010, 10:22
Eu am amintit de efectul Venturi pentru ca am facut analogia cu diuza suflata de la pistolul de vopsit. In fine, nu asta-i important. Va multumesc pentru opinii, voi lasa stutul asa. Dar, repet, nu risc nimic din cauza rateurilor care (probabil) vor ajunge cu flacara cu tot pana acolo? cristidb, privind cutia din fibra, vaporii in sine n-au ce rau sa-i faca, cum (am mai zis) am ales o rasina rezistenta la agresiune chimica. Problema e cu temperatura. Daca o sa am frecvent flacara acolo, da, s-ar putea sa nu reziste. Rigida am de gand sa fie. In timp se vor lamuri lucrurile |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#677
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(emircea @ 23 Feb 2010, 10:36) Pot sa ma bag eu in seama? Problema nu e nici temperatura, nici efectul chimic al vaporilor de benzina sau ulei. Problema e efectul exploziei, amestecului vapori combustibil cu aer, care ar duce la distrugerea celui mai slab element. In functionare s-ar putea sa nu-ti ia foc, flacara e absorbita spre cilindri. Dar tu sigur nu vrei ca energia combustibilului sa se piarda in exteriorul cilindrilor, tu vrei ca explozia sa se transforme in energie mecanica, sa-nvarta motorul. QUOTE(elro @ 23 Feb 2010, 12:57) Scuze de OFF TOPIC. Colegul Muttley,sa nu ma intelegi gresit...te admir pt. tot ce ai facut masinii si ce ii faci in continuare,urmaresc zilnic tot ce apare. Tot ce am dedus eu,este faptul ca daca ne punem la contributie toti ideile,putem realiza de la 0 (zero) o masina.Avem printre noi ingineri,mecanici,etc....poate in viitorul apropiat ajungem sa face o colaborare Dacia/Renault si construim o masina ![]() ![]() Spor la proict colegul,sunt cu ochii pe tine ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#678
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Feb 2010, 14:10
Sa zicem ca se aduna 100 de doritori de pe acest forum, dispusi sa aduca fondurile. Investeste fiecare 1-2-3 mii euro, iese o masina draguta, de exemplu cel mai rapid si performant Logan. Pana aici totul e ok. Dar... - cui ramane masina? - care-i rostul investitiei? E un subiect cu mare potential de postare, asa ca as vrea sa-l incheiem aici. La nevoie, se poate face un topic separat. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#679
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 23 Feb 2010, 14:15) QUOTE(ment @ 23 Feb 2010, 14:18) Scuze ca tot ma leg de efectul venturi sau ce o fi, stiu ca deja exageram pentru ceva ce nu prea conteaza ![]() ![]() Si cu rateurile pe carburatoare, nu prea ma pricep la aprindere/avans, si stiu ca e diferenta mare de la motorul meu cu monocorp si axa stock si al tau, dar la mine fiecare rateu pe carburator (si au fost ceva ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#680
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Feb 2010, 14:35
Da, se regaseste si ceva Coanda in ce urmaresc eu Am incercat si cu avans semnificativ micsorat, tot pocneste. Ieri seara am ars si ultimele filtre de aspirator. Clar, in cazul meu e de vina axa, care obliga supapa de admisie sa se deschida mult, mult prea devreme, ajungand front de flacara in galerie. Daca berbecu' a dat si sprituri inainte, iar flacara gaseste benzina acolo, se lasa cu scandal. Va trebui sa-mi pun la punct tehnica de pornire. Si sper ca aceste "fenomene" sa nu apara in mers. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#681
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(emircea @ 23 Feb 2010, 14:47) Mai ai o (relativa) speranta cu axa asta, dar cu (alta) bataie de cap: evacuare rezonanta, sa-ti 'absoarba' gazele arse, sa nu mai vina pe admisie. Ce zici? Cum iti schimba planurile si calculele anterioare (de evacuare custom, cu ceva pagini in urma)? Sau poate cea standard e buna, dar tu n-o ai complet montata? Opinie personala: te-ai cam grabit cu axa, fara sa fi pus restul la punct si (posibil) fara sa stii complet ce 'cerinte' de functionare are. Cel putin asta concluzionez din ce prezentare i-ai facut prin paginile astea. QUOTE(Siconi @ 23 Feb 2010, 14:52) S-ar putea ca, datorita rateurilor pe admisie si vaporilor colectati de pe stut, sa ai explozii neprevazute in camera de fibra. In timp se va dezintegra. Traseul interior al aerului aspirat este aproape drept si foarte lin (sau cel putin asta urmareai), ceea ce favorizeaza aparitia exploziilor brutale in cutia respectiva. Vezi tu in timp cum se comporta. Cred cain sarcina nu vei avea acest efect (datorat axei cu came), insa la mers in gol devine o problema. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#682
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Feb 2010, 15:12
Ia uitati ce am (re)gasit: QUOTE Starting technique for Dellorto equipped engines (engine cold) Some Dellortos have a cold start circuit (choke), others don't, in my experience, it is very easy to flood the engine and wet plugs using the cold start mechanism, as it very crude in operation. The accepted technique for cold starting is as follows:- Allow the float chambers to fill if you have an electric pump, this should take about 5-10 seconds, fully depress the accelerator rapidly four times, then on a light throttle, turn the engine over, if it does not start immediately, repeat the procedure three times. The engine should fire, but may need 'nursing' for a minute or two before it will idle, gentle prodding of the accelerator should keep it alive long enough for it to warm up. If the engine does not fire within three attempts, then try five or six pumps. If this does not work, depress the accelerator fully and hold it open while turning the engine over for 5 to 15 seconds, then close the accelerator and try again. Or daca stangasemnatu' dadea la cheie cu pedala in podea, ca deh, asa se face la Dacie... Asa ca d-acu-ncolo, tin poarta (clapetele de acceleratie) inchisa. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#683
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#684
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Feb 2010, 15:55
Funny you should ask! matleiiebou.JPG ( Size: 97.17k ) Number of downloads: 50 Acea ventilatie din capacul carburatorului are o sita din plastic prinsa cu 2 suruburi de capac. Sub sita, exista o garnitura din carton, care acopera PARTIAL ventilatia. Eu, acum ceva timp, candva inainte de arderea aprinderii, ca un bun, da' foarte bun gospodar ce sunt, am zis sa fac acea garnitura mai mare, astfel incat sa acopere complet ventilatia, ca sa nu intre praf, apa, pasari, etc. Eu eram convins ca acea ventilatie serveste strict circuitului de soc, pe care oricum n-am de gand sa-l folosesc vreodata. Insa, conform pasajului subliniat in poza de mai sus......... se pare ca nu ![]() ![]() Cum ajung azi la masina, dau jos garniturile mari si o pornesc. Suprapresiune in CNC... Mare mi-e gradina si nu incap in ea... Deci ar fi culmea... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#685
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(nelu_1985 @ 23 Feb 2010, 18:17) QUOTE(driverx @ 23 Feb 2010, 18:51) ![]() ![]() ![]() Tare. Ar fi tare ca asta sa fie problema. Oricum, serios vorbind. S-ar putea sa faci prea multe lucruri deodata. Fa masina sa mearga DOO zile LA FEL si dupa ce treci de pasul asta, doar atunci apuca-te de experiente dinastea funny de astupat tot felul de gaurici ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#686
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Feb 2010, 20:16
M-am dus eu intr-un suflet la rabla, croit s-o ascult cat de frumos urma sa mearga. Am schimbat garniturile, dat cheie... pauza. Am reusit sa termin bateria si tot ce am primit in schimb au fost rateuri (adio definitiv filtre provizorii), zgaltaieli si perioade de 2-3 secunde de mers la 500 de ture in 1 - 1.5 pistoane. Am scos minunatele NGK-uri si erau negre ca un c..t in bezna. Le-am ars cu bricheta, curatat electrozii cu smirghel fin, pus la loc. Macar a crescut perioada de functionare la 4 secunde. Am pus bateria pe redresor si ca sa nu sparg ceva am plecat de acolo. Ma intorc mai tarziu. Pretenu' cu atelierul, desi are termenele lui la munca, a reusit sa-mi faca astea: DSC04376.JPG ( Size: 223.04k ) Number of downloads: 52 DSC04377.JPG ( Size: 161.94k ) Number of downloads: 42 Saracu', cred ca s-a saturat, abia asteapta sa scape de mine, d-aia-i asa prompt Gata, ma duc la rabla. Violenta domestica scrie pe mine. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#687
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#688
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Feb 2010, 22:42
Si continuarea... Intors la garaj, am incercat s-o pornesc, dar de data asta chiar ca nu mai zicea nimic, se-nvartea arborele cotit a paguba. Bagat toate membrele-n ea bricheta si smirghel fin. Am scos bujiile, am calcat acceleratia blana si am invartit motorul cu demarorul pana a ajuns presiunea la ulei la 6 bari. N-a mai ramas urma de benzina in el. Bujiile le-am dus acasa, le-am pus pe aragaz si le-am lasat sa se coaca cum trebuie. Le-am impachetat fierbinti cum erau in prosoape de hartie si inapoi la rabla. Parlit degete, injurat, da' le-am pus la loc calde. A pornit din prima, da' parca eram la fotograf, dadeau carburatoarele niste blituri de stateam cu ochii numa' pe extinctorul ala de l-ati vazut in toate pozele. Am oprit-o, am umplut si un bidon de 5l cu apa si l-am lasat cu capacul desfacut langa rabla, just in case. Vreo 5 minute a trebuit tinuta din acceleratie, mergea inca prost, pocnea ca dementa. Dupa ceva timp de functionare s-a stabilizat si relantiul. A pornit ELVul de vreo 2 ori, deci a trecut ceva vreme. In cele din urma: mers incredibil (si nu exagerez deloc) de rotund al motorului. (Nu stiu dac-am spus, pana in seara asta, pe langa pocniturile de la 2000 - 3000 rpm, mai mult de 4000 rpm nu voia sa ia, cu pedala in podea si o galagie de nedescris) Deci vazand cat de bine sta la relanti, desi era destul de tarziu si liniste in preajma, am turat-o. Sper sa nu fi deranjat locatarii... La 3000 merge foarte bine, la 5000 merge foarte bine. Sprituiala la 5000, nici un pocnet, nimic, doar un sunet sanatos de motor de rabla modificat. Concluzii: - problema cu benzina in exces si mersul inecat era de la acele garnituri schimbate de mine. Cand se deschideau cuiurile poantou si pompa turna benzina in CNC-uri, astfel urcand nivelul benzinei, aerul n-avea pe unde sa iasa, ca astupasem eu aerisirea. Presiunea aia, trebuind sa refuleze p-undeva, facea sa se duca benzina ca la balamuc in toate circuitele carburatorului (relanti, progresiune, samd). - una din urmari - bujii afumate si ude. - din cauza bujiilor zapacite, motorul n-a mai pornit in seara asta, a fost momentul limita. Daca n-as fi avut NOROCUL CHIOR sa ma prind de problema, asta ar fi fost finalul, naiba stie cat chin pe piste gresite ar fi urmat, cu cautat jicloare, samd. - arzand bujiile pe aragaz, le-am reparat cat de cat. Insa ratau in continuare destule scantei, astfel acumulandu-se benzina nearsa in cilindri. Cand dadeau totusi scanteie, ajungeau flacarile pana la contraaripa. - dupa 20 minute (sau cate or fi fost) de functionare, si-au revenit complet si n-am mai avut niciun rateu. Planuri pentru maine: - reglat culbutorii cum trebuie, ca atunci cand am restrans chiulasa mi-a fost lene (sunt oficial o lepra infecta); - pornit motorul ca sa vad daca mai da rateuri in carburatoare. Am un sentiment ca n-o sa se mai intample. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#689
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Hexer @ 23 Feb 2010, 22:51) Asta e cel mia ieftin modul : http://www.14point7.com/Widebands/NAW_7S/NAW_7S.htm Eu am cumparat mai multe pentru prieteni si universitate de la : http://wbo2.com/2y/default.htm E mai bun fiindca ai posibilitate de logat 3 x EGT (temperatura in evacuare) 3 intrari de 0-5v si RPM, e stabil, si asta m-a interesat cel mai mult. Idea e ca merge pe teoria de lambda, numai ca cele vechi putea sa masoara numia lambda 1 adica afr de 14.7:1 (amestec ideal) WBO2 poate sa masoara de la 8-22:1 amestecul astfel e usor de calibrat motorul. la toate masinile asta folosim, ori prin electronica aditionala ori direct din ECU stand alone. Eu acum am cumparat alta electornica la care pot vedea deodata 12 temperaturi...cei drept altfel e greu sa setezi motoare cu 2-300 cai / litru. Spor la treaba ca demult citec topicul si e cam incapatanat motorul asta. QUOTE(Merced @ 23 Feb 2010, 23:03) Ia vezi maine, daca mergi tot asa pe inserate, poate imi dai si mie un semn sa auda si urechea mea "bestia". ![]() QUOTE(vis-a-vis @ 23 Feb 2010, 23:22) Auzi ma... ngk-urile alea sunt cu iridiu? ![]() Eu mi-am pus la mobra. Asa la cald nu se simte mare diferenta, dar la pornire sunt Dumnezeu ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#690
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Feb 2010, 23:22
Ok Merced, trec si te iau inainte de a o porni. Vizavi, nu-s cu nimic. Doar cu ambalaj atragator. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 13:09 |