dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
adriano94 |
![]()
Post
#5671
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 30 May 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
2002 Li
- XX 11 NED
|
|||
TRK |
![]()
Post
#5672
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 451 Joined: 30 April 10 From: Constanta ![]() |
Eu tot pe sistemul "NU GPL" am fost pana a inceput sa ma usuce la buzunar. Diferenta in demaraj se simte, dar exagerat de mare. "Top speed" ca sa ii zic asa, la fel. Si pe benzina si pe Gpl a luat tot 160 viteza maxima. Din iulie 2010 pana in prezent am 37.000 de km, fara nici o problema a instalatiei Gpl. Consum in oras nu il pot aprecia cu exactitate, ar fi cam 12l/100km( opriri dese si lungi, adica motorul se raceste intre timp, mers sportiv). In exterior cam 8l/100km, mers peste 100km/h aproximativ (100-120). Dezavantaj: culbutorii trebuiesc reglati des. Toate adunate... avand in vedere pretul benzina vs pret gpl... DA se merita GPL(doar in cazul in care se face macar 15.000-20.000 de km/an). Nu va asteptati ca pe Gpl sa ia 6l/100km (alea sunt povesti...)
This post has been edited by TRK: 23 Jan 2012, 23:36 |
--------------------
ex DACIA 1310
Li 2004/
OPEL ASTRA G-CC 16v
|
|
Iantela |
![]()
Post
#5673
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 11 September 10 ![]() |
Te inseli TRK, daca ma chinui putin la un mers lejer (80 km/h
![]() This post has been edited by Iantela: 24 Jan 2012, 00:51 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 Li CT-62-GDP
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5674
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Il sustin pe IANTELA.si cu treaba cu reglatu culbutorilor ii verific odata pe an ,si fac naveta zilnic cu ea ,ulei am acum ain ea CASTROL 10w,si diferenta intre bezina si GPL este ff mica depinde cum ai reglata instalatia
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
adriano94 |
![]()
Post
#5675
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 30 May 09 ![]() |
am facut niste calcule ,cu un consum de 8,5 mediu de benzina consumi in 7000km 621L,adica 3.600lei,iar pe gaz cu 11% consumi 781L echivalentul a 2.400lei,deci in aproximativ 7000km iti scoti banii pe instalatia de gaz(noua),deci e clar ca se merita din punctul asta de vedere,dar ma tem sa nu imi bat joc de motor,voi cum aveti instalatia de GPL,porniti pe benzina si trece singura pe gaz sau porniti pe ce vreti??care e mai avantajoasa si din cate am inteles la 1000 km pe gaz trebuie 100km pe benzina,respecta cineva asta??la dacia veche dupa ce i-am pus GPL timp de 4-5 ani cat am mai tinut-o nu cred ca a vazut 15L de benzina si mai spre sfarsit nu mai pornea bine pe gaz(cred ca si pe benzina la fel) si deaia am dat-o ca mi se luase,sper sa nu patesc la fel si cu asta ca ii dau foc
![]() |
--------------------
dacia
1310
2002 Li
- XX 11 NED
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5676
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Astea sunt vrajeli ,pornesti pe ce vrei tu ,pe gaz e mai sanatos pentru motor decat pe benzina ,arde mai curat si nu vezi calamina ca si la benzina,mai o dai pe benzina sa nu gripezi pompa atata tot adica dimineata pana o raschetezi de gheata si gata
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Iantela |
![]()
Post
#5677
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 11 September 10 ![]() |
Eu nu stiu cum este mai bine dar la mine este in felul urmator. Pornirea se face numai pe benzina pentru ca asa este sistemul de GPL, dupa care o las vreo 3-4 minute sau depinde cat de frig este afara si dupa care o accelerez pana la 2000 rpm si trece pe gaz! Multa lume spune ca daca pornesti pe gaz se strica supapele , scaunele ... habar nu am
![]() This post has been edited by Iantela: 25 Jan 2012, 00:25 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 Li CT-62-GDP
|
|
tynn |
![]()
Post
#5678
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Scaunele supapelor in cazul functionarii pe GPL se duc mai repede din cauza temperaturii mai mari rezultate in urma arderii, deci in niciun caz datorita ponirii la rece pe GPL. Ce a zis ghitza mai sus sustin si eu: pe gaz e mai sanatosa pornirea la rece. Benzina la rece condenseaza in cilindru si spala pelicula de ulei, favorizand totodata si formarea depunerilor in camera de ardere.
Am mai spus-o in alte posturi, am avut 8 ani GPL pe o Dacie carburatie (motor 1.3) si nu a vazut deloc benzina in intervalul asta. Motorul a mers ceas pana in ultima zi de viata, cand a luat drumul Remat-ului... Am auzit insa de la mai multi ca chiulasele astea mai noi de 1.4 (montate dupa 2000) ar fi mai putin fiabile pe GPL. Acum ramane de vazut daca e adevarat sau nu. Si in caz de va pica, gasesti cu 1,5 - 2 mil. la Remat pe alese. This post has been edited by tynn: 25 Jan 2012, 10:49 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5679
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Eu am instalatie MARINi si pun comutatoru pe 2 cand vreau sa pornesc pe benzina si pe urma sa trec pe gaz sau pun pe O si porneste pe GAZ dupa care trec pe 2 ,aveti grija ca multe sevice-uri care monteaza instalatii gpl pe berline cu monopunct nu mai sunteaza si pompa de benzina si te trezesti ca nu mai merge pompa dupa ceva vreme la trecerea pe benzina(IANTELA uita-te si verifica daca ai legat ceva de la firu galben din butonu de la gaz),cu treaba cu scaunele de la supape eu cre ca se duc daca nu ai instalatia reglata si arde aiurea acolo
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Iantela |
![]()
Post
#5680
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 11 September 10 ![]() |
Am sa ma uit acolo pentru ca as vrea sa pornesc si eu pe gaz deoarece este aiurea ca trebuie alimentez si benzina si gaz, iar daca raman fara benzina vreodata acolo stau pentru ca nu am cum sa pornesc pe gaz. Am instalatie Stefanelli sau ceva de genul!
Pai eu doar ce am schimbat o chiuloasa ca erau duse supapele si chiuloasa era ciupita... habar nu am cum am reusit sa stric supapele ca motorul are 46000 km reali. Si am luat de la remat dupa o dacie tot pe injectie cu 1,5 mil buna. Nu a avut nevoie de rectificari. This post has been edited by Iantela: 25 Jan 2012, 12:56 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 Li CT-62-GDP
|
|
tynn |
![]()
Post
#5681
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Deci nu e mare tragedie daca pica chiulasa...
Insa ca ti s-a defectat tie prematur nu e neaparat de la GPL. Am un prieten care si-a luat in 2001 de noua o Dacie si la max. 30.000 km i s-a dus garnitura de chiulasa fara sa friga masina, deci mai tine si de noroc. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
adriano94 |
![]()
Post
#5682
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 30 May 09 ![]() |
m-am lamurit cat de cat cum e treaba si pe injectie cu GPL,dar cu un lucru nu pot fi de accord si anume cu pornirea la rece(sau cald) pe gaz,asa ca m-am uitat la alte masini cu gpl din fabrica ex:loganul si cielo,din cate stiu instalatia este cea care porneste pe benzina si trece la o temp pe gaz singura,sau cand motorul este accelerat dupa 2000rot/min,in concluzie daca pornirea era mai sanatoasa cu gaz de ce nu le-au facut in asa fel incat sa porneasca pe gaz si sa fie trecute pe benzina doar cand vrem? :| inteleg ca in cazul gazului arderea se face mai bine ca la benzina,dar nu are ungere,pe cand benzina are
![]() si in legatura cu chiuloasa nu prea mi se pare corect sa o schimb din cauza gazului,adica as prefera mai mult sa pastrez piesele cu care a venit masina din fabrica fara sa modific nimic la ea This post has been edited by adriano94: 25 Jan 2012, 22:30 |
--------------------
dacia
1310
2002 Li
- XX 11 NED
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5683
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut prieteni.
Ma adresez posesorilor de instalatii gpl si anume: in frana de motor(cand pedala de la acceleratie nu e apasata) si turatia depaseste 1400 rot/min pe sistemul de alimentare cu benzina se opreste alimentarea inchizand injectorul(deci consum zero) masina functionand din inertie,pe gpl functioneaza acest sistem?E legat senzorul de turatie de pe voalanta si potentiometrul de acceleratie de la clapeta la modulul de control al gazului?Spun acest lucru deoarece cred ca se poate implementa un sistem care opreste electrovalva de alimentare cu gaz in frana de motor cand pedala nu e actionata(turatia peste 1400 rot/min) si deci consumul ar deveni zero facilitand o economie mica. Astept parerile celor care detin instalatii gpl This post has been edited by Paulorossi: 26 Jan 2012, 10:09 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ghitza |
![]()
Post
#5684
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Clapeta este legata la modul, senzoru de pe volanta nu,de la mufa de la potentiometru (nu mai retin care fir )se leaga firu de la modulu GPL
26 Jan 2012, 11:41: uite se vede acolo TPS(throttle position sensor),schema e valabila la toate instalatiile GPL pentru monopuct cu sonda lambda This post has been edited by ghitza: 26 Jan 2012, 10:41 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5685
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Probabil firul de la clapeta ii da informatii despre pozitia actuala a clapetei pt a putea modifica debitul de gaz si deci pt a modifica sarcina masinii in functie de deschiderea clapetei.In acest caz modulul nu taie alimentarea cu gaz in frana de motor peste o anumita turatie deci nu se face economie.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
florinel_lva |
![]()
Post
#5686
|
![]() membru interesat Group: Members Posts: 295 Joined: 28 March 06 From: Piatra Neamt ![]() |
nu stiu ce sa mai fac
dupa cum spuneam am schimbat chiulasa la dacia mea pe injectie cu una de la dezmembrari pe carburatie. dupa schimatul chiulasei masin a a inceput sa haleasca ulei 1l la 1000km. am completat si am crezut ca o sa isi revina dar nu are de gand. precizez ca inainte nu consuma deloc. la chiulasa care am montat-o i-am pus semeringuri noi, oare sa fi sarit de la locul lor? care poate fi cauza consumului astuia exagerat? ce solutii am? |
--------------------
RENAULT
Koleos
2018
- nt05***
|
|
tynn |
![]()
Post
#5687
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Daca i-ai schimbat simeringurile la supape, 90% de-acolo ar trebui sa fie problema. Ori sunt de proasta calitate, ori au fost montate gresit.
Ar putea sa-ti mai pape pe la segmenti, dar nu puteau sa se duca asa brusc. Pierderi exterioare la motor banuiesc ca nu ai. Prima solutie care o vad eu e sa schimbi iar simeringurile de supape. Incearca de la alt producator si poate chiar alt mecanic. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
taxi43edy |
![]()
Post
#5688
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 19 December 11 ![]() |
QUOTE(florinel_lva @ 26 Jan 2012, 13:32) nu stiu ce sa mai fac dupa cum spuneam am schimbat chiulasa la dacia mea pe injectie cu una de la dezmembrari pe carburatie. dupa schimatul chiulasei masin a a inceput sa haleasca ulei 1l la 1000km. am completat si am crezut ca o sa isi revina dar nu are de gand. precizez ca inainte nu consuma deloc. la chiulasa care am montat-o i-am pus semeringuri noi, oare sa fi sarit de la locul lor? care poate fi cauza consumului astuia exagerat? ce solutii am? Las-o sa pape ulei ca nu are nimic ,sunt semeringurile de la supape ,eu am schimbat-o la 80 000 cu una de la 1300 si la fel am patit-o ,si merge si in ziua de azi si am 480 000 km ,si cu gazul intradevar nu mai are aceeasi viata in ea dar isi merita fiecare leu care a costat instalatia ,i-am schimbat doar un set de segmenti din aia ordinari din tirg de 50 de lei la 280 000 km asa ca.....sper sa va tina si pe voi cit msa tinut pe mine ![]() |
--------------------
Dacia 1310 i
1310 i
2002 cheala
|
|
Iantela |
![]()
Post
#5689
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 11 September 10 ![]() |
Salut, am si eu o nelamurire. Masina mea a stat pe dreapta 2 saptamani ca nu am avut baterie. Azi am cumparat o baterie de 62 Ah si am observat ca sta prea turata chiar daca se incalzeste motorul mai exact ajunge la 1800 rpm. Este normal sa stea asa turat? Ma gandesc ca din cauza frigului -10 grade.
This post has been edited by Iantela: 30 Jan 2012, 13:27 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 Li CT-62-GDP
|
|
tynn |
![]()
Post
#5690
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Nu e deloc normal, nici macar la rece (oricat de frig ar fi) nu are voie sa stea relantiul la 1800 rot/min.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
florinel_lva |
![]()
Post
#5691
|
![]() membru interesat Group: Members Posts: 295 Joined: 28 March 06 From: Piatra Neamt ![]() |
QUOTE(taxi43edy @ 30 Jan 2012, 13:19) Las-o sa pape ulei ca nu are nimic ,sunt semeringurile de la supape ,eu am schimbat-o la 80 000 cu una de la 1300 si la fel am patit-o ,si merge si in ziua de azi si am 480 000 km ,si cu gazul intradevar nu mai are aceeasi viata in ea dar isi merita fiecare leu care a costat instalatia ,i-am schimbat doar un set de segmenti din aia ordinari din tirg de 50 de lei la 280 000 km asa ca.....sper sa va tina si pe voi cit msa tinut pe mine ![]() cum sa o las sa pape pai nu imi convine sa cumpar 1 l de ulei la fiecare mie de km si nu cred ca e normal sa fac asa ceva... |
--------------------
RENAULT
Koleos
2018
- nt05***
|
|
tynn |
![]()
Post
#5692
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Nu numai ca e pagubos, dar nu e nici sanatos pt. motor sa papa asa mult ulei. Acest ulei ars favorizeaza depunerile in camera de ardere si totodata colmatarea catalizatorului.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#5693
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Aveti idee careva, degripantul WD 40 e bun pentru curatarea contantelor mufelor sistemului de aprindere, injecte etc? Am 2 flacoane si as prefera sa nu cumpar spray de contacte, daca pot folosi si WD 40
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
TRK |
![]()
Post
#5694
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 451 Joined: 30 April 10 From: Constanta ![]() |
Eu am dat si cu WD 40 pe mufe si nu am patit nimic... Mi se terminase spray-ul de contacte si am dat cu WD 40.
|
--------------------
ex DACIA 1310
Li 2004/
OPEL ASTRA G-CC 16v
|
|
deranjant |
![]()
Post
#5695
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 31 January 12 ![]() |
salutare.am o dacie pe injectie din 2000.am vrut sa o pornesc dupa o noapte de ger.a pornit pt 3 secunde...si sa oprit motorul.si oprit a ramas.care ar fi buba????
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310 li
2000
|
|
iustin2009 |
![]()
Post
#5696
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 12 February 10 ![]() |
Salutari! Am vazut ca multi colegi de forum isi lasau masinile fara acel motoras de relanti, lucru care mi-a captat atentia. Acum un an, a mea (1310 din 2000) a inceput sa consume 20-25% (benzina) si turatia ramanea la 1200 iar mecanicul mia spus ca e acel "calculator de injectie" si a mai trebuit sa cumpar si sonda de temperatura care se infileteaza in chiuloasa(acolo unde curge apa apa:D). La voi consumul de benzina, fara acel motoras (calculator sau cum so mai numi el), cum este? mie si acum cred ca i-mi ia cel putin 7.5-8% si asta fara sa conduc ca un Shumi
![]() |
--------------------
dacia
1310 Li, 1.4
2000
|
|
Danos |
![]()
Post
#5697
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
7-8% in dar nu in oras probabil, dar nu inteleg, mai ai motorasul de relanti sau nu la masina ? fara acel motoras cred ca ar consuma mai mult masina, iar motorasul de relanti e unul si calculatorul e altul, nu sunt unul si acelasi lucru.
La mine acum pe gerul asta pana se incalzeste motorul dureaza destul de mult si probabil consumul ajunge la peste 11% in oras, dar eu nu mai am catalizatorul la masina, am inteles ca fara el consuma mai mult masina. This post has been edited by Danos: 1 Feb 2012, 15:02 |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
razvan_t |
![]()
Post
#5698
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 4 December 11 ![]() |
salutare tuturor. am si eu o problema cu relantiul la o dacia injectie din 2000. problema e ca oscileaza undeva intre 1000 si 900 rpm. mai e o chestie si anume atunci cand aprind farurile relantiul mai coboara undeva pe la 800 rpm dar tot nu e rotund. am incercat mai multe din sfaturile care le-am citit in acest topic dar fara rezultat. ceva sfaturi si cam ce ar putea fi?? multumesc anticipat
|
--------------------
dacia
1310 Lj
2000 injectie
|
|
iustin2009 |
![]()
Post
#5699
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 12 February 10 ![]() |
@Danos,
acum le am pe toate, dupa ce le-am cumparat cu un portbagaj de bani, consumul de minim 8% (oras +extern, insa circulam mai mult intre orase) era in vara si toamna, nu acum, caci nu o mai conduc (nu reusesc sa gasesc anvelope). Calculatorul principal al masinii (cel de pe aripa dreapta) nu a avut probleme, doar chestia aia de la acceleratie care are un motoras (mecanicii ii spuneau regulator de relanti, calculator de turatie, calculator de injectie). |
--------------------
dacia
1310 Li, 1.4
2000
|
|
panter1 |
![]()
Post
#5700
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(deranjant @ 31 Jan 2012, 14:54) salutare.am o dacie pe injectie din 2000.am vrut sa o pornesc dupa o noapte de ger.a pornit pt 3 secunde...si sa oprit motorul.si oprit a ramas.care ar fi buba???? ![]() ![]() Problema asta o am si eu si ma dispera.. de pe o zi pe alta se intoarce benzina toata de pe furtun in rezervor ramanand pompa goala si furtunul de tur fara benzina.. Pe circuit undeva ar trebui sa existe o supapa de unic sens care lasa benzina sa treaca doar spre motor nu si inapoi.. Aceasta supapa banuiesc ca este in pompa si nu mai functioneaza, drept pentru care trebuie montata o supapa de sens pe furtunul de tur sa nu se mai intoarca benzina in rezervor cand masina stationeaza mai mult.. sau schimbata pompa de benzina care cam costa.. cand te urci in masina si pui contactul sa fii atent daca in spate se aude un bzzz timp de 1-2 secunde... Daca se aude mai accentuat inseamna ca a ramas pompa dezarmata(fara benzina la elice).. Scoate furtunul de tur de benzina cel care intra in corpul injector si trage benzina cu gura pana vine.. Apoi pune pe cineva sa se uite daca tasneste benzina pe la furtun timp ce pui doar contactul semn ca pompa s-a armat si ii vine benzina.. si daca arunca afara(pui sa dea pe o carpa sa nu improste pe acolo) prinde furtunul la loc, strange colierul si dai la cheie.. ar trebui sa porneasca si sa mearga pana a 2-a zi cand va cere din nou aceasta operatiune ![]() Daca stie cineva pe unde gasesc o supapa de unic sens pentru benzina sau sa imi dea o idee i-as fi recunoscator. This post has been edited by panter1: 2 Feb 2012, 16:38 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th June 2024 - 01:12 |