dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
adriano94 |
![]()
Post
#6751
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 30 May 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
2002 Li
- XX 11 NED
|
|||
fullhouse |
![]()
Post
#6752
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Baieti, imi puteti spune care ar fi simptomele unei sonde lambda defecte. Masina merge bine, singura chestie ce o observ ar fi un consum mai mare, si parca trage mai bine ca de obicei, ma baga in scaun cand accelerez brusc, nu mai are acea intarziere caracteristica injectiei la accelerare brusca.
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#6753
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
La o verificare a bujiilor se pare ca sunt ancrasate rau, maine le schimb. Imi poate explica cineva cum si ce se masoara la bobina de inductie ca sa stiu daca e buna sau nu. Asa, ca pentru un incepator intr-ale electronicii.
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
payty |
![]()
Post
#6754
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
cel mai simplu e sa te duci la orice service care face si itp si sa iti faca un test de noxe. eu am dat 30 de lei si mi-a dat toate datele.
bujiile sunt si alea un semn, la mine de exemplu, bujiile 2 si 3 sunt afumate iar 1 si 4 sunt albe. oricum daca e dusa sonda sau are altceva mai bine te duci sa iti faci test de noxe ca daca e sonda distrusa, atunci iti baga benzina mai multa si se infunda si catalizatorul. sonda mai gasesti, dar cu cataliaztorul e poveste mare, asta doar daca nu vrei sa bagi de Conex Iasi. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#6755
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Nu ar fi mai simplu sa o verifici chiar tu? Ai nevoie doar de un multimetru.
Sonda are 4 fire: 2 albe pentru alimentare (incalzirea sondei pe la 360° C) si inca 2 pentru semnal. Pe cele 2 fire de semnal legi multimetru selectat pe curent continuu si ar trebui sa iti arate intre 0.2V (amestec sarac) si 0.8V (amestec bogat), ideal ar fi 0.4V. Si daca oscileaza mult valoarea SE RECOMANDA shimbarea sondei. |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#6756
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Adica daca am inteles bine, scot mufa de la sonda in timpul functionarii motorului, si masor semnalul sondei?
In legatura cu bobina, nu stiti cumva ce valori ale rezistentei ar trebui sa masor la primar si secundar, si cum anume sa procedez, pe care borne sa pun aparatul, am cautat acest lucru pe net dar n-am gasit nimic concret. This post has been edited by fullhouse: 14 Feb 2014, 13:36 |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#6757
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Nu scoti mufa, impungi acele 2 fire cu 2 ace se seringa si masori pe ace ca sa zic asa, cu motorul pornit. Mecanicul care mi-a aratat treaba asta avea si un clip dar nu-l mai gasesc.
La bobina nici eu nu stiu... Dar poate te ajuta topicul asta. Cat despre valori cam atat am gasit pe net legat de bobina de Dacie pe injectie. |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
cat87 |
![]()
Post
#6758
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 9 December 07 ![]() |
imi cer scuze dar nu am reusit sa citesc toate paginile...problema e in felul urmator..am avut probleme cu motorasul de relanti, murea motorul..l-am schimbat, original bosch..un mecanic m-a sfatuit sa dau jos si senzorul de pozitie clapeta sa il curat...cred ca a fost o greseala...de atunci sta la relanti....dar...la pornire la rece se tureaza....cam 1500-2000...o bag repede in viteza si ii scade turatia...dupa ce se incalzeste motorul, merge relativ ok..cu usoare oscilatii la relanti uneori. Intrebarea ar fi...cum imi dau seaama daca senzor pozitie clapeta este uzat/defect...se regleaza in vreun fel? am vazut ca teoretic se poate modifica pozitia lui... si unde gasesc acest senzor separat...eu am gasit ceva de pe audi 80 sau renault 19 arata exact la fel doar ca e negru..oare se poatriveste? va multumesc
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
domyny_ermyl |
![]()
Post
#6759
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 23 February 14 ![]() |
Salut ! am si eu o dacie 1310 din 2004 injectie , cand o pornesc nu sta turata si imi moare motorul . mentionez ca nu imi face probleme tot timpul , poate cineva sa ma ajute ? va multumesc anticipat.
|
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
2004 injectie
- db-18-nal
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#6760
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
1-schimba filtru de benzina
2-curata senzorul de turatie de pe carcasa ambreiajului(sub bobina de inductie) 3-pune o benzina de buna calitate 4-schimba sonda de temperatura apa calculator(sonda cu 2 pini de pe capacu chiulasei,in spatele bobinei de inductie) |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
tynn |
![]()
Post
#6761
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
@cat87
Senzorul de clapeta se regleaza prin modificarea pozitiei sale. Posibil sa mearga si de la alte masini, insa atentie ca difera, nu au acelasi nr. de pini la mufa! Daca vrei, pot sa-ti ofer eu unul in stare de functionare la 50 ron. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
domyny_ermyl |
![]()
Post
#6762
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 23 February 14 ![]() |
i-am curatat senzorul de turatie dar nu e din ala . cum ii iau borna la baterie si i-o pun la loc dupa circa 15 min cand o pornesc nu mai face nici o figura , dupa ce plec cu ea la drum de cateva ori iar apare aceiasi problema cu relantiul . multumesc nikuniku pt sfat dar nu stiu ce o avea , cred ca cere alta noua
![]() |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
2004 injectie
- db-18-nal
|
|
ionutz300992 |
![]()
Post
#6763
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 11 June 12 From: Tarcau, Neamt ![]() |
salut! eu am o dacie 1310 din 2002(injectie). aseara iam schimbat uleiul, placutele de frana furtunasele si garniturile la etriere. am venit cu ea acasa si dimineata cand am vrut sa plec nu mai porneste. electromotorul invarte, bujile sunt bune, benzina ii vine, totul pare in regula. am incercat sa o pornesc si trasa, porneste si si cand iau piciorul de pe acceleratie si opreste. astept pareri, va multumesc!
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2002
- NT 89 LOH
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#6764
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
dacia avand cel mai simplu soft de injectie nu prea ai ce sa verifici la ia
doar senzor turatie(pe carcasa ambreiajului) bobina inductie,stii unde este cele 2 sigurante din compartimentu motor si releele de langa ele,mare atentie nu merg puse orice fel de relee,doar specifice dacia injectie si cel mai frecvent benzina bagata de la,,,,cunoscuti,,, sau mai rar motorina peste benzina ar mai fi firele care alimenteaza ECU firu rosu pe starteru electromotor firu negru pe carcasa electromotorului,uitete cu atentie sa nu fie vreun fir rupt in acele manuchiuri de fire,rosii si negre. se rup de langa papucii de prindere |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
ionutz300992 |
![]()
Post
#6765
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 11 June 12 From: Tarcau, Neamt ![]() |
Ms pt ajutor. Era din cauza senzorului de turatie. Era plin de pilitura de fier. Lam curatat si sia revenit. Multumesc pt timpul acordat. Bafta!
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2002
- NT 89 LOH
|
|
domyny_ermyl |
![]()
Post
#6766
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 23 February 14 ![]() |
este posibil ca problema masinii mele sa fie din calculator ? dupa ce i iau bornele la baterie si le pun la loc masina merge bine circa 50 - 100 km si pe urma iar incepe sa isi piarda din turatie la relanti si porneste greu . trebuie dupa ce i dau cheie sa o tin din acceleratie altfel moare motorul si cand plec cu ea la drum cand schimb vitezele tremura pana o calc iar . repet: daca i iau bornele si i le pun la loc , cand i dau cheie o ia la sfert si sta turata cum trebuie . astept un raspuns daca s-a mai lovit cineva de aceiasi problema ca e mea , va multumesc
|
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
2004 injectie
- db-18-nal
|
|
doiuxxl |
![]()
Post
#6767
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 24 January 09 ![]() |
QUOTE(domyny_ermyl @ 3 Mar 2014, 20:47) este posibil ca problema masinii mele sa fie din calculator ? dupa ce i iau bornele la baterie si le pun la loc masina merge bine circa 50 - 100 km si pe urma iar incepe sa isi piarda din turatie la relanti si porneste greu . trebuie dupa ce i dau cheie sa o tin din acceleratie altfel moare motorul si cand plec cu ea la drum cand schimb vitezele tremura pana o calc iar . repet: daca i iau bornele si i le pun la loc , cand i dau cheie o ia la sfert si sta turata cum trebuie . astept un raspuns daca s-a mai lovit cineva de aceiasi problema ca e mea , va multumesc Calculatorul se adapteaza la parametrii motorului - temperatura - dupa km astia. Dimineata dupa un drum ca asta dar fara sa ii fie luata alimentarea cum se manifesta ? Incearca sa vezi cum fct calcu cu cate un senzor deconecat si cu masina calda. Adica: masina calda ? o opresti si incerci sa o pornesti din nou ... face prostii ? asta este varianta de referinta. Si apoi deconectezi cate un senzor ... - aia de merg la calculator - temperatura si lambda si ceo mai avea pana descoperi . Bafta |
--------------------
Dacia
Logan
2019
|
|
domyny_ermyl |
![]()
Post
#6768
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 23 February 14 ![]() |
nu conteaza daca i dau cheie cu motorul cald sau dimineata cand e motorul rece , ea tot asa face pe nebuna . doar daca i deconectez bornele de la baterie isi revine . dupa cum am zis apare problema asta doar dupa ce fac cateva drumuri cu ea . o sa incerc sa vad daca merge si asa cum ai zis doiuxxl . masina face asa dupa ce motorul se incalzeste si nu mai se actiiveaza soclul automat cred . multumesc de sfat
This post has been edited by domyny_ermyl: 4 Mar 2014, 14:13 |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
2004 injectie
- db-18-nal
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#6769
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Salut baieti, aveti idee de unde pot cumpara un radiator de racire mai bun?, dar sa aiba si gaura pentru termocupla, ca am luat un radiator acum 5 luni S.R.L si deja mi sa spart I am bagat si 2+2 pentru oprirea scurgerii tot degeaba. A da si inca o chestie voi la cat schimbati uleiul? eu I am bagat Castrol 10w si am 7000 km dar e negru taciune, chestia e ca orice ulei I as baga dupa 300-500 km devine negru dar ungere are,presiune motorul are,aveti idee care e motivul?
This post has been edited by CRICOCI: 5 Mar 2014, 10:28 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
tynn |
![]()
Post
#6770
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Eu il schimb la 10.000 km, dar am GPL si ramane destul de curat si cand il schimb (nu e negru) si folosesc ulei mineral ELF 15w40.
Daca mergi pe benzina e normal sa se innegreasca mai repede, dar probabil ai si motorul destul de murdar la interior. Daca ai timp disponibil, poti sa dai baia jos cand schimbi uleiul si sa o cureti, mai mult ca sigur ai depuneri serioase de gudron in ea. La fel si cu capacul de la culbutori, il demontezi si il speli bine cu motorina si o sa se mai schimbe treaba. Iar recomandarea mea e sa pui un ulei mai ieftin ( 15w40 de ex), ca Dacia oricum nu e pretentioasa la asa ceva si sa il schimbi mai des ( la 5000 km), astfel o sa mentii motorul mai curat la interior. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#6771
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Stai putin, daca ulei e negru inseamna ca isi face treaba, pentru ca pe langa ungere mai trebuie sa si curete depunerile ce iti raman in urma arderii. Gresesc cumva?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
tynn |
![]()
Post
#6772
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Nu gresesti, insa uita-te la uleiul din motorul unei masini straine ( sau chiar Logan) si ai sa vezi ca nu e asa negru, cel putin cateva mii de la inlocuire.
Doar la diesel se innegreste imediat uleiul dupa ce il schimbi, dar e alta poveste... |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#6773
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Tynn: si eu am gpl o sa vad in vara asta daca pot sa i curat baia
, cat despre ulei mai ieftin nu sunt de acord chiar daca e dacie sa stii ca se cunoaste diferenta intre un ulei ieftin si unu bun eu merg 95% in oras nu prea merg la drum lung,inainte bagam aral si intrad mevar era bun pana si a bagat romanasii mana in el. Chriss: Cred ca ai dreptate tinand cont ca motorul nu a fost desfacut niciodata,si are peste 140 000km. De radiator ce zice ti ? De care sa iau? Ms anticipat. This post has been edited by CRICOCI: 5 Mar 2014, 22:17 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
TRK |
![]()
Post
#6774
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 451 Joined: 30 April 10 From: Constanta ![]() |
@CRICOCI arunca un ochi aici . ultimul post de pe pagina
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=71832&st=1590 |
--------------------
ex DACIA 1310
Li 2004/
OPEL ASTRA G-CC 16v
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#6775
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
QUOTE(tynn @ 5 Mar 2014, 22:11) Nu gresesti, insa uita-te la uleiul din motorul unei masini straine ( sau chiar Logan) si ai sa vezi ca nu e asa negru, cel putin cateva mii de la inlocuire. Doar la diesel se innegreste imediat uleiul dupa ce il schimbi, dar e alta poveste... Am schimbat la straineze din 2013 dupa 15000km sau mai putin (asa era recomandat de producator) care foloseau doar castrol sau mobil, motoare pe benzina si era uleiul negru ca noaptea. Un mecanic pe langa care am stat si tot bibilea pe masina si-a schimbat uleiul dupa 3000 Km doar din cauza ca era la fel de curat ca in ziua in care l-a bagat. @CRICOCI radiatorul eu l-am schimbat saptamana trecuta cu unul de aluminiu no-name cu gaura de termocupla, pret 175 Ron, deocamdata e ok inca nu pot sa ma pronunt... Cei de la magazinul reprezentantei Dacia au vrut sa-mi bage pe gat un radiator fara gaura pentru termocupla si tot imi turnau gogosi ca nu se mai fabrica model cu termocupla si ca electro-ventilatorul sa-l leg pe direct. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
tynn |
![]()
Post
#6776
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Cricoci, daca ai GPL nu trebuia in niciun caz sa ti se murdareasca uleiul asa repede. Dacia mea are 89.000 km si uleiul e schimbat la 80.000 si crede-ma ca nu e inca negru rau. Am GPL montat de 15.000 km. Cand am luat masina ( nu o am de noua) si am desfacut capacul la culbutori sa-i reglez m-am crucit cand am vazut ce depuneri erau pe-acolo, dar am curatat cat s-a putut, am pus un ulei folosit (de la cealalta masina, R19), dar foarte curat , ca are GPL si aia si am mai mers vreo mie de km cu el, ca sa se mai spele motorul. Dupa aia l-am schimbat iar si acum se mentine destul de curat. Sigur am si eu ceva mizerie in baie, dar n-am avut timp sa o dau jos.
Pana la urma nu e mare problema daca se innegreste repede uleiul, daca nu-l bagi in seama e foarte posibil sa nu ai niciun fel de probleme. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#6777
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
ok, multumesc pentru raspunsuri,
TRK: ms pentru link arata bine radiatorul si e si din cupru, o sa caut mai intai pe cineva care imi poate face t ul pentru termocupla,sti pe cineva prin apropiere parca esti tot de prin zona din cate imi amintesc eu, ms. |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
Olynth |
![]()
Post
#6778
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 7 February 14 ![]() |
Salut baieti , am si eu o dacie din 2003 cu 80000de km probleme la motor nu am avut niciodata sunt chiar multumit de ea . Vroiam sa. A intreb daca ati patit vreodata sa vi se opreasca pur si simplu motoru in mers precuzez ca era pe liber cand s—a oprit . Si mai am o nelamurire la cati km este bine sa schimb bujile stiu ca le—a schimbat tata cand avea vreo 20000—30000 km .
|
--------------------
dacia break
1310
2003
|
|
KeO |
![]()
Post
#6779
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 441 Joined: 30 March 06 From: Sibiu ![]() |
S-a oprit o singura data, sau se opreste in mod constant?
Filtrul de benzina l-ai schimbat vreodata? Bujiile se schimba la 30.000km, sau la 60.000km in cazul celor de genul "iridium power". |
--------------------
Dacia
1300
1982
|
|
Olynth |
![]()
Post
#6780
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 7 February 14 ![]() |
QUOTE(KeO @ 15 Mar 2014, 19:53) S-a oprit o singura data, sau se opreste in mod constant? Filtrul de benzina l-ai schimbat vreodata? Bujiile se schimba la 30.000km, sau la 60.000km in cazul celor de genul "iridium power". Am aflat care a fost problema ![]() This post has been edited by Olynth: 15 Mar 2014, 21:45 |
--------------------
dacia break
1310
2003
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 01:46 |