VREAU SOLENZA INAPOI, Reunit
![]() ![]() ![]() |
VREAU SOLENZA INAPOI, Reunit
klaus |
![]()
Post
#151
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
cristi.r |
![]()
Post
#152
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
LGN reprezinta o evolutie clara fata de SLZ din toate punctele de vedere. SLZ, oricum nu mai avea viata lunga, insa intretinerea ieftina o face sa fie asa cautata chiar ca si SH. Problema parbrizului a fost foarte bine atinsa in topicul asta. In curand se va "stinge" si SLZ, va aparea, probabil, LGN 2 si asa mai departe ... asta este evolutia in tehnica. Nu stiu daca ne ajuta la ceva sa plangem dupa o masina sau alta, asa cum faceau parintii nostri: "he, he, masina ca a mea nu se mai face in ziua de azi ..." sau: "n-o dau pe-a mea nici pe una noua ..." si altele. Vrei SLZ inapoi ? Da' ce-ti face SLZ de-o vrei inapoi ? Iti face de mancare ? Iti spala rufele ? Ti le calca ? Da-o dracului de tabla ca pana la urma tot la Remat ajunge !
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
cristiV |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 26 November 02 From: Bucuresti ![]() |
supernova si solenza noi au fost o alternativa f buna fata de sh-uri.
|
--------------------
RENAULT
Laguna III GT
2011
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#154
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ok, am citit topicul. Interesant. Am cateva intrebari (avand in vedere ca am preferat sa-mi iau Solnitza SH decat Logan - aveam banii pentru amandoua).
1.Daca Loganul e asa evoluat si are asa multe stele, de ce are cam aceeasi greutate cu Solnitza, avand in vedere dimensiunile simtitor mai mici ale solenzei? 2.Dece n-are discuri ventilate de frana pe fata ca Solnitza? 3.De ce consuma mai mult ca Solnitza? (au fost si Solnitze Euro 3 care consumau tot mai putin ca Logan - deci argumentul ca e mai evoluat motorul de pe Logan nu tine). 4.Acum n-o sa sustin ca parbrizul lipit nu e bun, dar cum explicati ca masini de 30 de ani sunt 'uscate' pe dinauntru cand ploua afara? (Aici putem include chiar si Dacia 1300) 5.Ce are in plus Logan si nu are Solenza? (in afara de airbag pasager si ABS) 6.Tinand cont ca Logan e mai bine insonorizata, desi are aceeasi greutate cu Solenza, asta inseamna ca sunt mai putine alte materiale nu? Si ca o parere personala, intr-adevar frantujii au o marja de profit muult mai mare decat la Solenze. Totate componentele din compartimentul motor sunt asezate asemanator la Logan si Solenza (deci sansele sa fi luat si aceasta din urma ceva stele la NCAP sunt destul de mari). Loganul a avut parte de multa publicitate (chiar si faptul ca a fost testat la NCAP) si in plus in alte tari e vandut sub marca Renault si nu Dacia (la preturi si mai mari). Chiar si la noi sccrie pe undeva By Renault. Solenzele s-au vandut in numar mic, pentru ca Dacia nu avea o capacitate de productie prea mare si creditele pe vremea aceea aveau dobanzi aberante. In plus la 10 Solenze produse, una era furata. La fel e si acum la Dacia, doar ca se produc 150 de loganuri pe zi si nu se observa disparitia unuia pe zi. (deh, acum securitatea e mai stricta). Eu unul nu mai vreau sa se fabrice Solenza, dar as vrea sa se fabrice o masina asemanatoare (cu geamuri lipite.. ![]() Si ca o parere personala, daca pui o Solenza si un Logan unul langa altul, zici ca-s gemeni, doar ca unul a mancat mai mult lapte de vaca (ca tot zicea cineva pe aici ca suntem cu vaca ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
driverx |
![]()
Post
#155
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
nh1980ro
Daca la tine greutatile celor doua masini sunt un indiciu ca SLZ ar fi de fapt mai masina decat Logan, scuza-ma......inseamna ca ori habar nu ai ce vorbesti, ori vorbesti ca sa vorbesti, ori te amagesti singur ca de fapt ar fi superior (cel putin din acest punct de vedere) SLZ-ul LGN-ului. Daca la tine asezarea in compartimentul motor a diverselor chestii de pe acolo ar influenta stelutzele tale EuroNCAP , scuza-ma......inseamna ca ori habar nu ai ce vorbesti, ori vorbesti ca sa vorbesti, ori te amagesti singur ca de fapt ar fi superior (cel putin din acest punct de vedere) SLZ-ul LGN-ului. Deci io nu ma mai mir ca Loganul se vinde asa bine, indiferent cum arata, cum merge, etc, etc. Efectiv romanul e asa low ca si un SLZ e bun pentru el. Trist....trist ca romanu sta sa consume timp, trafic pe net, si timpul altora sa explice cum o masina cu platforma din anii 80 ar fi o masina buna pentru standardele 2007, sau ca ar fi avut stelute verzi EuroNCAP. Chiar habar nu aveti ce vorbiti....mai ales cand vine vorba de EuroNCAP. Uitati-va la accidentul tipului cu SN lovit din spate si impins usor in masina din fata sa va autospulberati tampeniile astea din cap ca ar fi avut o valoare SLZ, sau ca macar s-ar compara cu LGN-ul sau orice alta masina actuala din clasa loganului cand vine vorba de siguranta. Stiu, aveti SLZ, va place sa credeti ca aveti dram de siguranta in el, sau nu mai putin decat in LGN, dar realitatea e putin alta.... E chiar penibil acest topic. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#156
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Accidentul in primul rand, din cate spune omul cu DSN se petrecea cand intra unul in spatele lui cu aprox 60Km/h (cam asa se fac si testele NCAP right?)
Tehnologia anilor 80'?? Pai motorul Renault de pe solenza si cel de pe Logan ce diferente tehnologice au? Puntea spate solenza si cea spate logan?? e vreo diferenta? Suspensiile McPherson de pe fata de Logan (aici s-ar putea sa ma insel) suntt un model simplificat (reducerea costurilor) fata de cele de pe Solenza. Cel putin asa mi s-a parut in service cand am comparat cele 2 masini. Vrei sa spui ca discurile ventilate de la Solenza sunt tehnologie 80' si discurile de frana pline de la Logan sunt tehnologie 2007? Ma faci sa rad!! Nu am zis ca Solenza o fi state of the art, dar nici sa zici ca Logan e muult peste Solenza si ca e tehnologie 2007. Poate ca e muuult...mai scumpa! Apropo planetarele de Logan se potrivesc la Solenza, ca re pe tehnologie din anii 80. Inca ceva, in afara de faptul ca aeratoarele de la Logan sunt argintii, tu vezi vreo diferenta stilistica intre ele ?ma refer strict la aeratoare) Hai sa analizam reperele Solenza si cele de Logan si sa vedem diferente si asemanari si apoi sa stabilim un procent. Si cand m-am referit la greutatea totala a masinii m-am gandit la cantitatea de fier/otel folosita ca asta trage cel mai greu la cantar nu? Deci luam o masina cu volum mai mare si aceeasi greutate si o comparam cu o masina cu un volum mai mic si aceeasi greutate. Dacia Solenza: 980Kg Dacia Logan motor 1.4 = 975Kg Dacia Logan motor 1.6 = 980Kg. Acum ne gandim asa: Logan are roti mai mari=>cateva sute de grame in minus la restul caroseriei fata de Solenza. inca un airbag in plus (solenza are deja 1 si logan are 2)) cateva sute de grame in plus la Logan, deci caroseria si mai usoara decat la Solenza. Loganul are un compartiment pentru roata de rezerva (chestie buna de altfel) care e mai greu decat gratarul de la Solenza. (chestia asta s-ar putea sa fie buna pentru Logan in cazul unei lovituri din spate - ca amortizeaza socul roata de rezerva care e in lighean .. ![]() Si probabil ca mai sunt alte argumente, dar n-am timp si chef sa le descriu. Parerea mea e ca fierul/otelul din solenza a in cantitate mai mare fata de Logan. Asta doa in cazul in care Logan nu e facuta din fibra de sticla si oteluri super usoare. Ma insel? Data viitoare cand mai postati referitor la parerea cuiva puneti si argumente va rog. P.S.: Eu am preferat tehnologia anilor '80 (poate confunzi...tehnologia aia e la Cielo), fata de tehnologia anilor 2007. Prin asta nu zic ca Logan e o masina proasta, doar ca mi se pare un pic umflat pretul si e o masina destul de nepractica pentru un oras aglomerat. Si asezarea chestiilor de prin compartimentul motor are de-a face cu multe. La berlina in cazul unui impact bateria era prima care intra in habitaclu si de aici scurgeri de acid sulfuric si alte probleme. La fel si cutia de viteze si motorul care aveau tendinta sa intre peste cei din habitaclu pentru ca erau pus longitudinal. Din nou, recomand documentare si argumente inainte de atacuri. P.S 2: Am avut ocazia sa conduc in jur de 10.000 km o Mazda 3 (in SUA si masina facuta pentru SUA, deci cu standarde de siguranta riguroase). Apoi am condus un Chevrolet Classic vreo 150 de mile si l-am dus inapoi la rental a doua zi ca ala la 75Mph falfaia in spatele camioanelor. Si cand s-a defectat prima Mazda 3 (S-a DEFECTAT da?? si avea vreo 40.000 de mile la bord) am primit un Oldsmobile Allero (motor 3.8 l) care mergea cu 180 pe autostrada de ziceai ca celelalte masini stateau. Pe ala l-am schimbat din nou cu o Mazda 3 cu 750 de mile la bord, pentru ca Oldsmobile ala consuma de rupea. A, si inca ceva, m-am plimbat vreo 2 zile si cu un Buick Lesabre (motor tot de 3.8l), iar in ala cand eram a trecut pe deasupra un elicopter pe care doar l-am vazut, ca nu se auzea in masina. Nu am zis cele de mai sus ca sa ma laud (ca eram pe banii firmei), ci ca sa intelegeti ca am avut ocazia sa vad ce masini au si altii si sincer sa fiu, NU mi-e rusine cu Solenza in Romania (In SUA mi-ar fi, ca acolo o Toyota destul de veche era la SH cu 500$!! si erau pline targurile cu masini SH mult mai bune decat mult din masinile din RO) Cand am ajuns inapoi in tara si m-am urcat in berlina lu taica-miu mi-era teama sa merg cu mai mult de 90 km/h. Solenza n-o fi Mazda 3, dar nu mi-e teama sa merg cu ea cu 130-140. Asta e pentru carcotasii care zic ca Loganistii si Solenzarii, DSN etc sunt d-astia care au plecat de la Dacia 1300 si astea li se par super masini. This post has been edited by nh1980ro: 2 Mar 2007, 00:38 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
driverx |
![]()
Post
#157
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Ma, cate tampenii poti zice. Ai scris linii intregi despre tablarie. So what? Tabla multa si proasta? Tu poti pricepe ca SLZ-ul tau e Reno 11 in mare? Masina facuta prin anii 80.
Am avut accident cu logan la 5x km/h. Stiu ce inseamna logan si accidentele frontale, de asemenea cat am stat prin service am vazut destule logane si SLZ-uri busite in fel si chip. Si cand imi aduc aminte de astea in timp ce citesc romanele tale, ma apuca rasul. Nu inteleg ce argumente tot vrei? Ai caroserie veche...VECHEEEEEEEEEEEEEEEE. Nu e farfurie zburatoare LGN, dar e la cu totul alte standarde in materie de siguranta fata de SLZ-ul tau...like it or not. Ma...pana acum parca comparai SLZ cu LGN. Ambele au motoare transversale. Acuma in dorinta de a fabrica argumente te-ai pus sa compari si cu berlina? Pai normal, aia e longitudinala, la orice impact mai serios, cutia era tare nerabdatoare sa intre in habitaclu. Asa ne putem lua si de tendinta sa ii zicem ciudata a coloanei de directie sa iti vina fix in mecla. Oare de ce? Sunt detalii si detalii, dar care nici una nu se aplica la SLZ sau LGN. Oricum, e tragic ce se vede aici, dar cum se zice...traim intr-o tara libera, aveti dreptul sa va doriti orice. Including involutie. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#158
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ok, in afara de faptul ca mi-ai zis ca am caroserie veche (intr-adevar e veche de 4 ani de acum) ce alt argument mi-ai adus?
Si, in afara de asta prefer un traseu gen transfagarasan cu o masina cu discuri ventilate ![]() Oricum ce am spus eu, nu e ca Logan ar fi o masina proasta, ci ca Solenza nu e chiar asa inferioara cum o considera cei care au Logan. ![]() Daca tu ai preferat sa dai banii pe un Logan e alegerea ta, dar nu-mi spune mie ca Solenza e tehnologie 80' si fara sa vii cu argumente valide. Ti-am zis parerea mea e ca Logan are aceeasi forma a caroseriei cu Solenza (ambele au fundul sus, doar ca la Solenza macar poti folosi spatiul din portbagaj si pentru chestii voluminoase ![]() Si avand in vedere ca Solenza n-a fost si n-o sa fie niciodata testata la NCAP discutia despre stele e pur ipotetica. Exemplul cu berlina ti l-am dat ca sa vezi ca are sens cum pui chestiile prin compartimentul motor si la Solenza asezarea e la fel ca la Logan si ca la alte masini mai rasarite. Acum ma gandesc si la o latura practica a problemei. Sa vedem cate piese de Logan se potrivesc la Solenza. Pentru ca asta ar explica oarecum si cresterea preturilor unor repere de Solenza. Daca te uiti pe un site, nu stiu daca am voie sa-l pun aici, dar oricum e un site unde sunt prezentate si modelele de masini mai vechi (***masini***), in speta Dacia, ai sa vezi ca punctajul obtinut de Dacia Logan model 2004 e acelasi cu cel obtinut de Solenza 2003 = 7.1. Modelul de Logan 2006 are 8.5 puncte deocamdata (inca nu s-a incheiat sondajul pentru acela cred). Asta ca sa vezi si alte pareri. P.S.: Inca un aspect important e cati bani ai sa intretii masina. Ca degeaba ai BMW cu placute de frana de la S.R.L. si te plimbi cu el doar in weekend ca n-ai bani de benzina. Daca aveam bani de BMW, imi luam Porsche... ![]() Respect! L.E.: Ca sa fiu on topic. As cumpara o masina de dimensiunile Solenzei, fabricata la 'standarde', dar care sa aiba un pret corect(adica nu mai mare decat la un Logan) si nu vopsea care se scorojeste daca se c@#a vrabiile pe ea. Mi se pare ca si la Solenzele alea rosii tot asa pica vopseaua de pe ele ca si la primele Logane. (Deh, standardele astea din 2004). Iar procesul tehnologic de asamblare a Logan si Solenza nu cred ca difera foarte mult. In fond singurul robot de la Dacia e acela care pune geamurile.. ![]() Last Edit: Renault 11 Turbo 1982: Manufacturer Renault Type S-4 OHV 8 valves total 2 valves per cylinder Main bearings Construction Bore Ś stroke 76.00mm Ś 77.00mm 2.99 in Ś 3.03 in Bore/Stroke ratio 0.99 Displacement 1397 cc (85.25 cu in) Unitary capacity 349.25 cc/cylinder Compression ratio 8.50:1 Fuel system 1 So carb Aspiration Turbo Compressor type Intercooler Catalytic Converter N Max. output 106.5 PS (105.0 bhp) (78.3 kW) @5500 rpm Max. torque 161.0 Nm (119 lbft) (16.4 kgm) @2500 rpm Maximum rpm Coolant Water Specific output 75.2 bhp/litre 1.23 bhp/cu in Specific torque 115.25 Nm/litre ******************************* Engine location Front Engine alignment Unknown Steering Turns lock-to-lock Turning circle Suspension Front I.MS.ARB. Rear I.TA.TB.ARB. Wheels F/R / Tyres F Tyres R Brakes F/R Ve: Ventilated Di: Disc (Disk) Dr: Drum S: Servo-assisted ABS: Anti-lock Braking System Brake ∅ F/R / mm Braked area Transmission 5M Drive FWD FWD: Front Wheel Drive RWD: Rear Wheel Drive AWD: All Wheel Drive 4WD: Four Wheel Drive Top gear ratio 0.76 Final drive ratio 4.07 ****************************** Deci 105 CP in 1982 la un motor de 1397 cmc si 8 valve, discuri ventilate, servofrana. Asta e tehnologia anilor 80. In 2007 cel mai scump Logan are motor 1600cmc, 16 valve si tot 105 CP. Nu neaparat ce e vechi e si prost. Si Renault e o firma ca re a adus destule inovatii, pacat ca e condusa de ftantzuji. This post has been edited by nh1980ro: 2 Mar 2007, 02:24 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
C.C. |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
de fapt, rezistenta la impact a unei masini, depinde foarte mult si de modul in care sunt distribuite materialele.
acelasi tip de material, prelucrat in forme diferite, da valori diferite de rezistenta. exemplul cel mai cunoscut este cel al fagurelui, o forma cu eficienta maxima/greutate minima. aceeasi cantitate de material, prelucrata in alta forma, da o rezistenta mai mica. de aceea, comparatia dintre greutatile celor doua masini, are o importanta mai mica. in plus, apar tehnologii mai noi de fabricatie, care urmaresc sa micsoreze nr.de componente la o masina, rezultand (cel putin teoretic), o fiabilitate mai mare. de aceea eu personal, prefer masinile fabricate cat mai recent. pt.ca orice mica tehnologie in plus, o ranforsare in plus, un plastic asezat altfel, un tampon in plus, ca sa nu mai vorbesc de abs sau airbag, poate face diferenta intre una sau trei coaste rupte, intre un picior sau amandoua rupte, sau intre trauma si moarte. orice tehnologie in plus, iti ofera o sansa in plus. am mai spus si altadata. ASTA face toti banii. ca de viteza si nebunie.. uite. si cu o rabla ca a mea bine pusa la punct, merg lejer cu 120km/h. si sa vedeti ce stabilitate are. mai ales ca i-am pus si jenti noi. INSA, in caz de doamne-fereste, ce sanse am eu, in fata unui logan? va spun eu: ZERO. iar daca ar fi sa aleg intre doua masini cu performante asemanatoare, cu siguranta as alege siguranta. tin la pelea mea ![]() nu vreau sa par catastrofic, dar lucrurile astea se pot intampla oricui. si-atunci, cu siguranta orice si-ar dori sa fie intr-o masina cat mai noua. restul e o chestiune de gust. iar d.p.d.v. estetic, imi place mai mult slz. dar... ![]() |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#160
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Si Logan are parasocuri fagure? Cielo are sigur, dar Logan?
Si aici comparam o masina care a fost testata la Ncap si are 3 stele (nu 5 pentru clasa ei), cu o masina care N-A fost testata la Ncap, deci asta nu inseamna din start ca are ZERO stele, doar ca n-a fost testata. Daca te uiti la un topic de pe aici cu Crash test Solenza, ai sa vezi Solenze destul de busite, din care au iesit oamenii fara prea mari probleme. Si siguranta e relativa (vezi exemplul Laura Stoica). Degeaba ai masina de 5 stele Ncap, daca ai ghinion. In Romania tre sa fii cu ochii in 4 pe sosea si sa ai si un dram de noroc, ca e plin de idioti cu permis. Ce zici tu de redus numarul de componente, aia e mai mult la componentele in miscare. Eu as spune ca mai degraba se urmareste modularizarea. Te duci in service, se scoate cutiuta cu probleme si se puna alta cutiuta noua. Nu sta nimeni sa schimbe nu stiu ce garnitura, ca sa repare vechea cutiuta, pentru ca e scumpa manopera. Firmele cheltuiesc sume destul de mari pe garantie (mai mult pe manopera decat pe piese) si e important ca modularizarea sa fie cat mai buna. Apoi piesa, bineinteles, se duce la fabrica, se repara, si ajunge inapoi in service sau pe raftul vreunui magazin. This post has been edited by nh1980ro: 2 Mar 2007, 02:40 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
C.C. |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
ai perfecta dreptate.
ce-i drept, eu am vorbit la nivel de exemplu. chestia cu fagurele era un exemplu ca sa demonstrez ca greutatea (sau compararea materialelor) nu e neaparat edificatoare. insa mi-e greu sa cred, totusi, ca logan nu aduce nimic in plus la capitolul siguranta fata de slz. ca-i mai urata, asta-i alta poveste ![]() iar performantele, pt. mine, trec pe planul 2, de vreme ce performantele sunt asemanatoare la cele doua masini. si, da, e o chetie si de noroc. asta-i adevarul. |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#162
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cand vrei sa faci o masina ieftina, trec multe pe planul 2.
Dar ce ma roade pe mine, e ca un Logan Laureate 1.4 e 7900E si o Dacia Solenza scala era de noua 6250E. Deci diferenta de 1650E la dotari similare. Acum sa vedem ce e cu banii astia. Acum spun ce cred eu, adica e o presupunere: - sa zicem ca mare parte a procesului tehnologic e acelasi, deci nu s-au cheltuit prea multi bani pe calificarea muncitorilor. - in 2 ani de cand nu mai e Solenza, salariile muncitorilor au crescut, bani care se scad din cei 1650E diferenta. - la fel si pretul materiilor prime care se scade tot din cei 1650E diferenta. - mai e si amortizarea noilor utilaje, bla bla (Renault a zis ca a investit vreo 300milioane E in Dacia), care se scad si astia din cei 1650E. - ar mai fi si ceva diferenta de curs E/RON, pentru ca salarile se platesc in RON si la fel si furnizorii, care sunt destui din RO. - ar mai fi si publicitatea super agresiva (la Solenza era destul de putina publicitate) - vezi actiuni Porti Deschise and stuff, care costa. Si suma asta se scade si din cei 1650E. - si, la urma, dar nu neglijabil, mai e si profitul Renault, care trebuie sa fie mai gras decat la Solnitza, ca altfel n-ar fi venit in RO nu? Va las pe voi sa decideti ce suma se regaseste REAL in plus in Dacia Logan, fata de Dacia Solenza. Intr-adevar eu apar Solenza, pentru ca e o masina pe care mi-o permit si-si face treaba (nu-mi place ca scartaie, chitaie, e mai zgomotoasa ca un Logan, dar e mai mica si mai usor de manevrat prin aglomeratia din Bucuresti, consuma ceva mai putin (si bani si benzina)). Dar macar eu aduc si argumente. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Kunt |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
In inversunarea ta ai ajuns sa scrii niste aiureli pe aici... Ce treaba are motorul ala TURBO din 1982 cu asta care e pe prestij acum ?! Ma mir ca nu ceri sa faca din nou reno 11 in locul meganului.
Laura Stoica, Dumnezeu s-o ierte, din cate imi amintesc era intr-un Symbol, care nu are deloc 5 stele Euroncap din cate stiu. Daca tot vorbim de siguranta, masinile alea americane cand apuca pe mana astora de la Euroncap le fac astia cu ou si cu otet, nu ii intereseaza ca nu se aude elicopterul in ele... Uita-te cat are Chrysler Voyager, model 2006... Pana la urma vad ca asta te roade, de ce e loganul mai scump ca si solenta. Pur si simplu pt ca e un produs nou, conform cu piata auto actuala, capabil sa se integreze in strategia de evolutie a reno. Oameni dintr-astia o sa tot fie, care folosesc tot Windows 98, care au hainele de acum 10 ani ca astea noi nu mai sunt asa bune, si care in general se opun din start noutatilor datorita unei forme de manifestare a instinctului de conservare. Reveniti-va, asta e realitatea in care traim, nu mai avem timp sa plangem dupa trecut, important e prezentul, viitorul... Sau, adunati-va in fata portii la Dacia cu pancarde ca vreti solenta inapoi... |
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|
2dor |
![]()
Post
#164
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Problema e ca Dacia nu are viitor. Da vreau Solenza in loc de Logan, bine ca nu am facut greseala sa iau in leasing un dulap. Oricum e bine ca se mai trezesc romanii si isi iau masini adevarate, chiar si second, decat asa zisa "masina" nationala.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
klaus |
![]()
Post
#165
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sunt oarecum uimit cat de simplist pot unii sa priveasca lucrurile.
Se uita la dimensiuni si postuleaza: asta trebuie sa fie mai usoara decat ailalta. In industria auto, totul este pasibil de a fi usurat. Am sa dau cateva exemple mai putin vizibile: - bascula fata. Cu tot cu pivot, eu zic ca este mai usoara la logan. - contraaripa fata. La logan e .... mai lipsa. La solenza este. Iarasi o diferenta de greutate. - intaritura la impact de sub scaunele de la Solenza. La logan nu exista, pentru ca este altfel conceput tablierul inferior - discurile, care la solenza sunt mai grele - Aeroterma. Credeti ca e mai usoara aeroterma de SLZ, cu toate acareturile ei fata de cea de logan? - suportul rotii de rezerva. La solenza grilajul este in plus ca si greutate fata de logan, unde supotul este ambutisat din tabla fundului portbagajului. etc. Cand incepi sa intrii si mai in detaliu, de ranforsari plansa de bord, de carenaje de scaun, de numar de suruburi etc, sa vedeti voi ce lucruri interesante apar. Si toate acestea se adauga la greutate. 1 kg de colo, juma de kg de colo si tot asa Pe dinafara 2 masini pot fi identice, dar cu astfel de diferente mai putin vizibile, poate apare o discrepanta si de 100 kg sau mai mult. Evident, pentru ochiul "specialistului" masinile trebuie, e obligatoriu sa aiba aceeasi greutate, ca doar au aceleasi dimensiuni si acelasi aspect. E, vedeti voi, viata mai bate si filmul, e mai complexa decat pare uneori. Iar avansul tehnologic nu e intotdeauna asa de vizibil cum se crede. Redesenarea unei caroserii mai rigide, mai rezistenta la impact cu aceeasi cantitate de material este un avans tehnologic. Ca iti trebuie tehnologie suplimentara sa dai forme mai rezistente Adaugarea de "cateva" chestii pe ici pe colo este totusi avans tehnologic (ABS cu toate acareturile lui, inclusiv senzori pe roti, al doilea airbag, acum si airbaguri laterale, centuri de siguranta reglabile pe inaltime, scaune incalzite, scaun reglabil pe inaltime si cu reglaj lombar, niste directii electrohidraulice la anumite modele, un tablou de bord mai electronic ca sa zic asa - cu functii suplimentare, niste oglinzi incalzite si reglabil electric, esapament de inox, un parbriz pe la care nu mai intra apa, niste actuatoare in usi mai serioase, niste motoare mai performante, care nu aveau loc in compartimentul motor de la solenza, etc.) Parere mea |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#166
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Foarte corect klaus, dar toate detaliile pecare le-ai spus tu ajuta si la protectia pasagerilor din interior. De exemplu la o viteza foarte mare cand pui frana pe discuri ventilate, e posibil sa ai o eficienta ceva mai mare fata de discurile pline care se incalzesc foarte repede si foarte tare, right?
Deci am avut dreptate ca suspensia de pe fata la Logan este simplificata fata de suspensia Solenza? right, klaus? Ar mai fi niste detalii: manetele de Slz, Logan, Clio sunt aceleasi, dar Logannu NU are temporizator pe spalare geamuri. (asta e o chestie de comfort). La panoul de bord Solenza (AC, geamuri electrice) poti sa umbli usor indiferent in ce viteza e masina - tot o chestie de comfort. Am prezentat motorul turbo de prin 1986 ca un exemplu de tehnologie a anilor 80. Nu am zis ca motorul de pe Logan Prestige ar fi involuat. Cred ca nu m-am facut suficient de inteles. Sunt multi care spun ca Solenza este muuult inferioara Logan. Ce voiam eu sa demonstrez, folosind si ceva argumente, e ca nu prea e valabila afirmatia asta. La fel si chestia cu siguranta. Probabil ca daca s-ar produce Solenza acum din nou, ar avea un pret comparabil cu cel al Logan Laureate 1.4, dar ar face concurenta (neloiala as zice eu . ![]() Normal ca daca Logan inca se fabrica, tot o sa i se adauge diverse elemente de siguranta, comfort etc, dar asta o sa i se adauge si la pret si atunci, cum spuneau si altii, ajungi sa cumperi un Chevrolet Aveo sau alte masini de dimensiuni asemanatoare Solenza. De fapt asta ma roade pe mine. De ce sa fiu obligat sa-mi cumpar un dulap ieftin? Cand puteau sa faca un dulapior mai mic, la acelasi pret cu dulapul mai mare, dar banii care le ramaneau din materialele necesare mai putine sa-i investeasca in sporirea sigurantei. In final probabil ca ar fi iesit un Clio III, made by Dacia.. ![]() Deci are cineva niste argumente cat de cat tehnice cand zice ca Solenza e muuult inferioara Logan si ca Solenza a tehnologia anilor 80 ? (si cand zic argumente tehnice nu ma luati ca Solenza nu are geam lipit si altele). This post has been edited by nh1980ro: 2 Mar 2007, 13:05 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#167
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Lipsa geamului lipit nu denota ca vai ce tehnologie deosebita e pe logan parbrizul lipit. Denota o lipsa de rigiditatea a caroseriei, care nu a putut fi eliminata nici cu ranforsari suplimentare adaugate. Denota o conceptie depasita dpdv structura caroserie.
Caci ar fi pus parbriz lipit imediat renaultul daca putea, ca e mai ieftina tehnologia de montaj, nu lucreaza 2 oameni sa traga de cheder si sa-i bage insertii. Il pun si gata. Legat de trenul fata, eu tot nu am priceput ce se intelege prin "suspensie simplificata"? Lasand la o parte ca nu este asa in acest comparativ, daca ar fi pe acest principiu toate masinile ar trebui sa aiba suspensie paralelogram sau multilink, ca aia Mcpershon e "simplificata". Treburile nu sunt asa de simpliste... Legat de maneta de spalator geamuri, mie nu mi se pare ca la solenza ar avea ceva in plus sau in minus (mai putin butonul de computer de bord, care e in minus) Legat de cei multi care spun ca solenza e "muuult inferioara Logan", eu pe aici de la acei multi nu pre am vazut "muuult inferioara", ci doar inferioara. Eu am dat si niste argumente, pe care nu prea le-am vazut combatute cu contraargumente, deci deduc ca se recunoaste ca am dreptate in argumentatia mea. Insa am vazut afirmatii ca Loganul e mai prost ca fiind mai mare si e la aceeasi greutate. Aia era o afirmatie gratuita, pentru ca detaliile tehnice pot zice altceva. Legat de tehnologia la suspensii, pentru cine n-a observat, in ultimii 10-15 ani nu prea s-a schimbat tipul de suspensie la masinile din gama ieftina. O imbunatatire pe ici pe colo, dar cam atat. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Sony |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 2 Mar 2007, 03:04) Dar ce ma roade pe mine, e ca un Logan Laureate 1.4 e 7900E si o Dacia Solenza scala era de noua 6250E. Sa corectam! In 2004 Solenza Scala era 6650 euro, iar Logan Laureate 1.4 era 7200 de euro. Diferenta era de numai 550 de euro. Ce avem in puls de banii astia? Siguranta! Numai airbagul pasager singur justifica diferenta asta de pret. Nu vorbim de usile altfel concepute sau de suprafetele deformabile controlat care la Logan au fost calculate, iar la Solenza nu. In ceea ce priveste masele si cantitatea de material se vede ca nu ai treaba cu ingineria. Daca ai fi facut macar 2 cursuri de Rezistenta Materialelor ai fi aflat ca la aceeasi masa a unei grinzi poti avea deformari diferite. Oare de ce? te las pe tine sa afli. Tehnologie moderna inseamna si asta: la aceeasi greutate sa obtii rezistenta mai buna, dar si structuri deformabile. Later edit: Le-as recomanda unora sa ridice Solenza pe cric, sa inchida si sa deschida usile, apoi sa efectueze aceleasi operatiuni cu Logan. Ii rog sa ne comunice ceea ce au observat. This post has been edited by Sony: 2 Mar 2007, 13:32 |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
C.C. |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
ei, vedeti? si-aici ajungem la adevarata problema. cea economica.
adica, in loc sa facem presupuneri cat ar putea sa coste logan, sau cat de umflat e pretul sau, trebuie sa ne gandim cum s-ar putea ajunge la un pret corect economic. iar raspunsul il stiti foarte bine. NUMAI prin concurenta si prin mecanismele economiei de piata. atata timp cat statul ofera avantaje preferentiale daciei (sau oricarui alt producator), n-avem sanse sa avem preturi corecte vis-a-vis de alte state, sau sa evitam situatia in care preturile la noi, sunt mai mari decat la altii, la aceleasi produse- inclusiv masinile. fara o piata libera, corecta, fara concurenta corecta, fara un raport bazat exclusiv pe cerere/oferta. intr-o piata libera, probabil ca renault ar scoate masini si mai ieftine, fortat de concurenta, fara sa vanda un anumit model, doar pt.ca e mai rentabil pt.ei. si-atunci, poate ca ar fi loc si pt. un fel de slz- cu tehnologie noua. nu? |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
klaus |
![]()
Post
#170
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Sony @ 2 Mar 2007, 13:19) Diferenta era de numai 550 de euro. Ce avem in puls de banii astia? Siguranta! Numai airbagul pasager singur justifica diferenta asta de pret. Nu vorbim de usile altfel concepute sau de suprafetele deformabile controlat care la Logan au fost calculate, iar la Solenza nu. Mai erau si oglinzile alea electrice si cu incalzire, si computer de bord, ba unii au prins si butoane cu impuls la geamurile electrice, ma repet: si esapament de inox, si centuri cu reglaj pe inaltime, ba chiar 3 centuri in 3 puncte pe spate, 3 tetiere pe spate, plafoniera centrala mai complexa, scaun sofer cu reglaj pe inaltime si lombar.Si toate astea daca vorbim asa, superficial, legat de confortul vizibil. I se mai pare cuiva ca solenza era o masina chiar asa de ieftina? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#171
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ok. deci diferenta de pret e la airbag pasager. Tu ca sofer te simti mai in siguranta in Logan decat in Solenza (cu airbag)?
Bun, deci asta inseamna ca aceeasi cantitate de fier/otel s-a folosit pentru ambele masini (nu le-am cantarit, dar asa aproximez eu care nu sunt inginer mecanic). Asta inseamna ca tabla de Logan e mai subtire si toate celelalte componente de pe la trenul de rulare, corect sau nu? Vorbesti de chestii deformabile controlat. Indiscutabil ca daca le calzulezi s-ar ptuea sa iasa mai bine. Dar sa luam chestiile practice: Ce diferenta notabile exista intre forma cadrului motor Solenza si Logan? klaus, exista mai multe tipuri de suspensie McPherson. Si aia de pe Logan e tipul simplificat. N-am zis ca e mai proasta. deci in 550 E ei au inclus o groaza de cehstii noi care probabil ca au costat mai mult. Dar atunci de unde au taiat costurile?? Pai hai sa vedem ce e si cu caroseria. Solenza e hatchback, asta insemna ca acolo unde Loganul are un cadru de metal care sustine aripile spate si rigidizeaza caroseria, Solenza are bancheta spate care n-are nici o valoare. Deci mie mi se pare normal sa se strambe mai rau cand o ridici pe cric. In fata Logan nu mai are contraaripi (dupa cum spunea klaus - eu n-am verificat), in schimb Solenza are, asta ajutand cat de cat in cazul unui impact frontal. Dupa cum spuneam referitor la siguranta nu putem decat sa comparam ce gasim prin service-uri (pentru ca Solenza nu va fi niciodata testata la Ncap). This post has been edited by nh1980ro: 2 Mar 2007, 13:50 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#172
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 2 Mar 2007, 13:49) In fata Logan nu mai are contraaripi (dupa cum spunea klaus - eu n-am verificat), in schimb Solenza are, asta ajutand cat de cat in cazul unui impact frontal. Deci daca tabla in plus e aia care ajuta la impact frontal, inseamna ca aia de fac caroserii de aluminiu sau aripi de "plastic" sunt niste jegosi inconstienti, ca ne fura din protectie. Deci va rog sa nu va mai suiti in masini de acel gen! QUOTE(nh1980ro @ 2 Mar 2007, 13:49) deci in 550 E ei au inclus o groaza de cehstii noi care probabil ca au costat mai mult. Dar atunci de unde au taiat costurile?? Nu, asta denota cat de scumpa era in realitate solenza!!!!! |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
C.C. |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
sper sa nu descoperim mai incolo cat de scump e loganul
![]() |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#174
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pe contraaripi mai sunt montate niste grinzi (nu stiu cum sa le spun mai tehnic) , pentru asta sunt pe aici niste poze cu intariturile Solenza (alea cu rosu).
Maisnile care au altfel de aripi au si alt pret in primul rand si au si altfel de intarituri. Uite un exemplu. te loveste cineva pe directia aripii. Deci cam pe unde este farul. Acolo ai in mare parte aripile,contraripile, ramforsarile de pe capele habitaclului(cam in coltul parbrizului ) roata. Ce prezint eu aici e destul de putin probabil,dar hai sa continuam. Cel care teloveste are aripi tabla si cotraripi tu ai doar aripa exterioara. Care dintre cei doi vor avea roata infipta mai bine in calcai si care este posibil sa aiba mai multe traumatisme. (In cazul asta probabil ca roata ar trece fix printre pragul masinii si coloana de directie, deci impactul e suportat de aripa, roata si mecanismul de prindere a ei (aici s-ar putea sa conteze negativ suspensia simplificata la Logan. Exemplul de mai sus e putin probabil,dar e posibil. Si eu nu contest ca Solenza e inferioara Logan, ci doar ca nu e inferioara la chestiile esentiale (motor, frane, dinamica, siguranta). Ca puteau cei de la Dacia sa puna si Solenzei oglinzi electrice si incalzite, centuri in 3 puncte pe mijloc si alte avioane,dar cat ar fi costat? (Cumva cat un Logan?) Si atunci unde se regasesc banii pe care i-a cheltuit Renault pe cercetare, calcule amanuntite and stuff? Eu cred ca mai degraba au luat partea din fata(partea de sub capota) de la o masina (Clio sau altceva), habitaclul de la alta platforma (modelul il aveau deja pe computer) pe care l-au marit putin si mama ce masina au cercetat ei in Franta. L.E.: Logan MCV cate stele are la NCAP? Dar un Ferarri? This post has been edited by nh1980ro: 2 Mar 2007, 14:23 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#175
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 2 Mar 2007, 14:14) Si eu nu contest ca Solenza e inferioara Logan, ci doar ca nu e inferioara la chestiile esentiale (motor, frane, dinamica, siguranta). La asta atat am de zis: mai trebuie sa mai dai o tura pe acest topic si sa-l recitesti.QUOTE(nh1980ro @ 2 Mar 2007, 14:14) Ca puteau cei de la Dacia sa puna si Solenzei oglinzi electrice si incalzite, centuri in 3 puncte pe mijloc si alte avioane,dar cat ar fi costat? (Cumva cat un Logan?) Gresit, mult mai scump decat un logan. Aici e problema pe care lumea n-o intelege si preaslaveste in desert: Solenza era o masina mai scumpa decat loganul. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#176
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Daca ar fi fabricat Solenza in accelasi ritm ca Logan, ar fi avut acelasi pret.
Dar eu tare as vrea sa aflu de unde au taiat ei costurile (pentru ca sunt destui care s-au plans de probleme cu Logan), mai ales, ca s-au cheltuit sume enorme pe publicitate in comparatie cu Solenza, si pretul materiilor prime a crescut. De aceea propuneam eu mai sus sa luam cele doua masini si sa vedem ce repere au comune. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Sony |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
De unde stii ca ar fi avut acelasi pret? Dupa ce ai fost inginer, acum esti economist?
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
klaus |
![]()
Post
#178
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Imi permit sa recapitulez rezultatele la care s-au ajus pana acum:
1. Loganul este mai evoluat tehnic, chiar si numai din prisma rigiditatii structurale. Nu mai vorbesc de alte adaousuri (ABS, Airbaguri, centuri, tablou de bord etc, nu le mai reiau) 2. Argumentul "suprem" cu greutatea era mai degraba un balon de sapun, fara argumentatie tehnica. 3. La aceleasi dotari, solenza era mai scumpa decat Loganul. Si acum, credeti ca merita readusa la viata o masina mai mica, mai slab finisata, mai scumpa, mai putin sigura la impact si cu mai putine dotari decat loganul? Ar fi asta un pas inainte? Ar avea un viitor? Doar pentru ca avea hayon in care puteati baga televizorul? Este optiunea voastra, insa va zic, daca voi credeti ca puteti sa vindeti solenze fara numar, apucati-va de o fabrica si faceti acea masina. O sa aveti profit.... PS: laureatul in 2004 la lansare era 7100 Euroi. deci din aia 550 de mai sus mai raman doar vreo 450. Adica solenza era si mai scumpa decat parea pana acum ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Sony |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Si conform datelor de pe site-ul Dacia la acel moment Solenza era mai grea decat Loganul. Fara misto!
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
DANNIEL |
![]()
Post
#180
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 27 September 06 ![]() |
".....Adaugarea de "cateva" chestii pe ici pe colo este totusi avans tehnologic (ABS cu toate acareturile lui, inclusiv senzori pe roti, al doilea airbag, acum si airbaguri laterale, centuri de siguranta reglabile pe inaltime, scaune incalzite, scaun reglabil pe inaltime si cu reglaj lombar......"
Exista scaune incalzite pe logan?!ca eu nu am auzit de asa ceva.... |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
- CJ 08 XCL
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 23:23 |