Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
rba |
![]()
Post
#601
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#602
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pe borna Df tensiunea e variabila, cand bateria are capacitate si nu ai consumatori tensiunea pe borna DF e in jur la 1V iar cand ai consumatori ar trebui sa urce tensiunea pana la 14.4V . La relantii se poate rezolva tensiunea stabila pe baterie si consumatori cu o mica fulie de alternator de la oltcit , nova sau cu un mic invertor care sa mentina tensiunea la releu 14.4V.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
lwiq |
![]()
Post
#603
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 April 08 ![]() |
da? eu credeam ca pe df tre sa scoata in jur de 14... k, mii de multumiri
|
--------------------
dacia
1310
1989
- cs 03 emn
|
|
MECCA |
![]()
Post
#604
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
Mi-am pus un alternator de masina straina si nu am gasit nimic scris pe el si nu stiu cam de cati amp ar fi.Pot sa verific lucrul asta cu un multimetru??Cum??
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#605
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#606
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Sigur va debita peste 30A, iar un multimetru, cel mai de firma iti poate masura max 25A si DOAR pentru 20 secunde, apoi sare protectia. Deci nu ai cum sa masori cu multimetru. Un ampermetru dedicat ar face fata, dar va trebui sa-i calculezi un sunt daca nu e pe domeniul respectiv si sa faci calcule sa-ti dea curentul de iesire. Merge cu sunt si la multimetre, dar eu nu m-as risca.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#607
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu inteleg de ce te intereseaza curentul debitat de acel alternator , cel de dacie e perfect daca e si in parametri de lucru. Daca nu face fata vei observa singur cand aprinzi faza lunga si pornesti aeroterma cum v-a scade tensiunea pe baterie . Daca nu iti v-a scade e perfect si faci calculul curentului cat suge ... baterie , faruri , aeroterma etc.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
autom |
![]()
Post
#608
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
doua multimetre de 20 A puse in paralel?
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#609
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu nu observ de ce va complicati cum am spus mai sus se stie curentul de la fiecare consumator se aduca curenti si rezulta curentul total.Trebuie un singur aparat cu un sunt calibrat pentru a masura curenti foarte mari in jur la 50-70A .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#610
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
voltmetru , pus pe bornele bateriei se masoara tensiunea la 1000 ture si apoi incep sa se cupleze diferiti consumatori daca nu scade atunci e OK daca vrei ampermetru trebuie de cel putin 100A care este destul de greu de procurat , sau un sunt de 60A / 75 mV
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#611
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
bygy007 tu ai specificat ca statorul in stea debiteaza putere mai mare avand sarma mai groasa si nu strapunge diodele . Eu ieri am incercat inainte cu statorul in tirunghi si la relantii 700-800 aveam cu faza lunga impreuna cu cea scurta 14.1V . Iar dupa ce am pus statorul in stea la aceeasi turatie aveam 13.7-13.8V la 700 de ture si imi merge motorul infranat fata de cel in triunghi. Diferenta e ca cel in triunghi are spire mai multe si e bobinat cu srama mai subtire iar cel in stea are sarma groasa si spire mai putine. Primul nu solicita releul implicit motorul al doiilea solicita si motorul si releul. Si amble incercate cu fulie mica!
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Florin_d_1300 |
![]()
Post
#612
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 31 January 07 ![]() |
Cand dau drumurile la faruri, nu merge sa semnalizez. Daca opresc farurile, merge semnalizarea perfect... am pus baterie noua. Trebuie oricum sa-mi schimb blocul de lumini... credeti ca asta va rezolva problema sau e altceva?
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#613
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 1 May 2008, 13:35) bygy007 tu ai specificat ca statorul in stea debiteaza putere mai mare avand sarma mai groasa si nu strapunge diodele . Eu ieri am incercat inainte cu statorul in tirunghi si la relantii 700-800 aveam cu faza lunga impreuna cu cea scurta 14.1V . Iar dupa ce am pus statorul in stea la aceeasi turatie aveam 13.7-13.8V la 700 de ture si imi merge motorul infranat fata de cel in triunghi. Diferenta e ca cel in triunghi are spire mai multe si e bobinat cu srama mai subtire iar cel in stea are sarma groasa si spire mai putine. Primul nu solicita releul implicit motorul al doiilea solicita si motorul si releul. Si amble incercate cu fulie mica! din cite stiu un generator merge infrinat atunci cind debiteaza , de diode am zis in cazul in care o dioda se strapunge exista riscul ca statorul triunghi sa se arda o infasurare , pe undeva am scris ca am numarat spirele celor doua statoare si steaua are cam 2,5 spire mai mult decit triunghiul , ca sa-ti dai seama masori iesirea de la releu cu aceeasi consumatori cuplati la care este tensiunea mai mica pe DF acela lucreaza mai bine This post has been edited by bygy007: 1 May 2008, 15:42 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#614
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Si totussi imi lucreaza mai bine cu triunghiul de 9 ani de zile . Nu trebuie sa numar spirele ci sa le masor rezistenta intradevar la stea are rezistenta pe fiecare infasurare 0.3 ohmi iar la triunghi 0.25 ohmi. In fine azi mi s-a bulit un potentiometru de reglaj tip cu pasul mic . Trebuie sa rebobinez si rototul cel vechi ... oare cate spire o avea ?
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#615
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ca sa masori rezistenta unei bobine trebiue sa desfaci capetele (mai ai 2 bobine inseriate) la triunghi masori intre un capat si centru (unde se intilnesc cele 3 bobine) , la rotor il desfaci si numeri spirele
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#616
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am o intrebare, surubul unde se prinde tresa de masa pe alternator si condensatorul face parte din blocul diodelor? sau mai bine zis pot sa schimb acel surub fara sa schimb blocul de diode? Stiu ca sunt mai multe tipuri de blocuri de diode, eu am tip nou, cred ca asa ii zice, alternator de 50, model 1996...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#617
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(argon @ 3 May 2008, 20:22) am o intrebare, surubul unde se prinde tresa de masa pe alternator si condensatorul face parte din blocul diodelor? sau mai bine zis pot sa schimb acel surub fara sa schimb blocul de diode? Stiu ca sunt mai multe tipuri de blocuri de diode, eu am tip nou, cred ca asa ii zice, alternator de 50, model 1996... sint mai multe tipuri de punti nr 1 nr 2 nr 3 , se pot scoate si inlocui sint niste suruburi mai lungi decit normal ai grija la izolatorul surublui fata de radiatorul diodelor This post has been edited by bygy007: 3 May 2008, 23:00 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#618
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am cu RA 220, cum se demonteaza de pe alternator cat sa schimb surubul? ajunge sa desfac piulitele de pe + si - si iese? sau trebuie sa mai desfac ceva?!
Apropos, cum se masoara aceasta punte? 4 May 2008, 19:29: pe rand nu toti deodata ![]() This post has been edited by argon: 4 May 2008, 19:29 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#619
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
trebuie sa scoti punea de tot din alternator si sa desfaci firele de la stator diodele le masori dupa ce scoti puntea , nu prea este loc fara sa demomtezi puntea de tot (asta este parerea mea) , puntea se masoara ca cea din poza
This post has been edited by bygy007: 4 May 2008, 22:45 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#620
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu vreau sa o masor pe cea de pe masina, vreau doar sa ii schimb surubul, se poate fara sa o demontez de tot? Am alta demontata, donatoare de surub, si pe aia vreau sa o masor sa stiu daca o arunc sau nu.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#621
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
O demontezi de pe alternator puntea si gata , altfle nu ai cum .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
pcostica |
![]()
Post
#622
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
daca ai puntea afara poti sa o masori f.usor:sensul de conductie este de la surubul subtire(M5) spre cele trei contacte unde vin cele trei fire de la infasurari si in continuare de la cele trei contacte la surubul gros(M6),invers nu.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#623
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(argon @ 5 May 2008, 07:27) nu vreau sa o masor pe cea de pe masina, vreau doar sa ii schimb surubul, se poate fara sa o demontez de tot? Am alta demontata, donatoare de surub, si pe aia vreau sa o masor sa stiu daca o arunc sau nu. incearca dar nu cred ca o sa reusesti , despre poza asta era vorba , cele 2 radiatoare din poza sint cele 2 de la tine (in cazul tau RA-URI) pe care sint diodele (cu scris rosu si negru) , poate te ajuta acest post This post has been edited by bygy007: 5 May 2008, 22:58 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#624
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
La acesta punte se leaga stator stea de obicei si cred ca asigura un curent de maxim 30A.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#625
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
postul 617; mai e un tip, o combinatie a celor doua radiatoare de la tipul 2, puse "fata-n-fata" cu acele RA220.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#626
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
da, de ala am. O sa pun poza reala, ca ala e desen.
6 May 2008, 17:43: .. This post has been edited by argon: 6 May 2008, 17:43 Attached thumbnail(s) IMG_4520.jpg ( Size: 94.75k ) Number of downloads: 437 IMG_4521.jpg ( Size: 110.1k ) Number of downloads: 474 IMG_4522.jpg ( Size: 107.25k ) Number of downloads: 459 IMG_4523.jpg ( Size: 105.25k ) Number of downloads: 456 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
autom |
![]()
Post
#627
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(argon @ 5 May 2008, 06:27) vreau doar sa ii schimb surubul, se poate fara sa o demontez de tot? Eu nu am reusit sa fac asta ( sa schimb surubul fara sa demontez puntea) . Se descositoresc cu un letcon. Daca nu le desfaci risti sa rupi firele sau izolatia. De ce vrei sa schimbi surubul? Daca s-a stricat filetul si nu mai poti strange tresa, nu e nimic. O poti ,,agata,, de alt surub de pe alternator. Important e sa fie prima piulita stransa bine. |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#628
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Schimba puntea te costa 35 de lei si o gasesti la magazinele din pantelimon cu diode R225 . La mine ca rezultat la 850 de ture la relantii imi stau farurile aprinse si am tensiunea pe baterie si pe ele 14.3V . Si asta datorita releului facut de mine .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
autom |
![]()
Post
#629
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
1.Argon nu e din Bucuresti
2. De ce sa schimbe puntea daca e buna? Eventual sa monteze un releu cu fir de referinta. |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#630
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Si sa haleasca si ala 2mA cu acel releu. Eu am schimbat un surub de genul frumos am gasit un prezon la fel de lung cu filet am dat cu pila intr-un cap si pe o piulita de 8mm dupa aceea le-am cositorit si gata.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 01:01 |