Sindromul: am masina straina, nu ma dau la o parte....
![]() ![]() ![]() |
Sindromul: am masina straina, nu ma dau la o parte....
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
|
||
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|||
ashu |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Nici macar nu cred ca era asta. Atat de des se incalca regulile, incat s-au inversat complet. Nici nu cred ca erau constienti cei care mergeau pe banda 2, adica toti, ca nu e normal ce fac.
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#63
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Eu mai stiu ca majoritatea prietenilor mei nu au luat carnetu pe bune... Deci? La noi regulile se stabilesc la ... Cum zicea un var de-al meu de la tara: 'la libera intelegere'... Si se mai intreba maica-sa de ce a lovit masina de 3 ori... Oameni inconstienti!
|
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
echosektor |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
[quote]
Adriane, legea spune ca banda de langa axul drumului trebuie folosita doar pt depasire. Legea mai spune ca vehiculele care se deplaseaza mai incet trebuie sa foloseasca banda 1. Deci pe un drum cu 3 benzi, daca te deplasezi cu o viteza normala (deci nu mergi f incet) poti sa mergi si pe banda 2, chiar daca banda 1 e libera; trebuie doar sa lasi banda de langa axul drumului libera (banda 3). [/quote] eu stiu ca benzile trebuiesc ocupate de la dreapta la stanga.deci daca nu ai pe nimeni pe banda 1 stai pe aia. banda care trebuie lasata libera este banda de urgenta... cu treaba cu mersu cu farurile aprinse ziua (faza scurta sau la masinile straine sau mai noi cu proiectoarele) sunt de acord...si sunt adeptul acestei idei. eu unu circul pe banda pe care se poate circula,adica in iubita capitala pe banda 2 mai tot timpu deoarece banda 1 e folosita drept parcare.daca pot folosi banda 1 nici o problema. daca vine cineva din spate cu viteza ii fac loc fara nici o problema.asa mi se pare civilizat.daca omu are masina mai buna,chef de alergat sau chef de stricat masina mai rau ca mine prin gropi ii fac loc fara suparare. |
-------------------- null
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#65
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
InBucuresti merg pe ce banda am treaba. daca trebuie sa fac stanga merge pe banda e langa ax fara nici o greata. Poa' sa vina si mama smecherilor ca nu ma dau decat daca e o masina cu regim special (salvare, pompieri, etc). Fac asa ca sa nu ma trezesc cu 50 de metri inainte de intersectie ca trebuie sa fac stanga si sa tai fata altuia. Oricum merg cu 60-90km/h deci nu se pune problema incurcarii circulatiei. Daca altul are chef sa mearga cu 120 in oras, treaba lui, sa ma depaseasca prin alta parte. Cand trebuie sa merg inainte merg pe banda de mijloc, normal. Pe banda 1, daca sunt 3 benzi pe sens rareori merg ca de obicei pe acolo merge RATB-ul si asfaltul e valurit/gaurit etc.
Ca idee, eu in oras nu concep banda de langa ax ca banda de mare viteza. Cand ai atat de multe intersectii (cum e Bucurestiul) banda din stanga e pentru stanga nu pentru smecheri. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
cata |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 26 November 03 ![]() |
Banda de viteza este banda 1. Cei care se mai grabesc stiu.
|
-------------------- ex-dsn 2001
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#67
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, dar aia in general e plina de gropi, masini parcate, autobuze, etc. In plus, pe banda 1, cei care vor sa iasa de pe strazile laterale intra cu botul ocupand jumatate de banda, astfel incat ori franezi ori tai fata celui din stanga sa-l ocolesti. Si cum nu tot timpul ai loc sa treci stanga, franezi. Deci deeaba te grabesti.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote]Sau el crede ca nemtii faceau acum 15-20 de ani motoare si cutii mai bune decat cele de azi ale renault?[/quote]
Adrian, daca mai bune = mai rapide, ai dreptate. Daca mai bune = mai fiabile, s-ar putea sa ai o surpriza. Sunt foarte multi care sunt de parere ca nemtii faceau acum 15-20 ani, si chiar mai in urma, motoare mai fiabile decat cele de azi, fie ele nemtesti, frantuzesti sau de alta natie. Cutiile de viteze manuale erau inca de atunci foarte fiabile, la mai toti constructorii. Se pare ca cele mai fiabile motoare sunt cele construite in partea a doua a anilor '70, pana in prima jumatate a anilor '80, cand motoarele aveau foarte putina sau chiar deloc electronica, iar restrictiile privind poluarea nu existau, sau erau minore. In perioada aceea motoarele erau proiectate si construite avand in vedere o fiabilitate cat mai mare. Aproape toate motoarele Mercedes si BMW din acea perioada sunt capabile sa treaca usor de 500.000 Km fara reparatie capitala, cu conditia sa fie intretinute corespunzator. Sunt destule cazuri de asftel de motoare care au ajuns la 1.000.000 Km. In anii aceia era normal sa cumperi un automobil cu gandul ca trebuie sa te tina minim 10 ani. Astazi insa, impresia generala este ca fabricantii de automobile (inclusiv nemtii) construiesc automobile "throw-away". Foarte putini mai sunt cei care tin masina mai mult de 5 ani; sunt multi care o schimba dupa 3 ani. Masinile incoporeaza tehnologie din ce in ce mai complexa, care face ca cheltuielile de service post-garantie sa fie exorbitante. Sigur ca o Dacia Solenza sau Logan poate sa fie mai rapida decat multe masini germane vechi de doua decenii. Dar, mai rapid nu este echivalent cu mai fiabil. Deci, nu poti spune "mai bun". Probabil ca acum, cat timp masina ta e noua, nu intelegi exact ce vreau sa spun. Daca insa o sa o tii peste 3 ani si nu o sa intri intr-o saga a leasing-ului non-stop (prin care platesti toata viata rate la masina), o sa intelegi foarte bine la ce ma refer. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
Marius |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote]InBucuresti merg pe ce banda am treaba. daca trebuie sa fac stanga merge pe banda e langa ax fara nici o greata. Poa' sa vina si mama smecherilor ca nu ma dau decat daca e o masina cu regim special (salvare, pompieri, etc). Fac asa ca sa nu ma trezesc cu 50 de metri inainte de intersectie ca trebuie sa fac stanga si sa tai fata altuia. ..... Daca altul are chef sa mearga cu 120 in oras, treaba lui, sa ma depaseasca prin alta parte. Cand trebuie sa merg inainte merg pe banda de mijloc, normal. Pe banda 1, daca sunt 3 benzi pe sens rareori merg ca de obicei pe acolo merge RATB-ul si asfaltul e valurit/gaurit etc.
Ca idee, eu in oras nu concep banda de langa ax ca banda de mare viteza. Cand ai atat de multe intersectii (cum e Bucurestiul) banda din stanga e pentru stanga nu pentru smecheri.[/quote] Inseamna ca in spatele tau am nimerit eu de nenumarate ori !?! :evil: Dupa parerea mea legea nu e facuta pentru smecheri sau pentru fraieri. Nu am vazut scris nicaieri lucrul acesta. Asa cum spuneau si altii, si eu cred ca trebuie sa se circule "cu bun simt", dar cum acesta lipseste cu desavarsire in traficul din Bucuresti ... ce sa mai comentam ! Nu sunt un impatimit al vitezei desi mi se intampla uneori sa uit ca port 44 la pantof biggrin.gif dar asta nu inseamna ca daca eu am chef sa merg cu 70 km/h in localitate, pe banda 2 sa fiu nevoit sa astept sa se dea unul sau altul pe banda 1. Mi s-a intamplat adesea sa circul pe acele artere care au ca limita de viteza 60 km/h (in Bucuresti) deci, in principiu, sunt bulevarde sau strazi principale cu cel putin doua benzi de mers pe acelasi sens si sa astept sa ma vada si participantul la trafic ce se afla in fata mea, pe una din benzile 2 sau 3, fara sa-l stresez cu claxonul sau cu farurile, iar in cele din urma cand imi dau seama ca m-a observat sa constat -cu nervii de rigoare- ca nici nu are de gand sa treaca pe banda 1 (sau sa aiba vreo intentie sa vireze la stanga). Sunt multi cei care gandesc la modul: daca eu circul cu viteza maxima legala inseana ca ceilalti trebuie sa stea in spatele meu, ce conteaza ca sunt pe banda a II-a. Asa mentalitate, asa educatie, asa comportament. Si pentru a nu stiu cata oara iar imi doresc sa circul cu un tanc prin Bucuresti. Se pare ca numai asa se poate face educatie poporului asta - cu forta. |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
maddan |
![]()
Post
#70
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai educatia ar trebui sa inceapa cu respectarea LEGII, inclusiv a limitarilor de viteza.
Hai sa nu mai vorbim de educatie cand nu e cazul. Educat esti cu adevarat atunci cand NU incalci legea mergand de bezmetic atunci cand "ai chef". Normal ca e de bun simt sa te dai la o parte - daca poti - atunci cand vine unu' mai tare din spate. Dar nici nu esti obligat sa faci asta, atat timp cat circuli in parametri legali. Iar in oras banda a II-a NU este pentru viteza, nici macar in zonele unde poti sa-i dai talpa. Este pur si simplu banda a II-a de mers, rezervata uneori celor care doresc sa faca stanga. Deci ne putem plange ca in jungla din Bucuresti sunt unii care nu respecta legile junglei. Dar sa-i facem needucati - mi se pare cam fortat. Needucati suntem noi astia care circulam ca bezmeticii cu 60km/h pe aleile dintre blocuri si cu 70-90 km/h pe "largile" noastre bulevarde, atunci cand nu dam de gropi. |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
ashu |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca imi spune si mie cineva unde mama masii scrie ca daca circuli cu viteza maxima legala ai voie sa stai pe orice banda vrei, oriunde si oricum, ca nu se pune problema ca cineva sa te depaseasca din moment ce tu ai maxim, atunci io mananc hartia aia. Ce kilu meu, parca e vestul salbatic, toti sunt justitiari aici. "Am 50 km/h in oras, deci circul pe ce banda vreau, am 90 pe dn sau am 130 pe autostrada, NU ma dau la o parte nici mort ca doar am viteza maxima legala". Am intalnit atat de des parerea asta (chiar si aici pe forum) ca mi s-a acrit. Da unde va incurajeaza ma nene legea sa faceti voi dreptate? Daca cumva vitezometru vostru e defect si in loc de 90 aveti 75 si tineti coloana in loc?? Daca e unu caruia ii naste nevasta si se grabeste la spital?? Cine sunteti voi sa decideti cine merita sa mearga mai repede si cine nu? :vmad:
Pe bulevardul de la Unirii spre Casa poporului e voie cu 60 km/h, deci se poate merge legal pana in 70. Si totusi aproape tot timpu coloana merge cu 50, ca sunt multi gura-casca care nu au vazut ca e voie cu 60, dar nici sa te lase sa-i depasesti nu vor, ca ei au 50, deci maxim. :vmad: In lege scrie clar, fara sa faca deosebire intre oras sau afara din oras: banda de mers este banda unu. Punct. Daca iei stanga te incadrezi pe banda din stanga (dar nu cu 5 km inainte) altfel banda din stanga o folosesti pentru depasiri. Normal ca la ore de varf nu se aplica ca e ocupat tot drumul, dar am intalnit si dupa 11 seara, cand era drumu liber ca in palma, d-astia mergand pe ambele benzi cu aceeasi viteza, astfel incat sa n-ai pe unde sa-i depasesti orice ai face. Nu le dau flashuri ca mi se pare de kkt, desi ei sunt si mai de kkt, blocandu-mi calea. :x |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
MariusI |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Cand am dat eu examen de carnet (in '96), era o intrebare in chestionar exact pe tema asta: ce faci daca tu mergi cu viteza legala si vine unul tare din spate ?
Si raspunsul corect era 'ii faci loc sa treaca'. Ceea ce mi se pare si mie de bun simt, presupunand ca poti sa faci chestia asta fara sa te pui in pericol. Acum nu stiu daca mai exista respectiva chestie in chestionare, dar cred ca asta termina disputa referitoare la punctul de vedere al legii. |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
litza |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Zile ashu, ca tare dreptate ai!
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
MariusI |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Ref. la ce zice Ashu, mai e un aspect : cei mai multi oameni nu stiu ca vitezometrul arata cu 10% in plus..si in consecinta, in loc sa mergi legal cu 70kmph, mergi cu 45, care i se par berbecului 50 ... :vmad:
|
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
maddan |
![]()
Post
#75
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Iar eu repet ca este intr-adevar de prost-gust sa nu te dai la o parte cand vine altcineva mai tare din spate. In acelasi timp, este ilegal sa circuli cu viteze aberante in oras - sau in afara.
AMBELE probleme merita tratate, nu numai cei care merg de bezmetici pe banda a doua cand ar trebui sa-si miste fundul pe prima banda. Ar mai fi o problema, ca sa nu ramanem cantonati in aceasta paranteza (subiectul fiind altul) - cei care au masini bengoase nu sunt intotdeauna agresivi. Cei care muncesc din greu ca sa le aiba le stiu foarte bine valoarea si le protejeaza. Dar mai e o specie, chiar de apucati: cei care se apuca sa te depaseasca pe linia de tramvai - ba chiar pe contrasens - in timp ce tu depasesti la randul tau pe unul de pe banda 2. Chiar acum o saptamana mi s-a intamplat, si dobitocul cu un Megane 1 imi mai facea si semne ca vrea sa intre in fata mea, ca din contrasens ii venea un tramvai. Deci eu eram deja pe jumate pe linia de tramvai (pe Rebreanu, spre intersectia de la parcul Titan), pe banda II era un mos cu o taraboanta care de-abia se misca cu 40/h, eu aveam deja circa 60-70, ca sa reintru in siguranta in fata mosului, iar dementul nu avea rabdare si vroia sa bage probabil 90, doar-doar sa-si faca tripla inainte sa se pupe cu tramvaiul. M-a durut strict undeva de el, pana nu mi-am terminat manevra si nu am reintrat in siguranta in fata mosului.... ca sa nu mai spun ca intre liniile de tramvai este piatra cubica si iti trebuie o foarte mare atentie sa nu-ti fure masina diferenta de aderenta intre roti. Imbecilul a trebuit sa se lase pagubas, apoi s-a enervat si a trecut pe banda I, prin spatele mosului, doar ca sa ma depaseasca prin dreapta, si asta in apropierea stopului. Ca, deh, era intr-un Megane, si era musai sa isi bata joc de doi cu Dacii. Cu astfel de dementi ce pana mea sa mai faci??? Cat se castiga nene, daca nu ai un pic de rabdare? Io d-aia zic (si ma opresc aici): mai bine mergem cat mai LEGAL cu putinta, si abia apoi ne mai ofuscam cu privire la educatia altora in trafic. |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
tarzy |
![]()
Post
#76
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu de unde dreaqu ati scos ideea ca banda a II este ptr facut la stanga.
chestia asta poate fi valabila doar in zona de preselectie (50-100 m de intersectie), in rest este banda de circulatie (de depasire). parerea mea este ca fiecare merge cu cat il duce capul, buzunarul si masina dar este de bun simti sa nu-l incomodezi pe partenerul de trafic iar aici (la incomodat) intra si circulat-ul pe banda II ptr ca peste 20KM tu ai de facut la stanga. |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
MariusI |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Banda II era pentru facut stanga inainte de schimbarea codului rutier. Acum ai voie sa mergi inainte de pe orice banda.
|
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
ashu |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Maddan, io am zis ca vreau sa vad unde este scris ca e legal sa mergi pe ce banda vrei si sa nu lasi oamenii sa te depaseasca. Diferenta pe care o faci tu nu sta in picoare, e ilegal atat sa mergi cu mai mult decat viteza maxima, cat si sa ocupi banda de depasire degeaba, daca nu faci stanga sau nu depasesti nimic, si sa nu le faci loc celor care merg mai repede.
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
paulp |
![]()
Post
#79
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
ca sa nu existe probleme, un remember e binevenit:
Secțiunea a 2-a Utilizarea părții carosabile Art.129. – Conducătorii sunt obligați să conducă vehiculele cât mai aproape de marginea din dreapta părții carosabile. Art.130. – Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părțile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru ciclomotoare, biciclete și celelalte vehicule fără motor, acestea pot fi conduse și pe acostament în sensul de mers, dacă circulația se poate face fără pericol. Art.131. – (1) În cazul în care drumul are două sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele vor fi conduse pe banda situată lângă acostament sau bordură. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, dacă banda de circulație utilizată este ocupată, cu obligația de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil. (2) Pe părțile carosabile cu circulație în ambele sensuri și care au cel puțin trei benzi, vehiculele nu trebuie să fie conduse pe banda situată la marginea din stânga părții carosabile în sensul de mers, dacă printr-un mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Art.132. –Vehiculele grele, lente sau agabaritice ori cele care se deplasează cu viteză redusă, trebuie conduse numai pe banda de lângă acostament sau bordură, dacă în sensul de mers nu este amenajată o bandă destinată acestora. Art.133. – Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens și cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axul drumului, conducătorii de vehicule pot folosi această bandă, cu obligația să lase liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia. Art.134. – Vehiculele din serviciile de transport public de persoane se conduc pe banda rezervată acestora, dacă o astfel de bandă există și este semnalizată ca atare. Pe aceeași bandă pot circula și autovehiculele prevăzute la art.32 alin.(1) lit.a) și cool.gif din ordonanța de urgență. Secțiunea a 3-a Reguli pentru circulația vehiculelor § 1. Poziții în timpul mersului Art.135. – (1) Pe drumurile publice pe care sunt aplicate marcaje, conducătorilor de vehicule le este interzisă trecerea peste linia continuă, simplă sau dublă și peste marcajul pentru spații interzise. (2) Marcajul discontinuu delimitează benzile, putându-se trece peste el numai atunci când conducătorii de vehiculule schimbă banda de circulație, direcția de deplasare ori când s-au angajat în depășire. Aceste manevre se vor executa numai după ce aceștia au semnalizat și s-au asigurat că nu periclitează siguranța celorlalți participanți la trafic care îi urmează sau îi preced sau circulă din sens opus. (3) Obligațiile prevăzute la alin.(2) revin conducătorilor de vehicule și atunci când pe drumul public nu sunt aplicate marcaje. (4) în cazul în care sensul de circulație este separat de o linie continuă și una discontinuă, conducătorii de vehicule sunt obligați să respecte semnificația liniei celei mai apropiate de vehicul în direcția de deplasare. Art.136. – (1) Pe un drum public prevăzut cu minimum trei benzi pe sens, când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeași direcție, dar pe benzi diferite și intenționează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta este obligat să permită celui care vine din stânga, să ocupe acea bandă. (2) Pe drumul public cu mai multe benzi, conducătorii de autovehicule care circulă pe o bandă care se sfârșește, pentru a continua deplasarea pe banda din stânga trebuie să permită trecerea vehiculelor care circulă pe acea bandă. Art.137. – (1) La intersecțiile cu marcaje conducătorii de vehicule trebuie sa se încadreze pe benzile corespunzătoare direcției de mers voite, cu cel puțin 50 m înainte de intersecție și sunt obligați sa respecte semnificația indicatoarelor și marcajelor pentru semnalizarea direcției de mers. (2) La intersecțiile fără marcaje, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puțin 50 m înainte de intersecție următoarele poziții: a) rândul din dreapta, cei care vor să schimbe direcția de mers spre dreapta; cool.gif rândul din stânga, cei care vor să schimbe direcția de mers spre stânga; c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte. (3) Dacă în intersecție circulă și tramvaie, iar spațiul dintre șina din dreapta și trotuar nu permite circulația pe două rânduri, toți conducătorii de vehicule, indiferent de direcția de deplasare, vor circula pe un singur rând, lăsând liber traseul tramvaiului. (4) În cazul în care tramvaiul este oprit într-o stație fără refugiu pentru pietoni, vehiculele trebuie sa oprească în ordinea sosirii, în spatele acestuia, și sa-si reia deplasarea numai după ce ușile tramvaiului au fost închise. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
paulp |
![]()
Post
#80
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
De asemenea, pentru vitezomanu Gica:
5. Viteza și distanța între vehicule Art.154. – (1) Conducătorii de vehicule sunt obligați să respecte viteza maximă admisă pe sectorul de drum pe care circulă și pentru categoria din care face parte vehiculul condus, precum și cea impusă prin mijloacele de semnalizare. (2) Nerespectarea regimului de viteză stabilit potrivit prezentului regulament, se constata de către polițiști, cu mijloace tehnice certificate, în condițiile legii. Art.155. – (1) Limita maxima de viteză în localități, este 50 km/h. (2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităților, administratorul drumului, poate stabili, pentru autoturisme și limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteză mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu acordul poliției. (3) Pe anumite sectoare de drum din interiorul municipiilor și orașelor, ținând seama de împrejurări și de intensitatea circulației, administratorul drumului, cu acordul poliției, poate stabili și limite de viteză inferioare dar nu mai puțin de 30 km/h. (4) Limitele maxime de viteză, în afara localităților, sunt: a) pe autostrăzi, 130 km/h; cool.gif pe drumurile expres sau pe cele naționale europene (E), 100 km/h; c) pe celelalte categorii de drumuri, 90 km/h. Art.156. – Vitezele maxime admise în afara localităților pentru categoriile de autovehicule, prevăzute la art.53, sunt: a). 130 km/h pe autostrăzi, 100 km/h pe drumurile expres sau naționale europene (E) și 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoria A și B; cool.gif 110 km/h pe autostrăzi, 90 km/h pe drumurile expres sau naționale europene (E) și 80 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoria C, D și D1; c) 90 km/h pe autostrăzi, 80 km/h pe drumurile expres sau naționale europene (E) și 70 km/h pentru celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din subcategoriile B1 și C1; d) 50 km/h, pentru tractoare și ciclomotoare. :inger: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#81
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
[quote]
Art.137. – (1) La intersecțiile cu marcaje conducătorii de vehicule trebuie sa se încadreze pe benzile corespunzătoare direcției de mers voite, cu cel puțin 50 m înainte de intersecție și sunt obligați sa respecte semnificația indicatoarelor și marcajelor pentru semnalizarea direcției de mers. [/quote] Adica se poate si cu 20km inainte, ca doar 20km>50m... :mrgreen: Asta e cam la fel cu "pina la limita evitarii oricarui pericol" :twisted: |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
paulp |
![]()
Post
#82
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
[quote]
paulp a scris: [/quote] Nu trageti in curier. N-am zis-o eu, ci legiuitorul :mrgreen: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
ashu |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Mersi Paul. Pazna la urma vad ca am avut dreptate.
Ca o paranteza, uite ca am aflat si ceva nou biggrin.gif Habar n-aveam cum si daca e reglementata chestia de mai jos. [quote]Art.136. – (1) Pe un drum public prevăzut cu minimum trei benzi pe sens, când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeași direcție, dar pe benzi diferite și intenționează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta este obligat să permită celui care vine din stânga, să ocupe acea bandă.[/quote] E bine de stiut, desi cred ca cei mai multi habar n-au (cum n-aveam nici io) si o fac la mica intelegere. |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
paulp |
![]()
Post
#84
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Ashu, aste e si din cauza ca multi nu si-au luat noul Regulament si nici macar n-au avut curiozitatea sa vada ce difera.
Pentru amatori, e-mail pentru docoment. Are vreo 600Kb. :inger: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Bobo |
![]()
Post
#85
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
uite asta chiar vroiam sa intreb;
io ma gandeam ca se aplica un fel de prioritate de dreapta, dar vad ca e invers.. ce chestie; mi s-a intamplat de multe ori sa fiu in situatia asta si nu stiam ce si cum; |
-------------------- |
|
ashu |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Marius |
![]()
Post
#87
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Constat cu stupoare ca unii dintre noi au probleme grave cu educatia. Cand aud asa ceva se simt cu "musca pe caciula" si incep sa-si dea cu parerea despre ceea ce face altcineva, iar cand vine vorba sa vorbeasca despre ei se autonumesc needucati. Ce sa-i faci? Asta e? Probabil fraza dura cu tancul nu le convine unora !?!
Eu, unul, nu ma consider "soferu' lu' peste" dar cand ii vad pe altii care nu numai ca nu-si vad de treaba lor dar se mai si amesteca in treaba altora si deranjeaza ma cam enervez. De bun simt la volan ce sa mi zic. Toata lumea il invoca numai ca prea putini il pun in practica. P.S. Am citit cu intarziere cele comentate ulterior postarii ultimului meu mesaj. |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
maddan |
![]()
Post
#88
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Ashu, ai dreptate: e ilegal si sa mergi peste viteza legala, si sa stai de bezmetic pe banda a doua. Mea culpa. In acelasi timp, e si lipsit de bun simt. :mrgreen:
Marius, cel mai important in trafic este sa ramai calm. Daca simti ca vrei sa te dai cu tancul... din pacate mai devreme sau mai tarziu trebuie sa platesti. Normal ca e plin de nesimtiti in trafic. Dar si razbunarea pe ei, tot in trafic, nu rezolva nimic... Nu duce decat la agravarea problemei. |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#89
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
[quote][quote]Sau el crede ca nemtii faceau acum 15-20 de ani motoare si cutii mai bune decat cele de azi ale renault?[/quote]
Astazi insa, impresia generala este ca fabricantii de automobile (inclusiv nemtii) construiesc automobile "throw-away". Foarte putini mai sunt cei care tin masina mai mult de 5 ani; sunt multi care o schimba dupa 3 ani. Masinile incoporeaza tehnologie din ce in ce mai complexa, care face ca cheltuielile de service post-garantie sa fie exorbitante. Sigur ca o Dacia Solenza sau Logan poate sa fie mai rapida decat multe masini germane vechi de doua decenii. Dar, mai rapid nu este echivalent cu mai fiabil. Deci, nu poti spune "mai bun". Probabil ca acum, cat timp masina ta e noua, nu intelegi exact ce vreau sa spun. Daca insa o sa o tii peste 3 ani si nu o sa intri intr-o saga a leasing-ului non-stop (prin care platesti toata viata rate la masina), o sa intelegi foarte bine la ce ma refer.[/quote] In mare parte ai dreptate... dar stii de ce nu-si tin oamenii masinile mai mult de 3 ani afara? In primul rand se plictisesc de ele, pt ca apar modele mai noi... In al doilea rand SE TERMINA GARANTIA, si neamtu (despre ei discutam mereu, nu?) nu sta sa bage bani in ea aiurea in caz ca se strica: o vinde si isi ia una noua... Nu vorbesc prostii, tata a stat 3 ani acolo, am fost si eu de cateva ori... SI IN AL TREILEA rand, dupa 3 ani masina este considerata uzata, adica polueaza, si platesti la ea taxe mult mai mari, si mai bine o vinzi, iei alta, ca oricum slava domnului aia din 6 salarii si iau alta noua... Acum te intreb eu: de ce crezi ca, avand in vedere mersul actual al cererii, mai e vreun constructor nebun sa investeasca intr0un model prea mult?? Ai observat cat de scurte sunt generatiile de masini noi? Cat a stat golf 4? Te asigur ca o sa apare golf 6 mai repede decat a facut-o 5! Si tot asa.. Daca tii tu minte cat a stat golf II?? destul, oricum.. Daca e sa vb de masini rom... Cat a stat berlina? mai bine de 30 de ani... SuperRNova? 2 ani! solenza ? nu o apuca 2006, sigur! Deci, daca e sa mai tinem cont ca firmele care au incercat sa produca calitate au pierdut... Vezi monopolu renault (cu firmele adiacente nissan, dacia etc..) VW(seat, porsche, skoda etc..) GM(daewoo...) precum si disparitia unor legende de masini (Oldsmobile in SUA); toate astea au avut ca si cauza incapacitatea de a se mentine in aceasta cursa infernala pe care o poarta economia actuala cu cererea.. Si de final: da, stiu ca nu e fiabila solenza.. Da mai stiu un lucru: peste 2 ani imi iau Logan Break (asta pt familia mea), uit de SLZ, apoi peste 2-3 ani imi iau megane, care probabil atunci va ajunge la a inspea (adica n!) generatie... Si stii ceva? Ramai tu cu vechea ta masina, consider-o mai fiabila, ca oricum a mea nu o sa aiba ocazia sa-mi arate cat de buna e niciodata pt ca mai mult de 3 ani nu vreau sa o tin!! Si tot asa... Cat despre chestia cu leasing la nesfarsit... Stie cineva in afara de prieteni ca eu am luat masina in rate? NU! Toata lumea din bloc crede ca de cand mi-am luat masina sunt cu banii garla... Nu ma pot plange de lipsa lor, da nici nu le duc doru... Si atata timp cat o sa arati cu degetu la rate nu o sa ai nimic (asta doar daca nu ai vreo afacere si iti permiti; sau te ajuta altcineva... Tata, loto etc...) |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Adrian, esti un tip OK, iar la continutul post-ul tau de mai sus am zero comments.
Singura problema este ca vrei sa ai intotdeauna dreptate. Mai exact, esti ca bulele de aer din tubul de sampon: oricum intorci tubul, bulele de aer vor sa fie deasupra. Am plecat de la afirmatia ta: "Sau el crede ca nemtii faceau acum 15-20 de ani motoare si cutii mai bune decat cele de azi ale renault?" si ti-am spus ca multi oameni sunt de parere ca DA, cu doua decenii in urma se faceau motoare mai fiabile. Ai dezvoltat insa imediat subiectul intr-o noua directie, care cam contrazice propria ta afirmatie initiala. Mai e un topic pe undeva pe aici pe forum unde sustii cu tarie viteza maxima de 180 Km/h a masinii tale, iar toti ceilalti incearca fara succes sa te convinga ca este posibil sa fii putin prea optimist. Come on, Adrian, trebuie sa accepti faptul ca nimeni nu detine adevaruri absolute. Oricine poate sa afirme ceva mai mult sau mai putin inexact. Daca ti se intampla si tie, poate e mai simplu sa admiti asta. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 16:38 |