Instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL
b44dvl |
![]()
Post
#991
|
||
![]() Membru cu 1300 Group: Members Posts: 447 Joined: 9 March 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300 din
1976
- B 44 DvL Bad Mojo Mother Fucker
|
|||
b44dvl |
![]()
Post
#992
|
![]() Membru cu 1300 Group: Members Posts: 447 Joined: 9 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Am fost azi la servis dupa ce am facut o plimbare pana la Valea Doftanei si inapoi drum care la-m facut consumand 10%, am zis ca mor cu masina de gat... aceleasi proniri proaste... fum la a4a cheie... la servis sa facut revizia de 1000km si un reglaj mai amanuntit cu aparatu de noxe si am scurtat furtunu care ducea de la plaman la carburator, ala se pare ca a fost problema... acum este mai scurt, pornirile sunt la sfert, dar acolo am tot pornito si oprito pana sa stricat electro motoru... dar dupa ce am rezolvat acasa am constat ca porneste foarte frumos,
Maine o sa revin cu poze :-P Am revenit cu poze, porneste frumos atata la cald cat si la rece, sa vedem de acum incolo cum se va descurca This post has been edited by b44dvl: 3 May 2012, 19:20 Attached thumbnail(s) IMG_0018.jpg ( Size: 872.39k ) Number of downloads: 586 IMG_0019.jpg ( Size: 886.45k ) Number of downloads: 628 IMG_0020.jpg ( Size: 922.87k ) Number of downloads: 604 |
--------------------
Dacia
1300 din
1976
- B 44 DvL Bad Mojo Mother Fucker
|
|
r3d |
![]()
Post
#993
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
vad ca am discutat cu toti ca facem ceva cu temperatura vaporizatorului si observ ca a fost o discutie doar pe foaie,faptele unde sunt???.nu vreau sa va plictisesc cu scrisul doar ca va spun din propie experienta ca se merita toata munca.
am montat pe tur un robinet de la caldura model cn. am tras semn unde e pozitia lui maxim deschis,apoi am inceput sa inchid putin cate putin robinetu. acum trebuie sa montez o sonda care sa imi citeasca temperatura vaporizatorului si cu ajutorul unei sarme de la soc am sa fac comanda robinetului din interior.cu ajutorul unui ceas suplimentar sa pot vedea exact temperatura lui si sa o ajustez in functie de necesitati. va pot spune relantiu il am la 900 ture cand motoru e cald fara nici un fel de oscilatie.lasand relantiu la o parte ca pana la urma nu mergi din relanti va pot spune ca motorul e mult mai vioi:X. This post has been edited by r3d: 9 May 2012, 18:30 Attached thumbnail(s) 09052012059.jpg ( Size: 641.34k ) Number of downloads: 598 |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
ghitza |
![]()
Post
#994
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Eu am pus diuza de 3mm pe turu ce intra in plaman si isi face treaba ff bine
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
b44dvl |
![]()
Post
#995
|
![]() Membru cu 1300 Group: Members Posts: 447 Joined: 9 March 09 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300 din
1976
- B 44 DvL Bad Mojo Mother Fucker
|
|
ronny |
![]()
Post
#996
|
![]() o sa vedeti voi ce smechere s masinile voastre noi in 2030 Group: Members Posts: 188 Joined: 2 August 09 From: fix in patria hotilor ![]() |
eu am vandut dacia azi
![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1300
1976
- PH 60 SOR DACIA 1300/1310 1976/1986 - PH 60 SOR/PH 05 NEE ... pentru ca imi resetez cipul cu cheia de 11 si imi curat sonda lambda cu lichid de frana !
|
|
ghitza |
![]()
Post
#997
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
un rotund cu exterioru cat interioru furtunului si o gaura prin el de 3mm,simplu.o sa pun si poze dar sa vad cum apuc sa demontez
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
autom |
![]()
Post
#998
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Dati-va cu parerea vizavi de problema mea: Stiu ca daca scot de sub tensiune bobina de pe pulmon ( scot papucul electric) se opreste motorul.
La mine nu e asa: scot papucul si merge motroul inca 5-6 secunde deci nu imediat ca la cealalata masina. CAre este explicatia? Termina asa de greu gazul de pe furtun sau nu inchide supapa asta si termina si gazul de pe teava de la butelie pana la pulmon? Instalatia este tomaseto, cu doua electrovalve de gaz: una pe butelie si una pe pulmon unde are si filtrul de gaz. Luminati-ma! |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
RIVE |
![]()
Post
#999
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Cand scoti papucul electrovalvei de pe pulmon, mai ramane ceva gaz in pulmon si pe furtunul care duce in carburator si de aceea mai merge motorul cateva secunde. Electrovalva fiind situata langa filtrul pulmonului, e posibil ca ea sa inchida intrarea gazului in pulmon si nu iesirea. Gazul ramas in pulmon si pe furtunul care intra in carburator este ars in cele cateva secunde de functionare a motorului, instalatia de aprindere ramanand alimentata de contactul chei. Acelasi lucru se intampla si pe benzina, daca ii tragi papucul electrovalvei de pe circuitul de alimentare cu benzina, atunci motorul va funtiona pana cand se termina benzina in carburator (mult mai multe secunde fata de gaz).
|
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
ronny |
![]()
Post
#1000
|
![]() o sa vedeti voi ce smechere s masinile voastre noi in 2030 Group: Members Posts: 188 Joined: 2 August 09 From: fix in patria hotilor ![]() |
dar de ce nu faci tu asa , pui contactul si il iei , sa scoti furtunul din carb si vezi cat da gaz si cat nu . tind sa fiu de acord cu rive , acelasi lucru se intapla si daca tai benzina si lasi contactul ... merge pana termina restul
|
--------------------
DACIA
1300
1976
- PH 60 SOR DACIA 1300/1310 1976/1986 - PH 60 SOR/PH 05 NEE ... pentru ca imi resetez cipul cu cheia de 11 si imi curat sonda lambda cu lichid de frana !
|
|
autom |
![]()
Post
#1001
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Multumesc pentru idei.
Acceasi instalatie, montata pe Tico , de ce se opreste brusc cand iau borna? |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1002
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Fiindca inchide bine supapa/le da gaz,la tine nu inchide total,defa si curata valva de pe plaman
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
autom |
![]()
Post
#1003
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Asa ma gandeam si eu..........
Sa vad cum fac, instalatia este in garantie....... |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
ronny |
![]()
Post
#1004
|
![]() o sa vedeti voi ce smechere s masinile voastre noi in 2030 Group: Members Posts: 188 Joined: 2 August 09 From: fix in patria hotilor ![]() |
depinde de instalatia electrica , la dacie daca iei borna cu motorul pornit se opreste doar daca se arde alternatorul ( e posibil , daca te uiti cum se lumineaza farurile cand faci asta pe seara sau cu voltmetrul pe borne )
e posibil fenomenul sa fie similar la multe masini , ai in vedere si faptul asta daca la dacie scoti papucul si la tico scoti borna de baterie , si mai trebuie sa ai in vedere si faptul ca daca pe dacie mai ai si un subwoofer cu condensator din ala mare el se pune pe contact cu alimentare in paralel cu bornele ...daca ai condensator de 1f sau mai mare ala cand e incarcat iti tine cuplate bobinele cateva secunde bune 4 -8 s lejer deci incearca sa scoti papucul de la electrovalva cu contactul pus sau da-i 12 v din sursa separata , si compari efectiv cu furtunul scos afara cat da gaz una si cealalta .... sau du-te la garantie si rezolvi daca au profesionisti .... atentie trebuie sa se mai cunoasca si ceva electrica auto ( nu pe stilul vechi "doi papuci si o sarma" tico daca ii iei borna de + .... sa mai fie si injectie se opreste instant .... dacia nu se va opri decat daca ai modificari , ma refer la orice model 1xxx gama berlina clasica ) nu exclud nici scaune de supape sau depuneri de reziduale pe bolturile de actionare supape .... orice e posibil in romania .... la noi nici curvele nu sunt serioase in ceea ce presteaza ....cred ![]() ![]() ![]() ps : tico pe gaz ..... cred ca e culmea zgarceniei ![]() spor ! This post has been edited by ronny: 11 May 2012, 23:42 |
--------------------
DACIA
1300
1976
- PH 60 SOR DACIA 1300/1310 1976/1986 - PH 60 SOR/PH 05 NEE ... pentru ca imi resetez cipul cu cheia de 11 si imi curat sonda lambda cu lichid de frana !
|
|
RIVE |
![]()
Post
#1005
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca a vrut sa spuna papucul electrovalvei nu borna de la baterie.
Daca electrovalva pulmonului nu inchide bine este o problema (comparatia mai buna o poti face cu alta Dacie de 1400 cmc pe carburator care are aceeasi instalatie de gaz). Ar fi ceva explicatii Aro 11 vs Tico: 1.Electrovalva pulmonului de pe Aro sa aibe arcul mai moale si cand tragi papucul inchide gazul mai tarziu in pulmon (ramanand ceva gaz in pulmon). 2.Fiind acelasi pulmon la Aro si Tico, cel din urma cu siguranta are reglajele (suruburile de reglaj) facute pentru motorul de 800 cmc, adica mai sarac. Deci in pulmonul de pe Tico este posibil sa ai mult mai putin gaz fata de cel de pe Aro. This post has been edited by RIVE: 12 May 2012, 08:42 |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
b44dvl |
![]()
Post
#1006
|
![]() Membru cu 1300 Group: Members Posts: 447 Joined: 9 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu am gasit sa cumpar o diuza pentru turu apei de la plaman, mi-am confectionat una dintr-o teava de cupru de 16 si tabla de cupru de 2 cositorite polizate si am dat o gaura de 3mm, urmeaza azi dupamasa sau maine dimineata sa o montez fix la bifurcatia furtunelor
Si cateva poze :-P Pareri? Attached thumbnail(s) P1050677.JPG ( Size: 1.75mb ) Number of downloads: 446 P1050678.JPG ( Size: 1.73mb ) Number of downloads: 154 P1050680.JPG ( Size: 1.64mb ) Number of downloads: 143 |
--------------------
Dacia
1300 din
1976
- B 44 DvL Bad Mojo Mother Fucker
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1007
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Asta e ,bravo
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
b44dvl |
![]()
Post
#1008
|
![]() Membru cu 1300 Group: Members Posts: 447 Joined: 9 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Mie doar sa nu afecteze cu ceva plamanu sau pompa de apa sau alte chestii de genu... dar putin probabil sa strice pompa ca oricum este circuit auximiar si nu vad legatura... si plamanu doar sa mearga rece dar la ce calduri sunt afara nu cred...
O sa se incalzeasca mai greu plamanu acum? Din cauza diuzei? |
--------------------
Dacia
1300 din
1976
- B 44 DvL Bad Mojo Mother Fucker
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1009
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Nu afecteaza cu nimic pompa sau plamanu,plamanu o sa fie o idee mai rece ca si celelalte furtune,o sa poti tine mana pe el fata de furtune care frig atata tot,pompa nu are cum sa se strice ca nu8 ramane fara antigel,apa intra in plaman dar nu cu acelasi debit ca si fara diuza
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
libarca |
![]()
Post
#1010
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
O sa se incalzeasca un pic mai greu dar este neglijabila aceasta diferenta.Reductorul n-are cum sa stea rece,el poate sta doar in extreme,ori cald sau fierbinte,ori bocna.Sa-l tii rece e imposibil!
Cu diuza asta de 3 mm nu s-a intamplat niciodata sa inghete,si merge in orice regim de exploatare.Ceva mai mic merge,il pastreaza mai rece dar doar in anumite situatii,si de aceea domul Nelu a ramas la 3 mm.De exemplu la un mers subturat in treapta mare,motor neajuns la temperatura,incepi sa accelerezi,gazul in cantitati mai mari este cerut de motor,apa cu care sa faca schimb de caldura nu este in cantitate suficienta,si este indeajuns sa-l aduca pana la o temperatura de cateva grade.De aici,cu cat continui sa mergi cu atat ingheata mai mult pana nu mai merge masina si esti nevoit sa opresti.Inapoi sa se incalzeasca nu mai vrea,ca nu-l mai lasa gazul. Ceva fix(diametrul diuzei) n-are cum sa impace variabile,care apar in exploatarea motorului,dar tot ramane cea mai convenienta metoda.Cealalta cu termostat si electrovalva costa mult(da' face),si nu multi considera ca merita. |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
r3d |
![]()
Post
#1011
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
ce te face sa crezi ca nu poate sa stea rece.daca nu ai instalatia aerisita bine iti va sta rece(daca ejti mai norocos iti si ingheata) daca ai plamanu infundat cu mizerie iar este o problema.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
libarca |
![]()
Post
#1012
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
Daca ar fi sa-ti dau argumente,as scrie fix ce am scris in postul anterior.Exemplele date de tine echivaleaza cu lipsa apei prin reductor.Gazul vine si vrea sa se vaporizeze,cu cine face schimb de caldura?Reductorul ramane rece?sau pe masura ce trece mai mult gaz prin el se transforma intr-o inghetata mare?Exista o singura modalitate ca sa stea rece si sa nu inghete in mers:aceeasi cantitate de gaz pe unitate de timp ce strabate reductorul,si un volum de apa constant proportional,insa asta e cam imposibil in exploatarea normala a masinii.Acum ai inteles ce am vrut sa spun?
|
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#1013
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu am inteles, ca nu prea spui ce trebuie, si nici cu prea mult sens. Te implici in niste explicatii, pe care nici tu nu le intelegi. Cred ca altcineva ti-a pregatit textul. Eu am experimentat acea diuza, pe care am stabilit ca fiind optima o gaura de 3mm, dupa multe teste, pe mai multe masini si pe timp indelungat. Daca la mine , toate au dat rezultate foarte bune, nu se poate ca in alte cazuri, sa dea rezultate proaste, sa spuna unul sau altul, ca nu se poate, ca ingheata, ca musca sau ca asa a invatat el, la ...barul din strada. Puneti, si va puneti atatea intrebari, aveti atata teama de a face vre-o miscare in afara standardului, incat va e mai bine sa stam pe loc, de teama de a nu gresi, desi sunteti constienti ca mergeti pe niste idei , vechi de secole.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
libarca |
![]()
Post
#1014
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
QUOTE(libarca @ 12 May 2012, 13:30) Cu diuza asta de 3 mm nu s-a intamplat niciodata sa inghete,si merge in orice regim de exploatare.Ceva mai mic merge,il pastreaza mai rece dar doar in anumite situatii. Ati citit repede si o singura data,nu-i asa?Nu am facut decat sa recomand diuza de 3 mm,ca diametrul perfect,si cea mai convenabila metoda.Si va asigur ca tot ce am spus este foarte logic si testat.Indicati va rog unde nu am dreptate.Macar v-ati dat seama ce am incercat sa explic?Faptul ca un reductor nu se poate mentine rece cum se temea b44dvl,adica sa fie sub temperatura mediului,fara ca el sa inghete daca se continua sa se mearga cu masina. Nu poti sa reprosezi ceva profesorului,cand tu,ca si cunostinte esti sub el!Poate peste cativa ani o sa sa-mi permit sa va zic ca nu e asa,si ca e ca mine,dar nu in materie de dacii,ca aici n-am cum sa va prind ![]() |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
tynn |
![]()
Post
#1015
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Ieri am vrut sa completez antigelul si cand am deschis busonul de la vasul de expansiune mi-a mirosit a gaz. Am bagat nasu' in gura borcanului si intr-adevar antigelul miroase a GPL. Banuiesc ca s-a ciupit membrana de la vaporizator, ceea ce nu ma mira tinand cont ca are 10 ani... Ce e ciudat ca nu se observa nicio modificare a mersului motorului. Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1.merge reparata membrana sau confectionata alta ( vaporizatorul e Stefanelli) 2.are ceva daca mai merg asa cateva zile? |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
libarca |
![]()
Post
#1016
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
La care membrana te referi?Camera de gaz nu comunica cu cea a apei.La unele reductoare exista capac intre cele doua cu garnitura.Dar este foarte putin probabil sa ai antigel peste membrana deoarece n-ar mai fi mers motorul de nici un fel.
Suna mai mult a garnitura de chiulasa,si nu problema cu reductorul. |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
tynn |
![]()
Post
#1017
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
E posibil sa fie ciupita si garnitura de chiulasa. Apa in ulei nu am totusi , motorul merge destul de bine. O caut un compresmetru sa-i fac un test de compresie, ca sa vad sigur daca e garnitura de chiulasa.
Astept si alte pareri de la cei care au patit ceva similar! This post has been edited by tynn: 14 May 2012, 11:51 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1018
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Si cum vezi tu cu compresmetru daca e ciupita garnitura??ca nu inteleg,poate iti scapa compresie pe la scaunele de la supape si atunci ce faci,fi serios si mai las-o asa cateva zile si te pregatesti de o garnitura de chiulasa noua
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
tynn |
![]()
Post
#1019
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Foarte simplu ghitza: daca e ciupita garnitura la unul din cilindrii si scapa gaz in circuitul de racire, e clar ca va scadea compresia in acel cilindru. E o metoda practicata in service-uri, nu am inventat-o eu.
Cand nu inchide bine vreo supapa, iti innegreste bujia la cilindrul respectiv si merge neregulat motorul. Oricum o mai las sa vad cum evolueaza, atata timp cat nu baga apa in ulei si nu se incinge motorul. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1020
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Eu nu te contrazic
![]() This post has been edited by ghitza: 14 May 2012, 13:35 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 13:32 |