DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

127 Pages « < 19 20 21 22 23 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pneuri Logan, pneu = anvelopa pentru cine nu stie

alx
post 25 Jan 2006, 13:32
Post #601


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




Paul, de data aceasta imi permit sa te contrazic. Exista un raport:
Fap=G /supr contact. Forta de frecare e miu x Fap. => Ff = miu x G/supr contact raport din care se pot desprinde urmatoarele concluzii:

1. Eficienta franarii (forta de frecare) scade odata cu cresterea suprafetei
2. Eficienta franarii (forta de frecare) creste odata cu cresterea greutatii masinii.

Mentiuni: miu depinde de natura suprafetelor de contact (cauciucuri, asfalt).


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Jan 2006, 13:33
Post #602


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




potrivit fizicii auto, aderenta pneurilor nu este data doar de forta de frecare, ca atunci toti producatorii ar fi pus roti de motoreta pe masini...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 25 Jan 2006, 13:38
Post #603


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




ALX, uite cum ma faci tu sa caut prin manuale, om batrin:

Frecarea se manifestă atunci când două corpuri sunt în contact și ea poate fi:
o frecare statică – dacă cele două corpuri sunt în repaus unul față de altul.
o frecare cinematică (la alunecare) – dacă un corp aluneca pe celălalt.
• Forța de frecare apare datorită întrepătrunderii neregularităților și asperităților
microscopice ale celor două suprafețe care alunecă una față de cealaltă.
• Legi:
1) Forța de frecare la alunecare dintre două corpuri nu
depinde de aria suprafeței de contact dintre corpuri.
2) Forța de frecare la alunecare este proporțională cu
forța de apăsare normală exercitată pe suprafața de
contact.
Frecarea este:
o Utilă
! * un vehicul al cărui motor determină rotirea roților poate înainta
datorită frecării dintre roți și șosea; **mersul oamenilor este posibil
datorită forței de frecare dintre talpa încălțămintei și teren;
***frânarea vehiculelor este posibilă datorită forței de frecare;
****transmiterea mișcării prin curele de transmisie este posibilă
datorită forțelor de frecare etc.
! în acest caz, forța de frecare este mărită prin creșterea forței de
apăsare sau a coeficientului de frecare (mărirea asperităților
suprafețelor)
o sau dăunătoare
! deoarece determină uzarea pieselor ce intră în alcătuirea unor
mecanisme, încălzirea lor și implică un consum de energie
suplimentar impus de lucrul mecanic al forțelor de frecare;
! în acest caz, forța de frecare este diminuată prin folosirea
lubrifianților și/sau a mișcării de rostogolire.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alecs_TGA
post 25 Jan 2006, 13:41
Post #604


Membru autentic


Group: Members
Posts: 778
Joined: 31 January 05




ori ce ar fi eu nu sunt multumit de franele la LOGAN, mama are o solenta care nu e diferenta mare de greutate si aia parca se opreste muuuult mai bine adica cand ai prus frana nu stai cu frica ca poate se duce taras si nu se mai opreste la logan daca apuca sa blocheze se duuuuce fara sa se infraneze , pe cand la solenza aia cand blocheaza rotile se si opreste!! am un prieten care a pus pe solenza cauciucuri 195/40-50/15 nu stiu exact talonul si la ala franeaza su mai bine ...... deci a cam picat faza cu cresterea latimii nu e buna!!!


--------------------
Dacia LOGAN Laureate - XXX
BUCURESTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 25 Jan 2006, 13:44
Post #605


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




Mdeah, I'm in trouble... Nici mie nu-mi venea sa cred rezultatul deductiei... Multam de lamuriri Paul.
Si totusi dupa legea 1, nu conteaza cu ce e incaltata masina...

@Alecs: din experienta mea, nu stiu daca este cazul tau, mai toti care se plang de frane isi pun cauciucuri de rahat si vor bici. Ideea este nu sa pui cauiucuri de 2000055 x zz ci sa pui dimensiunea recomandata de producator dar cu un cauciuc de calitate, nu facute in .ro sau in turcia. Alegerea unui cauciuc nu e o chestiune simpla si necesita analiza...

This post has been edited by alx: 25 Jan 2006, 13:47


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 25 Jan 2006, 13:45
Post #606


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Conteaza daca sint Montana sau Pirrelli wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alecs_TGA
post 25 Jan 2006, 14:24
Post #607


Membru autentic


Group: Members
Posts: 778
Joined: 31 January 05




pagina anterioara ma precizat ca de vara am pirelli p6000


--------------------
Dacia LOGAN Laureate - XXX
BUCURESTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
13nov
post 25 Jan 2006, 15:59
Post #608


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 7 June 04
From: Bucuresti




Trebuie sa recunosc ca nu prea ma pricep la fizica dar logic: Cu cat suprafata asupra careia actioneaza greutatea e mai mare, presiunea pe cm patrat nu e mai mica??? Apropo de chestia asta am vazut mai demult un documentar pe Discovery unde unii mergeau pe gheata cu niste camioane cu anvelope cu balon fff mare si cu toate ca treceau peste piciorul prezentatorului (peste 2 tone) nu avea nimic.

Gata, cred ca mi-am dat seama unde am gresit: Presiunea e mai mica dar suprafata de frecare e mai mare.

This post has been edited by 13nov: 25 Jan 2006, 16:03


--------------------
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI 2008
Clio III 1.5 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 29 Jan 2006, 21:34
Post #609


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Forta de frecare nu depinde s uprfata de contavt, ci numai de greutatea masinii si de coeficunetul de frcare care e dat de calitatea suprafetelor de contact (ex: asflalt pe de o parte si cauciucul pe de alta). Deci cu cat ai un cauciuc mai bun cu atat forta de frecare (la alunecare) e mai mare.
Bineninteles ca aici pot aparea si alti factori, de ex geometria cauciucului(forma striatilor de pe suprafata de rulare), modul in care elimina apa (unele au un canal special pt asa ceva), etc..

This post has been edited by tuneam: 29 Jan 2006, 21:35


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 30 Jan 2006, 12:39
Post #610


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




In cazul autovehicolelor se aplica regulile frecarii de ROSTOGOLIRE. Frecarea de alunecare este un fenomen nedorit deoarece distruge microasperitatile suprafetelor ce vin in contact. Frecarea de alunecare se intalneste la "mers", transmisii cu curele unde se doreste diminuarea cimpleta a acesteia, la transmisii cu roti dintate.
In cazul autovehicolelor se considera frecarea dintre doi cilindri, unul fiind roata iar celalalt fiind pamantul, chiar daca suprafata soselei este dreapta.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mafiosso_LODAN
post 20 Feb 2006, 12:18
Post #611


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 24 May 05
From: Bucuresti




Intamplator am pus mana pe niste Bridgestone b390 tubless steel belted radial 195/65/R15 91T de vara.
Sunt folosite aprox 2 luni si nu va zic cat am dat pe ele ca o sa muriti.

Am citit aproape tot topicul (in fine unele posturi doar le-am parcurs asa superficial) si tot nu pot zice ca am inteles mare lucru.

Consumul creste? Daca da, de ce?

Nici cu aderenta nu m-am lamurit, desi in conditii de vara cred ca totusi cauciucurile late ar trebui sa asigure o aderenta mai buna. Pe ploaie se poate totusi ca suprafata mai mare a cauciucului sa favorizeze acvaplanarea.

Eroarea vitezometrului este nesemnificativa mai exact cei de la http://www.miata.net/garage/tirecalc.html spun ca acesta(vitezometrul) va arata cu 2,1 % mai putin (195/65/15) decat cu pneurile stock (chestie oarecum benefica tinand cont ca viteza indicata de ace este mai mare cu cativa km decat cea reala).

Nu stiu care vor fi efectele negative (importanta este si amploarea lor) asupra directiei, suspensiilor si altor componenete.

Pana una alta sunt destul de hotarat sa le pun pe masina dar mai astept si ceva pareri.


--------------------
Renault Megane/Laguna 3 2005/2013 - xxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Octav
post 20 Feb 2006, 18:51
Post #612


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 8 April 05




Eu am anvelope Continental 195/55 R 16 si sta f bine pe sosea , franeaza muuult mai bine si la consum e la fel! Eu zic ca daca schimbati anvelopele , se schimba total masina la frane si stabilitate!


--------------------
DACIA LOGAN Laureate 1.6 - Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 8 Mar 2006, 16:36
Post #613


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




banuiesc ca subiectul o mai fi fost dezbatut, dar eu nu am gasit nimic in ultimele 3 pagini ale acestui topic

vreau sa stiu cam ce marca de cauciucuri ar fi indicate ptr Logan (185/R15..) vara.

eu am ptr iarna debica Frigo 2 - de care sunt super multumit

ma gandesc sa raman fidel la Debica,
http://www.magistral.ro/debica/debivara.htm
aici vad ca ptr vara au doua modele: Furio si Vivo

dar ... sunt deschis si la alte sugestii

mentionez ca nu ma intereseasa cauciucuri avand alte dimensiuni decat cele standard accepate pe logan


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 8 Mar 2006, 17:07
Post #614


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




matador mp41. din experienta.


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alecs_TGA
post 9 Mar 2006, 13:35
Post #615


Membru autentic


Group: Members
Posts: 778
Joined: 31 January 05




FURIO


--------------------
Dacia LOGAN Laureate - XXX
BUCURESTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puiuart
post 10 Mar 2006, 13:09
Post #616


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 13 September 05




-viteza recomandata la anvelopele KORMORAN K-801 este de maxim 110km?
sunt incepator nu ma pricep prea bine!


--------------------
logan laureat 2005- 1,4
ce parere aveti de Laureat de 1,4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LUYgescu
post 10 Mar 2006, 13:16
Post #617


membru diesel-ist


Group: Members
Posts: 164
Joined: 21 November 05
From: ploiesti




viteza maxima a anvelopelor KORMORAN K-801 pentru care sunt garantate de producator este de 190km/h...am citit ieri un post aici pe forum legat de acest subiect..

numai de bine..


--------------------
DACIA LogaN...1.5dci preferance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
body
post 10 Mar 2006, 13:17
Post #618


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 568
Joined: 19 July 04
From: Ploiesti




Niste cauciucuri excelente ( pe Dacie 1300) am pus in toamna !Kleber snowtrac (ceva in genul asta) .Sunt Made in UK , si am dat ceva pe ele dar in iarna asta o faut o treaba foarte buna !


--------------------
Mitsubishi/Suzuki Lancer/SX4 2007/2008 - PH-72-BVR PH-77-MMR
body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fisherman
post 13 Mar 2006, 17:19
Post #619


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 3 December 04




Salut!
La franarea unei masini mai contribuie si masa ei.Cu cat masa creste, cu atat creste si energia cinetica, asadar trebuie mai multa forta de frecare la roti.Este un moment cand o masa mai mare in seamna o aderenta mai mare, care insa scade cu cresterea vitezei (aderenta la franare)-> energie cinetica mai mare in mod exponential, pe cand forta de frecare creste mai mult liniar. Inginerii care le-au proiectat au luat in calcul faptul ca este posibil ca masinile sa mearga mereu incarcate la maxim sau chiar peste, deci cauciucirile ar trebui sa faca fata la asemenea conditii. In concluzie daca masina este folosita pt naveta de exemplu -> incarcatura minima, niste cauciucuri mai inguste ar putea imbunatati consumul si chiar distanta de franare,lucru care se schimba la incarcaturi mai mari.
Sper ca m-am facut inteles.

Atentie!!! Si iar si iar....


--------------------
Citroen 10re - vl-04-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ga!nusha
post 14 Mar 2006, 18:22
Post #620


Still here


Group: Members
Posts: 984
Joined: 6 September 05
From: Paris




alx> eu am MP41 si sunt super multumit de ele (205/55 R15 tongue.gif)


--------------------
Mazda 3 MPS ex: Logan Preference+AC 1.6 2oo8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
feminabarr
post 15 Mar 2006, 22:28
Post #621


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 23 November 04




eu am schimbat Kromoranele de pe fata cu MIchelin Energy..si acum vreau sa le schimb si pe cele din spate...daca ar fi sa pun niste 205/55 R15 Firestone pe spate e ok?...
..apropo..cu cat merg kormoranele aproape noi?


--------------------
dacia LOGAN Laureate - TL-28-WDT
Locatia: Bucuresti/Tulcea/UK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Como
post 16 Mar 2006, 12:32
Post #622


Membru autentic


Group: Members
Posts: 679
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




In conditiile in care se anunta temperaturi minime de 1-3 grade si maxime in jur de 10 grade, ati trece la pneurile de vara? Mi-e sa nu le termin pe alea de iarna din primul an.


--------------------
Ford Focus 1.6 Ti-VCT, Ex-Logan
“In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Mar 2006, 16:18
Post #623


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.558
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Dacă temperaturile în medie sunt sub 7 grade poți ține anvelopele de iarnă fără probleme. Dacă media sare peste 7 grade treci la alea de vară.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Winy
post 17 Mar 2006, 10:21
Post #624


my Silver Bullet


Group: Members
Posts: 90
Joined: 17 October 05
From: Kronstadt




O intrebare,ce tip de pneu este acest Kormoran, nu am gasit date despre ele


--------------------
Captur Life 90 Tce - 2016 - KAP
Doua lucruri sunt infinite, Spatiul si Prostia ~ Albert E.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
angel35
post 17 Mar 2006, 10:28
Post #625


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 2 February 05




Firestone sunt extraordinare....si vara si iarna. Am avut pe vechea Nova si dupa 4 ani aduncimea striatiilor era aceeash....+aderenta si tot ce vrei....doar ca sunt cam scumpe.


--------------------
Logan Ambition - B-xx-CHE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lau_swat
post 17 Mar 2006, 10:47
Post #626


Membru si atat


Group: Members
Posts: 405
Joined: 7 September 05
From: Timisoara




Unii spun ca sunt vechile Montane, daca e asa atunci de ce am vuzut pe mai multe VW Golf V Kormorane? Precizez ca erau cat de cat dotate, unele Xenon + piele...


--------------------
Renault Megane III dynamique 1,6 16V
Ce tie nu-ti place altuia nu-i face
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adister
post 17 Mar 2006, 10:56
Post #627


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 2 July 04
From: Bucuresti




Eu nu am sesizat nici o diferenta intre profilul Montana M801 si cel al Kormoran K801. Se poate sa fie Kormoran pe Golf, dar nu cred ca era K801.


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 1.5 dCi 80cp 2006 - B56...

Prostii par conceputi pe cale artificiala, ca sunt multi ai dracu` si n-au nicio boala - Parazitii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_hash_
post 22 Mar 2006, 12:34
Post #628


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 8 June 05




Salut,

Am nevoie de un sfat, am vazut o oferta de cauciucuri de vara 185/65/15 Pirelli P400 Aquamile la 2 mil bucata, dar nu prea stiu daca sunt ok...mi se pare cam suspect de mic pretul.

De iarna am Dunlop Winter Sport ...

Ce mi se pare ciudat e ca toate cauciucurile mai de marca sunt undeva in jur de 3 mil si peste...

Ce ziceti, sa ma risc excl.gif ?


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - BV-xx-xxx
Dacia, pe drumul cel bun....spre BMW ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Como
post 22 Mar 2006, 12:42
Post #629


Membru autentic


Group: Members
Posts: 679
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Nu stiu de ce am eu impresia ca P400 sunt all-season... Daca e asa, si daca ai deja set de pneuri de iarna, atunci nu prea merita dupa mine. Decat daca vrei sa faci ce zice nenea asta si sa-ti iei cinspe seturi de pneuri.

This post has been edited by thecagero: 22 Mar 2006, 12:56


--------------------
Ford Focus 1.6 Ti-VCT, Ex-Logan
“In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 23 Mar 2006, 16:55
Post #630


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




Maloya Crono 465t, sub-marca Vredestein, 173 roni/buc montaj inclus. De aici. Fabricate in Olanda.

http://www.maloya.ch/eng/

http://img232.imageshack.us/my.php?image=t...rono465t4vv.jpg

This post has been edited by Codrin: 23 Mar 2006, 16:56


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127 Pages « < 19 20 21 22 23 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 12:46
Forum Renault