ABS pe solenza, Probleme de implementare, idei, pareri..
![]() ![]() ![]() |
ABS pe solenza, Probleme de implementare, idei, pareri..
pskint25 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|||
Amedeus |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Conform legislatiei nu ai voie sa faci modificari la sistemul de franare. M-am mai certat pe aici cu unu' care a montat discuri pe spate la o Dacie 1300, dar discutia s-a incheiat cand a aparut la stiri la ProTV, cu masina imprastiata pe o raza de 100m.
![]() Cred ca la primul ITP (fara spaga) o sa apara probleme serioase. Am avut mai demult probleme la RAR pentru ca am montat pe o Dacie din '78 o servo-frana mai noua. This post has been edited by Amedeus: 17 Jul 2008, 09:18 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Una este sa pui punte spate cu discuri si asta eu personal as considera-o ok , cat timp stii sa le si reglezi si alta este sa mai pui si un ABS pe acolo care functioneaza cum vrea muschii lui .
Deci daca vreti sa puneti discuri pe spate , va sustin in idee si va ascult ideile , altfel pt implementarea de ABS la o astfel de masina mi se pare o aberatie si extrem de periculos . Buyaka - Deci nu se poate ![]() Decat sa te complici la ABS mai bine schimbi puntea spate si pui discuri , astfel incat imbunatatesti franarea , DAR trebuie si pe fata sa schimbi cel putin discurile . Daca pui cauciucuri bune , lichid nou , aerisire iti franeaza mai bine decat un ABS cu cauciucuri proaste . This post has been edited by marius80_eugen: 17 Jul 2008, 10:39 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Se poate implementa un sistem ABS, nu trebuie sistemul de pe logan, de fapt la RAR nici nu conteaza asta.
Pentru modificarile aduse instalatiei de franare, va trebui sa faci o cerere scrisa la RAR, in care sa specifici ceea ce doresti sa faci, evident cu calcule, proiecte, documentatii tehnice anexate cererii. La aceasta cerere RAR-ul isi va da sau nu acceptul. In cazul unui raspuns afirmativ, va trebui sa gasesti o firma care face asemenea modificari (cam greu, daca nu imposibil), sa implementezi sistemul, apoi sa mergi din nou la RAR cu masina pentru testare dinamica si omologare (daca iese bine). Succesuri!!! |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#5
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Si la cat se ridica costul ... cat jumatate din valoare masinii. Merita ... ?
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
pskint25 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa mai vii de-acasa
![]() Numai bine! This post has been edited by Buyaka: 17 Jul 2008, 13:59 |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
saboti..
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
Rellu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 14 July 08 ![]() |
Interesanta ideea cu discuri pe puntea din spate! Sant de parere ca atunci cant iti iese cineva in cale si franezi evitand o posibila trgedie fara a bloca rotile fara ABS, e perfect! In acest caz, cu discuri spate, eficacitatea franelor ar fi sporita! Dar asa ceva costa o gramada! Tot sistemul de franare, si echilibrarea lor! Astept si eu informatii!
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Rapsodie
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
QUOTE(pskint25 @ 17 Jul 2008, 14:37) ![]() ..sabotii de frana. Nu prea sunt necesare discuri de frana pe spate, pentru ca si franele pe tamburi sunt eficiente. In plus daca pui discuri de frana pe spate se schimba si sistemul franei de mana si costurile sunt destul de mari, iar efectul imprevizibil. Mai ales ca la cel mai mic dezechilibru al fortei de franare cam fuge spatele la Solenza. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#11
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
voi vreti sa nu mai treceti inspectiil eitp?
nu este destul de eficient sistemul de franare cu saboti pe spate, tinand seama de masa acestei masinute? nu zic ca un abs nu ar fi util iarna, dar costurile legate de modoficarea sistemului plus omologarea la rar te fac sa te razgandesti. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
bogdann8 |
![]() ![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 3 July 08 ![]() |
intru si eu... am un asa-zis prieten care a cumparat de curand o solenza scala nustiu din ce an si se lauda k are ABS. Solenza are din fabrica abs implementat cumva sau il confunda cu servo frana???? answer, pls..
18 Jul 2008, 09:44: intru si eu... am un asa-zis prieten care a cumparat de curand o solenza scala nustiu din ce an si se lauda k are ABS. Solenza are din fabrica abs implementat cumva sau il confunda cu servo frana???? answer, pls.. This post has been edited by bogdann8: 18 Jul 2008, 09:44 |
--------------------
Dacia Solenza
Confort 1.4
2004/Confort
- DB-XX-XXX Da'... prea rapid,
Da'... prea furios. Eu merg cu Dacia iar tu pe jos. Da'... prea rapid, Da'... prea furios. Tu ramai prost cand apas pa' NOS. |
|
pskint25 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
confunda
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Probabil confunda aibragul cu ABS-ul.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Rellu @ 17 Jul 2008, 17:42) Ce informatii ? Tu nu auzi ca nimeni nu se apuca sa faca astfel de transformari ? QUOTE(nh1980ro @ 17 Jul 2008, 20:47) Nu prea sunt necesare discuri de frana pe spate, pentru ca si franele pe tamburi sunt eficiente. In plus daca pui discuri de frana pe spate se schimba si sistemul franei de mana si costurile sunt destul de mari, iar efectul imprevizibil. Mai ales ca la cel mai mic dezechilibru al fortei de franare cam fuge spatele la Solenza. De asta exista repartitor de franare ! Apoi odata cu schimbarea cu discuri pe spate , se poate schimba si repartitorul ! QUOTE(bogdann8 @ 18 Jul 2008, 09:44) intru si eu... am un asa-zis prieten care a cumparat de curand o solenza scala nustiu din ce an si se lauda k are ABS. Solenza are din fabrica abs implementat cumva sau il confunda cu servo frana???? answer, pls.. Pai are si ESP respectivul , dar nu stie sa-l foloseasca ![]() QUOTE(nh1980ro @ 18 Jul 2008, 10:07) Nu are ce sa confunde : cand se trezeste ca nu are ABS , cu siguranta va face cunostinta cu Air-bag-ul ! ![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Ce am spus mai sus e valabil si pentru implementarea unei punti cu discuri pe spate!
Aceleasi teste, aceeasi omologare etc. In plus, eficienta sistemului de franare in conditiile in care masina are aceeasi putere e suficienta, altfel s-ar fi implementat deja. Deci mergeti pe ideea mentinerii in conditii cat mai bune de functionare a sistemului original al masinii ca e o idee mult mai buna si care nu da batai de cap ![]() Numai bine! |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu s-a implementat si nici nu se implementeaza din cauza costurilor ! Traim in Romania si cumparam jafuri , obisnuiti-va cu ideea !
Airbag-urile s-au "implementat" la SLZ din cauza aderarii la UE si a incercarilor de a face dintr-o cutie de chibrituri ceva mai sigur . La Logan s-a dat lupta mare pentru cele 3 stele , pe care de fapt nu le are nici jumatate din frigiderele vandute in Romania , din cauza ca numai cele cu multe optiuni pe obtine ! Nu este normal ca viata unui om sa depinda de banii pe care i-a dat pe masina , adica pe acelasi model unul sa aiba 2 Air-bag-rui si altul 7 , unul sa scape cu viata si altul nu ! ABS-ul s-a implementat pentru ca masinile sa poata fi vandute si in afara , fara probleme la teste . Problema la frane este in principiu cand se incalzesc franele si cand avem greutate mare ! P.S. Conteaza f mult suspensiile ! Nu poti sa sa ai franele ca in prima zi , dar le poti mentine la un nivel bun de eficacitate . Problema este cu suspensiile in momentul in care ai greutate , pentru ca nu le poti schimba la 6 luni ! Cu doua pers in masina , poti spune ca e ok , dar cand ai 4-5 si portbagajul plin e cu totul altceva ! In rest , da franele sunt ok . Cand ai greutate nu mai faci tu rostile sa se blocheze , iar la evitare , te alegi cu o mare barca , dupa primul viraj din volan . Cand ai persoane in masina , ele nu se comporta ca un sac cu cartofi legat , ci se misca , marind astfel tangajul masinii in viraj si franare ! This post has been edited by marius80_eugen: 18 Jul 2008, 11:48 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Da, si ar mai fi o problema cand se blocheaza rotile si vrei sa faci manevre de evitare..
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Atata timp cat masina functioneaza in parametrii prescrisi de producator (greutate maxima autorizata, viteza, conditii tehnice bune) nu cred ca vei avea absolut nici o problema cu franele.
Atunci cand depasesti aceste limite, ceea ce e cam greu in conditii normale, vei avea probleme. In orice caz, sse poate face orice dar e mai greu sa fie si legal. This post has been edited by Buyaka: 18 Jul 2008, 11:21 |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
dizzy |
![]()
Post
#20
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Solenza are niste frane okay, in concordanta cu motorul de 75 cp si greutatea redusa. Cel mai bine eset sa-l aduceti in parametrii initiali:
- Discuri bune, placute bune, etrieri functionali, lichid bun, tamburi curatati, saboti buni, pistonase noi, repartitor in stare buna. - Pompa si servoasistare in stare buna. - Un set de anvelope bune, de firma, roti echilibrate, eventual jenti de aluminiu care disipa mai bine caldura. - frana de mana buna. Si cel mai important: MERGETI CU GRIJE! Sunt acceptate ambele forme: grija si grije! This post has been edited by dizzy: 19 Jul 2008, 08:38 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu merg cu GRIJA si cred ca de asta nu am astfel de probleme . Probabil ca cei care au probleme , merg cu GRIJE si de asta au probleme !
![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#22
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 18 Jul 2008, 12:50) Eu merg cu GRIJA si cred ca de asta nu am astfel de probleme . Probabil ca cei care au probleme , merg cu GRIJE si de asta au probleme ! ![]() la 160-175 km/h cat zici tu ca ai mers de curand ( fie si pe a2) eu nu cred ca ai mers cu grija si nici cu grije. la viteza aia numai frana sa nu pui....cu solenza asta fara abs ( ca tot suntem la capitolul asta ). in rest numai de bine. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
Rellu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 14 July 08 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Rapsodie
|
|
mark`` |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
N-o sa gasesti cei care aveti ABS-uri in cap la Solenza lasati-va de meserie ca nu merge, DA - AC - CB, hai ca astea mai merg instalate desi primele 2 te costa enorm de mult dar chiar ABS nu CRED ca se poate.
This post has been edited by mark``: 21 Jul 2008, 10:34 |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 18 Jul 2008, 11:14) ..... pe care de fapt nu le are nici jumatate din frigiderele vandute in Romania , din cauza ca numai cele cu multe optiuni pe obtine! ..... ca sa nu mai zic si de restul... asa ca ai GRIJA de tine si lasa pe altii ![]() etriere nu se gasesc mai buni? ca sa faci o treaba schimbi discurile si etrierele poate e mai bine. This post has been edited by sorin1983: 21 Jul 2008, 11:24 |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Eu cred ca se poate, dar mai bine iti cumperi masina cu ABS din fabrica..iesi mai ieftin si o sa-ti foloseasca mai mult decat pe Solenza...
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Marty |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Uitati aici mai multe imbunatatiri care se pot face cu bani f. putini. Din pacate topicul nu se mai afla pe DC sau nu-l mai gasesc eu. Masina despre care se vorbeste mai jos e un Oltcit:
QUOTE Ii ziceam \"Glontul\" deoarece avea goneta mare, am prins cu ea pe Bucuresti-Ploiesti 190km/h pe vitezometru, dar nu stiu cat aveam in realitate, dar stiu ca atunci cand vitezometrul la 100km/h, de fapt aveam 97.3km/h (masurat cu GPS), deci cam 180km/h reali aveam... La plecare la semafor: a I-a - 50km/h a II-a - 105km/h a III-a - 140km/h a IV-a - 190km/h Modificari: -carb dublu corp cu compresor electric facut de mine -discuri ventilate fata-spate sport (avea originale pe fata discuri ventilate, dar la cutia de viteze - tampit sistem, rupeai planetarele la frane tari) -pompa benzina cu regulator de presiune reglat la 1.4 bar -filtru aer de Boeing 707 (pt cei care nu stiu, se potriveste PERFECT in cutia filtrului de aer de Dacie Berlina, are aceleasi dimensiuni, doar ca elementul filtrant este format din 2 site cu gauri de 5 microni - nu se schimba niciodata, doar se spala cu jet de apa - cumparat de pe net cu 215$ - o mai am si acuma, e ca noua - nu am vrut s-o vand cu masina) -Sincroane, placa presiune, rulment si disc de ambreiaj Zeno Racing - 40$ -ABS by Bosch - 75$ -aprindere electronica asistata de microprocesor, cu senzori Hall si de presiune diferentiala dubla - made by mine -Bare torsiune sport - 50$ -Amortizoare magneto-reactive, nush cum dreacu le spune - super - pana le-am rupt prin gropile mult iubitei noastre tari - 0$ -Pistoane conice, chiulasa prelucrata la strung, pentru a mari compresia la 1:14.8, axe cu came, supape sport, sistem ungere ulei cu tiraj fortat, electric, etc... -cca 150$ -am facut mai multe, dar nu mai tin minte... Am investit in masina asta peste 500$.... pana am vandut-o anul trecut Asta e motivul pentru care i-am pus numele asta. Bafta Ov, uite descrierea amortizorului: Lichidul circula liber intre cele 2 camere de-a lungul unui canal in piston, in jurul canalului existand o bobina ce este conectata la o alta bobina situata in afara camerei, prinsa de piston. De corpul amortizorului este atasat un magnet permanent. La deplasarea pistonului, bobina de jos se misca, generand un curent electric transmis bobinei de sus ce va genera un camp magnetic direct proportional cu viteza de deplasare a pistonului, facand ca lichidul din piston sa isi modifice vascozitatea, in sensul ca ea creste odata cu cresterea vitezei de deplasare a pistonului. Ov, pe aceste amortizoare NU AM DAT NICI UN LEU, le-am primit cadou prin '99 de la un foarte bun prieten american de ziua mea, nu stiu cat a dat pe ele... Dar are bani omul.... Cat despre ABS, este un ABS hidraulico-inertial, prin 1997-1998 se gaseau la o firma prin Militari, la Service-ul Daewoo de vis-a-vis de Apaca, nu stiu daca mai au si acuma. Cert este ca vindeau ABS-uri pentru Dacii (Berline) si Oltcit! Daca te duci acolo sa intrebi, ai sa vezi ca au avut... Asta daca nu au si acuma... Iar despre filtrul de aer, cred ca tu ai impresia ca la motoarele de avion el trebuie sa fie IMENS, dar nu este deloc asa!!! Filtrul de aer are EXACT aceleasi dimensiuni ca cel de dacie, cilindric. Maine am sa ii fac o poza... Daca ai 200EUR, ti-o vand!!! Iti dau si actele, ai sa vezi ca sunt de la Boeing luate. Uite, mi-ai dat o idee, o sa postez un anunt cu filtrul asta de vanzare. Te asigur ca se simte altfel masina cu filtrul asta fata de clasicul filtru cu hartie. Filtreaza mai bine, debitul de aer este MULT mai ridicat, practic este ca si cum nu ai avea nici un filtru pe masina! Filtrul ala nu il schimbi niciodata. O data la 5000-10000km il scoti si bagi furtunul cu apa si gata!!! Este format din 4 site cu gauri de 2 microni diametru, este 100% metalic. Am si un filtru de ulei pentru dacie, tot de la Boeing luat, daca nu ma insel. Nici ala nu se schimba niciodata. Se spala. Ma uit prin boxa si iti spun. Am dat 125$ pe el. Cine este interesat de filtre, sa dea mesaj pe private... Merita! la carb si la ABS nu am cu sa fac poze, ca le-am vandut cu masina. This post has been edited by Marty: 22 Jul 2008, 12:54 |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#30
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Off-Topic
Topicul exista, si se afla aici. |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 06:53 |