Pneuri Logan, pneu = anvelopa pentru cine nu stie
![]() ![]() ![]() |
Pneuri Logan, pneu = anvelopa pentru cine nu stie
alx |
![]()
Post
#601
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
|
||
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|||
klaus |
![]()
Post
#602
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
potrivit fizicii auto, aderenta pneurilor nu este data doar de forta de frecare, ca atunci toti producatorii ar fi pus roti de motoreta pe masini...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
paulp |
![]()
Post
#603
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
ALX, uite cum ma faci tu sa caut prin manuale, om batrin:
Frecarea se manifestă atunci când două corpuri sunt în contact și ea poate fi: o frecare statică dacă cele două corpuri sunt în repaus unul față de altul. o frecare cinematică (la alunecare) dacă un corp aluneca pe celălalt. Forța de frecare apare datorită întrepătrunderii neregularităților și asperităților microscopice ale celor două suprafețe care alunecă una față de cealaltă. Legi: 1) Forța de frecare la alunecare dintre două corpuri nu depinde de aria suprafeței de contact dintre corpuri. 2) Forța de frecare la alunecare este proporțională cu forța de apăsare normală exercitată pe suprafața de contact. Frecarea este: o Utilă ! * un vehicul al cărui motor determină rotirea roților poate înainta datorită frecării dintre roți și șosea; **mersul oamenilor este posibil datorită forței de frecare dintre talpa încălțămintei și teren; ***frânarea vehiculelor este posibilă datorită forței de frecare; ****transmiterea mișcării prin curele de transmisie este posibilă datorită forțelor de frecare etc. ! în acest caz, forța de frecare este mărită prin creșterea forței de apăsare sau a coeficientului de frecare (mărirea asperităților suprafețelor) o sau dăunătoare ! deoarece determină uzarea pieselor ce intră în alcătuirea unor mecanisme, încălzirea lor și implică un consum de energie suplimentar impus de lucrul mecanic al forțelor de frecare; ! în acest caz, forța de frecare este diminuată prin folosirea lubrifianților și/sau a mișcării de rostogolire. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Alecs_TGA |
![]()
Post
#604
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 ![]() |
ori ce ar fi eu nu sunt multumit de franele la LOGAN, mama are o solenta care nu e diferenta mare de greutate si aia parca se opreste muuuult mai bine adica cand ai prus frana nu stai cu frica ca poate se duce taras si nu se mai opreste la logan daca apuca sa blocheze se duuuuce fara sa se infraneze , pe cand la solenza aia cand blocheaza rotile se si opreste!! am un prieten care a pus pe solenza cauciucuri 195/40-50/15 nu stiu exact talonul si la ala franeaza su mai bine ...... deci a cam picat faza cu cresterea latimii nu e buna!!!
|
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
alx |
![]()
Post
#605
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Mdeah, I'm in trouble... Nici mie nu-mi venea sa cred rezultatul deductiei... Multam de lamuriri Paul.
Si totusi dupa legea 1, nu conteaza cu ce e incaltata masina... @Alecs: din experienta mea, nu stiu daca este cazul tau, mai toti care se plang de frane isi pun cauciucuri de rahat si vor bici. Ideea este nu sa pui cauiucuri de 2000055 x zz ci sa pui dimensiunea recomandata de producator dar cu un cauciuc de calitate, nu facute in .ro sau in turcia. Alegerea unui cauciuc nu e o chestiune simpla si necesita analiza... This post has been edited by alx: 25 Jan 2006, 13:47 |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
paulp |
![]()
Post
#606
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Conteaza daca sint Montana sau Pirrelli
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Alecs_TGA |
![]()
Post
#607
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 ![]() |
pagina anterioara ma precizat ca de vara am pirelli p6000
|
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
13nov |
![]()
Post
#608
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie sa recunosc ca nu prea ma pricep la fizica dar logic: Cu cat suprafata asupra careia actioneaza greutatea e mai mare, presiunea pe cm patrat nu e mai mica??? Apropo de chestia asta am vazut mai demult un documentar pe Discovery unde unii mergeau pe gheata cu niste camioane cu anvelope cu balon fff mare si cu toate ca treceau peste piciorul prezentatorului (peste 2 tone) nu avea nimic.
Gata, cred ca mi-am dat seama unde am gresit: Presiunea e mai mica dar suprafata de frecare e mai mare. This post has been edited by 13nov: 25 Jan 2006, 16:03 |
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
tuneam |
![]()
Post
#609
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Forta de frecare nu depinde s uprfata de contavt, ci numai de greutatea masinii si de coeficunetul de frcare care e dat de calitatea suprafetelor de contact (ex: asflalt pe de o parte si cauciucul pe de alta). Deci cu cat ai un cauciuc mai bun cu atat forta de frecare (la alunecare) e mai mare.
Bineninteles ca aici pot aparea si alti factori, de ex geometria cauciucului(forma striatilor de pe suprafata de rulare), modul in care elimina apa (unele au un canal special pt asa ceva), etc.. This post has been edited by tuneam: 29 Jan 2006, 21:35 |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
rtulea |
![]()
Post
#610
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
In cazul autovehicolelor se aplica regulile frecarii de ROSTOGOLIRE. Frecarea de alunecare este un fenomen nedorit deoarece distruge microasperitatile suprafetelor ce vin in contact. Frecarea de alunecare se intalneste la "mers", transmisii cu curele unde se doreste diminuarea cimpleta a acesteia, la transmisii cu roti dintate.
In cazul autovehicolelor se considera frecarea dintre doi cilindri, unul fiind roata iar celalalt fiind pamantul, chiar daca suprafata soselei este dreapta. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
mafiosso_LODAN |
![]()
Post
#611
|
Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 24 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Intamplator am pus mana pe niste Bridgestone b390 tubless steel belted radial 195/65/R15 91T de vara.
Sunt folosite aprox 2 luni si nu va zic cat am dat pe ele ca o sa muriti. Am citit aproape tot topicul (in fine unele posturi doar le-am parcurs asa superficial) si tot nu pot zice ca am inteles mare lucru. Consumul creste? Daca da, de ce? Nici cu aderenta nu m-am lamurit, desi in conditii de vara cred ca totusi cauciucurile late ar trebui sa asigure o aderenta mai buna. Pe ploaie se poate totusi ca suprafata mai mare a cauciucului sa favorizeze acvaplanarea. Eroarea vitezometrului este nesemnificativa mai exact cei de la http://www.miata.net/garage/tirecalc.html spun ca acesta(vitezometrul) va arata cu 2,1 % mai putin (195/65/15) decat cu pneurile stock (chestie oarecum benefica tinand cont ca viteza indicata de ace este mai mare cu cativa km decat cea reala). Nu stiu care vor fi efectele negative (importanta este si amploarea lor) asupra directiei, suspensiilor si altor componenete. Pana una alta sunt destul de hotarat sa le pun pe masina dar mai astept si ceva pareri. |
--------------------
Renault
Megane/Laguna 3
2005/2013
- xxxxx
|
|
Octav |
![]()
Post
#612
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 8 April 05 ![]() |
Eu am anvelope Continental 195/55 R 16 si sta f bine pe sosea , franeaza muuult mai bine si la consum e la fel! Eu zic ca daca schimbati anvelopele , se schimba total masina la frane si stabilitate!
|
--------------------
DACIA
LOGAN
Laureate 1.6
- Bucuresti
|
|
tarzy |
![]()
Post
#613
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
banuiesc ca subiectul o mai fi fost dezbatut, dar eu nu am gasit nimic in ultimele 3 pagini ale acestui topic
vreau sa stiu cam ce marca de cauciucuri ar fi indicate ptr Logan (185/R15..) vara. eu am ptr iarna debica Frigo 2 - de care sunt super multumit ma gandesc sa raman fidel la Debica, http://www.magistral.ro/debica/debivara.htm aici vad ca ptr vara au doua modele: Furio si Vivo dar ... sunt deschis si la alte sugestii mentionez ca nu ma intereseasa cauciucuri avand alte dimensiuni decat cele standard accepate pe logan |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
alx |
![]()
Post
#614
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
matador mp41. din experienta.
|
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
Alecs_TGA |
![]()
Post
#615
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 ![]() |
FURIO
|
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
puiuart |
![]()
Post
#616
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 13 September 05 ![]() |
-viteza recomandata la anvelopele KORMORAN K-801 este de maxim 110km?
sunt incepator nu ma pricep prea bine! |
--------------------
logan
laureat
2005- 1,4 ce parere aveti de Laureat de 1,4
|
|
LUYgescu |
![]()
Post
#617
|
![]() membru diesel-ist Group: Members Posts: 164 Joined: 21 November 05 From: ploiesti ![]() |
viteza maxima a anvelopelor KORMORAN K-801 pentru care sunt garantate de producator este de 190km/h...am citit ieri un post aici pe forum legat de acest subiect..
numai de bine.. |
--------------------
DACIA
LogaN...1.5dci
preferance
|
|
body |
![]()
Post
#618
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 568 Joined: 19 July 04 From: Ploiesti ![]() |
Niste cauciucuri excelente ( pe Dacie 1300) am pus in toamna !Kleber snowtrac (ceva in genul asta) .Sunt Made in UK , si am dat ceva pe ele dar in iarna asta o faut o treaba foarte buna !
|
--------------------
Mitsubishi/Suzuki
Lancer/SX4
2007/2008
- PH-72-BVR PH-77-MMR body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
|
|
fisherman |
![]()
Post
#619
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 3 December 04 ![]() |
Salut!
La franarea unei masini mai contribuie si masa ei.Cu cat masa creste, cu atat creste si energia cinetica, asadar trebuie mai multa forta de frecare la roti.Este un moment cand o masa mai mare in seamna o aderenta mai mare, care insa scade cu cresterea vitezei (aderenta la franare)-> energie cinetica mai mare in mod exponential, pe cand forta de frecare creste mai mult liniar. Inginerii care le-au proiectat au luat in calcul faptul ca este posibil ca masinile sa mearga mereu incarcate la maxim sau chiar peste, deci cauciucirile ar trebui sa faca fata la asemenea conditii. In concluzie daca masina este folosita pt naveta de exemplu -> incarcatura minima, niste cauciucuri mai inguste ar putea imbunatati consumul si chiar distanta de franare,lucru care se schimba la incarcaturi mai mari. Sper ca m-am facut inteles. Atentie!!! Si iar si iar.... |
--------------------
Citroen
10re
- vl-04-***
|
|
ga!nusha |
![]()
Post
#620
|
![]() Still here Group: Members Posts: 984 Joined: 6 September 05 From: Paris ![]() |
alx> eu am MP41 si sunt super multumit de ele (205/55 R15
![]() |
--------------------
Mazda 3 MPS
ex: Logan Preference+AC 1.6
2oo8
|
|
feminabarr |
![]()
Post
#621
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 23 November 04 ![]() |
eu am schimbat Kromoranele de pe fata cu MIchelin Energy..si acum vreau sa le schimb si pe cele din spate...daca ar fi sa pun niste 205/55 R15 Firestone pe spate e ok?...
..apropo..cu cat merg kormoranele aproape noi? |
--------------------
dacia
LOGAN Laureate
- TL-28-WDT Locatia: Bucuresti/Tulcea/UK
|
|
Como |
![]()
Post
#622
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 679 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
In conditiile in care se anunta temperaturi minime de 1-3 grade si maxime in jur de 10 grade, ati trece la pneurile de vara? Mi-e sa nu le termin pe alea de iarna din primul an.
|
--------------------
Ford
Focus 1.6 Ti-VCT,
Ex-Logan “In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
|
|
DFA |
![]()
Post
#623
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Dacă temperaturile în medie sunt sub 7 grade poți ține anvelopele de iarnă fără probleme. Dacă media sare peste 7 grade treci la alea de vară.
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Winy |
![]()
Post
#624
|
![]() my Silver Bullet Group: Members Posts: 90 Joined: 17 October 05 From: Kronstadt ![]() |
O intrebare,ce tip de pneu este acest Kormoran, nu am gasit date despre ele
|
--------------------
Captur Life 90 Tce
-
2016
- KAP Doua lucruri sunt infinite, Spatiul si Prostia ~ Albert E.
|
|
angel35 |
![]()
Post
#625
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 2 February 05 ![]() |
Firestone sunt extraordinare....si vara si iarna. Am avut pe vechea Nova si dupa 4 ani aduncimea striatiilor era aceeash....+aderenta si tot ce vrei....doar ca sunt cam scumpe.
|
--------------------
Logan
Ambition
- B-xx-CHE
|
|
lau_swat |
![]()
Post
#626
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 405 Joined: 7 September 05 From: Timisoara ![]() |
Unii spun ca sunt vechile Montane, daca e asa atunci de ce am vuzut pe mai multe VW Golf V Kormorane? Precizez ca erau cat de cat dotate, unele Xenon + piele...
|
--------------------
Renault
Megane III
dynamique 1,6 16V Ce tie nu-ti place altuia nu-i face
|
|
adister |
![]()
Post
#627
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 2 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu am sesizat nici o diferenta intre profilul Montana M801 si cel al Kormoran K801. Se poate sa fie Kormoran pe Golf, dar nu cred ca era K801.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2 1.5 dCi 80cp
2006
- B56... Prostii par conceputi pe cale artificiala, ca sunt multi ai dracu` si n-au nicio boala - Parazitii |
|
_hash_ |
![]()
Post
#628
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 8 June 05 ![]() |
Salut,
Am nevoie de un sfat, am vazut o oferta de cauciucuri de vara 185/65/15 Pirelli P400 Aquamile la 2 mil bucata, dar nu prea stiu daca sunt ok...mi se pare cam suspect de mic pretul. De iarna am Dunlop Winter Sport ... Ce mi se pare ciudat e ca toate cauciucurile mai de marca sunt undeva in jur de 3 mil si peste... Ce ziceti, sa ma risc ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- BV-xx-xxx Dacia, pe drumul cel bun....spre BMW ;)
|
|
Como |
![]()
Post
#629
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 679 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu de ce am eu impresia ca P400 sunt all-season... Daca e asa, si daca ai deja set de pneuri de iarna, atunci nu prea merita dupa mine. Decat daca vrei sa faci ce zice nenea asta si sa-ti iei cinspe seturi de pneuri.
This post has been edited by thecagero: 22 Mar 2006, 12:56 |
--------------------
Ford
Focus 1.6 Ti-VCT,
Ex-Logan “In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
|
|
Codrin |
![]()
Post
#630
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Maloya Crono 465t, sub-marca Vredestein, 173 roni/buc montaj inclus. De aici. Fabricate in Olanda.
http://www.maloya.ch/eng/ http://img232.imageshack.us/my.php?image=t...rono465t4vv.jpg This post has been edited by Codrin: 23 Mar 2006, 16:56 |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:46 |