O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
![]() ![]() |
O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
79_BMS |
![]()
Post
#691
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#692
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 24 Feb 2010, 17:00
Am incercat azi sa desenez ramele. Masurasem mai de mult bruturile din aluminiu disponibile la atelierul care urmeaza sa le faca, si au 120mm latime. Cu aceasta constrangere, a iesit chestia din poza: varianta1.jpg ( Size: 31.58k ) Number of downloads: 134 Explic: la interiorul ramei se afla fibra cu grosimea de 3mm. La exterior, fibra cu cel putin aceeasi grosime. Caz in care nu mai ramane loc pentru capul surubului ori pentru piulita. Ar mai fi fost varianta de a cobori cu urechea spre interior, dar asta ar insemna sa modific matrita. Corect ar fi asa (gabaritul de 120mm de inainte sa fie acum de 150): varianta2.jpg ( Size: 33.61k ) Number of downloads: 132 Am gasit pe net o firma din Satu Mare (parca) care-mi poate trimite materialul ce-mi trebuie. Va ajunge cel mai probabil saptamana viitoare, asa ca planul meu cu terminatu' rezonatorului luna asta a esuat Edit: in timp ce postam, m-a lovit o idee. Si cred ca e buna! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#693
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(nelu_1985 @ 24 Feb 2010, 18:41) sudura nu-ti spune nimic? Ai putea face ramele din blocul brut disponibil de 120 mm, iar urechile confectionate din alte bucati si sudate de rame, parca cunosti sudori in aluminiu QUOTE(Siconi @ 24 Feb 2010, 22:14) Eu nu as recomanda asa ceva. Sudura in aluminiu este foarte pretentioasa. Daca mesterul nu este foarte stapan pe meserie si nu a mai facut suduri de genul (Al, fonta etc... suduri cu pretentii nasoale), atunci va iesi un mare c***t. Cel mai sfant e materialul intreg, frezat sau turnat dintr-o singura bucata. La sudura in Al, materialul trebuie incalzit pana la un anumit punct ca sa poata fi sudat, iar baia de sudura are nevoie de un anumit amperaj. Plus de asta, daca metalul este incalzit si devine usor galbui, poti sa il arunci la cos. Dupa sudare si racire, devine casant si se fisureaza cand nu te astepti. De-aia zic de mester meserias, in adevaratul sens al cuvantului. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#694
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 24 Feb 2010, 23:28
Nelule, dupa experientele anterioare cu sudura in aluminiu, n-o sa-mi mai trebuiasca asa ceva-n veci. Plus ca de sudat 8 urechi, apoi de planat ramele n-am eu chef, daramite cel ce se ocupa. Noul plan implica renuntarea la urechile de pe rame, si inlocuirea imbinarii aluminiu/aluminiu cu una de tip fibra/fibra. Ar fi ceva de genul (schema explodata): idee.JPG ( Size: 14.63k ) Number of downloads: 138 Avantajul - nu mai ridica probleme ancorarea ramelor pe fibra. Si evident, faptul ca deja exista materialul si nu mai trebuie sa-l astept de la mama dracu'. Riscul - cum am mai zis, din ce stiu eu, fibra se "valureste" in timp. Aici intervin ramele, care ar avea rol de uniformizare a fortei de apasare si de mentinere a planeitatii fetelor de etansare. Practic ar fi o amestecatura intre ideea mea initiala si sugestiile lui YRX si ment. Fetele din fibra vor fi frezate plan la sfarsit si practicat un canal continuu pe una din ele, pentru silicon. Cred c-asa ramane. Azi am continuat cu testele. Asistat si ajutat de Merced am reglat culbutorii, apoi am pornit-o. Eu n-am mai auzit niciun rateu pe admisie. Lui Merced nu-i place cum suna, sa fie sanatos Problema noua si foarte dezamagitoare insa... Poate v-amintiti de separatorul de gaze carter, caruia i-a plesnit un stut, caruia i-am lipit filetele, de care ma plangeam eu candva. A apucat sa se umple cu ceva condens dar il pierde pe la ferestrele de nivel: index21.jpg ( Size: 58.99k ) Number of downloads: 147 Am dat atatia bani pe un gunoi. Am sa-l duc inapoi la marii comercianti de piese de performanta after-market sa faca ce vor cu el, mie nu-mi mai trebuie. LE: QUOTE Hello I've purchased a catch tank that is apparently made by Forge. The box it came in has no markings on it. As a matter of fact, there's no "Forge" logo anywhere in the kit. First issue - the inlet snapped when fitted. Easily! Had to glue the spare inlet and outlet on the tank, so they won't come off. Second - the seals (inlet and drain plug) are made out of hard plastic!!! Third - the hose is rock hard. Last and worse - it leaks near the level windows (photo here - .... ) My question - is this product manufactered by Forge? There was a paper inside the box with a bad attempt of fitting instructions, writing at one point "Robber" instead of "rubber". Again: is this product REALLY manufactered by Forge??????? Thank you, Daniel from Romania Astept raspunsul lor... ______________________________________ Cam asta va fi forma finala: varianta_3.jpg ( Size: 27.37k ) Number of downloads: 141 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#695
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Siconi @ 25 Feb 2010, 20:55) QUOTE(Merced @ 25 Feb 2010, 21:27) L-am vazut pe viu. N-as fi dat 300 de lei pe asa ceva. Ieri a trebuit sa bag la spalat tot ce am avut pe mine la garaj, din cauza ca miroseam tot a esapament. ![]() Eu i-as sugera sa faca rost de un furtun de pus pe evacuare si de scos in afara garajului. Degeaba a deschis usile, nu ajuta cine stie ce. Si ca tot a venit vorba de rateuri, eu am vazut vreo doua pe admisie, da' ma rog, el se face ca nu exista. Da' si dupa ce s-a incalzit mergea super frumos, cand trageai de clapetele de acceleratie brusc scotea un sunet genial. ![]() QUOTE(argon @ 25 Feb 2010, 22:09) QUOTE(Merced @ 25 Feb 2010, 22:22) Eu nu-l iubesc, Muttley sustine ca si-a pierdut mirosu' acum ceva vreme, deci nu-l simte. Se pare ca mai exista doi forumisti care schimba impresii intr-un garaj, in afar' de tine si doctoru'. ![]() 8 Oct 2017, 20:27: QUOTE(Dan_kalibra @ 25 Feb 2010, 23:56) Bine Muttley era gata sa te cert ca nu reglasei culbutorii dupa ce ai strans chiluasa,ai si axa aia cu deschidere mare si te plangeai de rateuri. Oricum scoate-o o data pe strasse si fara rezonator ,si spune-ne si noua cum trage, ca ne tii cu sufletul la gura. Bafta in continuare cu proiectul! This post has been edited by 79_BMS: 8 Oct 2017, 20:27 |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#696
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 25 Feb 2010, 22:22
Merced, era aer de munte ce ai inhalat ieri, fata de atunci cand mergea inecata. Eu oricum n-am simtit nimic. Posted by: Muttley 26 Feb 2010, 11:57 Si raspunsul: QUOTE Hi Daniel We have withdrawn the product as the supplier has changed hands and we are not happy with the quality and apparent change in production/sourcing of this supplier. Use the attached template choosing option 1 or 2 and also indicate whether you require the bulkhead mounting bracket . Print to add detail (diameters) and then scan/email or fax the drawing to us. We will also supply one fluro lined hose in a diameter of your choice and 2 clamps with the tank. All the above will be supplied to you free of charge. Let me know! Best Regards oil_catch_tank.jpg ( Size: 163.84k ) Number of downloads: 41 Astia-s sanatosi la cap? Vor sa-mi trimita un separator facut la comanda??? ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#697
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 26 Feb 2010, 11:58) QUOTE(bucatzel @ 26 Feb 2010, 12:13) O fi o firma careia nu-i convine sa ii fie tarait numele prin toate rahaturile. Plus ca prin tarile mai verzi, OPC-ul chiar isi face treaba, si chiar e bau-bau. Intr-o nota mai optimista, am vazut si romani care fac asa ceva. QUOTE(ratonbox @ 27 Feb 2010, 12:24) La asta chiar nu ma asteptam. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#698
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 28 Feb 2010, 00:04
Am scos bestia din garaj ca sa fac curat, in 2 luni se adunase cam mult praf si gunoaie. Pentru ca plouase cam toata ziua, deci nu era praf in atmosfera si daca tot am scos-o, am zis sa o plimb 100 de metri in jurul blocului, unde asfaltul e destul de bun si n-are gropi in care sa-mi las admisia. Rezultatul - masina merge excelent la manevre de tipul scos din garaj, intors in parcare, plecat de pe loc ca melcul. Cum apas acceleratia mai mult de 2 mm se duce naibii tot. Deci dintre toate noptile, eu mi-am gasit s-o scot la plimbare cand sunt conditiile ideale de aparitie a jivrajului ![]() Mi-am facut rabla de plimbat in sezonul cald. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#699
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#700
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 28 Feb 2010, 11:52
Din amintirile mele, din ce am citit candva-ntr-o carte veche, conditiile optime de aparitie a jivrajului sunt umiditatea ridicata (checked) si o temperatura de +4*C (checked). Oricum, am pus mana pe carburatoare si erau bocna. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#701
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(nalodaniel @ 28 Feb 2010, 19:51) m-am redocumentat si eu; asa e ![]() ca solutii stiam ca se implemeneaza pata calda si un scut pentru aerul rece... nu pare ceva greu de realizat... pe de alta parte nici rezonatorul nu pare ![]() QUOTE(Siconi @ 28 Feb 2010, 20:14) De pe geam privit inauntru, nu pare nimic greu. Cand intri si te confrunti, iti dai seama de obstacole, chiar si de cele marunte, care iti dau planurile peste cap. QUOTE(payty @ 28 Feb 2010, 20:46) ca sa faci incalzire la carburatoare nu e mare lucru. sudezi de flansa dinspre carburatoare doua tevi prin care trece apa. traseul il ai deja prin chiulasa, doar ca probabil l-ai astupat. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#702
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 28 Feb 2010, 21:42
Galeria de admisie, desi e piesa distincta de evacuare si e montata pe garnituri, se incalzeste foarte tare, dupa cateva minute de functionare sfaraie apa pe ea. Cu ocazia asta ajung sa ma-ntreb CARE mai era rolul flansei pata calda pe montajul de fabrica... Acolo, cel putin la prima vedere, se-ncingea admisia si mai tare ca la mine, fiind turnata din aceeasi piesa cu evacuarea. In fine, ca sa incheiem subiectul, mai trebuie realizat sistemul de admisie aer cald. Cateva pagini mai in urma apare o poza care... cam spune tot. Planul exista de foarte mult timp in capul meu, doar ca nu stiam ca-i atat de afurisit givrajul la orizontale. Oricum, sistemul de admisie aer cald, impreuna cu carcasa filtrului de aer raman in asteptare impreuna cu alte chestii pentru mult, mult mai tarziu. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#703
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#704
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 3 Mar 2010, 21:45
Postez mai mult "din inertie", ca mare lucru n-am facut. Bine, in afara de a schimba orasul, astfel lucrul la rabla devenind si mai greu, in conditiile-n care 5 zile pe saptamana ne despart peste 100km Speram la inceputul saptamanii sa iau ramele alea si sa fac cutia. Din pacate, (poate) vor fi gata saptamana viitoare In seara asta am incercat sa fac planul pentru partea de dupa rezonator. Cam asta am de gand (pozele sunt proaste, dar erau mai proaste needitate): DSC04408.JPG ( Size: 447.35k ) Number of downloads: 55 DSC04409.JPG ( Size: 468.22k ) Number of downloads: 39 Partea buna-i ca am gasit de unde sa cumpar materialele lipsa pentru "piesele" 1, 2 si 3. Partea naspa-i ca, la fel ca la rame (sau mai rau), am de asteptat... mult. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#705
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#706
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 3 Mar 2010, 22:01
Cutia e a masinii, originala, nedefectata, nereparata. I-am "lungit" doar raportul la a 5-a. Teoretic n-ar trebui sa aiba probleme, cum e proiectata sa reziste pana la 150Nm, pe care motorul asta nu-i va avea vreodata. Cred... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#707
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#708
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 3 Mar 2010, 22:14
Kilometri, mai multi de 0.03 si pe care sa-i parcurga cu mai mult de 4km/h n-a mai facut de cand am dus-o-n garajul in care se afla, iar asta se intampla in decembrie. Pe vremea aia avea monocorpul. Am de gand sa fac masina functionala (nu sa termin) pana la sfarsitul acestei luni. De fapt nu doar am de gand, ci cam trebuie. Cu schimbarea orasului e amestecata rau. De cativa ani, eu n-am domiciliu stabil in adevaratul sens al cuvantului ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#709
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(xcss @ 3 Mar 2010, 22:16) QUOTE(nalodaniel @ 3 Mar 2010, 22:20) QUOTE(Merced @ 3 Mar 2010, 22:22) Ma, eu sunt primu' pe lista. Cand pleaca masina aia din garaj, e suparare mare cu Muttley daca eu nu-s acolo... ![]() Apropo, comandasi filtru? QUOTE(Siconi @ 3 Mar 2010, 22:25) QUOTE(Merced @ 3 Mar 2010, 22:28) QUOTE(emircea @ 4 Mar 2010, 10:07) QUOTE(Siconi) Insoara-te si stii de-o treaba... Si nu vei mai termina masina in veci!!! Vei fi fxxxx la cap de consoarta pana te enervezi singur de nu-stiu-ce surpriza ce ti-o face stimata rabla si sub influenta nervilor decizi ca e cazul s-o lasi deoparte si sa te bucuri de altceva (si daca nu-ti vezi bine finantele, constati ca rata la 'aia noua' iti reduce bugetul ce-l bagai in benzina si te bucuri fix... din parti). QUOTE(einstein1984 @ 6 Mar 2010, 19:35) Eu stiu ca carbelitoarele alea ale tale au fost si sunt o culme a domeniului lor.... insa dupa atata taiat, sudat lipit, flansuit, adaptat din galeria aia.... incep sa cred ca mai bine luai 4 bucati de carbelitoare Mikuni CVK de pe o yamaha R1 si rezolvai mai simplu treaba. 1000 cmc alimentati la 12000 rpm inseamna mai mult decat 1600 cmc alimentati la 5500 rpm. Si pentru alea faceai galerii din cutii de ness si tabla de aluminiu iar pentru reglat era si mai simplu. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#710
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 6 Mar 2010, 20:13
Taci ma! ______________________________________ Au fost doua zile pline - ieri dupa serviciu am plecat la Pitesti sa mai fac una-alta. Am ajuns la 19:00, iar la 22:00 mi se-nchideau ochii. Am lucrat pana totusi pana la 5 dimineata. Am dormit cateva ore, apoi azi am continuat treaba. Pentru inceput, dintr-o bucata de tabla de aluminiu am facut un scut termic, care sa reduca cat de putin caldura ce va ajunge de la evacuare la rezonator: DSC04420.JPG ( Size: 316.85k ) Number of downloads: 49 Este prins in 2 suruburi M7 pe evacuarea (inca) standard, in locul acelui con de tabla in care, la montajul de fabrica, se infigea tubul gofrat pentru incalzirea aerului de admisie iarna. Totusi l-am dat jos, pentru ca va incurca mult cand va trebui sa pun rezonatorul si restul. La o privire grabita nici nu cred ca voi avea acces sa-l montez cand va fi momentul. Ramane de vazut. Asta mi-a luat maxim o ora. Restul timpului, aproape 2 zile de munca, am facut ceea ce credeam ca-mi ia... nu stiu, 2 ore maxim: pregatirea fibrei. A durat atat de mult pentru ca: - matritele au multe suprafete curbe, ceea ce complica mult situatia, si m-am uitat mult la ele pana sa se lege ceva in capu' meu. M-a ajutat (de fapt m-a salvat) realizarea unor sabloane din hartie care sa ma ajute sa gasesc cele mai bune (sper eu) forme pentru bucatile din fibra; - au trebuit luate-n calcul cele 4 piese metalice ce vor intra in cele 2 piese finale, mai exact integrarea lor cat mai precisa in fibra, cu jocuri cat mai mici la montare (aici ma refer in special la rame) si fixarea lor cat mai buna cu putinta pe piesa finala, cand se usuca rasina; - m-am straduit sa pregatesc bucatile de asa natura incat peretii rezonatorului sa aiba aceeasi grosime peste tot; - cand sunt chior de somn imi intra creieru-n stand-by, astfel timpul necesar s-a dublat, triplat, samd. In poze sunt bucatile de fibra pentru fiecare jumatate de cutie in parte. In total putin peste 20 de bucati majore, cu jdemii de tesituri, crestaturi si pliuri. DSC04422.JPG ( Size: 274.13k ) Number of downloads: 52 DSC04425.JPG ( Size: 220.21k ) Number of downloads: 39 Momentan sunt foarte multumit de ce am realizat, insa-s constient ca-n momentu-n care asez fibra si torn rasina, totul se poate transforma-ntr-un dezastru Alte chestii... Joi am cumparat inoxul necesar construirii prinderii filtrului, si am primit, cu intarzierea de rigoare insa care nu m-a-ncurcat cu nimic, mult asteptatul racord flexibil. DSC04417.JPG ( Size: 205.94k ) Number of downloads: 41 Desi informatiile de pe site-ul producatorului erau destul de sumare si-ntr-o anumita masura ambigue, racordul e absolut fix ce trebuia! Un mic preview: DSC04414.JPG ( Size: 290.78k ) Number of downloads: 41 Si ultima: am primit un mail de la UPS care ma anunta ca pe 15 martie ar trebui sa primesc un anumit colet din Anglia ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#711
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Hexer @ 7 Mar 2010, 00:59) 1.sa nu tai fibra cu foarfeca 2.merge mai bine daca smulgi in bucati cu mana, in bucati cat palma, nu trebue sa aiba forma perfecta +e mai usor sa umpli cu rasina si formezi dupa voie Sa mai incercat de mai multe ori cum vrei tu dar rezultatul era ca nu merge, umpla cu multa rasina intre straturi si intre intercalari, si devine fragil. Sper ca reusesti sa intelegi ce scriu, altfel cu ce am vazut mai binel lasi la sineva care se acupa cu asa ceva. QUOTE(YRX @ 7 Mar 2010, 11:48) Nu trebuia sa te chinui atat cu taiatul bucatelelor de fibra. Odata udata cu rasina ia foarte usor forma matritei, nu e ca hartia.... ![]() Eu as lucra asa: - as da un strat de rasina peste matrita (maxim 2 - te ajuta apoi la saturarea primului strat de fibra) - as aseza primul strat de panza, udat cu rasina de la stratut anterior, apoi un strat de rasina - as aseza piesele de metal - apoi cu straturi suplimentare in functie de nevoi as construi in continuare Spor.... QUOTE(Siconi @ 8 Mar 2010, 09:45) Pai cam asa se si face... Tot asa am facut si eu. Fibra de sticla se muleaza asa de bine cand e deja imbibata cu rasina (primul strat de rasina mai gros), ca nu a trebuit sa fac nimic decat sa imbib bine cu pensula si cu un betisor de lemn pentru a face priza buna pe toate curbele si muchiile necesare. Nu e nevoie sa te complici cu sabloane si decupaje. Merge totul de la sine. O sa vezi cand le aplici ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#712
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 9 Mar 2010, 21:37
Sunt gata ![]() DSC04437.JPG ( Size: 351.46k ) Number of downloads: 44 Si in sfarsit o poza cu toate cele 4 accesorii: DSC04440.JPG ( Size: 262.36k ) Number of downloads: 45 Maine seara as putea face jumatate de cutie, dar am o mare problema: frigul de afara. Cu aceasta rasina mi s-a spus ca trebuie lucrat la 20-25*C, altfel lucruri ingrozitoare se pot intampla (nu stiu care-s alea). Aeroterma mea care abia sufla, volumul mare al garajului si usile de 40 de ani vechime prin care bagi doo degete nu m-ajuta-n privinta asta. Am doua variante: - astept caldura (riscant, ca nu-mi permit sa irosesc deloc timpul); - ma mut cu mormanul de piese, fibre, rasini si scule la cineva care are caldura (mi-e lene). Am timp de gandire pana maine. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#713
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(membru_DC @ 9 Mar 2010, 22:44) eu nu cred ca este vorba de T>20°C.... si chiar asa, ce se poate intampla daca lacul si intaritorul le iei peste noapte cu tine-n casa (20°C - 24°C) si apoi maine faci repede amestecul dintre acestea inainte ca temp. acestora sa scada..... singura problema ar mai ramane cu timpul de uscare ![]() QUOTE(YRX @ 10 Mar 2010, 08:15) Intr-adevar, proasta vreme ti-ai ales pentru fibra. Cel mai normal ar fi sa astepti temperaturi mai mari, chiar 20 de grade afara, deoarece n-o sa poti lucra intr-un garaj inchis ermetic pentru ca te droghezi rau, va trebui sa ai usile larg deschise sau mai bine sa lucrezi afara. Ca sa lucrezi la temperaturi mai mici si sa ai in continuare timpi de uscare rezonabili mai poti sa maresti cantitatea de catalizator din rasina. Daca vara un 2% catalizator este arhisuficient pentru un timp de lucru de 20 de min, la sub 10 grade poti sa folosesti 4%. Cel mai bine este sa faci un test cu rasina inainte, vezi cum se intareste. Oricum nu este indicat sa lucrezi la sub 0 grade, nu se polimerizeaza complet si ramane cruda la interior. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#714
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 10 Mar 2010, 08:30
E narcotica si halucinogena rasina??? Belea!!! Nu pot astepta caldura. Am sa caut azi un calorifer electric si nu ma las pana nu gasesc unul. Diseara fac piesele. Si totusi, revenind, ca mai sus glumeam, e cu efect cumulativ paguba de mi-o face inhalarea vaporilor aia??? Daca nu, intre aplicari (30 minute intre ele am inteles) as putea iesi afara, la aer curat... PS: in garaj am in jur de +10*C cu aeroterma pornita. O fi suficient? 2017 edit: cata minte lipsa aveam nu de mult ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#715
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Hexer @ 10 Mar 2010, 09:28) Sa iei un uscator de par, e perfect pentru ce vrei sa faci. N-ai nimic cu inhalarea vaporilor la o singura piesa, oricum in 10 min e gata. Sa aplici toate straturile deodata, sa nu astepti nici 2 minute intre ele, altfel intre ele rasina o sa fie instabila, crapa usor, nu conteaza daca e epoxi. Singura exceptie daca pui mai mult de 3 straturi, atunci poti astepta cate vrei. Pune mai mult catalizator in rasina ca sa intareasca mai repede. Si cum am mai zis, sa nu faci cu sablon, din bucati ca palma, si nu taiate cu foarfeca ci smulse. QUOTE(Siconi @ 10 Mar 2010, 09:32) Eu nu m-as juca cu sanatatea. Vaporii emanati sunt destul de toxici. De aici si recomandarea de a lura in medii bine ventilate. Doamne-fereste mai cazi prin garaj lesinat si stai acolo cu zilele daca nu stie nimeni de tine. Ia rasina si restul de materiale in casa peste noapte si, cand in sfarsit esti cu inima-n dinti, le iei cu tine intr-un rucsac invelite in patura (ca sa nu se raceasca pana ajungi tu jos si faci caldura in garaj. Pui un pic mai mult catalizator, cum ti s-a spus si eventual poti face rost de o masca de gaze. Mare grija la sursele de scantei, daca nu deschizi usile pentru aerisire decat la sfarsit ca sa nu pierzi caldura!!! |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#716
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 10 Mar 2010, 09:42
Un "uscator de par" mai mare am deja, e vb despre o aeroterma. Dar ce sa fac cu ea, sa suflu pe materiale si piesa cat lucrez cu ele, iar apoi??? Nu pot lasa peste noapte aeroterma pornita, e riscant. Voi avea straturi multe, in jur de 5 pe alocuri, maxim 7 in dreptul imbinarilor cu ramele, deci voi face pauze intre straturi. Proportiile la intaritor si accelerator nu le modific. In schimb incerc sa fac cald. Bucatile de fibra raman cele decupate si crestate cu foarfeca. Interstitiile le ranforsez dup-aia, cu alte petece continue. Siconi, in "casa" nu pot face nimic, n-ar fi prea de acord cei de la receptie Ce-i asta cu scanteile?!? Nu pot fuma peste rasina? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#717
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(emircea @ 10 Mar 2010, 09:45) Matli, daca lucrezi in spatiu inchis, vei fi un mic aurolac. Indiferent de rezultatul lucrarii, vei pluti pentru tot restul serii. Singura sansa sa faci treaba ca lumea si sa nu inhalezi mare lucru e sa fie temp. peste 20 grade si mediul bine aerisit - nici macar in casa nu ti-as recomanda sa faci asta, mirosul ala va ramane cateva saptamani pana dispare complet. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#718
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 10 Mar 2010, 09:50
QUOTE(emircea) .....vei fi un mic aurolac. Indiferent de rezultatul lucrarii, vei pluti pentru tot restul serii. ![]() Mai bag un CD cu asta si iese o noapte de neuitat. Mai mult pentru "arhiva personala": DSC04444.JPG ( Size: 210.58k ) Number of downloads: 52 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#719
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Hexer @ 10 Mar 2010, 10:05) Nu stiu cine a zis sa tai cu faorfeca dar sigur n-are habar despre cum trebue lucrat cu compozite...ori mester de ala roman...vazut pe youtube 2 video si face bare...Eu asta am invatat timp de un an intreg de la cei mai buni. Daca in garaj aj 10 grade si te dai cu aeroterma pe sticla de rasina pana ce o aplici dupa care peste material in 30min se intareste atat incat nu mai evapoza seminifacti, si o poti lasa peste noapte. Eu ma facut barca la -5 cu aerotherma si a iesit perfect, am adaugat cu 30-50% ami mult catalizator. In 48 de ora era gata sa mearga pe apa (la 10 grade mai putin de 10 ore) QUOTE(Siconi @ 10 Mar 2010, 14:16) QUOTE Mai mult pentru "arhiva personala" Nu cred ca e nevoie de acel umar in interiorul piesei de legatura. E suficient ca suruburile care intra pe filete sa fie un pic mai scurte decat jumatatea piesei si obtii o strangere buna, fara batai de cap... ... asta daca am inteles eu bine ce vrei sa faci cu piesa aia. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#720
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 10 Mar 2010, 14:18
Ba trebuie, pentru iesirea tarodului. Toate alea impreuna formeaza suportul frontal al carburatoarelor. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 23:51 |