Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii, sau scade 4->2 (se schimba termostatul/sonda temp.)
![]() ![]() ![]() |
Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii, sau scade 4->2 (se schimba termostatul/sonda temp.)
sobolan |
![]()
Post
#1201
|
||
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
||
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#1202
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(hash @ 3 Feb 2012, 00:37) La dacia 1300, am izolat pe un ger cumplit (-20) tot radiatorul (adica i-am pus un caton in fata). Ghici cui i-a fiert motorul? Dacia nu avea racire nici cand nu avea carton. La Logan mai intra aer si prin grila de jos si nici izolat cum trebuie in jurul radiatorul (sunt niste defectoare la modelul cu ac). Eu daca as pune, as lasa ultima lamela de sus libera. Special si pentru cele gauri din laterale care duc aer in compartimentul motor. 3 Feb 2012, 09:54: QUOTE(sobolan @ 3 Feb 2012, 00:47) iar cu "ecranul" ala de aluminiu s-ar putea sa fie ceva totusi,exact cum zicea si Ironick ,contra curentilor de aer...o sa confectionez unul maine daca am timp....sa testez.... eu pot sa zic multe prostii ![]() ![]() This post has been edited by IRONICK: 3 Feb 2012, 09:54 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bella |
![]()
Post
#1203
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
QUOTE(sobolan @ 3 Feb 2012, 00:47) ....TERMOSTAT sau SONDA de apa...cartonul se pune la dacia 1310 fara elv ![]() ![]() voi cativa si cu taximetristii ![]() Deci tu consideri ca la 3000 km termostatul sau sonda sunt deja defecte...Da, poate fi o eroare de proiectare astfel ca, da-mi voie sa ma indoiesc de faptul ca daca cele 2 repere sunt defecte dupa 3000 KM as avea vreo sansa sa le inlocuiesc si sa scap de problema. In legatura cu analogia cu taximetristii...e usor sa faci pe desteptul. This post has been edited by bella: 3 Feb 2012, 10:41 |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
sobolan |
![]()
Post
#1204
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(bella @ 3 Feb 2012, 11:39) Deci tu consideri ca la 3000 km termostatul sau sonda sunt deja defecte...In legatura cu analogia cu taximetristii...e usor sa faci pe desteptul. pote sa fie nou si sa fie defect sau sa nu lucreze in parametrii descrisi...l-ai probat in cana cu termometru? ....eu nu fac pe desteptul... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#1205
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
Am si eu o nelamurire. Am vazut multe Loganuri cu cartonul ala in bot. What''s wrong with you people???? De ce ar face cineva asa ceva? Nu am facut nici la Solenza, nici la vreun Logan, si masina nu a patit nimic. Ori e multa prostie ori e nestiinta din partea mea.
|
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
danxkc |
![]()
Post
#1206
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 252 Joined: 26 October 10 From: Turnu Magurele ![]() |
din cate stiu eu e pentru a se incalzi motorul mai repede dar nu e recomandat asa ceva
|
--------------------
Dacia
Supernova
2002 ,motor 1.4
|
|
bella |
![]()
Post
#1207
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
QUOTE(sobolan @ 3 Feb 2012, 21:45) pote sa fie nou si sa fie defect sau sa nu lucreze in parametrii descrisi...l-ai probat in cana cu termometru? Ia citeste in urma si o sa vezi ca, la masinile mai vechi unde s-a schimbat termostatul nu s-a rezolvat nimic. Din punctul meu de vedere este clar o problema de proiectare care, impreuna cu principiile de functionare ale motorului diesel(in cazul meu si al multora) duc la problemele reclamate pe aici. |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1208
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Sir Andrew @ 3 Feb 2012, 22:09) e nestiinta din partea mea ![]() superb_2008_.jpg ( Size: 141.41k ) Number of downloads: 1028 This post has been edited by IRONICK: 6 Feb 2012, 09:47 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
cosmint26 |
![]()
Post
#1209
|
Membru autentic Group: Members Posts: 219 Joined: 18 February 11 ![]() |
Nici eu nu as face pe masina mea, la modul cum o folosesc eu, insa daca as fi taximetrist spre exemplnu,cu multe porniri la rece nu as avea nicio rusine. E drept acum la -5 nu cred ca e vreo mare afacere, insa la -15 cat au fost zilele trecute in Buc, cu siguranta se simte.
|
--------------------
Reno
Megane
2000/rxi 1,6 16v
- b22rol
|
|
testike |
![]()
Post
#1210
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Nu stie cineva cum se incalzeste parbrizul la diesel?
De la motor, are ceva radiator mai mic pe acolo? Parca asa tin minte ca era la Dacia 1300. Am avut niste nervi ieri cand am facut vreo 200 km, pe langa ca era zapada ca nu stiam pe unde e marginea drumului, imi tot ingheta parbrizul, de-abia vedeam ceva. Am reusit sa il curat doar dupa ce am stropit cu lichid de parbriz vreo 5 minute sa topesc gheata si am pus stergatoarele pe viteza cea mai mare, si in interior ventilatorul pe viteza 3 doar pe geam... Ningea destul de abundent, dar am mai mers pe ninsoare si nu am mai patit asa ceva. Ventilatorul sufla caldura destul de bine in interior, eram in tricou si pe viteza 3 am murit de cald, am pus pe 2 dupa o vreme. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
roland |
![]()
Post
#1211
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Daca nu era vorba de tine (esti vechi pe forum si raspundeai la obiect) te-as fi intrebat daca ai redirectionat aerul catre parbriz. Ma gandesc ca sigur ai facut asta si atunci ma mir cum ti-a inghetat.
Si eu am mers iarna, pe ger si avand parbrizul cald nu am avut probleme de genul. Nu conteaza ca e benzina sau diesel, dupa ce se incalzeste si baga aer cald, daca e redirectionat pe parbriz topeste orice gheata e afara. |
--------------------
.
.
.
|
|
cosmint26 |
![]()
Post
#1212
|
Membru autentic Group: Members Posts: 219 Joined: 18 February 11 ![]() |
Acum cateva zile nu aveam cu ce sa dau jos gheata de pe parbriz, am pornit motorul, asteptat fix 10 min(1,6 16v) timp in care s-au facut 4 linii, dat drumul la caldura pe recirculare, aerul doar pe parbriz si in vreo 15 min s a dezghetat singur, doar cu caldura de la masina.
Nu inteleg cum iti poate ingheta in mers daca e dat drumul la caldura si aerul sa bata spre el. This post has been edited by cosmint26: 6 Feb 2012, 12:16 |
--------------------
Reno
Megane
2000/rxi 1,6 16v
- b22rol
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1213
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Cred ca i se depunea prea mult pe parbirz sau nu era data caldura pe maxim. Destul de ciudat.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#1214
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 6 Feb 2012, 09:45) e buna si nestiinta asta cateodata. Nu prajesti motorul ca un prost si apoi te intrebi de ce ...esti prost. Am mers cu Solenza si la -28, -30, iarna 2009-2010 si n-a avut masina nici pe naiba. |
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
sobolan |
![]()
Post
#1215
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(bella @ 6 Feb 2012, 10:28) Ia citeste in urma si o sa vezi ca, la masinile mai vechi unde s-a schimbat termostatul nu s-a rezolvat nimic. .... eu ,deabia, la al treilea i-am pus punct ! si inca ceva:mai ai si sonda! ![]() nasol e ca pavelele alea se ridica cate doua,asta te mai induce in eroare dar daca asa au considerat ok mintile luminate de la dacia... ![]() LE la un termostat mai conteaza si "latenta " lui...adica faceti un grafic si marcati pe o axa gradele apei la urcare(de la rece inchis perfect) raportat la distanta de deschidere si pe cealalta axa gradele la coborare de la perfect deschis si pana la inchis....o sa vedeti ca nu prea coincid axele....treaba asta se faace cu cana si termometrul in casa.... peci de la rece,urca la 4 si ramane acolo indiferent de situatie,asa e ok dar e posibil sa stationezi la 4 linii,opresti motorul si dupa 15 minute el sa fie intredeschis(neinchis complet)...pornesti ,pompa trage din radiator,circuitul mare se face oarecum...vine apa rece de jos,se incalzeste in motor si termostatul ramane la fel din cauza bimetalului care e practic un contact metalic mai putin sensibil(la unele termostate) si sta in 2 ![]() ![]() This post has been edited by sobolan: 6 Feb 2012, 13:48 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
testike |
![]()
Post
#1216
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri.
De obicei merg cu ventilatorul setat pe 2, si directionat pe picioare si parbriz. Ieri l-am schimbat si sa sufle aerul doar pe parbriz, cu caldura la maxim, dar dupa cateva minute tot mai aveam gheata. Deci stie cineva cum se incalzeste parbrizul? Doar de la aerul din masina? La Dacia 1300 parca tin minte ca era un radiator mic la baza parbrizului prin care circula apa din motor - dar nu sunt foarte sigur? LE: Sau ala era pentru incalzirea habitaclului ![]() LLE: Am uitat sa spun ca si dupa ce am mers vreo 30 minute cu ventilatia pe parbriz, din care vreo 10-15 cu ventilatorul pe viteza 3 (apoi am pus pe 2 ca muream de cald), inca tot mai aveam o bucata inghetata de cativa cm in partea de jos a parbrizului. Cu 2 zile inainte am facut acelasi drum de 200 km tot pe ninsoare si nu am avut problema asta, dar parca nu ningea atat de tare. LLLE : ![]() This post has been edited by testike: 6 Feb 2012, 14:05 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1217
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Sir Andrew @ 6 Feb 2012, 13:20) Tu nu stii nici despre ce vorbesti. Ce curenti de aer sunt in compartimentul motor si de ce s-a renuntat la cele doua gauri din deflectoarele laterale? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#1218
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(bella @ 3 Feb 2012, 10:39) Da, poate fi o eroare de proiectare eu zic ca e o eroare de liniarizare a captorului de temp. lichid racire ![]() |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
sobolan |
![]()
Post
#1219
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(testike @ 6 Feb 2012, 14:34) .... Deci stie cineva cum se incalzeste parbrizul? Doar de la aerul din masina? La Dacia 1300 parca tin minte ca era un radiator mic la baza parbrizului prin care circula apa din motor - dar nu sunt foarte sigur? . eu zic sa citesti manualul de utilizare al masinii si ai sa te lamuresti.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#1220
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
La -20C, prin oras, cu motorul incalzit, de pe parbriz se ridica aburi cand ma opresc la semafor. Si de pe geamurile laterale daca baga aeratoarele caldura si sunt dirijate spre ele. Ninsoarea se topeste instantaneu. Asta se intampla la orice masina in stare buna (se intampla si la batranul R9 diesel). Exclud de aici R12 care are un sistem 'original' ce mie mi se pare neinspirat.
Probleme pot sa apara daca mergi cu viteza si ninge puternic, inspre stalpi nu prea mai ajunge aerul si daca apuca sa se depuna fleoșcăraie, nu o sa se mai topeasca. Grila de aer de la parbriz e prea scurta, asta e. Geamurile spate se usuca mai greu, daca mai sunt si pasageri acolo condensul va fi aproape inevitabil, stalpul central are carenajul de plastic masiv si fluxul de aer cald si uscat se distanteaza prea mult ca sa mai faca treaba. Sa ceri tubulatura cu grila pe stap mi se pare deplasat pe Logan, dar nu stiu ce efect au tuburile din podea pentru locurile din spate, eu nu le am (pe R9 existau si nu erau optionale). Eu prefer sa tin aerul cald spre picioare, combinat cu parbrizul atunci cand incepe sa se abureasca, confortul e maxim asa pentru ca aerul cald are tendinta naturala de a se ridica. La fel cum vara, aerul rece va fi dirijat in sus pentru ca el va cobora de la sine spre picioare. testike, nu conteaza unde e radiatorul de incalzire, (teoretic poate sa fie si in portbagaj) important e fluxul de aer din habitaclu. Pentru cei cu dCi si problema reala cu liniutele (nu termostate aiurea sau alte nebunii): daca Dacia nu ofera nici o solutie reala, nu de genul raspunsului 'asa face toate', eu as incerca o recalibrare a valorii rezistentei sondei cu o alta rezistenta (plasata in serie sau paralel dupa cum e nevoie) in asa fel incat sa deplasez punctul de aprindere al pavelelor de regim undeva sub temperatura corecta de functionare a motorului. This post has been edited by LuluMOB: 6 Feb 2012, 21:24 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
sobolan |
![]()
Post
#1221
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
Diesel-ul se incalzeste greu prin definitie....asa e el bolnav....azi am mers 3-4 ore cu un vento de 1.9td si dupa 30 min a inceput sa incalzeasca aerul....mi-au inghetat oo-le in ea....si ce daca modati placa de la TdB? real tot rece o sa fie pe frigurile astea....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
bella |
![]()
Post
#1222
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
QUOTE(P-A-C-O @ 6 Feb 2012, 17:56) O sa caut niste cursuri de la o facultate de profil sa le urmez ca sa inteleg ce spui...pe bune acuma, tu te simti bine cand vii si arunci pe aici cu terminologiile astea sau ti s-a promis vreun premiu pentru numarul de post-uri. Asa ai aruncat pastila si cu proiectarea camerei de ardere, bride si alte explicatii pompoase si s-a dovedit ca nu aveai nicio baza in presupunerile tale(avand in vedere ca ai tacut malc atunci cand ti s-au cerut detalii). 7 Feb 2012, 10:06: QUOTE(LuluMOB @ 6 Feb 2012, 21:14) Pentru cei cu dCi si problema reala cu liniutele (nu termostate aiurea sau alte nebunii): daca Dacia nu ofera nici o solutie reala, nu de genul raspunsului 'asa face toate', eu as incerca o recalibrare a valorii rezistentei sondei cu o alta rezistenta (plasata in serie sau paralel dupa cum e nevoie) in asa fel incat sa deplasez punctul de aprindere al pavelelor de regim undeva sub temperatura corecta de functionare a motorului. Si asta ne incalzeste la..."ochi". This post has been edited by bella: 7 Feb 2012, 10:06 |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#1223
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Pe mine m-ar incalzi sa stiu ca motorul isi atinge temperatura de regim si o mentine. Asta e rolul indicatoarelor din bord, nu sa ne incalzeasca.
This post has been edited by LuluMOB: 7 Feb 2012, 10:42 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
bella |
![]()
Post
#1224
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
Poate nu am inteles eu bine...modificarea sugerata de tine cum ajuta motorul sa se incalzeasca mai repede?
|
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
evisceratum |
![]()
Post
#1225
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 27 August 05 ![]() |
Modificarea sugerata intr-adevar nu are legatura cu incalzirea probabil ci doar cu observarea mai exacta a temperaturi motorului pentru depistarea in viitor a decedarii termostatului. Si eu suspectez o interpretare gresita a valorilor senzorului de temperatura pe 1.5dci E5. Practic se aprind primele 2 liniute la 15 min de mers prin oras si atit. E de-a dreptul orbeste. Mai bine scoteau afisarea temperaturii de tot in ritmul asta.
|
--------------------
Dacia & Renault
MCV 2011 & Megane2001
1.5 DCI 90CP & 1.6l 16v MCV 1.5DCI 90cp E5
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#1226
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Nu ajuta deloc, bella.
Problema pe care o au unii cu dCi e ca motorul chiar ajunge la temperatura normala, termostatul incepe sa deschida, dar pe bord sunt 2 linii, ceea ce nu e normal. Reciteste topicul, vezi povestea lui mandgeo. (ex.: #356) This post has been edited by LuluMOB: 7 Feb 2012, 10:52 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
testike |
![]()
Post
#1227
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Eu il sun iar pe electrician, sa vedem daca rezolva ceva - desi nu am prea mari sperante. Mi se pare ca nu da caldura prea bine, sau afisajul de la bord e aiurea.
Azi dupa ce m-am invartit vreo 30 minute prin oras , cu pauze, bordul arata 2 linii, dar cand porneam ventilatorul imi porneau si releele de la incalzire si nu dadea caldura prea tare, aerul era doar caldut. In felul asta chiar ca e nefolositor indicatorul, practic aproape tot timpul arata 2 linii. Am mai fost la o diagnoza dar nu am rezolvat mare lucru, electricianul spunea ca termostatul incepe sa deschida la 79 grade si sa-l las asa ca nu merita schimbat, pentru ca am sanse sa nimeresc altul care merge la fel. Dar nu stia temperatura de la care ar trebui sa afiseze 4 linii. This post has been edited by testike: 7 Feb 2012, 11:39 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1228
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Rezistentele alea nu fac caldura sa te sufoci. Mai ales cand bagi aer de afara la -20.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
testike |
![]()
Post
#1229
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Pai aveam si 2 liniii la bord.
Si acum sunt -6 in CJ. Nu stiu de la ce temperatura ar trebui sa arate 2 linii, ma gandesc ca vreo 40-50? E normal sa mearga si rezistentele cand temperatura motorului e la 2 linii? |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1230
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
-6 sau -20 tot dracul ala este
Rezistentele merg intermitent sau nu functioneaza ambele. Le gestioneaza ecu in functie de temperatura, sarcina alternatorului, turatie, viteza, etc. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 12:36 |