Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii, sau scade 4->2 (se schimba termostatul/sonda temp.)
![]() ![]() ![]() |
Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii, sau scade 4->2 (se schimba termostatul/sonda temp.)
Johnny91 |
![]()
Post
#901
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
|
||
--------------------
-
dizl
-
|
|||
PaulT |
![]()
Post
#902
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
E termostatul...el e responsabil cu mentinerea regimului termic al motorului. Iar de carton nu e nevoie sub nici o forma... nici la berlina...
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#903
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Crede-ma ca ii ia aproximativ 5 km in regim de lucru normal sa faca 4 linii si sa bage caldura.
|
--------------------
-
dizl
-
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#904
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Ba cartonul poate fi util la berlina si nu numai.Numai intra atata aer foarte rece spre motor.El mai pierde caldura si prin suprafata exterioara a blocului.chiulasei,etc.Iar la"berlina"(e un fel de a spune,ca si Loganul si Nova,etc.tot caroserie de tip berlina au) cartonul impiedica sa ajunga curentul de aer rece la carburator si sa-l ajute sa inghete.Se mai poate pune carton chiar si in fata carburatorului.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
rtBK |
![]()
Post
#905
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Am ajuns azi in service din nou... la diagnoza a reiesit ca senzorul de temperatura era defect... printr-o minune l-au gasit pe cel vechi scapat de inginerul celalalt si mi l-au montat si totul a revenit la normal. Mai putin martorul de pe bord... Acum sa vad daca imi vor da cei de la magazin banii inapoi pe piesa. Daca e sa trag linie cred ca ieseam mai ieftin in service dacia
![]() This post has been edited by rtBK: 21 Dec 2010, 12:50 |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
alinushus |
![]()
Post
#906
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 13 February 06 ![]() |
Am avut si eu problema cu liniutele, in oras urcau greu la 4, insa scadeau la 2, la un drum de aprox 20 km afara nu a urcat mai mult de doua. Am cumparat termostat de "origine" cu garnitura cu tot 42 ron si l-am scimbat singur, am completat cam 1,5l lichid de racire. Acum am patru liniute indiferent daca merg in oras sau afara
This post has been edited by alinushus: 21 Dec 2010, 14:17 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2005
- GR 03 BNB
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#907
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Diesel?
Acum cat timp ai cumparat termostatul? |
--------------------
-
dizl
-
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#908
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(alinushus @ 21 Dec 2010, 14:16) Am avut si eu problema cu liniutele, in oras urcau greu la 4, insa scadeau la 2, la un drum de aprox 20 km afara nu a urcat mai mult de doua. Am cumparat termostat de "origine" cu garnitura cu tot 42 ron si l-am scimbat singur, am completat cam 1,5l lichid de racire. Acum am patru liniute indiferent daca merg in oras sau afara am patit acelasi lucru la logan pe benzina si am rezolvat la fel problema. This post has been edited by han_1.6 mpi: 21 Dec 2010, 15:00 |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
alinushus |
![]()
Post
#909
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 13 February 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2005
- GR 03 BNB
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#910
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Astazi ajung in service sa schimb uleiul in cutie si filtrul de motorina.
O sa il iau la intrebari pe inginerul de acolo sa vad daca o mai intanlit logan (nu e autorizat dacia)care sa ii vina cu problema asta cu temperatura. |
--------------------
-
dizl
-
|
|
rtBK |
![]()
Post
#911
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
eu momentan am revenit la senzorul vechi pana trec sarbatorile... mi s-a stins si martorul de check engine. Pe viitor cand mai schimbati senzorul de temperatura puneti mufa ca sa fiti siguri ca e totul ok si nu porneste electroventilatorul de nebun si de acolo sa apara alte probleme si bani irositi pe service aiurea.
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
gabylzr |
![]()
Post
#912
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 7 October 06 From: MANGALIA ![]() |
Si tu te-ai zgarcit si nu ai facut operatiunea la dacia cu piese de la ei .
|
--------------------
Skoda Octavia 2,
ex logan laureate 1,5 dci/2006
1,6/2005
- CT------ Forza Steaua
|
|
teleii07 |
![]()
Post
#913
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 18 February 06 ![]() |
QUOTE(bobo77 @ 20 Dec 2010, 22:09) Eu am carton in partea din dreapta pe 1/3 din radiator.. la temperaturi sub 0, -5 -10 grade ajuta la incalzirea motorului mai repede, trece mai usor la 2 linii.. QUOTE(Johnny91 @ 20 Dec 2010, 22:51) Nu spune asa pentru ca si eu sunt tentat sa ii pun. Eu am Ambiance si pana se incalzeste dimineata ajung la lucru. Asa nu mai fac nici o afacere, mai bine merg cu microbuzu. Si inca ceva. Am patit intr-o seara cand am plecat de la lucru o chestie ciudata. Am plecat cu ea, schimbam la 3000 ca sa se incalzeasca mai repede, o tineam la 2500 in viteza si pana la urma o facut 2 linii apoi 4. La 2 min dupa ce a facut 4 o trebuit sa ma opresc sa astept pe cineva. Am tras pe dreapta si am lasat-o la relanti fara sa o opresc. Surpriza! Cand ma uit la temperatura avea 2 linii. Nu cred ca e normal ca odata ce atinge temperatura optima de functionare sa se mai raceasca. Nu stiu eu prea multe la capitolul asta, dar nu ar fi trebuit sa inchida termostatul, sa nu mai circule apa prin radiator? Afara nu pot sa zic ca era frig, undeva la -8, -10. Sugestii? Banuiesc ca trebuie schimbat termostatul, dar totusi, poate fi de la altceva? Daca e foarte frig afara este normal sa scada temp la doua linii din cauza radiatorului de incalzire care nu are termostat...raceste motorul incontinu... daca caldura este data la maxim si ventilatia la fel, aerul pus pe exterior, foarte greu ajunge la 2 linii... Cartonul nu e indicat la mers mult in oras unde poate sa ingreuneze racirea dupa anumit timp... Folosind masina pe distante scurte,6-8 km ajuta cartonul foarte mult la temp sub 0 grade!!! This post has been edited by teleii07: 24 Dec 2010, 13:18 |
--------------------
Dacia
1300,
Logan 1.4 ABS+ '07-'16, Lodgy 1.6 8V GPL GFI '16-
- TM
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#914
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Am fost sa schimb pe la service ceva, si am vorbit cu inginerul de acolo, i-am povestit si mi-o spus scurt acelasi lucru: termostatlul.
Nu e chiar 6-8 km, eu stau in Hunedoara si lucrez in deva. Deci sunt 16 km. Acum sa treaca sabratorile si vad ce mai ii fac... Craciun Fericit! |
--------------------
-
dizl
-
|
|
PaulT |
![]()
Post
#915
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 21 Dec 2010, 03:01) Ba cartonul poate fi util la berlina si nu numai.Numai intra atata aer foarte rece spre motor.El mai pierde caldura si prin suprafata exterioara a blocului.chiulasei,etc.Iar la"berlina"(e un fel de a spune,ca si Loganul si Nova,etc.tot caroserie de tip berlina au) cartonul impiedica sa ajunga curentul de aer rece la carburator si sa-l ajute sa inghete.Se mai poate pune carton chiar si in fata carburatorului. In fata carburatorului am pus si eu(cand mergeam pe benzina..) cand nu aveam inca ELV. In rest n-a fost niciodata nevoie. @teleii07 - Nu e deloc normal sa scada de la caloriferul de incalzire a habitaclului... Ca se incalzeste putin mai greu este perfect adevarat(eu de exemplu nu pornesc ventilatia imediat dupa pornirea motorului, ci dupa circa 2 minute), dar odata ajuns la regimul termic normal scade doar daca sunt probleme cu termostatul. This post has been edited by PaulT: 24 Dec 2010, 18:38 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
bossake |
![]()
Post
#916
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu de obicei pornesc caldura fix atunci cand se fac 4 liniute. In ultima vreme imediat dupa ce pornesc caldura (adica imediat ce s-au facut 4 linii) scade la 2, sta ~30s-1min si apoi iar urca la 4. Dupa asta nu mai scade deloc. Sa am vreo problema?
Nu stiu daca coincidenta sau nu dar treaba asta a aparut cam de cand am mai completat cu antigel vreo 200ml cam asa. This post has been edited by bossake: 24 Dec 2010, 18:49 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Prestige 1.6 16v
- B 21 xxx
|
|
mamba |
![]()
Post
#917
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 20 November 06 From: București ![]() |
Dupa ce am schimbat termostatul acum vreo 2 saptamani am simtit o imbunatatire in sensul ca am reusit sa vad 4 liniute in sfarsit !!!Dar asta doar in oras....cum ies afara cum scade la 2.Zilele trecute am fost pana la Bacau si inapoi si nici gand de 4 linii.Inainte sa plec am fost intr-un service Dacia si in urma verificarilor(cu laptopul) totul e ok dar nu imi indica bine.Nenea mesteru' mi-a spus ca temperaturile sunt bune,termostatul deschide bine,ventilatorul pleaca bine......e posibil sa am o defectiune in bord.Eu consider trasa de par explicatie...cum dracu defectiunea asta se manifesta asa...adica la mers incet sunt 4...la mers iute sunt 2?Credeti ca e timpul sa imi cumpar o sonda???
|
--------------------
Dacia
Logan - Ambiance
2005
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#918
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Zicea cineva pe acest topic de masa, vezi ce au scris si fa si tu poate o sa fie bine...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
eurocristi |
![]()
Post
#919
|
Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 16 May 07 From: Oradea ![]() |
In mod sigur ai probleme cu sonda de temperatura.Nu e greu de schimbat,ai nevoie de o tutbulara de 21 modelul mai lung sau o cheie de 21,Nici antigel nu pierzi asa de mult.
|
--------------------
logan
ambition
2005 membru proaspat dar experimentat in auto
|
|
mamba |
![]()
Post
#920
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 20 November 06 From: București ![]() |
Deci sonda sa fie?Eu ma gandeam ca am avut ''bafta'' de un termostat defect cu toate ca e luat din service Dacia de origine dar i-am pus garnitura veche.
|
--------------------
Dacia
Logan - Ambiance
2005
|
|
eurocristi |
![]()
Post
#921
|
Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 16 May 07 From: Oradea ![]() |
Si eu am patit faza cu linutele.Am schimbat si eu termostatul mai intai si n-am rezolvat nimic,Se pare ca sondele astea de temperatura de Logan nu tin mai mult de 5 ani.
|
--------------------
logan
ambition
2005 membru proaspat dar experimentat in auto
|
|
PaulT |
![]()
Post
#922
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mamba @ 26 Dec 2010, 22:57) Dupa ce am schimbat termostatul acum vreo 2 saptamani am simtit o imbunatatire in sensul ca am reusit sa vad 4 liniute in sfarsit !!!Dar asta doar in oras....cum ies afara cum scade la 2.Zilele trecute am fost pana la Bacau si inapoi si nici gand de 4 linii.Inainte sa plec am fost intr-un service Dacia si in urma verificarilor(cu laptopul) totul e ok dar nu imi indica bine.Nenea mesteru' mi-a spus ca temperaturile sunt bune,termostatul deschide bine,ventilatorul pleaca bine......e posibil sa am o defectiune in bord.Eu consider trasa de par explicatie...cum dracu defectiunea asta se manifesta asa...adica la mers incet sunt 4...la mers iute sunt 2?Credeti ca e timpul sa imi cumpar o sonda??? Cel mai bine ar fi ca testul sa fie dinamic. Pe loc, in service, si cu termostatul defect tot se ajunge fara probleme la temperatura de lucru si porneste si ELV-ul. Problemele apar in mers, cand curentul de aer raceste radiatorul. Daca ar fi sonda problema eu as zice ca nu ar arata nici in oras 4 linii.. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
eurocristi |
![]()
Post
#923
|
Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 16 May 07 From: Oradea ![]() |
Este foarte corect ce spune PaulT!Daca poti face un test dinamic e cel mai bine.Eu am plecat de la premisa ca e putin probabil ca un termostat nou sa fie defect.
|
--------------------
logan
ambition
2005 membru proaspat dar experimentat in auto
|
|
cosmin_h82 |
![]()
Post
#924
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 21 October 07 From: Arad ![]() |
Aceeasi problema. Am schimbat termostatul. Am fost in reprezentanta si nu am platit manopera pt ca am luat termostatul si antigelul de la ei. Cost piese: 55 lei si in 30 min a fost gata tot. Acuma sunt 4 linii la 5 min dupa pornire si asa raman
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS+ (cu clima)
- AR 19 ***
|
|
mikey_gtx |
![]()
Post
#925
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
o parte din problemele expuse aici pe topic sunt 'povesti' si spun asta pt ca nu exista de fapt o neregularitate sau o defectiune propriu-zisa.
sa va exemplific: de cand am masina, motor cald inseamna 4 linii si asta-i lege. da? pana zilele trecute tot asa era. zilele trecute, cele cu -10 si -15 grade C si porniri lenese rau de tot datorita uleiului 10W40 dar din prima cheie, am facut un drum extraurban. prin oras dau putina pedala, ajunge la 4 linii. ies din oras si merg politicos, economic, numiti cum vreti voi. cade la 2 linii. la intoarcere, se incalzeste la 2 linii si sta tot la 2. ma satur de mers batraneste si las sa urce ceva mai mult in ture. surpriza: urca la 4 linii. concluzia? nu vad absolut nicio problema. cantitatea de caldura dezvoltata nu este suficient de mare astfel incat sa urce la 4 linii daca se circula constant cu 1800-2000rpm. cum am urcat la 2500, ca era prea liniste in masina si nu imi place ![]() benzina sa fie, in rest ne descurcam noi. ![]() ![]() ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
cosmin_h82 |
![]()
Post
#926
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 21 October 07 From: Arad ![]() |
eu zic ca indiferent de temp ext daca termostatul e bin ar trebui sa fie la 4 linii si sa ramana acolo. Nu conteaza in ce rgim de turatii merge
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS+ (cu clima)
- AR 19 ***
|
|
mikey_gtx |
![]()
Post
#927
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
tin sa te contrazic.
la 4 linii, termostatul e deschis si lasa apa sa curga prin radiator. afara e asa frig incat disipa foarte usor caldura si ajunge sa cada la 2 linii. motorul nu dezvolta suficienta caldura sa compenseze pierderea asa ca ramane la 2, unde termostatul incepe sa inchida pentru a preveni coborarea la 0 linii. problema apare daca pica de la 2 la 0 linii si nu din 4 in 2. |
--------------------
.
.
.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#928
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Total fals... Termostatul trebuie sa inchida inainte de a scadea la 2 linii. Iar dupa inchiderea lui(daca inchide...) indiferent de regimul de turatie trebuie sa stea la 4 linii. Cum a stat si la masina ta pana acum... ca nu cred ca a vazut pentru prima oara -10 grade acum cateva zile avand in vedere ca e din 2006(ca al meu). Eu am luat termostatul deja(Gates, ca de "origine" nu vreau sa vad...) si il pun zilele astea.
This post has been edited by PaulT: 27 Dec 2010, 02:11 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
mikey_gtx |
![]()
Post
#929
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
pai termostatul nu-i electrovalva sa inchida instantaneu, el inchide treptat. si pana sa inchida complet, lichidul rece din radiator apuca sa ajunga la senzorul de temperatura, iar asta determina afisarea a 2 linii pe TdB.
aceeasi poveste ca la "de ce imi porneste GMV si mi se opreste dupa juma de ora de cand am parcat masina?", doar ca atunci e vorba de apa calda. This post has been edited by mikey_gtx: 27 Dec 2010, 04:29 |
--------------------
.
.
.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#930
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nici de deschis nu se deschide instantaneu, ci de-a lungul unei perioade de timp si al unui interval de temperatura. In conditii de racire puternica(temperatura exterioara scazuta si viteza de deplasare relativ mare) nici nu apuca sa se deschida complet(practic lucreaza in deschideri partiale). Si chiar daca s-ar intampla cumva sa scada la 2 in foarte scurt timp ar trebui sa urce la 4 linii in conditiile in care deplasarea se desfasoara in aceleasi conditii(frig+viteza). Eu pana anul acesta(mai in primavara) nu am avut niciodata scaderi la 2 linii nici daca mergeam cu 160km/h toata autostrada la (-10) -(- 15) grade Celsius. In schimb spre sfarsitul verii aveam 2 linii si daca porneam a/c(si mergea automat si ELV pe treapta 1...) chiar daca erau +30 grade afara..
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:23 |