Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
schumi_86 |
![]()
Post
#891
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- CT-00-ZMP
1988,berlina
|
|||
adrianne |
![]()
Post
#892
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Va rog, la alternatorul standard de 50A se poate trage relativ simplu un fir pentru martor bord incarcare baterie?
|
--------------------
Dacia
1310 L
- B44UCJ
1996 parerea unui amator...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#893
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce intelegi prin standard , pentru aprinderea martorului de incarcare trebuie alternator cu releu incorporat sau facute ceva modificari (exista pe forum pe undeva scheme postate de mine)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
adrianne |
![]()
Post
#894
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Bygy, multam pentru promptitudine; intre timp am tras un fir de la excitatie, pe care am inseriat o dioda, un condensator si un releu spre plus, iar pe contactele releului am legat martorul de bord de baterie.
Ce am observat: - fara condensator, releul oscileaza inchis/deschis la relanti; - becul se aprinde la punerea contactului, apoi se stinge, odata cu pornirea motorului. Ce nu am verificat: - sa scot firul Df din alternator, si - sa scot cureaua, cazuri in care ar trebui sa se aprinda becul din bord. Nu am masurat inca ce modificari apar pe tensiunea de incarcare, si nu stiu inca ce comporta tensiunea ce vine prin releu in firul Df. Oricum, am stingator in masina ![]() Ps. Am incercat sa gasesc BU1010, dar nu-i de gasit ![]() L.E.#1 era bun 1010 pt alerta supraincarcare accu... L.E.#2 postez schita, poate unii sunt curiosi... This post has been edited by adrianne: 24 Feb 2009, 12:54 Attached thumbnail(s) Graphic1.jpg ( Size: 20.02k ) Number of downloads: 798 |
--------------------
Dacia
1310 L
- B44UCJ
1996 parerea unui amator...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#895
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Beta U1010 e ala de la clocitoare? Nu cred ca mai gasesti decit ramase/uitate prin sertare sau..prin montaje mai vechi de clocitoare la care s-a ars altceva (triac, rezistenta...)..
Clocitoarele mai noi au parca "chip" inglobat in pasta neagra, ca pe la ceasurile electronice pe vremuri. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#896
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Nici echivalent nu se gaseste?
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#897
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu stiu daca exista. Acum ma intreb, ala de clocitoare era 1010 sau 1011?
Caut acasa schema si spun. LE: era 1011. Se putea folosi si la stingerea automata a fazei lungi sau la aprinderea automata a pozitiilor. Beta U1010, voltmetru de masina cu 3 leduri. Nu cred ca e prea precis. This post has been edited by diaconuliviu: 24 Feb 2009, 15:48 |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#898
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Stiu ca nu e precis. Dar voiam un raspuns pentru cei care inca il mai cauta. Eventual posteaza o schema inlocuitoare pentru voltmetru auto, mai ales pe LEDuri. Vad ca sunt cativa captivati de acest domeniu si ar fi frumos sa intregim colectia de scheme. Eu aveam una cu 5 LEDuri, dar nu dau de ea.
P.S.: Si eu am facut un montaj pentru faza lunga/scurta cu 1011 rpin '97 (ehei, ce vremuri). |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#899
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pe la scheme electronice prin primele pagini http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=636081 1010 este foarte stabil am avut , se poate regla pragul , pacat ca nu se mai fabrica era proiectat special pentru asta , mai ales ca era proiectat si pentru 24V
This post has been edited by bygy007: 24 Feb 2009, 23:17 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#900
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pragul ala superior de 15,5V e cam... aiurea, la 15,5 nu incarca bine.
Si va arata OK numai legat direct la baterie. Apoi, cum reglezi acele praguri de tensiune?Daca ai un datasheet. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#901
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
prin straparea pinilor 5 , 6 ,7 acolo sint niste rezistente , se pot face combinatii daca te intereseaza o sa pun un scan cu schema interna a integratului , o aveam intr-o carte mai veche dar trebuie sa o caut
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#902
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Eu zic sa nu te obosesti degeaba. Nu va folosi decat la cultura generala. Daca integratul NU se mai fabrica, nu avem cum sa punem in practica teoria. Dar de amorul artei e o.k.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#903
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Salutare!
Am inlocuit si eu un releu din acela negru si mare ![]() Problema cu cel actual este ca se duce cu usurinta pe acul pe rosu+ ... Am tot umblat la rotia zimtata, chiar si la acel surubel, dar tot degeaba. Cum ar trebui sa le reglez, sau poate o fi si releul asta defect; cum imi dau seama? Desi este mecanic, nu prea vad ce ar putea fi defect la el... |
--------------------
-
-
-
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#904
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ia vezi pe undeva prin interior are o sirma cu nichelina nu cumva este arsa , dar cel mai bun lucru este inlocuirea releului asta cu unul cu fir de referinta , detalii gasesti in topic
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#905
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Mda, ai dreptate bygy007, era un firicel intr-o oarecare forma de arc cam neagra, la cel vechi arata bine.. OK, merci; inseamna ca din reglajele alea ma pot descurca totusi, nu stiam de firul ala...
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#906
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am gasit si eu spre surprinderea mea in alternator de 50A(masina din 89) un fir care ajunge pe blocu de diode ruginit si rupt, plasticul de langa surubul care prindrea papucul(rupt si ruginit, despre el vbeam) era topit.
intre oricare 2 captele ale statorului am 1 ohm,intre capete si masa nu exista scurt. rotorul are cam 4,5 ohmi ce fac eu cu papucu care s-a rupt? trebuie cumva sa prelungesc...sarmele nu mai ajung pana la diode.... sa pun un fir lipit acolo cu un papuc nou pe el? rezista lipiturile cu cositor in alternator sau se incinge rau pe acolo? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#907
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ca sa fii mai sigur stringe o clema ceva peste lipitura
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
- sv
1999
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#908
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
cositorul are punctul de topire peste 200 de grade. Emailul in care este imbracata sarma din alternator crapa pe la 90 - 100 de grade. Poti sa lipesti linistit cu cositor un papuc de firul ala dar sa il lipesti calumea, nu lipitura superficiala.
Eu am toata instalatia fata facuta de la 0 de mine si fiecare papuc este lipit cu cositor, papucii de la alternator si la borne de asemenea. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
sergiu_dsi |
![]()
Post
#909
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 7 March 09 ![]() |
din ce cauza se poate opri cd-playerul cand motorul este la relanti?sa fie bateria prea terminata?sau incarcarea proasta?cu motorul turat nu se opreste cd-playerul!
|
--------------------
dacia 1310 L
dacia 1310 L
- PH 03 GRW
1996
|
|
Tataye |
![]()
Post
#910
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 4 October 07 ![]() |
Eu am patit-o cam la fel...Dupa ce am cumparat masina am schimbat casetofonul cu unul nou dar pe firele care erau trase deja...Casetofonul se oprea si apoi pornea cand: puneam frana, puneam avarii, porneam aeroterma, stergatoare...De ce??? Meseriasul care trasese firul de + pentru casetofonul vechi il luase de undeva de deasupa panaului de sigurante de pe niste papuci
![]() Acum verifica si tu de unde ai +-ul luat sa nu patesti ca si mine ![]() Ai grija sa nu-ti fure ceva curent...verifica si legaturile de la casetofon sa fie facute bine... ![]() This post has been edited by Tataye: 7 Mar 2009, 21:16 |
--------------------
Dacia
1310 TLX a.k.a. BABU
- Born 1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#911
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 7 Mar 2009, 09:55) am gasit si eu spre surprinderea mea in alternator de 50A(masina din 89) un fir care ajunge pe blocu de diode ruginit si rupt, plasticul de langa surubul care prindrea papucul(rupt si ruginit, despre el vbeam) era topit. intre oricare 2 captele ale statorului am 1 ohm,intre capete si masa nu exista scurt. rotorul are cam 4,5 ohmi ce fac eu cu papucu care s-a rupt? trebuie cumva sa prelungesc...sarmele nu mai ajung pana la diode.... sa pun un fir lipit acolo cu un papuc nou pe el? rezista lipiturile cu cositor in alternator sau se incinge rau pe acolo? firul ala rupt de unde e de la punte sau de la stator , statorul cite sirme are la o legatura , recomand schimbarea acelei piese din plastic , aia s-a defectat ca ai avut o legatura slaba, daca acel papuc este de la o dioda recomand schimbarea diodei respective detalii despre reparare gasesti aici valorile masuratorilor sint bune QUOTE(sergiu_dsi @ 7 Mar 2009, 15:27) din ce cauza se poate opri cd-playerul cand motorul este la relanti?sa fie bateria prea terminata?sau incarcarea proasta?cu motorul turat nu se opreste cd-playerul! la tine problema pare a fi de la contact cea mai buna alimentare este de la blocul de lumini de la surub printr-o siguranta de 5A This post has been edited by bygy007: 7 Mar 2009, 23:03 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#912
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Am pus alt firicel de nichelina, n-am mai stat sa schimb releul; intr-adevar ala era ars, apoi am l-am reglat dupa acul din bord(stiu ca nu-i corect, dar merge), desi taica-miu e electronist
![]() Sa traiesti bygy007 ![]() This post has been edited by v_razvan_c: 8 Mar 2009, 01:18 |
--------------------
-
-
-
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#913
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cel mai bine cu aparat de masura , cum am zis a mia oara pe topicul asta indicatia aparatului din bord este relativa , nu poti face un reglaj bun lundu-te dupa el
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#914
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Da da da, stiu, tocmai de aceea am spus ca nu e bine cum am facut, dar e OK, nu mai tremura intensitatea becurilor, parca se vede ca incarca mai bine, nu mai ajunge pe rosu cu plus, deci merge si asa. Poate de curiozitate sa masor sa vad ce zice...
![]() This post has been edited by v_razvan_c: 8 Mar 2009, 01:33 |
--------------------
-
-
-
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#915
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
pt casetofon depinde de caderile de tensiune care le ai...aparatele noi se opresc cand scade tensiunea mult
la mine un electrician calificat(am montat la service sa nu pierd garantia aparatului), membru daciaclub inclusiv care se pricepe a luat + de la rigleta de +permanent de sub bord cand alternatorul incarca...n-am avut nici cea mai mica problema...dar acu cand sta muuult pe rosu, normal ca bateria cu motorul oprit are o tensiune mica si cum cuplez un comutator se opreste radioul....masoara si incarcarea |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
sergiu_dsi |
![]()
Post
#916
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 7 March 09 ![]() |
am +ul legat direct la baterie!si tot se opreste!bateria este cam pe duca!am mai avut probleme din astea cand am luat masina,si dupa ce am schimbat bateria cu una noua problema disparuse!!!dar acum se opreste dupa ce am montat in spate 2 difuzoare magnat de 50w!pana sa le montez nu aveam nici un fel de problema cu toate ca am in porbagaj o statie si un subwoofer de 300w!ar putea fii vreun fir legat aiurea?eu am respectat + cu + si - cu -!nici eu nu mai stiu ce sa zic!poate sa ami de cineva un sfat!pls
![]() |
--------------------
dacia 1310 L
dacia 1310 L
- PH 03 GRW
1996
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#917
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
cum iti dai seama daca statoru e bun?
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Siconi |
![]()
Post
#918
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Si eu am statie de 300W si restul de difuri pe masina si dupa vreo 2 ore de ascultat muzica cu portbagajul deschis si motorul oprit, am reusit sa pornesc masina fara nici cea mai mica urma de oboseala. Mentionez ca NU am condensator de protectie pentru baterie. Iar cu motorul pornit nici atat nu sunt probleme. Dar nu am greseli de contact si nici trasee inutile de fire, incarcarea e buna, bateria la fel, iar alternatorul merge ca uns, asigurand tensiunea necesara incarcarii in orice regim de turatie. Mai vreau totusi sa pun o fulie mica de Oltcit, spre linistea mea, ca uneori imi scade stralucirea farurilor cand e si muzica pornita, ceea ce imi spune ca se consuma ceva mai mult decat se produce.
Treaba la tine cred ca e din alternator (in caz ca nu l-ai verificat complet) sau din releul de incarcare. Pune unul cu fir de referinta si scapa de o durere de cap. Bateria ta fie e terminata, fie nu mai are cine s-o incarce si saraca tot da din ea pana cade. Mai propun sa verifici si ce cadere de tensiune ai pe firul de alimentare al playerului tau, sa nu iti fure curent cumva. Masoara intre PLUS pe player (chiar la iesirea din aparat, nu in zona bateriei) si PLUS pe baterie, direct pe borna de PLUS. Daca ai mai mult de 0.5V e o problema. This post has been edited by Siconi: 11 Mar 2009, 21:50 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#919
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
neamtzu25 |
![]()
Post
#920
|
cu masina nu te plimbi!!fugi cat poate... Group: Members Posts: 175 Joined: 10 March 09 ![]() |
sal
de cate ori ma dau jos din masina cand ating usa simt cum pa pisca un curent mic,,cica ar fi ded la cd player dar ce si cum nu stiu...estept detalii si ce trebuie sa fac |
--------------------
DACIA 1,4 berlina
S
- BR 28 PSM
1997 cea mai mare problema la masina:TACANITU dintre volan si scaun:D
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 17:21 |