DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 11 12 13 14 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

bygy007
post 18 Sep 2007, 23:40
Post #351


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Muttley @ 18 Sep 2007, 07:21)
O intrebare va rog...

RRT-ul electronic se poate defecta in sensul ca incarca prea mult? Am incarcare vreo 18 volti cred (acul in dreapta pe rosu, consumatorii parca-s dopati, etc), releu d-ala cu 3 fire, si din ce stiam eu, astea ori merg perfect ori nu merg deloc. E posibil totusi sa incarce mai mult?

E oarecum urgent, multumesc...  sad.gif
*


daca incarca mult este foarte posibil un contact inperfect sau nu are masa releul dar poate fi releul defect in el are un tranzistor care s-a strapuns scurt intre + si DF se remediaza prin inlocuore releu

nu mai merge cu masina asa pina nu remediezi problema distrugi bateria de la diode este cind incarca putin

<span class='edit'>19 Sep 2007, 00:46:</span>
QUOTE(ydaniel @ 18 Sep 2007, 16:18)
alternator de 50 A.baterie bosch silver 55 Ah-de 2 ani.
la semafor cu faza scurta aprinsa-la relanti imi palpaie toate luminile.dupa 2000rpm nu mai palpaie.in mers-la orice turatie cand semnalizez palpaie luminile in bord.la fel cand si claxonez.am releu electronic.bateria dupa 24h de repaos arata 12,74 v.unde este problema.chiar si cu motorul oprit,cu faza lunga pornita daca folosesc avariile palpaie toate luminile.am verificat si curatat periile colectoare.sunt ok.
*


problema ta nu este de acolo un contact imperfect pe undeva cel mai probabil o masa sau chiar tresa dintre alternator si carcasa se poate depista cu un aparat de masura masurind caderile de tensiune dintre borna - a bateriei si carcasa masinii sau intre borna + a bateriei si alternator, bloc lumini sau contact

<span class='edit'>19 Sep 2007, 00:52:</span>
QUOTE(ionutctn @ 18 Sep 2007, 19:02)
Am venit si eu cu o problema. Si anume: mandru nevoie mare m-am dus si mi-am cumparat de la dezmembrari fulie altermator Oltcit care este mai mica in diametru decat aia de Dacie. Toate bune si frumoase. Ajung acasa si cand ma uit la ea observ ca nu are pana aia pe interior acolo unde intra pe ax. Fulia de la Dacie are o pana pe interior, in centru acolo unde intra pe ax. Intrebare: fulia asta noua daca nu are pana conteaza la montajul in locul celeilalte? E vreun dichis daca nu are pana (santul) acela)???
*


pana este pe axul alternatorului pe fulie are o decupatura in asa fel icit sa intre si sa tina pana pe ax incearca sa faci un sant cu o pila la fel ca la cealalta acea pana are rolul ca in cazul in care se slabeste piulita sa nu se invitra in gol fulia

This post has been edited by bygy007: 18 Sep 2007, 23:53


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 19 Sep 2007, 10:49
Post #352


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




multumesc,ce crezi poate fi acoperit cu mizerie,sau ulei?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Sep 2007, 11:03
Post #353


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




os, problema o am de cateva zile. Nu e ceva vechi.
Am sa incerc sa refac masa releului. Aparat de masura n-am. Ma bazez pe voltmetru.
Daca nu trece, iau alt releu si gata.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 20 Sep 2007, 06:39
Post #354


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Muttley: voltmetrul din bord este.. cum sa-i spun foaaaarte orientativ.

Istoria cu masa face bine in orice caz, asa ca nu-i efort pierdut chiar daca va trebui sa schimbi si releul.


Mult succes!


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 20 Sep 2007, 06:49
Post #355


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Hi hi... happy.gif

Sa vedeti cum am dres-o.
Prima manifestare a fost acu' o luna. Am dat motorul jos, l-am pus la loc, si cand l-am pornit am constatat problema. Dupa cativa km si-a revenit. Zilele trecute a apucat-o iar.

Cum am facut... RRT-ul era prins intr-un singur surub. Asa ca l-am pus unde trebuie, cu 2 suruburi zdravene pentru o masa corecta. Tot facea urat, asa ca am luat cu imprumut un releu de la dezmembrari. Cand am desfacut piulita M6 de pe alternator ca sa leg al 3-lea fir, ia-l p-ala vechi de unde nu-i! mellow.gif Deci acolo e ingramadeala lu' peste prajit la masina mea. Pe langa firele normale e un fir de la sirena alarmei si firul de la releu. Asa ca acu' o luna nu a fost greu sa-mi scape firul de la releu... blush.gif Bagabontu' era cazut in mansonu' ala de cauciuc si nu se vedea. Asa ca l-am pus la locul lui si acum merge normal.

Intrebare - s-a defectat ceva cu ocazia asta? Poate e o impresie, da' acul la voltmetru indica o idee mai putin decat normal... radmasa.gif

PS: os, sa-ti raspund la replica cu voltmetrul... In atatia ani am ajuns la concluzia ca o oarecare precizie are. Eu am in plus o prostie cu 3 leduri in locul brichetei. Se face verde in mers, galben cu motorul oprit si rosu cand e o problema. Cu ocazia "defectiunii" mele a stat doar pe rosu => problema. Voltmetru in dreapta => incarcare mare. Consumatori nebuni => confirmare. smile.gif

This post has been edited by Muttley: 20 Sep 2007, 06:54


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
quinn
post 23 Sep 2007, 21:31
Post #356


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 2 August 07




Am incarcarea ciudata :
dupa ce pornesc deci cand bateria are peste 12 v ,incarca vreo 3 minute
pana ajunge pe la 13,8v dupa care se opreste .
Poate fi si de la alternator?
Si daca da cum pot verifica? Ca nu am alt regulator deocamdata.
Mersi!


--------------------
Dacia 1300 berlina 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 23 Sep 2007, 22:51
Post #357


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Eu nu stiu de ce toooooata lumea sustine sus si tare ca indicatorul e INFORMATIV si arata naspa.
Al meu, care are 24 de ani, merge pe 25, sa mor io daca nu arata bine. Arata chiar super corect. Intotdeauna. Stiu clar cand am probleme doar uitandu-ma la indicator.

Sa fiu eu exceptia? blink.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 24 Sep 2007, 07:42
Post #358


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




esti smile.gif


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Sep 2007, 07:55
Post #359


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




esti! icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 24 Sep 2007, 11:36
Post #360


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.295
Joined: 24 June 07




Si al meu a aratat bine 25 de ani. De vreo 3 nu mai arata, cu releul reglat corect sta intre rosu de jos si verde, cam pe linie. Cum mi l-a reglat un nea Caisa in service de-mi baga aproape 16V la relanti imi statea exact pe centrul portiunii verzi. Deci momentan esti exceptia. icon_mrgreen.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 24 Sep 2007, 15:50
Post #361


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Promit sa fac un anunt public pe acest topic cand se tampeste si indicatorul meu, daca o sa se intample.
Ultimul samaritean.... smile.gif)


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 24 Sep 2007, 16:32
Post #362


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(bygy007 @ 18 Sep 2007, 23:40)
pana este pe axul alternatorului pe fulie are o decupatura in asa fel icit sa intre si sa tina pana pe ax incearca sa faci un sant cu o pila la fel ca la cealalta acea pana are rolul ca in cazul in care se slabeste piulita sa nu se invitra in gol fulia
*



Mai scuze ca insist dar am dat bani pe saracia aia de fulie de oltcit si nu are decupatura aia care am vazut si eu ca trebuie obligatoriu facuta ca sa pot monta fulia mai mica pe alternatorul de dacie. Intrebare: cum se face si cu ce se face decupatura aia ca nu merge cu pila si nici cu paza de bonfaier ca am incercat . Cine poate sa ma ajute? Daca ma duc pe la vreun service de dacia din asta de cartier fac astia??? Cat o sa imi ia manopera pe decupatura aia??? Cum sa procedez??? Va multumesc.

This post has been edited by ionutctn: 24 Sep 2007, 16:32


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 24 Sep 2007, 17:12
Post #363


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




rapid se face la o freza, daca nu chiar si cu un burghiu dar pe banc, nu cu improvizatii...


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 24 Sep 2007, 21:46
Post #364


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




In mod normal, se face un fel de dorn (recomandat pe strung, dintr-un otel mai ordinar, dar nu chiar asa de moale) care sa intre pe gaura fuliei, un pic fortat. Apoi, se da o gaura exact in linia de imbinare dintre fulie si dorn cu un burghiu de diametru corespunzator. Se scoate dornul si gata canalul de pana, ca despre el era vorba.

Noi facem frecvent aceasta operatie la servici cand adaptam diverse fulii la diverse motoate electrice (chestie de utilaje industriale), asa ca vorbesc din experienta. E calea cea mai buna; desigur, mai sunt si alte variante, dar nu la fel de precise.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 25 Sep 2007, 06:59
Post #365


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(ionutctn @ 24 Sep 2007, 16:32)
Mai scuze ca insist dar am dat bani pe saracia aia de fulie de oltcit si nu are decupatura aia care am vazut si eu ca trebuie obligatoriu facuta ca sa pot monta fulia mai mica pe alternatorul de dacie. Intrebare: cum se face si cu ce se face decupatura aia ca nu merge cu pila si nici cu paza de bonfaier ca am incercat . [...]

Ai incercat cu pila si nu merge?
Eu am folosit pila mica patrata din asa zisele "pile ceasornicar"; in trei minute era canalul gata.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferrari
post 18 Oct 2007, 13:04
Post #366


membru de treaba


Group: Members
Posts: 118
Joined: 29 November 06
From: CLUJ




neplaceri ... ca sa nu zic probleme (chiar mari) cu incarcarea. incarca prea mult si la relanti aprox 14.8 si turat 15.6 si cu consumatori 16.5 turat.
am verificat caderea de tensiune intre masa releu(unde e manunchiul de fire pus pe unul din suruburile de preindere ale releului) si minus baterie si am obtinut o valoare fluctuanta dar sa zicem o medie ar fi 0.06v ... banuiesc ca nu e o problema asa mare caderea asta. am masurat intre plus baterie si plus bobina sau plus releu si ... aici e buba aprox 1.2v cadere. problema e ca nu mai stiu pe unde dreaq sa mai masor si ce sa inlocuiesc (releul e deja inlocuit=electronic), pt ca am un milion de fire.... multe sunt in plus puse din fabrica ....
asa ca va rog sa nu va sfiiti sa imi dati niste idei wink.gif


--------------------
dacia 1310 CL (BK) 1995
all the best and f*ck the rest
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 18 Oct 2007, 16:04
Post #367


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




salut,

releu cu fir de referinta? (ala care se leaga direct la borna + a alternatorului?)

daca da, schimba tresa metalica dintre alternator si masa. cumpara mai bine 2, le montezi in paralel, insa inainte sa le montezi le cositoresti BIIIIINE de tot la capete cu sculele din dotare, prieteni, rude etc, te descurci. NU monta trese noi fara sa le cositoresti pentru ca se vor oxida in interiorul sertizarii, iar rezultatul va fi acelasi cu situatia curenta. evident cureti bine suruburi, piullite de rugina/vopsea sa faca contact bun si strangi cu simt(z), insa nu rupi suruburi.

cauta tot in topicu asta ca am dat solutia sa scapi de caderea de tensiune pe contact.

cu stima,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferrari
post 18 Oct 2007, 16:57
Post #368


membru de treaba


Group: Members
Posts: 118
Joined: 29 November 06
From: CLUJ




releul e modelul fara fir de referinta....


--------------------
dacia 1310 CL (BK) 1995
all the best and f*ck the rest
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 18 Oct 2007, 17:19
Post #369


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




salut,

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=747898

lectura placuta
rba

P.S. am corectat

This post has been edited by rba: 18 Oct 2007, 18:16


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferrari
post 18 Oct 2007, 17:26
Post #370


membru de treaba


Group: Members
Posts: 118
Joined: 29 November 06
From: CLUJ




sorry dar daca dau click pe linkul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=747898
imi deschide prima pagina a forumului sad.gif

LE: daca trebuie sa schimb sau sa adaug inca un cablu de la contact la releu ... unde sa il leg la contact?

This post has been edited by ferrari: 18 Oct 2007, 20:12


--------------------
dacia 1310 CL (BK) 1995
all the best and f*ck the rest
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Oct 2007, 08:03
Post #371


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Bobina releului la schema lui RBA se poate alimenta din acel papuc +releu. Celalalt capat al bobinei releu, la masa.

De la + alternator duci un fir la contactul N[ormal]D[escis] al releului, iesirea din el se transforma in noul +releu.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 19 Oct 2007, 21:17
Post #372


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




ca sa nu deschid alt topic:se da poza urmatoare a motorului masinii din semnatura
cu 1 cred ca am identificat releul de incarcare, mecanic
cu 2 am identificat o cutiuta pe care scrie " conectarea gresita poate distruge releul "
incarcarea masinii este la pamant..baga vreo 15,5V in baterie turata, 14,8 relanti, cu consumatori baga 12 la relanti si 14,5 turata

cum o sa vina airna o sa fie nevoie sa suporte aeroterma si alte elemente auxiliare, cum ar fi farurile
vreau sa cumpar releu electronic si sa il montez, dar ce nu inteleg eu:
ce anume trebuie sa inlocuiesc? doar releul(1) sau si cutiuta aia(2)?
se poate un scurt tutorial? nu scrie nimic nici pe fire....
b6sdir.jpg


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 19 Oct 2007, 21:24
Post #373


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




,,cutia,, 2 este releul de la electroventilatorul pe care nu il mai ai (si asta e rau). Ai si termocontact pe radiator......si releu.....de ce nu treci pe sistemul acesta?

Iarna daca porneste de 3 ori.....deci nu mai consumi energie mecanica suplimentara....

Pentru reglarea tensiunii trebuie schimbat/rejlat ,,cutia,, 1.

Succes!!


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 19 Oct 2007, 21:26
Post #374


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




sa o luam altfel
ce rol avea electroventilatorul? am vazut ca avea un termocontact pe radiator..nu stiam eu unde duceau firele..macar am aflat



--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Oct 2007, 23:41
Post #375


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




1 este releul daca vrei sa stii ce tip este ala mecanic are dedesupt trei rezistente , daca nu are nimc este elecrronic


releul cu fir de refericta il montezi asa firul cu papuc la surubul de + la alternator (unde este o piulita de 6 , se stringe cu cheie de 10 ) iar celaelalte asa cum este la cel vechi

This post has been edited by bygy007: 19 Oct 2007, 23:49

Attached thumbnail(s)
releu.jpg ( Size: 352.61k ) Number of downloads: 6521


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aho
post 19 Oct 2007, 23:50
Post #376


Membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 84
Joined: 8 May 07
From: Baia Mare




QUOTE(rba @ 18 Oct 2007, 18:19)
salut,

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=747898

lectura placuta
rba

P.S. am corectat
*



Interesanta solutie, vreau sa o incerc si eu.
Poti sa indici mai cu precizie firele pe care se leaga releul sau daca nu cer prea mult poti sa postezi o schema?

Multumiri !


--------------------
Dacia/Ford 1310 break CL/Focus Ghia Turnier 1996/2003 - MM __ ___
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 21 Oct 2007, 00:37
Post #377


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 10 April 05




in ciuda faptului ca sunt habarnist la electrica, imi veni o idee. oare as putea trage un fir de pe plus demaror, care sa comande- printr-un releu, scoaterea din circuit a releului de tensiune, astfel incat acesta sa nu functioneze cand dau la cheie, pt.ca franeaza mult motorul?
asta pt.ca am observat ca atunci cand releul nu functioneaza (cred ca l-am ars eu din prostie, da asta-i alta poveste..), masina porneste la sfert, adica muult mai usor decat atunci cand functiona. deci franarea alternatorului este destul de puternica, mai ales ca am bateria slaba.
ce ziceti, ar merge? as vrea sa fac chestia asta, dar vreau si parerea voastra, care va pricepeti.

This post has been edited by C.C.: 21 Oct 2007, 00:43


--------------------
Renault Espace IV 2004 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 21 Oct 2007, 07:49
Post #378


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Turatia de pornire a motorului este asa de mica incat nici nu ,,lucreaza,, ansamblul releu/alternator....


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 21 Oct 2007, 11:14
Post #379


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 10 April 05




din contra, cineva explica intr-un topic ca franarea ar fi maxima, tocmai pt.ca releul incearca sa compenseze curentul luat de demaror.
asta am observat si eu. adica o pornire mult mai usoara fara releu sub tensiune. e?


--------------------
Renault Espace IV 2004 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Oct 2007, 11:51
Post #380


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




nu este maxima dar totusi se frineaza pentru electromotor este insesizabil acest lucru

merge dar trebuie sa pui un releu cu contacte normal inchis


legarea releului la alternator http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=891356

This post has been edited by bygy007: 21 Oct 2007, 11:57


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 10:15
Forum Renault