ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
![]() ![]() ![]() |
ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#391
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#392
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 26 Sep 2007, 01:51) poate sunt dracii de la lipituri (m-am chinuit sa lipesc un amarat de led), dar eu nu pricep. Incerc, da nu pot. Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ...................<span class='edit'>26 Sep 2007, 10:11:</span> QUOTE(Cristian_Popescu @ 25 Sep 2007, 22:00) Dupa revolutia din 1989, peste noapte, odata cu trecerea anilor, oricine este mecanic auto. Acelasi lucru s-a intimplat odata cu implementarea internetului in aproape orice locatie. Google ne face extrem de priceputi! Pai vanzatori la magazine de piese care se cred profesori dupa prima zi la munca, sunt peste tot. Din pacate realitatea este cruda cu ei. Nimeni nu da doi bani pe parerile lor.![]() This post has been edited by IRONICK: 26 Sep 2007, 09:27 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Braveheart |
![]()
Post
#393
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 12 May 07 From: BT ![]() |
sa zica cine o vrea ce vrea, dar eu tot nu ma pot abtina sa
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 MPI
2006 Laureat The answer my friend is blowing in the wind
|
|
Reed |
![]()
Post
#394
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Binevoiti TOTUSI sa ajungeti On Topic???????
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
migabryel |
![]()
Post
#395
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 31 March 06 From: Suceava ![]() |
salutare, in urma schimbului de ulei facut la revizia de anul trecut, mi-a mai ramas aproximativ 800 g de ulei mobil1 5 w 30 esp formula fully synthetic. maine am programare la revizia de 2 ani, vreau sa imi cumpar 3 litri de ulei mobil1 5 w 40 fully syntetic si restul sa il completez cu uleiul ramas de anul trecut. spuneti-mi va rog daca este bine sau nu . va multumesc.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
1.6mpi 2005
|
|
driverx |
![]()
Post
#396
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
NU. Este greu de argumentat acest raspuns, dar sunt compozitii si compozitii ale uleiurilor. Pentru 20RON (sau nici atat) sau cat o fi nu cred ca merita sa stam sau tu sa stai sa te gandesti daca sa faci combinatia asta sau nu.
Nu crezi? ![]() This post has been edited by driverx: 28 Sep 2007, 16:56 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
migabryel |
![]()
Post
#397
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 31 March 06 From: Suceava ![]() |
ok, ai dreptate am sa cumpar 4 litri de mobil1 5w40 fully synthetic.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
1.6mpi 2005
|
|
l@u |
![]()
Post
#398
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Uleiurile nu se amesteca decat daca sunt identice si bineinteles daca sunt de la acelasi producator.
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
unEL |
![]()
Post
#399
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
De la prima revizie si pana acum folosesc Aral 5W40 si am schimbat filtrul la fiecare schimb de ulei.
La revizia de 60.000 KM cand am facut si distributia am adaugat si un Dura Lube. La fel o sa fac si la revizia de 120.000 km. E drept ca nu am simtit mare lucru la motorul asta ca am pus duralube. Dar pe masina veche (un breck pe injectie) la 100.000 km am pus duralube si am vazut ca motorul era mai silentios, nu mai scotea fum la pornire, a pornit ceva mai bine iarna si a trecut de itp fara probleme de noxe. Deci a fost cu efect. Este experienta mea, si daca nu e pe placul tuturor .... imi pare rau. La Logan uleiul a fost pus in motor pe semnatura (apropos de garantie), dar nu o sa te lase un aral niciodata. Iar cum poate demonstra cineva ca e de vina uleiul. Se ia uleiul, se merge la laborator, si se demonstreaza calitatea. Analiza uleiului costa ~100 ron, si poate fi folosita in instanta. Asa ca nu va mai speriati atat. Oricum va recomand un ulei bun, indiferent ca e aral,castrol,bp,sau... Si daca folositi un ulei mai slab va recomand sa-l schimbati mai des. |
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#400
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(unEL @ 30 Sep 2007, 18:19) La Logan uleiul a fost pus in motor pe semnatura (apropos de garantie), dar nu o sa te lase un aral niciodata. Iar cum poate demonstra cineva ca e de vina uleiul. Se ia uleiul, se merge la laborator, si se demonstreaza calitatea. Analiza uleiului costa ~100 ron, si poate fi folosita in instanta. Asa ca nu va mai speriati atat. Nu te lasă Aralul dar poate te lasă Dura Lube-ul. ![]() |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
unEL |
![]()
Post
#401
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
Em am intrebat oficial acum 1 an la laboratoarele SC OIL TERMINAL SA din Constanta.
Si laboratorul lor este omologat si cu toate cele. Iar costurile la vremea aia erau aproximativ 100 ron ... nu stiu de TVA sau alt chestii. Problema nu era scoaterea unor indicatori referitori la un produs ci sa gasesti persoana care sa iti citeasca acea hartie (sa interpreteze datele). Neoficial am facut teste la benzine ca sa aflu eu detalii. Din cunostntele mele in zona CT se pot face analize de carburanti si lubrefianti la OIL TERMINAL si la ROMPETROL platforma Midia-Navodari. Neoficial da un telefon la OPC si cere ajutor, iar ei iti vor spune unde trimit mostrele la analiza. Banuiesc ca sint mai multe laboratoare. |
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
Reed |
![]()
Post
#402
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca la 60.000km ai adaugat DEJA aditivi , la 120.000 ce faci??? segmentare???.
![]() |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
unEL |
![]()
Post
#403
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
Reed
Din cate stiu eu, este mai bine sa previi de cat sa tratezi. Dupa aceasta regula am pus si Dura Lube. Ce rau poate sa faca Dura Lube la un motor nou ? Eu personal cred ca nu am facut rau. Dar daca tu stii ceva te rog sa argumentezi. La 120.000 o sa pun inca un Dura Lube ... si o sa merg pana o sa fac si segmentare daca va fi nevoie (nu vad nimic rau in segmentare), daca nu ... la 180.000 o sa pun inca unul ... si tot asa ..... Stiu pe cineva care are motor de 1,4 pe solenta clima(idem cu cel de pe Logan) si are 215.000 km si nu ai papa nici ulei ... si merge bine mersi (masina de firma). La fel si el la din 60 in 60.000km pune un duralube. Ca sa nu existe indoieli el o are de la 0 km (6-7). OK ??? |
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
l@u |
![]()
Post
#404
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Motorul de Solentza este diferit de cel de Logan............nu face confuzii !
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
Cristian_Popescu |
![]()
Post
#405
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 20 September 07 ![]() |
QUOTE(l@u @ 28 Sep 2007, 17:21) Uleiurile nu se amesteca decat daca sunt identice si bineinteles daca sunt de la acelasi producator. In mare, exista 3 tipuri de lubrifianti: mineral, semisintetic si full sintetic. Nu se combina lubrifiantii din aceste categorii dar se pot combina fara nici un fel de risc lubrifiantii dintr-o anumita categorie. (atentie insa, inca mai exista lubrifianti 10w40 minerali insa vor disparea complet in curind; sau, exista si vor exista in continuare lubrifianti 5w30 semisintetici dar si 5w30 full sintetici). Spre exemplu, la ora actuala, zero risc daca voi combina un 10w40 de la Mobil cu un 10w40 de la Valvoline si asa mai departe. Alt exemplu: zero risc daca voi combina un 15w40 cu un 20w50 pentru ca ambele viscozitati fac parte din aceeasi categorie, si anume cea a lubrifiantilor minerali (necontind producatorul!). Edit: am un principiu: unde nu stiu exact, ma abtin de la comentarii. This post has been edited by Cristian_Popescu: 1 Oct 2007, 22:38 |
--------------------
.
.
.
|
|
unEL |
![]()
Post
#406
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
|
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
l@u |
![]()
Post
#407
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
PaulT |
![]()
Post
#408
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Cristian_Popescu @ 1 Oct 2007, 23:30) In mare, exista 3 tipuri de lubrifianti: mineral, semisintetic si full sintetic. Nu se combina lubrifiantii din aceste categorii dar se pot combina fara nici un fel de risc lubrifiantii dintr-o anumita categorie. (atentie insa, inca mai exista lubrifianti 10w40 minerali insa vor disparea complet in curind; sau, exista si vor exista in continuare lubrifianti 5w30 semisintetici dar si 5w30 full sintetici). Spre exemplu, la ora actuala, zero risc daca voi combina un 10w40 de la Mobil cu un 10w40 de la Valvoline si asa mai departe. Alt exemplu: zero risc daca voi combina un 15w40 cu un 20w50 pentru ca ambele viscozitati fac parte din aceeasi categorie, si anume cea a lubrifiantilor minerali (necontind producatorul!). Edit: am un principiu: unde nu stiu exact, ma abtin de la comentarii. Din aceste 3 tipuri"in mare" se pot amesteca uleiuri din aceeasi clasa dar cu producatori diferiti doar la 2.La semisintetic si la sintetic.Nu la mineral.Cine are mineral trebuie sa completeze cu acelasi tip si de la acelasi producator. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#409
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
va intreb si eu ceva: daca acum am in motor ulei aral semisintetic 10w40 si vreau ca la schimb sa bag mobil1 - 0w40 (pe care l-am cumparat azi) trebuie spalat cumva motorul ca sa nu se amestece cele doua uleiuri sau e suficient sa las uleiul vechi vreo ora sa se scurga ?
This post has been edited by han_1.6 mpi: 3 Oct 2007, 13:15 |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
klaus |
![]()
Post
#410
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu tb sa-l speli.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#411
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
merci mult.
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Cristian_Popescu |
![]()
Post
#412
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 20 September 07 ![]() |
QUOTE(han_1.6 mpi @ 3 Oct 2007, 13:14) va intreb si eu ceva: daca acum am in motor ulei aral semisintetic 10w40 si vreau ca la schimb sa bag mobil1 - 0w40 (pe care l-am cumparat azi) trebuie spalat cumva motorul ca sa nu se amestece cele doua uleiuri sau e suficient sa las uleiul vechi vreo ora sa se scurga ? Se recomanda sa il speli. Use Motor Flush nu alte bazaconii. |
--------------------
.
.
.
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#413
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Nu are rost sa il spele... daca avea nu stiu ce vechitura cu un mineral inauntru, da.. si poate nici asa (sunt impotriva motor-flushului din principiu, dar acum incerc sa fiu obiectiv..). Si chiar nu are nimic daca se amesteca un semisintetic cu un sintetic, mai ales ca il scurge bine.. ca doar semisinteticul e amestec de sintetic cu mineral..
|
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
adip |
![]()
Post
#414
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Cristian_Popescu @ 3 Oct 2007, 21:08) Se recomanda sa il speli. Use Motor Flush nu alte bazaconii. Puteti veni cu argumente, dar tehnice, nu din cele citite pe prospectele de one-size-fits-all pomenite de dvs? |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Reed |
![]()
Post
#415
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
unEL... ce vrei sa previi prin adaugarea de DuraLube??? uzura motorului?? pai asta fac si aditivii deja existenti in uleiuri si atunci? Esti pe principiul ca daca e mai mult e mai sanatos? Din pacate toti aditivii "extra" trebuie sa se depuna si ei pe undeva . La un motor vechi mai astupa santurile si mai micsoreaza tolerantele. La un motor nou ?: se vor depune pe cilindrii, segmente, tacheti, came...etc unde NU vor face nici un bine ci dimpotriva.
La problema cu flushingul la schimbarea uleiului. Acesta NU este necesar DECIT la trecerea de la mineral la sintetic (full) in rest nu cred ca va doriti ca motorul sa mearga cu o solutie ce unge cam ca si apa nici chiar pentru citeva zeci de secunde. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#416
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(han_1.6 mpi @ 3 Oct 2007, 14:14) va intreb si eu ceva: daca acum am in motor ulei aral semisintetic 10w40 si vreau ca la schimb sa bag mobil1 - 0w40 (pe care l-am cumparat azi) trebuie spalat cumva motorul ca sa nu se amestece cele doua uleiuri sau e suficient sa las uleiul vechi vreo ora sa se scurga ? Să ne spui impresiile tale după ce faci schimbul ... dacă se simte ceva ... și ce anume. În locul tău nu aș spăla motorul dar aș schimba obligatoriu și filtrul de ulei. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
unEL |
![]()
Post
#417
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
QUOTE(Reed @ 3 Oct 2007, 23:29) Din pacate toti aditivii "extra" trebuie sa se depuna si ei pe undeva . La un motor vechi mai astupa santurile si mai micsoreaza tolerantele. La un motor nou ?: se vor depune pe cilindrii, segmente, tacheti, came...etc unde NU vor face nici un bine ci dimpotriva. Daca se depune pe cilindrii nu e bine ??? Eu zic ca te inseli ... Eu cred ca daca ajuta la o ungere mai buna previne zgarieturile si uzura. Sau nu e asta ideia ??? Ia mai gandestete putin ... Cu cat se reduce frecarea cu atat se obtine o protectie mai buna si nu ajungi sa ai santuri si zgarieturi. De fapt pe orice angrenaj care al tratezi cu ulei se pastreaza in parametrii mult mai bine. Crezi ca daca pun ulei sintetic fac rau motorului, sau prin calitatile nui oare nu are o ungere mai buna, deci o reducere de frecare, deci o durata de viata mai lunga. Argumenteaza-mi faza cu "dimpotriva" |
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
klaus |
![]()
Post
#418
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca DuraLube ar reduce frecarea atat de mult, ar fi numai DuraLube in motoarele de formula1, sau in cele de ferrari/laborghini/whatever.
Bag insa seama ca nu prea e. Nu ma mai intreb si de ce oare, ca ar fi prea retorica intrebarea. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#419
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
de schimbat filtrul de ulei ...he he pai asta se face oricum la fiecare schimb.eu sunt cam exagerat si schimb la 7000km uleiul
ca diferenta intre mineral si sintetic din cate stiu eu ar fi: 1- mineral se uzeaza mai usor si nu rezista prea bine la temperaturi extreme deci nu maiasigura o ungere foarte buna. 2- sintetic are o ungere foarte buna in primele minute de pornire ale motorului ( la rece sau foarte rece - temp sub 0 grade ) si nici nu se altereaza din cauza temperaturilor mari. |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Reed |
![]()
Post
#420
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
unEL, daca se depune pe cilindrii unui motor VECHI ajuta la micsorarea tolerantelor. La un motor mai putin uzat tolerantele sunt foarte mici si atunci micsorindu-le in continuare obtii efectul INVERS. Cine sau UNDE ai citit ca teflonul din acesti aditivi asigura reducerea frecarii??? Asigura netezirea santurilor si se depune prin locurile unde miscarea e mai inceata si pe conductele subtiri de ulei. Si daca s-ar depune singur nu ar fi baiul asa mare dar mai favorizeaza depunerea in aceleasi locuri de diferite reziduuri...
Uleiurile sintetice nu "ung" mai bine ci au niste caracteristici mai stabile in timp facindu-le astfel mai rezistente. In primele momente de dupa pornire, din cauza presiunii f scazute a uleiului in instalatie ungerea este f deficitara asa ca a pune un ulei de grad scazut 0W.. reprezinta o conditie si mai scazuta de ungere (pt. clima noastra acel 0 e cam mic pt ca ar fi optim pt. Norvegia ![]() |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 12:38 |