Evacuarea performanta BORLA, Scade consumul la benzina??
![]() ![]() ![]() |
Evacuarea performanta BORLA, Scade consumul la benzina??
radiozipp |
![]()
Post
#361
|
||
![]() Membru Cu Solenza ! Group: Members Posts: 560 Joined: 10 November 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003 , Scala
- 1 Noul Opel Astra 1.4 benzina full !
|
|||
Banu1974 |
![]()
Post
#362
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
QUOTE(radiozipp @ 1 Apr 2009, 22:49) cam irascibil in seara asta sac .... ontopic : mergi si tu in targ si iati daia la 150 ron ... dupa 1 saptamana se rupe din "sudura" de fabrica si incepe si iti ies bucati de fibra pe gaura ![]() Omule,numai de ,,bine" inveti...nu te duce ma!!! Asta te minte...ia-ti borla cu 400,nu fi fraier. |
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
Boris08 |
![]()
Post
#363
|
![]() Supraponderal sunt,dar nu-mi plac masinile mari :)) Group: Members Posts: 474 Joined: 9 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(romanvs @ 1 Apr 2009, 17:49) Sunetul nu este cu nimic diferit de un esapament normal daca mergi la cuplu maxim in treapta 5 ,deci nu e deranjant la drum lung.In schimb daca o calci peste 3000 rpm atunci ai un sunet care te "impinge" sa ii dai pana la zona rosie. ![]() QUOTE(Banu1974 @ 1 Apr 2009, 22:58) Acum tu de ce te bagi???Esti mecanic???Lasa omu sa aleaga ce vrea,sau ai comision daca faci reclama la Borla????? |
--------------------
Dacia
Solenza
2005 Confort Sporit
|
|
Banu1974 |
![]()
Post
#364
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
|
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
Boris08 |
![]()
Post
#365
|
![]() Supraponderal sunt,dar nu-mi plac masinile mari :)) Group: Members Posts: 474 Joined: 9 May 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005 Confort Sporit
|
|
Banu1974 |
![]()
Post
#366
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
|
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
Tince1290 |
![]()
Post
#367
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 1.795 Joined: 19 September 08 ![]() |
imi cer scuze...e vina mea...nu am fost destul de explicit pentru ca ma grabeam cand am scris....vreau doar toba finala....stiu ca un traseu total schimbat e mult mai scump....deci doar o finala la max 400 ron
![]() aaaa....si NU am spus ca vreau sa ii egalez pe altii care au bagat multi bani si multa munca.....nicidecum.....problema la mine e ca nu am aparatori de noroi la rotile din spate si apa sare direct pe toba....astfel ca trebuie sa schimb toba finala aproape anual ![]() ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
radiozipp |
![]()
Post
#368
|
![]() Membru Cu Solenza ! Group: Members Posts: 560 Joined: 10 November 07 From: Bucuresti ![]() |
banu.. eu i-am oferit ceva mai ieftin...si daca citeai bine... vedeai ca am si spus ca este de proasta calitate... ma rog... recomand borla.... dar daca vrei ceva GALAGIOS... go in targ si iati... borla se aude cam incet... cel putin daca ai si tips pus la ea... se aude putin..
pai cred ca 400 ron is de ajuns sa iti iei o toba borla doar finala.... a avut brambus parca una borla la fel ca a mea la 150 ron dar daca nu ma insel a vandut-o .. mai era cineva la bursa tot cu o borla cu 2 guri de evacuare... la 350 daca nu ma insel o avusese pe un seat.. ah si am inteles ca cele mai bune ar fi cele magnaflow era cineva pe 4tuning care vindea.. dar sunt scumpe..foarte scumpe.. This post has been edited by radiozipp: 2 Apr 2009, 17:35 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003 , Scala
- 1 Noul Opel Astra 1.4 benzina full !
|
|
Brambus |
![]()
Post
#369
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(radiozipp @ 2 Apr 2009, 18:27) banu.. eu i-am oferit ceva mai ieftin...si daca citeai bine... vedeai ca am si spus ca este de proasta calitate... ma rog... recomand borla.... dar daca vrei ceva GALAGIOS... go in targ si iati... borla se aude cam incet... cel putin daca ai si tips pus la ea... se aude putin.. pai cred ca 400 ron is de ajuns sa iti iei o toba borla doar finala.... a avut brambus parca una borla la fel ca a mea la 150 ron dar daca nu ma insel a vandut-o .. mai era cineva la bursa tot cu o borla cu 2 guri de evacuare... la 350 daca nu ma insel o avusese pe un seat.. ah si am inteles ca cele mai bune ar fi cele magnaflow era cineva pe 4tuning care vindea.. dar sunt scumpe..foarte scumpe.. Borla nu suna deloc prost! dar depinde ce fel de evacuare ai , depinde ce model de finala etc. Pretul era 250 lei! si era diferita oricum fata de ce ai. In 400 lei gasesti si Borla(Pilot), Karub,Yed sau alte trompete din targ. Daca omul vrea un sunet adevarat sa isi ia Sebring, Magnaflow, Remus etc. |
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
Tince1290 |
![]()
Post
#370
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 1.795 Joined: 19 September 08 ![]() |
ok multumesc de sfat
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
Banu1974 |
![]()
Post
#371
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
QUOTE(Tince1290 @ 2 Apr 2009, 16:40) imi cer scuze...e vina mea...nu am fost destul de explicit pentru ca ma grabeam cand am scris....vreau doar toba finala....stiu ca un traseu total schimbat e mult mai scump....deci doar o finala la max 400 ron ![]() aaaa....si NU am spus ca vreau sa ii egalez pe altii care au bagat multi bani si multa munca.....nicidecum.....problema la mine e ca nu am aparatori de noroi la rotile din spate si apa sare direct pe toba....astfel ca trebuie sa schimb toba finala aproape anual ![]() ![]() de ce nu incepi cu aparatorile de noroi...sorry pt. aseara...dar dupa asa meci si mai vezi si prostii pe aici.... |
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
Brambus |
![]()
Post
#372
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand varianta "Sport" cum zic ei pt.DSN sau Solenza este o copie a tobei stock numai ca este din inox. Te sfatuiesc sa alegi universala circulara. O gasesti la ei la 350-390 lei. fara montaj. Cel mai simplu te duci acolo si incerci mai multe modele pana te hotaresti ce vrei.
|
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
Tince1290 |
![]()
Post
#373
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 1.795 Joined: 19 September 08 ![]() |
nu-i nimic banu-le
![]() ![]() multumesc si tie brambus....chiar nu stiam ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
Brambus |
![]()
Post
#374
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Iti da jos finala ta veche, dupa care pune de proba ce finala vrei ,pornesti motorul, turezi si vezi ce-ti place !
|
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#375
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Brambus - asta ar fi IDEAL , dar multi nu au nici macar un atelier unde sa instaleze , apoi nu cred ca ar fi de acord sa murdareasca vre-o 3-4 tobe , pt ca omu sa-si aleaga una . Eu nu as cumpara vreuna care se vede ca SH , dar ma rog , asa sunt eu , totusi o toba sport te imbie sa o cumperi tocmai prin acel inox stralucitor si curatenie ei , ca dupa o luna de folosire ... daca te uiti la ea , plangi .
QUOTE(pskint25 @ 1 Apr 2009, 09:00) in teorie, motorul consuma o (mare) parte din energia bruta pentru evacuarea gazelor arse. Cu cat gazele ies mai usor, adica au o curgere mai lina si se evacueaza mai repede cu atat energia castigata se transforma in energie la roata. oricum cei 5 mm nu produc decat un mic ajutor la evacuare (incearca sa bei printr-un pai o cola de 0.5 si incearca sa o bei direct...o sa termini mai repede fara pai deoarece sectiunea gatului sticlei este mai larg decat paiul si permite o mai buna curgere .. .ca sa zic asa) alt + este ca inoxul nu rugineste si e mai durabil in timp. De unde ai auzit tu ca motorul consuma o MARE parte din energie pt evacuarea gazelor ? Mare parte ar insemna peste 50% da ? Uite asta NU cred ! Daca langa marea parte din energie de la evacuare mai pui si mica parte de la frecarile interne din motor + transmisie + rezistenta la inaintare ... atunci inseamna ca il pornesti si te uiti la el ca nu mai are putere sa plece de pe loc cu masina "in spate" ! DA , sunt Gica Contra ! ![]() 1. daca tot pe o SLZ ai pune de 60-70 mm , mersul motorului nu ar mai fi la fel de lin , cuplul ti-ar scade f tare si motorul tau va avea mai multa putere la turatii mari , dar sub 3000 ture nu va fi decat cuplu mai mic decat cel stock . Am spus ca acest diametru a fost STUDIAT si CALCULAT ! Asa cum si la admisie nu este ok sa pui un filtru de dimensiuni f mari , pt ca mai mult pierzi decat sa castigi , la fel si la evacuare . - problema mare a fost la cei cu LGN cu traseu dublu , care au avut probleme ( cel putin 2 pers pe care le cunosc ) , care au pus 2 x 60 mm si aveau mari probleme cu motorul pana se incalzea si se duce in ture . Peste 4000 ture era avion , dar pana acolo ... erau probleme cu acceleratia . 2. Castigul mare NU este de la 45 la 50 mm ( desi si asta se simte ) , ci faptul ca cele de la Borla sunt DIRECT FLOW , adica NU au site si NU are ce sa intampine rezistenta la evacuare , fata de cele stock , unde erau 2 bariere ( intermediara si finala ) . QUOTE(Tince1290 @ 2 Apr 2009, 16:40) imi cer scuze...e vina mea...nu am fost destul de explicit pentru ca ma grabeam cand am scris....vreau doar toba finala....stiu ca un traseu total schimbat e mult mai scump....deci doar o finala la max 400 ron ![]() aaaa....si NU am spus ca vreau sa ii egalez pe altii care au bagat multi bani si multa munca.....nicidecum.....problema la mine e ca nu am aparatori de noroi la rotile din spate si apa sare direct pe toba....astfel ca trebuie sa schimb toba finala aproape anual ![]() ![]() 1. vei castiga f putina putere , sunet va fi , dar ... nu ai decat jumatate din problema rezolvata ; 2. daca nu schimbi totul , atunci va trebui la instalare sa iti sudeze o adaptare de la diametrul stock al SLZ la diametrul sport al evacuarii care vrei sa o cumperi ( alti bani , alta distractie ! ) 3. in max 1 an va ceda si intermediara , apoi e destul de enervanta cu acea rezonanta ; 4. ce legatura are traseul de evacuare cu aparatorarea ? Va fi de inox , are garantie cel putin 3-4 ani si nu ai de ce sa-ti faci griji . 5. ORICE ai lua , ia LEGAL , adica cu acte , garantie , autorizare RAR , altfel NU te risca , pentru ca am prieteni deja amendati pentru galagie . Indiferent ce spui tu ca mergi incet si te prinde , tot te vor intreba candva de sanatate . Nu uita ca in timp , majoritatea evacuarilor se rodeaza si atunci cand se incalzesc fac si mai tare ( frumos , dar tare si grav ![]() QUOTE(Tince1290 @ 2 Apr 2009, 17:42) ok multumesc de sfat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Parerea mea este sa iei Borla ( nu fac reclama ! ) si daca reusesti sa-i convingi sa-ti aduca una cu tips stock ( adica asa cum iese din fabrica ) ar fi ok , pentru ca nu mai trebuie sa dai bani pe tips separat si cel stock e decent . Daca ei te rezolva si cu adaptarea de la traseul stock la 50 mm intr-un pret decent , atunci e ok , dar ai grija la bani cat ar fi . Cele universale , UNELE , sunt mai greu de potrivit sid e montat , iar adaptarile in timp , cam cedeaza , astfel incat una pt DSN are totul stock , astfel incat orice colier / bucsa se duce , o poti inlocui intotdeauna . Apoi trebuie sa ai mai grija la montaj sa nu-ti atinga in nici o parte : intr-o parte e rezervorul , in spate este spooilerul care se topeste f usor si zdrangane , apoi daca in urechi nu se prinde corect , risti ca toata evacuarea sa-ti loveasca podeaua masinii la denivelari . Intre timp poate reusesti sa vinzi intermediara , mai pui ceva bani si iti iei traseul complet ! ![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Tince1290 |
![]()
Post
#376
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 1.795 Joined: 19 September 08 ![]() |
multumesc de sfat...legat de proba si eu stiam la fel....ca nicaieri nu iti pune mai multe tobe de proba....in fine....sper sa gasesc ceva sa-mi plac si nici nu ma gadnesc sa nu iau ceva legal....dar citind pe site la borla acolo scrie ca esapamentul este optimizat pentru reducerea sunetului.....dar in realitate aproape toate sunt foarte galagioase....asta mi se pare cam aiurea....in fine.....o sa mai caut
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#377
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
Domnule Gica Contra,
cele mai eficiente motoare de dnimensiuni mici in 4 timpi au o eficienta termica de maxim 43%(SAE 900648). Chiar autate cu turbochargere si alte tunareli, motorul in sine retine intre 18-20% din energia bruta, prin frecari si inertii ale momentelor pieselor interne. Motoarele uzuale pe benzina au o eficienta de circa 25%-30%, cand sunt folosite pentru automobile. Cu alte cuvinte 70-75% din energia produsa de motor e degajata, neajungand la roata, ca si caldura in gazele evacuate, retinuta in motor (frecari, momente de inertie, turbulente de curgere a fluidelor, incalzirea motorului, energie consumata pentru alternator, pompa de apa, consumatori electrici, pompa de ulei, samd), inertia caroseriei si a ce mai contine ea, cat si frecarea cu aerul a caroseriei. Deci cum zici tu ca la evacuare de 60mm diam nu mai merge bine decat peste 4000 rpm, ce se intampla daca traseul de evacaure este mai scurt (vezi SLR care are evacaurea pana dupa rotile din fata, nu pana in spatele masinii). Daca gazele evacuate nu consuma mare parte de energie a motorului (nu 50% cum jubilai tu) cum iti explici ca turbochargerele aduc un aport de energie de circa 33% ? De unde crezi ca scot energia aia? Succes la nationala ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
Brambus |
![]()
Post
#378
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tince1290 @ 2 Apr 2009, 23:09) multumesc de sfat...legat de proba si eu stiam la fel....ca nicaieri nu iti pune mai multe tobe de proba....in fine....sper sa gasesc ceva sa-mi plac si nici nu ma gadnesc sa nu iau ceva legal....dar citind pe site la borla acolo scrie ca esapamentul este optimizat pentru reducerea sunetului.....dar in realitate aproape toate sunt foarte galagioase....asta mi se pare cam aiurea....in fine.....o sa mai caut ![]() Eu ti-am prezentat cazul Borla respectiv firma Pilot Auto ,unde se pot incerca cate tobe vrei pana te hotaresti. Daca voi vorbiti de tarabe cu tobe din tabla galvanizata asta e. Pana la urma faci cum te taie capul ! |
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
Banu1974 |
![]()
Post
#379
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
QUOTE(pskint25 @ 3 Apr 2009, 09:30) Domnule Gica Contra, cele mai eficiente motoare de dnimensiuni mici in 4 timpi au o eficienta termica de maxim 43%(SAE 900648). Chiar autate cu turbochargere si alte tunareli, motorul in sine retine intre 18-20% din energia bruta, prin frecari si inertii ale momentelor pieselor interne. Motoarele uzuale pe benzina au o eficienta de circa 25%-30%, cand sunt folosite pentru automobile. Cu alte cuvinte 70-75% din energia produsa de motor e degajata, neajungand la roata, ca si caldura in gazele evacuate, retinuta in motor (frecari, momente de inertie, turbulente de curgere a fluidelor, incalzirea motorului, energie consumata pentru alternator, pompa de apa, consumatori electrici, pompa de ulei, samd), inertia caroseriei si a ce mai contine ea, cat si frecarea cu aerul a caroseriei. Deci cum zici tu ca la evacuare de 60mm diam nu mai merge bine decat peste 4000 rpm, ce se intampla daca traseul de evacaure este mai scurt (vezi SLR care are evacaurea pana dupa rotile din fata, nu pana in spatele masinii). Daca gazele evacuate nu consuma mare parte de energie a motorului (nu 50% cum jubilai tu) cum iti explici ca turbochargerele aduc un aport de energie de circa 33% ? De unde crezi ca scot energia aia? Succes la nationala ![]() ![]() Cine e jiji contra? ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
Boris08 |
![]()
Post
#380
|
![]() Supraponderal sunt,dar nu-mi plac masinile mari :)) Group: Members Posts: 474 Joined: 9 May 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005 Confort Sporit
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#381
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(pskint25 @ 3 Apr 2009, 09:30) cele mai eficiente motoare de dnimensiuni mici in 4 timpi au o eficienta termica de maxim 43%(SAE 900648). Chiar autate cu turbochargere si alte tunareli, motorul in sine retine intre 18-20% din energia bruta, prin frecari si inertii ale momentelor pieselor interne. Motoarele uzuale pe benzina au o eficienta de circa 25%-30%, cand sunt folosite pentru automobile. Cu alte cuvinte 70-75% din energia produsa de motor e degajata, neajungand la roata, ca si caldura in gazele evacuate, retinuta in motor (frecari, momente de inertie, turbulente de curgere a fluidelor, incalzirea motorului, energie consumata pentru alternator, pompa de apa, consumatori electrici, pompa de ulei, samd), inertia caroseriei si a ce mai contine ea, cat si frecarea cu aerul a caroseriei. Deci cum zici tu ca la evacuare de 60mm diam nu mai merge bine decat peste 4000 rpm, ce se intampla daca traseul de evacaure este mai scurt (vezi SLR care are evacaurea pana dupa rotile din fata, nu pana in spatele masinii). Daca gazele evacuate nu consuma mare parte de energie a motorului (nu 50% cum jubilai tu) cum iti explici ca turbochargerele aduc un aport de energie de circa 33% ? De unde crezi ca scot energia aia? Eu ti-am spus despre cazuri reale , pe LGN , unde s-au incercat mai multe feluri de evacuari si acele efecte neplacute au avut . TU daca batii campii cu SLR , treaba ta . "Mare parte" , consum "bun" , viteza "mare" - sunt termeni f exacti ! Turbochargerele aduc acel aport , dar si CONSUMA o apre parte din putere si de asta au fost preferate turbo-urile clasice . Daca ai chef sa explici teoriile tale pe SLZ bine , daca nu , ia-o pe aratura cu SLR-urile si turbochargerele ca vei fi f apreciat pt cunostintele vaste si total inutile in topicul asta ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Claudiu35 |
![]()
Post
#382
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 24 November 07 From: Constanța ![]() |
De o bună bucată de vreme mi s-a găurit traseul de evacuare în câteva puncte (zona cotului dinaintea intermediarei și încă vreo două puncte). Pâna acum am mers așa cu ea dar zgomotul devine tot mai mare și m-am hotărât să o schimb. Menționez că nu mă interesează Borla sau alte sisteme de inox pentru ca nu am bani de așa ceva. Doresc să montez traseul de evacuare clasic și aș avea nevoie de câteva lămuriri si sfaturi de la cineva care și-a schimbat singurel acest traseu:
1. Care sunt accesoriile de care am nevoie (garnituri, coliere, pastă de îmbinare, etc) și eventual numărul lor; 2. Dacă există riscul la montare / demontare de a strica ceva în zona catalizatorului; 3. Dacă este adevărat ca cele de pe piață (așa numitele "originale" sau cele de la Conex Iasi) sunt mai slabe decât cele cu care au venit mașinile echipate din fabrică. (pentru ca tot aici pe forum am înțeles că cele care se găsesc acum pe piață nu țin mai mult de câteva luni, maxim un an). Eventual care ar fi mai rezistentă din cele două menționate mai sus... sau dacă există și altele; 4. Tot aici am citit că cele de pe piață ar fi mai subțiri și prin urmare intră mai ușor în rezonanță și vibrații, deci mașina ar fi mai zgomotoasă decât inițial; 5. La ce dificultăți ar trebui să mă aștept, care sunt punctele cărora ar trebui să le acord atenție deosebita, eventual și alte sfaturi sau sugestii. Mulțumesc. |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
|
|
Banu1974 |
![]()
Post
#383
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
Mai bine faci un efort si pui de inox...parerea mea.
|
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#384
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
1. De unde esti?
2. In semnatura scrie ca masina este din 2005, are cumva traseu dintr-o bucata? 3. Ca accesorii, s-ar putea sa trebuiasca schimbata garnitura dintre catalizator si restul evacuarii. Este dintr-o impletitura de sarma parca, se mai numeste si inel de foc. In carte scrie ca ar mai trebui aplicata o pasta de etansare intre toba mare si teava. 4. Nu ai ce sa strici la demontare / montare. 5. Daca nu vrei de inox, cauta tot de Borla, dar de tabla |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Boris08 |
![]()
Post
#385
|
![]() Supraponderal sunt,dar nu-mi plac masinile mari :)) Group: Members Posts: 474 Joined: 9 May 08 From: Bucuresti ![]() |
Sincer nu stiu daca se merita....cam cat sunt alea de tabla?
Eu am preferat sa-mi pun de inox ca sa stiu ca am scapat de problema cu ruginitul si la 1 -2 ani sa-mi schimb tobele.....ce bine ar fi daca mi-as gasi si distributia din ceva muuuuult mai rezistent... |
--------------------
Dacia
Solenza
2005 Confort Sporit
|
|
romanvs |
![]()
Post
#386
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
QUOTE(Claudiu35 @ 18 May 2009, 23:31) De o bună bucată de vreme mi s-a găurit traseul de evacuare în câteva puncte (zona cotului dinaintea intermediarei și încă vreo două puncte). Pâna acum am mers așa cu ea dar zgomotul devine tot mai mare și m-am hotărât să o schimb. Menționez că nu mă interesează Borla sau alte sisteme de inox pentru ca nu am bani de așa ceva. Doresc să montez traseul de evacuare clasic și aș avea nevoie de câteva lămuriri si sfaturi de la cineva care și-a schimbat singurel acest traseu: 1. Care sunt accesoriile de care am nevoie (garnituri, coliere, pastă de îmbinare, etc) și eventual numărul lor; 2. Dacă există riscul la montare / demontare de a strica ceva în zona catalizatorului; 3. Dacă este adevărat ca cele de pe piață (așa numitele "originale" sau cele de la Conex Iasi) sunt mai slabe decât cele cu care au venit mașinile echipate din fabrică. (pentru ca tot aici pe forum am înțeles că cele care se găsesc acum pe piață nu țin mai mult de câteva luni, maxim un an). Eventual care ar fi mai rezistentă din cele două menționate mai sus... sau dacă există și altele; 4. Tot aici am citit că cele de pe piață ar fi mai subțiri și prin urmare intră mai ușor în rezonanță și vibrații, deci mașina ar fi mai zgomotoasă decât inițial; 5. La ce dificultăți ar trebui să mă aștept, care sunt punctele cărora ar trebui să le acord atenție deosebita, eventual și alte sfaturi sau sugestii. Mulțumesc. 1.Pasta de etansare Wurth(daca gasesti,daca nu e bun si Gaschet),doua coliere(intre tobe)si un colier diferit de cele doua care vine dupa catalizator,tampoane de cauciuc (intre traseu si caroserie). 2.Nu cred,conteaza si cum lucrezi. 3.Sunt proaste cele de pe piata,recomand Borla de inox.Traseul este un pic mai scump dar merita. Eu ma gidez dupa un proverb englezesc---"Sunt prea sarac sa port pantofi ieftini". 4.Zgomotoasa si deranjanta. 5.Traseul de pe masina se va desface ceva mai greu si vei avea nevoie de o rampa.Ar fi bine sa bati cu ciocanul cat mai putin.Ar fi bine sa mai ai macar un ajutor,in rest daca esti putin priceput ai sa reuseti sa schimbi traseul.Eu unul l-am schimbat singur acasa,fara rampa din pacate si m-am chinuit un pic cand l-am dat jos,dar la montarea celui nou a mers mai usor. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
Claudiu35 |
![]()
Post
#387
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 24 November 07 From: Constanța ![]() |
Mulțumesc pentru informații. Am uitat să precizez, sunt din Constanța. Referitor la evacuarea de inox, sunt perfect conștient că e mult mai avantajos și mai înțelept să folosești un lucru de calitate, dar când nu ai bani.... Ăsta e motivul pentru care unii folosesc lucruri de firmă, inclusiv masină iar ceilalti folosim Dacii și încercăm să le cârpim și noi cum putem ca să ne mai mișcăm cu ele. Încă o dată mersi de ajutor.
P.S. Am intrat astazi într-un magazin din Constanța care comercializează astfel de sisteme Borla si pentru că nu au știut să îmi spună prețul pentru tot traseul, mi-au facut legătura cu cineva (de la București probabil) și mi s-a spus că prețul pentru tot traseul cu manoperă cu tot ajunge undeva la 300-350 de euro. Adică vreo 15 milioane. Traseul simplu de tablă, mai putin toba finală (pe care o am din inox) costă aproximativ un milion . O simplă socoteală arată că .... dacă schimb în fiecare an evacuarea, nici peste 10 ani nu ajung la 15 milioane. În fine, e doar o socoteală pe fugă.. |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
|
|
Boris08 |
![]()
Post
#388
|
![]() Supraponderal sunt,dar nu-mi plac masinile mari :)) Group: Members Posts: 474 Joined: 9 May 08 From: Bucuresti ![]() |
15 mil.....cam mult. Nu cred sa fi sarit pretul de anul trecut (cand am pus eu) de la 850 cu tot cu manopera la 1500.....
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005 Confort Sporit
|
|
gotronic |
![]()
Post
#389
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu ete atat pretul, aia au spus "avioane". Eu am dat parca 680 lei pe toata galeria de evacuare + taxe de transport. (Fan Courier)
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Banu1974 |
![]()
Post
#390
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
|
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:31 |