Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii, sau scade 4->2 (se schimba termostatul/sonda temp.)
![]() ![]() ![]() |
Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii, sau scade 4->2 (se schimba termostatul/sonda temp.)
pascu.octavian |
![]()
Post
#1301
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 9 October 12 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2005 / 1.6 MPI / Ambition
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#1302
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Da mai nene, ti-am raspuns si acolo. Exista decalaj intre cei doi senzori din sonda, ala pentru ecu si cel pentru TdB. Si ti-am mai zis sa cureti papucii de la cablurile de masa intre baterie si cv/sasiu.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
pascu.octavian |
![]()
Post
#1303
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 9 October 12 ![]() |
OK, o sa curat si pe urma va anunt... multumesc
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 / 1.6 MPI / Ambition
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1304
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ideea este ca sunt aceleasi probleme specifice la toate masinile (Logan), nu este cu nimic mai deosebita una sau alta.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#1305
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Lasa ca au rezolvat aceasta problema cei de la dacia la logan 2...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
edge |
![]()
Post
#1306
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 2 December 08 ![]() |
Dupa 5ani de cand am loganul a venit si randul meu sa vad cum danseaza pavelele 2-4-2-4 dupa care raman la 4. Citind topicul si vazand ca nu s-a ajuns la o concluzie intreb si eu pe cei care s-au confruntat cu problema asta cum au rezolvat-o sau care este cauza cea mai probabila: termostatul, sonda, sau cablajul? Sau ,,asa face" toate?
|
--------------------
dacia
logan
2007/1.4
|
|
Goan |
![]()
Post
#1307
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 29 September 08 ![]() |
Si la mine dupa 4 ani a inceput sa faca 4-2-4. Am schimbat sonda de temperatura, doua termostate (Renault & Vernet) am pus fire de masa suplimentara (baterie & motor) si tot asa face. Nu se incalzestre mai mult de 2L decat daca stau la stop sau pe loc cu motorul pornit. Nu stiu ce sa mai incerc.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2008
|
|
edge |
![]()
Post
#1308
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 2 December 08 ![]() |
La mine s-a intamplat la drumuri scurte, pana in 5 km. Azi la drum lung nu a mai avut nici o problema. Urmaresc sa vad cum evolueaza situatia.
|
--------------------
dacia
logan
2007/1.4
|
|
bogdan_nr2000 |
![]()
Post
#1309
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 16 July 09 ![]() |
am si eu o problema cu caldura, adica nu imi creste nivelul la apa pe display daca pun mana pe furtunele de la masina toate sunt calde dar in masina nu ajunge niki un pic de caldura. De la ce ar putea fi? ar putea fi de la pompa de apa? Unde gasesc termostatul pentru a il desface?
|
--------------------
Dacia
LOGAN
2005 ambiance
|
|
Goan |
![]()
Post
#1310
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 29 September 08 ![]() |
La drumuri scurte se observa si la mine cel mai bine. E si normal pt ca mergand putin, nu apuca sa se incalzeasca. Dar eu am prins si drumuri mai lungi dar fara urcari mari si mi-a stat apa in 2Ln cel putin 20 KM ceea ce nu e bine. Referitor la locatie: logan - manual de service pagina 410.
29 Oct 2012, 09:58: Eu nu pot sa-mi dau seama de ce termostatele montate cand le-am testat in ibric se comporta bine, deschid la 89 de grade, dar dupa ce le-am montat pe masina se comportau anormal. Deschid undeva la 89 dar nu mai inchid sau nu inchid perfect si apa merge totdeauna prin circuitul mare. De acolo si comportamentul 2-4-2. Cand stau la stop temperatura creste, dar cand pornesc cum apa trece prin radiator (desi nu ar avea voie) raceste agentul. Nu mai stiu unde si ce as mai putea schimba, ce imi da termostatul peste cap. Zilele acestea am sa intreprind o vizita la Dacia sa vedem ei ce spun. 29 Oct 2012, 20:59: Am atasat un document ca sa vedeti si voi minunatia. Pana pe la 80 urca si imi afiseaza pentru un moment 4Ln dar apoi dupa ce deschide termostatul (desi in ibric deshidea la 89) nu se mai inchide si fluctueaza in functie de cum merg. Ce se vede in ultima parte este pentru ca am stat in parcare cu motorul pornit si asa am reusit sa fac sa creasca temperatura. Daca stau mai mult pe loc, creste pana la 90+ unde porneste si GMV-ul. This post has been edited by Goan: 29 Oct 2012, 20:59 Attached thumbnail(s) screenshot.jpg ( Size: 59.49k ) Number of downloads: 927 |
--------------------
Dacia
Sandero
2008
|
|
Ampt |
![]()
Post
#1311
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Cu temperaturile mai scăzute care s-au înregistrat în ultimele zile, cele 4 linii nu prea s-au mai văzut pe bord.
Aseară totuși, după vreo 30 de minute de mers în aglomerație, au apărut din nou cele 4 linii pe tabloul de bord. Având experiența de iarna trecută, m-am convins că pentru dCi-ul de la Logan este ceva normal ! |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
Goan |
![]()
Post
#1312
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 29 September 08 ![]() |
Am rezolvat problema. Termostatele montate ulterior erau bune, sonda noua ce am montat-o era defecta si indica prost temperatura.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2008
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1313
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Din cauza ca sistemul de racire ala masinii este dezechilibrat. In parcare este normal sa functioneze corect si in mers, nu. Apar curentii de aer si zonele calde. Incerca cu izolarea corpului termostatului de galerie.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Goan |
![]()
Post
#1314
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 29 September 08 ![]() |
Tocmai ziceam ca am rezolvat-o. Si in parcare si in mers si cu termocupla pornita nu mai scade temperatura sub 80 de grade. Nici dupa ce am montat termostalele noi nu mai scadea, doar indica sub 80 din cauza ca era proasta sonda. Acuma sunt in grafic cu toate si termostat si sonda. Ramane de vazut pt cat timp.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2008
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1315
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Goan @ 8 Nov 2012, 10:27) Da, doar ca eu ma refeream la altceva. Diferenta de temperatura la care deschide termostatul este diferita intre regimul de ralanti si in miscare. La ralanti deschide fix la 89 si se mentine temperatura apropiata de 87-88, in mers temp motorului are in jur de 84 si este prea mica. Asta aduce consum suplimentar si uzura mai mare.This post has been edited by IRONICK: 19 Nov 2012, 14:40 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#1316
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 19 Nov 2012, 09:49) in mers temp motorului are in jur de 84 si este prea mica. cu ce instrument de masura ai vazut valoarea respectiva? |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1317
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
evident, cum un ampermetru
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#1318
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
a tinut degetul in borcanul de expansiune, cica face bine la artrita.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
lukisportivul |
![]()
Post
#1319
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 9 June 07 ![]() |
salut, si la mine sta apa la 2 pavele, si as fi curios ce marca de termostat gasim in cutiile de piese de origine? ce marca de termostat a-ti folosit si sunteti multumit de el.
|
--------------------
Logan SL Prestige
0.9 tce
2019
- VS-98-ABA
|
|
ealex |
![]()
Post
#1320
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 11 May 09 From: Curtea de Arges ![]() |
Buna seara. O data cu venirea sezonului rece mi-a reaparut problema cu fluctuatia nivelului de temperatura motor. Am schimbat sonda de temperatura si termostatul anul trecut, insa ceea ce am observat acum, daca dau drumul la dezaburire luneta sau / si aeroterma pe treapta 4-a, apar in maxim 2-3 secunde cele 4 liniute si temperatura ramane stabila. Ceva sfaturi? Multumesc ( PS: nu am citit tot topicul, deci scuze daca s-a mai discutat
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
2019 SL Plus
- AG ...
|
|
eurocristi |
![]()
Post
#1321
|
Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 16 May 07 From: Oradea ![]() |
La 2 ani de cand am schimbat termostat si senzor de temperatura apa problema a revenit.
Data trecuta am folosit termostat Klaxcar si senzor Vernet.,marci pe care,evident,nu le recomand avand in vedere durata scurta de viata comparativ cu cei 5 ani de serviciu pentru piesele originale. Am fost ferm convins ca problema este la senzorul de temperatura pentru ca, dupa binecunoscuta oscilatie 2-4-2 apareau cele 4 linii normale si nu mai coborau.Cu toate astea am schimbat mai inatai termostatul pentru ca nu am fost niciodata multumit de el ,mai ales iarna.Dupa schimb, am facut vreo 200km ca sa vad cum se manifesta indicatorul de temperatura.Normal ca oscilatiile erau prezente dar ce este ciudat este ca dupa ce cadea la 2 linii revenea mult mai greu la 4. Am schimbat si sonda si am revenit la normal. De data asta am montat termostat Wahler si sonda de temperatura de origine care este fabricata de Magneti Mareli ,sonda cu care vine masina echipata din fabrica. This post has been edited by eurocristi: 26 Nov 2012, 20:19 |
--------------------
logan
ambition
2005 membru proaspat dar experimentat in auto
|
|
vic24 |
![]()
Post
#1322
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 14 April 08 ![]() |
la 4 ani si 2 luni de la achizitie au inceput si la mine pavelele dansul lebedelor. vad ca face numai o singura coborare in 2 liniute, apoi dupa cateva minute urca la 4 si acolo ramane. din ce am spicuit din topic, problema este de la senzorul de temperatura, nu de la termostat. deci motorul ar trebui teoretic sa stea la temperatura corecta? ca daca e doar o chestie de afisaj nu imi bat capul sa o rezolv...
|
--------------------
Dacia
Sandero
1.4
|
|
roland |
![]()
Post
#1323
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Nu neaparat. Tatal meu a schimbat doar termostatul, in conditiile in care avea aceste oscilatii. Asta acum vreo 2 ani. De atunci nu s-a mai intamplat, deci a fost doar termostatul.
|
--------------------
.
.
.
|
|
cristy_m_a |
![]()
Post
#1324
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 1 September 07 From: SM ![]() |
Buna am o nelamurire, si nu stiu unde sa incep sa caut problema
La indictorul de pe bord ,Logan 1,4mpi, de cand am schimbat antigelul (antigelul e de origine, diluat rezista la -45C masurat cu instrument ieftin din Praktiker -10 lei) nu imi mai apar 4 liniute la temperatura apei Am pus mana pe furtunul care duce la radiator dupa ce au aparut 2 liniute (3-4km) si nu era cald deci nu s-a deschis termocupla, dupa o distanta mai mare parcursa tot 2 liniute se mentin dat furtunul este cald. 1. Poate sa fie defecta termocupla si sa deschida mai repede cu cateva grade astfel incat apa sa fie cu 2-3 grade mai jos de 90 si nu mai ajunge sa declanseze indicatia de 4 linii. 2. Poate sa fie defecta sonda care indica temperatura (posibil din cauza unei concentratii prea mari sau prea mici de antigel) Am un multimetru cu sonda de temperatura, daca masor temperatura licidului din recipientul de antigel dupa un drum mai lung e relevant, este lichidul respectiv la temperatura celui din motor-radiator? |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS
- CRS
|
|
roland |
![]()
Post
#1325
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Hai s-o luam pe rand.
Logan-ul nu are termocupla. Pornirea GMV e comandata de calculator. Daca vorbim de termostat, am mai vazut cazuri de probleme dupa schimbarea antigelului, semn ca aerul nu i-a priit. E probabil sa fie defect termostatul, sa ramana deschis sau partial deschis, caz in care antigelul nu ajunge la temperatura optima. Vezi ca cele 4 linii apar la 80 grade, nu la 90. Lichidul de oriunde, recipient sau radiator, nu e la aceeasi temperatura cu cel din motor, e mai rece. Cu cat... depinde de situatie. Ca sfat, schimba termostatul si, daca tot mai face probleme, atunci schimbi si sonda, dar nu cred ca va fi cazul. Daca furtunul se incalzeste inainte sa vezi 4 liniute inseamna termostat blocat pe deschis. Termostatul deschide la 89 grade iar cele 4 liniute apar la 80 de grade. |
--------------------
.
.
.
|
|
cristy_m_a |
![]()
Post
#1326
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 1 September 07 From: SM ![]() |
Am măsurat temperatura la 4linii în vas și era 75C după ce a stat mașina în garaj pornită 15minute
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS
- CRS
|
|
roland |
![]()
Post
#1327
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Nu cred ca e o informatie relevanta. Totul se bazeaza pe senzorul din chiulasa.
|
--------------------
.
.
.
|
|
vic24 |
![]()
Post
#1328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 14 April 08 ![]() |
ok, mi-am facut curaj sa schimb si eu termostatul in regie proprie. pragatindu-ma de operatiune m-am uitat pe acolo, sa fac un inventar de scule necesare. am o intrebare: cum ati desurubat surubul din partea inferioara? ca nu prea e loc din cauza borcanului de la servodirectie..... adica nu prea e loc de miscat cheia.....
This post has been edited by vic24: 9 Jan 2013, 09:07 |
--------------------
Dacia
Sandero
1.4
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1329
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Borcanul se scoate prin tragere in sus daca chiar te incomodeaza.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
vic24 |
![]()
Post
#1330
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 14 April 08 ![]() |
un mic update pt cei care vor sa faca operatiunea: desi pe forumuri se spune ca ar fi de 10 suruburile acelea trei, sunt fix de 8
|
--------------------
Dacia
Sandero
1.4
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:38 |