Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
Siconi |
![]()
Post
#751
|
||
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
|
||
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|||
bomba_11980 |
![]()
Post
#752
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
Baieti - dupa ce am citit 26 de pagini tot nu's lamurit. Ca am facut cateva masuratori si la masina mea iar pana pe la pagina 8 era OK (~valorile de pe forum) dar apoi nu mai stiu pe cine sa cred - unul zice ca e bine 14,4 altul zice ca e prea mult si trebuie 14,2 altul zice ca merge si 13,8...deci....
![]() Intrebari: Cu motorul - - oprit - = xx.x V - relati (fara alti consumatori in plus) - = xx.x V - 2500-3000 (fara alti consumatori in plus) - = xx.x V - 2500-3000 (cu faza scurta) - = xx.x V |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#753
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Daca densitatea electrolitului este scazuta sub 1,24g/cm3,inseamna ca plaja releului regulator este prea joasa si acumulatorul se subincarca.
Releul regulator trebuie sa functioneze in plaja de tensiune de 13,8-14,4V,atat la ralanti,cat si in sarcina,cu consumatori sau fara. Sub valoarea densitatii de 1,26g/cm3 sau a tensiunii in gol (motor oprit) de 12,6V se recomanda reincarcarea. Sub valoarea densitatii de 1,20g/cm3,respectiv a tensiunii 12,3V exista pericolul de inghet al acumulatorului pe timpul iernii,ceea ce compromite total acumulatorul. Acestea sunt doar cateva precizari pe care le-am scos dintr-un Certificat de Garantie emis de un producator de acumulatori auto. Cu alte cuvinte,atata timp cat tensiunea la borne cu motorul oprit nu scade sub 12,6V,iar cu motorul pornit se situeaza intre 13,8-14,4V cu consumatori sau fara,este bine. Tensiunea cu motorul oprit este bine sa fie masurata dupa o stationare mai indelungata,respectiv dupa o noapte sau ceva de genul acesta. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#754
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Mda ce citesi tu eu si ceilalti dupa prospect nu se pupa cu ce e la dacia clasica. Se stie ca alternatorul nu face fata cu sarcina la relantii daca se depaseste o anumita putere. Eu la fosta mea dacie ca sa fie incadrata in acele valori cu farurile aprinse pe faza lunga la relantii a trebuit sa schimb becurile cu unele de 40/45W . Cu aceste faruri alternatorul + releul de dacie face fata fie el eletronic ! Peste aceste puteri ale becurilor nu se mai respecta valorile tensiunilor de incarcare pe baterie !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#755
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(bomba_11980 @ 2 Sep 2008, 10:55) Baieti - dupa ce am citit 26 de pagini tot nu's lamurit. Ca am facut cateva masuratori si la masina mea iar pana pe la pagina 8 era OK (~valorile de pe forum) dar apoi nu mai stiu pe cine sa cred - unul zice ca e bine 14,4 altul zice ca e prea mult si trebuie 14,2 altul zice ca merge si 13,8...deci.... ![]() Intrebari: Cu motorul - - oprit - = xx.x V - relati (fara alti consumatori in plus) - = xx.x V - 2500-3000 (fara alti consumatori in plus) - = xx.x V - 2500-3000 (cu faza scurta) - = xx.x V tensiunea MXIMA 14,4 iar MINIM 13,8 recomandat 14-14,2 despre baterii despre baterii si electrolit |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#756
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
QUOTE(Carburatorul @ 19 Jul 2008, 19:59) Multumesc, am sa incerc cu un alternator de 90A din acela de SuperNova, cum ai zis. Ideea este ca trebuie sa incarce bine la 800-900rpm ca aici apare practic problema. Revin cu o intrebare, alternatorul acesta de 90A se potriveste perfect la motorul clasic de Dacie sau trebuiesc facute modificari(la partea mecanica ma refer). Iar despre recomandarea cu o a-2-a baterie, nu stiu daca e bine, ar fi totusi un "consumator" constant in plus pentru alternatorul care poate maxim 36A. Deci raman clar pe ideea unui alternator mai performat. Ca exemplu foarte bun, am verificat tensiunea debitata la relanti de alternatorul unui SEAT Leon, cu consumatori inclusiv sistem audio(dat nu foarte tare intradevar) dar valoarea pe aparat era 14,2 aproape constant. Mi s-a parut genial. Am sa mai consult si celalate TOPIC-uri sa vad ce mai gasesc pe acolo, iar daca vreti sa mai adaugati sfaturi aici , sunt bine venite. Daca mai stie cineva modele de alternatoare performante care se potrivesc la motoarele DACIA 1310 si mai ales locul de unde pot fi achizitionate ar fi perfect ![]() Bafta All! tractorul are un alternator de 50 ..schimba doar fulia si un releu cu fir de alimentare .. si merge bine dar cu statia nu ma incanta ideea.. am avut una de 270 si in 3 zile dai cu impinsul ca nu mai era curent ![]() |
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
vallyyy |
![]()
Post
#757
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Am si eu o nelamurire ,astazi am cumparat o baterie noua .......cea veche si-a dat duhul ...........cu ocazia asta mi-a masurat cineva tensiunea .....am niste valori cam nesatisfacatoare zic eu :
- la relanti - 13.47 V - la 2200 turatii - 13.78 V Voi ce ziceti nu sunt cam mici ,avand in vedere ca nu aveam niciun consumator pornit.........am releul electronic si alternator de 50 .........ce poate sa aiba ? sa schimb fulia cu una mai mica ? |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#758
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce tip de releu electronic ai ? recomand unul cu fir de referinta , in acest topic exista foarte multe informatii despre problema ta , numai ca trebuiesc cautate
This post has been edited by bygy007: 2 Oct 2008, 23:41 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#759
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Am releu electronic fara fir de referinta ...........am si unu din ala dar incarca mai putin cu ala
![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
Poky |
![]()
Post
#760
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 8 January 08 From: Iasi ![]() |
Mi-am desfacut alternatorul dupa ce era sa raman cu automobilu' in drum (deh, daca-s ignorant si nu bag in seama semnele)si, pe langa faptul ca sunt terminati carbunii, am observat ca si o dioda e...bolnava. Tipul de punte e identic cu ce al userului ment si am cateva intrebari care nu le-am gasit raspuns in posturile precedente: cum vin diodele in acele suporturi? Prin presare cumva? Cum le scot si se gasesc de cumparat separat? In carte am inteles ca la acest tip nu se pot schimba diodele separat, ci se gaseste cu totul. Sper sa nu fie cazul
![]() Multumesc. This post has been edited by Poky: 19 Oct 2008, 17:37 Attached thumbnail(s) 19_10_08_1809.jpg ( Size: 73.52k ) Number of downloads: 441 19_10_08_1810.jpg ( Size: 75.59k ) Number of downloads: 463 |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#761
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca cautai gaseai in acest topic , cam asa se scot diodele acele diode sint de 2 feluri scrise cu rosu si cu negru , adica cele cu megru sint normale iar cele cu rosu inverse , mai pot avea si un R
This post has been edited by bygy007: 19 Oct 2008, 21:41 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Poky |
![]()
Post
#762
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 8 January 08 From: Iasi ![]() |
Nu cautasem in tot threadul
![]() Multumesc pentru ajutor! |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
|
|
florentinalbu |
![]()
Post
#763
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 31 October 08 ![]() |
salut! am si eu eterna poveste cu alternatorul! dacia 1410 injectie 2001. scchimbat punte diode carbuni releu(ipee) cu fir de referinta, la relanti ancarca dar cand ancep sa aprind consumatorii scade acul! chiar cand aprind numai pozitia!ce sa fac?
|
--------------------
dacia
break injectie+gpl
2001
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#764
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
tresa aia de masa a alternatorului este buna?
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
soulraven |
![]()
Post
#765
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
acum na, ca am probleme si eu cu alternatorul si nu sti de unde si de ce.....
sa incep cu inceputul: AM reconditionat primul alternator fiind de 36A, curatat, aranjat, schimbat rulmenti toate cele, l-am pus pe masina, nimic.....mort. murea masina in drum. Dat jos, desfauct luat rotorul si statorul dupa un alt alternator de 50A, montate, puse inapoi pe masina si de aici incep minunile.. In relantii am aproape 15V, am schimbat releul de incarcare, tot la fel. Pornesc consumatorii creste si mai mult tensiunea aproape de 16V. Scot bateria si las numai alternatorul, se opreste masina cu tot..... De la ce poate sa fie?singurul lucru care nu l-am schimbat este puntea.....poate sa fie de la ea? |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
badboy_marius |
![]() ![]()
Post
#766
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
probleme si iar probleme. eu cand las masina pe liber cand ma apropii de semafor si apas frana, scade acul pe rosu asa rapid ca nici nu-l vad. daca stau la semafor cu piciorul pe frana e pe rosu. daca stau tot la acelasi semafor, fara piciorul pe frana si farurile aprinse pe faza lunga, nu ajunge la rosu, mai are umpic, dar nu scade asa tare.
concluzia? cred ca asa e modelu`.... P.S. alternator de 36A nou, poate doar 5000 km folositi, releu electronic cu fir de referinta, si fara fir si mecanic tot asa face. This post has been edited by badboy_marius: 19 Dec 2008, 22:48 |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#767
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
mi-a cazut alternatorul, nu se mai invarte deloc. carbunii sunt buni, altceva la gripat. se merita reparat?
asta tinand cont ca am luat altul de la dezmembrari, luceste de nou ce e, cu 30 de ron. dar din sentimentalism, l-as repara.... |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
didosdoru |
![]()
Post
#768
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 414 Joined: 2 July 05 ![]() |
Verifica rulmentii sa nu fie gripati. Eu am de aproape 2 ani un alternator de renault cu releu incorporat de 60A. Nu am mai avut probleme cu incarcarea, acul de la ceasul indicator de incarcare ramane tot timpul in zona alba indiferent de consumatori, insa imi scade turatia la relanti cu 200 - 400 rpm in fuctie de consumatorii utilizati (lumini , climatizare).
|
--------------------
Dacia/Opel
Pick-Up/Logan MCV/Astra G
2003/2009/2000
- GL O6 HKV / 53 DGD
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#769
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(soulraven @ 19 Dec 2008, 17:14) acum na, ca am probleme si eu cu alternatorul si nu sti de unde si de ce..... sa incep cu inceputul: AM reconditionat primul alternator fiind de 36A, curatat, aranjat, schimbat rulmenti toate cele, l-am pus pe masina, nimic.....mort. murea masina in drum. Dat jos, desfauct luat rotorul si statorul dupa un alt alternator de 50A, montate, puse inapoi pe masina si de aici incep minunile.. In relantii am aproape 15V, am schimbat releul de incarcare, tot la fel. Pornesc consumatorii creste si mai mult tensiunea aproape de 16V. Scot bateria si las numai alternatorul, se opreste masina cu tot..... De la ce poate sa fie?singurul lucru care nu l-am schimbat este puntea.....poate sa fie de la ea? probleme de legaturi prosate , verifica punteacu un aparat apoi tresa de masa si masa releului |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
soulraven |
![]()
Post
#770
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
puntea este buna ca si releu, azi l-am schimbat......si tot la fel.....masa pe releu este bine facuta, cu tresa metalica cu papuc plus inca o tresa trasa dintre alternator si caroserie. Maine am sa incerc sa pun alimentarea releului de incarcare direct pe iesirea alternatorului, poate asa o merge.....sa elimin caderea de tensiunea pe contact, daca merge asa pun un releu pe alimentarea releului de incarcare........dar oare asta sa fie probleme?pana sa dau jos alternatorul nu am avut stresul asta.....
Care ar trebui sa fie tensiunea normala pe excitatie? |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#771
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
fa aceste masuratori si spune valorile in acest topic si iti spun unde sa te duci
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
soulraven |
![]()
Post
#772
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
am revenit, in cautarea mea de releu de incarcare, am gasit prin beci 2 modele interesante, sper sa imi puteti da unele informatii, ambele sunt de Electro Precizie Sacele
scuzati calitatea pozelor Attached thumbnail(s) 21_12_08_1126.jpg ( Size: 247.69k ) Number of downloads: 417 21_12_08_1127.jpg ( Size: 193.49k ) Number of downloads: 402 21_12_08_1128.jpg ( Size: 237.03k ) Number of downloads: 401 21_12_08_1129.jpg ( Size: 212.05k ) Number of downloads: 171 |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Siconi |
![]()
Post
#773
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Tocmai calitatea proasta a pozelor ne impiedica sa ghicim despre ce e vorba. Am o vaga impresie ca recunosc unul din modele, dar nu imi pot da seama.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
soulraven |
![]()
Post
#774
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
primu i pus intr-o carcasa exact cum sunt modelel mecanice, si al doilea intr-o carcasa de aliuminiu, si montajul este turnat in ceara
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#775
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
ohohoohooooo !!!! soulraven tata, de ce nu pui unul electronic care-i mai bun decat ce ai gasi tu prin beci ???
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
soulraven |
![]()
Post
#776
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
pai electronice sunt si astea.....pe primul l-am incercat pe masa, ala in carcasa de model vechi mechanic, si merge.....i model cu referinta..si pare ca i in regula.....alalat in carcasa de aluminiu i mort definitiv.
Zilele astea am sa termin un releu cu referinta, sa speram ca numai am probleme. Ramane ca maine sa il montez pe asta functional sa vedem cum se comporta |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#777
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ia vezi ala al 2-lea nu este cumva de 24V (cel in aluminiu) , ca intr-o carcasa modelul ala am pus primul releu de incarcare reglabil facut de mine,
primul este releu electronic , daca lucreaza bine e ok (minim 13,8 maxim 14,4 cu si fara consumatori) |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
soulraven |
![]()
Post
#778
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
ala in carcasa de aluminiu i terminat, sa vad cum scot din el montajul ca i turnat si apoi vad eu cum bag alt montaj. Alalat i cu referinta si parca ca merge bine pe masa, o sa il pun azi sa vad cum se comporta
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#779
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@byggy: Daca te uiti atent la ultima poza, pe radiatorin stinga jos...PARE sa scrie 12V cu ceva vopsea sau cerneala rezistenta. Poate ne confirma autorul postarii daca e asa si/sau daca scrie 12 sau 24 "din turnare" pe undeva. Dar daca e inglobat in rasina epoxi, ca cele de la familia ROMAN..cam greu sa refaci montajul.
This post has been edited by diaconuliviu: 22 Dec 2008, 14:38 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
soulraven |
![]()
Post
#780
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
da, scrie 12V, dar nu mai am ce sa i fac, demolez montajul si pastrez carcasa pentru alte minuni
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:02 |