DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 21 22 23 24 25 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

argon
post 10 May 2008, 21:40
Post #661


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(djasu82 @ 10 May 2008, 20:37)
Toata instalatia daciei haleste 50A ? Din cate stiu alternatorul de 32A e asemanator cu cel de 50A doar puntea difera si fazarea in stea sau triunghi.
*




Nu e vorba de asta, aia e puterea maxima, si cum nu ti motorul tot timpul la peste 3500 rpm sa ai acea putere nu conteaza prea tare cat haleste instalatia Daciei.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 11 May 2008, 08:30
Post #662


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Multumesc si pentru sfaturi si pentru suturi. Nu m-am dat a-tot-stiutor si nici nu pretind asta. Voisem doar informatii despre releu si am primit. Multumesc. Faza cu legarea in stea sau triunghi din nou o cunosc de la motoarele trifazate de mare putere care pornesc mai intai intr-un regim usor apoi intra, temporizat, in regimul de lucru. Nu m-ar mira ca si la alternatoare, ca tot trifazate sunt, sa fie un castig de putere electrica debitata daca se fac alte conexiuni la bobine.
Nu sunt eu expert, dar mai stiu si eu cate ceva. Fulia mica de la alternatorul de Oltcit stiu din practica ca ajuta la tinerea la relanti a unei tensiuni mai bune pentru consumatori.
Alternator de Oltcit am primit vreo 3 bucati, toate cu cate un defect diferit, din care sa injgheb unul bun, daca s-ar putea. Releul nu l-am desfacut niciodata la Oltcit ca sa stiu diferenta fata de cel de Dacia, pur si simplu pentru ca nu am avut niciodata Oltcit. Si nici curios nu am fost pana sa am aceste "piese".

Ei, uite d-aia intreb, dle autom, ca sa mai aflu cate ceva ce mi-a scapat sau chiar nu am stiut pana acum. Va multumesc atat pentru informatii, cat si pentru deranjul de a va enerva pe persoana mea.

P.S.: Mie nu mi-a aratat nimeni ce si cum, am invatat totul singur; sunt un autodidact fara voie. Cei care ma cunosc stiu ce vorbaesc. O zi buna.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 11 May 2008, 08:47
Post #663


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




up.gif up.gif worship.gif worship.gif worship.gif fleur.gif fleur.gif si eu imi cer scuze!


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 11 May 2008, 11:26
Post #664


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




diferenta intre cel de olcit si dacie este la releu care este de alt tip (se autoalimenteaza ,are 3 diode in plus o schema interna ar arata asaschema_alternator.jpg ( Size: 48.9k ) Number of downloads: 1402
iar cel de dacie este separat bobina rotorului iese afara) se pot modifica si adapta la dacie scotind cele 3 diode care sint in plus iar periile una se leaga la masa iar cealalta la DF de la un releu de dacie schema_alternator_1.jpg ( Size: 39.08k ) Number of downloads: 1489


This post has been edited by bygy007: 11 May 2008, 11:42


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 May 2008, 18:08
Post #665


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




se da urmatoarea situatie...pe racoare incarcarea e ok, peste 14 v in toate situatiile, dar cand e cald afara, si se incalzeset si motorul, incarcarea devine 13,3-13,5 , suspectez releul, problema e ca am releu cu 3 fire, DF, A+ si +B , iar in magazin nu exista asa ceva, toti mi-au zis ca nu au auzit de asa ceva, si au doar cu 2 fire, DF si inca unul.


Cum fac si eu sa schimb releul in aceasta situatie? blink.gif



deci d'asta cred ca am eu, asadar, cum fac sa-mi montez un releu normal?

Attached thumbnail(s)
relegdg.jpg ( Size: 422.57k ) Number of downloads: 1557


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 May 2008, 18:17
Post #666


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Il desfaci si treci sa-l repari oare ai tensiune de 13.5v cu faza lunga consumatori ...?


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 May 2008, 18:18
Post #667


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu repar nimic, intrebarea era cum fac sa pun releu normal, ce fac cu firul ce ramane in aer?! l

PS: tensiunea e 13,5 fara consumatori si 13,2 cu faza scurta. Diodele masurate, sunt OK.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 May 2008, 18:22
Post #668


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




ti s-a spus dar devi capos si tu . Deci cumperi un releu bun cu fir de referinta releu de 250 de mii. Ai borna df o legi la excitatie borna A+ se leaga la bobina de inductie (+) sau de la contact iar firul de referinta se leaga la borna plus a alternatorului consumul v-a fi de 2 mA. Ce vrei mai mult...


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 May 2008, 18:27
Post #669


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




tu nu intelegi romaneste ca nu gasesc releu cu fir de referinta niciunde? vreau sa pun releu normal, fara fir de referinta si intreb cum! Crezi ca nu stiam si singur sa scot releul vechi si sa-l pun pe cel nou? asta daca era la fel..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scania
post 27 May 2008, 18:27
Post #670


SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP


Group: Members
Posts: 261
Joined: 5 January 08
From: Curtea de Arges




se da urmatoarea situatie...pe racoare incarcarea e ok, peste 14 v in toate situatiile, dar cand e cald afara, si se incalzeset si motorul, incarcarea devine 13,3-13,5 , suspectez releul, problema e ca am releu cu 3 fire, DF, A+ si +B , iar in magazin nu exista asa ceva, toti mi-au zis ca nu au auzit de asa ceva, si au doar cu 2 fire, DF si inca unul.




eu zice asa df =excitatie, +b plus dupa contact firul actual care vine acum la releu si a+ plusul de la alternator, masa o face prin carcasa lui:)


--------------------
EX. Dacia nova GT 1998 - AG08UNN
In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 May 2008, 18:29
Post #671


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




corect, dar noul releu are masa(platoul unde se prinde), DF si inca o borna, la care ce leg??

EDIT: avea la un singur magazin releu cu 3 fire, dar doar o bucata si no name, in rest , un releu de uzina, in punga sigilata, cu holograma e 17 ron, dar nu are asa zisul fir de referinta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 May 2008, 18:40
Post #672


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Platoul la carcasa normal (-) borna aceea la contactul care vine de la cheie (intrerupator)+12V iar borna Df la excitatie iar firul de referinta se prinde pe plusul de la alternator. De obicei acest fir de referinta se lega la un grup de 3 diode separat de punte pentru mentinerea mai buna a stabilitati .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 May 2008, 18:43
Post #673


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




noa vezi ca nu era greu, asa banuiam si eu, totusi..sa incerc sa mai caut releu electronic cu fir referinta, sau sa iau electronic simplu, ce se gaseste peste tot? care ar fi diferentele si avantajele?

M-am uitat la vreo 3 Dacii mai noi, pe injectie si toate aveau releu simplu, fara referinta, din fabrica...deci care e mai bun?

EDIT: uff ce iti este si cu lenea asta, am cautat si am gasit ceea ce ma interesa..adica releul cu fir de referinta sunteaza contactul, adica nu mai conteaza daca ai cadere de tensiune pe el...o sa mai caut si la restul magazinelor din oras poate gasesc unul.

This post has been edited by argon: 27 May 2008, 19:49


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 May 2008, 21:33
Post #674


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Si la un releul simplu il poti transforma cu fir de referinta delimitat intre partea de comanda si partea de stabilizare.

This post has been edited by djasu82: 27 May 2008, 21:34


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 May 2008, 22:26
Post #675


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




de obicei releele trebuie sa aibe o compensare cu temperatura (sa furnizeze aceeasi tensiune de referinta la temperaturi diferite) daca ai cunostinte de electronica (sau prieteni care se ocupa cu asta) poti face releul postat de mine in sectiunea scheme electronice releu care nu am avut probleme pina acum cu aceste lucruri fiind foarte stabil mergind la mine pe masina de 8 ani

cam asa se leaga un releu indiferent de tipul lui , elecreonic sau mecanic

This post has been edited by bygy007: 27 May 2008, 22:37


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 May 2008, 06:32
Post #676


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




asa se leaga cel cu fir de referinta, celalalt simplu nu mai are legatura directa la plus, asa am inteles.

Deci , date concrete despre incarcare, pe racoare, la ralanti, fara faruri 14,2 , cu faruri 14,09, pe caldura, cu motorul tot cald , fara consumatori 13,5, cu faza scurta 13,3. Vreau sa fiu sigur care e cauza si daca e normal.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 28 May 2008, 06:58
Post #677


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




O problema asemanatoare am si eu ,recent m-a lasat releul mecanic ,incarca aiurea cand 14.2 ,cand 14.8 in ralanti , turata si fara consumatori 15.6 imens wacko.gif

L-am schimbat cu un releu electronic cu fir de referinta ,12 lei , si ce ii ciudat la el este ca la temperaturi ridicate afara si cu motorul cald incarca maxim 14.4 iar dimineata ,mai pe racoare cu motorul cald 14.25
Masuratorile s-au facut in ralanti si turata fara consumatori , o fi ceva normal ??


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 May 2008, 07:01
Post #678


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Asa sunt ele, incarca functie de temperatura, cred ca mi s-a bulit pastila aia termica, ca nu ar trebui sa scada sub 13,8...desi la tine ar trebui sa fie invers..sa incarce mai putin la cald, pentru a proteja bateria.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 28 May 2008, 07:57
Post #679


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 28 May 2008, 07:01)
Asa sunt ele, incarca functie de temperatura, cred ca mi s-a bulit pastila aia termica, ca nu ar trebui sa scada sub 13,8...desi la tine ar trebui sa fie invers..sa incarce mai putin la cald, pentru a  proteja bateria.
*




Pt. siguranta mea si a bateriei mele , o sa imi iau un releu de rezerva , nu se stie niciodata cand o sa ai nevoie , mai bine sa fiu pregatit laugh.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 May 2008, 10:32
Post #680


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Am luat un releu original, agreeat de uzina cica, d'asta am pe masian din fabrica oricum, de IPEE , 30 ron. Cel mai scump de pe piata..are si fir de referinta..

623370c522ef44c1e69da58fp7.jpg


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 28 May 2008, 12:04
Post #681


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




La fel am si eu. Sunt multumit cum lucreaza.


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 28 May 2008, 12:16
Post #682


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Ceva detalii legate de incarcare cu si fara consumatori... ceva tensiuni...?


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 May 2008, 12:37
Post #683


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




da.. sad.gif

l-am pus, si valorile sunt urmatoarele: ralanti fara consumatori 13,65, ralanti cu consumatori 13,6, turat oricat nu sare de 13,7...nu cred ca e normal...ce sa mai verific ? Caderea de tensiune pe baterie e in limite, adica 0,08V, caderea pe contact 0,2V, bloc diode scos, masurat, toate sunt bune, rezistenta in rotor 4,5 , perii bune, ce naiba are? wacko.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 28 May 2008, 12:44
Post #684


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




Aproximativ la fel si la mine, cu exceptia faptului ca, daca turez motorul baga 14,3.


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 28 May 2008, 12:53
Post #685


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Argon, ai verificat si conexiunile catre masa? Sunt bine facute si neoxidate? Eu la tresa de masa (firul ce merge la caroserie) pierdeam curent ca nu facea bine contact, iar borna de plus a bateriei avea ceva oxizi mici sub ea. In mod normal, la o simpla aruncare de privire, nu se observa nimic, dar cand dat-o jos, asa, de rutina, am vazut ca nu era asa cum m-as fi asteptat sa fie. Apoi, totul a revenit la normal.
Incearca si tu sa verifici contactele sa nu fie oxidate sau cu imperfectiuni de contact. Zic si eu... tu stii ce a mai ramas de facut. Spor...


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 May 2008, 12:58
Post #686


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




daca nu face bine contact sau e oxidat tensiunea creste, am avut si 14,8 in trecut, curatat masele, pus inapoi si a fost OK. La mine totul e verificat, inclusiv bornele bateriei.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 May 2008, 13:03
Post #687


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@argon:

sa fie oare "a feature, not a bug"? Daca citesc in pliantul postat de tine, zice ceva de "reglarea automata a tensiunii cu temperatura" si-mi pot imagina foarte bine ca releul ala se incalzeste substantial in mers (de la aerul care a trecut prin radiator).


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 28 May 2008, 13:05
Post #688


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 28 May 2008, 06:32)
.

Deci , date concrete despre incarcare, pe racoare, la ralanti, fara faruri 14,2 , cu faruri 14,09, pe caldura, cu motorul tot cald , fara consumatori 13,5, cu faza scurta 13,3.   Vreau sa fiu sigur care e cauza si daca e normal.
*




QUOTE(argon @ 28 May 2008, 12:37)
l-am pus, si valorile sunt urmatoarele:   ralanti fara consumatori 13,65, ralanti cu consumatori 13,6, turat oricat nu sare de 13,7...nu cred ca e normal...ce sa mai verific ?  
*



Din ce ai scris pana acum reiese ca vechiul regulator de tensiune incarca mai bine decat cel cumparat .

Schimba-l, te duci la magazin si iei altul ,ori aceiasi marca ,ori o marca diferita si il montezi in fata magazinului ,
Cel putin eu asa am facut si nu au avut nimic de obiectat !

This post has been edited by Minel: 28 May 2008, 13:06


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 May 2008, 13:54
Post #689


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




cu releu fara fir de referinta, 14,4-maxim 14,6 turat...acum e prea mult wacko.gif

28 May 2008, 17:12:
avand in veredere ca pe releul fara referinta , mai exact pe borna scrie +B(si nu A) , iar pe alternator in dreptul bornei de + scrie tot +B , de ce l-as lega pe contact? ce are daca il leg direct la alternator, la borna +???

This post has been edited by argon: 28 May 2008, 16:12


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 May 2008, 16:26
Post #690


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in primul rind incearca cu un alt aparat de masura apoi borna + se leaga la bobina de inductie, la contact teferinta la iesire + a alternatorului , mai incearca sa pui referinta la + releului623370c522ef44c1e69da58fp7.jpg ( Size: 43.48k ) Number of downloads: 1441
si vezi daca creste tensiunea , eu suspectez o legatura proasta chiar si pe la cablul de la - bateriei sau papuci incinsi ( unde intra cablul in papuc)

This post has been edited by bygy007: 28 May 2008, 16:28


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 21 22 23 24 25 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 19:56
Forum Renault