Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
PaulT |
![]()
Post
#2941
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|||
argon |
![]()
Post
#2942
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ma, e bun aralu' nu zic nu, merge motorul bine, dar face niste muci de' nu am avut pana acum cu alte uleiuri, furtunul ala cu duza, si ala ce pleaca din capacul culbutorilor sunt pline, infundate, in carburator nu ajunge, ciudat, trece pe langa prin T, va dati seama ca ralanti ciuciu cu duza infundata, in capacul de la ulei 3 degete de muci..ce naiba are uleiul asta?!
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#2943
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu de la Magnatec 10w40 nu am nici urma de muci.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#2944
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Mie cu BP imi facea un pic de tot, pe buson era acolo un strat subtire alb, iar in T se vedeau muci, dar nu am avut nevoie deloc iarna asta sa desfac T-ul sa-l curat, sau relanti instabil, asta fara carton, ca v-am zis ca n-am mai pus deloc anu' asta.
Cu Magnatec-ul nu ma pronunt, nici macar joja n-am mai scos-o de cand am facut schimbul, si temperatura afara oricum a depasit momentul "mucilor" la mine in zona. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
neamtzu25 |
![]()
Post
#2945
|
cu masina nu te plimbi!!fugi cat poate... Group: Members Posts: 175 Joined: 10 March 09 ![]() |
sal
uite ca am mai cititi si eu pe aici si acm imi dau seama ca am uneori acei'muci furtunul care iese din capacul la curbutori ,,iarna..as vrea sa il schimb cu unul care il pot schimba mai rar pe la 10000,tin s aadaug ca elf care il folosesc e mineral;care e mai bun mineral ,semimineral,sintetic sau semisintetic..motorul mereg bine am 140000km cu el a fost facut la vreo 90000km ![]() |
--------------------
DACIA 1,4 berlina
S
1997
- BR 28 PSM cea mai mare problema la masina:TACANITU dintre volan si scaun:D
|
|
emircea |
![]()
Post
#2946
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Daca ai citi mai in urma, intrebarea ta nu si-ar mai avea rostul.
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
ionut_09_RWX |
![]()
Post
#2947
|
![]() Membru...din pasiune Group: Members Posts: 143 Joined: 26 January 09 From: olteni-ph ![]() |
QUOTE(emircea @ 11 Mar 2009, 09:22) Cristi, daca tu la 40000 km iti pui problema de aditivi, e clar in ce hal e motorul tau. Lukoil Lux nu e un ulei 'de lux', asa cum scrie pe bidon. Ca vine vara, incearca Selenia HPX 20W50 fara nici un aditiv, sa vezi cum se comporta. De aceiasi bani ca ce vrei tu sa pui, dar trage o spalare inainte cu flusher. Crede-ma, am trecut si eu prin serialul 'aditivi' si nu mai sunt curios. Un ulei ok are tot ce-i trebuie. Oricum, sunt convins ca tu, in ciuda sfaturilor noastre, faci tot ce crezi. salut cati bani e selenia hpx 20w50? e semisintetic?? |
--------------------
Dacia
1310 cl break
dec 1998, GPL Marini
- PH-09-RWX io nu vreau sa-mi mearga break-u' ca bmw-u'...
io vreau sa mearga... cum vreau io...=)) |
|
emircea |
![]()
Post
#2948
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
cutia de 2l ajunge la 30 si ceva de lei. Stiam ca e sintetic, da si tu o cautare pe net dupa fisa tehnica, sau uita-te cu mai multe zeci de pagini in urma, ca am dat link-uri si aici.
This post has been edited by emircea: 17 Mar 2009, 08:36 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
mar10may |
![]()
Post
#2949
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
20w50 cred ca e mineral indiferent de marca
|
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#2950
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
stiu ca o sa sara toata lumea la gatul meu si daca sunt nesimtit puteti sa stergeti postul,dar acum ajunge topicul numarul maginc de pagini 100...haideti sa facem la a o suta pagina un tabel in care sa trecem pe o rubrica uleiurile,indicii de vascozitate si temp,tipurile mineral-sintetic ca mereu apar necunoscatori care pun intrebari stresante la care primesc acelasi fel de raspuns("cauta in urma")..serios acum;daca omu vrea maine sa schimbe uleiul mai citeste in seara asta 100 de pagini???
Cu respect sa traiti bine!:) ![]() |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
Merced |
![]()
Post
#2951
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ideal ar fi sa se faca treaba asta, sa se bage la inceputul fiecarei pagini cum sunt unele avertismente de pe unele thread-uri de exemplu. Dar mi-e greu sa cred ca o sa se poata cadea de acord asupra unor anumite recomandari. Ca e si vorba de bani, si de preferinte personale, si de experiente anterioare.
Ar fi interesant un post structurat si in functie de buget, dar trebuie cineva sa citeasca ultimele 40 de pagini lejer, sa dea o tura prin magazine sa vada preturile actuale inainte de a fi gata de postare. In plus ar trebui updatat periodic, si ma indoiesc ca o sa mai fie timp si pentru asta. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
exorcistul |
![]()
Post
#2952
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 6 December 08 ![]() |
Azi am terminat rodajul de 500Km cu Dacia 1300 din 1973.
Am citit o parte din post-uri dar totusi sunt nelamurit. Ce ulei sa-i pun avand in vedere ca arborele nu a fost rectificat? Cuzinetii erau la std. Am schimbat tot set-ul motor. Se aud niste batai in motor. |
--------------------
dacia
1300
1973
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#2953
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai nu ai reparat corect motoru:(
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
mar10may |
![]()
Post
#2954
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(exorcistul @ 21 Mar 2009, 00:48) Azi am terminat rodajul de 500Km cu Dacia 1300 din 1973. Am citit o parte din post-uri dar totusi sunt nelamurit. Ce ulei sa-i pun avand in vedere ca arborele nu a fost rectificat? Cuzinetii erau la std. Am schimbat tot set-ul motor. Se aud niste batai in motor. valvoline max life 15w40 |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2955
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
batai....o fi bataie de bolt, clasica pt gunoaiele de seturi fabricate..saud aca nu s-a uitat nimeni la cuzineti si arbore(cuzinetii se schimba obligatoriu)..de aoclo e
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
exorcistul |
![]()
Post
#2956
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 6 December 08 ![]() |
Prea tarziu ati raspuns, oricum multumesc.
Am pus asa: Mobil 20W50 plus Liqui Moly aditiv cu sulfat de molibden 150ml/2,8 litri ulei. Merge f bine motorul acum, se mai aud un pic de batai, cineva mi-a spus ca e posibil sa fie ovalizat arborele cotit. Motorul era Renault original, am pus set motor de la uzina Pitesti plus set cuzineti complet. Parerea mea e ca de la cuzineti e bataia, se aude undeva jos in blocul motor, nu e mare dar eu am urechea sensibila ![]() Oricum parca la turatie mare nu se mai simte ceva, i-am dat 140Km/ora si ajunge destul de rapid la viteza asta. ![]() This post has been edited by exorcistul: 21 Mar 2009, 22:21 |
--------------------
dacia
1300
1973
|
|
PaulT |
![]()
Post
#2957
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Ce cuzineti ai pus?Ai mai gasit pentru arbore franta?Pentru ca cei romanesti sunt repere diferite fata de cei "made in France"(materialul din care e facut arborele e altul).
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
exorcistul |
![]()
Post
#2958
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 6 December 08 ![]() |
Cuzineti Kolbenschmidt, setul are segmenti Goetze.
Initial mecanicul a spus ca nu e nevoie de rectificare la arborele cotit. This post has been edited by exorcistul: 21 Mar 2009, 22:22 |
--------------------
dacia
1300
1973
|
|
PaulT |
![]()
Post
#2959
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Prima data cand am facut motorul asa mi-a spus si mie un mecanic....Masurarea arborelui a fost singurul lucru pe care nu l-am facut cu mana mea.Si,la fel ca la tine,batea usor motorul dupa montare(exact ca inainte de rk).Dupa cateva zeci de mii,cand s-a agravat bataia,am desfacut motorul...Am masurat arborele,care se incadra inca perfect in cota 0(tot arbore frantuzesc,masina mea fiind tot din '73),cu exceptia unui fus maneton care ajunsese aproape de cota 1 singur.Mecanicul masurase aleatoriu si sarise peste respectivul maneton.Am pus arbore nou Prems si totul a fost ok.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
exorcistul |
![]()
Post
#2960
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 6 December 08 ![]() |
Oare la mine se agraveaza in timp bataia?
Cu motorul vechi am mers 12.000Km cu aceeasi bataie mult amplificata si nu am avut probleme. Doar ca imi ancrasa bujia de la cilindrul 3 plus ca papa ulei o gramada: cam 1L/300Km. Crezi ca se poate schimba arborele fara sa mai dau jos motorul? Pe mine ma intereseaza sa tina macar 2 ani asa. Tipul a spus ca tine fara probleme si mai mult. This post has been edited by exorcistul: 21 Mar 2009, 22:36 |
--------------------
dacia
1300
1973
|
|
PaulT |
![]()
Post
#2961
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Te tine.Pe mine m-a tinut 40k km.Suntem offtopic.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
exorcistul |
![]()
Post
#2962
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 6 December 08 ![]() |
Nu suntem offtopic, discutam de ulei aici.
![]() This post has been edited by exorcistul: 22 Mar 2009, 02:38 |
--------------------
dacia
1300
1973
|
|
emircea |
![]()
Post
#2963
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(CandyMan13 @ 19 Mar 2009, 22:09) [....]serios acum;daca omu vrea maine sa schimbe uleiul mai citeste in seara asta 100 de pagini???[...] La fel de serios, daca omul e pasionat cu adevarat de masina lui, poate sa citeasca din timp topicul, nu in ultimul moment... iar chestiile legate de reparatii (aviz ultimilor postatori) sa le discute separat, intr-un topic nou sau pe cele existente, la sectiunea de probleme tehnice. Te bagi la facut tabelul? |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2964
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am gasit pe undeva un PDF care scria tot, fiecare standard api ce reprezinta...ala ar fi bun
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
mar10may |
![]()
Post
#2965
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(exorcistul @ 21 Mar 2009, 22:07) Prea tarziu ati raspuns, oricum multumesc. Am pus asa: Mobil 20W50 plus Liqui Moly aditiv cu sulfat de molibden 150ml/2,8 litri ulei. Merge f bine motorul acum, se mai aud un pic de batai, cineva mi-a spus ca e posibil sa fie ovalizat arborele cotit. Motorul era Renault original, am pus set motor de la uzina Pitesti plus set cuzineti complet. Parerea mea e ca de la cuzineti e bataia, se aude undeva jos in blocul motor, nu e mare dar eu am urechea sensibila ![]() Oricum parca la turatie mare nu se mai simte ceva, i-am dat 140Km/ora si ajunge destul de rapid la viteza asta. ![]() mai da i tu 140 km/h si s ar putea sa mai postezi cateva topicuri pe aici |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#2966
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
astea ajuta?
uleiuri.jpg ( Size: 218.45k ) Number of downloads: 234 intervale_Functionare_Uleiuri.jpg ( Size: 26.3k ) Number of downloads: 256 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
dmo.mihai |
![]()
Post
#2967
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 7 January 08 ![]() |
am o dacie din 2000 carburatie care a primit motor nou de fabrica in 2005 si are 25000km... ce ulei sa`i pun ?
|
--------------------
Dacia
1310
94
- B-70-DMO
|
|
Merced |
![]()
Post
#2968
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
![]() Ce vorbeam noi si ce se intampla de fapt... ![]() This post has been edited by Merced: 23 Mar 2009, 08:57 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#2969
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Unele batai in motor tin de ulei, exemplu la mine, cu 15w40 bate la rece (probabil bolt sau fusta), cu 10w40 nu, adica mai putin sesizabil si cu capota deshisa, si durata mai scurta. In primul caz se auzea bataia din masina.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
panter1 |
![]()
Post
#2970
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 23 Mar 2009, 09:02) Unele batai in motor tin de ulei, exemplu la mine, cu 15w40 bate la rece (probabil bolt sau fusta), cu 10w40 nu, adica mai putin sesizabil si cu capota deshisa, si durata mai scurta. In primul caz se auzea bataia din masina. Ce marca de ulei ai? Eu am semisintetic mobil(10w-40) si am 90.000 km si nu bate nimic, merg si pe GPL de cand avea motorul 10.000 (ia pe benzina merg doar pana se incalzeste) de la bun inceput am mers pe asta, si culmea cu toate ca e subtire si toti mecanicii mi-au zis ca nu e bun la dacie tocmai din cauza asta ca l-ar pierde rapid, nu a corodat nici un semering si ca drept urmare nu curege deloc, iar de la un schimb la altul nu completez nici o picatura pentru ca nu e nevoie, motorul merge ceas. Fiind subtire se ridica mult mai repede decat cel 20w-40 care este si mineral, la pornirile reci al meu fiind semisintetic ramane lipit pe camasi nu se scurge ca mineralul deci mai ramane pe componente chiar daca s-a racit mororul, pornirile nefiind uscate comparabil cu cele minerale cum sunt cele 20w-40. La vechea masina am avut mineral si curgea intr-o veselie pe la semeringuri dupa jumate de an sau un an du dupa schimbarea lor. Deci va recomand cu caldura acest ulei 10w-40 mai ales celor care stiti ca nu va curge pe nicaieri, si schimbat la fiecare 9-10.000 km, eu asa fac si e ok This post has been edited by panter1: 23 Mar 2009, 14:38 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 20:48 |