DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages « < 28 29 30 31 32 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto

diaconuliviu
post 14 Jan 2009, 08:03
Post #871


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Siconi @ 9 Jan 2009, 16:38)
Alimentarea lui vine tot pe firul care da si comanda (avand o rezistenta de pull-up in aprindere pentru asta). Deci atat alimentarea cat si comanda pentru aprindere vin pe acelasi fir (evident, fata de masa).

Da, de fapt pe el "vine" o alimentare; curentul e variabil On/Off pe la 8/16 mA (parca asa, Gelu stie mai bine). Ca atare L-as numi un duet senzor-sursa curent constant. Cei 8 sau 16 mA determina pe pullup o cadere de tensiune de care te folosesti.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 14 Jan 2009, 15:31
Post #872


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Exact. wink.gif


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 15 Jan 2009, 06:46
Post #873


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 Jan 2009, 20:45)
man da un add pe messengeru ala ca nu esti in lista mea de nici o culoare smile.gif

Nu am at01 sau at011, am una mai periculoasa biggrin.gif

Oricum turometrul asta de dacie are o eroare destul de mare dar da bine bordul cu noile ceasuri asa ca trebuie sa il fac sa indice cat de cat ok.

Edit... NU vad de ce ar strica forma de unda, la intrare are un divizor rezistiv cu 2 rezistente, una de 82k si una de 1,2k parca. daca facem un calcul, curentul absorbit de turometru este de genul 0,1ma si sunt comvins ca si senzorul lui gotronic foloseste cel putin 50ma.
*




Dupa vreo 3 ore in care mi-am batut capul incercand sa calibrez rahatul de turometru imi venea sa dau cu aparatu de masura pistolu de lipit si tot ce aveam la indemana in el. Degeaba, nu iasa domne cu rahatul asta de turometru nimic mai serios, e "orientativ" si daca impulsurile au 5v o sa indice ceva iar daca au 10v o sa indice ceva + x%, aleator x-ul este intre 20 si 80%.

Solutia mea a fost simpla: am facut chiar pe cablajul turometrului un turometru simplu cu lm2917. Si din clipa aia viata mea a capatat un sens biggrin.gif. Pentru lm2917 vad ca nu conteaza ca ii bag impulsuri de 2v sau de 50, tot la fel indica. Ce mi se pare foarte mijto este faptul ca turometrul merge perfect liniar cu indicatorul facut de electroprecizie. Adica la 50hz am 1500 pe ceas, la 100 am 3000, la 150 am 4500 la 200 am 6000, la 250 am 7500 iar la 25hz acul sta putin de jos de liniuta aia de la 10. Deci e perfect si cel mai important ieftin si mult mai usor de calibrat decat ragalia aia de turometru cu 2 tranzistori.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin_xyk
post 17 Jan 2009, 12:17
Post #874


membru ambitios


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 08




Ne arati si noua, prin poze? Si la dispozitiv o schema, poze, ceva.. Multumesc.


--------------------
dacia 1310 berlina 1985 - OT-01-XYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 17 Jan 2009, 13:13
Post #875


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Pai ia pune si tu o schema sa vada si ochiul nostru mandrete de montaj... o poza cu el gata facut iar ar inspira pe multi...


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Jan 2009, 14:00
Post #876


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca il intrebi pe GOGU iar PDF-ul sint aplicatiile de catalog

Attached File(s)
Attached File  DS007942.pdf ( 330.94k ) Number of downloads: 459


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 18 Jan 2009, 23:53
Post #877


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




Cum adaptez un releu de temporizare stergatoare parbriz de nova pe o instalatie de berlina?Am montat maneta de stergatoare de solenzasi vreau sa fac functionala si prima treapta a ei.Atasez si o poza cu imaginea din spate a releelor(cum ma uit la pini) Dispunerea pinilor difera

This post has been edited by vierme_ha: 18 Jan 2009, 23:53

Attached thumbnail(s)
relee.JPG ( Size: 8.92k ) Number of downloads: 1906


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw 1990 - IL-02-XFP
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 18 Jan 2009, 23:58
Post #878


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




sper sa te ajute

Attached thumbnail(s)
schema_cu_temporizator.jpg ( Size: 23.37k ) Number of downloads: 2085
schema_fara_temporizator.jpg ( Size: 17.53k ) Number of downloads: 2037


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 19 Jan 2009, 00:03
Post #879


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




nu prea... sunt cam afon...smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw 1990 - IL-02-XFP
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 19 Jan 2009, 00:04
Post #880


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




daca respecti prima schema si te legi la fel in butonul de stergator, trebe sa iti mearga sigur


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 19 Jan 2009, 01:41
Post #881


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Siconi daca imi aminteam sa iau aparatul foto la mine puneam o gramada de poze cu mai multe chestii, nu doar cu mandretea de montaj. Oricum schema e cea din datasheet, parca zice acolo pt motor in 8 cilindri sau 4 si se calibreaza din rezistenta aia de 100kohmi in paralel cu acea capacitate de 0,1uf. In plus, am montat un 78l09, ca sa am tensiunea stabilizata la turometru.



--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 19 Jan 2009, 07:57
Post #882


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




cu plusu si minusu o rezolvam eu, dar ce fac cu pinii care nu au nume sau cu R si C? si cu ala mai mic? ar fi de folos o schema a releului de nova, sau a modului de conectare


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw 1990 - IL-02-XFP
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 19 Jan 2009, 13:57
Post #883


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Daca este facut de Electromagnetica, uite foaia de catalog.

19 Jan 2009, 14:00:
Si cel fara pin mic

This post has been edited by nelu: 19 Jan 2009, 14:00

Attached File(s)
Attached File  Windscreen_washer_wiper.pdf ( 239.46k ) Number of downloads: 311
Attached File  Wiper_timer_relay_.pdf ( 167.8k ) Number of downloads: 228


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 19 Jan 2009, 19:40
Post #884


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




gata!...am rezolvat smile.gif cu aparatul de masura si cu putin chin...cutia in care se afla releul de nova este o cutie de releu de semnalizare si are scris langa pini exact literele corespunzatoare semnalizarii,deci R, C si ce am vazut eu degeaba sunt puse acolo....fac mai mult rau...in fine...am facut un jpg pentru cineva care ar vrea sa faca repozitionarea papucilor in mufa(mufa este exact ca una de releu de faruri si mai are un papuc mic, ala este pentru + prima treapta a manetei stergatorului)

poza este cum te uiti la releu wink.gif

asa....acum are cineva idee daca se poate folosi ceasul din interior de la dacie(ala verde) pe post de termometru? si cele 2 butoane(ore si minute) unul pentru interior si altul pentru exterior(temperatura)

This post has been edited by vierme_ha: 19 Jan 2009, 19:42

Attached thumbnail(s)
mufa_releu_nova.JPG ( Size: 10.37k ) Number of downloads: 1833


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw 1990 - IL-02-XFP
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fenyx
post 2 Feb 2009, 03:49
Post #885


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 21 June 06




buna ideea cu temperatura ,am vazut la adelaida un termometru cu 2 temperaturi


--------------------
dacia 1310 berlina 1988 mls - ot 22 doy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 2 Feb 2009, 21:44
Post #886


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Eu zic ca te complici inutil. Ceasul ala a fost facut cu un singur scop si numai unul: sa indice ora si data. Nu ai cum sa faci din el termometru fiindca in el e un circuit integrat specializat pentru timp, deci nu ai cum sa il faci sa masoare altceva decat ce ii dicteaza oscilatorul intern: TIMP.
Daca era voltmetru, era o alta treaba, ca ii dadeai tensiunea analogica de la senzorul de temperatura (in cele mai multe cazuri o dioda 1N4148, ciar daca nu scrie pe ea) si cu un divizor pe intrare ii aplicai corectiile de rigoare ca sa indice prin cifre (care alta data aratau volti) ceea ce tu vei numi grade Celsius. Practic ii faci o alta etalonare in functie de semnalul introdus se la senzor.
Cum respectivul obiect numit ceas nu e prevazut pentru asa ceva, nu vei putea obtine din el asa ceva, doar daca ii pastrezi displayul si tastele si bagi in carcasa un alt montaj. Asta nu se cheama ca ceasul va arata grade.
Cel mai intelept, iti iei un termometru de masina si are tot ce ai nevoie. Nu e nici scump. Succes!


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rama2009
post 6 Feb 2009, 03:11
Post #887


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 6 February 09




siconi vreau si eu id tau de mess daca se poate


--------------------
Dacia 1300 1977
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 6 Feb 2009, 19:26
Post #888


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Cauta la profilul meu si il gasesti.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 10 Feb 2009, 23:02
Post #889


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




ar trebui sa reformulez: are cineva idee daca se poate folosi displayul ceasului din interior de la dacie(ala verde) pe post de termometru? si cele 2 butoane(ore si minute) unul pentru interior si altul pentru exterior(temperatura)

nu ma intereseaza functia de ceas


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw 1990 - IL-02-XFP
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Feb 2009, 23:13
Post #890


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




displayul da ( cifrele da, dar iti mai trebuie si partea electronica ) mai bine iesi daca cumperi un termometru


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 11 Feb 2009, 22:20
Post #891


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




nu cred ca mai gasesc eu termometru cu display cu digiti...pe piata am vazut numai cu cristale lichide...o schema ar fi mai de folos


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw 1990 - IL-02-XFP
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Feb 2009, 00:24
Post #892


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




prima schema a doua a treia schema si multe alte scheme , il intrebi pe gogu

This post has been edited by bygy007: 12 Feb 2009, 00:51

Attached File(s)
Attached File  www.referat.ro_Termometru_digital325d03.doc ( 829.5k ) Number of downloads: 280


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 14 Feb 2009, 09:28
Post #893


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




schema 1 mi se pare inutila pt ca in locul intregului montaj se poate folosi un lm135 sau lm335 care scot 10mv/grad kelvin si sunt mult mai precise decat tot montajul ala cu amplificatoare opertionale. In cazul in care insa doriti sa folositi o sonda cu termocuplu devine interesanta. Asta pentru temperaturi peste 150 de grade. Pana la 150 mi se pare mai ok lm-ul.

schema 3 postata de bygy007 e cea mai buna. Doar ca inlocuiti termistoarele alea de acolo cu lm335. Are deriva termica de fix 10mv/grad kelvin, deci la 0 grade veti avea 2,73v pe el si cred ca e simplu de calculat divizorul rezistiv daca va spun ca icl7107 re imedanta de intrare de 1mohm/v si by default afiseaza tensiuni in gama -199,9mv + 199,9mv.

Daca va decideti sa il construiti o sa observati ca 4049-le ala care face -5v o sa scoata de fapt in jur de -3v, e ceva normal, insa icl7107 va functiona corect. Pe ramura aia are nevoie de minim -2v ca sa fie ok.

This post has been edited by Mr_Devil83: 14 Feb 2009, 09:30


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 14 Feb 2009, 11:56
Post #894


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Si despre ala cu PIC ce ai putea spune? Pe mine ala ma tenteaza biggrin.gif


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 14 Feb 2009, 12:00
Post #895


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




se poate face, eu chiar in perioada asta lucrez la ceva mult mai complex, unu minicomputer de bord.
4 Temperaturi, Releu pentru ELV, turometru, voltmetru, Litri din rezervor, Dimmer de plafoniera, comanda prin infrarosu (fara butoane) si mai am in plan si consum si Kmh.
Nu-i foarte complicat deloc


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaby1989
post 14 Feb 2009, 18:18
Post #896


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 2 February 09




Poate cineva sa ma ajute cu o denumire a unui program cu care sa aflu valoarea rezistoarelor cu codul culorilor ... ?



--------------------
Dacia Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 14 Feb 2009, 18:23
Post #897


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




cata pe google. calculator resistor code


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaby1989
post 14 Feb 2009, 18:36
Post #898


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 2 February 09




ms mult soulraven ... am gast cv .. .


--------------------
Dacia Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 Feb 2009, 02:06
Post #899


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ceva on line pentru calculul rezistentelor


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaby1989
post 15 Feb 2009, 19:26
Post #900


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 2 February 09




cine poate sa imi spuna ce transformator sa folosesc pentru un redresor auto .... tensiune .. putere ... amperaj .. etc ?


--------------------
Dacia Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
63 Pages « < 28 29 30 31 32 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th June 2024 - 06:42
Forum Renault