DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 22 23 24 25 26 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

Tiberiu-Andrei
post 28 May 2008, 17:43
Post #691


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Vin si eu cu o mare intrebare intrebatoare la voi.....am schimbat azi rulmentii din alternator,carbunii,schimbat o dioda,curatat,etc dar imi e bulit colectorul ala care se invarte intre carbuni.Se gaseste de ala separat? huh.gif


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 28 May 2008, 17:49
Post #692


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 28 May 2008, 18:43)
Vin si eu cu o mare intrebare intrebatoare la voi.....am schimbat azi rulmentii din alternator,carbunii,schimbat o dioda,curatat,etc dar imi e bulit colectorul ala care se invarte intre carbuni.Se gaseste de ala separat? huh.gif
*



Da, se gaseste. Se numeste rotor .


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 May 2008, 17:52
Post #693


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




bygy007, dar cu releul fara referinta de ce am 14,4-14,6 , cu aceleasi mase si legaturi ale masinii? doar releul schimbat...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 May 2008, 18:07
Post #694


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Fiindca ai alta stabilizare la acel releu fara referinta . Poti verifica tensiunea care vine de la contact cu cat se alimenteaza releul fara referina si cu farurile aprinse . Daca tensiunea de alimentare a releului e mai mica decat tensiunea citita pe baterie cad ai faza scurata sau lunga aprinsa ai cadere de tensiune pe contact. Ma mir ca la releul fir de referinta ar trebui sa ai stabil 14.1V la 800 de ture cu faza scurta.

28 May 2008, 19:16:
La regulatorul cu referinta se poate modifica usor stabilizarea tensiuni cu un semireglabil de 10k. Stiu ca are doua rezistente una de 2k2 si alta 3k2 si sunt de 1W putere tip smd. Ce nu imi place la acest regulator are caderea mare de tensiune pe tranzistorul final care comanda rotorul cam de 2V intre colector si emitor cand tranzistorul e saturat. S-ar inlocui cu un tranzistor mos la care caderea de tensiunea v-a fi 0.1V cea ce ar face ca pe rotor sa avem cam 13.8-14.1V stabil implicit pe baterie cu cansumatori tensiunea s-ar mentine intre 13.8-14V in functie de reglajele stabilizatorului.

This post has been edited by djasu82: 28 May 2008, 18:16


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 May 2008, 08:38
Post #695


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 28 May 2008, 17:43)
[...]colectorul ala care se invarte intre carbuni.Se gaseste de ala separat?

Din pacate NU. S-au gasit pina acum 3-4 ani. Acum numai rotor complet. Daca ai cu ce si te pricepi, cauti un rotor ars cu colectorul bun si-l schimbi, daca nu, un rotor bun SH si schimbi rotorul.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 29 May 2008, 15:41
Post #696


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca santurile nu sint foarte mari (1-2 mm ) se poate strunji
@argon cum spuneam eu suspectez o cadere de tensiune pe undeva chiar intre +alternatorului si alimentarea releului si din ce am citit este posibil ca legatura slaba in timp se incalzeste sa creasca reistenta de contact si atunci sa apara tensiunea mai mica , mai poti face urmatorul lucru cu releul fara fir legi un fir pe borna + a releului si +alternatorului (iesire spre baterie si vezi ce zice aparatul de masura)

This post has been edited by bygy007: 29 May 2008, 15:50


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Jun 2008, 18:20
Post #697


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




am nevoie de un sfat, pentru ca nu doresc sa fierb bateria, Am cateva relee de incarcare, cu urmatoarele valori, alternatorul e perfect, caderi de tensiune nu sunt mai mari de 0,1 V intre contact/baterie/bobina:

*releu electronic Malvina fara fir referinta- 14,7V

*releu electronic Malvina cu fir de referinta- 14,6V(initial la montare incarca 14,4, dar pe caldura baga 14,6)

*releu electronic IPEE original al masinii-14,1 V(problema la asta este ca la pornirea consumatorilor scade spre 13, cu restul din lista raman valorile apropiate)

*releu electronic IPEE nou- 14V la rece si 13,6 pe caldura.


care din ele sa-l pun, ca m-am saturat sa cumpar aiurea relee care mai decare mai proaste. Mecanic iese din discutie, deci nu vreau recomandari.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 17 Jun 2008, 19:12
Post #698


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Daca nu vrei recomandari, la ce mai intrebi? Sfatul meu e sa pui mana pe o schema electronica de aici de pe forum si sa-ti faci unul bun, cu tensiune reglabila in anumite plaje. Dupa mine, e cea mai sfanta solutie. Eu asa folosesc si tin sa mentionez ca am becuri halogene de 90/100W in faruri si nu imi scade stralucirea la 800 rpm, cat e setat la mine relanti-ul.

Si eu am renuntat la cel mecanic de ceva vreme multa. Spor.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Jun 2008, 20:01
Post #699


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




intreb sa aflu pe care dintre cele mentionate l-ati monta voi, totusi ce depaseste 14,4 mi se pare periculos mai ales pe canicula. Nu vreau recomandari de a monta unul mecanic, la aia ma refeream.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florin_d_1300
post 17 Jun 2008, 20:15
Post #700


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 31 January 07




Am baterie din aprilie, Varta. Am mers azi 140km cu masina, si cand am deschis capota, dupa ce am terminat drumul, am observat ca bateria fierbea si era si foarte calda. Ce e de facut? Sper ca nu am stricat bateria ca sad.gif sad.gif sad.gif .


--------------------
Dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 17 Jun 2008, 20:18
Post #701


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




De stricat nu o strici asa usor, dar daca nu rezolvi problema, sigur ii scurtezi viata si tot tu plangi. Schimba releul de incarcare. Dar mai intai citeste pe aici si fa masuratorile de rigoare.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Jun 2008, 20:23
Post #702


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Argon ultimul releu iar cel mai bun releu e cel realizat de mine tensiunea aproape constanta tensiunea .Plaje de functionare 13.9-14.2V turatia 850-4500 de ture. Apropo daca rezistena rotorului e mai mica de 4,6 ohmi asta e cat incerci sa-l stabilizezi nu reusesti .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Jun 2008, 20:24
Post #703


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




parca era 5,5...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Jun 2008, 20:29
Post #704


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




4,6 iar 5,5 dinamic verficat adica se inseriaza un ampermetru cu bobinajul rotorului se pune in paralel un voltmetru se masoara caderea de tensiune si se scoate rezistenta din forumula r=u/i unde r = rezistenta bobinajului u caderea de tensiune pe rotor iar i curentul care strabate rotorul. La rece 4,6 ohmi.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florin_d_1300
post 17 Jun 2008, 21:09
Post #705


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 31 January 07




"De stricat nu o strici asa usor, dar daca nu rezolvi problema, sigur ii scurtezi viata si tot tu plangi. Schimba releul de incarcare. Dar mai intai citeste pe aici si fa masuratorile de rigoare."
Chestia e ca eu acuma am observat, da cine stie de cat timp e asa blink.gif wacko.gif wacko.gif


--------------------
Dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 17 Jun 2008, 21:32
Post #706


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




ma tu stii ca alternatorul este de fapt un motor de curent alternativ?
stii ca tu o sa obtii un mare caca folosind metodele tale de verificat rezistenta unui rotor de alternator? Stii ca bobinele au de fapt si o impedanta specifica? Stii ca aia mai si variaza in cazul alternatorului in functie de turatia la care e invartit?


argon ce tensiune vrei sa iti dea alternatorul? Vad ca esti vecin cu mine, daca vrei iti pot face un releu care sa tina ce tensiune vrei tu pentru ca sunt destul de simple.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Jun 2008, 22:25
Post #707


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Argon e trecut deja prin ele are 4 relee deja si cred ca i s-a loat.
Mr_Devil83 ai confectionat tu un releu eletronic care sa ne dovedesti noua ca se preteaza la alternatorul de dacie 36-50A ? nu cred . Dovedeste cum menti tensiunea stabila intre plaja de 13.8 minim si 14.4 v maxim de la 850 de ture la 4500 de ture in functie de temperatura si consumatori ! Eu pot dovedi deja lucreeaza pe masina cu un altranator de 50A acela de dacie. Inca ceva daca nu ai o tensiune stabila care sa atace rotorul la relantii 750-850 de ture chiar si cu fulie mica nu rezolvi nimic. Fapte...

This post has been edited by argon: 18 Jun 2008, 07:19


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jun 2008, 07:17
Post #708


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Mr_Devil83 @ 17 Jun 2008, 22:32)
argon ce tensiune vrei sa iti dea alternatorul? Vad ca esti vecin cu mine, daca vrei iti pot face un releu care sa tina ce tensiune vrei tu pentru ca sunt destul de simple.
*




intre 14 si 14,4 , cat e normal. Mie imi da cat am zis aici:

QUOTE(argon @ 17 Jun 2008, 19:20)


*releu electronic Malvina fara fir referinta- 14,7V

*releu electronic Malvina cu fir de referinta- 14,6V(initial la montare incarca 14,4, dar pe caldura baga 14,6)

*releu electronic IPEE original al masinii-14,1 V(problema la asta este ca la pornirea consumatorilor scade spre 13, cu restul din lista raman valorile apropiate)

*releu electronic IPEE nou- 14V la rece si 13,6 pe caldura.

*




--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Jun 2008, 07:22
Post #709


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




La unele relee se foloseste o un termorezistor pentru a compensa temperatura ambianta parca a pus Diacon Liviu si bugy...
O schema cu releu eletronic care e realizata de mine si montat pe masina e acesta
releulcuinvertor1is5.th.jpg. Din cauza acelor fluctuati de tensiune am recurs la asa ceva pare un pic mai mare dar da rezultate.

This post has been edited by djasu82: 18 Jun 2008, 07:28


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jun 2008, 07:32
Post #710


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




amandoua de IPEE au termorezistor d'ala, pentru a nu fierbe bateria pe canicula.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 18 Jun 2008, 11:03
Post #711


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(argon @ 17 Jun 2008, 18:20)
care din ele sa-l pun, ca m-am saturat sa cumpar aiurea relee care mai decare mai proaste. Mecanic iese din discutie, deci nu vreau recomandari.
*



*releu electronic IPEE nou- 14V la rece si 13,6 pe caldura


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jun 2008, 11:05
Post #712


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Spre ala oscilam si eu, dar nu e cam putin 13,6? acul din bord sta aproape de zona hasurata din stanga...


am cumparat un releu cu fir de referinta distribuit(nu produs) de.. Conex Iasi, electronic, 12 ron, sigilat, l-am montat si acum voltmetru sta la 14,3, ralanti, turat, faruri stinse, sau aprinse, de asemenea acul din bord sta lipit pe mijloc, asa ca sunt foarte multumit.

This post has been edited by argon: 18 Jun 2008, 15:36


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Jun 2008, 18:38
Post #713


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca vrei un releu bun este o schema pusa de mine cu tot cu cablaj fuctioneaza bine de 8 ani la mine pe masina schema si cablajul sint pe aici

This post has been edited by bygy007: 18 Jun 2008, 19:06


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florin_d_1300
post 18 Jun 2008, 18:43
Post #714


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 31 January 07




Am luat azi releu de incarcare. M-a costat 23 de lei. Ce parere aveti? ma tine?


--------------------
Dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Jun 2008, 20:50
Post #715


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Acum chiar pe bune voi pune un mic filmulet cu datele preloate de la releul realizat de mine . Si tot i-am promis lu bygy007 sa-i incerc schema .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 18 Jun 2008, 23:41
Post #716


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




releul lui bygy007 mi se pare cel mai simplu de facut si probabil cel mai stabil, a723 scoate tensiunea de referinta compensata termic, problema este ca nu stiu unde se mai gaseste.

djasu82 ma uit la schema ta si dau decretul:

DA e proasta, de fapt e exact acelasi rahat ca si un releu de incarcare obijnuit de ala de 15 lei. Stii de ce?

1. Nu ai o tensiune de referinta compensata termic, de fapt la tine stabilizarea tensiunii se face printr-o dioda zenner, exact ca la releele de incarcare care le gasesti in comert.
2. Ai facut tampenia sa montezi un potentiometru ca sa reglezi tensiunea in loc sa fi calculat 2 rezistente.

Singura chestie originala, (ma rog, cat de originala o fi e step up converterul ala cu 34063, care e inutil acolo pentru ca oricum aplicand vreo 7v pe excitatia alternatorului tu o sa scoti vreo 16 17v pe baterie. Deci eu unul nu ii vad sensul in afara de a mai face o chestie care se poate arde si sa mai consum aiurea niste benzina ca sa alimentez un tranzistor pe un radiator care se incalzeste de pomana.

bygy07 a facut un montaj simplu, fara complicatii inutile, foloseste ca referinta o tensiune stabilizata si compensata termic (parca 723-ul are eroare de 0,001v la o diferenta de 50 de grade, nu mai stiu pentru ca am renuntat la a-l mai cauta de cand nu se mai fabrica).

Si da, a facut un amplificator de eroare cu un operational care bate oricand 2 tranzistori si tocmai multumita operationalului ala sunt convins ca are variatii foarte mici a tensiunii debitate de alternator indiferent ca e la relantii sau ca ii sar pistoanele afara din motor la 5000 de ture.

Pe scurt ce ai facut tu acolo e o complicatie pentru un lucru banal.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 19 Jun 2008, 09:39
Post #717


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Sti ceva chiar te rog pe tine si pe alti sa puna filme .... cu cea ce se vorbeste fiindca pe tine de gura nimeni nu te intrece si mai ales la jigniri. Tu crezi ca acea compensare termica face ceva ? iti spun eu ca nu fiindca tranzistori sunt prea prosti mai ales tranzistori bipolari. Mereu apare unu si arunca o bomba aiurea si uite asa dezinformeaza lumea . Ai incercat schema realizata de mine ? nu cred .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 30 Jun 2008, 10:22
Post #718


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




nu prea ma pricep la electronica in special la citit schemele acestea sad.gif ......am si eu o intrebare spuneti-mi si mie un releu electronic bun(firma ma intereseaza) ca am cumparat unul habar nu am de ce firma si in 2 luni s-a dus mad.gif ........


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 30 Jun 2008, 19:20
Post #719


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Am posibilitatea sa-mi montez un releu electronic, sa incerc sau sa raman la cel mecanic care merge totusi bine?


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Jul 2008, 06:51
Post #720


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




progresul nu a omorat pe nimeni.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 22 23 24 25 26 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 20:07
Forum Renault