Instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL
bygy007 |
![]()
Post
#661
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
kaput |
![]()
Post
#662
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Saptamana asta sper sa reusesc sa-mi montez o sonda lambda si sa-mi procur o bara cu leduri care sa-mi arate in cabina nivelul de oxiden din evacuare. Tot la capitolul asta, pana sa-mi cumpar electronica si motorasul pas cu pas, mi-as adapta un cablu cum este cel de reglat farurile, cu care sa reglez debitul de gaz de pe furtun in mers, astfel incat sa-mi arate o ardere completa. In felul asta cred ca as putea sa fac un reglaj mult mai precis la mersul in sarcina.
O sa va tin la curent cu noutati. Daca aveti idee, o sonda lambda cu zirconiu cu un singur fir cam cat costa? This post has been edited by kaput: 28 May 2009, 09:59 |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#663
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
va intreb si eu ceva este necesar ca in momentul efectuarii ITP-ului sa fiie facuta si o verificare a instalatiei gpl?(ma refer la o verificare facuta la o firma autorizata eventual firma montatoare)
|
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#664
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
kaput,ar trebui sa mergi ceva cu masina sa-ti amortizezi costurile ptr viitoarele tale investitii.Daca iti consuma decent,la diferenta de pret actuala dintre benzina si gpl ...parerea mea e ca nu prea isi are rostul investitia.
Decat ptr tine, sa te mandresti cu acest "upgrade". Tine-ne la curent cu ceea ce vrei sa faci,daca pui in practica. |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
kaput |
![]()
Post
#665
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Nu o fac ca sa ma mandresc cu investitia, nici sa am neaparat un consum mai mic, cu toate ca ar fi mai bine, dar o fac ca sa mearga masina mai bine, sa traga decent si de ce nu, sa poluez mai putin.
Oricum trebuie sa evoluam sa cautam sisteme mai eficiente de reglaj fata de reglajul static. |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#666
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Off topic : Mai mult decat decent nu trebuie pentru nici o masina.
http://www.ziaruldeiasi.ro/local/impact-ni...si-video~ni5gai Am trecut pe langa ei la 10 minute dupa impact si m-au cutremurat incercarile zadarnice ale celor de la SMURD de ai readuce la viata. Dumnezeu sa-i ierte ! |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
lymphor |
![]()
Post
#667
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 8 March 07 ![]() |
De cand am pus instalatie GPL am o problema: cand trec de la gaz pe benzina imi moare motorul, si degeaba incerc sa o repornesc.
Singura solutie este sa deconectez cablul de la calculator 2 minute, apoi il reconectez si asa merge. Dar oricum merge prost: apas pe acceleratie si ea accelereaza deabea dupa 1-2sec. S-a mai lovit cineva de aceasta problema? I-am schimbat calc, sonda lambda, curatat injectorul, dar degeaba. Cei de la GPL au spus ca instalatia e ok. |
--------------------
Dacia
1310 Cli (Break pe injectie) cu alimentare GPL
anul 2000
|
|
rokos |
![]()
Post
#668
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
ce fel de comutator ai? trece singura de pe benzina pe gaz la o anumita temperatura sau turatie? intalatia are simulator de sonda lambda?
|
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
lymphor |
![]()
Post
#669
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 8 March 07 ![]() |
Nu trece singura pe gaz, trebuie sa comut eu de pe gaz pe benzina si invers.
Despre simulator nu stiu, dar ma uit si iti spun cat de curand. 1 Jun 2009, 11:39: Uite aici ce scrie pe foaia de comanda pe care mi-au dat-o. This post has been edited by lymphor: 1 Jun 2009, 11:39 Attached thumbnail(s) LastScan.jpg ( Size: 473.66k ) Number of downloads: 635 |
--------------------
Dacia
1310 Cli (Break pe injectie) cu alimentare GPL
anul 2000
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#670
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
in ceea ce priveste consumul de GPL calitatea gazului influenteza intr-adevar suficient de mult datorita puterii calorice diferite a GPL... dar si de compozitia in hidrocarburi...
sincer sa fiu asta iarna consumam mai putin si umblam numai cu caldura pornita ... acuma vara si masina e mai puturoasa si in plus se pare ca...imi consuma si mai mult... as prefera acuma vara sa am de unde cumpara amestecul de iarna... mergea mai rotund motorul cu el, pornea la -5 grade si consuma si mai putin de reglaje nu mai comentez...daca alimentez astazi la o statie ...pot pastra reglajele si la urmatoarea alimentare numai daca reusesc sa alimentez tot de acolo... sau cel putin de la alta care sa fie GPL-ul acelasi producator... desi in Iasi sa zicem preturile sunt cam la fel (1.82/L) calitatea produselor pare a fi diferita... ideal ar fi sa avem de unde alege...cum este si in cazul benzinei sau motorinei.......pe mai multe calitati... as prefera sa stiu ca pun cu 2 ron /L amestec de gpl de iarna dar din pacate nu am de unde sa il iau... |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#671
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Unikat45, de unde ai alimentat in Iasi si ti s-a parut GPL mai bun ? Am pus azi din Dacia (langa bariera) si am constatat cu stupoare ca presiunea era 13. Voiam sa fac plinul dar m-am razgandit si am pus de 20 lei.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#672
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
WAW - In Dacia langa bariera alimentez si eu - pana acum mi sa parut ok gazul - mai ales asta iarna - dar daca zici lunaticule ca s-au prostit si astia nasol - uite nu m-am uitat ultima oara ce presiune era cand am alimentat de la ei.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#673
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
Cat va mai consuma "aragazele" baieti?
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#674
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
![]() ![]() ![]() NICK82 eu am postat legat de consumul meu - dar se pare ca nimeni nu vrea sa ma ajute cu cateva informatii. In oras ajung pana la 10l/100km iar oras/exterior tot 10l/100km si doar exterior nu coboara sub 9.5l/100km. Am incercat toate reglaze posibile si imposibile descrise aici pe forum - am fost la mecanic si mi-a facut el ceva reglaje - la fel acelasi consum - am fost la un service GPL - s-au jucat aia pe acolo dar la fel acelasi consum. Sa nu mint am ajuns la un consum de 8l/100km exterior (facut plin 30L - si am facut exact 375 km (marea majoritate exterior) apoi am trecut pe benzina pana am ajuns la o statie GPL (apropo asa fac de fiecare data)) - dar: 1. plecam ultimul de la semafor 2. nu puteam urca mai mult de 90km/h (si asta la drum drept/vale) 3. la deal urca greu de tot (nu urca in turatii) Am mers cu reglajul respectiv din dorinta de a vedea ce consum am. Asa ca l-am reglat dupa colegii de pe forum (sa nu plang langa ea) si: - am demaraj mai ceva decat pe benzina - motorul toarce super fain - consum 10l/100 km - nu se cramponeaza la 90 km/h - 120 ii dau maxim (ordin de siguranta = DACIA) La pretul care il are gazul acuma - nu ma plang This post has been edited by bomba_11980: 3 Jun 2009, 15:49 |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
rokos |
![]()
Post
#675
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
eu din iasi alimentez numai si numai de la statia butan gas din Tatarasi -Doi Baieti > 1.82 ron/l . Scot consum 11 urban si 8.5 extra, mers ne-economic, motor pe injectie si gaz la 115.000km
![]() |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#676
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Bomba_11980, e prima oara cand alimentez in Dacia. Poate a fost un caz izolat. Eu alimentez deobicei de la Luckoil (statia dintre Iasi si Tomesti). Consumul pe care il am acum este de 10% urban iar in afara cel mai putin mi-a luat 7,2.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#677
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
QUOTE(Lunaticul @ 3 Jun 2009, 15:09) Unikat45, de unde ai alimentat in Iasi si ti s-a parut GPL mai bun ? Am pus azi din Dacia (langa bariera) si am constatat cu stupoare ca presiunea era 13. Voiam sa fac plinul dar m-am razgandit si am pus de 20 lei. nu am spus ca mi s-a parut mai bun.. cel putin nu amestecul de vara...ideea e ca de fiecare data cand schimb statiile trebuie sa ma joc si la reglaje....daca se intampla sa nimeresc de la acelasi producator ..acelasi lot.. nu mai am probleme...in general alimentez de la statia dinspre podul de fier..(bulevard tudor vladimirescu).. cred ca e autogas....dar am mai pus spre exemplu in weekend de la lukoil...din birlad...evident ca am avut probleme..... cred ca la varsta instalatiei (aproximativ 4 ani) ..i-ar prinde bine o curatire a filtrului de GPL..... instalatie e BEDINI ....dar nu am inca informatii despre pretul acestei manopere.....de facut asa de unul singur nu m-as baga desi am inteles ca nu e mare sfaraiala... o verificare a etanseitatii cred ca am sa ma harnicesc de curand deis nu am miros de GPL in masina...si am sa o fac in stilul angajatilor de la gaze... desi nu stiu cum sa fac.. cu conductele de sub masina...in alea GPL-ul cred ca intra doar cand motorul e pornit..(electovalva de pe butelie alimentata si deschisa).....daca pun contactul si nu pornesc motorul taie alimentarea cu gpl singura... |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
cristi74 |
![]()
Post
#678
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
QUOTE(mar10may @ 26 May 2009, 22:52) daca gpl ul era combustibilul ideal isi puneau toti.eu cred ca e departe de a fi combustibilul ideal.ideal ar fi sa ai un motor electric cu o autonomie mai mare,adica sa il alimentezi mai rar.lucru nu imposibil poate peste cativa ani.parerea mea despre gpl nu este un f buna.sunt de acord ca este bun dar nu pentru orice masina.eu pe dacia mea ,model 2002 nu as pune gpl nici daca mi ar da cineva cadou instalatia si 1000 de litri de gaz Pai tu nu stii ca suntem o economie de consum. Ar da faliment producatorii auto daca ar scoate pe piata masini cu, combustibil ideal. In plus sunt interese prea mari pentru a nu se distruge rafinariile. Dupa parea ta dintre benzina si motorina care este ideal? Si de ce? |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#679
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
Lunaticule,stai bine cu consumul in oras (10%),tinand cont de trafic,caldura....
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
argon |
![]()
Post
#680
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ii ia minim 12% urban, dar s-a incurcat in calcule..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#681
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
se poate....si ptrmine ramane un mister cum unii pot scoate un consum de 10% in oras....la un mers decent,si intr-un oras cu un trafic cat de cat sufocant.
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#682
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Recunosc ca am avut vremuri cu 13%. Dar dupa ce am montat diuza lui PH-06-BOA (tin sa-i multumesc cu aceasta ocazie) s-au schimbat treburile. Pe langa asta am apelat si la metode mai neortodoxe, in sensul ca am gatuit filtrul de aer (un capac de spray in care am dat o gaura de 12). Si chiar am un consum de 10%. Poate depinde si stilul de condus. Nu ma dau zmeu in trafic, nu apas pedala la podea daca mai am 7 secunde de verde, schimb treptele pe la 2800, rareori in vre-o depasire vede 3500, maxim 4000 rpm.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#683
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
daca gatuiesti filtrul de aer si intra mai putin aer..cred ca sufoci motorul.
Daca era sa fie asta solutia unui consum redus,ma gandeam ca veneau deja din fabrica gatuite sau service-urile care monteaza instalatii GPL le-ar monta. Apropo,cum trage masina? |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#684
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
NICK82 si la a mea am filtrul de aer gatuit - ca altfel nu merge
Argon si la mine in oras ajung pana la 10l/100km iar oras/exterior tot 10l/100km si doar exterior nu coboara sub 9.5l/100km iar consumul este facut plin la plin (ca merg pe benzina pana sa alimentez cu GPL) Lunaticul - o sa fac si eu diuza aia a lui PH-06-BOA sa vedem cum se manifesta masina ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
C@talin |
![]()
Post
#685
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
aveti idee careva o instalatie pe carburator cu toroidala de 30 l pe la cat mai ajunge ?
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Lunaticul |
![]()
Post
#686
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
QUOTE(NICK82 @ 11 Jun 2009, 13:30) daca gatuiesti filtrul de aer si intra mai putin aer..cred ca sufoci motorul. Daca era sa fie asta solutia unui consum redus,ma gandeam ca veneau deja din fabrica gatuite sau service-urile care monteaza instalatii GPL le-ar monta. Apropo,cum trage masina? Am experimentat cateva luni reglajele astea. Am incercat si cu filtrul obturat, si cu el liber. Consumul mai mic l-am avut cu el obturat. Si nu a fost vorba cateva sute de grame, ci de 1 litru. La unele ateliere GPL (in Iasi cel de pe strada Poitiers) baietii fac reglajele cu filtrul obturat in totalitate. O singura data am fost la ei si nu-mi mai trebuie, am dat 30 lei degeaba. E mai sfant ce faci cu mana ta. In ceea ce priveste felul in care trage, va inchipuiti ca nu e avion supersonic. Urc orice deal cu treapta a treia, iar in afara prind usor 110 km/h. Pentru Catalin: Stiu ca pentru butelie toroidala se plateste in plus circa 250 lei. |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
rokos |
![]()
Post
#687
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
am experimentat si eu diverse schimbari la filtrul de aer.
am ajuns si eu la concluzia ca obtin un consum putin mai mic daca obturez filtrul. dar nu mai tragea asa bine, cu greu prindeam 115-120. cu filtrul liber am alt demaraj, plus ca ma gandesc ca e mai "sanatos" si pentru motor asa. la ultimul drum am scos un consum de 8% in exterior, 11% urban ( gpl de la butan gas ) |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
bebe96 |
![]()
Post
#688
|
![]() Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 14 November 07 From: bucuresti ![]() |
filtru liber adica cu clapeta deschisa?
|
--------------------
dacia
1310
1998-berlina
- b-16-ciw
|
|
rokos |
![]()
Post
#689
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
eu am dacie din 2002 pe injectie. la filtru nu am nici o clapeta, ideea e ca trage aer prin ambele "guri"
![]() |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#690
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
rokos,pana la urma vad ca ai renuntat la "imbunatatirea" cu gatuirea filtrului.
![]() |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:15 |