DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 35 36 37 38 39 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

Iulik_21
post 8 Dec 2006, 17:59
Post #1081


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Pt Emircea : Pompele de ulei de la dacii sunt cu simplu circuit si cu dublu circuit (sau debit marit)

Pt Argon: Eu nu as avea incredere intr-un ulei 10 000km! Eu nu fac km multi cu masina pt ca vin rar acasa! In legatura cu schimbatul uleiului, am rampa in garaj biggrin.gif !


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 8 Dec 2006, 18:14
Post #1082


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Eu schimb la 5.000 km uleiul + filtrul. Asa indica cartea tehnica. E vorba de cum degradeaza motorul uleiul. Punct.
In motoarele vechi singura problema care poate sa apara la folosirea unui semi-sintetic/sintetic e degradarea simeringurilor si pierderile de ulei rezultate de aici. Presupunand ca se folosesc uleiuri cu indice de vascozitate conform recomandarilor.
ELF rules din toate punctele de vedere. Pret, calitate, distributie si ce mai vreti voi.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 9 Dec 2006, 20:25
Post #1083


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




einstein asa o fi.da eu care ii bag printre altele ulei de mercury si/sau johnson...ce mai zici:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Dec 2006, 21:14
Post #1084


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Iulik_21 @ 8 Dec 2006, 18:59)
Pt Emircea : Pompele de ulei de la dacii sunt cu simplu circuit si cu dublu circuit (sau debit marit)

Pt Argon: Eu nu as avea incredere intr-un ulei 10 000km! Eu nu fac km multi cu masina pt ca vin rar acasa! In legatura cu schimbatul uleiului, am rampa in garaj  biggrin.gif !
*





CU DUBLU CIRCUIT?? nu am auzit asta e de bula cu debit marit da dar cu dublu circuit ?? 168.gif 173.gif

This post has been edited by bygy007: 9 Dec 2006, 21:16


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Dec 2006, 22:46
Post #1085


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Iulik_21 @ 8 Dec 2006, 17:59)
Pt Emircea : Pompele de ulei de la dacii sunt cu simplu circuit si cu dublu circuit (sau debit marit)
*
Si care e diferenta intre ele? Cum baga una mai mult ca cealalta?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 9 Dec 2006, 23:49
Post #1086


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Pompa cu debit marit a aparut dupa ce genialii ingineri de la automobile dacia, prin '85 daca mai tin eu minte, au modificat ceva pe la palierele arborelui cotit, de unde a rezultat o scadere a presiunii uleiului. Dupa care, prin '87 sau '88 a aparut pompa de ulei cu debit marit, reparand astfel pocinogul facut cu altul. La astea cu debit marit sunt probleme cu supapa de suprapresiune radmasa.gif cand au ceva km la bord.
Prima mea dacie, fiind din '87 refuzata la export ungaria (cutie in 5 trepte cu defect) avea deja acest upgrade tehnic nepretuit la acea vreme. Plus insonorizare suplimentara. Dupa asta suspin si azi blush.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 11 Dec 2006, 12:09
Post #1087


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




QUOTE(Iulik_21 @ 8 Dec 2006, 17:59)
Pt Emircea : Pompele de ulei de la dacii sunt cu simplu circuit si cu dublu circuit (sau debit marit)
*



De ce ii zice cu dublu circuit, ca circuitul de ungere in motor e acelasi??? La pompa de frana e clar de ce, ai 2 circuite separate, unul de fata, unul pentru spate. Dar stiu ca blocurile motor nu sunt modificate d.p.d.v. al ungerii!!! De unde e al doilea circuit la pompa de ulei? Te rog explica termenul ce pare ca numai tu il folosesti...


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 11 Dec 2006, 16:21
Post #1088


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Scuze baieti daca am facut o gresala! E cu debit marit! Eu auzisem ca se spune si cu dublu circuit! Sorry pt gresala! sad.gif


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 11 Dec 2006, 17:52
Post #1089


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




n-am gasit pe moment elf si am bagat zilele astea lubrifin versus 15w40 s4. sunt placut surprins. se stinge becul la ulei imediat. chiar mai repede decat la elf. e-adevarat ca asta are standard sg. dar important e ca se comporta bine (deocamdata). scrie pe el "acceptat de mercedes..". hmm.. om vedea noi dry.gif
pret-34ron/4L.
caracteristicile le gasiti atasat.

This post has been edited by C.C.: 11 Dec 2006, 17:54

Attached File(s)
Attached File  Caracteristici_tipice_versus4.doc ( 35.5k ) Number of downloads: 52


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihu
post 17 Dec 2006, 01:30
Post #1090


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 1 May 04
From: Bucuresti




Super frumos, la vascozitatea cinematica este data o plaja de valori.


--------------------
Dacia 1100 - B20###
Dacia 1100 1968/70
If a little is good, more is better, too much is perfect
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 19 Dec 2006, 01:13
Post #1091


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




asa-i, da de ce arata indicele de vascozitate minim(!?) 135? la elf sporti e 136 blink.gif
cam ciudat, nu vi se pare? dar, adevarul e ca se comporta chiar bine pana acum. am 1000 de km cu el.


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2006, 08:00
Post #1092


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu-i nimic ciudat, diferenta intre ele e ca la Elf specificatiile au sanse sa fie reale.

Cat ai de gand sa pastrezi lubrifinu'? eu nu l-as tine mai mult de 1500, hai 2000 km.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Dec 2006, 09:21
Post #1093


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Hai sa va impartasesc o concluzie personala. Cred ca intereseaza si p-altii...
Dintre BP si Elf, mergeti pe Elf.
Nu pt c-ar fi mai ieftin ci din cauza ca se comporta mai bine la rece (e mai subtire)...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sumi_nos
post 19 Dec 2006, 09:23
Post #1094


Membru autentic


Group: Members
Posts: 237
Joined: 18 December 06




eu nu stiu datele uleiului pe care il am dar am dat 180000 pe 4l si merge brici


--------------------
dacia 1410 SPORT 1989 - AG-01-MVU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2006, 09:28
Post #1095


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Muttley @ 19 Dec 2006, 09:21)
Hai sa va impartasesc o concluzie personala. Cred ca intereseaza si p-altii...
Dintre BP si Elf, mergeti pe Elf.
Nu pt c-ar fi mai ieftin ci din cauza ca se comporta mai bine la rece (e mai subtire)...
*




Stai ca nu inteleg, sunt multe feluri de BP, la fel cum sunt multe feluri de Elf, cu vascozitati diferite. Asa, sa pun Prista 5w40 in loc de Elf 10w40 ca e mai bine la rece?!?

Daca aveau aceleasi vascozitati, inseamna ca unul era mai nasol, facut in Turcia probabil, si nu respecta Stas-ul aferent.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Dec 2006, 10:38
Post #1096


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Uai tu postezi ca sa-ti masezi degetele? dry.gif

Acelasi indice de vascozitate (20W50), si culmea acelasi indice de performanta API!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2006, 10:40
Post #1097


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Adica tu pui 20w50 iarna si te miri ca nu se comporta bine la rece? blink.gif laugh.gif


Uite, chiar te rog eu sa pui intr-un paharel de plastic un deget de 20w50 peste noapte in congelator, presupunem ca ai -16 grade acolo, si dimineata il intoci, si daca curge eu ma spal cu el pe cap. Duca ce o sa constati cu stupoare ca nu curge, si sta saracu pe fundul paharelului, sa repeti procedura cu 10w40, eventual 15w40, si ne comunici rezultatele. Acelasi lucru se intampla in motor wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Dec 2006, 10:51
Post #1098


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




M-ai 'nebunit de cap. wacko.gif
Am spus ca se comporta mai bine Elf.

Da, de acord, ambele-s catastrofa la rece, da' Elf e mai putin jalnic.

Spre deosebire de motorul tau care are 130 de mii, al meu la 100 de mii deja da semne de moarte naturala. D-aia-i pun un ulei mai coagulat, ca sa nu-l piarda pe drumul pana la baie.

Edit: 'ai c-am sa-ncerc experimentul propus de tine... Si am s-o fac de sarbatori, ca toti oamenii buni de legat care pun ulei de motor prin frigider printre piftii.
A nu se intelege gresit, ideea e buna

This post has been edited by Muttley: 19 Dec 2006, 10:55


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2006, 10:55
Post #1099


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Si de ce crezi ca da coltu' saracu la 100 000 si a meu merge bine la 130 000? iti zic eu, ca a mers doar cu ulei semisintetic nu mai gros de 15w40 de 10 ani incoace.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 19 Dec 2006, 11:17
Post #1100


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Mai baieti, v-am mai spus, dacia mea a inghitit numai 20w40, ala romanescu! Ce ulei imi recomandati mie?


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2006, 11:22
Post #1101


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Si cati km are si cum se comporta motorul? Acum..daca a mers ani de zile cu 20w40 de peco, nustiu cum o sa se comporte cu ulei semi, mai ales ca motorul tau are o varsta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Dec 2006, 12:23
Post #1102


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(argon @ 19 Dec 2006, 10:55)
Si de ce crezi ca da coltu' saracu la 100 000 si a meu merge bine la 130 000? iti zic eu, ca a mers doar cu ulei semisintetic nu mai gros de 15w40 de 10 ani incoace.
*


Masina e din '88! De voie de nevoie (de nevoie mai ales) a vazut o buna perioada ulei Peco.
Nu contest, sunt sigur ca un semisintetic isi spune cuvantul in privinta fiabilitatii. Da' abia se gasea paine, si aia pe cartela...

Na, ca fii tu linistit si sa ai o viata implinita, promit ca dupa RK o trec pe 5W50 tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 19 Dec 2006, 14:22
Post #1103


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Pai, are sa zic eu cam in jur de 50 000 km ( aproximativ)! Ultima oara i-am bagat prista si un aditiv cu teflon! Si chiar se simte diferenta fata de cele de peco chiar daca si acesta e un 20w40! Dupa cum am spus, eu uleiul il schimb pe la 1500 km. Acum am 500 cu asta si si-a pastrat calitatile f bine ( are pelicula buna )! Ce ulei as putea pune la vara?


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2006, 14:40
Post #1104


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




20w40 pune, nu risca la motorul tau cu ulei mai subtire sau semisintetic, sa nu ai surprize. Cauta eventual ceva de marca(Aral, Elf, Castrol, Valvoline), e mai scump, dar il schimbi la interval dublu, si cu banii iesi tot acolo.

Daca ai presiune corespunzatoare la cald vara cu w40, nu pune w50 ca e pacat sa omori motorul cu ulei prea vascos.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 19 Dec 2006, 14:44
Post #1105


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Aha! Vara, in mers presiune am maxima! La relanti mai scade daca o incing bine, dar in mers e maxim! Deci 20w40 de marca zici, nu? Cam care sunt preturile si cam care e mai bun?


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Dec 2006, 14:50
Post #1106


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Iulik_21 @ 19 Dec 2006, 14:44)
Vara, in mers presiune am maxima! La relanti mai scade daca o incing bine, dar in mers e maxim! Deci 20w40 de marca
*


Nu-ti indica bine ceasurile.
Daca vrei sa faci o treaba buna pana la capat, du-te-ntr-un service si masoara presiunea. E simplu, se scoate sonda si se baga un manometru in loc. Vii inapoi, ne spui ce presiune ai la relanti si dup-aia mai vedem.
Ma gandesc c-ai putea sa pui si semisintetic 10W40... Da' vezi mai intai cu presiunea aia...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2006, 14:51
Post #1107


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu stiu preturi, ca nu folosesc, Eu folosesc Elf 10w40 semisintetic la 65-70 ron 4 litri, 20w40 sigur e mai ieftin ca e mineral, dar pot sa-ti spun sa nu cumperi din magazine de piese sa nu ai surprize, da o fuga la un Hypermarket si iei de acolo, e si mai ieftin.

Semisintetic cum zice Muttley sa nu ai probleme, in primul rand ai motor de 1300 si sunt unele diferente fata de 1400 astea mai noi, si in al doilea rand sa nu ai ceva depuneri de la atatia ani de ulei mineral, si asta semi sa-ti disloce p'acolo si sa infunzi ceva, si nu in ultimul rand garnituri si simeringuri imbatranite, si te trezesti cu scurgeri, la Dacia ta din 75 pune mineral schimbat lamaxim 5000 km , e mai sanatos.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 19 Dec 2006, 15:03
Post #1108


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Am avut si eu ELF 10W40, Sporti, si sincer sa fiu nu am fost deloc multumit,un ulei slabut calitativ.Am pus acum Aral Bluetronic 10w40, se pare ca e ok.


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2006, 19:40
Post #1109


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Intradevar sporti e prost, indiferent de vascozitate, e cel mai prost din gama Elf, inceputul de gama ca sa zic asa...eu folosesc Competition ST, tot 10w40, si-s multumit.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 19 Dec 2006, 20:31
Post #1110


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




citeam undeva ca lubrifin 10w40 e garantat 25.000km:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 35 36 37 38 39 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 15:26
Forum Renault