Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#691
|
||
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|||
n3m0 |
![]()
Post
#692
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
|
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#693
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
bygy007, dar cu releul fara referinta de ce am 14,4-14,6 , cu aceleasi mase si legaturi ale masinii? doar releul schimbat...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#694
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Fiindca ai alta stabilizare la acel releu fara referinta . Poti verifica tensiunea care vine de la contact cu cat se alimenteaza releul fara referina si cu farurile aprinse . Daca tensiunea de alimentare a releului e mai mica decat tensiunea citita pe baterie cad ai faza scurata sau lunga aprinsa ai cadere de tensiune pe contact. Ma mir ca la releul fir de referinta ar trebui sa ai stabil 14.1V la 800 de ture cu faza scurta.
28 May 2008, 19:16: La regulatorul cu referinta se poate modifica usor stabilizarea tensiuni cu un semireglabil de 10k. Stiu ca are doua rezistente una de 2k2 si alta 3k2 si sunt de 1W putere tip smd. Ce nu imi place la acest regulator are caderea mare de tensiune pe tranzistorul final care comanda rotorul cam de 2V intre colector si emitor cand tranzistorul e saturat. S-ar inlocui cu un tranzistor mos la care caderea de tensiunea v-a fi 0.1V cea ce ar face ca pe rotor sa avem cam 13.8-14.1V stabil implicit pe baterie cu cansumatori tensiunea s-ar mentine intre 13.8-14V in functie de reglajele stabilizatorului. This post has been edited by djasu82: 28 May 2008, 18:16 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#695
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 28 May 2008, 17:43) [...]colectorul ala care se invarte intre carbuni.Se gaseste de ala separat? Din pacate NU. S-au gasit pina acum 3-4 ani. Acum numai rotor complet. Daca ai cu ce si te pricepi, cauti un rotor ars cu colectorul bun si-l schimbi, daca nu, un rotor bun SH si schimbi rotorul. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#696
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca santurile nu sint foarte mari (1-2 mm ) se poate strunji
@argon cum spuneam eu suspectez o cadere de tensiune pe undeva chiar intre +alternatorului si alimentarea releului si din ce am citit este posibil ca legatura slaba in timp se incalzeste sa creasca reistenta de contact si atunci sa apara tensiunea mai mica , mai poti face urmatorul lucru cu releul fara fir legi un fir pe borna + a releului si +alternatorului (iesire spre baterie si vezi ce zice aparatul de masura) This post has been edited by bygy007: 29 May 2008, 15:50 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#697
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am nevoie de un sfat, pentru ca nu doresc sa fierb bateria, Am cateva relee de incarcare, cu urmatoarele valori, alternatorul e perfect, caderi de tensiune nu sunt mai mari de 0,1 V intre contact/baterie/bobina:
*releu electronic Malvina fara fir referinta- 14,7V *releu electronic Malvina cu fir de referinta- 14,6V(initial la montare incarca 14,4, dar pe caldura baga 14,6) *releu electronic IPEE original al masinii-14,1 V(problema la asta este ca la pornirea consumatorilor scade spre 13, cu restul din lista raman valorile apropiate) *releu electronic IPEE nou- 14V la rece si 13,6 pe caldura. care din ele sa-l pun, ca m-am saturat sa cumpar aiurea relee care mai decare mai proaste. Mecanic iese din discutie, deci nu vreau recomandari. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#698
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca nu vrei recomandari, la ce mai intrebi? Sfatul meu e sa pui mana pe o schema electronica de aici de pe forum si sa-ti faci unul bun, cu tensiune reglabila in anumite plaje. Dupa mine, e cea mai sfanta solutie. Eu asa folosesc si tin sa mentionez ca am becuri halogene de 90/100W in faruri si nu imi scade stralucirea la 800 rpm, cat e setat la mine relanti-ul.
Si eu am renuntat la cel mecanic de ceva vreme multa. Spor. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#699
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
intreb sa aflu pe care dintre cele mentionate l-ati monta voi, totusi ce depaseste 14,4 mi se pare periculos mai ales pe canicula. Nu vreau recomandari de a monta unul mecanic, la aia ma refeream.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Florin_d_1300 |
![]()
Post
#700
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 31 January 07 ![]() |
Am baterie din aprilie, Varta. Am mers azi 140km cu masina, si cand am deschis capota, dupa ce am terminat drumul, am observat ca bateria fierbea si era si foarte calda. Ce e de facut? Sper ca nu am stricat bateria ca
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
Siconi |
![]()
Post
#701
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
De stricat nu o strici asa usor, dar daca nu rezolvi problema, sigur ii scurtezi viata si tot tu plangi. Schimba releul de incarcare. Dar mai intai citeste pe aici si fa masuratorile de rigoare.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#702
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Argon ultimul releu iar cel mai bun releu e cel realizat de mine tensiunea aproape constanta tensiunea .Plaje de functionare 13.9-14.2V turatia 850-4500 de ture. Apropo daca rezistena rotorului e mai mica de 4,6 ohmi asta e cat incerci sa-l stabilizezi nu reusesti .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
argon |
![]()
Post
#703
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
parca era 5,5...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#704
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
4,6 iar 5,5 dinamic verficat adica se inseriaza un ampermetru cu bobinajul rotorului se pune in paralel un voltmetru se masoara caderea de tensiune si se scoate rezistenta din forumula r=u/i unde r = rezistenta bobinajului u caderea de tensiune pe rotor iar i curentul care strabate rotorul. La rece 4,6 ohmi.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Florin_d_1300 |
![]()
Post
#705
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 31 January 07 ![]() |
"De stricat nu o strici asa usor, dar daca nu rezolvi problema, sigur ii scurtezi viata si tot tu plangi. Schimba releul de incarcare. Dar mai intai citeste pe aici si fa masuratorile de rigoare."
Chestia e ca eu acuma am observat, da cine stie de cat timp e asa ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#706
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
ma tu stii ca alternatorul este de fapt un motor de curent alternativ?
stii ca tu o sa obtii un mare caca folosind metodele tale de verificat rezistenta unui rotor de alternator? Stii ca bobinele au de fapt si o impedanta specifica? Stii ca aia mai si variaza in cazul alternatorului in functie de turatia la care e invartit? argon ce tensiune vrei sa iti dea alternatorul? Vad ca esti vecin cu mine, daca vrei iti pot face un releu care sa tina ce tensiune vrei tu pentru ca sunt destul de simple. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#707
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Argon e trecut deja prin ele are 4 relee deja si cred ca i s-a loat.
Mr_Devil83 ai confectionat tu un releu eletronic care sa ne dovedesti noua ca se preteaza la alternatorul de dacie 36-50A ? nu cred . Dovedeste cum menti tensiunea stabila intre plaja de 13.8 minim si 14.4 v maxim de la 850 de ture la 4500 de ture in functie de temperatura si consumatori ! Eu pot dovedi deja lucreeaza pe masina cu un altranator de 50A acela de dacie. Inca ceva daca nu ai o tensiune stabila care sa atace rotorul la relantii 750-850 de ture chiar si cu fulie mica nu rezolvi nimic. Fapte... This post has been edited by argon: 18 Jun 2008, 07:19 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
argon |
![]()
Post
#708
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 17 Jun 2008, 22:32) argon ce tensiune vrei sa iti dea alternatorul? Vad ca esti vecin cu mine, daca vrei iti pot face un releu care sa tina ce tensiune vrei tu pentru ca sunt destul de simple. intre 14 si 14,4 , cat e normal. Mie imi da cat am zis aici: QUOTE(argon @ 17 Jun 2008, 19:20) *releu electronic Malvina fara fir referinta- 14,7V *releu electronic Malvina cu fir de referinta- 14,6V(initial la montare incarca 14,4, dar pe caldura baga 14,6) *releu electronic IPEE original al masinii-14,1 V(problema la asta este ca la pornirea consumatorilor scade spre 13, cu restul din lista raman valorile apropiate) *releu electronic IPEE nou- 14V la rece si 13,6 pe caldura. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#709
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
La unele relee se foloseste o un termorezistor pentru a compensa temperatura ambianta parca a pus Diacon Liviu si bugy...
O schema cu releu eletronic care e realizata de mine si montat pe masina e acesta releulcuinvertor1is5.th.jpg. Din cauza acelor fluctuati de tensiune am recurs la asa ceva pare un pic mai mare dar da rezultate. This post has been edited by djasu82: 18 Jun 2008, 07:28 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
argon |
![]()
Post
#710
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
amandoua de IPEE au termorezistor d'ala, pentru a nu fierbe bateria pe canicula.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
autom |
![]()
Post
#711
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
argon |
![]()
Post
#712
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Spre ala oscilam si eu, dar nu e cam putin 13,6? acul din bord sta aproape de zona hasurata din stanga...
am cumparat un releu cu fir de referinta distribuit(nu produs) de.. Conex Iasi, electronic, 12 ron, sigilat, l-am montat si acum voltmetru sta la 14,3, ralanti, turat, faruri stinse, sau aprinse, de asemenea acul din bord sta lipit pe mijloc, asa ca sunt foarte multumit. This post has been edited by argon: 18 Jun 2008, 15:36 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#713
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca vrei un releu bun este o schema pusa de mine cu tot cu cablaj fuctioneaza bine de 8 ani la mine pe masina schema si cablajul sint pe aici
This post has been edited by bygy007: 18 Jun 2008, 19:06 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Florin_d_1300 |
![]()
Post
#714
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 31 January 07 ![]() |
Am luat azi releu de incarcare. M-a costat 23 de lei. Ce parere aveti? ma tine?
|
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#715
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Acum chiar pe bune voi pune un mic filmulet cu datele preloate de la releul realizat de mine . Si tot i-am promis lu bygy007 sa-i incerc schema .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#716
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
releul lui bygy007 mi se pare cel mai simplu de facut si probabil cel mai stabil, a723 scoate tensiunea de referinta compensata termic, problema este ca nu stiu unde se mai gaseste.
djasu82 ma uit la schema ta si dau decretul: DA e proasta, de fapt e exact acelasi rahat ca si un releu de incarcare obijnuit de ala de 15 lei. Stii de ce? 1. Nu ai o tensiune de referinta compensata termic, de fapt la tine stabilizarea tensiunii se face printr-o dioda zenner, exact ca la releele de incarcare care le gasesti in comert. 2. Ai facut tampenia sa montezi un potentiometru ca sa reglezi tensiunea in loc sa fi calculat 2 rezistente. Singura chestie originala, (ma rog, cat de originala o fi e step up converterul ala cu 34063, care e inutil acolo pentru ca oricum aplicand vreo 7v pe excitatia alternatorului tu o sa scoti vreo 16 17v pe baterie. Deci eu unul nu ii vad sensul in afara de a mai face o chestie care se poate arde si sa mai consum aiurea niste benzina ca sa alimentez un tranzistor pe un radiator care se incalzeste de pomana. bygy07 a facut un montaj simplu, fara complicatii inutile, foloseste ca referinta o tensiune stabilizata si compensata termic (parca 723-ul are eroare de 0,001v la o diferenta de 50 de grade, nu mai stiu pentru ca am renuntat la a-l mai cauta de cand nu se mai fabrica). Si da, a facut un amplificator de eroare cu un operational care bate oricand 2 tranzistori si tocmai multumita operationalului ala sunt convins ca are variatii foarte mici a tensiunii debitate de alternator indiferent ca e la relantii sau ca ii sar pistoanele afara din motor la 5000 de ture. Pe scurt ce ai facut tu acolo e o complicatie pentru un lucru banal. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#717
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Sti ceva chiar te rog pe tine si pe alti sa puna filme .... cu cea ce se vorbeste fiindca pe tine de gura nimeni nu te intrece si mai ales la jigniri. Tu crezi ca acea compensare termica face ceva ? iti spun eu ca nu fiindca tranzistori sunt prea prosti mai ales tranzistori bipolari. Mereu apare unu si arunca o bomba aiurea si uite asa dezinformeaza lumea . Ai incercat schema realizata de mine ? nu cred .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#718
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
nu prea ma pricep la electronica in special la citit schemele acestea
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
neajiji |
![]()
Post
#719
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Am posibilitatea sa-mi montez un releu electronic, sa incerc sau sa raman la cel mecanic care merge totusi bine?
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
argon |
![]()
Post
#720
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
progresul nu a omorat pe nimeni.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 20:07 |