Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
nelu_1985 |
![]()
Post
#841
|
||
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|||
Siconi |
![]()
Post
#842
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Din cate stiu eu, condensatorul e pentru deparazitare, ca sa nu auzi turatia motorului sau fluieratul alternatorului in difuzoare cand asculti la radio (mai ales daca e model mai vechi si nu are deparazitare in el din fabrica). Altfel, nu deranjeazax cu nimic prezenta sau absenta lui. Numai sa il conectezi la locul lui, nu unde ai dori tu, daca nu cunosti schema electrica a respectivului alternator.
By the way,... unde ai gasit alternatorul asta? La ce bani? As fi tare doritor sa am asa ceva. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#843
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
stiu ca (,) condensatorul ala e de deparazitare, dar intrebam daca se poate lega ca la alternatorul de dacie la surubul + si lacel cu -, pana la urma tot asa era legat si la alternatorul asta doar ca mai avea surubelu ala in plus.
Alternatorul mi la dat un coleg de munca, la adus din Olanda odata cu masina (opel astra '94, 1400cmc), impreuna cu alte piese de schimb luate dintr-un centru de dezmembrari, i-am dat 50 lei pe el, oricum nu vroia sa-i ia nici pe aia. Pe la noi pe la dezmembrari auto straine, un alternator desta se invarte pe la ~300 lei, eu l-am desfacut astazi sa-i inlocuiesc surubul de 6 cu + ca era rupt, si l-am sters am masurat puntea de diode, l-am uns, am verificat carbuni, rulmenti si e foarte ok, piesa noua costa 890 lei, intamplator lucrez in domeniu piese auto import. Daca gasesti unu nu-l lasa din mana, merita fiecare leu |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#844
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
salut!
am dat de alternatorul pe care l-am avut pe masina cand am luat-o, prin beci, pe care l-am dat jos acu ceva timp ca imi picase, banui ca ceva la puntea de diode, nu am stat sa verific, pentru ca aveam altu si l-am pus pe ala. am vazut ca are o fulie mai mica decat aia normala pe care o aveam la alternatorul meu, si dubla, normal ca am schimbat-o, dar intrebare, studiind umpic alternatorul...pare altfel decat ce am eu pe dacie( ma refer in primul rand la puntea de diode, e mai mare), si...avea si fulia aia dubla, mai mica... las pozele sa vorbeasca si daca stiti ceva de modelu asta....sunt curios. tot 36A este inscriptionat. ![]() merrci This post has been edited by badboy_marius: 23 Jan 2009, 23:19 Attached thumbnail(s) Imag002.jpg ( Size: 192.27k ) Number of downloads: 890 Imag003.jpg ( Size: 200.3k ) Number of downloads: 921 Imag005.jpg ( Size: 325.94k ) Number of downloads: 915 Imag006.jpg ( Size: 379.62k ) Number of downloads: 921 Imag004.jpg ( Size: 350.05k ) Number of downloads: 907 |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
Executron |
![]()
Post
#845
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Tot legat de fulie. Cum aflu si eu la Nova dimensiunea fuliei mele pentru ca am fost sa-mi iau o curea nou de alternator si m-a intrebat ala tipul fuliei pentru ca are curele pentru doua dimensiuni. Scrie pe undeva pe ea/alternator?
|
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#846
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
In general pe alternatoarele de nova, e un singur tip de fulie, model mic, vezi in poza lui marius de mai sus fulia cea mai mica, cealalta mare e pentru unele berline de fabricatie pana in 90-92, cu alternatoare de 36 A, deci daca tu ai alternatorul original implicit trebuie sa ai fulie mica, deci se impune montarea unei curele de 1200 si neaparat de fartec daca gasesti ambalata si nu la kil ca nustiu de ce am impresia ca alea "la kil" is contrafacute, pentru cine are fulie mare la alternator si la pompa de apa deasemenea are nevoie de curea de 1218;
Exista posibilitatea sa gasesti inca un tip mai scurt de 119zeci si ceva, dar asta probabil ca nu pernite intinderea mai mare a curelei + ca te necajesti si sa o montezi. This post has been edited by nelu_1985: 24 Jan 2009, 09:16 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#847
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
si asta e posibil sa fie alternator de nova? sau...?
|
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#848
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
nu cred marius, am zis de fulie doar, oricum a ta e dubla...nu stiu ce provenienta ar putea avea alternatorul, are cumva releu incorporat?
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#849
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
nu are releul incorporat....cred. eu initial ma gandeam la vreo masina industriala ceva, tractor, camion...buldozer...chiar nu am nici cea mai mica idee.
defapt nu stiu cu releul...ca vad acolo un papuc tata de unde iese un fir si intra la puntea de diode acolo... This post has been edited by badboy_marius: 24 Jan 2009, 18:00 |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
argon |
![]()
Post
#850
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
te gandeai bine, e de tractor. E notat 'c' firul ala cumva?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#851
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
mai mult ca sigur, da.
si cum e? merita sa il repar? sau acelasi randament ca si cel de dacie il are? |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#852
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Cam la fel. diferenta e fulia aia mai mica ce iti ofera o turatie mai mare a alternatorului la relanti, deci o incarcare mai buna si o lumina care nu isi pierde stralucirea cand care duratia la relanti. Cred ca atat. Restul face releu de incarcare care nu era pe alternator nici la tractor. Din cate stiu eu, doar la Oltcit au fost modele de alternator cu releu incorporat. Asta pana sa apara DSN.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
badboy_marius |
![]()
Post
#853
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
in cazul asta, pun o alta intrebare, e puntea de diode mai tzeapana, mai durabila...?
aaaa, si firul ala care intra la puntea de diode , pana la urma ce rol are? |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#854
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Nu stiu daca nu cumva e firul care iti vine de la martorul de incarcare de pe bord... Parca asa tin minte... sa nu cumva sa ma insel. Sa isi dea cu parerea unul mai versat ca mine in alternatoare ca sa nu te indrum gresit.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#855
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ala e firul de 'control'.
Io zic sa-l lasi sa sa-ti iei un alternator de 50 A, ca nu-s scumpe la SH. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#856
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Deci am avut dreptate, argon a confirmat asta. E firul care merge la becul martor de incarcare (de control). Il poti folosi si fara sa legi ceva la firul ala, dar trebuie sa il izolezi in acest caz.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
badboy_marius |
![]()
Post
#857
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
e 50 de lei unu la dezmembrari de 50A, deocamdata imi mere ok asta.
cel care imi mai umbla pe la alternator, defapt, cel care mi la reparat de fiecare data, mi-a spus ca cel de 36A este suficient pentru dacie...si mi-a insirat asa...farurile trag cam xA, aeroterma cam xA, stergatoarele xA etc, si adunand toti consumatorii, tot mai putin de 36A ne iesea. |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#858
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Atata numa ca are 36A la 10000rpm.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#859
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
QUOTE(Siconi @ 25 Jan 2009, 19:20) Deci am avut dreptate, argon a confirmat asta. E firul care merge la becul martor de incarcare (de control). Il poti folosi si fara sa legi ceva la firul ala, dar trebuie sa il izolezi in acest caz. alternatoru ala, desfai capacul si vezi ce diode are,daca are unele Mari RA 230 e mult mai buna puntea de diode, presupun ca sti cum arata un bloc de diode de alternator de dacie cu pastile(diode) dalea negre mici..cat varfu la pix ![]() ![]() mai ales ca e facut de EP ![]() cred ca a fost pe aro montat,.am vazut pe un 24x montat This post has been edited by ct-03-tvy: 25 Jan 2009, 23:22 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
plsx |
![]()
Post
#860
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 30 December 08 ![]() |
Buna Seara..
mi-a iesit par alb de cand ma chinui sa imi fac si eu incarcarea.. cu motorul in 3000-4000 ture am aproape 17 v la bornele bateriei.. pana acum am facut asa: -schimbat 1 alternator -schimbat 5 relee(3 mecanice,2 electronice) Tot degeaba.. Am tras azi alta dacie(la care incarcarea e buna) langa a mea si m-am apucat de masurat fiecare fir in parte..singura diferenta este la firul B+(plus prin contact). Am verificat cu multimetrul pe borna + a bateriei si B+ de la releu cu un multimetru digital pe pozitia 2k Ohmi(este singura unde a fost diferenta)unde la masina mea indica 250 iar la cea buna in jur de 900.. Precizes ca este vb de o dacie sport din 89(cea rea) si o berlina din 2000(cea buna) Intrebare mea este daca firul B+ se duce prin contact direct la baterie sau mai trece prin alceva? Alte posibile rezolvari.. Va rog sa raspundeti repede daca stiti(mie mila de saraca baterie care are numai 2 sapt) |
--------------------
Dacia Coupe
1410 Coupe
1990
|
|
argon |
![]()
Post
#861
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
masa proasta!
unde, vezi si tu, desfa si curata cablul gros de la carcasa ambreiajului, bornele ce vin pe baterie si manunchiul de fire ce se prind pe contraaripa(unde merge si tresa de la alternator) |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#862
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(plsx @ 28 Jan 2009, 17:35) Buna Seara.. mi-a iesit par alb de cand ma chinui sa imi fac si eu incarcarea.. cu motorul in 3000-4000 ture am aproape 17 v la bornele bateriei.. pana acum am facut asa: -schimbat 1 alternator -schimbat 5 relee(3 mecanice,2 electronice) Tot degeaba.. Am tras azi alta dacie(la care incarcarea e buna) langa a mea si m-am apucat de masurat fiecare fir in parte..singura diferenta este la firul B+(plus prin contact). Am verificat cu multimetrul pe borna + a bateriei si B+ de la releu cu un multimetru digital pe pozitia 2k Ohmi(este singura unde a fost diferenta)unde la masina mea indica 250 iar la cea buna in jur de 900.. Precizes ca este vb de o dacie sport din 89(cea rea) si o berlina din 2000(cea buna) Intrebare mea este daca firul B+ se duce prin contact direct la baterie sau mai trece prin alceva? Alte posibile rezolvari.. Va rog sa raspundeti repede daca stiti(mie mila de saraca baterie care are numai 2 sapt) citeste acest post si masuratorile din acest post si spune valorile poate te ajut |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
plsx |
![]()
Post
#863
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 30 December 08 ![]() |
QUOTE(argon @ 28 Jan 2009, 17:37) masa proasta! unde, vezi si tu, desfa si curata cablul gros de la carcasa ambreiajului, bornele ce vin pe baterie si manunchiul de fire ce se prind pe contraaripa(unde merge si tresa de la alternator) o sa incerc maine.. totusi nu intele la ce te referi prin cablul gros de la carcasa ambreiajului? |
--------------------
Dacia Coupe
1410 Coupe
1990
|
|
argon |
![]()
Post
#864
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
de la minus baterie ti se duce un cablu gros la surubul respectiv, langa fereastra de vizitare a volantei.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#865
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Mai e si tresa de masa de la alternator la contra-aripa. De obicei aici apar bubele si nimeni nu verifica integritatea acestui contact important.
Urmareste ce a spus bygy007. Are experienta omul asta. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
plsx |
![]()
Post
#866
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 30 December 08 ![]() |
am rezolvat partial problema azi..partial in sensul ca la relantiu am 13v iar cu motorul turat la 2000 am in jur de 14,4..totusi daca turez mai tare sare de 15..
ceea ce nu inteleg e de ce nu e aceiasi tensiune indiferent de turatie(e releu electronic luat de pe berlina din 2000 la care tensiunea era de 14,2 indiferent de turatie) ![]() |
--------------------
Dacia Coupe
1410 Coupe
1990
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#867
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se pare ca nu ai citit sau nu ai inteles postul meu de mai sus totusi masoara astfel pune o tasta pe +baterie si cealalta pe +de la releul de incarcare si vezi ce indica , o indicatie peste 0,3V ceea ce indica o cadere de tensiune pe contact , modul de remediere este scris mai sus sau inlocuirea releului existent cu unul cu fir de referinta
mai masoara intre masa si iesirea releului 1 relanti cu consumatori 2 relanti fara consumatori 3 turat la 2000 ture fara consumatori 4 turat la 2000 ture cu consumatori Attached thumbnail(s) releu_2.jpg ( Size: 10.72k ) Number of downloads: 276 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
plsx |
![]()
Post
#868
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 30 December 08 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 29 Jan 2009, 23:33) se pare ca nu ai citit sau nu ai inteles postul meu de mai sus totusi masoara astfel pune o tasta pe +baterie si cealalta pe +de la releul de incarcare si vezi ce indica , o indicatie peste 0,3V ceea ce indica o cadere de tensiune pe contact , modul de remediere este scris mai sus sau inlocuirea releului existent cu unul cu fir de referinta mai masoara intre masa si iesirea releului 1 relanti cu consumatori 2 relanti fara consumatori 3 turat la 2000 ture fara consumatori 4 turat la 2000 ture cu consumatori am inteles ce ai zis...din pacate cand am voiam sa ma apuc sa masor a inceput ploaia..daca imi permite vremea maine o sa fac ceea ce ai zis! Multumesc <span class='edit'>30 Jan 2009, 13:57:</span> B+ si plusul bateriei --> 0,2 Intre DF si masa mi-a variat foarte mult(facand ca in filmuletul atasat) Relantii fara consumatori-->~0,8 Relantii cu consumatori(faza de drum+aeroterma)-->~0,7 Turat 2000 rpm(dupa ureche,nu am turometru) fara consumatori-->~1,9 Turat cu consumatori-->0,3 Nu stiu cat de bine sunt facute masuratorile pt ca le-am facut in graba..daca este nevoie le mai fac odata ![]() This post has been edited by plsx: 30 Jan 2009, 13:59 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia Coupe
1410 Coupe
1990
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#869
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
autom |
![]()
Post
#870
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Mare
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:53 |