reglare frane
![]() ![]() ![]() |
reglare frane
Mae |
![]()
Post
#31
|
||
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 19 February 04 From: pierdut prin bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
break
2001 injectie
|
|||
dadu221 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
nu am nici cea mai mica idee cu servourile .. io de cand mi-am luat masinutza am citit ceva carticele si am inteles cate ceva sau nica, am mai holbat ochii la oricine am vazut ca meshtreluieste ceva la o masina si cum e u de curand mi-am facut franele am avut ocazia sa intreb mai tot ce mi-a trecut prin minte ca sa poate intreba. io nu am masina cu servo
![]() ![]() ![]() |
--------------------
DSN rapsodie
-
- ph-22-unu
2002 Ie doar o amarata de dacie
|
|
Bunicutzu |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 30 January 04 From: Bucuresti ![]() |
In timpul verii daca circuli prin oras singura modalitate de a vedea daca ai franele blocate este ca la un moment dat in mers sa debreiezi, sa scoti din viteza. Daca masina incetineste imediat sau foarte repede, e clar ca ai pe undeva pe o roata franele blocate sau partial blocate(sau niste rulmenti fara vaselina, dar aici ar trebui sa auzi un scartait de frcventa inalta).
|
-------------------- ...poza reprezinta masina ideala pentru Bucuresti/Romania
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
m facut asta, dupa cum am mai zis si nu s-a vazut infranare, merge bine mai ales ca abia am schimbat rulmentii
![]() |
--------------------
DSN rapsodie
-
- ph-22-unu
2002 Ie doar o amarata de dacie
|
|
geo76com |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 April 04 ![]() |
Dar daca auzi un clinchet la roata stg fata a carui freventa este direct proportionala cu viteza masini si care se accentueaza cind iau putin volan dreapta si tinde sa dispara cind virez stinga de unde este?
![]() |
--------------------
DACIA
1310L
1995
|
|
Mae |
![]()
Post
#36
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 19 February 04 From: pierdut prin bucuresti ![]() |
dadu221:servo functioneaza cam asa. vacumul care se face dupa carburator datorita aspiratie cilindrilor este folosit sa te ajute la franare. printr-o teava care pleaca imediat dupa carburator se creaza o zona de vacum si in "butelia" de la servofrana. aceasta functioneaza ca si cum ar mai fi cineva care apasa pe frana in acelasi timp cu mine. practic face ca yo sa apasa mai incet pe frana si sa se opreasca "bine". (teoretic, asa cred)
Poate e cineva care stie mai multe si ma informeaza si pe mine. :shock: |
--------------------
dacia
break
2001 injectie burn baby... burn... burn
|
|
Radduu |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am ramas fara frane pe o strada, am calcat pedala de frana pana la fund si s-a dus....apoi am tras frana de mana bineinteles degeaba(era cablu rupt). frana de motor nu aveam cum ca era in a 2-a avea 50km, in dreapta era un gard de fier in stanga masini parcate pe marginea drumului, noroc ca am gasit un spatiu in care nu era nici o masina parcata si am intrat in bordura aia , am sarit peste ea si m-am inpotmolit intr-o gradina....e foarte nasola senzatia cand nu ai frane si mai sunt si masini in fata ta oprite la semafor...
De atunci am schimbat: 2 pompe frana(una era defecta, deabea o cumparasem), o servofrana, ferodouri, garnituri , placute, cablu frana de mana..si am aerisit-o de vreao 5 -6 ori...pt ca tot incepeau sa ma lase.. acum vad ca nu am probleme tin perfect toate rotile, sa speram. :roll: |
--------------------
Dacia
1300 /1310
- B
1983
|
|
Radduu |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Servofrana trebuie reglata bine, la mine de exemplu dupa ce am pus servo noua, am reglat-o sa tina pedala sus, dar din cauza asta ramanea un pistonas blocat
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300 /1310
- B
1983 If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
Mae |
![]()
Post
#39
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 19 February 04 From: pierdut prin bucuresti ![]() |
am o intrebare?
servofrana ai reglat-o de la tija aceea care ieswe din ea si apasa mai departe pe frana? sau alte reglaje mai speciale? |
--------------------
dacia
break
2001 injectie
|
|
Mae |
![]()
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 19 February 04 From: pierdut prin bucuresti ![]() |
Mai Dadule cred ca tu esti paranoic. daca nu se simte la mers, nu se incing rotile, atuci masina nu este infranata. ziceai ca abia ai schimbat rulmentii? poate i-ai strans prea tare. :?: :idea:
Poate ai tu impresia ca merge infranata. |
--------------------
dacia
break
2001 injectie burn baby... burn... burn
|
|
danny_nt |
![]()
Post
#41
|
![]() fac slalom printre cretini zi de zi Group: Members Posts: 70 Joined: 23 January 04 From: Bucuresti->Auchan->Tiganie ![]() |
am si eu o intrebare:: anul acesta au inceput sa apara niste faze ciudate la franare..frana in sine tine destul de bin nu-s probleme dar inaltimea de la care tine pedala cam difra in functie de temperatura de afara..adika la rece tin pedala mai jos iar la cald tine mai sus ..si parca si la o incarcare mai mare tine mai jos...faza care am facut-o e ca am umblat la repartitorul ala de pe spate si am schimbat tija aia care il apasa in functie de cat se lasa masina cand e incarcata...nu am servofrana pe masina iar lichid nu pierde absolut deloc....ce ar putea sa fie?sa am aer in instalatie sau sa nu fie reglat bine chestia aia care apasa pe repartitor?
|
--------------------
Dacia
1300
- NT01SJU
1982
|
|
viulian |
![]()
Post
#42
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Dar daca auzi un clinchet la roata stg fata a carui freventa este direct proportionala cu viteza masini si care se accentueaza cind iau putin volan dreapta si tinde sa dispara cind virez stinga de unde este? :( Asa ceva am patit si eu - e o tablie in spatele discului de frana care e curbata in interior (spre motor) si aia atinge roata in viraje. La mine nu se auzea cand mergeam in linie dreapta, dar cand luam dreapta se auzea. Am fost la mecanic si tras putin de ea si nu se mai aude. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
Radduu |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Servofrana se regleaza din tija aia care tine pedala
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
- B
1983
|
|
Radduu |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
danny_nt, eu cred ca cel mai bine ar fi sa iti mai faci aerisirea inca o data.
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
- B
1983 If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
Mae |
![]()
Post
#45
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 19 February 04 From: pierdut prin bucuresti ![]() |
am umblat la tija aia care iese din servo si in timpul mersului se infrana din ce in ce mai mult. se crea o presiune care creste, nu stiu exact proportional cu ce, poate cu nr de apasari pe frana sau cu temperatura motorului? oricum am ajuns ca dupa vreo 30 min de mers sa fie infranata a.i. sa ma chinui sa o misc din loc.norocul meu a fost ca eram langa casa.
![]() ce am facut mai departe ? am schimbat niste pistonase prin pompa si restul l-am scris in mesajele anterioare, de la inceputul topicului. |
--------------------
dacia
break
2001 injectie
|
|
nelu |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
danny_nt
La faza cu temperatura nu stiu ce sa-ti spun, dar faptul ca atunci cand masina este este incarcata, frana tine atunci cand pedala este mai apasata mi se pare normal deoarece repartitorul deschide mai mult circuitul de frana pe spate->mai mult lichid in cilindri respectivi. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
danny_nt daca nu are leggatura cu incarcarea masinii ... rezulta lichid prost de farna , sau aer pe tzava daca se intareste dupa mai mult de o apasare.
radduu- io mergeam la opc si scoteam bani buni daca ash fi gasit pompa defecta la cumparare si ash fi montat-o in service . mae- mersi de iexplicatii ![]() |
--------------------
DSN rapsodie
-
- ph-22-unu
2002 Ie doar o amarata de dacie
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
QUOTE si care ar fi cauza infranarii? De exemplu la mine trage putin dreapta, iar la curbe imi scartiie roata din dreapta...sa fie tot din cauza placutelor (nu se departeaza sufucient) ? Daca in curbele la dreapta iti scirtiie roata din dreapta atunci nu ai problema cu frinlele. Ai unghiurile dereglate. Cred ca ai si cauciucul drept mincat pe interior. QUOTE anul acesta au inceput sa apara niste faze ciudate la franare..frana in sine tine destul de bin nu-s probleme dar inaltimea de la care tine pedala cam difra in functie de temperatura de afara..adika la rece tin pedala mai jos iar la cald tine mai sus Schimba lichidul cu ceva mai bun. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
Devils |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
QUOTE Daca in curbele la dreapta iti scirtiie roata din dreapta atunci nu ai problema cu frinlele. Ai unghiurile dereglate. Cred ca ai si cauciucul drept mincat pe interior. Pardon, la curbele la stanga imi scartiie ..si numai Sambata am schimbat garnituri...tot ce e din cauciuc pe la frane si tot scartie..acum a inceput sa scartie si pe linie dreapta cateodata, dar am observat un joc la rulmenti..asa ca cred ca asta era problema... ![]() ![]() |
--------------------
Audi
- B4
- MS 03 CNP
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
110 mii bucata rulment fatza 65 cu 62 aia de spate-preturi de Bv. Te-ai uitat cumva la cilindrii de la etrier, la chestiile alea din spatele discurilor de frana ??? daca nu cumva ai placutele de frana putin prea pe discuri ?? daca nu is super tocite etc. rulmentii de obicei uruie. Ma indoiesc ca o sa azuci scartzaituri de la ei - parerea mea!
|
--------------------
DSN rapsodie
-
- ph-22-unu
2002 Ie doar o amarata de dacie
|
|
Devils |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
pai m-am uitat .... si i-am curatat, deci partea de frana e ok si placutele sunt inca bune....dar ma gandesc ca de la jocul rulmentilor ... roata tinde sa faca un 8 ca sa zic asa si atunci discul de frana atinge placuta sau placutele...inca nu imi sau seama si de aici sa provina si scartiitul acela ... ce ziceti? si rulmentii huruie asta cu sigurantza
|
--------------------
Audi
- B4
- MS 03 CNP
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
votez pentru! totusi nu ti-i frica sa mergi asa? poate se gripeaza si ori iti distruge axu` ori n-o mai misti sau alte alea. ai eu mi-am schimbat rulmentii darnu am ajuns s aimi faca roata 8-letze . alea is bune in alte situatii
![]() |
--------------------
DSN rapsodie
-
- ph-22-unu
2002 Ie doar o amarata de dacie
|
|
Devils |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
pai pe saptamana viitoare vine salaru si atunci schimb toti rulmentii pe fatza ...sper ca pana atunci nu ma lasa in drum...oricum jocul la rulmenti nu e mare sau cel putin asa imi place sa cred.
![]() |
--------------------
Audi
- B4
- MS 03 CNP
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
Devils |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
bah...care aveti un chibrit ca io am benzina
o ung toata cu benzina si ii dau foc ![]() m-au lasat franele...... sambata le-am reparat, iar nu merg ... imi face peri albi ieri mergeu franele ok si azi prinde pedala la fund. nu scapa pe nicaieri... ce naiba sa-i mai fac :? ![]() ![]() |
--------------------
Audi
- B4
- MS 03 CNP
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
xXx |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 18 February 04 ![]() |
Mai oameni buni! Am si eu o problema si pana acu nimeni nu i-a dat de cap sau mi s-a spus ca mi se pare mie.
Am o berlina din 96 (servofrana). Cand fac aerisirea franelor, pedala se apasa doar jumatate de cursa (cu motorul pornit). Toate bune si frumoase doar ca dupa 1-2 saptamani se apasa 3 sferturi de cursa. Am schimbat tot sistemul de franare (mai putin conductele) si tot degeaba. Am zis ca poate pierd lichid pe undeva dar nu pierdpe nicaieri. Am crezut ca trage aer, dar si cu sistemul vechi si cu asta nou nout instalat in service de mecanic cu pise de origine (ca am zis ca alea neoriginale poate au mai multe defecte) tot asa face. Bine ca macar tin franele si asa cum sunt. AJUTOR!!!! :cry: |
-------------------- |
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
e aerisita in ordinea care trebuie?
ai schimbat si servoul si pompa? ferodourile sunt ok? frana de mana tine bine? |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
xXx |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 18 February 04 ![]() |
e aerisita cum trebuie. am cumparat saboti noi complet echipati. am schimbat doar pompa ca servo-ul lucreaza bine. oricum am si un servo nou.
|
-------------------- |
|
xXx |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 18 February 04 ![]() |
frana de mana se slabeste si aia. cand am iesit cu masina din service tinea la 7 dinti. acu, dupa aprox o lune tine la 9 - 10 dinti.
|
-------------------- |
|
dadu221 |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
wDevils, atunci nu poate sa fie decat de la pompa ta de franaaaaaa. am citit aseara ceva legat de asta dar nu ma pune sa ma sparg in termeni de specialitate. Daca in pompa nivelul de lichid a ramas la fel atunci de la ea trebuie sa fie !!! -- parerea me`
whitesorcerer12, care e ordinea de aerisire ca eu nu am auzit pana acum de asa ceva ![]() |
--------------------
DSN rapsodie
-
- ph-22-unu
2002 Ie doar o amarata de dacie
|
|
Ov |
![]()
Post
#60
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.527 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE care e ordinea de aerisire ca eu nu am auzit pana acum de asa ceva ![]() Se aeriseste incepand cu cea mai indepartata roata de pompa (stanga spate > dreapta spate > stanga fata > dreapta fata). P.S. Io n-am facut niciodata asa :wink: |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 08:59 |