Instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL
bygy007 |
![]()
Post
#811
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
iuser |
![]()
Post
#812
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 11 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Deci sa inteleg ca nu trebue un ulei special daca montez GPL
![]() |
--------------------
dacia
1310 Li
2002
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#813
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cum doresti eu am avut normal
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
iuser |
![]()
Post
#814
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 11 October 09 From: Bucuresti ![]() |
La RAR ,cand omologhez instalatia se verifica si noxele la benzina ?
|
--------------------
dacia
1310 Li
2002
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#815
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da , si benzina si gaz
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tynn |
![]()
Post
#816
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Am si eu o intrebare pt. posesorii de 1310 injectie cu GPL: mi-am montat de curand o instalatie SH si mai am de facut conexiunile electrice si nu stiu exact pe ce fir al injectorului sa conectez releul si nici unde sa conectez firul rosu (plus) cu siguranta pe el al instalatiei. Din cate am vazut la cealalta masina care o am (un R19 cu inj.monopunct) acel cablu este legat la unul din firele care intra in bobina. Care este acela?
Restul firelor am reusit sa le gasesc locul. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
ghitza |
![]()
Post
#817
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
La injector innainte de mufa suntezi firu albcu rosu,alimentarea o iei din firele de dinnaintea mufei de la bobina ,pui conactu si verifici sa vezi pe care ai +,bafta
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
gmx4speed |
![]()
Post
#818
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 27 February 11 From: DAMBOVITA ![]() |
salut, am si eu pe dacia mea o instalatie de gaz ZAVOLI si am doua probleme una este ca atunci cand se incalzeste motorul mai bine nu mai vrea sa pornesca pe gaz, o dau pe benzina si apoi din nou pe gaz sau o m pacalesc cu soclul si porneste.a doua problema este ca imi consuma prea mult, ma poate ajuta cineva si pe mine cu niste instructiuni de reglare.eu am mai incercat sa dau gazul la min. din plaman si apoi de la futunul care vine in carburator dar degeaba.ultima oara mi-a mancat 16l/130km.va rog ajutati-ma si pe mine!
Attached thumbnail(s) Image1458.jpg ( Size: 300.06k ) Number of downloads: 530 |
--------------------
Dacia
Dacia
1986
- B 75 CDE
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#819
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
pune o poza cu plamanul, am avut zavoli pe un barkas cu motor dacia de 1300 si lua 12-14%;pe atunci nu stiam, dar trebuie reglat din 3 suruburi, , parca era unul de bronz care se regleaza cu mana, unul pt surubelnita + cel de pe furtun
21 Nov 2011, 19:42: nu incerca sa reglezi gatuit ca mananca f mult si nici nu trage This post has been edited by krapcarasu: 21 Nov 2011, 18:42 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
tynn |
![]()
Post
#820
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(ghitza @ 20 Nov 2011, 12:59) La injector innainte de mufa suntezi firu albcu rosu,alimentarea o iei din firele de dinnaintea mufei de la bobina ,pui conactu si verifici sa vezi pe care ai +,bafta Merci ghitza! Spune-mi te rog si firul maron (care la masinile cu distribuitor mecanic al scanteii vine infasurat pe fisa centrala) unde se conecteaza ? |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
ghitza |
![]()
Post
#821
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Maro e pentru semnal ca atunci cand motoru se opreste sa se inchida supapele de la GPL,firu il iei si il infasori pe fisa de la cilindru 1(asa e la mine si nu am probleme) ,iei firu si il infasurezi acolo sa fie vre-o 10 spire dupa fisa dupa care dai o banda izolatoare peste sa nu se desfaca,cred ca ai inteles ca isi ia semnal de pe fisa,bafta
26 Nov 2011, 23:15: o poza mai veche dar ca idee This post has been edited by ghitza: 26 Nov 2011, 22:15 Attached thumbnail(s) SDC13469.JPG ( Size: 450.49k ) Number of downloads: 575 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
tynn |
![]()
Post
#822
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Da, e clar acum. Neavand fisa centrala, ma intrebam unde se conecteaza acel fir.
Merci inca o data! |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
gmx4speed |
![]()
Post
#823
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 27 February 11 From: DAMBOVITA ![]() |
scuze de intarziere dar nu prea am mai avut timp sa mai intru.
am mai observat un lucru, daca o tin turata pe la 3000 si strang surubul de la plaman la maxim tot merge.care sa fia cauza? asta sa fie al treilea surup pt reglaj(cel marcat cu rosu)? This post has been edited by gmx4speed: 5 Dec 2011, 14:00 Attached thumbnail(s) Image1566.jpg ( Size: 293.01k ) Number of downloads: 598 Image1567.jpg ( Size: 342.72k ) Number of downloads: 557 Image1568.jpg ( Size: 379.3k ) Number of downloads: 497 Image1569.jpg ( Size: 268.34k ) Number of downloads: 135 Image1570.jpg ( Size: 269.65k ) Number of downloads: 132 Image156933.JPG ( Size: 217.14k ) Number of downloads: 144 |
--------------------
Dacia
Dacia
1986
- B 75 CDE
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#824
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
merge pt ca vacuumul puternic invinge arcul slab chiar strans la maxim,cel marcat e ralantiul
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
tynn |
![]()
Post
#825
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Weekend-ul trecut am reusit sa-mi montez si eu instalatia GPL. Mentionez ca e una SH de vreo 8 ani vechime (de pe o Dacie carburator), insa merge foarte bine. Mai trebuie sa o reglez putin, insa merg si eu la o treime de pret acum, ca ma indoia pe benzina ( aprox. 15%). Din cat am mers pana acum pe gaz, se pare ca ia un max. 10 %, ceea ce e mai mult decat rezonabil. Bagam de 50 ron benzina si mergeam 50-60 km, acum de aceeasi bani merg cel putin 150 km.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
gmx4speed |
![]()
Post
#826
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 27 February 11 From: DAMBOVITA ![]() |
am incercat sa il reglez si de acolo dar nu se intampla nimic cand il strang sau il desfac.ce face surupul de acesta, cum regleaza relantiul ca sub el imi intra furtunul de la sistemul de racire?
|
--------------------
Dacia
Dacia
1986
- B 75 CDE
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#827
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ar putea fi rupt varful , cel mai bine desfa plamanul , il si speli , vezi exact cum funcioneaza, eventual intaresti arcul de la membrana
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
florinel_lva |
![]()
Post
#828
|
![]() membru interesat Group: Members Posts: 295 Joined: 28 March 06 From: Piatra Neamt ![]() |
uitati ce spun cei de la o firma de montaj gpl despre reglajul la dacie pe forumul lor
Deci, in primul rand, trebuie sa stii ca surubul de pe furtun e cel de debit si se regleaza in turatie, iar cel de pe plaman (reductor-vaporizator), e cel de presiune si se regleaza in relanti. Intai se face reglajul in turatie, apoi cel de relanti. Am sa-ti explic aici, sa vada toti cei interesati, ca nu mai stiu in care topic am mai explicat: REGLAJ INSTALATIE CLASICA: -------------------------------------- Cu o mana tragi de clapeta de acceleratie pana ajungi cam la 2500-3000 de turatii (daca nu ai turometru, dupa ureche, sa fie mai accelerata), cu cealalta mana rasucesti surubul de pe furtun spre inchis, pana incepe motorul sa fluctueze, sa dea semne ca se opreste. In acel moment, il deschizi incet pana incepe sa se stabilizeze, si motorul merge rotund. Apoi, lasi motorul la relanti, si procedezi la fel cu surubul de pe plaman: il inchizi pana da sa se opreasca, dupa care, il deschizi incet pana se stabilizeaza relantiul la 800-900 turatii . Trebuie sa-ti spun, insa, ca reglajele de finete, pentru consum si functionare optima, se fac tot pe analizorul de gaze. De asemenea, iti reamintesc, ca pentru o functionare corecta si un consum bun, trebuie verificate filtrul de aer si aprinderea, care au o influenta foarte mare la instalatiile clasice. Te astept cu vesti! Daca iti mai foloseste, iti spun acum ca, pentru motorul de Dacie, surubul din laterala reductorului trebuie inchis maxim, dupa care nu se mai umbla decat la cel din centrul lui, asa cum ti-am explicat mai sus. |
--------------------
RENAULT
Koleos
2018
- nt05***
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#829
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu nu nu, prostii, asa le e lor mai usor
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
florinel_lva |
![]()
Post
#830
|
![]() membru interesat Group: Members Posts: 295 Joined: 28 March 06 From: Piatra Neamt ![]() |
dar are influienta reglajul facut cum zic ei, sau facut cum zicem noi folosind si al doilea surub , in durata de viata a chiulasei.
mie sincer la 40000 pe gaz mi s-au dus scaunele supapelor la evacuare, si am reglat culbutorii la timp, etc, masina este pe injectie. ma gandesc ca in cea mai mare parte am mers cu reglajul facut de ei cu surubul strans la maxim, si reglat doar din ala din centru ( MARINI). oare a avut influienta asupra chiulasei. consumul e de 9% mediu, oricum as regla-o, totusi chiulasa s-a dus. am pus una de la o dacia pe carburatie acum |
--------------------
RENAULT
Koleos
2018
- nt05***
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#831
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
la injectie daca ai si unitatea electronica lucrurile stau putin altfel, avand robinetul automat, dar oricum e mai bine de folosit si surubul special facut pt mers in gol care regleaza separat de membrana. Pt carburator daca reglezi cum fac ei nu va lucra corect. Eu las evacuarile 0,25, am qlasa de 1600 de la o masina pe injectie si nu a trebuit reparata cu ocazia demontarii dupa vreo 40 000 , inchid bine supapele
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
florinel_lva |
![]()
Post
#832
|
![]() membru interesat Group: Members Posts: 295 Joined: 28 March 06 From: Piatra Neamt ![]() |
am si unitatea electronica STAG 2L, acum o am reglata si cu surubul de ralanti desfacut.
sa vedem acum cu chiulasa asta cat de repede se strang evacuarile. reglajul l-am facut 0.20 cu 0.25 |
--------------------
RENAULT
Koleos
2018
- nt05***
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#833
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
robinet automat ai?
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Nicu2 |
![]()
Post
#834
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 14 March 09 ![]() |
Krapcarasu trimite-mi, te rog, un PM cu adresa ta de messenger sa discutam ceva legat de instalatiile astea pe gaz.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1994
|
|
florinel_lva |
![]()
Post
#835
|
![]() membru interesat Group: Members Posts: 295 Joined: 28 March 06 From: Piatra Neamt ![]() |
da am si robinet automat krapcarasu
|
--------------------
RENAULT
Koleos
2018
- nt05***
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#836
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
daca nu ai varful surubului rupt atunci tevusca din cupru in interiorul plamanului e infundat asa am patit si eu
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#837
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Adica, eu bat apa-n piua de atatia ni p-aici, privind reglatul gazului, situ (Florinel), dai exemplu tocmai pe cei interesati de a-ti crea o cat mai mare paguba, sa le prinda bine doar lor. Normal ca nu vei reusi sa faci treaba multumitoare, si iar te vei duce la ei, si asa mereu. Nu te-ai saturat de atatea promisiuni, minciuni si marlanii? Logic, daca intai rduci din robinetul de pe furtun la turatie, pana la limita minima, la relanti, prin ce se va mentine mersul in gol? Cum vei putea regla membrana (ca asta se face din ce spui tu), la relanti, daca debitul e redus? Daca nu se consuma un debit, cine creeaza presiunea (in cazul nostru, depresiunea)? Surubul cu varf ascutit, e sinonim cu cel de aceeasi forma de la carburator, deci are aceeasi functie, de reglaj al combustiei la mersul in gol. El asigura un debit constant, atat cat ii e necesar motorului la relanti, daca e reglat corect.
Deci, si spun pentru a zecea oara: porneste motorul si fa-l sa mearga pe gaz. Strange de surubul membranei (cel care actioneaza arcul), pana se reduce din turatie. Restabileste turatia din cel cu varf ascutit (ralanti). Iar reduci din cel de la membrana si restabilesti din cel cu varf, pana cand strangand din cel de la membrana, acesta nu mai are efect, dar relantiul ramane neschimbat. Acum, incerci sa accelerezi in gol, asteptandu-te ca la inceputul cursei, sa se opreasca motorul. Daca tinde sa se opreasca (surubul de pe furtun, sa fie cat mai mult desfacut), slabesti din cel de la membrana, pana cand obti o accelerare liniara pe toata cursa, fara ezitari sau rateuri. Asta inseamna ca membrana intra in miscare, numai in momentul cand acceleratia incepe sa se deschida (n-are rost sa stea deschisa si la relanti, ca va debita gaz mai mult decat e necesar mersului in gol, si nici nu poate fi stabila la acea turatie), debitand atata gaz, cat reusesc pistoanele sa absoarba, prin ajutajul din robinetul de pe furtun. De aceea, acum, se tureaza in gol la 3500-4000 de ture (ar fi o deschidere si un volum de gaz necesar la mersul in sarcina), si se strange surubul de pe furtun, pana incepe sa se reduca turatia, dupa care intorci cu jumatate de tura, pentru rezerva. Daca ar ramane acest surub desfacut mult, absorbtia pistoanelor, ar face ca membrana sa se deschida la maxim inca de la inceputul cursei acceleratiei, si ar da gaz maxim, indiferent de cerintele clapetei, vitezei, turatiei... Acelasi lucru ar face si reglajul ralantiului, din surubul membranei. Daca reglazi din membrana relentiul, cand ai deschis putin clapeta, membrana se deschide la maxim. Debit maxim de gaz , aer putin prin difuzor, ardereincompleta, putere scazuta (atunci apesi si mai tare, dar constati ca podeaua-i cam umflata si n-ai cursa), motorul se incalzeste dar nu trage, arde garnitura si spui ca e de vina gazul. Nu, prostu' care-l regleaza si denatureaza , tocmai pentru a te duce mai des la el, cu diferite defecte, e de vina. Deci, ordinea e alta, nu asa cum e pe pagina unde ai citit tu. Daca gresesc, motivati ideea, din care sa invatam, nu sa ne batem joc. Si eu gresesc, dar nu batjocoresc, cum se obisnuieste in lumea nesimtita. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
florinel_lva |
![]()
Post
#838
|
![]() membru interesat Group: Members Posts: 295 Joined: 28 March 06 From: Piatra Neamt ![]() |
e valabila treaba asta si pentru cele pe injectie cu robinet electronic?
asta ma intereseaza sau ala se regleaza cum vrea el |
--------------------
RENAULT
Koleos
2018
- nt05***
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#839
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
la tine e usor mai simplu: reglezi doar ralantiul si membrana, cel automat nu mai ai grija lui
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#840
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Nestiind ce este in acel vaporizator ,camera de incalzire/vaporizare,apoi membrana , suruburile de reglaj ,e greu sa-ti faci o idee imaginara functionala, de aceea erau binevenite niste poze cu regulatorul-vaporizator desfacut,
Ghitza pusese niste poze da' nu le mai gasesc! Pentru imbunatatirea amestecului Gpl unii spun ca au adoptat ideea ,practica a adaosului de vapori din apa fierbinte incalzita printr-o conducta de cupru infasurata pe evacuare ,vaporii sunt injectati impreuna cu gazul si merge foarte bine, da' nu's pe unde am citit! BOA , i-mi poti da o idee ce sa pun in locul pompei de benzina care o aveti voi pe carburatie ,ca eu nu pot atasa la motor de 1.6 ,desi culmea ,pentru delcou are gaura ,si as vrea sa mearga pe carburator cu benzina in caz de pana de gaz, pentru ca pe gaz cu carburator merge excelent , la pornire ce-i drept porneste foarte greu ,fata de injectie. Sau nu cumva o avea gaura pentru pompa orientata cu fata spre bord! Ca am vazut acolo ceva rotund un fel de loc,dar miine o sa ma uit mai bine. Adica pe partea laterala asa cum intra si cutia de viteze! Acum cind reglez culbutorii imi este usor de tot ,ca bag delcou acolo si urmez pasii din filmuletu tau !Merci. This post has been edited by stabil777: 9 Dec 2011, 21:24 |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 21:44 |