Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
PaulT |
![]()
Post
#2911
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|||
mai76 |
![]()
Post
#2912
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 11 February 09 ![]() |
Salutare! Care e problema cu masina mea de nu mai are presiune la ulei? Foloseam Aral 20w-40 si am trecut pentru scurt timp la romanesc. Dupa vreo 500 km am facut spalare motor si am bagat BP 15w-40 si aditiv 2+2 cu teflon. E, de cand am bagat porcaria aia romaneasca s-a terminat cu presiunea. Sau o fi de la aditivul asta? Mentionez ca motorul merge foarte bine...inca
|
--------------------
Dacia
Berlina
1995
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#2913
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
nu mai folosi aditivi..si vezi poate te salveaza un alt filtru de ulei(cauta mann)
|
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
ionut_09_RWX |
![]()
Post
#2914
|
![]() Membru...din pasiune Group: Members Posts: 143 Joined: 26 January 09 From: olteni-ph ![]() |
QUOTE(mai76 @ 11 Feb 2009, 00:25) Salutare! Care e problema cu masina mea de nu mai are presiune la ulei? Foloseam Aral 20w-40 si am trecut pentru scurt timp la romanesc. Dupa vreo 500 km am facut spalare motor si am bagat BP 15w-40 si aditiv 2+2 cu teflon. E, de cand am bagat porcaria aia romaneasca s-a terminat cu presiunea. Sau o fi de la aditivul asta? Mentionez ca motorul merge foarte bine...inca salut pai presiune buna inseamna 3.8-4 in ture si 2-2.8 ralanti motorul cald, nu stiu prea multe despre BP dar cred ca aral era mai bun. presiunea a scazut din cauza ca 1.. ai trecut de la 20w la 15w 2... ai spalat toate depunerile minerale din motor ce acoperea "ranile" din motor, asa lucreaza-protejeaza uleiul mineral 3... au mai ramas resturi din ala romanesc si au diluat BP-ul Lubrifierea unui motor nu inseamna neaparat presiune mare...ci suficienta sa transporte uleiul in toate zonele de lubrifiere. Aditiv eu nu recomand... este prea gros si infunda orificiile de ungere, infunda filtru si este recirculat greu deci se raceste greu si se arde mai repede. In plus motorul este mai zgomotos si face o gramada de spuma care ajunge in carb-> alta problema. Mai citeste in posturi anterioare si vei putea face alegerea corecta pentru motorul tau. P.S Fratilor colegi de forum, care este parerea voastra despre BP?? spor la treaba oameni buni!! |
--------------------
Dacia
1310 cl break
dec 1998, GPL Marini
- PH-09-RWX io nu vreau sa-mi mearga break-u' ca bmw-u'...
io vreau sa mearga... cum vreau io...=)) |
|
Merced |
![]()
Post
#2915
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu am mai zis, bag BP 15W40 de prin toamna lui 2007 si nu pot sa ma vait. Ce-i drept n-am niciun fel de ceas de presiune, singura avertizare ar fi la mine becurile din bord, dar motoru' merge ok, a mancat mult mai putin BP decat a mancat RO3-ul pe care l-am avut mai devreme, ii dau in goarna mult in ultima perioada si motoru' inca merge ok.
Pentru cat costa nu e rau, adica la banii astia sunt multe porcarii care se pot cumpara. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#2916
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
fratilor, am gasit LiquiMoli cu Bisulfura de Molibden la ALPadrino de pe sterfan cel mare.
180 lei 5L si 30-35 lei 1L mai au si alte uleiuri L-M. inslusiv aditivul de Bisulfura separat 20-25 Lei offtopic daca vreti, au si termostate Vernet , 20 lei. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ydaniel |
![]()
Post
#2917
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
cam mari preturile
![]() ![]() am bagat si eu odat bisulfura de molibden de la LM> nimic special. tot un castrol EDGE e mai bun. ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#2918
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#2919
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
10w60, nu 5 w30:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#2920
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Merced |
![]()
Post
#2921
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Tocmai ce mi-am comandat 3 litri de Castrol 15W40 si un filtru Mann, pe la 12 jumate ma duc sa le iau si sper sa prind o rampa goala la service sa fac si schimbul(plus tre sa pun tampon nou la toba finala ca de cand m-a pocnit unu din spate imi vibreaza toba de-mi vine sa-mi iau campii). S-a cam scumpit uleiu' asta, 23 de lei litrul e cam multicel, dar in ritmul in care am inceput sa merg cu masina probabil ca urmatorul schimb o sa mai fie pe la toamna, deci nu mi se pare capat de tara. Filtrul vreo 15 lei cica.
Revin mai pe seara cu impresii. ![]() Later edit: Am fost, le-am luat, le-am pus. Pareri dupa 2 km, drumul pana acasa. Parca e ceva mai silentios motoru', dar nu pot spune exact pentru ca am facut si toba si s-a mai redus oricum din zgomot in masina. Sper doar sa-l manance intr-un ritm mai lent p-asta decat a mancat BP-ul. Din nefericire uleiul nu era ca 10W40-ul pe care-l luasem pentru Cielo, facut la nemti si scris in germana pe bidon. P-asta scria in engleza si cica era facut in EU. O fi la turci, Dumnezeu stie, dar ma gandesc ca mai prost decat BP-ul n-are cum sa fie. Per total am cheltuit 95 de lei, o cincime din valoarea masinii, dar asta e. Sper pana in toamna sa nu ma mai ating de ulei. This post has been edited by Merced: 27 Feb 2009, 13:51 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Janel |
![]()
Post
#2922
|
![]() ;)) Group: Members Posts: 130 Joined: 15 May 08 ![]() |
Presupun ca e GTX la banii astia!
|
--------------------
Dacia
Nova GT GPL
'98
- AG 04 KJL Merge cu gaz, deci e aragaz!
|
|
Merced |
![]()
Post
#2923
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Magnatec. Pretul e fara adaos.
![]() Edit dupa o pornire la rece: Azi am ramas surprins sa vad ca zgomotu' metalic pe care-l auzeam cam o secunda dupa pornirea motorului e aproape absent. ![]() This post has been edited by Merced: 28 Feb 2009, 13:35 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2924
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
intrucat cineva a inchis topicul de aditivi si a spus sa vorbim aici, urmez sfatul
ia ziceti...un Ceratec(chestie daia cu ceramica) merita?(la un motor cu 40 k km)...momentan are MoS2 si se prezinta frumos.....i-am dat o talpa la 3000 de ture la rece (o depasire) si parca nu imi mai e asa frica cum imi era cand aveam doar lubrifin in motor.... This post has been edited by cristitranca: 9 Mar 2009, 21:05 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
PaulT |
![]()
Post
#2925
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
3000rpm e "talpa"??
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2926
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
inainte la rece cam nu prea aveam curaj sa o turez asa....si da, eu o consider talpa....
de ceratec ce parere ai? si ala e frectie la picior de lemn? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#2927
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
dau si io o parere, io's total impotriva aditivilor, nu le vad rostu, mai mult unui motor de 40000 km, nu-i trebuie altceva decat un ulei bun, un semisintetic de calitate superioara. Aditivii se folosesc in momentul cand motorul a luat-o bine pe ulei, are scapari de compresie, presiune de ungere slaba, ulei naspa; personal cunosc aditivi pentru ameliorarea vascozitatii uleiului, aditivi pentru reducerea consumului de ulei, aditivi pentru reducerea frictiunii si uzurii motorului (
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2928
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am intrebat de ceratec
nu de teflon, nu de motor honey, etc.... ceratec asta nu e nici teflon nici duralube..cva pareri? o fi bun la reducerea batailor si zgomotelor si frecarii? sa reformulez un pic... merita mai mult decat Mo2S? This post has been edited by cristitranca: 9 Mar 2009, 21:52 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
PaulT |
![]()
Post
#2929
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu merita.Pui diferenta de bani si iti iei un ulei bun.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#2930
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu nici Mo2S n-as mai pune daca as fi in locul tau.
Motoru' meu se simte in continuare foarte bine cu Castrol, si mai ales cu filtrul Mann care tine uleiul in rampa si dupa stationari lungi, astfel a disparut zgomotul de fier pe fier pe care-l auzeam pana se stingeau becurile de presiune cand porneam motorul la rece. In schimb, e si un revers al medaliei, am mai observat cate o pala de fum albastru la pornire, lucru care nu-l mai vazusem de cand cu filtrul ala care nu tinea uleiul. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
emircea |
![]()
Post
#2931
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Cristi, daca motorul ti-e terminat, poti folosi si mama aditivilor, ceratecilor si ce mai vrei tu.
Saptamana trecuta m-a vizitat un unchi sa-l ajut cu o segmentare. Are break cu motor de 1400, cu care aprovizioneaza in mic magazin. Motorul ce-l dorea segmentat fusese ok, luat din dezmembrari cu un an in urma si-si pierduse 'vana'. Motorul respectiv fusese 'tratat' cu lubrifin si panther, schimbat la 3000 - 3500 km. Dupa ce i-am dat jos chiuloasa si am vazut uzura camasilor.... motorul respectiv a ajuns direct la fier vechi, iar acum cauta altul. Macar mi-a promis ca pune ulei mai de doamne-ajuta in cel 'nou'. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2932
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sa lamurim treaba
in vreo 2 pagini merced si inca cativa mi-au atras atentia sa nu mai pun rahat de ulei lubrifin si am pus un rahat mai nobil, Lukoil Lux 15W40 si se vede diferenta intre lubri si luki...adica la 750km inca am ulei pe la maximul pe joja....am pus si un aditiv de MoS2..... o sa schimb uleiul pe la 4000km sau 4500 cu un BP si cu inca o runda de MoS2(ca mai am)...dupaia vreau sa ii pun un Ceratec sau Xeramic(care din ele e mai bun?) xeramic pare a fi romanesc....ma rog..esenta o fi aceeasi motoru are 39 K km neimpliniti....mai am vreo 60km pana ajung la 39000 si nu haleste ulei mult, doar pe la supape banuiesc...sau tot il mai pierde..oricum nu se pune problema sa fie un rahat care umple strada de fum....e un motor chiar f bun o sa pun un BP pt ca luk m-a convins ca e mai bine cu un ulei superior dar nu prea superior....deci asta cu ulei mai bun am rzolvat...poate chiar vreun castrol de 75 ron...dupa ce se termina uleiu asta(4500km, ramasi 3500..sau 3000)(filtru Mann nu o sa iau nici mort, sa nu va puna sfantu sa ma convingeti) vreau sa bag ceratec cu ideea ca asa pte mai trag de masina fara sa se uzeze mult....pana primesc sau cumpar una cu un motor mai...stimabil.... ceratec mi se pare mai bun decat duralube si e si mai ieftin...si are un principiu de functionare ok(ca si mos2) si nu strica(ca teflonu...si producatoru a zis ca nu e bun)...deaia intreb strict, pareri despre Liqui Molly Ceratec si Electro Prod Xeramic......cam aceeasi branza cred ca sunt.... ar strica la ceva? a pus cineva? pareri? semisintetic daca bag o sa imi curete motoru si poate creste consumul de ulei, deci evit.... referitor la merced...schimba simeringurile la supape daca de acolo haleste ulei |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#2933
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Motoru' meu nu are asa ceva, si n-o sa desfac vreodata mai mult decat capacul culbutorilor de pe el, si in niciun caz pentru un consum care practic nu-l simt, nu necesita completari intre schimburi.
Tu tragi continuu cu aditivii aia, ma rog, faci cum vrei, incearca 10 insi sa te convinga ca n-au efect si cu banii aia poti cumpara un ulei mai bun direct, sau filtru Mann. Ca decat sa pui unu' de Romcarbon la 8 lei, mai bine dai 15-16 pe unul Mann, diferenta chiar se vede, mai ales ca tine sigur uleiul in rampa, nu e ruleta ca la Romcarbon. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2934
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
intreb de aditiv..daca ala cu ceramica mai reduce frecarea sau daca strica ceva...atat....filtru mann nu iau..deloc...urmatoru ulei va fi BP cel mai probabil si filtru de 9 lei sau cat s-o mai face....deci bugetu e alocat....
acu ziceti ceva si de aditiv.... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
dancuciureanu |
![]()
Post
#2935
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 19 June 06 From: IASI ![]() |
Stii engleza ?
http://www.carbibles.com/additives.html Daca aloci bugetul precum pui botic la aditivi mai bine mergi pe jos. |
--------------------
opel daewoo renault
captur si altele
2016
|
|
neamtzu25 |
![]()
Post
#2936
|
cu masina nu te plimbi!!fugi cat poate... Group: Members Posts: 175 Joined: 10 March 09 ![]() |
sal
eu am dacia 97 motorul are 130000 km si folosesc elf20w50 atat iarna cat si vara,sunt multumit cum mereptr ca il schimb la 5000km si nu pierd decat 200-300 ml in toti acesti 5000km.bafta |
--------------------
DACIA 1,4 berlina
S
1997
- BR 28 PSM cea mai mare problema la masina:TACANITU dintre volan si scaun:D
|
|
emircea |
![]()
Post
#2937
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Cristi, daca tu la 40000 km iti pui problema de aditivi, e clar in ce hal e motorul tau. Lukoil Lux nu e un ulei 'de lux', asa cum scrie pe bidon. Ca vine vara, incearca Selenia HPX 20W50 fara nici un aditiv, sa vezi cum se comporta. De aceiasi bani ca ce vrei tu sa pui, dar trage o spalare inainte cu flusher.
Crede-ma, am trecut si eu prin serialul 'aditivi' si nu mai sunt curios. Un ulei ok are tot ce-i trebuie. Oricum, sunt convins ca tu, in ciuda sfaturilor noastre, faci tot ce crezi. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Merced |
![]()
Post
#2938
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Pai pentru ca s-a mai intamplat odata. Eu n-am trecut prin experienta aditivilor, desi la primul schimb era sa ma pacaleasca unu' in service sa pun 2+2 cu teflon, am zis si eu, care eram habarnist rau la momentul respectiv, sa o las asa sa vad cum se comporta. Dupaia am trecut la BP doar pentru ca mi-a fost recomandat de vreo doi unchi care mersesera cu asa ceva multi kilometri si n-avusesera nicio problema. Iar Castrol am luat pentru ca am fost multumit cum merge Cielo-ul cu Magnatec.
Cat despre filtru Mann, face banii de mai multe ori, nu stiu cum e cu filtratul la turatii inalte, daca filtreaza sau face by-pass, dar supapa aia care tine uleiul in rampa merge nene, si merge bine, s-a dus zgomotul de la pornire de tot, nu-l mai aud acum. Recomandari de uleiuri bune ar fi multe, de aditivi n-ar fi niciuna. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
annem |
![]()
Post
#2939
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 10 Mar 2009, 14:13) am pus un rahat mai nobil, Lukoil Lux 15W40 si se vede diferenta intre lubri si luki...adica la 750km inca am ulei pe la maximul pe joja....am pus si un aditiv de MoS2..... Parca Lukoil Lux era 10W40. Eu zic sa schimbi rahatul nobil Lukoil Lux la fiecare 5000km tot cu Lukoil Lux. E un ulei ieftin si bun. Lasa-te de aditivi. Nu va tine masina cit va tine motorul uns cu Lukoil. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2940
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
ieftin si bun? ciudat....
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 10:08 |