Mici intrebari - mai tehnice, Ca si celalalt, dar diferit
![]() ![]() ![]() |
Mici intrebari - mai tehnice, Ca si celalalt, dar diferit
paul_damian |
![]()
Post
#571
|
||
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|||
bucatzel |
![]()
Post
#572
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
dizzy |
![]()
Post
#573
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Kirchoff ar da din cap aprobator
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
YRX |
![]()
Post
#574
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Banuiesc ca ai masurat cu un clamp-metru. In primul rand trebuie sa stie sa masoare DC.
Pe firul rosu de la alternator ai curentul total debitat de alternator cu consumatorii din momentul ala. Inclusiv incarcarea bateriei. Daca mai pornesti consumatori va creste amperajul. Ce ai masurat pe firul de masa e irelevant. Daca vrei sa masori doar incarcarea bateriei trebuie izolat circuitul, n-ai cum altfel. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#575
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 16 Mar 2023, 15:38) Știu Io, știu Io! Îl excită pe fir! Dar, pentru oile sferice aflate în vid, alternatorul de 150 A poate sa bage 150 de Ah într-o baterie dacă funcționează timp de o ora la maxim. Și dacă temperatura bateriei nu se ridică prea sus, și are capacitate disponibila mai mare de cei 150 Ah, nu se întâmplă nimic rău. Tre' să mă obișnuiesc să scriu mai pe larg când încerc să zic ceva. Si daca invarti alternatorul la manivela, sau cu un motor de tractor care nu cere curent sa fuctioneze. Pe Logan nu, ca mai consuma si altii. Apoi vine limitarea data de baterie in sine, ca daca e de 45Ah.... This post has been edited by einstein1984: 17 Mar 2023, 09:31 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#576
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca invarti alternatorul fara curent de excitatie va produce fix zero.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#577
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
QUOTE(YRX @ 17 Mar 2023, 07:32) Banuiesc ca ai masurat cu un clamp-metru. In primul rand trebuie sa stie sa masoare DC. Ce ai masurat pe firul de masa e irelevant. Da, am masurat cu un clampmetru de curent continuu. Parerea mea concorda cu a lui dizzy (Kirchoff), ca am citit eu in manual :-) Screenshot_2023_03_17_205639.jpg ( Size: 109.71k ) Number of downloads: 514 Si senzorul de curent tot acolo e, intre masa si borna de minus. Acum trec la capitolul urmator: QUOTE(YRX @ 16 Mar 2023, 15:31) ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
YRX |
![]()
Post
#578
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Da, cred ca ai dreptate, acel 8A ar fi curentul prin baterie, ea e in paralel cu alternatorul, nu m-am gandit bine.
Cand ai masurat erai imediat dupa pornire? Incearca masuratoarea si dupa ce ai mers ceva cu masina, vreo juma' de ora. Cred ca o sa vezi sub 1A. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
axabrt |
![]()
Post
#579
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
.luat jucăria, este o chinezărie destul de ordinară fabricata la zhejiang .
Macar are număr de serie. [attachmentid=1628148350] Recunosc la banii de i am dat pe ea n aveam așteptări prea optimiste. Am găsit jumate de pachet de electrozi prin pod, o sa incerc in weekend un cordon de sudura sa vad ce iese. |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
wolfin |
![]()
Post
#580
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.793 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Usuca electrozii mai intai
![]() |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Agrig |
![]()
Post
#581
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Cititi prima data ce scrie pe electrozi.
La un aparat bun i se rupe de faptul ca electrozii sint uzi, nu umezi, uzi tinuti in apa citeva zile! ![]() Daca scrie 6010 nu va bateti capul cu ei, cautati-i pe cei cu 6013 si vedeti atunci ce si cum. Daca sint marcati prin puncte de vopsea cei cu verde pleaca mai usor, sint 6013, cei cu albastru sint mai dificili, 7018. Succes P.S. la masinile moderne nu conteaza unde-i pus senzorul de curent, desi este pus pe general ECU stie precis cit este curentul ce-l ia bateria, este simplu, stie in fiecare moment ce consumatori sint porniti iar la unii le monitorizeaza si curentu asa ca nu-i problema sa faca niste sume si o diferenta. Alternatorul este o sursa de tensiune dar are si curentul limitat din constructie prin fluxul magnetic al inductorului (roorul) obtinut la maxim curent de excitatie. This post has been edited by Agrig: 7 Apr 2023, 10:06 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Saint666 |
![]()
Post
#582
|
![]() E X I S T A M Group: Members Posts: 423 Joined: 7 November 05 From: Bucuresti - Diham ![]() |
Salutari,
La 8 luni si 8k kmp de la schimbarea in service a distributiei si kitului de accesorii asa arata cureaua de accesorii, de origine. Intrebarea e, o fi fost de origine vaporeana? Sau sa fi fost ghinion... Mecanimul mi-a zis ca 'Se mai intampla, e praf, e nisip, ea e de cauciuc si se uzeaza..' Am schimbat-o acum cu una de la Continental.. c9262293_45b7_4c6a_b3e8_f82de0d1ac82.jpg ( Size: 100.13k ) Number of downloads: 397 0ae01305_8398_4739_af6a_280e8dda62fd.jpg ( Size: 105.18k ) Number of downloads: 403 |
--------------------
Dacia
Duster Dci 4x4
2012
- B
|
|
volint |
![]()
Post
#583
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
e din lotul de prototipuri... prototiptilul n-a fost stabilizat si d-aia s-a uzat. si mecanicul are dreptate cumva... doar ca nisipul e pe plaja, praful e in creierii lui. renunta la serviciile lui si ofera-i o lumanare si-un pumn de arpacas sa-si faca singur coliva
|
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#584
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
dunga aia pare facuta de o bavura pe rola intinzatoare.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Saint666 |
![]()
Post
#585
|
![]() E X I S T A M Group: Members Posts: 423 Joined: 7 November 05 From: Bucuresti - Diham ![]() |
Care si ea a fost schimbata anul trecut...
Dunga ca dunga, dar totusi parca are 7 ani si zeci de k km de uzura, inclusiv o mica ciupitura (vizibila in centrul primei poze). Acel 22 062 are vreo legatura cu data productiei? Later edit: am gasit, si ar fi din ziua 62 anul 2022, deci era proaspata. QUOTE '** The 5-figure number on the belt shows the date of manufacture of the belt > the first two figures show the year of manufacture, and the next three show the calendar day in the year. (e.g. 14 022 corresponds to the 22nd day of 2014, i.e., 22 January).' Mi-ar parea rau sa schimb serviceul (mecanicul insa nu) fiindca am dat peste unul care mi-a lasat pana acum o impresie buna (si da si factura). This post has been edited by Saint666: 26 Apr 2023, 17:59 |
--------------------
Dacia
Duster Dci 4x4
2012
- B
|
|
YRX |
![]()
Post
#586
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Uita-te, cu motorul pornit si cu o lanterna daca vreuna dintre role si fulii are bataie laterala. Adica daca cureaua are vreo miscare stanga - dreapta.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
axabrt |
![]()
Post
#587
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Agrig @ 7 Apr 2023, 09:58) Cititi prima data ce scrie pe electrozi. cautati-i pe cei cu 6013 si vedeti atunci ce si cum. Daca sint marcati prin puncte de vopsea cei cu verde pleaca mai usor, sint 6013, cei cu albastru sint mai dificili, 7018. Succes Am găsit prin pod pe ăla de jos,vechi de vreo 9 ani , de la magazin ăla de sus.[attachmentid=1628148823] Ăla vechi sudează super mișto, e ceva franțuzesc. Ăla nou de la Leroy Merlin dracu știe o fi pe vapor sudează mult mai prost, nu se amorsează, se lipește, nu se mai dezlipește. O porcarie |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
Agrig |
![]()
Post
#588
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Speedarc este marca Saf-Fro, erau din gama low cost si mergeau acceptabil, mie nu mi-au facut o impresie deosebita insa se putea suda bine cu ei.
Ce electrozi sint mai nou nu stiu, nu prea cumpar de la supermarket-uri consumabile si materiale de adaos pentru sudura, in general sint mai scumpe si mai proaste decit la magazinele de profil. Daca tin eu bine minte Saf-Fro a cumparat Ductil Buzau dar la ora asta este luata de Lincoln Electric. Daca sint atit de prosti probabil sint niste petarde de electrozi marcati Speedarc. This post has been edited by Agrig: 26 Apr 2023, 20:16 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
axabrt |
![]()
Post
#589
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Ai dreptate. Aia prosti cică sunt aceiași marca cu aia buni din pod, dar de fapt cred că sunt țeapă.
O sa iau de acuma doar la cutie mare sigilata.[attachmentid=1628148824] [attachmentid=1628148825] |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
Agrig |
![]()
Post
#590
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Comandati de la Marrateh si nu aveti surprize.
Eu de la ei ma aprovizionez. https://www.suduratm.ro/cumpara/electrozi-o...-46-2-5x350-148 Unii dintre cei mai facili electrozi la sudat. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Saint666 |
![]()
Post
#591
|
![]() E X I S T A M Group: Members Posts: 423 Joined: 7 November 05 From: Bucuresti - Diham ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster Dci 4x4
2012
- B
|
|
axabrt |
![]()
Post
#592
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#593
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiai de Renaulturile SInpar? Au fost si masina de doctor oficial la Dakar.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
axabrt |
![]()
Post
#594
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
De unde drac sa știu.
Eu știam doar de Dacia papuc 4x4. O fi același sistem? |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#595
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca SInpar a fost inaintea daciilor papuc.
https://www.losangemagazine.com/losange-mag...reak-4x4-sinpar This post has been edited by einstein1984: 28 Apr 2023, 14:58 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#596
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
De Sinpar stiam, nu stiam ca au scos si versiune berlina, doar de break-uri auzisem.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#597
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(paul_damian @ 16 Mar 2023, 19:19) Drept sa spun, nu... Si acum va dau voie sa faceti misto de mine, ca merit. E asa o zapaceala in capul meu incat cred ca nici fizica de generala nu o mai stiu. Si cum copila mea si-a aruncat manualele si nici n-a avut inclinatii puternice spre real... ma fac de kko si intreb: Se da circuitul clasic de pe masinile din ziua de azi, precum cea din semnatura. Acumulatorul e nou, deci excludem influente. Daca masor, cu motorul pornit, pe cablul rosu, care vine de la alternator si apoi se distribuie spre circuitele masinii si acumulator, 25A, iar pe cablul negru al bateriei, care merge la masa, 8A, inseamna ca ciurcuitele masinii consuma 17A, iar bateria se incarca la 8A, nu? Ca tot te intrebai cum functioneaza un releu de incarcare....,unde scrie DF citeste rotor , din ce imi aduc aminte parca erai inginer... ![]() cu bateria.... incarcarea 10% din capacitate pe redresor pe masina limitarea o face releul care baga 14,4 , la plumb incarcarea se face prin limitarea tensiunii pe acumulator..... aia cu 50A este o aberatie in 10 minute ar lua foc sau exploda poate era 5,0A aici ai multe raspunsuri la dilemele pe care le ai.. This post has been edited by bygy007: 7 May 2023, 14:45 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#598
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Multumesc. O sa ma apuc de studiat si o sa revin cu intrebari :-)
Cat despre partea cu injinerul... n-am afirmat-o niciodata ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
psychoo |
![]()
Post
#599
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(psychoo @ 18 May 2023, 12:50) Ontopic: eu sunt imbecilul autohton. Desi tot trambitez ca piesele OE sunt ani lumina ca si calitate a respectarii cerintelor producatorilor fata de aftermarket si cred cu tarie asta, mai incerc marea cu degetul doar ca sa ma oparesc... La 232463km am inlocuit PREVENTIV carcasa termostat (ca asa vin acum, cu termostatul turnat ca sa nu il poti inlocui) cu tot cu senzorul de temperatura. Am zis ca daca tot am scos antigelul sa ii dau si termostat nou ca deh: ani, kilometri, sehash, bla bla Am ales ca un imbecil Mahle TH 43 83 in loc de OE ca sa iau cu paine. Toata iarna, chiar si la distante de 400km acul de la temperatura nu s-a ridicat peste sfert (deja-vu solenza). Am zis: diesel eficient, incalzesc habitaclu, asa o fi, desi cu termostatul vechi nu am avut problema asta. Acum ca s-a mai incalzit afara, aceeasi poveste, nu ajunge acul la jumate la mers normal pe orice distanta decat daca ii dau talpa. Asta m-a facut sa pun multimetrul si sa vad cand deschide termostatul, ca sa inlatur senzor care citeste aiurea pe diagnoza si mi s-a confirmat banuiala: la ~16.000km de la montare nenorocitul de termostat deschide la 70 grade si ramane deschis pana la 63-65 grade. Ori a cedat mai repede ori asa a fost de la inceput, iar imbecilul sunt eu ca nu l-am testat intr-o oala cu apa Asa ca in loc sa platesc 600 lei pe termostat original (cat era la vremea aia) am platit 250 pe un gunoi si voi plati inca 750 pe OE Nu e intrebare, mai degraba solutie la problema citata mai sus Am taiat partea lipita de fabrica, inlocuit cu carcasa de aluminiu (surprins placut de calitatea asam pt acest reper) pentru reno-dacia 1.6, folosit termostat Calorstat-Vernet de 83 grade verificat pe aragaz cu multimetru sa deschida cand trebuie Cu ajutorul unui prieten am confectionat inel distantier de 8mm grosime diam exterior 52, diam interior 40 taiat cu laser care sa preseze termostatul in carcasa de plastic si sa umple santul frezat din carcasa de aluminiu cu toleranta pentru garnitura si dilatare. Am aplicat silicon victor reinz in strat de 1-1.5mm pentru etansare incepand de la inelele interioare pana pe suprafata de contact a celor 2 corpuri si am lasat sa se intareasca cu aceasta distanta. Apoi din acelasi inox 1.4401 1D dar de de 5mm grosime am efectuat niste cleme filetate M6 care sa mentina mecanic noul corp de aluminiu pe vechiul corp de PPA GF30 care sa preseze garnitura intarita deja. Am folosit suruburi, saibe, piulite (gaurite pe interior ca le-am folosit ca distantieri) si grovere din inox A4 si A2 Apoi in surubul cu cap imbus inox A2 am frezat un sant pentru a adauga o garnitura oring in conectorul inutil cazului meu si am tarodat un filet M8 in care am fixat acest dop improvizat. Maine sau in weekend urmeaza sa montez sandramaua pe masina Cost carcasa aluminiu:30 RON Cost termostat: 40 RON Manopera in bere nu o socotesc ![]() Satisfactia de a nu arunca aiurea cu bani pe un corp nou care e tot de unica folosinta: priceless Attached thumbnail(s) Capture.JPG ( Size: 727.92k ) Number of downloads: 67 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
axabrt |
![]()
Post
#600
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Ce am înțeles eu , mai pe scurt ai pus termostat de Dacia în capacul de la ford. Despre ce ai făcut acolo, pare munca de chinez, cred că muttley e invidios deja
|
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 00:09 |