Instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL
rokos |
![]()
Post
#721
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
|
||
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|||
contabilosu |
![]()
Post
#722
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 24 December 08 ![]() |
Am si eu o problema . Dimineata cand pornesc pe gaz porneste la prima cheie dar parca ar porni in 2 pistoane , adica relantiu la 400 si daca incerc sa o accelerez da sa se opreasca . Dupa 3 min asi revine dar nus ce are ca aprinderea e schimbata toata . La cald face la fel porneste da parca nu ar mere in 4 si cand accelerez da sa se opreasca . Ce sa fie ?
24 Jun 2009, 21:09: Si miroase a gaz la greu This post has been edited by contabilosu: 24 Jun 2009, 21:09 |
--------------------
Dacia Nova GT
Dacia Nova GT
1998
- ot-69-kam
|
|
panter1 |
![]()
Post
#723
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Cand tragi socul(daca ai) si daca il tragi la maxim sau mai spre maxim e normal sa faca asa, trage-l mai putin. Mirosul de gaz daca iese de la esapament asta ar putea inseamna ca are debitul prea mare de gaz si nu apuca sa arda, ar putea fi si de la reglajul instalatiei, in restul timpului masina trage bine?
Si spune cum pornesti dimineata, direct pe gaz cu motor rece ? Daca da atunci afla ca nu se face asa ceva ![]() This post has been edited by panter1: 24 Jun 2009, 21:38 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bylexus |
![]()
Post
#724
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Detin Dacia din semnatura,[carburator] si m-am gandit sa trec de la benzina pe gpl.
De ce? -Cauze economice, evident. Sunt student.. si lunar investesc in benzina ~300 RON pentru doar ~900km.Ma duc 90% in oras, 10% afara... iar consumul vara in oras, Oradea, este de ~10l/100km. Asadar, nu ma prea deranjeaza ca pierd din putere, doar sa scap de atatia bani aruncati in combustibil. Masina intentionez sa o mai pastrez 4 ani, cel putin. Conform calculelor mele fac in jur de 12.000 - 13.000 km pe an... ceea ce inseamna ~4000 RON doar pe benzina in doar 12 luni. Ce parere aveti? Ce tip de instalatie sa pun? Marca? Cat ma costa sa pun o instalatie omologata + toata manopera inclusa si nu in ultimul rand, daca este vreunul din Oradea, sa-mi spuna unde pot sa fac asta. Multumesc. 27 Jun 2009, 10:54: Un mic ajutor cineva?Daca nu mai e iarna vad ca nu se prea mai intra pe forumul asta.. si chiar daca se intra nu e motivata lumea sa ajute cand le mere treaba... This post has been edited by bylexus: 27 Jun 2009, 09:54 |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
sity_boy84 |
![]()
Post
#725
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 18 October 05 From: Buzau ![]() |
Salut baieti,
Am si eu o intrebare. Eu am dacie pe carburator si i-am facut consumul in oras cu GPL. Mi-a rezultat un consum de 13.5l/100 km. Ce consumabile sunt pe la instalatia gpl? Instalatia este de 2 ani,a avut garantie pana acu dar nu a fost nimic modificat la ea. |
--------------------
Dacia/Hyundai
1300/Accent
1979/2008
- BZ 79 UAP/BZ 82 TSC
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#726
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
fltrul de gaz este cu o supapa pe teava care vine din spate de la butelie
@ bylexus , ia ce instalatie gasesti pe piata , eu am avut BIGAS (de fapt doar vaporizatorul , ca restul pieselor sint la fel)si am fost foarte multumit , pornea pe gaz si iarna consum bun (zic eu un 11-12) in oras , omologarea a fost acum 2-3 ani 90 lei fa o lista cu ce gasesti si compara cu problemele aparute din acest topic si vei gasi raspunsul This post has been edited by bygy007: 27 Jun 2009, 15:38 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sity_boy84 |
![]()
Post
#727
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 18 October 05 From: Buzau ![]() |
care este reglajul la tacheti pt motor cu carburator pe gpl?
|
--------------------
Dacia/Hyundai
1300/Accent
1979/2008
- BZ 79 UAP/BZ 82 TSC
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#728
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
eu am pus 0,2o admisie/ 0,25 evauare; jocul culbutorilor (tacheti sunt in capatul celalalt al tijelor)
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#729
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
si eu tot asa am 02cu 025 si de anu trecut de prin iunie( vro 20000km) nu am mai umblat la ei pt ca nu tzacane dar si pt ca nu sint modificari majoare de consum am in continoare 8 extra urban si 10 urban
This post has been edited by mitu2002: 1 Jul 2009, 12:36 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
kaput |
![]()
Post
#730
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Ultimul consum de gaz 7.3l/100km exterior cu 3 pers in masina + bagaje, cu reglajul care l-am descris mai sus.
|
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#731
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
a mea consuma cam 7.9-8.3 consum mixt
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
gingasu |
![]()
Post
#732
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 August 09 ![]() |
Sincer sa fiu eu nu mi-as pune dacia pe gaz .... de ce sa-mi creez alte probleme? ba ca nu porneste , ba ca nu tine relantiu .... o grija in plus sa o trec seara pe benzina ca dimineata sa o pot porni .... Mai bine Lipsa ! merg cu BENZINA si-mi porneste dimineata pe timp de vara la prima cheie
|
--------------------
Dacia
1310
1984 cu motor de 1300
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#733
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Esti puturos, si nu vrei nici sa inveti , sau sa sti macar, ce-i mai bun.
O dacie (nu c-ar fi a mea) , consuma 7% afara si intre 8 si 10 in oras. Ce depaseste , se datoreaza prostului reglaj, fie din invidie si prostie(la service), fie din nestiinta si incapatanare. Daca mai adaugati si diuza care v-am sugeret-o mai de demult, mai radeti si cativa mm di chiulasa, creste mult putere, si implicit economia. Am testat cu si fara diuza si, fara, mi-a consumat cu mai mult de 1 l % in plus, dar e mai vioaie ( o luna am mers fara, nu o suta ,doua de Km). De doi ani n-am mai pus benzina in rezervor (nici nu stiu dac-o mai fi acolo, de nu s-o fi dizolvat). Unde e uzura de care v-ati speriat unii ? Daca la cineva crapa, nu e de la gaz. Gazul e cel mai curat si indicat combustibil, din cate ne permitem noi. Nu arde supape decat din vina cui le regleaza , nu face calamina, porneste si la -15 grade daca e reglat bine (daca e prea mult sau prea putin,nu porneste nici la cald), nu produce detonatii (nu bate avansul sau autoaprindere), se regleaza consumul in limite mai largi ca la benzina. In afara de inghet (in situatii extreme), ce se strica la regulator? Un set de garnituri (care ar fi trebuit sa-l dea rezerva la montaj), e aproape de 100 lei, si-i dai la 7-8 ani. Daca crapa bobina la vreo electrovalva, se bobineaza foarte usor. Scaunele electrovalvelor se slefuiesc usor, ca si supapele de cauciuc, macar odata pe an, inclusiv cel de la vaporizator(reductor). Ar fi multe, dar gafuie femeia , ma duc sa vad cine-o fi. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#734
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
vorba aia "vulpea cind nu ajunge la struguri zice ca sint acri"
![]() asa si cu gazu, , cind aveam berlina mai puneam benzina (cite 3-5L) ca sa faca ala noxele , in schimb iarna sticluta si seringa pentru pornire cind temperatura era sub -2-3 grade asa am mers mult timp, cum e sa faci in oras 100Km cu 16-20 lei si cum e cu 38-40 lei iti spun eu ca daca ai instalatia (de gaz) reglata bine si aprinderea o ia la sfert si la -20 grade (vorbeam de gaz) This post has been edited by bygy007: 7 Aug 2009, 23:53 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cris67 |
![]()
Post
#735
|
HODOROG Group: Members Posts: 10 Joined: 14 May 08 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(panter1 @ 24 Jun 2009, 22:28) Cand tragi socul(daca ai) si daca il tragi la maxim sau mai spre maxim e normal sa faca asa, trage-l mai putin. Mirosul de gaz daca iese de la esapament asta ar putea inseamna ca are debitul prea mare de gaz si nu apuca sa arda, ar putea fi si de la reglajul instalatiei, in restul timpului masina trage bine? Si spune cum pornesti dimineata, direct pe gaz cu motor rece ? Daca da atunci afla ca nu se face asa ceva ![]() LA PORNIREA PE GAZ NU SE TRAGE NICIODATA SOCUL!!! CONSUMUL MARE SI PORNIREA GREOAIE VIN DE LA UN REGLAJ DEFECTUOS AL INSTALATIEI. |
--------------------
dacia
logan
2005/preference
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#736
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Corect, dar daca dai parghia de la clapeta de soc jos, si o blochezi cu ceva in pozitia deschis, vei putea actiona socul, numai pentru a tine motorul putin turat, pana se incalzeste,sa poata sta la relanti, cazul in care nu se poate obtine relanti din gaz, si la rece (se poate).Deci se va actiona numai clapeta de acceleratie, nu si cea de soc, care e blocata pe deschis. Asta cand margi numai pe gaz. La ce mai e buna benzina? Un pet de 1/2 ajunge toata iarna.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#737
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
salut,
unde pot face o verificare la instalatia de gpl? plus ca nu imi mai indica corect nivelul de gaz si mai mereu raman fara |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#738
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la cei care au service-uri sau care se ocupa cu montat GPL
This post has been edited by bygy007: 9 Sep 2009, 23:29 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#739
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Am o nelamurire cu pornirea la dacia mea pe injectie si GPL : -daca merg numai pe benzina motorul porneste la sfert indiferent ca-i cald sau rece motorul (binenteles ca iarna cand e ger nu o ia chiar la sfert la prima pornire) -cand merg pe GPL porneste mai greu Intrebare : la voi porneste la fel caci doar si pe GPL porneste intai pe benzina , nu ar trebui sa porneasca la fel de bine ? |
--------------------
-
-
-
|
|
ionut_09_RWX |
![]()
Post
#740
|
![]() Membru...din pasiune Group: Members Posts: 143 Joined: 26 January 09 From: olteni-ph ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 9 Aug 2009, 10:06) Corect, dar daca dai parghia de la clapeta de soc jos, si o blochezi cu ceva in pozitia deschis, vei putea actiona socul, numai pentru a tine motorul putin turat, pana se incalzeste,sa poata sta la relanti, cazul in care nu se poate obtine relanti din gaz, si la rece (se poate).Deci se va actiona numai clapeta de acceleratie, nu si cea de soc, care e blocata pe deschis. Asta cand margi numai pe gaz. La ce mai e buna benzina? Un pet de 1/2 ajunge toata iarna. sau se poate indrepta tija aia care face legatura intre clapeta de soc si parghia de acceleratie, astfel nu e nevoie sa demontezi nimic, doar ca tija fiind dreapta clapeta de alimentare se va deschide mult mai repede ca cea de soc. spor la treaba!! This post has been edited by ionut_09_RWX: 25 Sep 2009, 23:05 |
--------------------
Dacia
1310 cl break
dec 1998, GPL Marini
- PH-09-RWX io nu vreau sa-mi mearga break-u' ca bmw-u'...
io vreau sa mearga... cum vreau io...=)) |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#741
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Corect, dar daca greseste si trage mai mult, il sufoca si-i creaza impresia ca nu e bine, nu se poate. Deja multi nu stiu ce-i aia, d-apoi sa o mai si regleze.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#742
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ehe la mine era dreapta ca la felul in care era cind trageam de soc nu se accelera suficient si dupa 2 min de mers se oprea, asa iarna era de ajutor nu mai facea figuri motorul , cind era rece , o tineam din soc pina de incalzea (1000 ture) si impingeam socul treptat cum se incalzea (crestea turatia)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
catalin1984 |
![]()
Post
#743
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 6 August 09 From: Bucuresti ![]() |
asa pateam si eu cu dacia mea, trageam socul dar nu prea mult ca se ineca imediat dupa pornire, incearca sa ii gasesti pozitia unde porneste perfect, dupa care la vreo 10 secunde dai mai mult gaz. Apoi impingel treptat pana la relantiu cand s-a incalzit complet
|
--------------------
Toyota
Auris
Hibrid
- -
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#744
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
cine are instalatie de gaz landi? la mine nu mai funcyioneaza ceva la partea electrica, nu mai indica nivelul de gaz si la service au zis ca nu au piese, ceva de genul ca nu se mai gasesc
|
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
bac. |
![]()
Post
#745
|
![]() Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 9 October 09 ![]() |
Salutare, sunt nou pe forum dar si in ale mecanica daciilor, am luat de curand o dacioara care consuma atunci peste 20%, am mai strans eu de suruburile alea, am citit pe acest forum si am ajuns la un consum de 13% gaz (12%benzina), e cam mult, ieri neavand ce face am obturat gura filtrului de aer pana la turatia maxima pa care am obtinut-o, 1100rpm fata de 800 cat era.
Instalatia de gaz este intergas cu 1 surub pe vaporizator si logic 1 pe furtun, am stans la vaporizator la max apoi am deschis dar nu avut nici un efect la turatie sau accelerare( pe loc), doar din cel de pe furtun stans la max se micsora putin turatia, asa ca am desfacut 1 tura la vaporizator si 25' la furtun asa mergand optim, doar clapeta de accelerare am inchis-o putin, acum am relanti de 1000rpm, zic ca nu e mare ca masina nu sta prea mult la relanti, ramane de vazut si cat imi consuma tinand cont ca e inchis cam de tot gazul... Pe benzina doar pornesc dimineata, si merg la servici 12 km fara oprire deci nu cred ca se pune la calcul consum urban. Revin cand ii fac consumul. |
--------------------
Dacia
Berlina
1997 L
- nr de DJ
|
|
Poky |
![]()
Post
#746
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 8 January 08 From: Iasi ![]() |
Cunoaste cineva vreun magazin in IASI care comercializeaza piese pentru instalatii gpl? Am motive sa cred ca s-a infundat/rupt membrana vaporizatorului si prefer sa schimb garniturile si membrana decat sa incerc sa repar.
Producatorul instalatiei este Bedini. Tnx. This post has been edited by Poky: 11 Oct 2009, 12:34 |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
|
|
bac. |
![]()
Post
#747
|
![]() Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 9 October 09 ![]() |
nu merge treaba cu metoda descrisa mai sus, abia ajungi la 90/h si te chinui la pornire...
|
--------------------
Dacia
Berlina
1997 L
- nr de DJ
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#748
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Fixeaza acceleratia la vreo 3500 de ture in gol, cu o surubelnita gagata intre surubul ei de reglaj si opritor, pe langa cablul de soc, in ideea de a tine cat mai constanta turatia. Cu alta surubelnita (T-eul sa fie desfacut spre jumatate), strangi la regulator(vaporizator), pana incepe sa scada turatia, si dai juma' de tura inapoi. La aceeasi turatie strangi T-ul pana incepe sa scada iar turatia. Aici ar trebui sa fie minimul, pentru deschiderea care ai avut-o la acceleratie. Acum, daca vei strange mai mult din T-eu, si vei slabi din plosca, vei obtine acelasi lucru, dar trebuie sa stabilesti pozitia surubului de la regulator, acolo unde tine relantiul. Pentru asta, sigur va trebui sa mai slabesti din el. Stabilesti pozitia la ralanti, dupa care bagi iar surubelnita (mai groasa), sa tii constanta turatia, strangi din T-eu pana incepe sa scada turatia, si dai poate si o tura, inapoi. Cu clapeta inchisa, asa cum tine relanti-ul, tragi usor de acceleratie, sa vezi daca are ezitari pe prima partre a cursei (sa nu dea in nas). Daca are (si e mai putin posibil, avand doar un surub de reglaj, si ma cam mira asta), este din puterea de absorbtie a membranei, la turatie mica , si ramane de discutat. T-ul de pe furtun, face ca , puterea de absorbtie a pistoanelor in faza de aspiratie sa fie strangulata, care e totuna cu a arcului din plosca, care se opune membranei sa fie atrasa, pentru a deschide o supapa. Strangi unul si slabesti pe celalalt, practic, ai stat pe loc, ai facut acelasi lucru, numai ca , daca strangi T-ul prea mult, diuza creeata, va face ca membrana sa deschida numai pana la un anumit nivel, si nu depasesti aia 90.
In final, stabileste relantiul din plosca, si limiteaza din T-eu la 3-4000 de ture, fara ezitari la relanti. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
kaput |
![]()
Post
#749
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Am schimbat bobina de inductie cu una de sf gheorghe.
Acum problema este ca nu mai stiu la care borna sa pun papucul ala cu cablul rasucit ca un arc, care mie imi intra intr-o siguranta si dupa aia pleaca intr-un snop mare de cabluri izolate toate. Nu stiu daca e plus sau minus. Borna 15 stiu ca e pe plus si 1 minus. Si dupa ce i-am schimbat bobina nu mai vrea deloc sa mearga pe gaz. A venit un prieten si mi-a dereglat toate reglajele, a invartit de toate suruburile. E vreo metoda sa pot incepe reglajul din nou, adica cu toate suruburile stranse? |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#750
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci pe bobina ai un + si un - la borna plus pui firul de plus din instalatie (desfaci toate firele de la bobina si masori sa vezi care vine plus cind pui contactul )
pe borna minus vine platina si turometrul , si eventual semnalul pentru deschidere supapelor de gaz (daca nu ai citeva spire bobinate pe fisa centrala) este posibil ca pe borna plus sa vina si firul de alimentare a instalatiei GPL , pe fir trebuie sa fie o siguranta |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 01:33 |