Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
Siconi |
![]()
Post
#1288
|
||
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
|
||
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|||
RIVE |
![]()
Post
#1289
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Lungimea firului este aceeasi,ori de sub bord, ori de la bobina.Exemplu de problema cu umezeala: masinile care stau langa bloc, mai tot timpul sunt mai putin umede,iarna au geamurile mai putin inghetate fata de a mea care sta mai departata de bloc, deci conteaza si unde este parcata masina.
This post has been edited by RIVE: 7 Nov 2009, 20:07 |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1290
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Siconi @ 7 Nov 2009, 16:55) pai de acolo se si alimenteaza releul (pe bobina ai 2 fire ) pe borna plus 8 Nov 2009, 02:02: QUOTE(RIVE @ 7 Nov 2009, 10:54) O sa-l montez chiar langa borna + a bateriei, pe tija cornierului bateriei.Am si fir de masa pe aceasta tija. ...... ai grija ca eu pe aia nu o consider masa stii cum se prinde acea tija ( studiaza atent), daca vrei pune direct pe surubul de la borna bateriei This post has been edited by bygy007: 8 Nov 2009, 02:02 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
RIVE |
![]()
Post
#1291
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Mai sus am spus ca am montate 2 claxoane pe tijele de la baterie. La acele claxoane am tras un fir de la borna minus a bateriei, ca sa dubleze acea masa nesigura a tijelor. In consecinta,releul, va fi prins de tija de langa borna plus a bateriei, unde am si un claxon prins. In acea locatie,releul are asigurat minusul si plusul direct (cel de referinta).Pe plusul care vine de la bobina inductie, o sa ramana alimentate doar electrovalvele de la instalatia gpl, iar pentru releu, o sa trag plusul contact chei din regleta de sub bord. Regleta are doua zone cu lamele, una cu plus direct si una cu plus care trece prin contact chei.Al doilea plus al releului (contact chei), il trag din regleta, in felul acesta, cand electromotorul se alimenteaza la pornire, releul electronic nu o sa mai fie alimentat prin contactul chei.
DECI, O SA FIE O DIFERENTA FATA DE CUM A FOST CONECTAT PLUSUL CONTACT CHEI AL RELEULUI DIN FABRICA. Inainte de modificare, o sa pun ampermetrul pe plusul contact chei al releului, sa vad cat consuma releul la o pornire sau mai bine zis, de cati miliamperi sau amperi usurez baterie la o pornire. Se stie ca la o pornire pe gaz, ai urmatorii consumatori: 2 electrovalve gpl,aprinderea, electromotorul si releul regulator. Cu ocazia schimbarii locatiei releului, o sa incerc modificarea descrisa mai sus. ACEASTA MODIFICARE SA FIE FOLOSITOARE LA PORNIREA MOTORULUI, VINE URMATOAREA INTREBARE: CE FACE ALTERNATORUL CAND ROTORUL ACESTUIA SE INVARTE INCET, INCEPE SA PRODUCA CURENT AJUTAND BATERIA SAU INGREUNEAZA FUNCTIONAREA ELECTROMOTORULUI, SAU ALTFEL SPUS, PLUSUL CONTACT CHEI AL RELEULUI E MAI BENEFIC CUM LA MONTAT FABRICA SAU CUM DORESC EU SA-L MONTEZ ? |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
Jorjel |
![]()
Post
#1292
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 26 June 09 ![]() |
oameni buni .. !
![]() ![]() asupra carei componente sa imi indrept acum atentia ?! .. sa desfac alternatorul ?! .. sa fie carbunii ?! rotorul ?! diodele?! nu mai inteleg nimic ![]() |
--------------------
DACIA
NOVA GT
1998
- IL 02 AWJ Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1293
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
@ RIVE cam cu 2-3A mai scade (curentul luat de rotorul de la alternator ) vezi ce modificari faci posibil sa fie mai prost
@Jorjel ai pus un aparat de masura pe baterie ? , asa de curiozitate cel din bord e orientativ are erori mari chiar din principiul de constructie |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1294
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(RIVE @ 8 Nov 2009, 14:15) ... o sa trag plusul contact chei din regleta de sub bord. Regleta are doua zone cu lamele, una cu plus direct si una cu plus care trece prin contact chei.Al doilea plus al releului (contact chei), il trag din regleta, in felul acesta, cand electromotorul se alimenteaza la pornire, releul electronic nu o sa mai fie alimentat prin contactul chei. DECI, O SA FIE O DIFERENTA FATA DE CUM A FOST CONECTAT PLUSUL CONTACT CHEI AL RELEULUI DIN FABRICA. ... ACEASTA MODIFICARE SA FIE FOLOSITOARE LA PORNIREA MOTORULUI, VINE URMATOAREA INTREBARE: CE FACE ALTERNATORUL CAND ROTORUL ACESTUIA SE INVARTE INCET, INCEPE SA PRODUCA CURENT AJUTAND BATERIA SAU INGREUNEAZA FUNCTIONAREA ELECTROMOTORULUI, SAU ALTFEL SPUS, PLUSUL CONTACT CHEI AL RELEULUI E MAI BENEFIC CUM LA MONTAT FABRICA SAU CUM DORESC EU SA-L MONTEZ ? Oricît de tare ai striga ( scrierea cu majuscule = a striga ) - ceea ce vrei tu sa faci e schimbarea sacului pe celälalt umär , adicä pe baterie o doare-n spitz pe ce umär va duce sacul , atîta vreme cît tot ea o sä-l ducä - chiar daca firul pe care-l vei pune ar avea culoarea izolatiei Roz-Bombon . Faptul cä masina ta nu are + la acea regletä cînd dai la automat , e cel putin straniu - vezi schema -bobina si releul primesc tensiune pe acelas fir cu regleta , doar cä nu trec prin siguranta . Ceea ce plänuiesti tu sä modifici poate sä te lase-n drum daca se arde siguranta respectiva si nu esti in permanenta cu ochii pe acul de încärcare . Dacä tot vrei sä faci o modificare inteligenta a sistemului de încärcare si nu vrei sä adaptezi un alternator S.H. de VW cu releu încorporat , poti adapta un releu gen NOVA sau OLTCIT cu bec indicator în bord , nu asa de fiabil ca cel de VW dar ieftin si compact + cä ai siguranta cä la pornire alternatorul va consuma doar curentul ce trece printr-un bec de 1,2 W adicä aproape 0. "in felul acesta, cand electromotorul se alimenteaza la pornire, releul electronic nu o sa mai fie alimentat prin contactul chei. ![]() ![]() ![]() DECI, O SA FIE O DIFERENTA FATA DE CUM A FOST CONECTAT PLUSUL CONTACT CHEI AL RELEULUI DIN FABRICA." - da , diferenta 0 . "CE FACE ALTERNATORUL CAND ROTORUL ACESTUIA SE INVARTE INCET, INCEPE SA PRODUCA CURENT AJUTAND BATERIA SAU INGREUNEAZA FUNCTIONAREA ELECTROMOTORULUI" -la orice turatie , pentru a produce energie , alternatorul are nevoie de energie ( rotatie si excitatia rotorului ) care tot din baterie vine - rotirea prin intermediul demarorului , excitatia prin releu . Pîna la descoperirea unui adevärat "perpetuum-mobile " energia la iesirea dintr-un generator (alternator în cazul nostru ) va fi mai micä decît energia consumatä - pierderi prin frecare , disipare termicä ,etc. Concluziile le tragi tu ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
panter1 |
![]()
Post
#1295
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Jorjel, luminile pot palpai cand ai relantiul mic si nu incarca suficient, incearca sa maresti putin relantiul la cald sa vezi ce se intampla, iar daca palpaie la toate turatiile deci si in mers inseamna ca ai vro dioda arsa, eu asa cred, sau mai poti incerca alt releu de incarcare, de al unui prieten de proba sa vezi daca el este problema..
Iar acul din bord este orientativ, deci nu te astepta la indicatii exacte din partea lui si nu va sesiza nici o dioda arsa. O dioda arsa se ma poate diagnostica si dupa un drum de cativa km buni cu masina, bateria va fierbe.. deoarece nu mai stabilizeaza tensiunea si ii vine curent altenrativ lucru de care bateria nu are nevoie ci de curent continu. Daca ai vro dioda arsa si mergi asa cu ea s-ar putea sa iti strice bateria, mare grija This post has been edited by panter1: 9 Nov 2009, 04:20 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1296
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(Jorjel @ 8 Nov 2009, 18:56) oameni buni .. ! ![]() ![]() asupra carei componente sa imi indrept acum atentia ?! .. sa desfac alternatorul ?! .. sa fie carbunii ?! rotorul ?! diodele?! nu mai inteleg nimic ![]() Salut ! Fiind vorba de o NOVA normal ar fi sá ai alternator cu releu încorporat , nu? Atunci cum de ai ceas de indicare a încärcärii în bord - normal ar fi sä ai doar bec . Oricum , ceasul acela e o rezistenta de nichelinä înfäsuratä pe un bimetal , acesta prin îndoire actioneazä acul , precizie ~ 0. Valorile de încärcare foarte mari ! Mäsurat cu multimetru sau raport aproximat indicatii ceas bord ? Fä verificärile astea cu un multimetru . Releu de încarcare defect , totusi , ptr. cä zici cä blink-urile dureazä cam juma. de ora dupä pornire ( cam cît are nevoie bateria ptr. a se re-încärca , ar putea fi si problemä de masä incorectä motor-caroserie ! Adäugarea de chestii ciudate în instalatie (relee , alarme ,I.C , etc ) montate artizanal , poate avea efecte din cele mai ciudate |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Jorjel |
![]()
Post
#1297
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 26 June 09 ![]() |
deci ..sa revin cu ceva explicatii clare:
1. masuratorile au fost facute cu multimetrul si bateria inca nu da semne ca ar fi pe duca 2. nu m'am luat niciodata dupa indicatoarele de bord ale masinii .. deh sunt romanesti! pun 5 litri de benzina in ea si imi indica jumatate de rezervor ... deci .. ![]() 3. partea cu "jumatate de ora " este relativa pentru ca palpaitul tot ramane si se mentine si in mers deci exclus varianta cu relantiul(si asa il am marisor) ![]() 4. masele la caroserie le'am curatat pe toate,sau cel putin asa cred : masa bloc-caroserie, masele de sub faruri... ce nu am depistat unde sunt masele la caroserie pe spate?!?! .. exista asa cva?! ![]() 5. saptamana asta voi chema in curte un electrician batran care a vazut asa cva la viata lui .. si vom lua la rand toate posibilitatile .. ![]() sper sa ii dau de cap ![]() ![]() si inca o intrebare .. sa nu dati cu pietre va rog! ![]() ![]() Multumesc celor care s-au gandit si la incepatorii cu probleme .. ![]() This post has been edited by Jorjel: 9 Nov 2009, 12:05 |
--------------------
DACIA
NOVA GT
1998
- IL 02 AWJ Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1298
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
"masa bloc-caroserie, masele de sub faruri... " - Care e si unde se aflä la masina ta -masa bloc-caroserie
![]() ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Jorjel |
![]()
Post
#1299
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 26 June 09 ![]() |
asa cum spuneam sunt incepator.. si totusi chiar trebuie sa faci misto ?! am intrat pe forum in cautare de ajutor .. nicidecum in cautare de mistouri .. cele scrise mai sus .. le'am gasit mentionate in acest forum ! prin masa bloc - caroserie .. ma refeream la acel cablu mai gros care vine prins intre cadrul motorului si caroserie ..
masele la caroserie din partea din fata le'am verificat .. cablu cu cablu si stiu unde duc toate .. ceream insa ajutor legat de alte mase la caroserie de a caror existenta eu probabil nu stiu .. de exemplu in partea din spate a masinii exista cabluri de masa la caroserie?! |
--------------------
DACIA
NOVA GT
1998
- IL 02 AWJ Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1300
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
ce zicea rive,..in legatura cu nealimentarea alternatorului, cand invarte electromotoru,...
se tine cont si de faptul,ca , alternatoru opune rezistenta la rotire, cand e actionat demaroru, se scuteste si forta asta ,+ca , iarna e bine venit fiecare mlA ![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
RIVE |
![]()
Post
#1301
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
MULTUMESC pentru raspunsuri,chiar daca unele nu sunt cele asteptate.
bygy007 - Problema este ca nu stiu daca releul suporta aceasta modificare, ma gandesc sa nu arda ceva din el la cuplarea electromotorului, in acel moment el fiind alimentat numai de "plusul de referinta". Daca cunosti ceva in acest sens, raspunde-mi, nu vreau sa risc. maverick - De ce sa ma complic cu alternator de Nova sau VW (desi ideea este excelenta), cand eu am rezolvat problema mea cu 13 ron. Cei de la Dacia, au adus in timp imbunatatiri, de ex. la contactul chei. "Plusul contact chei", care vreau sa-l trag din regleta pentru alimentarea releului electronic, ESTE ASA CUM AM SPUS EU, el intrerupe in momentul cuplarii electromotorului alimentarea de exemplu a stopurilor frana in cazul cand vrei sa pornesti masina cu pedala de frana apasata. Omul cat traieste invata, asa ca nu mai scrie cu rosu, postam aici ca sa invatam unul de la altul cate ceva. ![]() ct03 tvy - Ideea cred ca este buna de a monta releul intr-o zona mai putin expusa la umiditate si de a-l alimenta cu aceasta ocazie, cu un "plus contact chei" din regleta de sub bord. Masina mea este din 1999 si are imbunatatirea contactului chei mentionata mai sus. This post has been edited by RIVE: 9 Nov 2009, 23:28 |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1302
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
merge fara probleme , e acelasi lucru cu contactul , miine voi veni cu ceva detalii acum ma grabesc
This post has been edited by bygy007: 9 Nov 2009, 21:33 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
panter1 |
![]()
Post
#1303
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
jorjel, de starea diodelor de la alternator nu ai spus nimic, si nici de releu incarcare.. palpaiala poate sa fie si de la o dioda arsa
|
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1304
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Salut @jorjel ! Nu era la misto , îti ceream sä pui o pozä ( poze ) ca sä putem vorbi mai clar , adicä eu n-am pe aici nici o NOVA pentru a vedea pe viu ce si cum !
Am precizat într-un post anterior cä n-am mai atins o dacie de 10 ani . Electricitatea auto nu se face pe povesti - "mi-a zis cineva sä încerc ..." ! Se urmäreste o schema , se fac mäsurätori , se trag concluzii , se remediazä. "si inca o intrebare .. sa nu dati cu pietre va rog! biggrin.gif .. masa alternator - sasiu unde se afla la masina mea ?!" - trebuie sä recunosti cä si tie ti-a pärut amuzantä întrebarea din momentul cînd ai scris-o , asa cä nu poti acuza pe altul cä rîde si el la citirea enuntului . " in partea din spate a masinii exista cabluri de masa la caroserie?!" - da , existä : triplele au fiecare fir de masä , lampa din portbagaj la fel , rezervorul de benzinä de asemenea ( dacä ai pompa de alimentare electricä în rezervor ) - dar aceste mase nu influenteazä corecta încärcare ci functionarea defectuoasä a consumatorilor ce depind de ele . Cea mai importanta e neglijata pentru cä e firul cel mai urît si aparent pus în grabä , ma refer la masa dintre motor si caroserie . Salut @RIVE ! Eu bazez afirmatia mea pe o schemä atasatä la räspuns si pe experienta proprie , nu de dragul de a te contrazice ( încä de la primele modele de Dacia 1300 se stingeau becurile din bord cînd dai la automat , dar asta nu înseamnä cä se taie contactul ). E posibil sä fie cum zici tu ! Te-as ruga în acest caz sä pui o schemä de DACIA 1310 din '99 sau un link actual dacä cea postatä de mine nu mai corespunde , sincer nu cred sä mä apuc din nou de reparat Dacii , dar mi-ar face pläcere sä fiu informat . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1305
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
QUOTE(RIVE @ 10 Nov 2009, 08:52) ct03 tvy - Ideea cred ca este buna de a monta releul intr-o zona mai putin expusa la umiditate si de a-l alimenta cu aceasta ocazie, cu un "plus contact chei" din regleta de sub bord. Masina mea este din 1999 si are imbunatatirea contactului chei mentionata mai sus. eu am avut aceasi rezultat, dar am implemetat in sistem un releu mic ,cu un contact normal inchis,...iar cand contactu alimenteaza electromotoru,..se deschide contactu releului ala, nu mai e alimentat releu de incarcare, implicit alternatoru nu mai are excitatie ![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 10 Nov 2009, 08:55 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
cris06 |
![]()
Post
#1306
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Jorjel: carbunii de la rotor au fost verificati? Starea infasurarilor (stator si rotor) cum se prezinta?
|
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
Jorjel |
![]()
Post
#1307
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 26 June 09 ![]() |
ok maverick .. peace!
![]() va multumesc tuturor pentru sfaturi .. sambata o sa le pun in practica ( in timpul saptamanii sunt la scoala ) ! voi lua una bucata electrician auto (vecin) langa mine si vom face bucatzi alternatorul ca sa verificam diode,carbuni,rotor .. si releu de incarcare-voi trece la cel de berlina cu fir de referinta in cazul in care se dovedeste ca releul de nova este de vina( care de altfel are "eticheta" de pacatos!). Ne auzim pe sambata seara! o sa revin cu un "feedback" si daca reusesc (nu promit nimic ) voi face un topic - tutorial ca sa fiu si eu de ajutor .. ![]() |
--------------------
DACIA
NOVA GT
1998
- IL 02 AWJ Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1308
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pilpiirea mai poate fi de la releul de incarcare , asta se poate depista doar alimentat de o sursa reglabila precisa , momentul comutarii becul sa se stinga ferm nu sa scada treptat in ilumunare ideal ar fi pe p plaja de 0,2-0,4V detalii aici
This post has been edited by bygy007: 10 Nov 2009, 17:10 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
panter1 |
![]()
Post
#1309
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Asta i-am spus si eu.. ar putea sa incerce cu alt releu de la un prieten cu o dacie caruia nu ii palpaie luminile, sa vada daca problema este de acolo pentru a nu da banii degeaba pe el. Daca vede ca el este de vina cumpara altul si scapa de desfacut alternatorul care e ceva mai complicat si necesita timp..
This post has been edited by panter1: 11 Nov 2009, 03:07 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Minel |
![]()
Post
#1310
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(ct-03-tvy @ 10 Nov 2009, 08:52) eu am avut aceasi rezultat, dar am implemetat in sistem un releu mic ,cu un contact normal inchis,...iar cand contactu alimenteaza electromotoru,..se deschide contactu releului ala, nu mai e alimentat releu de incarcare, implicit alternatoru nu mai are excitatie ![]() Daca esti amabil , detaliaza un pic , de fapt fa si o schema si mai mult ca sigur vor fi mai multi care vom implementa .... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1311
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
si cind are motorul optit , ce face alimenteaza rotorul tot timpul , dar in stationare?
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1312
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
scurt si la obiect,..
releu ala mic,.are un contact normal inchis,.. + care vine de la contact (cand acesta este pus) , la releu regulator, trece prin contactu respectiv( un intrerupator-actionat electric, practic,aia e releu ala ) , si se duce +-u la releu regulator, care mai departe da excitatie alternatorului , in treaba lui,... sau la alternatoarele care au releu regulator incorporat, + ala care iese din releu ala (intrerupator) se duce direct la borna care alimenteaza cu + alternatoru (din contact),. releu ala (intrerupator), e conectat permanent la -, iar +uuu vine alimentat din firu care alimenteaza solenoidu electromotorului in repaus face, exact ce facea si fara releu ala,.. in repaus (cand e contactu luat,)face ce facea si inainte ![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Minel |
![]()
Post
#1313
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Eu m-am gandit la asa ceva, las schema "sa vorbeasca" .. Releu_alternator.JPG ( Size: 21.82k )
Number of downloads: 1829
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1314
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
in principiu,asa e, eu am folosit un releu " home made" facut din-trun releu de semnalizare
![]() de ce , pt ca consuma mai putin ![]() ![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 12 Nov 2009, 18:01 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Jorjel |
![]()
Post
#1315
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 26 June 09 ![]() |
o intrebare.. cam
![]() La masina mea nu merge turometrul .. si am inteles ca turatia o "citeste" bobina de inductie si mai mult ca firul de la turometru trebuie sa fie pe - bobina! Acum vine problema: pe bobina pe care am cumparat'o in vara (Made in Germany cica .. ) nu scria nimic care sa ma ajute sa identific borna + si borna - .. asa ca la montaj cel care a montat'o a pus prima data firele in scurt .. asa ca am ars o platina si mai mult firul rosu care venea pe bobina are izolatia cam umflata .. ! E posibil sa imi fi ars ceva din componentele turometrului ?! ![]() Va rog .. din nou .. sa nu dati cu pietre! ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
NOVA GT
1998
- IL 02 AWJ Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
|
|
yonutz85 |
![]()
Post
#1316
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 20 September 07 From: Craiova ![]() |
Vreau sa montez fulie de Oltcit pe alternatorul de Dacie. Se poate intampla ceva neplacut in caz ca merg mai sportiv( 5000rpm+) in mod repetat? Adica se poate ca alternatorul sa se invarta prea repede la turatie mare
![]() |
--------------------
Dacia
1410
1997
- DJ03RZR Dacia: still better than the bus!
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1317
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
nu pateste nimic alternatoru,..insa iti c-am gatuie motoru,..cand aprinzi consumatorii,,
ca sa iti faci o idee,despre ce e vorba,..cand pui fulia de olcit, va trebui sa reglezi relantiu, un pic mai mare,.... pt ce vrei sa urci motoru in 5000 rpm? vrei sa spargi blocu si nu sti cum? ![]() sau ai Castrol RS in motor si noi nu stiam... ![]() ![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 13 Nov 2009, 07:58 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 00:03 |